back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Existã viaþã dupã moarte?

 


 
Pagini: << 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 >> Sari la pagina:
 
Bi_anca

1554 mesaje
Membru din: 8/03/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 4 August 2009, ora 03:21

De la: asterix, la data 2009-08-04 03:18:31
De la: Bi_anca, la data 2009-08-04 03:06:22
Tu cand te gandesti la moarte tre' sa ti-o inchipui ca pe o usa.....Deci moare cangurica si tu tre'sa fugi repede dupa usa...daca mai e acolo, EXISTA, daca nu, NU
Mai bine mi-ai spune daca si cangurica are suflet !


El are! Tu ai ??!!


nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 4 August 2009, ora 03:23

De la: asterix, la data 2009-08-04 03:01:25
De la: Bi_anca, la data 2009-08-04 02:57:03
De la: analisys_2007, la data 2009-07-31 22:52:15se spune ca atunci cand o persoana moare,sufletul ramane.Daca exista suflet cu siguranta exista si viata dincolo de moarte.
Dar cand moare un cangur ?

Ia fa si tu meditatii, fara cafea, fara multa carne, fara...fara...si o sa afli si singur. Daca nu singur, esti dus la cei care stiu deja.


Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
Bi_anca

1554 mesaje
Membru din: 8/03/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 4 August 2009, ora 03:25

Daca apar iar extraterestrii dupa USA....eu ma tirez....Ciao !! QVOD ERAT DEMONSTRANDUM!!


Asterix

90 mesaje
Membru din: 2/08/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 4 August 2009, ora 03:28

De la: Bi_anca, la data 2009-08-04 03:21:23
El are! Tu ai ??!!
Da ! De italian ! Tu ?


Intodeauna avem optiuni; uneori, este doar o alegere de atitudine. Cine zambeste atunci cand lucrurile nu merg in sensul dorit ... s-a gandit deja pe cine sa dea vina...
Bi_anca

1554 mesaje
Membru din: 8/03/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 4 August 2009, ora 03:35

De la: asterix, la data 2009-08-04 03:28:27
De la: Bi_anca, la data 2009-08-04 03:21:23
El are! Tu ai ??!!
Da ! De italian ! Tu ?


Cangur italian ?? Come mai stai facendo delle batuttine sugli italiani, pero il tuo avatar esiste solo da laltraieri????


Asterix

90 mesaje
Membru din: 2/08/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 4 August 2009, ora 03:40

De la: Bi_anca, la data 2009-08-04 03:35:37
Cangur italian ?? Come mai stai facendo delle batuttine sugli italiani, pero il tuo avatar esiste solo da laltraieri????
आपको बेहतर रोमानियाई में बोलते हैं. क्या तुम अच्छा होगा.


Intodeauna avem optiuni; uneori, este doar o alegere de atitudine. Cine zambeste atunci cand lucrurile nu merg in sensul dorit ... s-a gandit deja pe cine sa dea vina...
Bi_anca

1554 mesaje
Membru din: 8/03/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 4 August 2009, ora 03:43

De la: asterix, la data 2009-08-04 03:40:51
De la: Bi_anca, la data 2009-08-04 03:35:37
Cangur italian ?? Come mai stai facendo delle batuttine sugli italiani, pero il tuo avatar esiste solo da laltraieri????
आपको बेहतर रोमानियाई में बोलते हैं. क्या तुम अच्छा होगा.




vieru_cezar_iasi

247 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 4 August 2009, ora 04:18

ARGUMENTE ªI DOVEZI (PE SCURT) DESPRE EXISTENÞA LUI DUMNEZEU ªI A VIEÞII DE DINCOLO DE MOARTE



Sunt foarte multe argumente ºi dovezi cã existã Dumnezeu ºi viaþã dincolo de moarte.



Câteva dintre ele sunt redate pe scurt pe blogul urmãtor:



http://www.cezar-iasi.blogspot.com/

Pe blog mai gãsiþi: înregistrãri video cu miracole ; videoclipuri ; legãturi cu numeroase site-uri foarte interesante (unele dintre ele conþin ºi posturi TV on-line ºi posturi de radio); cãrþi foarte intersante care pot fi citite direct pe internet (fãrã a necesita descãrcare în calculator) ; articole foarte interesante ; adrese, numere de telefon ºi site-uri ale unor asociaþii care ofera servicii caritative, etc.



Vã rog intraþi pe blog ºi trimiteþi-l mai departe, ca sã foloseascã ºi altora. Chiar meritã.



ARGUMENTE ªI DOVEZI (PE SCURT) DESPRE EXISTENÞA LUI DUMNEZEU ªI A VIEÞII DE DINCOLO DE MOARTE

Sunt foarte multe argumente ºi dovezi cã existã Dumnezeu ºi viaþã dincolo de moarte.

Câteva dintre ele sunt redate pe scurt pe blogul urmãtor:

http://www.cezar-iasi.blogspot.com/
Pe blog mai gãsiþi: înregistrãri video cu miracole ; videoclipuri ; legãturi cu numeroase site-uri foarte interesante (unele dintre ele conþin ºi posturi TV on-line ºi posturi de radio); cãrþi foarte intersante care pot fi citite direct pe internet (fãrã a necesita descãrcare în calculator) ; articole foarte interesante ; adrese, numere de telefon ºi site-uri ale unor asociaþii care ofera servicii caritative, etc.

Vã rog intraþi pe blog ºi trimiteþi-l mai departe, ca sã foloseascã ºi altora. Chiar meritã.

În textul urmãtor voi reda câteva dintre argumentele ºi dovezile existenþei lui Dumnezeu ºi a vieþii de dincolo de moarte. Aceste argumente ºi dovezi nu sunt epuizate nici pe departe prin textul urmãtor. Mai sunt multe alte argumente ºi dovezi care atestã existenþa lui Dumnezeu ºi a vieþii de dincolo de moarte, încât ar putea fi scrise tomuri întregi.

Mai întâi, câteva citate semnificative :
« Puþina gustare a ºtiinþei poate duce la ateism, dar adâncirea ºtiinþei îl aduce pe om la Dumnezeu! » (Francis Bacon)
« Sunt tot aºa de sigur de existenþa sufletului ca de orice adevãr bine stabilit de ºtiinþa experimentalã. ªi aceastã siguranþã nu este o simplã credinþã, ci o convingere profundã, dobânditã în mod ºtiinþific. »- (Nicolae Constantin Paulescu, savant)
« Omul de ºtiinþã nu se poate mulþumi sã spunã: Cred în Dumnezeu, ci trebuie sã afirme : ªtiu cã Dumnezeu este! » (Nicolae Constantin Paulescu)
« Dacã tabla înmulþirii sau teorema lui Pitagora ar avea precepte morale, s-ar gãsi mulþi sã le nege adevãrul. » (Nicolas Malebranche)

În primul rând Dumnezeu ne-a revelat existenþa sa ºi a vieþii de dincolo. Cuvântul Revelaþie provine din expresia latinã „retro velum dare”, adicã „a da vãlul la o parte, a descoperi”. Sunt douã tipuri principale de Revelaþie : Revelaþia naturalã (prin care descoperim existenþa lui Dumnezeu din creaþia sa) ºi Revelaþia supranaturalã (pentru cã Dumnezeu însuºi s-a descoperit oamenilor prin profeþi, prin Fiul sãu întrupat, Isus Cristos ºi prin multe fapte ºi intervenþii miraculoase)

1) REVELAÞIA NATURALÃ

a) Mãrturia macrocosmosului ºi a microcosmosului despre existenþa lui Dumnezeu:

Toatã creaþia "vorbeºte" despre Dumnezeu, atât macrocosmosul, cât ºi microcosmosul. Existã atei care au ajuns la credinþã doar studiind la microscop un picior de albinã, vãzând câtã complexitate existã în celule ºi molecule ºi dându-ºi seama de Fiinþa Inteligentã Supremã din spatele creaþiei, pentru cã aceastã creaþie complexã nu putea sã aparã la întâmplare. Este vorba de argumentul teleologic al existenþei lui Dumnezeu, dedusã din complexitatea creaþiei. În limba englezã existã o expresie, intelligent design, care ilustreazã faptul cã universul este creat în mod inteligent de Dumnezeu. Acest design inteligent îl vedem atât în macrocosmos, cât ºi într-un fir de iarbã la microscop.

Religia ºi ºtiinþa sunt complementare, sunt în armonie, iar cei mai mulþi savanþi ºi filosofi sunt credincioºi. Tocmai aceasta e tema tezei mele de doctorat: Armonia dintre religie ºi ºtiinþã. Numai ºtiinþa superficialã poate sã ducã la ateism, dar ºtiinþa adâncã îl conduce pe om spre religie, aºa cum spunea ºi filosoful Francis Bacon : „Puþina gustare a ºtiinþei poate duce la ateism, dar adâncirea ºtiinþei readuce pe om la Dumnezeu”.
Ruptura dintre religie ºi ºtiinþã e artificialã ºi e de domeniul trecutului. În prezent, religia ºi ºtiinþa au început sã se regãseascã una pe alta ºi sã redescopere armonia dintre ele. Au început ºi la noi în þarã cursuri despre armonia dintre religie, filosofie ºi ºtiinþã, care se fac în occident de mai bine de 20 de ani. Nu cu mult timp în urmã unii au crezut cã religia ºi ºtiinþa n-ar avea nimic în comun, ba chiar cã ar fi opoziþie, ceea ce este fals, pentru cã religia ºi ºtiinþa sunt de fapt într-o armonie perfectã ºi sunt complementare. Cei mai mulþi savanþi ºi filosofi au fost convinºi de existenþa lui Dumnezeu ºi a vieþii de dincolo de moarte.

Nicolas Malebranche spunea: "Dacã tabla înmulþirii sau teorema lui Pitagora ar avea precepte morale, s-ar gãsi mulþi sã le nege adevãrul". Cu alte cuvinte, ateii neagã existenþa lui Dumnezeu ºi a vieþii de dincolo de moarte, pentru cã credinþa implicã ºi respectarea preceptelor morale.

Ateismul nu are nici o bazã. Nu este nici un argument ºi nici o dovadã cã Dumnezeu nu existã, dimpotrivã, sunt foarte multe argumente ºi dovezi cã existã. Faptul cã nu-l putem vedea pe Dumnezeu ºi sufletele, nu înseamnã cã nu existã. Dumnezeu ºi sufletele existã cu adevãrat. Întâlnirea religiei ºi ºtiinþei în domeniul fizicii cuantice - o ramurã a fizicii destul de nouã - este încã o dovadã în plus, cã, cu cât adâncim cercetãrile în ºtiinþã, cu atât se întâlnesc mai mult adevãrurile religiei. Numai ºtiinþa superficialã contrazice religia, însã ºtiinþa adâncã îl conduce pe om spre religie, aºa cum spunea ºi filosoful Francis Bacon : „Puþina gustare a ºtiinþei poate duce la ateism, dar adâncirea ºtiinþei îl aduce pe om la Dumnezeu ”.

