Fosta membra 9am.ro
5013 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Iasi
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 11:53
|
|
|
Fosta membra 9am.ro
6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 12:13
|
Fosta membra 9am.ro
6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 12:16
De la: tumaria, la data 2009-04-13 08:50:00De la: joanna_dark_2007, la data 2009-04-12 23:37:52De la: tumaria, la data 2009-04-12 23:22:38Matei 12
28 Dar dacã Eu scot afarã dracii cu Duhul lui Dumnezeu, atunci Împãrãtia lui Dumnezeu a venit peste voi.
Dan 2.44;Dan 7.14;Luc 1.33;Luc 11.20;Luc 17.20-21;
Luca 17:21 Nu se va zice: ,Uite-o aici, sau: ,Uite-o acolo! Cãci iatã cã Împãrãtia lui Dumnezeu este înãuntrul vostru."
Luc 17.23;Rom 14.17
Romani 14:17 Cãci Împãrãtia lui Dumnezeu nu este mâncare si bãuturã, ci neprihãnire, pace si bucurie în Duhul Sfânt.
maria tudorie...nici tu nu crezi in viata de dupa moarte?
De ce spui asta?
Mantuirea o obti in urma modului crestin (cu Hristos)in care ai trait pe acest pamant.In momentul in care ai murit, nu se mai poate face nimic.Deci mort fiind(mort fizic fara Hristos) nu se mai poate obtine mantuirea.
ok..inteleg ce zici....nu ai dreptate, insa...important e k tu crezi k nu se termina totul aici pe pamant....
|
Fosta membra 9am.ro
6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 12:18
De la: andu30, la data 2009-04-13 09:26:50DANIEL 12
2. ªi mulþi dintre cei care dorm în þãrâna pãmântului se vor scula, unii la viaþã veºnicã, iar alþii spre ocarã ºi ruºine veºnicã.
3. ªi cei înþelepþi vor lumina ca strãlucirea cerului ºi cei care vor fi îndrumat pe mulþi pe calea dreptãþii vor fi ca stelele în vecii vecilor.
andu....multumesc mult pentru versetele astea....deci...rezulta in mod clar k evreii credeau in viata de dupa moarte.....
|
|
|
Fosta membra 9am.ro
6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 12:19
|
Fosta membra 9am.ro
6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 12:22
|
erikahd2008
13 mesaje
Membru din: 30/01/2009
Oras: Hunedoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 12:34
De la: joanna_dark_2007, la data 2009-04-13 12:16:52De la: tumaria, la data 2009-04-13 08:50:00De la: joanna_dark_2007, la data 2009-04-12 23:37:52De la: tumaria, la data 2009-04-12 23:22:38Matei 12
28 Dar dacã Eu scot afarã dracii cu Duhul lui Dumnezeu, atunci Împãrãtia lui Dumnezeu a venit peste voi.
Dan 2.44;Dan 7.14;Luc 1.33;Luc 11.20;Luc 17.20-21;
Luca 17:21 Nu se va zice: ,Uite-o aici, sau: ,Uite-o acolo! Cãci iatã cã Împãrãtia lui Dumnezeu este înãuntrul vostru."
Luc 17.23;Rom 14.17
Romani 14:17 Cãci Împãrãtia lui Dumnezeu nu este mâncare si bãuturã, ci neprihãnire, pace si bucurie în Duhul Sfânt.
maria tudorie...nici tu nu crezi in viata de dupa moarte?
De ce spui asta?
Mantuirea o obti in urma modului crestin (cu Hristos)in care ai trait pe acest pamant.In momentul in care ai murit, nu se mai poate face nimic.Deci mort fiind(mort fizic fara Hristos) nu se mai poate obtine mantuirea.
ok..inteleg ce zici....nu ai dreptate, insa...important e k tu crezi k nu se termina totul aici pe pamant.... ..............VEZI TU NU PREA CONTEAZA CE CREDEM ..............ORICUM LUCRURILE SE INTAMPLA........ORI CREDEM ORI NU..........
|
|
|
erikahd2008
13 mesaje
Membru din: 30/01/2009
Oras: Hunedoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 12:36
De la: joanna_dark_2007, la data 2009-04-13 12:18:39De la: andu30, la data 2009-04-13 09:26:50DANIEL 12
2. ªi mulþi dintre cei care dorm în þãrâna pãmântului se vor scula, unii la viaþã veºnicã, iar alþii spre ocarã ºi ruºine veºnicã.
