Info
x
Sa ne cunoastem credinta ortodoxa
|
Fosta membra 9am.ro 2192 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 20 Ianuarie 2009, ora 13:56
Se vrea înregimentarea si uniformizarea pe model ateist a copiilor nostri
PÃRINTELE IUSTIN, CÃTRE CREDINCIOSI Este vremea muceniciei! Luptati pînã la capãt! Nu vã temeti!, spune staretul Iustin Pîrvu, de la Mãnãstirea Petru Vodã Apelul staretului Iustin Pîrvu cãtre credinciosi, publicat în editia de vineri, 16 ianuarie, a cotidianului Monitorul de Neamt si de Roman, a stîrnit o dublã reactie. Pe de o parte foarte multi nemteni au dorit sã cumpere ziarul si sã afle ce doreste pãrintele Iustin sã le transmitã, dar au fost si altii, e drept cã mult mai putini la numãr, care au constestat tocmai faptul cã textul ar apartine apreciatului duhovnic. Acest lucru a stîrnit mîhnirea staretului de la Petru Vodã, care a confirmat personal cã el este cel care a formulat textul, întãrind ideea cã ne asteaptã vremuri grele, apocaliptice. Cei care au contestat au avut poate si alte interese, de ce nu chiar sã arunce în derizoriu cuvintele grele si pline de sensuri dureroase ale pãrintelui. Acest lucru va fi dovedit sau infirmat de cele ce se vor întîmpla pe viitor, însã pentru acesti Toma necredinciosul un singur lucru ar fi de spus: nici un om de bunã credintã nu cred cã si-ar permite sã modifice, altereze sau inventeze un mesaj al staretului Iustin. Motiv pentru care, la cererea celor care nu au reusit sã intre vineri în posesia unui exemplar din Monitorul de Neamt si de Roman, reluãm integral mesajul pãrintelui Iustin Pîrvu. Si ar mai fi de spus un singur lucru: cei care iau poate în rîs apelul fãcut de pãrintele Iustin sã nu uite cã e vorba de un om care si-a pus întreaga viatã în slujba credintei, un om care a sfãtuit, ajutat milioane sau zeci de milioane de pelerini si, mai presus de toate, un om care a dovedit în mai multe rînduri cã este un luptãtor pentru convingerile si credinta sa. Altfel spus, un om care meritã a fi ascultat. Iubiti fii ortodocsi ai acestui neam, Cu multã durere si îngrijorare vin sã vã adresez aceste cuvinte, pentru care mã simt dator în fata lui Dumnezeu si constiinta si inima nu mã lasã sã trec nepãsãtor pe lîngã acest val primejdios care s-a ridicat sã înghitã toatã suflarea omeneascã, chiar si pe cei alesi, de este cu putintã. Nu în calitatea mea de biet monah, ascuns într-un vîrf de munte, era sã vã aduc la cunostintã aceste pericole ce se ivesc asupra Bisericii lui Hristos, în primul rînd, ci a arhipãstorilor, mai marii acestei Biserici. Dar dacã ei trec aceste lucruri sub tãcere, avînd preocupãri mai de seamã decît are acest popor, eu nu pot sã trec cu vederea glasul vostru, al celor care ati rãmas credinciosi cuvîntului Evangheliei lui Hristos, ati asteptat si mi-ati cerut cuvîntul în privinta acestor realitãti dureroase în care ne aflãm. De aceea, fiii mei, vin si vã spun cã a sosit ceasul sã-L preaslãvim pe Fiul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, singurul Dumnezeu adevãrat. Nu credeam cã voi trãi sã vãd si eu începutul acestor vremuri de durere, apocaliptice - dar iatã cã mînia lui Dumnezeu a venit mai degrabã asupra noastrã, pentru toate pãcatele si fãrãdelegile pe care le-am sãvîrsit. Si vãd cum bietii oameni nu sînt pregãtiti sã facã fatã acestor capcane ale vrãjmasului, a cãrui nouã lucrare acum este sã pecetluiascã sufletele voastre cu semnul Fiarei - 666. Toti am citit Apocalipsa si înfricosãtoarea profetie - scrisã cu 2000 de ani în urmã: Si ea (fiara) îi sileste pe toti, pe cei mici si pe cei mari, si pe cei bogati si pe cei sãraci, si pe cei slobozi si pe cei robi, ca sã-si punã semn pe mîna lor cea dreaptã sau pe frunte. Încît nimeni sã nu poatã cumpãra sau vinde decît numai cel ce are semnul, adicã numele fiarei, sau numãrul numelui fiarei (Apoc. 13: 16-17). Vremea în care ne aflãm acum este premergãtoare acestei profetii. Prin lege, prin ordonantã de guvern, românii sînt obligati sã se încadreze într-un plan de urmãrire si supraveghere la nivel national si mondial, proiect care le rãpeste de fapt oamenilor libertatea. Românilor li se cere sã-si punã pe pasapoartele, permisele auto si orice alt act personal cipul biometric ce contine amprenta digitalã, imaginea facialã, si toate datele personale. Poate pentru multi dintre dumneavoastrã acest cip pare un lucru nesemnificativ, dar în spatele acestui sistem de însemnare a oamenilor, de codare si stocare a datelor de identificare se ascunde o întreagã dictaturã, un întreg plan demonic, prin care de bunã voie îti vinzi sufletul diavolului. Însemnarea oamenilor, ca pe vite, este primul pas al unor alte mãsuri luate pentru controlul absolut al fiintei umane. Dragii mei, dupã cum proorocesc Sfintii Pãrinti, primirea acestui semn este lepãdarea noastrã de credintã. Sã nu credeti cã putem sluji si lui Dumnezeu si lui mamona. Nu, dragii mei, nu primiti acest însemn diavolesc care vã rãpeste ceea ce vã apartine prin mostenire de la Dumnezeu, dreptul la identitate, dreptul la unicitate si originalitate, al fiecãrei fiinte umane! Trebuie sã vã apãrati acest drept de la Dumnezeu, chiar de ar fi sã plãtiti cu pretul vietii voastre. În zadar câstigati cele ale lumii, dacã vã pierdeti sufletele voastre si ale copiilor vostri, pentru cã Sfintii Apostoli ne spun clar se cuvine sã ascultãm de Dumnezeu mai mult decît de oameni. De aceea vã spun: este vremea muceniciei! Dupã pãrerea mea ne aflãm în vremurile în care singura cale de mîntuire este mucenicia. De-abia acuma este momentul sã mãrturisim cu propria noastrã viatã, pînã acum ar fi fost o risipã de energie. Din pãcate noi nu avem un tineret ortodox la fel de riguros ca cel al grecilor, al nostru este mai evlavios, ce-i drept, dar si mai lipsit de vlagã si de reactie. Se stie foarte bine cît de curajos au reactionat grecii dar si sîrbii, cînd au protestat împotriva acestor cipuri si a sistemului însemnãrii si controlului total al identitãtii. Tinerii lor au fost formati de mici în duhul acesta patristic, atît în familiile cît si în scolile lor - ei au notiuni de Vechiul Testament, de Noul Testament; din tatã-n fiu s-a predat aceastã traditie patristicã. De pe timpul comunismului încoace noi am dovedit cã rãmînem constanti slugi altora, uitînd de curajul si demnitatea românilor de altãdatã. Toate popoarele vecine au încercat sã scape de comunism, sã-si impunã cumva neatîrnarea - si au reusit într-o mãsurã oarecare. Dar România, care a fost cel mai crunt lovitã de fiara comunistã, al cãrei popor a îndurat cele mai cumplite crime si decimãri în lagãre si deportãri, a ajuns astãzi putregai. La noi în bisericã situatia este destul de anevoioasã deoarece credinciosii nu sunt destul de informati cu privire la aceste provocãri ale lumii de azi. La noi, bietul român, dacã îl mãgulesti un pic, nu mai tine cont de nici o normã evanghelicã. El este vinovat numai prin nestiintã deoarece dacã el n-are cîtusi de putine cunostinte de la bisericã, de la scoalã, din familie, din societate - ignoranta e cuceritoare. Pentru cã el are un text în capul lui: supuneti-vã mai marilor vostri; la el trebuie sã meargã textul. Pãi, pe noi nu ne acuzau în puscãrie, folosindu-se cu viclenie de textul scripturistic, asa cum fac si sectarii?