Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (A.N.C.P.P.S. Romania) a participat la Proiectul European “Organizatiile de consumatori si serviciile de interes general: evaluarea de catre cetateni a autoritatilor de reglemenatre” in perioada februarie 2006- ianuarie 2008. Proiectul a fost confinantat de Comisia Europeana, Directoratul General pentru Sanatate si Protectia Consumatorilor. Conform spuselor lui Sorin Mierlea, presedintele A.N.C.P.P.S. din Romania, in cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc la Camera de Comert si Industrie a Romaniei joi, este mult mai usor sa formezi mentalitati decat sa le schimbi. Acesta a subliniat cat de importanta este protectia consumatorului si a oferit cateva informatii legate de proiectele desfasurate anul trecut, dar si despre cele din anul in curs.
Dintre cele mai importante actiuni din anul 2007, Mierlea a amintit mentinerea in functionare a centrelor de informare a consumatorilor, continuarea campaniei” O noua atitudine”, prin care se transmit mesaje de indrumare pentru cei nemultumiti de calitatea serviciilor. De asemenea, programul pentru transparenta si de colaborare transfrontaliera(Agenda Europei) si Dolce, care presupune transpunerea in forma electronica a agendei Europei au avut un succes de remarcat. Pentru anul in curs sunt in lucru strategii privind educatia consumatorului, asistarea la sedintele in Camera Deputatilor, dezvoltarea retelei de centre de informare a consumatorilor si altele. La conferinta de presa a luat parte, printre altii si Ionel Haiduc, presedintele Academiei Romane, care a punctat de asemenea, importanta protectiei consumatorilor. Facand o comparatie cu America, acesta a spus ca peste ocean se cunosc foarte bine drepturile consumatorilor, care sunt aparate c onform legislatiei in vigoare. In opinia lui, la romani este mai intai nevoie de schimbarea mentalitatii, atat in cee ce priveste consumatorul, cat si producatorul.
Mierlea a facut apel la toti consumatorii ca, indiferent de genul produsului sau al serviciului pe care il solicita sa ia atitudine de fiecare data cand sunt nemultumiti si sa ia atitudine de fiecare data cand sunt nemultumiti si sa coopereze cu asociatia.