3. ªi cei înþelepþi vor lumina ca strãlucirea cerului ºi cei care vor fi îndrumat pe mulþi pe calea dreptãþii vor fi ca stelele în vecii vecilor.
andu....multumesc mult pentru versetele astea....deci...rezulta in mod clar k evreii credeau in viata de dupa moarte..... .......................PAI NUMAI EVREII?TOATA OMENIREA CREDE IN CEVA................DAR TU?
|
|
|
adipopa
3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 14:06
De la: eclaudesvd, la data 2009-04-13 08:22:32In teologie cand se vorbeste despre ”Imparatia Cerurilor” se foloseste aceasta expresie: deja si nu inca. ea este prezenta in lumea de azi, dar nu este prezenta in totalitate. isus nu explica in mod clar ce este ”imparatia cerurilor”, insa se foloseste de parabole. Aceasta tehnica literara este foarte importanta,deoarece destinatarii sunt oameni simpli, din popor. In scrisoarea catre Romani, Sf paul explica in putine cuvinte ce este si ce nu este Imparacia cerurilor. Nu este nici mancare, nici bautura; este pace, bucurie in Duhul sfant si dreptate. Viata vesnica nu incepe o data cu moartea, ci incepe cand suntem vii. Pregatirea vietii viitoare are la baza acceptarea mesajului mesianic, raspandirea Imparatiei sale si trairea dupa exemplul lui isus. Intram in economia mantuirii prin Botez si implicit participam la construirea Imparatiei lui Dumnezeu. Cristos are trei titluri importante: preot, profet si rege. Prin Botez noi devenim fii adoptivi ai lui Dumnezeu si frati ai lui Cristos, marturisitori ai Evangheliei sale, preoti, profeti si regi, prin participarea noastra la preotia comuna, la profetia lui Cristos si la regalitatea sa. Asemanarile Imparatiei Cerurilor cu un sambure de mustar sau cu o comoara ascunsa pe care o gasim si facem totposibilul sa o dobandim, scot in evidenta miscarea care se produce: in prima parabola, a grauntelui de mustar, impratia creste fara sa o simtim - nu o vedem cum creste, insa o vedem crescuta; a doua parabola, cea a comorii ascunsa in ogor, implica o miscare din partea persoanei - omul este cel care cauta comoara si cand o gaseste face tot posibilul sa o aiba. In Evanghelia dupa Sf. Marcu, Isus isi incepe activitatea vestind ca imparatia cerurilor este aproape si ne indeamna la pocainta. Nu vorbeste explicit de o imparatie de dupa moarte, dar de o cale pentru a ajunge in ea, cale care incepe in aceasta viata.
Eclaudesvd, existã într-adevãr aceastã tensiune între „deja” ºi „nu încã” în ce priveºte împãrãþia/domnia lui Dumnezeu. Domnia lui Dumnezeu a fost inauguratã de Iisus prin întrupare, rãstignire ºi înviere – dar programul sãu regal nu a rulat încã pânã la capãt, nu s-a consumat (dar se va consuma într-o bunã zi).
Totuºi, dat fiind cã discuþia noastrã de ieri era mai mult legatã de leitmotivul vechi-testamental al ÎNTOARCERII REGELUI (presupus de Iisus ºi iudaimsul începutului de mileniu), cred cã e important (ºi legitim) sã subliniem accentul pe care evangheliile îl pun pe inaugurarea împãrãþiei/domniei lui Dumnezeu deja.
Iisus foloseºte acest „deja” (i.e., convingerea cã Yahve se întoarce acum la poporul sãu) pentru a da misiunii sale mesianice valori maximale, ultime, apocaliptice. Tãmãduirile ºi parabolele fac sã se adevereascã profeþia apocalipticã/isaianicã despre descoperirea ºi acoperirea mântuirii, deschiderea ochilor unora întru credinþã dar în acelaºi timp ºi închiderea altora în necredinþã.