- Voi ati fost încãpãtînati mãi, voi ati fost rãzvrãtiti, n-ati ascultat de cuvîntul Evangheliei - pãi, ce crestini mai sînteti voi? Voi vã pierdeti viata zadarnic. Asa încercau sã ne reeduce comunistii rosii de atunci, si tot astfel fac acum cu poporul nostru comunistii de azi îmbrãcati cu haine albe. Se vrea înregimentarea si uniformizarea pe model ateist a copiilor nostri Se vrea si se încearcã o desfiintare a sacrului prin relativizarea valorilor fundamentale, a adevãrului de credintã prin ecumenicitate, se vrea înregimentarea si uniformizarea pe model ateist a copiilor nostri. Dacã îi spui acum unui cetãtean care are cinci copii în casã - Mãi, nu mai lua buletinul sau pasaportul - pãi el nu întelege. Pãi, pãrinte, eu ce le mai dau de mîncare? Si-l pui în fata acestei situatii grele. Sîntem noi dispusi ca Brîncoveanu de altãdatã sã facem sfinti din copiii nostri? Nu sîntem pregãtiti. Si atunci cine poartã toatã aceastã vinã? Nu noi, biserica? Nu noi, mãnãstirile, care sîntem în fata altarului avem datoria sã spunem oamenilor adevãrul si sã-i prevenim la ceea ce-i asteaptã pe mîine? Dar în protopopiate nici vorbã sã se punã o astfel de problemã, esti respins, esti catalogat naiv si depãsit - ba chiar mai face si glume pe seama ta. Deci dacã preotul nu are habar de lucrurile acestea, atunci ce sã mai spui de bietul credincios care sãracu de-abia deschide Biblia de douã trei ori pe an, sau doar o datã-n viatã? Vina este de partea tuturor celor ce rãspund de educatia si formarea acestui popor - de la învãtãtori, profesori pînã la preoti si ministri. Vã cer, asadar, în numele Mîntuitorului Hristos, Care a spus Oricine va mãrturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mãrturisi-voi si Eu pentru el înaintea Tatãlui Meu, Care este în ceruri. Iar de cel ce se va lepãda de Mine înaintea oamenilor si Eu Mã voi lepãda de el înaintea Tatãlui Meu, Care este în ceruri. (Matei 11: 32-33), sã cereti autoritãtilor române sã abroge legile care permit îndosarierea si urmãrirea electronicã a crestinilor, renuntarea la libertatea cu care ne-am nãscut. Dar o sã primim plata pãcatelor noastre, moartea, osînda noastrã, care sã nu fie, fereascã Dumnezeu, de rãscumpãrat. Pentru cã Hristos Si-a vãrsat sîngele o datã pentru tine. Ei bine, poporul acesta, prin fruntasii sãi, s-a ticãlosit pînã la culme, prin trãdarea traditiilor si credintei strãmosesti. Iar noi am refuzat aceastã rãscumpãrare prin neprezentarea acestor adevãruri scripturistice; am fost deseori absenti din fruntea micii ostiri a Adevãrului. Sã rezidim neamul acesta Sã rezidim neamul acesta! Dar nu vom putea izbîndi lucrul acesta dacã nu ne vom rezidi fiecare în parte sufletele noastre. Sã ne pocãim si sã ne punem cenusã în cap, ca sã ne dea Domnul harul si puterea de a primi mucenicia. Va trebui sã creãm mici fortãrete, mici cetãtui de supravietuire, la sate, acolo unde mai sînt încã oameni care pricep si îsi amintesc Rînduiala, unde sã avem pãmîntul nostru, scoala noastrã - în care sã ne crestem copiii în duhul aceasta ortodox, sã avem spitalele si moasele noastre. Copiii încã de la nastere trebuie protejati - pentru cã, dupã cum vedeti, vor sã implanteze acest cip pruncului la nastere. Fiecare este dator sã-si mîntuiascã sufletul. Fiecare sã se intereseze si sã vadã cã ne aflãm în fata unui moment de cumpãnã în care ai de ales: sã-ti pierzi sufletul sau sã-ti salvezi sufletul. Cel care nu s-a interesat pînã acum, nu e tîrziu încã sã afle si sã se dumireascã. Acum e timpul jertfei, prin vorbãrie si prin conferinte nu mai facem nimic. Sã te duci, române drag, fãrã fricã, direct spre vîrful sabiei, ca strãbunii nostri cei viteji, sã te duci ca o torpilã japonezã, sã mori în brate cu vrãjmasul! Acum sîntem exact ca în arena romanã cu fiare sãlbatice - stai aici în mijlocul arenei si astepti, ca si crestinii de odinioarã, sã dea drumul la lei. Asteptati sã fiti sfîsiati, rupti, altã scãpare nu mai e! Lupta este deschisã. Luptati pînã la capãt! Nu vã temeti! Asa cum a început crestinismul, asa va si sfîrsi - în dureri si în suferintã. Pecetluiti crestinismul cu mucenicia voastrã! Iubiti frati întru cinul îngeresc si întru slujirea preotiei, fac un apel cãtre frãtiile voastre sã întãriti acest text cu semnãtura proprie, în numele mãnãstirii si parohiei pe care o pãstoriti. Mãnãstirea Petru Vodã, 14 Ianuarie 2009 Cuviosii Mucenici ucisi în Sinai si Raith Arhimandritul Iustin PARVU |
|
Fosta membra 9am.ro 195 mesaje Membru din: 16/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 20 Ianuarie 2009, ora 14:15
Haideti sa nu mai dam copy/paste de pe net si sa incercam sa scriem ce gandim, nu ce au gandit/scris altii. Eu am o interbare :
Se presupune ca omul si animalele au fost create de dumenzeu acum 12.000 ani. Am auzit de la cineva ca i-a spus profa' de religie ca dumnezeu a creat oamenii acum 2.000.000 ani. In sfarsit... cum se explica atunci existenta dinozaurilor acum 200.000.000 ani? |
|
gabitza_001 1 mesaj Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 20 Ianuarie 2009, ora 14:19
ai dreptate! Exact asa zic si eu
|
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 20 Ianuarie 2009, ora 15:56
De la: funnymoon, la data 2009-01-20 11:08:21Sigur fkt_cristian ca ai loc aici, nu trebuie sa iti spuna nimeni asta. Ok. Bordel in romana inseamna altceva. Scuze atunci ca am inteles gresit . |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 20 Ianuarie 2009, ora 16:09
Moon stii ce nu inteleg si ce lasa loc de interpretari?
ftk, daca are ceva cu crestinismul, e tb lui, dar de ce la voi e mielusel si cand vine pe "venirea" face ceea ce face? Nu am vazut (poate este undeva) nici un mesaj de mustrare al vostru la adresa lui. Mai pai daca un pocait facea asa ceva la cum am mai spus-o si alta data era demult pe "banca de rezerve", (nu afara din biserica). Si ca sa stii, noi ne corectam reciproc in privat cand vedem ca unul incepe sa treaca de o amnumita limita(ca limbaj) |
|
Fosta membra 9am.ro 311 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 20 Ianuarie 2009, ora 16:35
maria tudorie, nu trebuie sa iti ceri scuze ca ai inteles gresit pentru ca nici eu nu precizasem ca are intelesul din franceza. In fine.