Un exemplu de fizico – teologie este cel oferit de fizicianul Frank Tipler. În ultima sa carte, The Physics of Immortality / Fizica nemuririi – Dumnezeu, cosmologie modernã ºi învierea morþilor (tradusã ºi în limba românã ºi apãrutã la Editura Tehnicã, Bucureºti, 2008), el argumenteazã cã învãþãturile religiei despre supravieþuirea eternã în faþa morþii pot fi acum întãrite mult mai convingãtor de fizicã. ªtiinþa însãºi ne poate da acum siguranþa matematicã cã vom învia din morþi ºi tot fizica poate conduce, de asemenea, la siguranþa absolutã privind existenþa lui Dumnezeu. Supravieþuim imediat dupã deces ca suflete. Dupã deces are loc judecata particularã, dupã care sufletul merge în rai sau în iad. Iar la sfârºitul lumii, într-o clipã, printr-un miracol, va fi înviat ºi trupul fiecãrui om. Va fi acelaºi trup de pe pãmânt, dar în acelaºi timp va avea proprietãþi supranaturale, cum a fost trupul Domnului Isus Cristos dupã înviere. Trupul va fi unit cu sufletul, astfel cã omul, în integralitatea sa (suflet ºi trup) va merge la judecata universalã (judecata tuturor oamenilor de pe pãmânt). Dupã judecata universalã omul în întregimea sa (suflet ºi trup) va merge acolo unde sufletul era deja dupã judecata particularã: în rai sau în iad.
Fizica, matematica ºi teologia sunt în strânsã legãturã. În occident existã chiar disciplina de studiu matematicã teologicã.

Un ateu nu are scuzã pentru necredinþa sa, se aflã în ignoranþa vinovatã chiar dacã nu ar avea nici un fel de culturã religioasã, deoarece existenþa lui Dumnezeu se poate deduce chiar numai din creaþie (chiar fãrã revelaþia supranaturalã), dupã cum spune ºi psalmistul: “Cerurile spun slava lui Dumnezeu ºi facerea mâinilor Lui o vesteºte tãria” (Psalm 18, 1) precum ºi Sfântul Apostol Pavel în scrisoarea cãtre romani : “În adevãr, însuºirile nevãzute ale Lui, puterea Lui veºnicã ºi dumnezeirea Lui, se vad lãmurit, de la facerea lumii, când te uiþi cu bãgare de seamã la ele în lucrurile fãcute de El. Aºa cã [necredincioºii] nu se pot dezvinovãþi” (Romani 1:20). “ Credinþa e o condiþie necesarã pentru mântuire, pentru fericirea veºnicã, dar nu e suficientã.

În Psalmul 13,1 este scris: "Zis-a cel nebun în inima sa: "Nu este Dumnezeu".", adicã a afirma sau a crede cã nu existã Dumnezeu este o absurditate, este ca o nebunie.

Un ateu poate fi iertat dacã face pocãinþã pentru pãcatul ateismului, ca ºi pentru orice alt pãcat.

Despre ignoranþa vinovatã a ateilor ºi a celor indiferenþi faþã de religie, marele matematician, fizician ºi filosof francez Blaise Pascal scria (citez din Blaise Pascal – Cugetãri, Ed. ªtiinþificã, Bucureºti, 1992, carte pe care o recomand):
“Aceastã superficialitate, într-o chestiune în care este vorba de ei înºiºi, de veºnicia lor, de fiinþa lor, mã iritã mai mult decât mã înduioºeazã; mã uimeºte ºi mã înspãimântã. E un monstru pentru mine.
În zadar se îndepãrteazã ei cu gândul de la veºnicia care îi aºteaptã, cãci nu o pot nimici negândindu-se la ea...
Iatã o îndoialã cu teribile urmãri. Este, desigur, un foarte mare rãu sã fim cuprinºi de aceastã îndoialã ; însã este cel puþin o datorie indispensabilã sã cãutãm a ne da seama când suntem cuprinºi de ea.
Cel care se îndoieºte ºi care nu cerceteazã este totodatã ºi nedrept ºi foarte nenorocit. Iar dacã, în aceastã stare, el este liniºtit ºi satisfãcut, dacã se fãleºte cu ea ºi dacã se aratã mândru, dacã din ea face subiect al bucuriei ºi al deºertãciunii sale, n-am termeni sã calific o atât de extravagantã creaturã.
Unde se pot cãpãta asemenea simþãminte? Ce motiv de bucurie gãseºte cineva în a nu mai aºtepta decât mizerii fãrã sfârºit ?
Ce motiv de vanitate de a te crede în întunecimi de nepãtruns ºi cum este posibil un astfel de raþionament la un om cu judecatã ?
ªederea aceasta liniºtitã în ignoranþã este un lucru monstruos a cãrui extravaganþã ºi stupiditate trebuie arãtatã celor care îºi petrec astfel viaþa, pentru a-i face sã-ºi dea seama de ce se petrece în ei înºiºi ºi pentru a-i ruºina prin arãtarea nebuniei lor.
Existã oameni indiferenþi faþã de ruina fiinþei lor ºi de pericolul unei eternitãþi de mizerie. Aceastã poziþie a lor mi se pare nefireascã, deºi faþã de celelalte lucruri ei iau cu totul altã atitudine : se tem pânã ºi de cele mai mici dintre ele, le prevãd, le simt. »

Ca ºi alþi savanþi, ºi savantul Albert Einstein era convins de existenþa lui Dumnezeu ºi a vieþii dincolo de moarte ºi spunea: „În veacul nostru materialist, singurii oameni de ºtiinþã serioºi sunt oamenii profund religioºi.” Elogiind Turnul Eiffel de la Paris, a scris în cartea de onoare: „Admiraþia mea pentru inginerul Eiffel, arhitectul turnului ºi cea mai mare admiraþie pentru cel mai mare Arhitect, care a creat universul, Dumnezeu! ”A spus cã ceea ce nu este materie ºi nu se poate simþi ºi mãsura este cu mult mai mult decât materia ºi cã oamenii de ºtiinþã au început sã-ºi dea seama mai clar de acest lucru începând cu descoperirea spectrului electromagnetic: „Pânã în secolul XX realitatea a fost ceea ce oamenii puteau atinge, mirosi, vedea ºi auzi. De la prima publicare a spectrului electromagnetic, oamenii au învãþat cã ceea ce ei pot atinge, mirosi, vedea ºi auzi este mai puþin de o milionime a realitãþii. ”


b) Creaþia ºi evoluþia nu se contrazic, ci se îmbinã:

În legãturã cu creaþia ºi evoluþia, greºeala unora este cã merg doar pe logica terþului exclus : „sau...sau... ” „ sau creaþie sau evoluþie”. Dar este ºi logica terþului inclus : „ ºi...ºi... ” „ºi creaþie ºi evoluþie”. Dumnezeu a îmbinat creaþia cu evoluþia în mod admirabil. Creaþia specialã se aplicã doar omului, nu ºi celorlalte specii. Deci, omul a fost creat de Dumnezeu în mod special, ca o coroanã a creaþiei vãzute, nu a fost creat prin evoluþie, cum au fost create celelalte specii.
În plus, între om ºi animal existã deosebiri esenþiale (nu doar deosebiri graduale), pentru cã omul, spre deosebire de animal, este fãcut dupã chipul ºi asemãnarea lui Dumnezeu. (Când vorbim despre chipul lui Dumnezeu ne referim atât la un chip spiritual, cât ºi la un chip uman, ambele accepþiuni ale chipului fiind revelate prin întruparea Domnului Isus Cristos).

Pierre Teilhard de Chardin a dezvoltat o teorie în care se împletesc creaþionismul ºi evoluþionismul. Iar Jacques Monod (n. 1910), medic ºi biochimist francez (premiul Nobel pentru psihologie ºi medicinã, în 1965 pentru lucrãri de biochimie ºi geneticã) scria: “Nu-i exclus cã aºa au evoluat toate, dar nu fãrã Dumnezeu”. Creaþia nu a fost doar în momentul iniþial, ci continuã prin evoluþie. Evoluþionismul nu poate fi la întâmplare, ci este dirijat de Dumnezeu. Creaþia nu s-a oprit niciodatã. Actul de creaþie e un gest uriaº, continuu, trasat pe tot parcursul timpului. El continuã încã. Omul este chemat sã participe ºi el la creaþie, în calitate de co-creator creat.

Teoria evoluþiei e perfect compatibilã cu Biblia, a declarat arhiepiscopul Gianfranco Ravasi, ministrul Culturii din Vatican. Ravasi a fãcut aceste declaraþii cu prilejul organizãrii la Vatican, între 3 ºi 7 martie 2009, o conferinþã prilejuitã de aniversarea a 150 de ani de la publicarea volumului “Asupra originii speciilor”, în care Darwin ºi-a expus teoria evoluþiei. Evenimentul a reunit în egalã mãsurã oameni de ºtiinþã, teologi ºi filosofi.
Arhiepiscopul Ravasi a mai spus cã teoriile lui Darwin “n-au fost niciodatã condamnate de Biserica Catolicã, dupã cum nici cãrþile lui n-au fost interzise”. Papa Pius al XII-lea a declarat, în 1950, cã Biserica Catolicã nu interzice studiul evoluþiei, iar Papa Ioan Paul al II-lea a spus, în 1995, cã evoluþionismul încetase sã fie o “simplã ipotezã” pentru catolici. Astfel, Vaticanul nu sprijinã interpretarea literalã a întregii cãrþi a Genezei. De exemplu, cele ºase zile ale creaþiei lumii sunt de fapt epoci sau ere. În acest sens, Biserica Catolicã susþine un evoluþionism teist (dirijat de Dumnezeu), spunând cã nu existã nici un motiv pentru care Dumnezeu nu s-ar fi putut folosi de un proces evolutiv în creaþie.
Iatã câteva linkuri despre aceastã conferinþã care s-a desfãºurat la Roma:

http://www.catholica.ro/stiri/show.asp?id=17284&lang=r

http://www.catholica.ro/stiri/show.asp?id=16712&idcom=7030

http://www.vaticanradio.org/rom/Articolo.asp?c=270658

Un articol foarte interesant pe aceastã temã poate fi citit accesând linkul:
http://www.profamilia.ro/revista.asp?id=2006_01_03

Lamarck ºi Darwin, pe ale cãror idei materialiºtii moderni ºi-au edificat sistemul, credeau în Dumnezeu:

Jean-Baptiste de Lamarck: „Natura nefiind o inteligenþã, nefiind nici mãcar o fiinþã, ci numai o ordine a lucrurilor, constituind o putere în întregime supusã legilor, aceastã natura, zic, nu este însuºi Dumnezeu. Ea este produsul sublim al voinþei sale atotputernice. Astfel, voinþa lui Dumnezeu este pretutindeni exprimatã prin funcþionarea legilor naturii, pentru cã aceste legi vin de la El. Iar aceastã voinþã nu poate fi limitatã, puterea din care ea emanã neavând limite”. (Lamarck, Histoire naturelle des animaux sans vertébres, I, ediþia a doua, Editura Baillière, Paris, 1885, pag. 267)