Tot pentru a sublinia acest „deja” al domniei dumnezeieºti, Iisus creazã în jurul sãu un sentiment de urgenþã de gradul zero. Invitaþiile la ucenicie presupun (temporar) abandonarea activitãþilor economice esenþiale traiului, neglijarea celor mai sfinte îndatoriri de familie (cum ar fi îngropãciunea pãrintelui), asumarea conºtientã a persecuþiei ºi chiar a morþii prin crucificare. Banchetele despre care Iisus vorbeºte în parabole conþin elemente tragice: izgonirea celor neîmbrãcaþi corespunzãtor din sala de ospãþ, ruºinarea celor care refuzã invitaþia prin aducerea unor paria în locul lor, închiderea porþilor în faþa fecioarelor neînþelepte, etc.
ÎNTOARCEREA REGELUI este un simbol-de-control în parabole, tãmãduiri, învieri, gesturi simbolice. Acestea sunt rostite sau se întâmplã pentru cã REGELE ESTE ÎN SION – aºa cum a promis.
|
adipopa
3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 14:09
De la: joanna_dark_2007, la data 2009-04-13 12:18:39andu....multumesc mult pentru versetele astea....deci...rezulta in mod clar k evreii credeau in viata de dupa moarte.....
Ioana, repet, „împãrãþia lui Dumnezeu” nu este un loc, domeniu sau spaþiu unde se ajunge dupã moarte (sau dupã înviere).
Eu nu am negat faptul cã iudeii din vremea lui Iisus (cu excepþia saduheilor) credeau în înviere. Am negat numai modul în care ai definit tu împãrãþia drept înviere. „Împãrãþie” nu este egal „înviere”! A crede în „înviere” nu este totuna cu a crede cã „în împãrãþia lui Dumnezeu se ajunge dupã înviere”. Sunt credinþe complet diferite: prima adevãratã (ºi o împãrtãºesc), a doua falsã (ºi o resping).
Aici faci confuzii.
|
adipopa
3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 14:10
O altã confuzie des întâlnitã (nu numai la Ioana) este confuzia dintre viaþa dupã moarte (adicã starea intermediarã) ºi viaþa dupã viaþa dupã moarte (adicã învierea).
Noul Testament le afirmã pe amândouã, dar ele sunt totuºi diferite - ºi sunt discutate proporþional diferit.
Iisus este interesat în principal de înviere – deºi îi promite tâlharului spãºit cã va fi cu el în paradis (ceea ce se referã la starea intermediarã). La fel ºi apostolii, se concentreazã aproape exclusiv asupra învierii – deºi pot vorbi ºi despre plecarea pentru a fi cu Domnul (ceea ce se referã din nou la starea intermediarã).
În evanghelii însã expresiile „împãrãrþia lui Dumnezeu” ºi „împãrãþia cerurilor” nu se referã, stric vorbind, la viaþa credinciosului dupã moarte (sau dupã înviere), ci la înfiriparea domniei lui Dumnezeu prin Iisus, Hristosul/Mesia.
Sigur cã învierea lui Iisus (care face într-adevãr parte din înfiriparea acestei domnii) este la rândul ei legatã de învierea generalã a credincioºilor (care þine de consumarea domniei lui Dumnezeu). Dar cele douã nu trebuie confundate sau amestecate.
De exemplu, folosind metafora seceriºului, Sfântul Apostol Pavel împarte în douã învierea aºteptatã de iudei la sfârºitul istoriei: prima fazã sau pârga seceriºului (învierea lui Iisus) ºi a doua fazã sau seceriºul final (învierea generalã).
Între cele douã se întinde deja eshatonul sau era pneumaticã, dar consumarea vine abia la învierea cea de pe urmã.
|
adipopa
3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 14:12
De la: andu30, la data 2009-04-13 09:26:50DANIEL 12
2. ªi mulþi dintre cei care dorm în þãrâna pãmântului se vor scula, unii la viaþã veºnicã, iar alþii spre ocarã ºi ruºine veºnicã.
3. ªi cei înþelepþi vor lumina ca strãlucirea cerului ºi cei care vor fi îndrumat pe mulþi pe calea dreptãþii vor fi ca stelele în vecii vecilor.
