Cu web-ul vin in contact milioane si milioane de oameni, dar nimeni nu le spune unde se afla lucrurile dorite. Din acest motiv, rolul marketing-ului pe Internet este vital pentru orice afacere din web. Pentru a face publicitate exista o mare varietat

Cu web-ul vin in contact milioane si milioane de oameni, dar nimeni nu le spune unde se afla lucrurile dorite. Din acest motiv, rolul marketing-ului pe Internet este vital pentru orice afacere din web. Pentru a face publicitate exista o mare varietate de modalitati legale sau neetice prin care ajungi la consumator.
O noua metoda de promovare a produselor si serviciilor utilizata de companii o constituie internet direct mail-ul. Acesta este un instrument de marketing usor de folosit care creeaza o conexiune puternica intre clienti si brand, permite testarea si retestarea campaniilor si ofera o imagine exacta a rezultatelor. E-mail marketing-ul este folosit de o cincime din marketerii europeni. Tendinta actuala este in crestere, iar in America rata de folosire este mult mai mare.
Un studiu recent a aratat ca 40% dintre utilizatorii de Internet isi schimba parerile despre brand-uri in functie de informatia pe care acestea o genereaza online. In aceste conditii, este foarte importanta atentia care trebuie acordata imaginii de marca ce se creeaza cu ajutorul campaniilor de publicitate online si a campaniilor de e-mail marketing.
Internet direct mail-ul este un e-mail trimis unui numar mare de potentiali clienti prin care se promoveaza un produs sau un serviciu si permite vanzatorului sa schiteze elementele de marketing in formate diferite. Printre acestea se numara scrisorile de vanzare, adesea personalizate, modalitatile de raspuns care pot fi formulare de comanda, studii de opinie sau aplicatii folosite pentru achizitionarea produsului sau a serviciului si notele finale care sunt extrem de eficiente in cresterea numarului de raspunsuri la un e-mail.

Publicitatea prin e-mail, mai ieftina decat celelalte metode

E-mail-ul este mai putin costisitor decat alte optiuni de publicitate cum ar fi bannerele, printul si telemarketing-ul.
Astfel, pretul trimiterii unui singur e-mail de promovare B2C (business to consumer) este mai mic de 1 cent, dupa cum arata un calcul al companiilor membre in Asociatia de Marketing Interactiv.
Pentru a masura succesul companiilor, exista soft-uri speciale care genereaza rapoarte in functie de numarul de mail-uri deschise de catre destinatari si de numarul de accesari ale link-urilor. Putand masura succesul campaniilor aflate in progres, marketerii pot sa perfectioneze strategiile pentru a-si mari rata de raspunsuri.
De asemenea, in mesaje pot fi incluse link-uri care sa directioneze consumatorii spre site-ul propriu. Astfel va creste traficul si numarul inregistrarilor de pe site.

Mesajele consolideaza notorietatea brand-ului

Mail-urile trimise regulat, care contin subiecte importante si logo-uri, intaresc notorietatea brand-ului si a produsului. De asemenea, e-mail-ul creeaza o legatura interactiva cu clientii si alimenteaza relatii de durata si calitate. Mesajele pot fi extrem de customizate. Cand listele de e-mail sunt create din baza de date a clientilor, chiar si campaniile foarte mari pot fi customizate astfel incat mesajele sa includa date specifice despre consumatori. Integrarea bazei de date permite si selectarea grupurilor de clienti care sa primeasca mesajele corespunzator unor caracteristici (de exemplu: ZIP Code, gen).

Prin e-mail marketing, companiile economisesc aproape doua treimi din timp

Potrivit Asociatiei de Marketing Interactiv, companiile care folosesc campanii de marketing prin e-mail, si nu campanii de direct mail traditional, economisesc 60% din timp. E-mailul este usor de implementat si presupune resurse limitate. Campaniile prin e-mail pot fi implementate rapid si realizate cu un minim de investitii in programe si personal. Primul pas pentru realizarea unei campanii de e-marketing este compilarea unei liste de adrese de e-mail ale celor care au acceptat sa primeasca mesajele. Aceasta procedura este cunoscuta sub numele de "optin e-mail marketing" si este o parte foarte importanta a campaniei. Un studiu recent a aratat ca doar 6% dintre mesajele pentru care utilizatorii au optat sunt sterse fara a fi deschise, pe cand 59% dintre cele pentru care nu au optat sunt sterse fara a fi deschise. Marketingul prin e-mail este o metoda eficienta de comunicare cu clientii, potentialii clienti si partenerii de afaceri, avand ca prim obiectiv cresterea vanzarii de produse si servicii, dar si imbunatatirea imaginii companiei si strangerea raporturilor cu clientii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.