Info
x
Putem citi ºi discuta biblia ca literaturã – indiferent dacã o acceptãm (sau nu) ca sursã pentru gândi teologic ºi a trãi creºtineºte?
|
Fosta membra 9am.ro 1798 mesaje Membru din: 1/04/2009 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 17:18
|
|
Fosta membra 9am.ro 1714 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: ALTA LOCALITATE |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 17:20
De la: adipopa, la data 2009-06-28 16:58:12Psalmul 50 [LXX] / 51 [MT]: Mare este taina pocãinþei! Pe vremuri, cântam Miserere Mei, de Allegri. Foarte frumoasa.. chiar o cantai? Ceva care poate fi cantat si de oameni cu voce neantrenata: |
|
Fosta membra 9am.ro 6987 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 17:21
De la: adipopa, la data 2009-06-28 16:58:12Psalmul 50 [LXX] / 51 [MT]: Mare este taina pocãinþei! Pe vremuri, cântam Miserere Mei, de Allegri. |
|
Fosta membra 9am.ro 6987 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 17:27
De la: ioana_dark, la data 2009-06-28 17:21:44De la: adipopa, la data 2009-06-28 16:58:12Psalmul 50 [LXX] / 51 [MT]: Mare este taina pocãinþei! Pe vremuri, cântam Miserere Mei, de Allegri. versurile în latinã..(ca sã puteți urmãri melodia)... Miserere mei, Deus, secundum magnam misericordiam tuam. Et secundum multitudinem miserationum tuarum, dele iniquitatem mean. Amplius lava me ab iniquitate mea: et a peccato meo munda me. Quoniam iniquitatem mean ego cognosco: et peccatum meum contra me est semper. Tibi soli peccavi et malum, coram te feci: ut justificeris in sermonibus tuis, et vincas cum judicaris. Ecce enim in iniquitatibus conceptus sum : et in peccatis concepit me mater mea. Ecce enim veritatem dilexisti : incerta et occula sapientiae tuae manifestasti mihi. Asperges me hyssopo, et mundabor : lavabis me, et super nivem dealbabor. Auditui meo dabis gaudium et laetitiam, et exsultabunt ossa humiliata. Averte faciem tuam a peccatis meis : et omnes iniquitates meas dele. Cor mundum crea in me, Deus : et spiritum rectum innova in visceribus meis. Ne projicias me a facie tua : et spiritum sanctum tuum ne auferas a me. Redde mihi laetitiam salutaris tui : et spiritu principali confirma me. Docebo iniquos vias tuas : et impii ad te convertentur. Libera me de sanguinibus, Deus, Deus salutis meae : et exsultabit lingua mea justitiam tuam. Domine, labia mea aperies : et os meum annuntiabit laudem tuan. Quoniam si voluisses sacrificium, dedissem utique : holocaustis non dedectaberis. Sacrificium Deo spiritus contribulatus : cor contritum et humiliatum, Deus, non despicies. Benigne fac, Domine, in bona voluntate tua Sion : ut ædificentur muri Jerusalem. Tunc acceptabis sacrificium justitiae, oblationes et holocausta: tunc imiponent super altare tuum vitulos. ps:sunt încântatã.... |
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 17:29
De la: Sunny, la data 2009-06-28 16:14:06Ma intreb la ce se refera: Irina, psalmistul are în vedere vãrsarea de sânge (lit., sângele) de care s-a fãcut vinovat (i.e., moartea lui Urie). Deºi pãcatul ºi penitenþa sunt personale/individuale, David aºeazã atât iertarea cât ºi restaurarea sa în contextul bunãstãrii comunitãþii/naþiunii. Astfel el sperã ca cele douã proiecte în care s-a angajat (strângerea de fonduri pentru construirea templului ºi refacerea zidurilor cetãþii) sã nu cadã sub judecata dumnezeiascã din pricina nesãbuinþei sale.