Charles Darwin: „O altã cauzã a credinþei în existenþa lui Dumnezeu, care þine de raþiune iar nu de sentimente, mã impresioneazã prin greutatea sa. Ea provine din extrema dificultate - sau mai bine zis din imposibilitatea - de a concepe acest imens si prodigios Univers, cuprinzând omul ºi facultatea sa de a privi în viitor, ca pe rezultatul unui destin ºi al unei necesitãþi oarbe. Cugetând astfel, mã simt nevoit sã admit o Cauzã primarã cu un spirit inteligent, analog într-o oarecare mãsurã cu cel al omului, ºi merit numirea de deist. ” (La vie et la correspondance de Charles Darwin par De Varigny, I, Editura Reinwald, Paris, 1888, pag. 363)

Aºa cum spuneam, nu toatã cartea Genezei trebuie interpretatã literal, ci unele pasaje, cum sunt cele ale creaþiei în ºase zile, trebuie interpretate simbolic, metaforic. Helmut Hofling, în cartea Cosmosul dintr-o privire, aratã cum cele ºase “zile” din cartea Genezei sunt de fapt cele ºase ere geologice:

- era arhaicã (prima zi)
- era algonkianã sau precambrianul (a doua zi)
- paleozoicul (a treia zi)
- mezozoicul (a patra zi)
- era neozoicã are douã zile care se împart astfel:
- terþiarul (a cincea zi)
- cuaternarul (era in care suntem si care continua de fapt) este a ºasea zi
« Odihna » lui Dumnezeu în ziua a ºaptea, o putem încadra în acel « deja...ºi nu încã » al Împãrãþiei sale. Dumnezeu este în afara timpului ; timpul curge pentru noi, dar la Dumnezeu toate sunt prezente, astfel cã, Împãrãþia lui Dumnezeu, deºi pentru noi e « în construcþie », putem considera cã, pentru Dumnezeu, e prezentã deja.

Tot cu ajutorul logicii terþului inclus, putem înþelege cã Isus Cristos este ºi Dumnezeu ºi om. Denis de Rougemont spunea cã fãrã practica creºtinismului - a Dumnezeului-om - fizicienii n-ar fi ajuns niciodatã sã accepte cã fotonul poate fi, în acelaºi timp, ºi undã, ºi corpuscul. Deci ºi fizica ne învaþã practic logica terþului inclus, prin faptul cã fotonul, particula luminii, este ºi undã ºi corpuscul, în acelaºi timp.

De asemenea, tot cu ajutorul logicii terþului inclus putem înþelege cã Dumnezeu este ºi iubitor ºi drept. În iubirea lui, Dumnezeu ne dã iertare dacã ne întoarcem la el în viaþa pãmanteascã, iar dreptatea lui se manifestã mai ales dupã moarte, în sensul cã nu-i poate primi în rai ºi pe pãcãtoºii care n-au fãcut pocãinþã de pãcate pe pãmânt, pentru cã ar fi nedrept, iar el, ca Fiinþã perfectã, nu poate fi nedrept. ªi nici nu poate minþi, iar în Biblie ne vorbeºte de multe ori atât de fericirea veºnicã, cât ºi de suferinþa veºnicã.

c) Existã în om un "desiderium", care înseamnã "dorinþã de fericire totalã", " dorinþã de fericire pânã la stele". Acestei dorinþi de fericire totalã îi corespunde realitatea împlinirii ei în Dumnezeu, care va fi acordatã celor ce vor ajunge la mântuire, la fericirea veºnicã. Orice om are în el aceastã dorinþã de fericire, de împlinire totalã, numai cã mulþi o cautã unde nu este, sau chiar pe cãi greºite, în loc sã caute împlinirea ei în Dumnezeu. Oricât de împlinit ar fi un om, tot îi va rãmâne în suflet acest "desiderium", aceastã dorinþã de împlinire totalã, "pânã la stele", care poate fi gãsitã numai în Dumnezeu.

d) Câteva exemple de scriitori, foºti atei, care au devenit creºtini

Scriitorul francez André Frossard a fost intâi ateu, apoi a devenit creºtin ºi a scris, printre altele, ºi cãrþile „Dumnezeu existã, eu L-am întalnit” ºi „Întrebãri despre Dumnezeu”, care sunt traduse în limba românã ºi le recomand.
Un alt exemplu de ateu care a devenit creºtin este scriitorul francez Paul Claudel. ªi exemplele pot continua.

e) Mãrturii ale oamenilor de ºtiinþã referitoare la existenþa lui Dumnezeu, a vieþii dincolo de moarte ºi a armoniei dintre religie ºi ºtiinþã

Savantul român Nicolae Constantin Paulescu, care a descoperit insulina, scria: „Demonstraþia existenþei unei cauze primare a vieþii, imateriale, unice ºi înþelepte, este termenul sublim la care ne conduce fiziologia. Aceastã cauzã primarã este Dumnezeu. Prin urmare, omul de ºtiinþã nu se poate mulþumi sã spunã: Cred în Dumnezeu, ci trebuie sã afirme : ªtiu cã Dumnezeu este.” (Nicolae Constantin Paulescu - Noþiunile de suflet ºi Dumnezeu în fiziologie, Editura Anastasia, Bucureºti, 1999, pag. 115)

În aceeaºi carte scrie : „În ceea ce mã priveºte, afirm sus ºi tare cã sunt tot aºa de sigur de existenþa sufletului ca de orice adevãr bine stabilit de ºtiinþa experimentalã. ªi aceastã siguranþã nu este o simplã credinþã, ci o convingere profundã, dobânditã în mod ºtiinþific.” (Nicolae Constantin Paulescu, ibidem, pag. 110).

Iar despre materialism ºi ateism Nicolae Paulescu scrie: „Astãzi, o miºcare de reacþie împotriva încãlcãrilor pe care Materialismul ºi corolarul sãu, Ateismul, le sãvârºesc asupra domeniului ºtiinþei, începe sã se producã pretutindeni, în Franþa ºi mai ales în Germania. Sã sperãm, prin urmare, cã în curând ºtiinþa va ajunge sã scape de acest parazit, care nu numai cã o compromite, dar o ºi paralizeazã, împiedicându-i progresul.” (Nicolae Constantin Paulescu, ibidem, pag. 129)

„Ideea de Dumnezeu este o noþiune fundamentalã, fãrã de care ºtiinþa cade în absurd. Materialismul ateu a nãpãdit societatea modernã, care l-a primit orbeºte tocmai pentru cã el s-a dat drept expresia ºtiinþei, drept rezultatul sau sinteza celor mai recente descoperiri ale ei. El s-a servit de prestigiul ºtiintei - deºi, ca sistem, este însãºi negaþia acesteia - ca sã impunã mulþimii semi-savanþilor, incapabili sã-i priceapã ipocrizia. Prin ei, s-a introdus în ºcoli (unde, în mod laº, a exploatat ºi exploateazã candoarea ºi naivitatea copiilor sau a tinerilor neexperimentaþi, care nu au nici cunoºtinþe suficiente, nici spirit critic destul de dezvoltat pentru a deosebi minciuna de adevãr) ºi a otrãvit astfel, cu doctrinele sale rãufãcãtoare, mai multe generaþii. Ca orice eroare, materialismul înseamnã ignoranþã -fie prin lipsa de culturã, fie prin lipsa de inteligenþã, fie prin caracterul pãtimaº. La ºaptesprezece ani, eram materialist pentru cã nu aveam decât o sumã foarte restrânsã de cunoºtinþe asupra naturii; pentru cã raþiunea mea nu era încã dezvoltatã, aºa cã, neavând spirit critic, credeam tot ce auzeam ºi citeam; pentru cã mã lãsam prins în cursa perfidei afirmaþii cã oamenii de ºtiinþã sunt toþi materialiºti. Ei bine, dacã de atunci nu aº fi dobândit, printr-un studiu continuu, noi cunºtinþe asupra naturii brute ºi asupra fiinþelor vieþuitoare, sau dacã, din nenorocire, facultãþile mele intelectuale ar fi rãmas în acel stadiu infantil, sau dacã nu aº fi constatat cã adevãraþii savanþi resping sistemul materialist, atunci aº fi ºi astãzi o victimã a acestei doctrine.” (Nicolae Constantin Paulescu, ibidem, pag. 119 – 120).

Alte exemple:

Wernher von Braun (1912-1977), inginer american de origine germanã. Creatorul fusibilelor V2 ºi al rachetelor spaþiale americane. A scris multe articole despre ºtiinþã ºi credinþã. într-o conferinþã þinutã la Colegiul Belmont din Carolina de Nord, în iunie 1972 spunea: “ªtiinþa nu este incompatibilã cu religia. În timp ce ºtiinþa ne învaþã tot mai multe despre creaþiune, religia ne învaþã tot mai mult despre Creator!”
Între cuvintele care-i plãceau mai mult sã le citeze erau cele spuse de astronautul american Frank Borman, dupã misiunea astronavei Apollo 8, care de Crãciun în anul 1968 a înconjurat luna. Celor care dupã acest Crãciun petrecut în spaþiu îl întrebau dacã a vãzut pe Dumnezeu (aluzie care se referea la cosmonautul sovietic Titov, care în 6 aug. 1961 dupã întoarcerea sa din spaþiu a declarat cã nu l-a întâlnit pe Dumnezeu), Frank Borman rãspundea: “Nu, pe Dumnezeu nu l-am vãzut, dar am vãzut clar dovezile existenþei Sale”. Werhner von Braun mai spunea: “Cu cât vom înþelege mai bine universul, cu atât vom admira mai mult pe Creator!”

Max Planck (1858-1947), fizician german, creatorul teoriei quantelor. Premiul Nobel în 1928. Era credincios practicant, mergând regulat la bisericã. Declarã: “Oricât de profund am ajunge cu cercetãrile, nu gãsim nici o contradicþie între religie ºi ºtiinþã, ci dimpotrivã, o concordanþã esenþialã. Religia ºi ºtiinþa nu se exclud, cum cred unii, ci se completeazã.”

Jurien de la Graviere, preºedinte al Academiei de ªtiinte din Paris, in C. R. Acad. des Sciences, ºedinþa din 27 decembrie 1886, p. 1293: „Botanica este o ºtiinþã care, cu umilinþã, se mulþumeºte sã-l admire pe Creator în operele sale”.

Etienne Geoffroy Saint-Hilaire, celebru naturalist, membru al Academiei de ªtiinþe: „Ajuns la aceastã limitã, fizicianul dispare; omul religios singur rãmâne, pentru a împãrtãºi entuziasmul sfântului Profet ºi pentru a striga cu dânsul: Cerurile spun gloria lui Dumnezeu...”. (Etienne Geoffroy Saint-Hilaire Philosophie anatomique, Paris, 1822, II, p. 499).

