Producatorii alimentari stiu foarte bine cat de mult conteaza ambalajul pentru oamenii care le cumpara produsele, insa putini dintre noi stim ca modelele de ambalaje ne determina sa mancam mai mult sau, dimpotriva, mai putin, scrie lyla.ro.

De exemplu, atunci cand mancam din ambalaje transparente, de tipul pungilor, obisnuim sa consumam mai mult produs? Daca mancam bomboane dintr-o punga transparenta, putem manca cu pana la 69% mai mult decat dintr-o punga opaca, prin care nu se vede produsul.

Motivul? Ambalajele transparente ne cresc pofta de mancare caci vedem produsele alimentare apetisante pe care le avem in fata ochilor, spre deosebire de ambalajele opace.

Totodata, sunt importante si culorile de pe ambalajele opace: daca ambalajul contine verde, suntem mai tentati sa il cumparam, pentru ca asociem verdele cu produsele bio, cu sanatatea.

Mai conteaza si dimensiunea bucatelelor de mancare care vin ambalate. Atunci cand bucatile sunt mari, tindem sa ne limitam la una sau la doua bucati, dar cand sunt mici, precum bomboanele sau chipsurile, uitam sa ne oprim caci percepem ca mancam cate putin, desi, la final, am terminat toata punga.

Nu doar adultii trebuie sa fie atenti la ce produse ambalate consuma, acestia trebuie sa fie atenti si pentru copii. Un studiu demonstreaza ca folosirea personajelor din filme si seriale pe ambalaje influenteaza gustul copiilor:

"Folosirea brandurilor (Ronald McDonald) si a personajelor (Spiderman) cu drept de autor este o practica de marketing foarte populara in randul produselor pentru copii, deoarece aceste figuri ajuta copiii sa identifice si sa tina minte produsul asociat", au spus autorii studiului, Matthew Lapierre, Sarah Vaala, asi Deborah L. Linebarger.

In cercetarea lor, autorii studiului au apelat la copii care au consumat cereale din cutii cu personaje recunoscute si alte cutii fara niciun personaj. Toti copiii au zis ca le-au placut cerealele, insa cei care au deschis cutii cu personaje au fost mai entuziasmati decat restul si au raspuns ca le-a placut foarte mult gustarea.

Citeste si:
10 actori alături de cele mai cunoscute personaje pe care le-au...
10 actori alături de cele mai...

"Rezultatele demonstreaza ca folosirea personajelor populare in randul copiilor pentru promovarea produselor alimentare mareste satisfactia pe care copiii o simt, chiar si in cazul produselor sanatoase", au concluzionat autorii studiului, citati de ueppn.edu.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.