|
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 18:09
De la: maressalul_, la data 2009-06-28 17:18:36Paradoxal este faprul ca RAI-UL nu apare in biblie decat de 4 ori .... Maressal, termenul pe care îl cauþi este în greacã παράδεισος [paradeisos], iar în ebraicã פַּרְדֵּס [pardes]. Este un cuvânt de origine persanã, împrumutat în ebraica Vechiului Testament numai în scrierile târzii (Neemia, Qohelet, Cântarea Cântãrilor). Nu îl întâlneºti în Genesa decât în forma greceascã παράδεισος [paradeisos] datoritã faptului cã în perioada traducerii bibliei ebraice (Septuaginta) acest împrumut lingvistic a avut deja loc. Dar, cumulat, Septuaginta, Pseudepigrafele ºi Noul Testament folosesc rãdãcina acestui cuvânt de 48 de ori. În majoritatea textelor, παράδεισος [paradeisos] înseamnã „grãdinã” în sens obiºnuit sau având un sens extins „grãdina Eden” în Facerea. În Noul Testament sunt doar 3 texte: Luca 23.43, 2 Corinteni 12:4 ºi Apocalipsa 2.7. Sensul de data aceasta reflectã modul creºtin de a gândi efectul rãstignirii ºi învierii lui Iisus asupra întregii creaþii, restaurarea acesteia la starea ininþialã (ºi chiar mai mult) de inocenþã ºi perfecþiune. „Raiul” este important în creºtinism, dar nu este sfârºitul lumii, ci starea intermediarã de fericire a credinciosului în aºteptarea învierii: în Noul Testament, „raiul” este ceea ce ni se întâmplã între moarte ºi înviere... |
|
Fosta membra 9am.ro 6987 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 18:21
De la: adipopa, la data 2009-06-28 18:09:16Sensul de data aceasta reflectã modul creºtin de a gândi efectul rãstignirii ºi învierii lui Iisus asupra întregii creaþii, restaurarea acesteia la starea ininþialã (ºi chiar mai mult) de inocenþã ºi perfecþiune. „Raiul” este important în creºtinism, dar nu este sfârºitul lumii, ci starea intermediarã de fericire a credinciosului în aºteptarea învierii: în Noul Testament, „raiul” este ceea ce ni se întâmplã între moarte ºi înviere... mi-e teamã cã nu înțeleg... adi..raiul este locul unde vor intra cei drepți dupã ce vor muri ....în opoziție cu ei , cei pãcãtoși vor intra în iad... raiul este un loc , nu o stare.... uite...ioan gurã de aur.... **Citirea dumnezeieºtilor Scripturi este mult mai plinã de desfãtare, decât pajiºtea ºi Paradisul. Cãci acolo sunt flori care se ofilesc, aici în Scripturi, înþelesurile prind aripi; acolo zefirul suflãrilor, aici adierea Duhului Sfânt; acolo buruienile cãþãrãtoare, aici purtarea de grijã a lui Dumnezeu protectoare; acolo greierii care cântã, glãsuiesc, acolo târâitul ºarpelui, aici folosul citirii. Paradisul se gãseºte într-un loc, Scripturile au cuprins lumea întreagã. Paradisul a slujit timpurile rânduite, în timp ce Scripturile, ºi în timpul iernii ºi în timpul verii au frunzele înverzite ºi dau rodul lor. Aºadar, sã iei aminte la citirea Scripturilor, cãci dacã iei seama la aceasta, pleacã de la tine mâhnirea ºi se înfiripeazã înlãuntrul tãu desfãtarea, dispare rãutatea, prinde rãdãcini virtutea ºi nu ajungi sã pãtimeºti în vâltoarea lucrurilor învârtoºate. Marea se învolbureazã, dar tu pluteºti senin pe ape, cãci ai cârmaci citirea Scripturilor, iar ispita lucrurilor nu smuceºte odgonul (frânghia care þine cârma) ºi cã nu mint, stau mãrturie lucrurile acestea. Biserica a fost asediatã înainte cu puþine zile, tabãra a fost pusã ºi focul din ochi se dezlãnþuie ºi mãslinul nu l-a uscat. Sãbiile n-au lipsit, dar nimeni n-a fost rãnit. Porþile împãrãteºti se aflã în zbucium, dar Biserica în siguranþã, cu toate cã rãzboiul a izbucnit de aici.** |
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 18:37
De la: ioana_dark, la data 2009-06-28 18:21:26adi..raiul este locul unde vor intra cei drepți dupã ce vor muri ....în opoziție cu ei , cei pãcãtoși vor intra în iad...raiul este un loc , nu o stare.... Mda, înþelegerea mea este dinamicã (nu spaþialã) atât în ce priveºte „raiul” cât ºi în ce priveºte „împãrãþia lui Dumnezeu.” Iisus i-a spus insurecþionistului spãºit care-i murea alãturi, „Amen, amen, lego soi, astãzi vei fi cum mine în paradis” – ceea ce înseamnã cã îl va urma pe Iisus oriunde va fi el între (between-and-betwixt) moarte ºi înviere...