Hervé Faye, astronom ilustru, membru al Academiei de ªtiinte: „ªi cum inteligenþa noastrã nu s-a facut ea insãºi, trebuie sã existe o inteligenþã superioarã din care derivã a noastrã. ªi cu cât ideea pe care ne-o vom face despre aceastã inteligenþã supremã va fi mai înaltã, cu atât ne vom apropia mai mult de adevãr; nu riscãm sã ne înºelãm considerând-o drept autoarea tuturor lucrurilor, raportând la ea aceste splendori ale Cerurilor care au deºteptat cugetarea noastrã; ºi, în fine, iatã-ne pregãtiþi sã înþelegem ºi sã primim formula tradiþionalã: Dumnezeu, Tatal, atotþiitorul, fãcãtorul cerului ºi al pãmântului... ”. (Faye Sur l'origine du monde. Theories cosmogoniques des anciens et des modernes, Ed. Gauthier-Villars, Paris, 1884, p. 9)
Arthur S. Eddington (1882-1946), astronom ºi fizician englez. El a determinat masa, temperatura ºi constituþia a numeroase stele. Spunea: “Fizica modernã ne conduce în mod necesar la Dumnezeu!”

Astronomul Johannes Kepler (1571-1630) ºi-a rezumat crezul afirmând: “Sunt creºtin”. L-a recunoscut pe Dumnezeu drept « Creatorul plin de bunãvoinþã, care a adus în fiinþã natura din nimic ». Legile descoperite de el, ale miºcãrii planetare, au fost rezultatul credinþei în Dumnezeu, ca Dumnezeu al ordinii, ºi nu al haosului. În cartea sa, Armonia lumilor, publicatã în 1619, pentru a prezenta cel de-al treilea principiu al miºcãrii planetare, Kepler scria: « Mare este Dumnezeu, Domnul nostru, mare este puterea Sa ºi întelepciunea Lui nu are sfârºit. » Afirmatiile lui Kepler reflectã credinþa creºtinã pe care acest mare om de ºtiinþã a avut-o: « Vãd acum cã, prin strãdaniile mele, Dumnezeu este slãvit ºi în astronomie, întrucât cerurile spun slava lui Dumnezeu. »

Hans Spemann (1869-1941), biolog german, premiul Nobel în 1935 pentru cercetãri asupra mecanismului fiinþelor vii, declara: “Trebuie sã mãrturisesc cã în timp ce fac cercetãri am impresia cã am în faþa mea o fiinþã cu care dialoghez ºi care mã depãºeºte total prin inteligenþa Sa. Aceastã prezenþã de necrezut trezeºte în cercetãtor un respect de admiraþie.”

Guglielmo Marconi (1874-1937), fizician italian, a realizat primele linii de telegrafie fãrã fir. Premiul Nobel în 1909. De pe vasul sãu din marea Mediteranã a aprins lãmpile de la Congresul euharistic þinut la Sidney în Australia. Un fapt fãrã precedent! El zicea: “ªtiinþa singurã nu poate lãmuri multe mistere, în primul loc, al existenþei noastre: cine suntem, de unde venim ºi unde mergem? Eu declar cu mândrie cã sunt creºtin. Credinþa o am nu numai ca membru al Bisericii Catolice dar ºi ca om de ºtiinþã!”

f) Despre cauzele necazurilor ºi suferinþei din lume

Dumnezeu nu a vrut rãul în lume. Întreaga rãspundere pentru rãul din lume îi revine omului. Necazurile ºi bolile au intrat în lume mai întâi datoritã pãcatului strãmoºesc al omului, pentru cã omul a cedat ispititorului. De asemenea, au ºi diferite cauze genetice ºi alte cauze (alcoolismul, fumatul, alimentaþia nesãnãtoasã, etc.)

Deci, necazurile ºi bolile nu sunt date de Dumnezeu, ci sunt cauzate de oameni. În general rãul este împãrþit în trei categorii : rãul moral (pãcatul), rãul fizic ºi rãul metafizic. Rãul fizic ºi metafizic provin din rãul moral, din pãcat. Dacã Dumnezeu ar fi suprimat rãul, ar fi însemnat sã suprime ºi liberul arbitru al omului ºi ar fi însemnat sã creeze roboþi coordonaþi de El, nu oameni cu voinþã liberã.

Nenorocirile ºi bolile provin din folosirea improprie ºi nepotrivitã a libertãþii umane. Oare nu noi poluãm apa pe care o bem, aerul pe care-l respirãm, alimentele cu care ne hrãnim, pãmântul pe care trãim? Oare nu noi provocãm grave dureri fizice ºi boli incurabile cu aceastã gestionare improprie a comorilor pe care Dumnezeu ni le-a pus la dispoziþie? Oare nu noi suntem direct responsabili chiar ºi faþã de atâþia copii care sunt încã în sânul matern?

O mentalitate greºitã ne face sã-l considerãm pe Dumnezeu responsabil, fãrã motive reale ºi concrete; trebuie sã renunþãm la afirmaþia devenitã proverbialã cã toate se întâmplã pentru cã “…este voinþa lui Dumnezeu”. De exemplu, ºtim cã circa 250.000 de persoane mor anual în lume din cauza bolilor cum ar fi malaria, febra tifoidã, holera. în realitate, este vorba de afecþiuni provocate de poluarea apelor ºi a ambientului, cauzate de fuga omului dupã câºtig, fãrã se þinã cont de valoarea vieþii. ªi apoi se aude afirmaþia resemnatã a celui care nu ºtie sã distingã responsabilitãþile, adicã faptul cã “…trebuie acceptatã voinþa lui Dumnezeu”.
Sunt prea multe femei care dau vina pe Dumnezeu pentru sterilitatea lor ºi care se întreabã de ce Dumnezeu le refuzã maternitatea. Aceste femei ºtiu cã pesticidele de pe fructe sau de pe verdeþuri au un grad aºa de mare de toxicitate, încât provoacã daune grave ºi ireversibile pentru capacitatea lor reproductivã?

O atentã analizã medicalã demonstreazã cã 75% dintre cazurile de cancer înregistrate în lume pot fi evitate în mod normal. Totuºi, mulþi vor muri întrebându-se în mod inutil: “De ce mi-a trimis Dumnezeu cancerul?” Statisticile mai afirmã cã, în orice þarã din lume, dotatã cu un grad destul de ridicat de bunãstare privatã ºi socialã, mor în fiecare an circa 15.000 de persoane ºi alte 120.000 sunt rãnite în accidente de circulaþie. Care sunt cauzele acestei statistici descurajatoare? 69% dintre ei mor din cauza unei erori a ºoferului; 17% din cauza stãrii drumurilor; 6% din cauza unei erori a pietonului; 5% din cauza avariilor maºinii ºi 3% din cauze naturale. În realitate, 100% dintre persoanele care supravieþuiesc în aceste accidente considerã cã vina este numai a lui Dumnezeu…

În fiecare an, mor în lume milioane de persoane din cauza fumului; mii de copii se nasc cu malformaþii, orbire, handicap, traume provocate de plãgi sociale, cum sunt malnutriþia, alcoolismul cronic al pãrinþilor sau lipsa de vitamine. ªi prea mulþi pãrinþi încã se întreabã: “De ce a voit Dumnezeu aceasta pentru mine? De ce i s-a întâmplat aceasta copilului meu?” Planeta noastrã produce actualmente mai mult cu 10%peste necesarul de hranã pentru tot neamul omenesc. Egoismul þãrilor bogate, neglijenþa, proasta administrare a structurilor politice ºi sociale ºi chiar interesele meschine ale anumitor guverne fac ca aproape 500 de milioane de persoane sã sufere ºi sã moarã de foame. ªi totuºi, nu lipsesc cei care au curajul sã spunã: “Cum pot eu sã cred în Dumnezeu când atâta lume moare de foame?”; ca ºi cum Dumnezeu ar fi responsabil de neglijenþa noastrã!

Edificii care îmbolnãvesc

Recent, un grup de specialiºti a denunþat faptul cã în arhitecturã nu se face nimic pentru a evita aºa-numitul “sindrom al edificiului bolnav”: o plagã socialã care cuprinde de acum milioane de persoane. Într-adevãr, în multe edificii moderne se folosesc unele tipuri de materiale plastice, de conglomerate, de ciment ºi alte materiale care emanã substanþe toxice ºi cancerigene, fãrã ca locatarii sã fie avertizaþi cu privire la riscurile pe care le au; însã, în momentul în care contacteazã boli grave, acestea vor deveni o povarã a “crucii grele pe care Dumnezeu le-a dat-o”.

ªi marile inundaþii, considerate fenomene capricioase ºi necontrolabile, capabile sã provoace imense pierderi economice ºi un numãr foarte mare de morþi, în realitate, sunt ºi rodul intervenþiei iresponsabile a omului asupra naturii. Acelaºi lucru se întâmplã în cazul cutremurelor: sunt evenimente naturale, dar multe dintre ele sunt cu adevãrat funeste din cauza iresponsabilitãþii omului care nu le înfruntã cu structuri corespunzãtoare.

Practic, omenirea a înfrânt boli grave cum sunt variola ºi poliomielita. Câte alte boli ar putea sã fie ºterse de pe planeta noastrã dacã, în loc sã se iroseascã banii în orice tip de arme de ucidere, s-ar folosi multe resurse economice ºi intelectuale în cercetarea ºtiinþificã? În schimb, din pãcate, ºi în mintea multor creºtini, responsabilul relelor ºi al morþii continuã sã fie Dumnezeu: omul nu are nimic de-a face, omul este numai o victimã… Noi suntem cei care favorizãm moartea: îi netezim drumul cu ura ºi neglijenþa; putem sã-i blocãm excesul de victime, pe care le secerã, prin iubire, generozitate ºi un profund simþ de responsabilitate personalã ºi socialã.

Deci necazurile nu sunt date de Dumnezeu, sunt cauzate de oameni, dar sunt permise în scop pedagogic, educativ. Una este a da, a vrea ºi cu totul altceva este a permite. Deci, un efect al necazurilor este - sau ar trebui sã fie - cel pedagogic, educativ. Marele scriitor Giovanni Papini spunea : « Dacã aº fi suferit când eram tânãr cât sufãr acum când sunt bãtrân, aº fi ajuns un geniu .» Un copil care suferã e mai matur în gândire decât un adult care nu a cunoscut suferinþa. Totuºi unii oameni nu învaþã nimic nici în urma necazurilor.

