Institutul National Oncologic din SUA a lansat o campanie publicitara adresata cu precadere barbatilor, cu scopul de a creste consumul zilnic de fructe si legume, campanie publicata de revista "British Medical Journal". Specialistii au constatat ca o cantitate medie de legume si fructe este insuficienta ca sa acopere necesarul de substante benefice pentru organismul barbat ilor. Desi atentia campaniei este concentrata in special asupra barbatilor, oficialitatile din domeniul sanatatii subliniaza necesitatea ca si aportul de fructe si legume pentru femei si copii sa fie repartizat in sapte, respectiv cinci portii pe zi. Promotor de peste zece ani al campaniei publicitare "Maninca de cinci ori pe zi", institutul amintit si-a modificat sloganul.

"Maninca de cinci pina la noua ori pe zi" este noul slogan al specialistilor americani. Dovezi convingatoare atesta faptul ca fructele si legumele pot asigura protectia organismului uman fata de bolile cardiace, cancer si alte tipuri de maladii. Fructele si legumele sint clasificate de specialisti in cinci categorii, in functie de colorit: albastru-violet, verde, alb, galben-portocaliu si rosu. Un asemenea criteriu a fost stabilit pe baza observatiei ca factorii fitochimici si antioxidantii din fructe si legume le confera acestora nu numai efectul protector, ci si culoarea specifica. "Daca veti minca zilnic vegetale al caror colorit va acoperi intregul spectru cromatic amintit mai sus, veti reusi sa va transformati platoul cu alimente intr-o 'cutie cu creioane colorate>> si veti beneficia, in acelasi timp, de un cocktail perfect de compusi fitochimici, vitamine, minerale si fibre", sustin specialistii.

Sursa: Prezentonline.ro



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.