|
|
|
|
|
Fosta membra 9am.ro 1798 mesaje Membru din: 1/04/2009 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 19:52
|
|
nastasemihail 47672 mesaje Membru din: 3/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:05
De la: maressalul_, la data 2009-06-28 19:52:42 Sint f multe antagonisme din astea in biblie. Iar intre vechiul si noul sint si mai multe.
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
|
|
Bi_anca 1554 mesaje Membru din: 8/03/2009 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:11
De la: nastasemihail, la data 2009-06-28 20:05:44De la: maressalul_, la data 2009-06-28 19:52:42 Se spune ca Dumnezeu este atotputernic! Atunci poate Dumnezeu sa faca un zid peste care El sa nu poata trece??!! |
|
mihai5_2 291 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:22
De la: 9am007548, la data 2009-06-28 20:11:39 ...Se spune ca Dumnezeu este atotputernic! Dar este ºi Atotînþelept, deci "nu-ºi pune mintea" cu toþi proºtii! |
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:30
De la: maressalul_, la data 2009-06-28 19:52:42Negura se risipeste, piere, tot astfel cel ce coboara in iad nu mai vine inapoi. (Iov.7:9) Maressal, pânã acum am vorbit de rai sau paradis, nu despre iad. Textul din Iov 7.9 foloseºte termenul שְׁאוֹל [ºe’ol], respectiv în greacã ἅδης [hades], dar nu se referã la iad, ci la moarte. Aproape fãrã excepþie, Vechiul Testament rãmâne neinteresat de ceea ce se întâmplã cu omul dupã moarte. Moartea este o experienþã definitivã: din moarte, în aceastã viaþã, nu se mai întoarce nimeni. Sigur cã, metaforic, un poet poate vorbi de שְׁאוֹל [ºe’ol] sau ἅδης [hades] ca o ameninþare extremã, sorã cu moartea, din care este totuºi izbãvit (Psalmi 16[15].10; 30[29].4). Dar din שְׁאוֹל [ºe’ol] sau ἅδης [hades] în sensul propriu (nu cel metaforic) nu existã întoarcere. Singurele excepþii de „întoarcere” sunt învierile cu caracter temporar, însã acestea sunt diferite de învierea lui Iisus, care este nesupusã unei alte morþi...
|
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:32
De la: mihai5_2, la data 2009-06-28 20:22:53De la: 9am007548, la data 2009-06-28 20:11:39 ...Se spune ca Dumnezeu este atotputernic!