«Dumnezeu nu a venit sã suprime suferinþa, nu a venit sã o explice, dar a venit ca sã o umple de prezenþa Sa», spune un alt scriitor, Paul Claudel. ªi asta pânã în rãdãcinile sale cele mai profunde.
Sfântul Ignaþiu de Loyola spune cã atunci când vine boala trebuie sã ne convingem « cã ea nu este un dar inferior sãnãtãþii ». Acest sfânt s-a convertit tocmai în boalã. A avut ocazia sã reflecteze, sã se dedice lecturilor spirituale, rugãciunii. Bolnavul îi ajutã mai mult, cu rãbdarea sa, cu cuvinte edificatoare, cu exemplul, pe vizitatori, decât ei pe el. Sfântul Ioan Hrisostomul scrie : « Dacã la boalã te încrezi în Dumnezeu, îi place mai mult decât dacã ai face multe fapte bune când eºti sãnãtos. » Iar Blaise Pascal scrie : « Cunosc pericolul sãnãtãþii, dar ºi marile avantaje ale bolii. »

Pe de altã parte, suferinþa are ºi rolul de a ne da ocazii pentru a practica iubirea unii faþã de alþii. În acest sens, papa Ioan Paul al II – lea scria despre suferinþã : « Suferinþa e prezentã în lume pentru a face sã se descãtuºeze iubirea, pentru a face sã se nascã fapte de iubire faþã de aproapele. »

Dumnezeu nu permite nici ispite peste puterea noastrã : "Nu v-a ajuns nici o ispitã care sã nu fi fost potrivitã cu puterea omeneascã ºi Dumnezeu, care este credincios, nu va îngãdui sã fiþi ispitiþi peste puterile voastre; ci împreunã cu ispita, a pregãtit ºi mijlocul sã iesiþi din ea, ca s-o puteþi rãbda." (1 Cor. 10,13)

Un alt motiv pentru care Dumnezeu permite necazurile din lume este ºi pentru a nu ne lega cu toate puterile de aceastã viaþã trecãtoare, ci sã ne îndreptãm speranþa spre veºnicie.

Necazurile ºi rãul din lume sunt explicate mult mai pe larg de ramura teologiei numitã teodicee.

Dar, mai presus de toate, Dumnezeu este solidar cu suferinþa noastrã: Domnul Isus Cristos a venit ºi a suferit aici. El s-a sacrificat pentru noi ca sã ne deschidã calea spre mântuire, dar mai departe depinde de noi dacã ne mântuim. Ne mântuim dacã facem pocãinþã de pãcate ºi urmãm cuvântul sãu, aºa cum vom vedea mai jos. Avem liberul arbitru, adicã libertatea voinþei de a alege între bine ºi rãu ºi suntem responsabili de ceea ce alegem. Dumnezeu nu a creat roboþi, ne-a înzestrat cu liberul arbitru, adicã libertatea voinþei de a alege între bine ºi rãu ºi suntem responsabili de ceea ce alegem. Domnul Cristos a murit pe cruce pentru noi fãrã de noi, dar nu ne poate mântui fãrã de noi, fãrã colaborarea noastrã. Dumnezeu ar fi putut gãsi ºi o altã cale pentru a ne deschide calea spre mântuire, dar numai prin sacrificiul suprem ne putea arãta iubirea lui maximã. Domnul nostru Isus Cristos însuºi a spus : „Nimeni nu are o iubire mai mare decât cel care îºi dã viaþa pentru prietenii Sãi” (Ioan 15:13) ªi a dovedit din plin aceasta. Prin liberul arbitru omul poate valorifica jertfa Domnului Isus Cristos sau o poate face zadarnicã pentru el. Deci, sã nu zãdãrnicim jertfa Domnului Isus Cristos pentru noi! Sã ne strãduim sã ajungem în rai, unde nu este durere, nici întristare, nici suspin, ci viaþã veºnicã ºi atât de fericitã cum nici nu ne putem imagina! Dacã ne vom mântui, vom avea parte de împlinirea acelui "desiderium" de care am vorbit, împlinirea acelei dorinþi de fericire totalã, "împlinire pânã la stele".

În privinþa necazurilor, se povesteºte cã un om a avut într-o noapte un vis interesant. Se fãcea cã se afla într-un pustiu uriaº, unde vedea, privind înapoi, urmele paºilor pe nisip pe care îi fãcuse pe urmele paºilor lui Isus : urmele paºilor lui Isus împreunã cu urmele paºilor sãi. Dar spre surprinderea sa, a remarcat cã în anumite zile nu erau douã urme de paºi pe nisip, ci una singurã : erau zilele în care avusese cel mai mult de suferit. Atunci a zis : « Doamne, tu ai promis cã vei rãmâne cu noi în toate zilele. De ce m-ai lãsat singur tocmai în momentele cele mai grele ? » Iar Domnul a rãspuns : « Zilele în care ai vãzut o singurã urmã pe nisip sunt zilele în care te-am purtat în braþe. Nu e urma paºilor tãi, ci urma paºilor mei. »

g) Despre rugãciune

În privinþa rugãciunilor, trebuie sã ºtim cã ele nu sunt numai rugãciuni de cerere, ci sunt ºi de preamãrire, de mulþumire, etc. ªi, pentru ca o rugãciune sã fie bine fãcutã, trebuie sã îndeplineascã mai multe condiþii, adicã trebuie sã ne rugãm : cu evlavie (sã ne rugãm din inimã ºi sã alungãm orice alte gânduri strãine de rugãciune), cu umilinþã (ne recunoaºtem nevrednicia ºi ne cãim de pãcatele noastre), cu încredere (avem nãdejde cã Dumnezeu ne va da toate câte ne sunt folositoare), cu supunere la voinþa lui Dumnezeu (când lãsãm lui Dumnezeu decizia sã ne asculte sau nu, dupã cum va judeca El cã este mai bine pentru mântuirea noastrã veºnicã) ºi cu statornicie (când nu încetãm a ne ruga, cu toate cã Dumnezeu nu ne ascultã imediat). În privinþa uneia dintre condiþiile rugãciunii, cea de supunere la voinþa lui Dumnezeu, trebuie sã ºtim cã Dumnezeu nu este dator sã ne dea tot ceea ce cerem în rugãciuni. Noi vedem lucrurile în mod limitat, dar El le vede în ansamblu ºi, dacã îndeplinirea unor cereri ar fi spre rãul nostru sau al altora, atunci nu ni le îndeplineºte, chiar dacã nouã ni se par cereri bune. De exemplu, dacã un copil mic cere pãrinþilor un pistol încãrcat sau o cutie de chibrituri, evident cã pãrinþii nu-i vor da aceste lucruri, pentru cã ei ºtiu cã îºi poate face rãu lui sau poate face rãu altora. Dar copilul nu ºtie cã sunt spre rãul lui sau al altora, þipã, plânge, dacã cere aceste lucruri ºi nu i se dau. La fel e ºi cu cererile din rugãciunile care rãmân neîndeplinite, deºi ne rugãm bine iar cererile ni se par bune ºi nu vedem nimic rãu în ele.

h) Exemple de site-uri despre armonia dintre religie ºi ºtiinþã :

Dupã cum am vãzut, nu este nici o contradicþie între religie ºi ºtiinþã, dimpotrivã, este armonie între ele. Aºa cum spuneam la început, doar ºtiinta superficialã contrazice religia, dar ºtiinþa adâncã îl conduce pe om spre religie. Au început ºi la noi in þara cursuri despre armonia dintre religie, filosofie ºi ºtiinþã, care se fac în Occident de mai bine de 20 de ani. De exemplu, site-ul urmãtor conþine revista on-line de studii în legãturã cu armonia dintre religie ºi ºtiinþã. Puteþi vedea o declaraþie comunã între mitropolitul (actual Patriarh) Daniel, rector, prorectori ºi decanii facultãþilor, de demarare a studiilor în legaturã cu armonia dintre religie ºi ºtiinþã:
http://www.jirrs.org/ro/index.html

Nu cu mult timp în urmã unii au crezut cã religia ºi ºtiinþa n-ar avea nimic în comun, ba chiar cã ar fi opoziþie, ceea ce este fals, pentru cã religia ºi ºtiinþa sunt de fapt într-o armonie perfectã. Ca ºi Einstein, cei mai mulþi savanþi ºi filosofi au fost convinºi de existenþa lui Dumnezeu ºi a vieþii de dincolo de moarte.
Iatã ºi site-ul Fundaþiei Internationale de studii în legãturã cu armonia dintre religie ºi ºtiinþã, Fundaþie ce are centre în foarte multe þãri de pe glob:
http://www.templeton.org/funding_areas/natural_sciences/astronomy_and_cosmology/

i) Foarte pe scurt despre "pariul" lui Pascal

Blaise Pascal a fost un om de ºtiinþã si filosof profund credincios. Pentru atei ºi pentru cei care nu s-au hotarât în a-l urma pe Dumnezeu, el a scris celebrul sãu "pariu", care, pe scurt, ar putea fi redat astfel: „Dacã Dumnezeu nu existã ºi ai crezut în El ºi i-ai urmat Cuvântul, nu ai pierdut nimic. Dar dacã Dumnezeu existã ºi nu ai crezut în El ºi nu i-ai urmat Cuvântul, atunci ai pierdut totul.” Iatã un fragment din "Cugetãri", referitor la acest "pariu": „Sã punem în cumpãnã câºtigul sau pierderea în caz cã aþi lua partea credinþei cã Dumnezeu existã. Dacã câºtigaþi, caºtigaþi tot; dacã pierdeþi, nu pierdeþi nimic. Deci, pariaþi cã existã; faceþi-o fãrã ºovãire. ” Recomant spre lecturã întreaga carte "Cugetãri" de Blaise Pascal. Este foarte interesantã.

j) Cercetarea ºtiinþificã ºi raþiunea ne pot ajuta pe drumul credinþei doar pânã la o anumitã limitã, (suficientã însã ca sã ne dãm seama cã Dumnezeu existã ºi cã este Fiinþa supremã personalã) dincolo de care adevãrurile depãºesc raþiunea ºi ne sunt revelate de el însuºi, în mod supranatural, prin profeþi ºi prin Fiul sãu întrupat:

Dumnezeu ni s-a revelat ca Fiinþã supremã personalã (cu gândire ºi voinþã), mai exact ca o singurã Fiinþã în trei Persoane: Tatãl, Fiul ºi Sfântul Duh (este vorba de misterul Sfintei Treimi, adicã misterul lui Dumnezeu unic în Fiinþã ºi întreit în Persoane, mister pe care nu-l putem înþelege decât într-o micã mãsurã cu gândirea noastrã umanã limitatã). Cercetarea ºtiinþificã ºi raþiunea ne pot ajuta pe drumul credinþei doar pânã la o anumitã limitã, (suficientã însã ca sã ne dãm seama cã el existã ºi cã este Fiinþa supremã personalã) dincolo de care adevãrurile depãºesc raþiunea, ºi ne sunt revelate de el însuºi, în mod supranatural, prin profeþi ºi prin Fiul sãu întrupat. În acest sens, Evagrie din Pont spunea: "Dumnezeu nu poate fi cuprins de mintea umanã; dacã ar fi cuprins, n-ar mai fi Dumnezeu." Iar Blaise Pascal vorbeºte despre „Deus absconditus” („Dumnezeu ascuns”), referindu-se atât la faptul cã nu-l putem vedea pe Dumnezeu, cât ºi la faptul cã nu-l putem înþelege cu mintea noastrã limitatã. Ideea pe care vreau s-o subliniez acum e urmãtoarea: Dumnezeu este Fiinþa Personalã infinitã ºi absolutã, iar noi, ca fiinþe tot personale, însã limitate în privinþa raþiunii, nu-l putem înþelege pe deplin, nu-l putem cuprinde pe deplin cu mintea noastrã umanã limitatã, de aceea, pe de o parte, Dumnezeu ne rãmâne ascuns, inefabil. În plus, este ºi diferenþa datoritã faptului cã noi avem ºi trup, nu numai spirit, pe când Dumnezeu nu are trup, este doar spirit, de aceea nici nu-l putem vedea, pe lângã faptul cã nu-l putem înþelege pe deplin cu gândirea noastrã limitatã.
Iata ºi o carte cu dovezi ale existenþei lui Dumnezeu. Poate fi cititã direct pe internet, fãrã a fi necesar sã fie descãrcatã în calculator:
http://www.profamilia.ro/apologetica.asp?urme