Andu, fariseii ºi cãrturarii credeau în înviere, saduheii nu. Sursa de inspiraþie pentru aceastã credinþã este incertã. Dar probabil cã teologizarea actului dumnezeiesc de creaþie a fost mai importantã decât folosirea unor texte anume. Perioada istoricã în care aceastã credinþã s-a dezvoltat este foarte târzie – mai degrabã intertestamentalã decât vechi-testamentalã.
Pasajul din Daniel nu numai cã este foarte târziu, dar (probabil) nici nu vorbeºte despre învierea fizicã/trupeascã a individului, ci despre restaurarea naþionalã a iudeilor dupã exilul babilonian. În viziunea sa profeticã din Valea Oaselor Uscate, Iezechiel vorbeºte despre în-truparea ºi în-sufleþirea unor oase prin miºcarea creatoare a duhului lui Dumnezeu deasupra lor (asemãnãtoare celei din Genesa). Însã, imaginea nu este a învierii fizice/trupeºti, ci a restaurãrii naþionale.
|
Fosta membra 9am.ro
2192 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 14:17
|
Fosta membra 9am.ro
2192 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 14:21
|
adipopa
3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 14:47
De la: joanna_dark_2007, la data 2009-04-13 00:05:42De la: adipopa, la data 2009-04-12 23:58:41Ioana, doar pentru a clarifica din start lucrul acesta (ºi sã nu fiu înþeles greºit), eu cred în învierea morþilor ºi în viaþa de dupã viaþa dupã moarte. Însã, în evanghelii, nu expresiile „împãrãrþia lui Dumnezeu” ºi „împãrãþia cerurilor” vorbesc despre asta.
mi-ai luat o piatra de pe inima...incepusem sa cred lucruri aiurea despre tine(de exemplu k ar fii la mijloc influenta lui mytcor )
Acum cã i-au fãcut de petrecanie lui saccsiv poate n-o sã mai vezi nici tu aºa de multe conspiraþii.
|
Fosta membra 9am.ro
9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 15:34
|
Fosta membra 9am.ro
1714 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 15:41
De la: adipopa, la data 2009-04-13 14:10:46O altã confuzie des întâlnitã (nu numai la Ioana) este confuzia dintre viaþa dupã moarte (adicã starea intermediarã) ºi viaþa dupã viaþa dupã moarte (adicã învierea).
Noul Testament le afirmã pe amândouã, dar ele sunt totuºi diferite - ºi sunt discutate proporþional diferit.
Iisus este interesat în principal de înviere – deºi îi promite tâlharului spãºit cã va fi cu el în paradis (ceea ce se referã la starea intermediarã). La fel ºi apostolii, se concentreazã aproape exclusiv asupra învierii – deºi pot vorbi ºi despre plecarea pentru a fi cu Domnul (ceea ce se referã din nou la starea intermediarã).
În evanghelii însã expresiile „împãrãrþia lui Dumnezeu” ºi „împãrãþia cerurilor” nu se referã, stric vorbind, la viaþa credinciosului dupã moarte (sau dupã înviere), ci la înfiriparea domniei lui Dumnezeu prin Iisus, Hristosul/Mesia.
Sigur cã învierea lui Iisus (care face într-adevãr parte din înfiriparea acestei domnii) este la rândul ei legatã de învierea generalã a credincioºilor (care þine de consumarea domniei lui Dumnezeu). Dar cele douã nu trebuie confundate sau amestecate.
De exemplu, folosind metafora seceriºului, Sfântul Apostol Pavel împarte în douã învierea aºteptatã de iudei la sfârºitul istoriei: prima fazã sau pârga seceriºului (învierea lui Iisus) ºi a doua fazã sau seceriºul final (învierea generalã).
Între cele douã se întinde deja eshatonul sau era pneumaticã, dar consumarea vine abia la învierea cea de pe urmã.
M-ai "pierdut" aici!
|
adipopa
3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 16:28
Unde 'aici' te-am pierdut, Irina? ªi dacã te pierd ºi pe tine, cu cine mai rãmân?
|
Fosta membra 9am.ro
5013 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Iasi
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 17:27
De la: adipopa, la data 2009-04-13 16:28:02Unde 'aici' te-am pierdut, Irina? ªi dacã te pierd ºi pe tine, cu cine mai rãmân?