ma intrebi de ce nu il mustram pe fkt_? Pai, eu voi vorbi in numele meu: nu sunt adepta mustrarilor, nici pe forum, nici in mp. Cred insa in puterea exemplului: daca ii vorbesti politicos unui om, o va face si el la randu-i. Acum, eu nu sunt in mintea lui fkt_, dar cred ca se cam saturase de discutiile care nu duceau nicaieri , ma refer la discutiile de pe celalalt topic si in special de tonul cu care erau ele purtate. maressal, lasa-mi putin timp pentru raspuns; oricum, sa stii ca a da copy-paste(atunci cand precizezi sursa) pentru mine inseamna a recunoaste ca altii au spus mai bine, au formulat mai bine, ceea ce as fi vrut si eu sa spun. Pe de alta parte mai inseamna si ca te documentezi in continuare; altfel ce sens ar avea doar sa epuizam propriile idei si credinte pe un forum, daca nu le si imbogatim printr-un studiu permanent? Poate ca ai citit deja articolul despre Eliade; mi se parea o baza buna de plecare atunci cand sugerezi (asa cum o faceai tu ) ca de fapt crestinismul e o religie sincretica. |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 20 Ianuarie 2009, ora 21:31
Moon ,daca asa vezi tu lucrurile, nu comentez.
Ar insemna sa irosim timpul altora inutil. Pentru mine e prima data cand srcriu pe forum, ceea ca am vazut aici,ma- socat si mai ales din partea unora care se doresc crestini, si aici nu vb de ideile lor ci de vocabular. |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 01:26
De la: maressalul, la data 2009-01-20 14:15:53Haideti sa nu mai dam copy/paste de pe net si sa incercam sa scriem ce gandim, nu ce au gandit/scris altii. Eu am o interbare : In biblie se spune ca animalele au fost create inantea omului.(cu cat timp inainte, nu stiu) La dumnezeu o zi e ca o mie de ani si o mie de ani ca o zi. El nu masoara timpul, o zi= 24 h, ca noi. Chiar vreau sa stiu mai multe pe aceata tema, dar eu cred ca e o "taina"(inca) o piatra de poticnire pentru cei care nu vor sa-l cunoasca pe EL |
|
|
|
|
Fosta membra 9am.ro 311 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 09:22
Cla, as vrea sa iti multumesc inca o data pentru acest link: savatie.trei.ro/
L-am gasit intr-o postare de a ta si...in fine...e foarte bun. Chiar am gasit un articol pe care as vrea sa il postez aici. Este despre arta. Va rog sa aveti rabdare sa il cititi, iar daca nu, macar memorati linkul; exista multe articole excelente. Arta ca monument al despartirii omului de Dumnezeu, de Ieromonah Savatie Bastovoi Arta este ceea ce a înțeles omul din despărțirea sa de Dumnezeu, ea este drama despărțirii și a însingurării noastre. Însingurarea este tema centrală în artă și în afară de asta arta nici nu poate fi concepută. Însingurarea însă este moarte. Eminescu surprinde genial genetica artei: Nu credeam să învăț a muri vreodată, veșnic tânăr, înfășurat în manta-mi, fruntea mea înălțam visător la steaua singurătății. Iată strigătul, dar și scâncetul, lui Adam celui proaspăt căzut: Nu credeam să învăț a muri vreodată! Stupefierea lui în fața morții. Iată arta: neîmpăcarea omului cu moartea, revolta împotriva ei, suferința din cauza ei, dar și consolarea fără ieșire - învățarea pasivă de a muri. Omul abia a învățat a muri, că a și uitat locul lui Dumnezeu în viața sa. Fruntea sa și-o înalță la steaua singurătății. Credem că anume această înălțare de frunte este arta. Fruntea, ca simbol al înțelepciunii și al puterii, nu se mai hrănește din Dumnezeu, ci din sine însăși. Steaua singurătății este mai degrabă o proiecție infinită a propriei singurătăți, o absolutizare a singurătății personale, care devine centru al unui cosmos neîmblânzit și disperat. Această nouă stea, singulară și personalizată, elimină, prin importanța ei, în cazul dat, toate celelalte stele, devenind, pentru personajul nostru, singurul reper în tot universul, singurul luminător (Fac. 1, 14-17). Fruntea mea înălțam la steaua singurătății. Nu ochii, ci fruntea! Omul bâjbâie lumina cu fruntea, ca și cu cioturile unor mâini amputate. Ochii i-au orbit atât de demult, încât el nici nu-și mai amintește de ei, el nu-și mai acordă nici o șansă de a-i recăpăta. Ne închipuim chiar orbitele lui cicatricizate. De aceea el își înalță fruntea. Iată arta! Pe care Dumnezeu, "cu moartea pre moarte călcând", a suspendat-o (ca scop în sine). Cu ce a împodobit omul steaua singurătății sale? Ce lucru vrednic a numit el, pentru care ar merita să trăiești? Noi zicem că merită să trăiești numai pentru lucrurile pentru care merită să și mori. Vom vedea însă că pentru artist lucrul acesta nu este un scop, ci o metodă. Haosul și moartea face ca scopul să-și piardă importanța și sensul. Absurdul inundă existența, fără scăpare. Secolul XX este secolul absurdului, se știe, de la Camus, Sartre, până la absurdul ionescian și, azi, al unei televiziuni distructiviste. Dar până a i se fi dat un nume, absurdul a mustit în toată arta universală, fie că este epopeea lui Ghilgameș sau Romeo și Julieta, cât și alte opere, fără-ndoială geniale, dar din care Dumnezeu S-a retras. Și din acest punct de vedere, oamenii au avut dreptate. Pentru că absența lui Dumnezeu poate să fie doar absurdă. Celebrele cuvinte, deși eronat atribuite lui Tertulian, "cred pentru că e absurd" sunt mai accesibile omului secolului nostru decât contemporanilor "demultului" istoric roman. Moartea este ghilotina care uniformizează toate aspirațiile noastre, și pe cele nobile și pe cele meschine, fără deosebire. Singurul lucru care ne deosebește este ceea ce lăsăm în urma noastră. Deosebirea dintre omul religios și omul necredincios stă în aceea că primul trăiește pentru a-și asigura un viitor veșnicia, iar al doilea pentru a-și asigura un trecut, gloria deșartă. Viața acestuia gravitează în jurul fricii de anonimat. Frica de anonimat este ceea ce îl determină pe omul necredincios să creeze. Pe mine mie redă-mă, zice omul necredincios. Credinciosul zice: Pe mine Ție redă-mă. De aceea credinciosul nu poate fi artist. Pentru el scopul întâlnirea cu Dumnezeu anulează metoda, adică arta. Omul necredincios nu are scop, și de aceea, ceea ce pentru credincios este metodă pentru necredincios devine scop. El se înfige în metodă ca într-o plasă de păianjen, o plasă pe care tot el a pregătit-o și de aceea o sesizează mai greu, ea face parte din el. Arta (de dragul artei!) este neputința de a vedea departe, neputința de a vedea pe Dumnezeu. Înțepenirea în sine însuși. Toată istoria artei nu este decât o paradă a unor oameni complexați. O paradă a neputinței. O luare cu asalt a palatului de iarnă a conștiinței noastre. O revoluție prin care conștiința este forțată să recunoască toate aceste complexe (de inferioritate sau de "superioritate", adică de o