2) REVELAÞIA SUPRANATURALÃ

a) Foarte pe scurt despre scrierile sacre (cãrþile Bibliei ºi scrierile Sfinþilor Pãrinþi ai Bisericii) ºi despre faptul cã sunt inspirate de Dumnezeu

Pe lângã faptul cã ni se descoperã prin revelaþia naturalã, Dumnezeu ne-a descoperit existenþa sa ºi a vieþii de dincolo de moarte ºi prin Revelaþia supranaturalã : prin profeþi, prin fapte ºi intervenþii, prin Fiul sãu întrupat, Isus Cristos, precum ºi prin apostoli ºi sfinþii pãrinþi ai Bisericii. Sunt douã mari izvoare care cuprind Revelaþia supranaturalã a lui Dumnezeu: Sfânta Scripturã (Biblia) ºi Sfânta Tradiþie (Sfânta Tradiþie cuprinde scrierile sfinþilor pãrinþi ai Bisericii, marii episcopi creºtini). Biblia este cuvântul viu al lui Dumnezeu, este inspiratã de Dumnezeu, la fel ºi scrierile Sfintei Tradiþii. Dumnezeu e autorul principal al Bibliei ºi al scrierilor Sfintei Tradiþii, oamenii au fost doar autorii secundari. Pe lângã dovezile arheologice care confirmã evenimentele relatate în Biblie, mai existã ºi argumentele profeþiilor biblice: profeþii au prevestit fapte care s-au petrecut întocmai cum au spus ei, dupã multe secole de la prevestirea lor, deci e clar cã au fost inspiraþi de Dumnezeu, care cunoaºte ºi ceea ce va fi în viitor. Dacã nu ar fi fost inspiraþi de Dumnezeu, ei nu ar fi avut de unde sã ºtie ce va fi dupã multe secole. Dumnezeu, fiind atotºtiutor, cunoaºte ceea ce vor alege oamenii, dar el nu-i obligã pe oameni sã aleagã într-un fel sau altul, deci oamenii au libertatea voinþei ºi rãspunderea pentru alegerile lor. Despre cuvântul lui Dumnezeu inspirat autorilor cãrþilor din Sfânta Scripturã puteþi citi accesând linkul urmãtor: http://www.profamilia.ro/catehism.asp?cbc=on&sel=5


b) Domnul Isus Cristos, Fiul lui Dumnezeu întrupat - Revelaþia în Persoanã

În afarã de profeþiile cu privire la multe evenimente din lume, în Vechiul Testament au mai fost profeþite cu multe secole înainte de naºterea Domnului Isus Cristos ºi principalele evenimente din viaþa sa, cum ar fi: locul ºi împrejurãrile naºterii sale, multe dintre minunile sale, moartea pe cruce ºi învierea sa. El este Revelaþia în Persoanã, supremul Revelator ºi, totodatã, supremul Revelat. Domnul Cristos a spus ºi a dovedit prin toatã viaþa sa, prin învãþãturile ºi prin minunile sale cã este Fiul lui Dumnezeu întrupat, nu doar om ºi cã el este Calea, Adevãrul ºi Viaþa : « Eu sunt Calea, Adevãrul ºi Viaþa » (In. 14,6) În el sunt douã firi : divinã ºi umanã. El este în acelaºi timp Dumnezeu ºi om. Domnul Isus Cristos a avut viaþa prevestitã de profeþi cu veacuri înainte ºi profeþiile s-au împlinit întocmai. El a fãcut minuni foarte mari, cum ar fi: a înviat morþii, a înviat el însuºi din morþi, a potolit furtuna pe mare, a vindecat atâþia orbi, bolnavi, etc. Prin toate acestea ºi prin multe alte minuni, prin toatã viaþa ºi învãþãturile Sale El a dovedit din plin cã este Fiul lui Dumnezeu întrupat, nu doar om. Dupã înviere el a mai rãmas 40 de zile pe pãmânt, pânã la înãlþare ºi a fost vãzut de apostoli ºi de mulþi alþi oameni. Apostolii au mâncat ºi au vorbit cu el în aceste 40 de zile. Apoi ei au predicat toatã viaþa despre Învierea Domnului Isus Cristos ºi au murit pentru acest adevãr. E clar cã nu ar fi murit ei pentru o minciunã. Marele matematician, fizician ºi filosof francez Blaise Pascal, spunea : „Cred cu bucurie în cuvântul acelora care ºi-au dat viaþa pentru ceea ce au spus. ” Accesând linkul urmãtor gãsiþi o carte foarte bunã despre Isus Cristos. Poate fi cititã direct pe internet: http://www.profamilia.ro/sftreime.asp?isuscristos

c) Miracole recente

Sunt foarte multe miracole care sprijinã ºi confirmã Revelaþia lui Dumnezeu. Credinþa se bazeazã în primul rând pe Revelaþia cu R mare, prezentatã foarte pe scurt, mai sus. Urmãtoarele sunt revelaþii de mai micã importanþã în comparaþie cu Revelaþia, dar o sprijinã:

- Mulþi oameni care trec prin moarte clinicã (o moarte temporarã, de câteva minute sau cel mult câteva ore), îºi vãd propriul trup întins la locul morþii, iar ei plutesc fãrã greutate, vãd oraºe de luminã (raiul), vãd o mare de foc ºi suferinþã (iadul) precum ºi o Fiinþã de luminã care le spune: "Ceasul tãu n-a sosit încã". Revin la viaþa pãmânteascã dupã moartea clinicã ºi povestesc altora ceea ce au vãzut ºi auzit în lumea de dincolo. Ei mai povestesc ºi tot ceea ce au fãcut ºi vorbit medicii ºi asistentele în timpul în care erau declaraþi morþi, ba chiar ºi ceea ce s-a petrecut în saloanele alãturate, precum ºi faptul cã materia nu mai era un obstacol pentru ei ca spirite (de exemplu, puteau sã treacã prin pereþi). Sunt sute de mii de cazuri de moarte clinicã cercetate ºi confirmate de medici. Unii dintre medici, care, înainte de a cerceta aceste cazuri, se îndoiau de existenþa lui Dumnezeu ºi a vieþii de dincolo de moarte, dupã ce au cercetat aceste cazuri, s-au convins cã existã Dumnezeu ºi viaþa de dincolo. Amintesc 11 (unsprezece) nume de medici care au verificat existenþa vieþii de dincolo de moarte fãcând cercetãri ale cazurilor de moarte clinicã: Dr. Maurice S. Rawlings, Dr. Elizabeth Kubler - Ross, Dr. Charles Garfield, Dr. Karlis Osis, Dr. Robert Van Castle, Dr. Erlendur Haraldsson, Prof. Dr. Ian Stevenson, Dr. Russell Noyes, Dr. Raymond Moody, Dr. M. B. Sabom, Dr. Fred W. Schoonmaker. Dr. Elizabeth Kubler - Ross spunea de exemplu: "Sunt ferm convinsã cã existã viaþã dincolo de moarte. Am asistat ºi am adunat date de la patul de moarte a peste o mie de persoane".

Accesând linkul urmãtor puteþi viziona un documentar foarte interesant (subtitrat în limba românã) cu mãrturii ale unor oameni care au trecut prin moarte clinicã ºi au vãzut raiul ºi iadul, precum ºi mãrturii ale medicilor care au asistat numeroºi oameni care au trecut prin moarte clinicã, de exemplu medicul Maurice S. Rawlings (unul dintre cei 11 medici amintiþi mai sus). Documentarul e format din nouã pãrþi (pe youtube), fiecare de aproximativ 9 sau 10 minute. Accesând urmãtorul link puteþi viziona prima parte a acestui documentar, iar celelalte opt pãrþi le puteþi viziona tot pe youtube, în partea dreaptã:



Încã o înregistrare video cu un om care a trecut prin moarte clinicã în urma unui accident ºi a vãzut raiul ºi iadul când a fost în afara trupului. Înregistrarea se numeºte: This man died and returned - Acest om a murit ºi s-a întors(din moartea clinicã)


Sunt sute de mii de experienþe asemãnãtoare ale oamenilor care trec prin moarte clinicã, confirmate de medici.

- Sunt sfinþi care primesc în mod miraculos stigmatele (rãnile Domnului Cristos) pe trupul lor, cum a fost Sfântul Apostol Pavel, Sfântul Francisc de Asissi, Sfântul Padre Pio în Italia în anii 50-60 ai sec. XX, sau tânãra Myrna Nazzour, în Damasc, în anii 80-90 ai sec. XX. Tânara Myrna Nazzour a primit stigmatele (rãnile Domnului Cristos) în urma unor apariþii ale Domnului Cristos ºi ale Sfintei Fecioare Maria. Puteþi vedea rãnile când sângereazã iar pe trupul ei apare apoi ulei de mãsline din abundenþã, precum ºi alte miracole de acolo (icoane din care curge ulei sfânt, etc). Toþi care au vãzut aceste miracole au rãmas uimiþi, inclusiv medicii de la faþa locului. Iatã site-ul care conþine toate înregistrãrile video cu miracolele din Damasc (toate înregistrãrile sunt foarte interesante dar recomand în primul rând pãrþile 1 ºi 8)
http://www.catholicdigitalstudio.com/miracleofdamascus.htm


Iatã pãrþile 1 ºi 8, preluate de pe youtube (la începutul pãrþii 1, în primele 45 de secunde se prezinta numele celor care au fost martori oculari la miracole)

Prima parte:



Partea a 8 - a:




- Existã apariþii ale Domnului Cristos ºi ale Sfintei Fecioare Maria, însoþite de vindecãri miraculoase ºi multe alte minuni. Sfânta Fecioarã Maria a apãrut (ºi apare ºi în prezent) în multe locuri de pe pãmânt: în Franþa la Lourdes, în Portugalia la Fatima, în Belgia la Banneux, în Spania la Garabandal ºi, în prezent, în Bosnia-Herþegovina la Medjugorje. În localitatea Medjugorje patru fete ºi doi bãieþi au primit darul de a o vedea pe Sfânta Fecioarã. Apariþiile au început în 1981 când erau copii ; continuã ºi azi, când sunt adulþi. În timpul apariþiilor, vizionarii sunt în extaz, vorbesc fãrã glas cu Sfânta Fecioarã, invizibilã pentru restul oamenilor. Acolo au loc ºi alte miracole: vindecãri de boli incurabile, semne deosebite în soare, miresme foarte plãcute la locul apariþiilor, etc. Vizionarii au fost testaþi în timpul apariþiilor în multe moduri, de exemplu li s-au pus ecrane opace în faþã ºi s-a constatat cu ajutorul unor aparate puse pe cap, cã ei vãd ºi prin ecrane; nu simt nimic în jur în timpul apariþiilor, etc. Iatã o înregistrare în acest sens:



Iatã o înregistrare video despre apariþiile Sfintei Fecioare Maria la Medjugorje (Bosnia – Herþegovina). Îi puteþi vedea pe cei saºe vizionari (4 fete si 2 baieti) atât în timpul primelor apariþii (1981), când erau copii, cât ºi acum, când sunt adulþi (Sfânta Fecioara Maria le apare ºi acum)



ªi o înregistrare video cu una din vizionarele de la Medjugorje în timpul unei apariþii a Sfintei Fecioare Maria pe data de 2 octombrie 2007:



- O înregistrare video de la apariþiile Sfintei Fecioare Maria la Garabandal (Spania) în anii 1961 – 1965. Tot acolo a apãrut ºi Arhanghelul Mihail. În timpul extazului, vizionarele (patru fete) au vorbit fãrã glas cu Sfânta Fecioarã, s-au deplasat fizic (inclusiv deplasãri înapoi, cu spatele) ºi i-au dat Sfintei Fecioare Maria sã binecuvânteze cruciuliþe ºi alte obiecte de cult. Apariþiile au fost însoþite de vindecãri miraculoase ºi de profeþii. Puteþi vedea înregistrarea urmãtoare:



-Deºi pentru cei mai sceptici poate pãrea incredibil, în timpul unora dintre apariþiile de la Garabandal vizionarele au fost împãrtãºite în mod miraculos de Arhanglelul Mihail. Nu e de necrezut, pentru cã Dumnezeu permite uneori ºi lucruri ieºite din comun, supranaturale. Unele dintre împãrtãºanii au fost vizibile pentru toþi cei prezenþi. Martorii oculari confirmã acest miracol ºi azi. Toþi au putut vedea cum sfânta împãrtãºanie a apãrut dintr-o datã pe limba vizionarei Conchita ºi au scos un strigãt de uimire ºi bucurie la apariþia miraculoasã a sfintei împãrtãºanii. ªi nu sunt singurele apariþii unde vizionarii au fost împãrãºiþi în mod supranatural, aceste miracole au avut loc ºi la Fatima, în 1917.
În urmãtoarea înregistrare se poate vedea împãrtãºania apãrând în mod miraculos pe limba unei vizionare de la Garabandal. Daþi click pe urmãtoarea înregistrare:



- Un documentar despre apariþiile ºi miracolele de la Garabandal:



-Videoclipul urmãtor conþine fotografii din viaþa Sfântului Padre Pio din Italia. Padre Pio este un sfânt din secolul XX care a primit în mod miraculos stigmatele pe trupul sãu (rãnile Domnului Cristos), precum ºi alte minuni: levitaþia, bilocaþia, apariþii de îngeri, de diavoli, minuni în legãtura cu mirosurile - osmogenezia, etc.



Recomand ºi site-ul Teleradio Padre Pio. Conþine TV on-line ºi radio, precum ºi înregistrãri cu vocea sfântului Padre Pio:
http://www.catholica.ro/varia/showwebdir.asp?go=226

Iatã un site deosebit de interesant despre Padre Pio în limba românã:
http://www.padrepio.catholicwebservices.com/RUMENO/Index.htm


- Sunt numeroase locuri de pe Pãmânt, unde au fost miracole euharistice : Sfânta Împãrtãºanie s-a transformat în carne ºi sânge la Sfânta Liturghie, sub ochii preotului ºi ai credincioºilor, de exemplu la Lanciano ºi la Orvieto. Iatã un videoclip cu miracol euharistic - Sfânta Împãrtãºanie sângerând, precum ºi alte miracole de acolo :



Mai multe puteþi citi ºi vedea pe blogul urmãtor (pe care l-am recomandat ºi la începutul postãrii)

http://www.cezar-iasi.blogspot.com/
Pe blog gãsiþi: argumente ºi dovezi ale existenþei lui Dumnezeu ºi a vieþii de dincolo de moarte; videoclipuri ; înregistrãri video cu miracole ; legãturi cu numeroase site-uri foarte interesante (unele dintre ele conþin ºi posturi TV on-line ºi posturi de radio) ; cãrþi foarte intersante care pot fi citite direct pe internet (fãrã a necesita descãrcare în calculator) ; articole foarte interesante ; adrese, numere de telefon ºi site-uri ale unor asociaþii care ofera servicii caritative, etc.

Vã rog intraþi pe blog ºi trimiteþi-l mai departe, ca sã foloseascã ºi altora. Chiar meritã.


nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 4 August 2009, ora 04:22

Parca religia refuza existenta vietii de dupa moarte. Spunea de viata vesnica. Ce-o fi aia, decit tot acelasi lucru.


Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
Asterix

90 mesaje
Membru din: 2/08/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 4 August 2009, ora 04:26

De la: vieru_cezar_iasi, la data 2009-08-04 04:18:57ARGUMENTE ªI DOVEZI (PE SCURT) DESPRE EXISTENÞA LUI DUMNEZEU ªI A VIEÞII DE DINCOLO DE MOARTE
Ne era dor de tine ! Pe unde Dumnezeu, ai umblat ?


Intodeauna avem optiuni; uneori, este doar o alegere de atitudine. Cine zambeste atunci cand lucrurile nu merg in sensul dorit ... s-a gandit deja pe cine sa dea vina...
vizual_art

41 mesaje
Membru din: 19/04/2009
Oras: Sinaia

Postat pe: 5 August 2009, ora 17:34

avea cineva nevoie de dovezi ?

legatura teologica dintre om si Dumnezeu se intemeiaza pe credinta iar acest act este neconditionat
deci nu are nevoie de dovezi. in aceasta consta si puterea lui .

in ceea ce priveste stiinta ar fi bine sa lasam oamenilor de stiinta sa descopere similitudini pentru ca daca le descoperi tu care esti un credincios declarat atunci tot discursul tau nu e decat o interpretare cu iz pseudostiintific al catehismului ortodox sau catolic.

ceia ce trebuie sa intelegem foarte bine este ca orice religie are particularitati si ori ce teologie este inchegata dupa reguli ce tin de un anumit stil si e periculos pentru ordinea ei interna sa generalizezi .

asadar fiecare il descopera pe Dumnezeu dupa propriul drum si poate ca aceasta este cel mai bine
stiinta va fi doar stiinta si nu si teologie iar teologia isi va pastra rigoarea si forma originala.


gabita_2_

2 mesaje
Membru din: 5/08/2009
Postat pe: 5 August 2009, ora 17:41

Nu exista viata dupa moarte, toate acestea sunt niste erezii inventate de diavol ca sa-i insele pe oameni.
Daca ar exista o viata dincolo atunci de ce Biblia vorbeste de o inviere...pt.ce sa mai invie oameni daca ei au o alta viata dincolo .
DA, exista o judecata ,dar nicidecum viata dupa moarte.


Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 5 August 2009, ora 17:46

De la: vizual_art, la data 2009-08-05 17:34:31 avea cineva nevoie de dovezi ?

legatura teologica dintre om si Dumnezeu se intemeiaza pe credinta iar acest act este neconditionat
deci nu are nevoie de dovezi. in aceasta consta si puterea lui .

in ceea ce priveste stiinta ar fi bine sa lasam oamenilor de stiinta sa descopere similitudini pentru ca daca le descoperi tu care esti un credincios declarat atunci tot discursul tau nu e decat o interpretare cu iz pseudostiintific al catehismului ortodox sau catolic.

ceia ce trebuie sa intelegem foarte bine este ca orice religie are particularitati si ori ce teologie este inchegata dupa reguli ce tin de un anumit stil si e periculos pentru ordinea ei interna sa generalizezi .

asadar fiecare il descopera pe Dumnezeu dupa propriul drum si poate ca aceasta este cel mai bine
stiinta va fi doar stiinta si nu si teologie iar teologia isi va pastra rigoarea si forma originala.
omule,intr-adevar ai dreptate cand spui,citez,,legatura [...] dintre om si dumnezeu se intemeiaza pe credinta'',dar retine ca nu exista nici o legatura teologica inte om si dumnezeu,teologia este o pseudostiinta inventata si perpetuata de misticii de orice fel,bisericaca institutie[cacofonia e voita] ,precum si de slugile lor si de tot felul de ignoranti si boschetari fara nici un dumnezeu


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 5 August 2009, ora 17:55

De la: gabita_2_, la data 2009-08-05 17:41:49 Nu exista viata dupa moarte, toate acestea sunt niste erezii inventate de diavol ca sa-i insele pe oameni.
Daca ar exista o viata dincolo atunci de ce Biblia vorbeste de o inviere...pt.ce sa mai invie oameni daca ei au o alta viata dincolo .
DA, exista o judecata ,dar nicidecum viata dupa moarte.
orice vine de la tine,e binevenit,chiar daca vreau sa te combat,mai bine ma abtin


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Fosta membra 9am.ro

1639 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Mangalia

Postat pe: 5 August 2009, ora 19:52

Dupa moarte nu exista viata ...ci multe pomeni , coliva si colaci


Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 5 August 2009, ora 19:53

De la: CAMELYA_, la data 2009-08-05 19:52:13Dupa moarte nu exista viata ...ci multe pomeni , coliva si colaci
si carcalaci


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
gabita_5_

10 mesaje
Membru din: 6/08/2009
Postat pe: 6 August 2009, ora 00:10

De la: CAMELYA_, la data 2009-08-05 19:52:13Dupa moarte nu exista viata ...ci multe pomeni , coliva si colaci





oooooo, da bine ai mai zis tu...pomeni,colaci, coliva,soaitele imbracate in haine lungiiiiiiii care pandesc banii bietilor oameni care ii duc in ratacire, etc.


Bi_anca

1554 mesaje
Membru din: 8/03/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:15

De la: asterix, la data 2009-08-04 04:26:57
De la: vieru_cezar_iasi, la data 2009-08-04 04:18:57ARGUMENTE ªI DOVEZI (PE SCURT) DESPRE EXISTENÞA LUI DUMNEZEU ªI A VIEÞII DE DINCOLO DE MOARTE
Ne era dor de tine ! Pe unde Dumnezeu, ai umblat ?