Cheama-ma pe mine
|
adipopa
3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 18:00
De la: aadnanaaa, la data 2009-04-13 17:27:30De la: adipopa, la data 2009-04-13 16:28:02Unde 'aici' te-am pierdut, Irina? ªi dacã te pierd ºi pe tine, cu cine mai rãmân?
Cheama-ma pe mine
Adnana, pe tine am crezut cã te-am pierdut pe la avorturi. Aici trebuie sã ai grijã cã Ioana e ºefa! Ea are cele mai frumoase epitete ºi cele mai bune urãri pentru fiecare!
|
Fosta membra 9am.ro
1714 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 18:09
Nu sunt nici pe departe o experta.. si ma aventurez sa expun ceea ce inteleg eu prin Imparatia lui Dumnezeu.
Eu cred ca Imparatia lui Dumnezeu este o realitate care nu poate fi perceputa si nici inteleasa de cei aflati in pacat. Cred ca doar omul duhovnicesc poate percepe Imparatia lui Dumnezeu. Sfintii ajung in Imparatia lui Dumnezeu, in sensul ca pe masura ce se fac locas al Sf. Duh, existenta lor se muta in alta dimensiune (nu vreau sa sune stiintifico-fantastic, ci mai degraba ..."Cele ce ochiul n-a vãzut ºi urechea n-a auzit, ºi la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gãtit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El". ) Altfel imi este greu sa inteleg "Iar dacã Eu, cu degetul lui Dumnezeu, scot pe demoni iatã a ajuns la voi împãrãþia lui Dumnezeu."
Si apoi:
"Adevãrat grãiesc vouã: Cine nu va primi împãrãþia lui Dumnezeu ca un prunc nu va intra în ea." (Luca 18:17)
Pe de o parte avem "Imparatia lui Dumnezeu" ca realitate duhovniceasca, careia noi ne facem partasi (daca prin credinta si fapte ne facem vrednici de a primi Duhul Sfant)
Pe de alta parte exista Imparatia lui Dumnezeu locul unde vor merge cei drepti dupa judecata de apoi.
(asa cum si Biserica, Mireasa.. au mai multe intelesuri)
Dar de era pneumatica nu am auzit!!!
|
Fosta membra 9am.ro
5013 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Iasi
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 18:10
De la: adipopa, la data 2009-04-13 18:00:56De la: aadnanaaa, la data 2009-04-13 17:27:30De la: adipopa, la data 2009-04-13 16:28:02Unde 'aici' te-am pierdut, Irina? ªi dacã te pierd ºi pe tine, cu cine mai rãmân?
Cheama-ma pe mine
Adnana, pe tine am crezut cã te-am pierdut pe la avorturi. Aici trebuie sã ai grijã cã Ioana e ºefa! Ea are cele mai frumoase epitete ºi cele mai bune urãri pentru fiecare!
Pe ala clar m-ai pierdut, dar asta nu inseamna ca o sa renunt total la 9am.Cel putin nu inca.Daca nu o sa mai fie loc si pentru mine, stiu cand trebuie sa cedez, ma retrag si in totalitate de pe 9am.Ce e drept, istoria nu e specialitatea mea.Am zis doar in gluma  Si aici tu esti seful, ca e topicul tau. Nu asa?
|
Fosta membra 9am.ro
1714 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 18:11
Aaa, Adi.. am invatat un cuvant util din postarile tale mai vechi: heterodoxie!
Il arunc incolo si incoace.. nimeni nu se supara! Bun cuvant!!
|
Fosta membra 9am.ro
191 mesaje
Membru din: 18/12/2008
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 18:32
Adi, poporul evreu astepta (asteapta si azi) un rege salvator - Mesia. DInamica veterotestamentara este ondulatorie: Dumnezeu creaza ceva nou - poporul pacatuieste - Yahve promite pedeapsa - poporul se caieste - Yahve retrage pedeapsa sa si rasplateste pe cel drept. In acest context dinamic si ciclic Yahve vorbeste poporului Israelit prin Moise, judecatori, profeti, iar la implinirea timpului prin Fiul sau Unic.Profetii sunt cei care pregatesc instaurarea Imparatiei mesianice. Ei tin treaza constiinta poporului si credinta in momentele de dificultate (exil, persecutii, inchinarea altor zeii). Cristos implineste aceste profetii. Majoritatea vorbesc despre venirea unui rege care va conduce poporul israelit la victoria impotriva celorlalte natiuni pagane. Cristos vesteste Imparatia si vorbeste despre ea la un nivel de `sus`, apostolii si poporul inteleg mesajul sau la un nivel `de jos`. REgalitatea VT este implinita de Cristos intr-un mod neasteptat: non violent, dar prin suferinta si jertfa crucii. Psalmul 45 care vorbeste despre nunta mirelui este o profetie a imparatiei care va sa vina. Profetia lui isaia cand toata creatia va fi in armonie (leul si cerbul, sarpele si copilul etc.) este o anticipare a Imparatiei. Cine este regele??? Yahve??? Isus Cristos??? Ahab??? Cine este Fiul Omului??? Cristos se identifica cu regele, fiul omului,slujitorul suferind. Tipologii ale VT sunt intalnite in NT. Magii iintreaba de noul rege a lui Israel. Pilat pune o inscriptie pe cruce: INRI. Sunt personaje din afara Israelului care il recunosc pe Cristos ca rege, insa poporul in frunte cu saduceii si farizeii refuza sa vada in Cristos un rege. De ce? Imaginea regelui este aceea a unuia care conduce cu armata, detine domenii, detine o putere politica si economica foarte mare. Din nou Cristos vorebeste despre o imparatie `de sus`, ei inteleg o imparatie `de jos`. Reconcilierea profetiilor VT cu cele ale NT au loc dupa Inviere. Invierea lui Cristos este cea care da sens profetiilor si mesajului evanghelic. Fara Inviere Cristos ar fi ramas doar un personaj istoric, poate de insemnatate, insa nu Regele pe care profetii VT il aminteau si nici Mantuitorul nostru. Eu cred ca atunci cand vorbim despre Imparatia cerurilor trebuie sa tinem cont ca ea s-a implinit si este intre noi datorita invierii lui cristos.
|
Fosta membra 9am.ro
191 mesaje
Membru din: 18/12/2008
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 18:38
adi.... acum am observat o postare de a ta...
Tu crezi in era pneumatica????Ca numai acum traim acest timp???
|
Fosta membra 9am.ro
1499 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 18:49
De la: adipopa, la data 2009-04-13 14:12:54
Pasajul din Daniel nu numai cã este foarte târziu, dar (probabil) nici nu vorbeºte despre învierea fizicã/trupeascã a individului, ci despre restaurarea naþionalã a iudeilor dupã exilul babilonian. În viziunea sa profeticã din Valea Oaselor Uscate, Iezechiel vorbeºte despre în-truparea ºi în-sufleþirea unor oase prin miºcarea creatoare a duhului lui Dumnezeu deasupra lor (asemãnãtoare celei din Genesa). Însã, imaginea nu este a învierii fizice/trupeºti, ci a restaurãrii naþionale.
Stiu ca ai zis "probabil" dar eu zic ca aici la Daniel e acelasi mesaj care il regasim chiar si in Apocalipsa: ingerul care suna invierea mortilor, se pomeneste apoi de cei scrisi in cartea vietii, vremea de stramtoare cum nu a fost niciodata, Invierea spre rusine vesnica (iad) sau viata vesnica(rai). Se pomeneste de mantuirea celor ce sunt scrisi in cartea vietii.
DANIEL 12
1. ªi în vremea aceea se va scula Mihail, marele voievod care ocroteºte pe fiii poporului tãu, ºi va fi vreme de strâmtorare cum n-a mai fost de când sunt popoarele ºi pânã în vremea de acum. Dar în vremea aceea, poporul tãu va fi mântuit ºi anume oricine va fi gãsit scris în carte.
2. ªi mulþi dintre cei care dorm în þãrâna pãmântului se vor scula, unii la viaþã veºnicã, iar alþii spre ocarã ºi ruºine veºnicã.
3. ªi cei înþelepþi vor lumina ca strãlucirea cerului ºi cei care vor fi îndrumat pe mulþi pe calea dreptãþii vor fi ca stelele în vecii vecilor.
4. Iar tu, Daniele, þine ascunse cuvintele ºi pecetluieºte cartea pânã la sfârºitul vremii. Mulþi vor cerceta-o cu de-amãnuntul ºi va creºte ºtiinþa.