|
|
Fosta membra 9am.ro 6987 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:33
De la: adipopa, la data 2009-06-28 18:37:22De la: ioana_dark, la data 2009-06-28 18:21:26adi..raiul este locul unde vor intra cei drepți dupã ce vor muri ....în opoziție cu ei , cei pãcãtoși vor intra în iad...raiul este un loc , nu o stare.... adi...prin *rai* aici iisus se referã la ...locul unde vor fii . nu am niciun motiv sã cred altceva... în plus ...rãspunsul lui iisus vine ca replicã la ceea ce-i spusese tâlharul **ponește-mã întru împãrãția ta** eu aș fii în situația asta îndreptãțitã sa cred cã împãrația lui dumnezeu este de fapt raiul... |
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:39
De la: ioana_dark, la data 2009-06-28 20:33:40eu aș fii în situația asta îndreptãțitã sa cred cã împãrația lui dumnezeu este de fapt raiul... Absolut. Dar nu ai fi îndreptãþitã sã înþelegi nici unul dintre termeni într-un sens spaþial (platonic)! Ambele au un înþeles dinamic privind domnia cosmicã a lui Dumnezeu, care include ºi starea dintre moarte ºi înviere!
|
|
Fosta membra 9am.ro 6987 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:44
De la: adipopa, la data 2009-06-28 20:39:48De la: ioana_dark, la data 2009-06-28 20:33:40eu aș fii în situația asta îndreptãțitã sa cred cã împãrația lui dumnezeu este de fapt raiul... de ce nu? ....
|
|
Fosta membra 9am.ro 1798 mesaje Membru din: 1/04/2009 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:48
De la: adipopa, la data 2009-06-28 20:30:11De la: maressalul_, la data 2009-06-28 19:52:42Negura se risipeste, piere, tot astfel cel ce coboara in iad nu mai vine inapoi. (Iov.7:9) 1. Ok ... si ce te face sa crezi ca in prima parte se vorbeste metaforic?...asta acceptand idea de metafora... care este greu "digerabila". 2. Iar apoi ..."amenintara extrema"... imi lasa sentimentul de intimidare ...prin FRICA. 3. De ce ar fii invierea lui Iisus diferita de altele? Pana la urma ...conform bibliei/credintei "sufletele" vor traii VESNIC... dupa judecata. Este diferenta intre vesnicia pe care o va traii Iisus si vesnicia pe care o va traii altcineva?
24 de ore intr-o zi, 24 de beri intr-o lada. Vreo coincidenta?
|
|
Fosta membra 9am.ro 1798 mesaje Membru din: 1/04/2009 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:49
De la: mihai5_2, la data 2009-06-28 20:22:53:De la: 9am007548, la data 2009-06-28 20:11:39 ...Se spune ca Dumnezeu este atotputernic!
24 de ore intr-o zi, 24 de beri intr-o lada. Vreo coincidenta?
|
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:51
De la: ioana_dark, la data 2009-06-28 20:44:23de ce nu? Prietenii ºtiu de ce...
|
|
nastasemihail 47672 mesaje Membru din: 3/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:53
Nu-si pune mintea cu toti prostii, fiindca e ocupat cu cei destepti sa-i tina in cumintenie. Cei prosti sint liberi la gindit.
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
|
|
Fosta membra 9am.ro 6987 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 21:03
De la: adipopa, la data 2009-06-28 20:51:39De la: ioana_dark, la data 2009-06-28 20:44:23de ce nu? adi...mi-am pus sincer întrebarea....nu am întrebat la mișto... chiar vreau sã aflu mai multe.... de ce nu trebuie înțeles raiul în sens spațial (adicã locul unde vor merge cei credincioși)?... nu e nicio glumã... ps:
|
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 21:08
De la: maressalul_, la data 2009-06-28 20:48:131. Ok ... si ce te face sa crezi ca in prima parte se vorbeste metaforic?...asta acceptand idea de metafora... care este greu "digerabila". 1-2. Cum putem deosebi sensul metaforic de cel de bazã al cuvântului שְׁאוֹל [ºe’ol] sau ἅδης [hades]? Pe baza contextului. În Psalmi 16[15].10 ºi 30[29].4, închinãtorii îºi descriu la început suferinþa care i-a adus în pragul morþii, agonia ºi incertitudinea privind supravieþuirea, dar sfârºesc în adoraþie faþã de Dumnezeu pentru cã i-a scos într-un mod neaºteptat din primejdia de moarte care plana asupra lor. 3. Învierea lui Iisus este diferitã numai de învierile temporare din Vechiul ºi Noul Testament. Lazãr, fiica lui Iair, fiica vãduvei din Nain, Tabita, Eutih...au fost înviaþi de Iisus sau de apostoli, s-au întors într-adevãr în aceastã viaþã, dar au murit totuºi la vremea lor. Spre deosebire de aceste învieri temporare, Iisus a înviat învierea de apoi, nemaifiind supus din nou morþii. Între aceastã înviere ºi învierea de apoi a credincioºilor nu existã o diferenþã decât cronologicã: a lui s-a întâmplat deja, marcând începutul eshatonului, a noastrã va urma la consumarea lui. |
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 21:39
De la: ioana_dark, la data 2009-06-28 21:03:23adi...mi-am pus sincer întrebarea....nu am întrebat la mișto... ªtiu cã nu ai glumit, Ioana. Dar aº prefera (ca bun prieten ce-mi eºti) sã reciteºti pasajele din Isaia, Iezechiel, Agheu, Zaharia ºi Maleahi privind întoarcerea lui Yhwh ca rege în Sion, pasaje preluate în Noul Testament de Ioan Botezãtorul ºi Iisus când vorbesc despre „împãrãþia cerului” sau „împãrãþia lui Dumnezeu.” Spuneam atunci cã leitmotivul întoarcerii lui Yhwh ca rege în Sion se regãseºte în parabolele lui Iisus, cele privind întoarcerea stãpânului pentru a cere socotealã asupra folosirii talanþilor sau asupra comportamentului faþã de robi, în parabola nefolosirii veºmântului de nuntã, ºi altele; precum ºi în gesturile cu însemnãtate profeticã, intrarea curãþitoare în templu, blestemarea smochinului... O interpretare spaþialã a „împãrãþiei lui Dumnezeu” ca ºi a „paradisului” ar forþa o gândire platonicã asupra gândirii ebraice. ![]() |
|
Fosta membra 9am.ro 6987 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 21:48
adi...am citit multe depre ortodoxie la viața mea....de asemenea am fost de multe ori la bisericã și am auzit predici ale preoților ortodocși (oameni care au terminat facultatea de teologie ortodoxã) , dar pe nicãieri nimeni nu a spus nimic despre întoarcerea regelui ...
interpretãrile pe care le dã ortodoxia acelor parabole sunt cu totul diferite...iar eu sunt ortodoxã... nu aș refuza orice altã dovadã contrarã din partea ta, din contrã..sunt foarte deschisã spre orice....doar cã...pãrerea ortodoxiei mi se pare foarte logicã....nu-i gãsesc nicio eroare.... oricum...de-abea aștept sã te cunosc în realitate...
|
|
Fosta membra 9am.ro 666 mesaje Membru din: 24/06/2009 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 22:18
De la: mihai5_2, la data 2009-06-28 20:22:53Dar este ºi Atotînþelept, deci "nu-ºi pune mintea" cu toþi proºtii!
Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
|
|
adipopa 3001 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Timisoara |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 22:40
De la: amiralul, la data 2009-06-28 22:18:08si tu esti atat de intelept incat ti-ai propus sa-l imiti. Las-o aºa, Dorinel. Ce, nu ai simþul umorului? Mihai a fost super. Replica lui a picat aºa de fain cã nu m-am putut stãpâni...
|
|
Fosta membra 9am.ro 666 mesaje Membru din: 24/06/2009 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 23:07
De la: adipopa, la data 2009-06-28 22:40:10Las-o aºa, Dorinel. Ce, nu ai simþul umorului? Mihai a fost super. Replica lui a picat aºa de fain cã nu m-am putut stãpâni... revin de maine, acum sunt obosit . numai bine.
Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
|
|
mihai5_2 291 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 23:09
De la: amiralul, la data 2009-06-28 22:18:08De la: mihai5_2, la data 2009-06-28 20:22:53Dar este ºi Atotînþelept, deci "nu-ºi pune mintea" cu toþi proºtii!si tu esti atat de intelept incat ti-ai propus sa-l imiti. Începutul înþelepciunii este frica de Dumnezeu. |
|
Fosta membra 9am.ro 1714 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: ALTA LOCALITATE |
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 23:09
De la: adipopa, la data 2009-06-28 17:29:51De la: Sunny, la data 2009-06-28 16:14:06Ma intreb la ce se refera: Da, asa este, dar nu este suficient. Psalmul 50 apare in cartea de rugaciuni la rugaciuni de dimineata. Din moment ce ar trebui spus zilnic, semnificatia lui este personala, cred. Mie mi se parea ca zidirea Ierusalimului se refera la zidirea noastra in duh, deoarece crestinul adevarat este casa a Duhului Sfant (sau templu al lui Dumnezeu, intr-un fel). Abia astazi am gasit o explicatie care ma multumeste (dupa ore de cautare pe net): “Fa bine, Doamne, intru bunavoirea Ta Sionului, si sa se zideasca zidurile Ierusalimului” Sionul este Muntele in care se afla orasul Ierusalim. Dar aici nu este vorba de munte, nici de oras, ci este vorba de om care are mintea in cap, deci in partea cea mai inalta sau mai de sus a lui; de inima omului, care se afla ca si Ierusalimul in acest munte, adica in om, si in care inima se afla Templul sau Biserica lui Dumnezeu cu Altarul Domnului, unde se aduce jertfa de lauda dreptatii Lui Dumnezeu. De aceea zice: “Fa bine, Doamne, intru bunavoirea TA Sionului”, adica, LUMINEAZA DOAMNE MINTEA MEA CA SA TE POT VEDEA PE TINE SI SA INTELEG SENSUL DUHOVNICESC AL INVATATURILOR TALE SI SA MA INCHIN TIE. “Si sa se zideasca zidurile Ierusalimului” – INCONJOARA DOAMNE CU HARUL TAU INIMA MEA, CA SI CU UN ZID, CA SA NU MAI POATA INTRA VRAJMASUL CU SFATURILE LUI CA ATUNCI CAND ERA FARA ZID INCONJURATOR (20) “Atunci vei binevoi jertfa dreptatii, prinosul si arderile de tot, atunci vor pune pe altarul tau vitei”CAND OMUL CU MINTEA SA LUMINATA DE DUHUL SFANT VA VEDEA PE DUMNEZEU, FIE PERSONAL, FIE PRIN SIMTIREA INIMII SALE, FIE PRIN INTELESUL DUHOVNICESC AL INVATATURILOR SALE, CUM NU SE VA UMPLE DE BUCURIE DUHOVNICEASCA SI VA STI SA-I MULTUMEASCA PENTRU TOATE ACESTEA? Sa-l binecuvanteze, sa-L laude, sa-L slaveasca, sa-I multumeasca, sa I se inchine, sa-L roage pentru tot ce are nevoie. Deci, avand omul MINTEA, INIMA si toata fiinta sa, curatite si sfintite, fiind cu totul nevinovat, atunci DUMNEZEU VA BINEVOI SI VA PRIMI ACESTE JERTFE aduse cu dreptatea Lui ca pe niste vitei nevinovati si curati. “ sursa: psaltirea.wordpress.com/2009/02/28/pr-cleopa-talcuire-la-psalmul-50/ Din pacate nu este comentat intreg psalmul. Eu banuiesc ca "varsarea de sange" se refera la plata pacatelor noastre (bineinteles ca este vorba si de Urie, dar ce treaba am eu cu Urie cand spun psalmul acesta?).. inca mai caut. |
|
|
|