Daca tu esti membru doar de pe 2 august....N-ARE CUM SA-TI FIE DOR DE CEZAR....CA NICI NU-L CUNOSTI !!!!
Intzelegi Miaitza !!!????? Asa ca fii mai atent cand te deghizezi


gabita_5_

10 mesaje
Membru din: 6/08/2009
Postat pe: 6 August 2009, ora 00:17

De la: 999florin, la data 2009-08-05 17:55:07
De la: gabita_2_, la data 2009-08-05 17:41:49 Nu exista viata dupa moarte, toate acestea sunt niste erezii inventate de diavol ca sa-i insele pe oameni.
Daca ar exista o viata dincolo atunci de ce Biblia vorbeste de o inviere...pt.ce sa mai invie oameni daca ei au o alta viata dincolo .
DA, exista o judecata ,dar nicidecum viata dupa moarte.
orice vine de la tine,e binevenit,chiar daca vreau sa te combat,mai bine ma abtin



serios ? pai ce sa combati ? un ADEVAR ?...chiar mi-ar parea rau sa aud ca te-ai convins de un ADEVAR in cele din urma darrrrrrrrrr, cu un sfarsit dureros deoarece e prea tarziu ,prea tarziu .


nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:17

De la: gabita_2_, la data 2009-08-05 17:41:49 Nu exista viata dupa moarte, toate acestea sunt niste erezii inventate de diavol ca sa-i insele pe oameni.
Daca ar exista o viata dincolo atunci de ce Biblia vorbeste de o inviere...pt.ce sa mai invie oameni daca ei au o alta viata dincolo .
DA, exista o judecata ,dar nicidecum viata dupa moarte.

Pai invierea...este viata de dupa moarte. Nu se refera la o viata dupa moarte mot a mot, ci la alta viata. Dar se mai spune ca undeva cindva, se produce iesirea din acest ciclu al vietilor, ptr fiecare om. Asa cum va fi cu omenirea la sfirsitul acestei ere.


Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
Bi_anca

1554 mesaje
Membru din: 8/03/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:20

De la: CAMELYA_, la data 2009-08-05 19:52:13Dupa moarte nu exista viata ...ci multe pomeni , coliva si colaci


S-o crezi tu asta Camelya draga mea.... Pomenile si colacii au rostul lor in epuizarea karmei negative a raposatului, dar ceea ce le aduce bucurie si liniste sunt lumanarile aprinse pt sufletul lor. Am mai spus de unde stiu asta, dar e normal ca nu ati citit ce am postat.....ar fi si imposibil sa cititi tot ce scrie fiecare....



nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:20

De la: Bi_anca, la data 2009-08-06 00:15:10
De la: asterix, la data 2009-08-04 04:26:57
De la: vieru_cezar_iasi, la data 2009-08-04 04:18:57ARGUMENTE ªI DOVEZI (PE SCURT) DESPRE EXISTENÞA LUI DUMNEZEU ªI A VIEÞII DE DINCOLO DE MOARTE
Ne era dor de tine ! Pe unde Dumnezeu, ai umblat ?




Daca tu esti membru doar de pe 2 august....N-ARE CUM SA-TI FIE DOR DE CEZAR....CA NICI NU-L CUNOSTI !!!!

Intzelegi Miaitza !!!????? Asa ca fii mai atent cand te deghizezi


Ia uite ma asterix ce-mi faci , ma confunda cu tine. Noroc ca nu ai violente de limbaj.


Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
Asterix

90 mesaje
Membru din: 2/08/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:23

De la: nastasemihail, la data 2009-08-06 00:20:35
De la: Bi_anca, la data 2009-08-06 00:15:10
De la: asterix, la data 2009-08-04 04:26:57
De la: vieru_cezar_iasi, la data 2009-08-04 04:18:57ARGUMENTE ªI DOVEZI (PE SCURT) DESPRE EXISTENÞA LUI DUMNEZEU ªI A VIEÞII DE DINCOLO DE MOARTE
Ne era dor de tine ! Pe unde Dumnezeu, ai umblat ?

Daca tu esti membru doar de pe 2 august....N-ARE CUM SA-TI FIE DOR DE CEZAR....CA NICI NU-L CUNOSTI !!!!
Intzelegi Miaitza !!!????? Asa ca fii mai atent cand te deghizezi
Ia uite ma asterix ce-mi faci , na confunda cu tine. Noroc ca nu ai violente de limbaj.
Asta este ! Mielul cand vine ?!!


Intodeauna avem optiuni; uneori, este doar o alegere de atitudine. Cine zambeste atunci cand lucrurile nu merg in sensul dorit ... s-a gandit deja pe cine sa dea vina...
nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:30

Tu faci facultate de design? sau ceva din domeniul artei.


Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
Asterix

90 mesaje
Membru din: 2/08/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:32

De la: nastasemihail, la data 2009-08-06 00:30:16Tu faci facultate de design? sau ceva din domeniul artei.
Nu! Ma ajuta Herodot in toate.


Intodeauna avem optiuni; uneori, este doar o alegere de atitudine. Cine zambeste atunci cand lucrurile nu merg in sensul dorit ... s-a gandit deja pe cine sa dea vina...
gabita_5_

10 mesaje
Membru din: 6/08/2009
Postat pe: 6 August 2009, ora 00:32

De la: nastasemihail, la data 2009-08-06 00:17:46
De la: gabita_2_, la data 2009-08-05 17:41:49 Nu exista viata dupa moarte, toate acestea sunt niste erezii inventate de diavol ca sa-i insele pe oameni.
Daca ar exista o viata dincolo atunci de ce Biblia vorbeste de o inviere...pt.ce sa mai invie oameni daca ei au o alta viata dincolo .
DA, exista o judecata ,dar nicidecum viata dupa moarte.

Pai invierea...este viata de dupa moarte. Nu se refera la o viata dupa moarte mot a mot, ci la alta viata. Dar se mai spune ca undeva cindva, se produce iesirea din acest ciclu al vietilor, ptr fiecare om. Asa cum va fi cu omenirea la sfirsitul acestei ere.




Nuuuuuuuuuuuuuuu, in nici-un caz absolut. Invierea inseamna o readucere din starea neinsufletita a omului la viata, asa ca nu are nici-o legatura cu viata de dupa moarte care este o erezie totala.
Gandeste-te la cum la inviat Isus pe Lazar sau pe fica lui Iair...au revenit printre oameni la fel ca mai inainte, in nici un caz nu traiau o viata ascunsa sau in cosmos ci erau din nou impreuna cu oamenii cu care intra in conflict zi de zi.


Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:36

De la: Bi_anca, la data 2009-08-06 00:20:15
De la: CAMELYA_, la data 2009-08-05 19:52:13Dupa moarte nu exista viata ...ci multe pomeni , coliva si colaci


S-o crezi tu asta Camelya draga mea.... Pomenile si colacii au rostul lor in epuizarea karmei negative a raposatului, dar ceea ce le aduce bucurie si liniste sunt lumanarile aprinse pt sufletul lor. Am mai spus de unde stiu asta, dar e normal ca nu ati citit ce am postat.....ar fi si imposibil sa cititi tot ce scrie fiecare....

iara vorbim despre simbolistica,lumanarile aprinse pt.cineva care este pe moarte inseamna in traditie faptul ca-i luminezi calea spiritului sa vada luminita de la capatul tunelului,sa mearga in lumina in viata vesnica[lumea de dincolo,a spiritelor] si atunci cand ii faci pomana si aprinzi lumanari pt.un mort inseamna[tot in traditia populara] ca sufletul respectivului se simte ocrotit si luminat de spiritele oamenilor din lumea noastra,daca pomana este bine primita se spune ca mortul a fost multumit si viata iti va fi luminoasa ca lumina lumanarii aprinse pt.sufletul sau


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Asterix

90 mesaje
Membru din: 2/08/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:37

De la: gabita_5_, la data 2009-08-06 00:32:47
Invierea inseamna o readucere din starea neinsufletita a omului la viata, asa ca nu are nici-o legatura cu viata de dupa moarte care este o erezie totala.
Gandeste-te la cum la inviat Isus pe Lazar sau pe fica lui Iair...au revenit printre oameni la fel ca mai inainte, in nici un caz nu traiau o viata ascunsa sau in cosmos ci erau din nou impreuna cu oamenii cu care intra in conflict zi de zi.
Gandeste-te ca Michelangelo Buonarroti a facut avere din asta, avere ce depasea cu mult pe cele ale altor ,,personalitati'' ale vremii.


Intodeauna avem optiuni; uneori, este doar o alegere de atitudine. Cine zambeste atunci cand lucrurile nu merg in sensul dorit ... s-a gandit deja pe cine sa dea vina...
nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:38

La Isus s-a produs invierea in corp, cu tot cu corp, fiidca el a ales asa.
Invierea adevarata se refera la incarnarea sufletului intr-un corp de carne nou.
Eu am obiceiul sa nu ma raportez la idei ametite care ma baga in confuzie totala.
Invierea sau incarnarea in corp de carne. Nu neg ca s-ar putea sa fie si alte forme de inviere, in duh, deci in corpuri mai eterate. Dar noi nu avem in corp cum sa stim de asta decit din spuse, nu vazute. De vazut ne vedem unii pe altii in aceste corpuri.


Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 August 2009, ora 00:39

De la: gabita_5_, la data 2009-08-06 00:32:47
De la: nastasemihail, la data 2009-08-06 00:17:46
De la: gabita_2_, la data 2009-08-05 17:41:49 Nu exista viata dupa moarte, toate acestea sunt niste erezii inventate de diavol ca sa-i insele pe oameni.
Daca ar exista o viata dincolo atunci de ce Biblia vorbeste de o inviere...pt.ce sa mai invie oameni daca ei au o alta viata dincolo .
DA, exista o judecata ,dar nicidecum viata dupa moarte.

Pai invierea...este viata de dupa moarte. Nu se refera la o viata dupa moarte mot a mot, ci la alta viata. Dar se mai spune ca undeva cindva, se produce iesirea din acest ciclu al vietilor, ptr fiecare om. Asa cum va fi cu omenirea la sfirsitul acestei ere.




Nuuuuuuuuuuuuuuu, in nici-un caz absolut. Invierea inseamna o readucere din starea neinsufletita a omului la viata, asa ca nu are nici-o legatura cu viata de dupa moarte care este o erezie totala.
Gandeste-te la cum la inviat Isus pe Lazar sau pe fica lui Iair...au revenit printre oameni la fel ca mai inainte, in nici un caz nu traiau o viata ascunsa sau in cosmos ci erau din nou impreuna cu oamenii cu care intra in conflict zi de zi.
nu exista inviere,reincarnare ,da,nimeni nu a inviat din morti,nimeni nu invie,toate spiritele se reincarneaza fiecare dupa karma sa,spiritele care refuza evolutia in asta viata si fac numai rau vor fi dezintegrate


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Pagini: << 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Existã viaþã dupã moarte?
Mergi la: