Microsoft, Google si Facebook pregatesc noi sisteme pentru monitorizarea si controlul informatiei pe internet, care vor inlocui asa-numitele "cookies" - micile secvente de soft utilizate in publicitate pentru a afisa spoturi "la tinta" si pentru a aduna date despre utilizatori.

Cei trei giganti din Silicon Valley au anuntat recent proiecte prin care vor ocoli miile de companii specializate in plasarea de cookie-uri pe site-uri, in prezent intermediari intre agentiile de publicitate si publicul tinta.

Mutarea anunta un transfer masiv de putere in industria globala a publicitatii digitale, estimata la 120 miliarde de dolari pe an.

"Se pregateste o mare batalie. Cel care controleaza accesul la informatie o poate inchiria si are un avantaj urias", comenteaza pentru Wall Street Journal Scott Meyer, director general la Evidon, companie specializata in cookies.

Totodata, sistemele pregatite de Microsoft, Google si Facebook vor fi mai eficiente decat cookie-urile: companiile vor putea aduna informatii mai exacte si relevante despre activitatile si comportamentul utilizatorilor.

Schimbarea vine odata cu adoptarea la scara larga a smartphone-urilor si tabletelor. Cookie-urile nu sunt in totalitate compatibile cu sistemele de operare si browserele acestor dispozitive, iar advertiserii cer tot mai multe informatii despre comportamentul consumatorilor atunci cand nu sunt in fata unui PC, scrie MEDIAFAX.

Microsoft a anuntat saptamana trecuta in mod discret, pe blogul companiei, ca va oferi partenerilor din publicitate posibilitatea de a urmari activitatile online ale utilizatorilor de aplicatii pe platformele Windows 8 si Windows 8.1, pe tablete si PC-uri, si de a livra spoturi publicitare la tinta. Sistemul elaborat de companie presupune distribuirea de numere unice de identificare pentru fiecare utilizator, prin intermediul carora vor fi adunate informatii despre activitatile si comportamentul consumatorilor, inclusiv in interiorul aplicatiilor.

Citeste si:
Cum integrezi tehnologia 4.0 ca să-ți crești afacerea online
Cum integrezi tehnologia 4.0...

Analistii anticipeaza ca extinderea catre smartphone-urile cu sistem de operare Windows Phone si catre consolele de jocuri video Xbox ar fi o extindere "naturala" a sistemului, insa Microsoft nu a comentat inca pe marginea acestor speculatii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.