inferioritate aproape irecuperabilă) ca pe ceva deosebit și vrednic de luat în seamă. În scrierile sale despre artă, Freud îi numește pe artiști nebuni pe scenă. Pentru că aici are loc o descărcare de complexe, o defulare elementară. Bucuria pe care o resimt spectatorii la o piesă de teatru se datorează anume identificării lor cu artistul și coparticiparea la unele sentimente și scene de care în mod normal s-ar rușina, acea teamă și milă de care vorbea Artistotel (Poetica). La vremea când Freud, reluându-l pe Aristotel, făcea aceste afirmații a-ți arăta goliciunea în public încă nu era un act de emancipare, ci unul de patologie. Desigur, Freud a făcut ceva "literatură", în sensul pe care îl atribuie acestui termen unii poeți minori de azi, adică descriind obsesiile organice ale anumitor oameni, cum ar fi "Cazul Dora", de exemplu, dar acestea erau însemnările unui medic psihiatru despre pacienții săi. Acum aceste autentice tratate de psihiatrie se scriu de către autori despre sine însuși. Arta este fenomenul prin care complexele de tot felul suportă un proces de înnobilare până la idealizare. După trei mii de ani de istorie a culturii, omul nu mai are ce spune lumii. El se învârte în jurul acestui bolovan, numit istorie a culturii, și vede că el, de fapt, este cu mult mai mic decât așteptările sale. El este ca o strecătoare de brânză, care, după ce a curs zerul, s-a făcut revoltător de mică, răsturnând toate socotelile celor ce s-au strâns să o mănânce. Și omul încearcă să scoată din acest bolovan sensuri care să-i sporească valoarea. Iau naștere criticii și teoreticienii de artă. Pentru ce? Pentru a scrie tomuri în care să te convingă că la râpa Uvedenrode/ multe gasteropode/ supraponderale/ supramuzicale de Barbu, de fapt, ascunde înțelesuri pentru care mintea omenirii încă nu s-a copt, iar pelicanul sau babița lui Urmuz e așa o replică pentru care merită să deschidem o nouă epocă? Care s-a și deschis! Dar aceste nimicuri nu sunt nici măcar zerul, din care s-ar mai putea fierbe un pumn de urdă, ci, poate, doar ceea după ce își bagă ciobanul iute mâna în lapte și aruncă. E greu să asiști cum copii de vârstă preșcolară realizează, în joaca lor, "opere" cărora le lipsește doar semnătura unui Shagal sau, de multe ori, Picasso. Atunci când Dumnezeu a fost scos din universul spiritual al omului s-a produs o catastrofă firească, prin care s-a încălcat legea gravitației lui interioare. Omul, care este o ființă direcționată natural spre desăvârșire trăiește criza insuficienței mijloacelor în raport cu aspirațiile. Fanteziile o iau înaintea puterii lui de realizare. Rezolvarea însă nu constă în amputarea pornirilor firești ale imaginației creative, după modelul lui Procust, ci în sondarea infinită a necunoscutului în mijlocul căruia, ca într-un ghem de mătase, trăim. Necunoscutul, de data asta, este Dumnezeu, anume Acel Dumnezeu care, ce minunat, sălășluiește în inimile noastre. Era firesc să fie așa, din moment ce, chiar de la căderea sa, Adam se află într-o continuă fugă de Dumnezeu. Adam, cel care a avut nebunia să se ascundă sub o tufă de prezența atotvăzătoare a lui Dumnezeu poate să se ascundă și acum la umbra unui creion. Tradiția patristică ortodoxă vede în acest act al lui Adam anume o înnebunire, înnebunire pe care acesta a transmis-o tuturor urmașilor săi, ca unora care am fost în Adam în momentul căderii sale. Arta este reacția lui Adam care se trezește după acest accident, accident care a fost nu doar al său, ci al întregului cosmos. Arta este un efort bolnav al lui Adam de a și-L reaminti pe Dumnezeu, efortul de a-și aminti zilele fericirii sale. Această încercare va fi sortită eșecului până în ziua când Însuși Dumnezeu se va pogorî în trupul bolnav al lui Adam și, îmbrăcând boala lui ca pe o haină, o va spăla în apele purificatoare ale morții, pentru a o întoarce iubitului Adam. Iată de ce arta pentru vechiul Adam echivalează cu hainele vărgate ale întemnițatului, "frunzele", oarecum spirituale, cu care acesta își acoperă goliciunea sufletului. Pentru Adam cel nou însă, în care mulți au fost cuprinși și se cuprind, hainele bolii au fost înlocuite cu cămașa necusută a lui Hristos. Nebunia și boala lui Adam, pe care acesta a simțit-o în momentele ascunderii sale sub acea tufă din rai, cu timpul, a devenit focarul principal al inspirației sale artistice. Aceasta se susține foarte ușor mai ales acum, într-un secol în care nebunia a devenit temă centrală nu doar în arta unor cercuri avangardiste, ci chiar în producțiile marilor companii cinematografice. Voi fi mai expresiv dacă voi spune că în Rusia, țară cu gusturi retrograde, adică preocupată de teme tradiționaliste, are pe primul loc în top o piesă care se cheamă "Eu am înnebunit". Într-o societate în care despre proorocul David se știe după sculptura lui Michelangelo, credem că ceea ce a avut de suferit este în primul rând simțul realității. Alienarea personală a artistului se proiectează treptat asupra societății și devine alienare colectivă. Mâzgălelile postmoderniste care zece ani în urmă revoltau pe orice om normal, astăzi sunt pe toate copertele caietelor și manualelor școlare sau lipite ca abțibilduri pe frigidere. Ba mai mult, tapetele cu astfel de motive, care imită zidurile sau gardurile mâzgălite din orașe, WC-urile publice, decorează în mod normal camerele apartamentelor. Pe mașini abțibilduri care imită o pată de vopsea scăpată din greșeală! Nu mai vorbesc de hainele pe care le poartă nu numai tinerii, ci și pensionarii. Nu demult orice tânăr ar fi considerat o mare rușine să umble cu pantalonii rupți, astăzi și-i rupe singur. Nu doar femeile, ci și bărbații se vopsesc ca clovnii. Câțiva ani în urmă să ieși cu cârnațul în stradă era un act de bădărănie, astăzi ies și cu cartofii prăjiți și se mândresc. Sub ochii noștri, și cu noi înșine, se petrece o alienare totală. Trăim printre panouri care reclamează tampoane femeiești și prezervative. Ne uităm cu admirație cum o femeie în televizor își rade părul de pe picioare sau își găurește cariile. Ne-am coborât în mizeria pe care se rușina să o spună până și soția soțului. Douăzeci de ani în urmă, acestea ar fi fost scene de comedie franțuzească, astăzi ele sunt viața noastră. Omul contemporan nu-și folosește deloc propria libertate. Despre ce libertate vorbește omul contemporan, atunci când zece ore pe zi se uită la filme în care, prin hohote de râs, i se dictează când trebuie să râdă? Unde e mintea? Unde e discreția valorică? Da, omul a scăpat de sub tirania religiei! Arta a învins, a triumfat asupra religiei! Numai că, la rândul ei, a devenit ea însăși religie, o religie vicleană și tiranică, o religie a distrugerii. Trăim