Hazardul este mãsura ignoranþei noastre. (Henry Poincare)
|
Fosta membra 9am.ro
1499 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 18:58
De la: eclaudesvd, la data 2009-04-13 18:38:52adi.... acum am observat o postare de a ta...
Tu crezi in era pneumatica????Ca numai acum traim acest timp???
Ce este era pneumatica? Sa ma lamureasca si pe mine cineva va rog...
Hazardul este mãsura ignoranþei noastre. (Henry Poincare)
|
adipopa
3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 19:07
De la: eclaudesvd, la data 2009-04-13 18:32:53Adi, poporul evreu astepta (asteapta si azi) un rege salvator - Mesia. DInamica veterotestamentara este ondulatorie: Dumnezeu creaza ceva nou - poporul pacatuieste - Yahve promite pedeapsa - poporul se caieste - Yahve retrage pedeapsa sa si rasplateste pe cel drept. In acest context dinamic si ciclic Yahve vorbeste poporului Israelit prin Moise, judecatori, profeti, iar la implinirea timpului prin Fiul sau Unic.Profetii sunt cei care pregatesc instaurarea Imparatiei mesianice. Ei tin treaza constiinta poporului si credinta in momentele de dificultate (exil, persecutii, inchinarea altor zeii). Cristos implineste aceste profetii. Majoritatea vorbesc despre venirea unui rege care va conduce poporul israelit la victoria impotriva celorlalte natiuni pagane. Cristos vesteste Imparatia si vorbeste despre ea la un nivel de `sus`, apostolii si poporul inteleg mesajul sau la un nivel `de jos`. REgalitatea VT este implinita de Cristos intr-un mod neasteptat: non violent, dar prin suferinta si jertfa crucii. Psalmul 45 care vorbeste despre nunta mirelui este o profetie a imparatiei care va sa vina. Profetia lui isaia cand toata creatia va fi in armonie (leul si cerbul, sarpele si copilul etc.) este o anticipare a Imparatiei. Cine este regele??? Yahve??? Isus Cristos??? Ahab??? Cine este Fiul Omului??? Cristos se identifica cu regele, fiul omului,slujitorul suferind. Tipologii ale VT sunt intalnite in NT. Magii iintreaba de noul rege a lui Israel. Pilat pune o inscriptie pe cruce: INRI. Sunt personaje din afara Israelului care il recunosc pe Cristos ca rege, insa poporul in frunte cu saduceii si farizeii refuza sa vada in Cristos un rege. De ce? Imaginea regelui este aceea a unuia care conduce cu armata, detine domenii, detine o putere politica si economica foarte mare. Din nou Cristos vorebeste despre o imparatie `de sus`, ei inteleg o imparatie `de jos`. Reconcilierea profetiilor VT cu cele ale NT au loc dupa Inviere. Invierea lui Cristos este cea care da sens profetiilor si mesajului evanghelic. Fara Inviere Cristos ar fi ramas doar un personaj istoric, poate de insemnatate, insa nu Regele pe care profetii VT il aminteau si nici Mantuitorul nostru. Eu cred ca atunci cand vorbim despre Imparatia cerurilor trebuie sa tinem cont ca ea s-a implinit si este intre noi datorita invierii lui cristos.
Eclaudesvd, asta e muzicã pentru urechile mele...probabil cu excepþia dihotomiei sus-jos, unde eu personal atribui miºcãrii mesianice iniþiate de Iisus o semnificaþie politicã mult mai clarã.
Cine a citit un istoric precum Iosif Flaviu (aproape contemporan cu Iisus), ºtie cã, pe dealurile Galileii, oricine strigã ce a strigat Iisus despre împãrãþia lui Dumnezeu (YHWH singur e rege!) sfârºeºte, mai devreme sau mai târziu, pe o cruce romanã!
|
Fosta membra 9am.ro
1714 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 19:08
Nici tu nu stii, Andu...? clar nu e o chestie ortodoxa :).
Pneuma se refera la duh.. dar nu am auzit de era pneumatica
esti penticostal, Adi??
|
Dorulet
7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE
|
Postat pe: 13 Aprilie 2009, ora 19:10
Când toatã lumea gândeºte la fel înseamnã cã nimeni nu gândeºte.
|
|
|