într-o societate tiranizată de artă. Artistul, ca erou care salvează sufletul încătușat de dogmele religioase, este un produs al apusului, al Italiei catolice. Renașterea nu a apărut în Grecia ortodoxă, de exemplu, cultură care a suferit de antropocentrism până la creștinare nu în mai mică măsură decât cea romană. Ortodoxia nu a asuprit niciodată cultura, ci dimpotrivă, a folosit-o în predica sa. E extraordinar în acest sens cuvântul Sfântului Vasile cel Mare către tineri, despre felul cum să ne folosim de scrierile eline, din care se vede foarte bine că în condițiile Bisericii canonice sufletul pur și simplu nu are de ce să se elibereze, căci toată libertatea îi este oferită. În Ortodoxie nu există respingere, ci doar selecție. Nu cunoaștem în istoria Bisericii Ortodoxe nici un Savonarola. Credem că o întoarcere atât de ostentativă la motivele și idealurile artei romane de până la creștinare, adică la antropocentrism și erotism, cu scop pronunțat demitizant, cum a făcut-o arta Renașterii, a fost cu putință anume în contextul și datorită vieții dezordonate a clerului catolic din acea perioadă. Demitizarea s-a produs mai întâi în sânul așa-zisei biserici, prin încălcarea fecioriei impuse preoților (contrar învățăturii apostolice, care îngăduie preotului să se căsătorească) și prin alte fărădelegi, cum ar fi, ucideri, jafuri, vinderea indulgențelor, infailibilitatea papală etc. Iar faptul că Michelangelo pictează personajele biblice goale este, desigur, o formă de parodiere a stării bisericii catolice. Goliciunea este, de fapt, a preoților. Artiștii bat fără nici un fel de scrupule toate idealurile creștine, pentru că au văzut aceasta la preoții și cardinalii catolici. Artiștii se revoltă, dar nu corectează. Pentru că ei înșiși erau la fel. Ei erau stricați și așteptau prilej bun pentru a-și da frâu stricăciunii. Și ei găsesc acest prilej: lupta împotriva minciunii. Dar sub masca nobleții ei vor săvârși răutate, atât pentru ceilalți, cât și pentru ei înșiși. Să nu uităm însă că acești artiști ai Renașterii, cât și mai târziu un Rouseau sau Diderot s-au revoltat și au căutat eliberare anume de mentalitatea catolică. Noi însă ne-am însușit ateismul lor pe nedrept, grație abilității propagandei ateiste, care s-a străduit să prezinte creștinismul ca pe un amalgam al aberațiilor întâlnite în toate confesiile, confesii pe care Biserica Ortodoxă le cheamă la trezvie. Problema libertății artistice a avut cumva o motivație în perioada când biserica avea putere de cenzură. Acum această putere de mult nu mai este de partea bisericii, totuși "elibertarea" (anume de o anumită mentalitate dogmatică) continuă să traverseze operele unor autori. Ba chiar libertatea creatoare, mai ales a tinerilor talente, se confundă și se manifestă prin derâderea anumitor dogme de credință, prin parafrazări indecente ale textelor și evenimentelor biblice, de înțeles, am zis, în evul mediu catolic. Dar de cine ne eliberăm noi, ortodocșii? Mă refer la oamenii de cultură din acest spațiu, ortodocși prin naștere, dar care comit cel mai adesea texte în care sugrumă orice urmă de creștinism, gândind că fac mari revoluții. Aceștia nici scriitori n-au ajuns (ca Marquez, să zicem, care, deși hulește, măcar știe să scrie), dar și cu Hristos s-au certat. Deci, de unde această falsă sete de libertate? Ca să lupți pentru libertate trebuie mai întâi să știi de cine/ce te eliberezi și ce voiești să dobândești în schimb. Libertatea artistică nu este să ai o editură a ta la care să-ți publici toate cărțile, cu care scriitorii noștri își torturează soțiile, ea e ceva mai mult. De cine ne eliberăm? De dogme? Dar de care din ele? De dogma că Dumnezeu este bun, că omul este nemuritor, că acest om, după chipul Creatorului său, are putere să creeze? Sau poate de dogma potrivit căreia omul este o ființă unică și liberă, a cărui libertate nu stă în firea lui Dumnezeu să o încalce? Libertatea cu care se revoltă cei mai mulți împotriva lui Dumnezeu este cea mai bună dovadă că dogmatica ortodoxă nu-și încalcă principiile. Dumnezeu este primul care respectă aceste dogme ale libertății. Atunci când ne eliberăm de dogme, de fapt noi ne eliberăm de propria noastră libertate. Dogmele ortodoxe formulează năzuințele cele mai nobile pe care le poate avea un om și exprimă forma desăvârșită a gândirii umane. Dacă arta postsovietică nu are consistența unui Dostoevski sau Gogol, e pentru că scriitorilor de azi le lipsește trăinicia lui Hristos. Și Dostoevski și Gogol aveau pe blazoanele literaturii lor monograma suveranului bizantin "întru care au biruit". Atunci când Fericitul Augustin a cunoscut Biserica el s-a rușinat și a zis: Mulțumesc Ție, Doamne, că ceea ce am hulit eu nu a fost Biserica Ta, ci numai închipuirea mea greșită despre ea. Omul se teme să afle că ceea ce a gândit (și a scris!) el despre Dumnezeu este fals. Că Dumnezeu s-ar putea dovedi a fi bun. Omul se teme să meargă la întâlnire cu Cel pe care L-a vorbit de rău mai înainte de a-L fi cunoscut. Omul e mândru, el se teme să se întâlnească cu Creatorul. Pentru că el a furat hainele Lui și a mers cu ele la bal. El s-a folosit de numele Lui și a scos bani din bancă și a semnat afaceri care nu-i aparțin. Omul a făcut datorii enorme și s-a lăudat tuturor că este el stăpânul. Iar acum el a aflat că Adevăratul Stăpân l-a chemat la El și omul înnebunește de rușine. El preferă să rămână sub această tufă a rușinii sale, stăpân peste niște jucării sărace. El își caută motive pentru a se mai reține. El inventează minciuni. El se împotrivește și vorbește de rău pe Stăpân. Pentru că el crede că Stăpânul îl cheamă ca să-l mustre. Stăpânul însă îl cheamă ca să-l facă moștenitor. Artistul se revoltă cerându-și dreptul de a desena oameni pe hârtie, Dumnezeu însă ne cheamă să ne recreăm pe noi înșine, să zidim o făptură nouă. Artistul își cere dreptul de a-și imagina ce este dincolo de stele, Dumnezeu ne invită să ne facă puternici să mutăm cerul și pământul cu voința noastră, cum a făcut Ilie. Artistul își cere libertatea de a bea rachiu de prune la un vernisaj cu femei stafidite, iar Dumnezeu îl invită să stea la sfat cu îngerii. Ce rău ne vrea Dumnezeu? Lumea a sărăcit enorm datorită mentalității sale artistice. Omul modern suferă de sindromul Midas, totul de ce se atinge se preface în artă. Viața însăși a devenit o artă, o artă proastă. Omul nu-și mai trăiește viața sa reală, ci o viață virtuală. El este tiranizat de idei care îl smulg realității. El este hărțuit de aceste idei, oricât de frumoase n-ar părea ele. Dar poate că ele sunt prea frumoase, inutil de frumoase? Nici măcar. Cum frumusețea și scumpetea aurului a devenit blestem pentru Midas, tot așa arta a devenit blestem pentru noi. Cum aurul în sine nu are nici frumusețe nici folos, ci numai prin ceea ce se poate obține din el este folositor, așa și arta este fără vreun folos dacă nu ne duce la adevăr. Și așa cum Midas ar fi dat un munte de aur pentru un pahar de apă, tot așa și noi, va veni vremea, când nu vom putea schimba toată frumusețea lumii pe o gură de apă vie (Ioan 4, 10) pe care ne-a adus-o Hristos. Fuga de dogmă a progresat cu timpul în fuga de cunoaștere, așa cum se întâmplă în arta modernă, când aceasta s-a detașat de filozofie, adică de rațiune, și construiește un fals limbaj al emoțiilor și sentimentelor. Arta nu trebuie să fie nici ermetică și ocultă, cum propovăduiesc unii, ci în toate trebuie să fie clară ca diamantul, prin aceasta să-și motiveze dreptul la existență. Caleidoscopul îmbătător al emoțiilor promovat de arta modernă este o reclamă făcută unor produse proaste. Emoțiile sunt piesele stricate ale sufletului omenesc, suflet care prin natura sa are o alcătuire unitară și armonioasă. Arta ar trebui să contribuie la realizarea acestei unități a sufletului, pentru a nu lăsa mulțimea emoțiilor să roadă ca niște șobolani neputincioși dar mulți scheletul vieții noastre afective. A trăi pe emoții echivalează cu a mâna o mașină bună cu benzină proastă, în cele din urmă strici totul în ea. Așa au sfârșit nebuni cei mai mulți dintre oamenii geniali care, abandonând rigoarea rațiunii au practicat o artă a onirismului și fragmentarismului, purtați de furtuna propriilor emoții. În genere, nici o activitate umană n-ar trebui să fie îndreptată împotriva cunoașterii. Cunoașterea este cel mai nobil scop la care am fost chemați. Cu cât cunoști mai mult, cu atât iubești mai mult, spunea Leonardo Da Vinci. Și ea începe de la a te cunoaște pe tine însuți. Înțeleptul Socrate, cunoscându-se pe cât li se putea oamenilor de până la Hristos a cunoscut că nu cunoaște. Eu știu că nu știu - iată începutul înțelepciunii, drumul smereniei. Căci după ce vom descoperi că în noi nu este plinătatea cunoașterii, ne vom îndrepta să o căutăm acolo unde ni s-a spus că este în Dumnezeu. Iar după ce ne vom convinge că Dumnezeu este Cunoașterea, Îl vom aduce în inimile noastre, după cum El Însuși a făgăduit. Și așa vom ajunge să ne cunoaștem cu adevărat pe noi înșine, ca ființe capabile de îndumnezeire, ca temple în care a iubit să se sălășluiască Dumnezeu, pentru a ne umple de putere și nemurire în veac. Producțiile noastre artistice nu sunt decât niște reminiscențe umile ale chipului Creatorului Cel Adevărat care se află în noi, chip a cărui lumină în mulți din noi "poate s-a stins de mult", dar nu fără șansa de a se reaprinde iarăși. |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 10:53
Meditatia Zilei Iov 1:1 Era in tara Ut un om care se numea Iov. Pare de necrezut că Dumnezeu are grijă de fiecare om în parte. Este greu de înțeles după mintea noastră acest lucru deoarece în același timp trăiesc pe pământ miliarde de oameni. Și este totuși adevărat acest lucru: Dumnezeu cunoaște pe fiecare om și El știe toate mișcările lui. Seriozitatea acestui fapt izvorăște chiar din Maleahi 3.5: Mă voi apropia de voi pentru judecată și mă voi grăbi să mărturisesc împotriva descântătorilor și preacurvarilor, împotriva celor ce jură strâmb, împotriva celor ce opresc plata simbriașului, care asupresc pe văduvă și pe orfan, nedreptățesc pe străin și nu se tem de Mine, zice Domnul oștirilor". Ne aduce îmbărbătare situația în care se găsea Agar. Nimeni nu o vedea rătăcită în pustietate, dar Dumnezeu a văzut-o și a ajutat-o. Dumnezeu cunoștea inima dornică de adevăr a famenului etiopian care nu a făcut degeaba drumul cel lung. Filip a fost trimis să-i spună lucrurile de căpătâi ale Evangheliei. Iar cartea Iov cu cele 42 de capitole ale ei, este o mărturie a acestui adevăr: Dumnezeu se ocupă îndeaproape de fiecare om. Oamenii nu pot accepta că Dumnezeu îi cunoaște pe fiecare dintre ei, că El știe toate tainele inimii, toate păcatele. Dar Domnul va aduce o dată la lumină totul când va face marea judecată. Nimeni nu va scăpa de acest Judecător; toți vor sta în fața tronului mare și alb la judecata cea mare. Care este starea ta? Dumnezeu te cunoaște pe tine personal. El te cunoaște pe nume și știe unde locuiești. El îți cunoaște viața în întregime cu toate părțile ei însorite și cele umbrite. Dumnezeu nu ar dori să te cheme la judecată pentru păcatele tale. De aceea El a dat pe singurul Său Fiu, ca să plătească cu sângele Lui cel scump păcatele tuturor, îndurând suferințe grele și murind pe cruce la Golgota. El însuși îți spune și ție iubite cititor: Pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afară (Ioan 6.37). El însuși a zis: Nicidecum n-am să te las, cu nici un chip nu te voi părăsi (Evr. 13.5). Încrede-te deci ÎN El! Powered by Biblia Online |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 10:55
Matei 15:11 Nu ce intrã în gurã spurcã pe om; ci ce iese din gurã, aceea spurcã pe om."
Fapt 10.15;Rom 14.14-20;1Tim 4.4;Tit 1.15; Matei 15:18 Dar, ce iese din gurã, vine din inimã, si aceea spurcã pe om. Iac 3.6; Marcu 7:15 Afarã din om nu este nimic care, intrând în el, sã-l poatã spurca; dar ce iese din om, aceea-l spurcã. Marcu 7:20 El le-a mai zis: "Ce iese din om, aceea spurcã pe om |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 10:59
1Petru 1:15 Ci, dupã cum Cel ce v-a chemat este sfânt, fiti si voi sfinti în toatã purtarea voastrã.
Luc 1.74;2Cor 7.1;1Tes 4.3-7;Evr 12.14;2Pet 3.11; 1Petru 1:16 Cãci este scris: "Fiti sfinti, cãci Eu sunt sfânt". Lev 11.44;Lev 19.2;Lev 20.7; 1Petru 3:15 Ci sfintiti în inimile voastre pe Hristos ca Domn." Fiti totdeauna gata sã rãspundeti oricui vã cere socotealã de nãdejdea care este în voi; dar cu blândete si teamã, Levitic 19:2 "Vorbeste întregii adunãri a copiilor lui Israel, si spune-le: Fiti sfinti, cãci Eu sunt sfânt, Eu, Domnul, Dumnezeul vostru. Lev 11.44;Lev 20.7-26;1Pet 1.16 Levitic 20:7 Voi, sã vã sfintiti, si sã fiti sfinti, cãci Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru. Lev 11.44;Lev 19.2;1Pet 1.16; Levitic 20:26 Voi sã-Mi fiti sfinti, cãci Eu sunt sfânt, Eu, Domnul; Eu v-am pus de o parte dintre popoare, ca sã fiti ai Mei. Lev 20.7;Lev 19.2;1Pet 1.16;Lev 20.24;Tit 2.14; Numeri 15:40 Sã vã aduceti astfel aminte de poruncile Mele, sã le împliniti, si sã fiti sfinti pentru Dumnezeul vostru. Lev 11.44-45;Rom 12.1;Col 1.22;1Pet 1.15-16; |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 11:23
1 Luati seama sã nu vã îndepliniti neprihãnirea voastrã înaintea oamenilor, ca sã fiti vãzuti de ei; altminteri, nu veti avea rãsplatã de la Tatãl vostru care este în ceruri.
2 Tu, dar, când faci milostenie, nu suna cu trâmbita înaintea ta, cum fac fãtarnicii, în sinagogi si în ulite, pentru ca sã fie slãviti de oameni. Adevãrat vã spun, cã si-au luat rãsplata. Rom 12.8; 3 Ci tu, când faci milostenie, sã nu stie stânga ta ce face dreapta, 4 pentru ca milostenia ta sã fie fãcutã în ascuns; si Tatãl tãu, care vede în ascuns, îti va rãsplãti. Luc 14.14; 5 Când vã rugati, sã nu fiti ca fãtarnicii, cãrora le place sã se roage stând în picioare în sinagogi si la colturile ulitelor, pentru ca sã fie vãzuti de oameni. Adevãrat vã spun, cã si-au luat rãsplata. 6 Ci tu, când te rogi, intrã în odãita ta, încuie-ti usa, si roagã-te Tatãlui tãu, care este în ascuns; si Tatãl tãu, care vede în ascuns, îti va rãsplãti. 2Imp 4.33; 7 Când vã rugati, sã nu bolborositi aceleasi vorbe, ca pãgânii, cãrora li se pare cã, dacã spun o multime de vorbe, vor fi ascultati. Ecl 5.2;1Imp 18.26-29; 8 Sã nu vã asemãnati cu ei; cãci Tatãl vostru stie de ce aveti trebuintã, mai înainte ca sã-I cereti voi. |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 11:26
1 Luati seama sã nu vã îndepliniti neprihãnirea voastrã înaintea oamenilor, ca sã fiti vãzuti de ei; altminteri, nu veti avea rãsplatã de la Tatãl vostru care este în ceruri.
2 Tu, dar, când faci milostenie, nu suna cu trâmbita înaintea ta, cum fac fãtarnicii, în sinagogi si în ulite, pentru ca sã fie slãviti de oameni. Adevãrat vã spun, cã si-au luat rãsplata. Rom 12.8; 3 Ci tu, când faci milostenie, sã nu stie stânga ta ce face dreapta, 4 pentru ca milostenia ta sã fie fãcutã în ascuns; si Tatãl tãu, care vede în ascuns, îti va rãsplãti. Luc 14.14; 5 Când vã rugati, sã nu fiti ca fãtarnicii, cãrora le place sã se roage stând în picioare în sinagogi si la colturile ulitelor, pentru ca sã fie vãzuti de oameni. Adevãrat vã spun, cã si-au luat rãsplata. 6 Ci tu, când te rogi, intrã în odãita ta, încuie-ti usa, si roagã-te Tatãlui tãu, care este în ascuns; si Tatãl tãu, care vede în ascuns, îti va rãsplãti. 2Imp 4.33; 7 Când vã rugati, sã nu bolborositi aceleasi vorbe, ca pãgânii, cãrora li se pare cã, dacã spun o multime de vorbe, vor fi ascultati. Ecl 5.2;1Imp 18.26-29; 8 Sã nu vã asemãnati cu ei; cãci Tatãl vostru stie de ce aveti trebuintã, mai înainte ca sã-I cereti voi. |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 13:19
Cla,
DOMNUL SA TE BINECUVINTEZE! Matei 5:44 Dar Eu vã spun: Iubiti pe vrãjmasii vostri, binecuvântati pe cei ce vã blestemã, faceti bine celor ce vã urãsc, si rugati-vã pentru cei ce vã asupresc si vã prigonesc, Luc 6.27-35;Rom 12.14-20;Luc 23.34;Fapt 7.60;1Cor 4.12-13;1Pet 2.23;1Pet 3.9; Luca 6:28 binecuvântati pe cei ce vã blestemã, rugati-vã pentru cei ce se poartã rãu cu voi. Luc 23.34;Fapt 7.60; Romani 12:14 Binecuvântati pe cei ce vã prigonesc: binecuvântati si nu blestemati. Mat 5.44;Luc 6.28;Luc 23.34;Fapt 7.60;1Cor 4.12;1Pet 2.23;1Pet 3.9; |
|
Fosta membra 9am.ro 6987 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 14:14
De la: marinescuirina, la data 2009-01-17 20:10:18muzica: irina ,multumim pentru link-uri! incercati cu totii sa le vedeti....o sa va placa! |
|
Fosta membra 9am.ro 2192 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 14:20
un mic gest de umanitate:
la ora 14:45 va rog, pentru Elena, sotia lui Silviu (atotputernicul) sa facem impreuna o rugaciune! Cum stiti voi, in felul vostru...dar cu inima deschisa fata de ei! Va pup! Poate ca unii dintre voi nu l-ati cunoscut asa cum este el in realitate...dar va asigur eu ca in niciun caz nu este furtunosul de pe forum! |
|
Fosta membra 9am.ro 6987 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 14:21
maria tudorie...facusem un apel catre tine pe acest topic...sa ne spui si noua ce spune religia ta cu privire la unele subiecte....
indirect insa am aflat de pe celalalt topic....imi mai ramane o nedumerire.....stiu ce spun Luther si Calvin despre saraci....religia ta ce spune?.... k sa-ti dau tonul o sa-ti spun ce cred ortodocsii despre acest subiect....k trebuie in permanenta sa ajutam saracii....ei sunt trimisi de dumnezeu pentru k prin ei sa se poata mantui cei din jurul lor....k de cate ori vedem un cersetor pe strada nu trebuie sa trecem nepasatori pe langa el dak avem bani...sa-i dam si lui un banut....dumnezeu ne va rasplati acest lucru...insutit!!! |
|
Fosta membra 9am.ro 195 mesaje Membru din: 16/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 14:46
Am vrut sa pun niste intrebari si sa gasesc niste respunsuri cu privire la evolutoinism vs creatie divina, dar se pare ca am gresit locul. Aici sunt numai indoctrinati , majoritatea dau copy/paste si pare mai mult un fel de reclama a unor site-uri. Personal cred ca 10% din cei ce ajung aici citesc toate balariile alea. Si DA ...SUNT BALARII... Daca credeti cu adevarat ca sunteti mari credinciosi si religiosi va invit sa stam de vorba... si sa va scot prostiile din cap . Adresa mea este spulberatorul@yahoo.com. Si inca ceva s-a scris depre mine cum s-a scris si despre altii ca vorbesc in necunostiinta de cauza sa uca nu sunt informat. Sa va spun ceva tatal meu este preot , am crescut ca un adevarat ortodox, am citit biblia povestita copiilor(cand eram mic) am vazut documentare de pre religie, am prieteni la facultatea de teologie, am foarte multe cunostiinte din "clerul bisericii" cu care am discutat. Cu toate astea s-au inventat fraza ca as vorbii in necunostiin ta de cauza. Cum ati creat aceste fraze fara rost asa l-ati creat si pe dumnezeu. E timpul vostru pierdut .. e mintea voastra manipulata... de cei ce se folosesc de religie.. .e traba voastra. Dar macar aveti decenta si etica de nu a vorbii doar de dragul de a o face... ca o faceti PROST. Nu va chinuiti sa-mi raspundeti pe acest site. Daca chiar credeti ca puteti sa sustineti religia si alte bazaconii care se deduc de aici ....aveti adresa.
|
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 14:46
De la: mariaoprea75, la data 2009-01-21 14:20:38un mic gest de umanitate: Este minunat gestul tau Maria ! Si eu ma voi ruga pentru ei Sfinților vindecători, Doctori sfinți, ajutători, Sfinte Cosma, Damian, Care nu luați niciun ban, Ce nevoie-avem de voi, Să ne dați în suflet ploi De lumină, sănătate, Vindecare de păcate! Nu uitați să coborâți Spre cei ce sunt amărâți, Pe patul de suferință, În răbdare și credință. Bunătatea voastră sfântă Ne dă sănătate multă. Mila voastră luminată Înspre noi e îndreptată. De aceea mulțumim Pentru toate ce primim; Domnului ne închinăm, Darul vostru lăudăm! |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 18:27
"Omul se realizeaza prin trei dimensiuni:
1. prin propria lui zidire dupa chipul lui Dumnezeu 2. prin operele lui 3. si prin urmasi: fii sau ucenici. " Parintele Galeriu |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 18:46
intru mereu pe www.dumitrustaniloae.ro/ cand am nevoie de liniste sufleteasca
|
|
Fosta membra 9am.ro 1499 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 19:51
Un Psalm foarte frumos:
PS 76 7. Oare, în veci mă va lepăda Domnul și nu va mai binevoi în mine? 8. Oare, până în sfârșit mă va lipsi de mila Lui, din neam în neam? 9. Oare, va uita să Se milostivească Dumnezeu? Sau va închide în mâinile Lui îndurările Sale? 10. Și am zis: Acum am început să înțeleg; aceasta este schimbarea dreptei Celui Preaînalt. 11. Adusu-mi-am aminte de lucrurile Domnului și-mi voi aduce aminte de minunile Tale, dintru început. 12. Și voi cugeta la toate lucrurile Tale și la faptele Tale mă voi gândi. 13. Dumnezeule, în sfințenie este calea Ta. Cine este Dumnezeu mare ca Dumnezeul nostru? Tu ești Dumnezeu, Care faci minuni!
Hazardul este măsura ignoranței noastre. (Henry Poincare)
|
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 22:41
Rugaciune
a lui Mihai Eminescu Craiasa alegandu-te Ingenunchem rugandu-te, Inalta-ne, ne mantuie Din valul ce ne bantuie; Fii scut de intarire Si zid de mantuire, Privirea-ti adorata Asupra-ne coboara, O, Maica prea curata Si pururea Fecioara, Marie! Noi, ce din mila Sfantului Umbra facem pamantului, Rugamu-ne-ndurarilor, Luceafarului marilor; Asculta-a noastre plangeri, Regina peste ingeri, Din neguri te arata, Lumina dulce clara, O, Maica prea curata Si pururea Fecioara, Marie! |
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 22:57
Arhimandrit Sofian Boghiu
staretul Mânăstirii Antim din Bucuresti Smerenia si dragostea, însusirile trăirii ortodoxe ''Voi cine ziceti că sunt Eu?'' Când unii oameni nu găsesc răspuns la întrebarea Ta: ''Voi cine ziceti că sunt Eu?'', atunci eu, Doamne, sunt fericit că pot să Te văd pe Tine, Dumnezeu-Om si Om-Dumnezeu. În scutecele sărace, pe paiele din ieslea grajdului întunecos din Bethleem, Te văd om! În glasul îngerilor, în lumina care Îti învăluie locuinta săracă, Te recunosc Dumnezeu! Când fugi în Egipt de frica lui Irod, Te văd om slab. Când, în Egipt, văd idolii din temple striviti la pământ prin sosirea Ta, Te văd Dumnezeu atotputernic. Când în Nazaret, înaintea lui Dumnezeu si a oamenilor, cresti cu anii si cu întelepciunea, Te văd om Care n-ai ajuns încă la vârsta desăvârsită. Iar când la doisprezece ani stai în mijlocul învătatilor din Templu, ascultându-i si întrebându-i, pe lângă uimirea cărturarilor mă uimesc si eu si mărturisesc întelepciunea vesnică, ascunsă în omenirea Ta. Om esti când Ti-e foame, om esti când dormi în corabie. Dar când Te plimbi pe valuri, când poruncesti furtunii si vânturilor, când saturi cinci mii de oameni cu cinci pâini - Te văd Dumnezeu. Când Te cobori în râu si Te botezi, când Te plângi că nu ai nici o piatră unde să-Ti odihnesti capul, când Te lasi prins si legat, Te văd om, înconjurat de slăbiciuni omenesti. Când însă cerul se deschide si de sus Dumnezeu Tatăl glăsuieste ''Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit'', când asterni la pământ pe călăii Tăi, când sub picioarele Tale pământul se cutremură, când soarele se întunecă, nesuferind să vadă răstignirea Ta, atunci Te văd Dumnezeu. Când Te văd mort pe cruce, văd pe omul durerilor. Om esti în mormântul pecetluit. Când iesi din mormânt, nestricând pecetile, esti Dumnezeu. Cu acesti ochi, cu această inimă, cu această credintă, mă apropii si eu de ieslea săracă din Bethleem, care a fost leagănul Tău, Doamne. Îmi plec genunchii cu păstorii cei simpli si cu magii cei întelepti si mă închin Dumnezeului meu, făcut Om pentru mine si pentru noi toti. Bethleem, 1970 |
|
balabanandrei 335 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Bacau |
Postat pe: 22 Ianuarie 2009, ora 10:07
Maria Oprea, Funnymoon, Andu30, Irina Marinescu, Cla03 va rog rugati-va pentru mine, ca am o problema de sanatate, care poate sa fie grava. Va multumesc si Dumnezeu sa va rasplateasca!
Căutați mai întâi împărăția lui Dumnezeu și celelalte se vor adăuga vouă!
|
|
Fosta membra 9am.ro 311 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 22 Ianuarie 2009, ora 10:22
De la: cla03, la data 2009-01-21 22:57:23Arhimandrit Sofian Boghiu Doamne...ce frumos! E atat de miscator, e... |
|
Fosta membra 9am.ro 1499 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 22 Ianuarie 2009, ora 10:28
De la: balabanandrei, la data 2009-01-22 10:07:47Maria Oprea, Funnymoon, Andu30, Irina Marinescu, Cla03 va rog rugati-va pentru mine, ca am o problema de sanatate, care poate sa fie grava. Va multumesc si Dumnezeu sa va rasplateasca! Doamne ajuta sa fie totul bine Andrei
Hazardul este măsura ignoranței noastre. (Henry Poincare)
|
|
Fosta membra 9am.ro 311 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 22 Ianuarie 2009, ora 10:32
Draga Andrei,
Nu te tulbura. Toate incercarile ne sunt date doar pentru ca Dumnezeu lucreaza, in fiecare milisecunda, mantuirea noastra. Nu deznadajdui, orice se va intampla. Asteapta raspunsul medicilor. Indiferent daca ceea ce ne incearca sunt boli, necazuri sau fericiri, cred ca toti ar trebui sa mergem mai des la Biserica. Spovedania e o mare taina. Poate ca ai duhovnic sau poate ca nu ai, dar stim cu totii cat de importanta este si aceasta legatura. |
|
balabanandrei 335 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Bacau |
Postat pe: 22 Ianuarie 2009, ora 11:30
Pt ortodocsi
Va dau un sfat. Eu cred ca mai bine ati face altceva util, decat sa stati toata ziua sa va contraziceti cu sectarii, sa incercati sa-i convingeti ca ortodoxia e singura cale spre Dumnezeu. Nu o sa reusiti. N-au reusit Sfintii Parinti sa-i convinga pe sectarii din vremea lor, cu atat mai mult noi, niste pacatosi. Eu nu zic sa nu mai vorbiti pe aceste topicuri, dar discutati cu cei care sunt dispusi la intelegere si dialog, cu cei care nu-L cunosc pe Dumnezeu sau care-L cunosc prea putin si incearca sa-L cunoasca, asa incat sa-i indrumati pe calea cea buna. Contrazicerea si incercarea de ai convinge pe cei impietriti la inima nu fac altceva decat sa va ia timp pretios, timp in care ati putea sa va rugati, sa mergeti la un bolnav, la un om din inchisoare. Nu vreau sa va jignesc, imi cer iertare. Poate gresesc. Eu am cazut in ispita asta a diavolului de a-mi pierde timpul si energia pt cineva care oricum nu o sa-l pot convinge, si atunci imi indrept timpul si energia spre alte lucruri mantuitoare.
Căutați mai întâi împărăția lui Dumnezeu și celelalte se vor adăuga vouă!
|
|
|
|
