back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Putem citi ºi discuta biblia ca literaturã – indiferent dacã o acceptãm (sau nu) ca sursã pentru gândi teologic ºi a trãi creºtineºte?

 


 
Pagini: << 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 >> Sari la pagina:
 
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 21 Iunie 2009, ora 21:04

De la: adipopa, la data 2009-06-21 21:00:36Mytcor ºi Mihai, nu pricep o iotã din ce vorbiþi...



e si normal !...Mihaita a dorit sa purtam discutia-n Alfa !...i-am respectat dorinta !..


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 21 Iunie 2009, ora 21:41

De la: mytcor, la data 2009-06-21 21:04:53
De la: adipopa, la data 2009-06-21 21:00:36Mytcor ºi Mihai, nu pricep o iotã din ce vorbiþi...



e si normal !...Mihaita a dorit sa purtam discutia-n Alfa !...i-am respectat dorinta !..


M&M, dacã nu schimbaþi imediat frecvenþa, raportez abuz de limbaj!


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 21 Iunie 2009, ora 21:44

De la: adipopa, la data 2009-06-21 21:41:14
De la: mytcor, la data 2009-06-21 21:04:53
De la: adipopa, la data 2009-06-21 21:00:36Mytcor ºi Mihai, nu pricep o iotã din ce vorbiþi...






e si normal !...Mihaita a dorit sa purtam discutia-n Alfa !...i-am respectat dorinta !..




M&M, dacã nu schimbaþi imediat frecvenþa, raportez abuz de limbaj!







adi.... ...

ce-i cu tine?

de când ai devenit așa arțãgos?

ți-ai pierdut simțul umorului?




adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 21 Iunie 2009, ora 21:47

De la: ioana_dark, la data 2009-06-21 21:44:23ți-ai pierdut simțul umorului?


Ah, nu. Îl exploatez la maxim!


Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 21 Iunie 2009, ora 21:48

...'teles !.. .o tzarica numai ,...acum facem schimb de retete culinare !





adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 21 Iunie 2009, ora 21:50

De la: mytcor, la data 2009-06-21 21:48:28...'teles !.. .o tzarica numai ,...acum facem schimb de retete culinare !


Numai sã fie bine prãjit!


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 23 Iunie 2009, ora 19:53

De la: andu30, la data 2009-06-18 21:45:09Este interesant cand Dumnezeu testeaza credinta lui Avraam. Cum face asta? Dumnezeu ii cere ceva imoral: sa-si ucida copilul. Avraam simte ca cererea este imorala, dar in acelasi timp stie ca Dumnezeu nu poate cere ceva imoral. Atunci Avraam (datorita credintei puternice) nu zice ca Dumnezeu ii cere ceva imoral si nedrept, ci crede ca el (Avraam) nu este in stare sa vada moralitatea acelei actiuni. Practic Avraam stie ca ratiunea lui este supusa greselii si este limitata si isi lasa vointa si tot ce are mai de pret in mana lui Dumnezeu. Mai ales ca Dumnezeu ii promisese lucruri minunate in legatura cu fiul sau Isaac. Dar Avraam gandea ca o sa faca Dumnezeu in asa fel incat acele lucruri tot se vor implini intr-un fel sau altul, chiar daca el nu pricepe.

Bineinteles Dumnezeu nu-l lasa pe Avraam sa faca aceasta grozavie. Cum ar putea Dumnezeu sa faca ceva rau sau sa ceara ceva rau? E incredibila bunatatea sau mai bine zis 'incapacitatea" lui Dumnezeu de a face ceva rau. Iar Avraam ne invata pe noi ce este credinta in Dumnezeu. Credinta nu consta numai sa crezi ca exista Dumnezeu, ci sa crezi ca tot ce ti se intampla bun sau rau este cunoscut si stiut de Dumnezeu si vor fi de folos vietii tale sau celor din jurul tau si mai ales faptul ca nimic nu este intamplator in viata unui om.


Genesa 22.1-19

Dupã acestea, Dumnezeu a încercat pe Avraam ºi i-a zis: "Avraame, Avraame!" Iar el a rãspuns: "Iatã-mã!" ªi Dumnezeu i-a zis: "Ia pe fiul tãu, pe Isaac, pe singurul tãu fiu, pe care-l iubeºti, ºi du-te în pãmântul Moria ºi adu-l acolo ardere de tot pe un munte, pe care þi-l voi arãta Eu!"

Sculându-se deci Avraam dis-de-dimineaþã, a pus samarul pe asinul sãu ºi a luat cu sine douã slugi ºi pe Isaac, fiul sãu; ºi tãind lemne pentru jertfã, s-a ridicat ºi a plecat la locul despre care-i grãise Dumnezeu. Iar a treia zi, ridicându-ºi Avraam ochii, a vãzut în depãrtare locul acela. Atunci a zis Avraam slugilor sale: "Rãmâneþi aici cu asinul, iar eu ºi copilul ne ducem pânã acolo ºi, închinându-ne, ne vom întoarce la voi".

Luând deci Avraam lemnele cele pentru jertfã, le-a pus pe umerii lui Isaac, fiul sãu; iar el a luat în mâini focul ºi cuþitul ºi s-au dus amândoi împreunã. Atunci a grãit Isaac lui Avraam, tatãl sãu, ºi a zis: "Tatã!" Iar acesta a rãspuns: "Ce este, fiul meu?" Zis-a Isaac: "Iatã, foc ºi lemne avem; dar unde este oaia pentru jertfã?" Avraam însã a rãspuns: "Fiul meu, va îngriji Dumnezeu de oaia jertfei Sale!"

ªi s-au dus mai departe amândoi împreunã. Iar dacã au ajuns la locul, de care-i grãise Dumnezeu, a ridicat Avraam acolo jertfelnic, a aºezat lemnele pe el ºi, legând pe Isaac, fiul sãu, l-a pus pe jertfelnic, deasupra lemnelor. Apoi ºi-a întins Avraam mâna ºi a luat cuþitul, ca sã junghie pe fiul sãu.

Atunci îngerul Domnului a strigat cãtre el din cer ºi a zis: "Avraame, Avraame!" Rãspuns-a acesta: "Iatã-mã!" Iar îngerul a zis: "Sã nu-þi ridici mâna asupra copilului, nici sã-i faci vreun rãu, cãci acum cunosc cã te temi de Dumnezeu ºi pentru mine n-ai cruþat nici pe singurul fiu al tãu". ªi ridicându-ºi Avraam ochii, a privit, ºi iatã la spate un berbec încurcat cu coarnele într-un tufiº. ªi ducându-se, Avraam a luat berbecul ºi l-a adus jertfã în locul lui Isaac, fiul sãu. Avraam a numit locul acela Iahve-ire, adicã, Dumnezeu poartã de grijã ºi de aceea se zice astãzi: "În munte Domnul Se aratã".

ªi a strigat a doua oarã îngerul Domnului din cer cãtre Avraam ºi a zis: "Juratu-M-am pe Mine însumi, zice Domnul, cã de vreme ce ai fãcut aceasta ºi n-ai cruþat nici pe singurul tãu fiu, pentru Mine, de aceea te voi binecuvânta cu binecuvântarea Mea ºi voi înmulþi foarte neamul tãu, ca sã fie ca stelele cerului ºi ca nisipul de pe þãrmul mãrii ºi va stãpâni neamul tãu cetãþile duºmanilor sãi; ºi se vor binecuvânta prin neamul tãu toate popoarele pãmântului, pentru cã ai ascultat glasul Meu".

Întorcându-se apoi Avraam la slugile sale, s-au sculat împreunã ºi s-au dus la Beer-ªeba ºi a locuit Avraam acolo în Beer-ªeba.


Strategii narative ºi ambiguitãþi morale


Andu, acum cã s-au mai stins polemicile, mi-am amintit de episodul din viaþa lui Avraam pe care l-ai citat mai devreme. Cred cã întrebãrile pe care un cititor ºi le pune vis-a-vis de moralitatea celor întâmplate în Genesa 22.1-19 (sau în alte pasaje biblice) trebuiesc aºezate în contextul strategiilor narative care opereazã în text. De exemplu, naratorul începe cu o remarcã extrem de importantã („Dumnezeu a încercat pe Avraam”) pentru a obliga cititorul sã nu-ºi punã întrebãri de naturã moralã pe tot parcursul lecturii. Într-un test, poþi face lucruri pe care nu le faci de obicei ºi totuºi sã nu fii acuzat de rea voinþã sau prostie.

Informaþia narativã este în orice caz una privilegiatã: naratorul are acces privilegiat la gândul ºi motivaþia lui Dumnezeu (fie pentru cã Dumnezeu îi permite direct aceastã intimitate, fie pentru cã le poate presupune indirect pe baza întâmplãrilor). Cititorul intrã ºi el în cunoaºterea omniscientã a naratorului biblic (inclusiv cu privire la gândul ºi motivaþia lui Avraam). Însã niciunul dintre personajele întâmplãrii (care sunt actorii principali) nu are acces la aceastã informaþie despre Dumnezeu. Precum Iov într-o altã povestire biblicã, Avraam nu aflã nici la început, nici pe parcurs, nici la sfârºit ce s-a întâmplat de fapt în spatele cortinei (sau în mintea lui Dumnezeu) – ºi nici nu pare vreodatã curios.

Pentru Avraam, practic nu a existat o dilemã moralã de tip Eutifro (sau, dacã a existat, naratorul a îngropat-o inaccesibil în tãcere). Graba cu care îºi manifestã obedienþa faþã de Dumnezeu este debusolantã, ºi subliniatã gramatical de narator printr-o succesiune de verbe de acþiune („sculându-se...a pus samarul...a luat cu sine...ºi tãind lemne...s-a ridicat...ºi a plecat”). Un tip care nu demult filosofa îndelung în prezenþa lui Dumnezeu ºi negocia la sânge salvarea unui alt membru al familiei (Lot), acum nu are nici timp nici interes sã gândeascã, sã punã întrebãri, sã protesteze când este vorba de viaþa fiului sãu, cel-unul-nãscut!? Ciudat, nu?


Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 23 Iunie 2009, ora 21:52

De la: adipopa, la data 2009-06-21 21:50:13
De la: mytcor, la data 2009-06-21 21:48:28...'teles !.. .o tzarica numai ,...acum facem schimb de retete culinare !


Numai sã fie bine prãjit!




....Prajite ?!?!?!...avem interdictie !... numai transpirate , aburite , sufocate/inabusite si numai prospaturi/cruditati in suc si aroma proprie !...

nu-i asa Mihaita ?...


Fosta membra 9am.ro

1499 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 23 Iunie 2009, ora 23:31

De la: adipopa, la data 2009-06-23 19:53:18

Andu, acum cã s-au mai stins polemicile, mi-am amintit de episodul din viaþa lui Avraam pe care l-ai citat mai devreme. Cred cã întrebãrile pe care un cititor ºi le pune vis-a-vis de moralitatea celor întâmplate în Genesa 22.1-19 (sau în alte pasaje biblice) trebuiesc aºezate în contextul strategiilor narative care opereazã în text. De exemplu, naratorul începe cu o remarcã extrem de importantã („Dumnezeu a încercat pe Avraam”) pentru a obliga cititorul sã nu-ºi punã întrebãri de naturã moralã pe tot parcursul lecturii. Într-un test, poþi face lucruri pe care nu le faci de obicei ºi totuºi sã nu fii acuzat de rea voinþã sau prostie.

Informaþia narativã este în orice caz una privilegiatã: naratorul are acces privilegiat la gândul ºi motivaþia lui Dumnezeu (fie pentru cã Dumnezeu îi permite direct aceastã intimitate, fie pentru cã le poate presupune indirect pe baza întâmplãrilor). Cititorul intrã ºi el în cunoaºterea omniscientã a naratorului biblic (inclusiv cu privire la gândul ºi motivaþia lui Avraam). Însã niciunul dintre personajele întâmplãrii (care sunt actorii principali) nu are acces la aceastã informaþie despre Dumnezeu. Precum Iov într-o altã povestire biblicã, Avraam nu aflã nici la început, nici pe parcurs, nici la sfârºit ce s-a întâmplat de fapt în spatele cortinei (sau în mintea lui Dumnezeu) – ºi nici nu pare vreodatã curios.

Pentru Avraam, practic nu a existat o dilemã moralã de tip Eutifro (sau, dacã a existat, naratorul a îngropat-o inaccesibil în tãcere). Graba cu care îºi manifestã obedienþa faþã de Dumnezeu este debusolantã, ºi subliniatã gramatical de narator printr-o succesiune de verbe de acþiune („sculându-se...a pus samarul...a luat cu sine...ºi tãind lemne...s-a ridicat...ºi a plecat”). Un tip care nu demult filosofa îndelung în prezenþa lui Dumnezeu ºi negocia la sânge salvarea unui alt membru al familiei (Lot), acum nu are nici timp nici interes sã gândeascã, sã punã întrebãri, sã protesteze când este vorba de viaþa fiului sãu, cel-unul-nãscut!? Ciudat, nu?



Intrebari de natura morala si-a pus si Avraam la acea incercare, chiar daca nu sunt pomenite in cartea Facerii... dar precum ti-am spus credinta lui era atat de puternica incat nu l-a lasat sa-i caute vina lui Dumnezeu, pentru ca Avraam stia ca Dumnezeu nu poate face ceva rau.

Uite ce ne spune Pavel (luminat de Duhul Sfant) despre ce gandea Avraam:
EVREI 11,17-19
17. Prin credinþã, Avraam, când a fost încercat, a adus pe Isaac (jertfã). Cel ce primise fãgãduinþele aducea jertfã pe fiul sãu unul nãscut!
18. Cãtre el grãise Dumnezeu: "Cã în Isaac þi se va chema þie urmaº".
19. Dar Avraam a socotit cã Dumnezeu este puternic sã-l învieze ºi din morþi; drept aceea l-a dobândit înapoi ....

Vezi... Avraam "a socotit cã Dumnezeu este puternic sã-l învieze ºi din morþi" pe Isaac si tot isi va respecta promisiunea... Cu adevarat credinta lui Avraam a fost mare. Avraam nu a avut o ascultare "debusolanta" cum spui tu, din contra era exact acelasi om milos care negocia pentru Lot, dar credinta lui este incredibila. Credinta l-a facut sa treaca peste sentimentele normale parintesti, care nu ii disparusera in acele momente.

Uite si Solomon cand ne vorbeste de intelepciune, pomeneste si de razboiul interior al lui Avraam:
Solomon 10,5
...înþelepciunea a ºtiut pe cel drept ºi l-a pãstrat fãrã vinã în faþa lui Dumnezeu ºi l-a pãzit nebiruit, când a fost sã-l doboare mila de copilul sãu.

Realizezi ca Avraam era un om bun si isi iubea copilul. Daca el s-a consumat atat de mult pentru Lot si pentru dreptii care ar mai fi putut trai in Sodoma cum crezi tu ca putea sa mearga asa ca un robotel sa-l omoare pe Isaac. Intr-adevar, el s-a supus lui Dumnezeu, dar te rog nu-l priva de sentimente. Tocmai de aceasta a primit aceasta cinste de la Dumnezeu, pentru ca incercarea a fost cu atat mai mare cu cat Avraam era un sensibil si un iubitor de oameni.
As mai adauga si faptul ca Avraam l-a primit pe Isaac de la Dumnezeu intr-un moment in care el si Sara isi cam luasera gandul ca vor avea copii. El stia ca copilul ii fusese dat tot de Dumnezeu. Cum sa se revolte impotriva lui Dumnezeu de la care primise copilul?

Cam atat despre Avraam. Chiar daca textul de la Facere nu vorbeste despre framantarea interioara a lui Avraam, noi ca cititori trebuie sa ne gandim si sa ne punem intrebari mai ales ca il cunoastem pe Avraam si avem o idee destul de buna despre personalitatea lui. De asemenea Pavel, Solomon luminati de Duhul Sfant intregesc imaginea acelei incercari.


Hazardul este mãsura ignoranþei noastre. (Henry Poincare)
Fosta membra 9am.ro

964 mesaje
Membru din: 7/05/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 00:09

mai crestinilor, cum naibii se face ca Antihristul vine tot din randul poporului ,,ales''? citez pe cineva de pe un alt forum iubit de Ioana: ,,El va fi declarat oficial ,,Mesia” de catre evrei, la inceput toata lumea va fi foarte incantata de el, dar, peste putin timp, chiar si ei vor fi dezamagiti''


Religia este o rãmãºiþã a copilãriei inteligenþei noastre, ea se va stinge pe mãsurã ce adoptãm raþiunea ºi ºtiinþa ca principii directoare. Am ceva mai bun de oferit in locul religiei: propria vointa, libera alegere si increderea in propriile puteri.
Fosta membra 9am.ro

1499 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 08:06

De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-24 00:09:51mai crestinilor, cum naibii se face ca Antihristul vine tot din randul poporului ,,ales''? citez pe cineva de pe un alt forum iubit de Ioana: ,,El va fi declarat oficial ,,Mesia” de catre evrei, la inceput toata lumea va fi foarte incantata de el, dar, peste putin timp, chiar si ei vor fi dezamagiti''




Mizez pe un sens bun al intrebarii tale si am sa-ti raspund.

Stii prea bine ca evreii (o mare parte) nu l-au recunoscut pe Hristos ca fiind Dumnezeu Fiul intrupat si l-au omorat. Acestia (urmasii lor) inca il asteapta pe Hristos sa vina conform profetiilor.

Asadar, Antihristul trebuie sa vina din neamul evreilor pentru ca are pretentia sa fie recunoscut ca Mesia si ca Dumnezeu si intr-adevar va fi crezut la inceput de o parte din acestia (evrei), pentru ca este/era stiut ca Hristos va veni din neamul evreilor.

Amagitorul, tatal minciunii si al mandriei intotdeauna a pretins ca oamenii sa-i aduca inchinare prin viata si faptele lor ca unui Dumnezeu. De aceea el imita pe Dumnezeu in multe actiuni incercand sa perverteasca sensul bun al lucrurilor intr-un sens rau.

Intr-o prima faza va avea un comportament bun si pasnic spre amagirea oamenilor pentru a avea "priza" la oameni , iar dupa ce va obtine puterea isi va arata adevaratul chip si se va intoarce asupra celor care nu il recunosc ca Mesia, si mai ales asupra crestinilor pe care ii va prigoni fara mila..

Chiar Hristos cearta pe evrei ca nu-l recunosc pentru ca nu intelegeau nici Scripturile nici pe Moise si le spune ca pe altul care vine in numele sau il vor crede.:

IOAN 5
42. Dar v-am cunoscut cã n-aveþi în voi dragostea lui Dumnezeu.
43. Eu am venit în numele Tatãlui Meu ºi voi nu Mã primiþi; dacã va veni altul în numele sãu, pe acela îl veþi primi.

Bine, antihristi se pot numi si toti cei care nu cred in Hristos, ei sunt doar inaintemergatorii lui Antihrist omul care va veni cu putin timp inainte de judecata cea mare si sfarsitul acestei lumi in forma in care o cunoastem acum.

Sper ca iti este de folos raspunsul.
Toate bune


Hazardul este mãsura ignoranþei noastre. (Henry Poincare)
Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 09:11

problema existentei sau nu a lui dumnezeu este prost pusa,dumnezeu a existat,exista si va exista,indiferent daca noi il denumim asa sau altfel sau daca credem in el sau nu,problema religiei crestine in special este daca a existat isus sau nu,d'apoi sa mai si invie si inca in corp fizic cum sustin popii sau misticii,va dau tema de gandire de ce nu mai exista nici un document de pe vremea daco-geto-tracilor,despre zamolxe sau despre aisus[un zeu dac] dupa a carui legenda a fost falsificata povestea lui hristos al jidanilor,introducandu-se prosteste sau voit batutul in cuie pe cruce,moartea si invierea,culmea si in corp fizic,ce ziceti?


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 09:12

hai sa va mai dau tema pt.acasa asa zisilor crestini care stiti biblia din auzite sau ati citit-o pe sarite,puneti mana si cititi vartos de la prima pana la ultima pagina aceasta blestemata carte si nu mai bateti campii cu argumente din ea,toata aceasta mizerie a fost scrisa de primitivii jidani pt.contemporanii lor,voi ca oameni ai sec.21,ar trebui ori sa radeti de mizeriile si imbecilitatile de acolo,ori s-o ardeti si sa-i scuipati in ochi si-n gura pe cei care inca mai sustin ca o asemenea jignire la adresa divinitatii ar putea fi o scriere sacra


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
omp

182 mesaje
Membru din: 9/06/2009
Oras: Cluj

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 14:19

8. Dupã aceea Cain a zis cãtre Abel, fratele sãu: "Sã ieºim la câmp!" Iar când erau ei în câmpie, Cain s-a aruncat asupra lui Abel, fratele sãu, ºi l-a omorât.
9. Atunci a zis Domnul Dumnezeu cãtre Cain: "Unde este Abel, fratele tãu?" Iar el a rãspuns: "Nu ºtiu! Au doarã eu sunt pãzitorul fratelui meu?"
10. ºi a zis Domnul: "Ce ai fãcut? Glasul sângelui fratelui tãu strigã cãtre Mine din pãmânt.
11. ªi acum eºti blestemat de pãmântul care ºi-a deschis gura sa, ca sã primeascã sângele fratelui tãu din mâna ta.
12. Când vei lucra pãmântul, acesta nu-ºi va mai da roadele sale þie; zbuciumat ºi fugar vei fi tu pe pãmânt".
13. ªi a zis Cain cãtre Domnul Dumnezeu: "Pedeapsa mea este mai mare decât aº putea-o purta.
14. De mã izgoneºti acum din pãmântul acesta, mã voi ascunde de la faþa Ta ºi voi fi zbuciumat ºi fugar pe pãmânt, ºi oricine mã va întâlni, mã va ucide".
15. ªi i-a zis Domnul Dumnezeu: "Nu aºa, ci tot cel ce va ucide pe Cain înºeptit se va pedepsi". ªi a pus Domnul Dumnezeu semn lui Cain, ca tot cel care îl va întâlni sã nu-l omoare.

Intrebarea mea este : Cine sa-l omoare?
Cine sunt ceilalti?


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 17:44

De la: ADERP_NIROLF_ERTEP999, la data 2009-06-24 09:11:50problema existentei sau nu a lui dumnezeu este prost pusa,dumnezeu a existat,exista si va exista,indiferent daca noi il denumim asa sau altfel sau daca credem in el sau nu,problema religiei crestine in special este daca a existat isus sau nu,d'apoi sa mai si invie si inca in corp fizic cum sustin popii sau misticii,va dau tema de gandire de ce nu mai exista nici un document de pe vremea daco-geto-tracilor,despre zamolxe sau despre aisus[un zeu dac] dupa a carui legenda a fost falsificata povestea lui hristos al jidanilor,introducandu-se prosteste sau voit batutul in cuie pe cruce,moartea si invierea,culmea si in corp fizic,ce ziceti?


florin referitor la istoria geto-dacilor hai sã lãmurim împreunã niște aspecte. o sã-ți dau câteva informații și vreau sã-mi rãspunzi pe un ton blând , dar ferm cu ce nu ești de acord și de ce . dezbatem apoi împreunã argumentele pro și cele contra.
deci..istoria începe odatã cu apariția scrisului. înainte de acestã datã nu putem vorbi despre istorie în adevãratul sens al acestui cuvânt ci despre o perioadã premergãtoare denumitã preistorie , adicã perioda de dinainte de apariția scrisului .
perioada ce urmeazã preistoriei este denumitã antichitate. o delimitare aproximativã a acestei perioade ar situa-o între apariția scrisului si așezarea triburilor barbare in imperiul roman . (3000 î.Hr - sec 5-6 d Hr).
o delimitare pe epoci a istoriei geto-dacilor s-ar face în felul urmãtor : prestoria - de la apariția omului pânã la apariția scrisului (88 d. hr) , antichitatea - 88 d, hr - 602 (când odatã cu așezarea slavilor la sud de dunãre, romanitatea nordicã se rupe de cea sudicã , bizantinã , iar românii încep sã se organizeze dupã propiile lor reguli).
cazul dacilor este , însã puțin mai conplicat deoarece între preistorie și istorie civilizația lor mai cunoaște o perioadã de tranziție pe care istoricii au denumit-o proto-istorie. în aceastã perioadã avem surse scrise cu privire la geto-daci , dar ele nu provin din spațiul cdp ci din afara lui ( de la greci sau romani). prima mențiune scrisã a getilor apare în lucrearea lui hecateu din milet *o cãlãtorie în jurul lumii* scrisã în secolul 6 î.Hr.. de la acestã datã și pânã în anul 88 d. hr. se delimiteazã proto-istoria dacilor.
informații despre zamolxe ne provin din aceastã periodã...este amintit de horedot , platon , strabon , lucian din samosata , diodor din sicilia...și...cam atât (mai apare izolat în unele lurãri ale unor autori mai puțin cunoscuți , însã...este doar amintit ). principalele surse de informare cu privire la el rãmân cele amintite deja de mine.(dacã mai ai altele în plus ...chiar aș fii curiosã sã le aflu; vorbesc serios!!!). trebuie , însã adãugata și lucrarea de secol 6 a lui iordanes *getica* cu mențiunea cã nu este o sursã primarã.(autorul nu trãiește în perioda în care dacii se închinau lui zamolxe și nu cunoaște aceste rituali , ci folosește la rândul alte surse, multe dintre ele amintite deja).
florin... cine este aiusus?...la ce autor antic apare și ce se spune despre el?
recunosc cã nu am citit toate operele antice ce vorbesc despre istoria geților și orice informație corectã pe care mi-o vei da (oferindu-mi posibilitatea sã te verific , deci...trimițându-mã la sursa de unde ai preluat-o) va fii bine venitã și îți promit cã o voi aprecia ca atare!


Fosta membra 9am.ro

666 mesaje
Membru din: 24/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:37

De la: omp, la data 2009-06-24 14:19:098. Dupã aceea Cain a zis cãtre Abel, fratele sãu: "Sã ieºim la câmp!" Iar când erau ei în câmpie, Cain s-a aruncat asupra lui Abel, fratele sãu, ºi l-a omorât.
9. Atunci a zis Domnul Dumnezeu cãtre Cain: "Unde este Abel, fratele tãu?" Iar el a rãspuns: "Nu ºtiu! Au doarã eu sunt pãzitorul fratelui meu?"
10. ºi a zis Domnul: "Ce ai fãcut? Glasul sângelui fratelui tãu strigã cãtre Mine din pãmânt.
11. ªi acum eºti blestemat de pãmântul care ºi-a deschis gura sa, ca sã primeascã sângele fratelui tãu din mâna ta.
12. Când vei lucra pãmântul, acesta nu-ºi va mai da roadele sale þie; zbuciumat ºi fugar vei fi tu pe pãmânt".
13. ªi a zis Cain cãtre Domnul Dumnezeu: "Pedeapsa mea este mai mare decât aº putea-o purta.
14. De mã izgoneºti acum din pãmântul acesta, mã voi ascunde de la faþa Ta ºi voi fi zbuciumat ºi fugar pe pãmânt, ºi oricine mã va întâlni, mã va ucide".
15. ªi i-a zis Domnul Dumnezeu: "Nu aºa, ci tot cel ce va ucide pe Cain înºeptit se va pedepsi". ªi a pus Domnul Dumnezeu semn lui Cain, ca tot cel care îl va întâlni sã nu-l omoare.

Intrebarea mea este : Cine sa-l omoare?
Cine sunt ceilalti?
poti sa-ti raspunzi singur la intrebare ... prin faptul ca acum cateva milioane de ani omul ...


Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
Fosta membra 9am.ro

1798 mesaje
Membru din: 1/04/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:43



Sa trecem la lucruri mai serioase... am si eu o intrebare pe care vroiam sa v-o pun de mult ...

Apropo de ajungerea "sufletului" in rai ... sau ceva de genul. Avem urmatoarele chestii.
Mama mea este credincioasa...
Prietena mea este credinciosa...
Eu ..nu sunt.
Ambele ma iubesc enorm... si eu pe ele.
Acum ce sa intampla cand murim... ele ajunf in rai ..eu in iad. Nu se pune problema daca eu as fi fericit.
Si intrebarea :
Pot fi ele fericite fara mine?



24 de ore intr-o zi, 24 de beri intr-o lada. Vreo coincidenta?
Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:44


dorine tu ești???


Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:44

Esus este o divinitate cunoscute din galic ºi Africa de Nord inscripþii ºi iconografie. Ca Aesus aceastã divinitate este cunoscut de acum o inscriptie din Florenþa, Italia. El este, de asemenea, cunoscut din scrierile lui Roman poet, LUCAN.

El este cel mai bun atestatã pe o mare decorat pilon care poartã numele lui, aºa-numitul "marinari" pilon ", dedicat Jupiter, care a fost descoperit sub biserica Notre Dame, Paris, în 1711 (CIL XIII 03026). Aceasta este imaginea care este utilizatã pentru reprezentarea pe aceastã paginã. Acest lucru aratã o musculare, bãrbos, om mãrunt, la ceea ce a fost interpretat ca fiind o salcie copac. Deasupra copac avem o imagine de Tarvostrigaranus aºa-numitul "Bull cu trei macarale". Scena se poate referi la o lungã ºi-au pierdut mitologie deºi este acum aproape imposibil de a interpreta deºi similare iconografie apare pe o piatrã gãsitã la Trier. O dedicatie pentru a Esus a fost, de asemenea, gãsite la Chercel în zi moderne-Algeria (AE 1985, 934). În Pfalsbourg, Germania (CIL XIII 1164) el este invocatã ca Mercurio Esuner (a) (Mighty Esus, de mercur), care indicã faptul cã Esus poate folosi o parte din Roman Mercury de atribute.

În scris Esus clasicã a fost menþionat de cãtre Poetul roman, LUCAN, (M. Annaeus Lucanus), în prima carte a lui Pharsalia (rãzboiului civil) în cazul în care se menþioneazã de asemenea, el a galic divinitate, Teutates.

Teutates horrensque feris altaribus Esus

 et Taranis Scythicae non mitior ara Dianae. 

uos quoque, qui Fortes Animas belloque peremptas

Savage Teutates, Esus "sângeroase Shrines
ºi Taranis "altar, crud ca ºi cele
iubit de Diana, care a scitilor servi;
Toate aceste distrus în rãzboi

În funcþie de Berna Scholia comentariu pe LUCAN Esus "victime au fost sacrificat, fiind legat de un copac ºi apoi înjunghiat; direcþia în care a curs sânge a fi utilizate în augur. Deºi Esus a fost echivalatã cu greco-roman deities Jupiter, mercur ºi Apollo, o strictã clasice paralel este dificilã. În schimb, folclorist francez Jean Markale identificã Esus loc cu un tip de Dumnezeu - a "oribil" cerul magic al lui Dumnezeu, ca Odin (ale cãrui victime au fost, de asemenea legat de un copac ºi flailed), Math AP Mathonwy / Gwydion (Lords de magie) , ºi Uranus. Pentru a prezenta lista Aº adãuga, de asemenea Lleu Llaw Gyffes, care a fost sacrified în lume-stejar.

Esus ", probabil, reprezinta un nume de romanizare a unui original, care a fost, probabil, ceva de genul * Aisus, derivat din proto-celtic * wesu-(excelent, nobil), astfel, Esus" conþine nume de conotaþii de "respect" (care face masy numele lui echivalent cu cel al Germainc Woden / Odin - "de a respectat-o"). De divinitate Esunertus / * Aisunertos este, de asemenea, probabil, o variaþie pe Esus cu încetarea nerto-(rezistenta, putere) anexat. Astfel, numele devine "Esus puternic", sau, în întregime, "puternica a respectat-o". Aceastã formã de numele este cunoscut de la Pfalsbourg în Germania [CIL XIII 11644] în cazul în care Dumnezeu este conflated cu Mercury Roman de Interpretato Romana.

Legatura dintre Tarvostrigaranus de copac ºi cã Esus este viguros este oferit de furnizorul de relaþia lor ecologice pentru pãsãri (care sunt de fapt, egrete, ºi nu "macarale") vor urca pe spinarea de vite pentru a le dezbrãca de cãpuºe ºi pãduchi ºi ei de asemenea, un cuib salcie în copaci, care a fost identificatã ca arbore care Esus este tãierea jos. În mitologia celticã de "macara" forma este una exclusiv luate de femei deities; deities, în plus, care sunt, în general, asociate cu alte-lume. Ceea ce ar sugera cã Esus este o divinitate archetype, probabil, asociate cu un triplu otherworld zeita. Acum, dacã aceasta a fost în marþiale aspect, ceea ce corespunde cu Marte sau în vindecarea aspect corespunzãtoare Mercury nu poate fi cunoscut. Deºi aceste douã principii nu sunt în întregime incompatibil. Existã, de asemenea, de questin de ce este Esus tãierea sau pruning copac cu excepþia cazului în care acest lucru este ceva de-a face cu moartea / renaºtere a copac în sine, sonor de la moartea ºi renaºterea victimele sacrificat la acesta. De asemenea, trebuie remarcat faptul cã este o salcie semnificative copac în care în vigoare la intersitces între domenii adicã creºte în Marshland permanente între pãmânt ºi apã.

Similitudinea între numele Esuvius ºi cã a Esuvii trib din nordul gal (moderne Calvados) a dus la speculaþii cã el ar putea fi de zeu tutelar a acestui trib.


Nu a putut fi gãsit ceea ce cautati? Cauta pe web:
> swap

Contribute a better translation
Thank you for contributing your translation suggestion to Google Translate.
We'll use your suggestion to improve translation quality in future updates to our system. Esus este o divinitate cunoscute din galic ºi Africa de Nord inscripþii ºi iconografie. Ca Aesus aceastã divinitate este cunoscut de acum o inscriptie din Florenþa, Italia. El este, de asemenea, cunoscut din scrierile lui Roman poet, LUCAN. El este cel mai bun atestatã pe o mare decorat pilon care poartã numele lui, aºa-numitul "marinari" pilon ", dedicat Jupiter, care a fost descoperit sub biserica Notre Dame, Paris, în 1711 (CIL XIII 03026). Aceasta este imaginea care este utilizatã pentru reprezentarea pe aceastã paginã. Acest lucru aratã o musculare, bãrbos, om mãrunt, la ceea ce a fost interpretat ca fiind o salcie copac. Deasupra copac avem o imagine de Tarvostrigaranus aºa-numitul "Bull cu trei macarale". Scena se poate referi la o lungã ºi-au pierdut mitologie deºi este acum aproape imposibil de a interpreta deºi similare iconografie apare pe o piatrã gãsitã la Trier. O dedicatie pentru a Esus a fost, de asemenea, gãsite la Chercel în zi moderne-Algeria (AE 1985, 934). În Pfalsbourg, Germania (CIL XIII 1164) el este invocatã ca Mercurio Esuner (a) (Mighty Esus, de mercur), care indicã faptul cã Esus poate folosi o parte din Roman Mercury de atribute. În scris Esus clasicã a fost menþionat de cãtre Poetul roman, LUCAN, (M. Annaeus Lucanus), în prima carte a lui Pharsalia (rãzboiului civil) în cazul în care se menþioneazã de asemenea, el a galic divinitate, Teutates. Teutates horrensque feris altaribus Esus 
 et Taranis Scythicae non mitior ara Dianae. 
 uos quoque, qui Fortes Animas belloque peremptas Savage Teutates, Esus "sângeroase Shrines ºi Taranis "altar, crud ca ºi cele iubit de Diana, care a scitilor servi; Toate aceste distrus în rãzboi În funcþie de Berna Scholia comentariu pe LUCAN Esus "victime au fost sacrificat, fiind legat de un copac ºi apoi înjunghiat; direcþia în care a curs sânge a fi utilizate în augur. Deºi Esus a fost echivalatã cu greco-roman deities Jupiter, mercur ºi Apollo, o strictã clasice paralel este dificilã. În schimb, folclorist francez Jean Markale identificã Esus loc cu un tip de Dumnezeu - a "oribil" cerul magic al lui Dumnezeu, ca Odin (ale cãrui victime au fost, de asemenea legat de un copac ºi flailed), Math AP Mathonwy / Gwydion (Lords de magie) , ºi Uranus. Pentru a prezenta lista Aº adãuga, de asemenea Lleu Llaw Gyffes, care a fost sacrified în lume-stejar. Esus ", probabil, reprezinta un nume de romanizare a unui original, care a fost, probabil, ceva de genul * Aisus, derivat din proto-celtic * wesu-(excelent, nobil), astfel, Esus" conþine nume de conotaþii de "respect" (care face masy numele lui echivalent cu cel al Germainc Woden / Odin - "de a respectat-o"). De divinitate Esunertus / * Aisunertos este, de asemenea, probabil, o variaþie pe Esus cu încetarea nerto-(rezistenta, putere) anexat. Astfel, numele devine "Esus puternic", sau, în întregime, "puternica a respectat-o". Aceastã formã de numele este cunoscut de la Pfalsbourg în Germania [CIL XIII 11644] în cazul în care Dumnezeu este conflated cu Mercury Roman de Interpretato Romana. Legatura dintre Tarvostrigaranus de copac ºi cã Esus este viguros este oferit de furnizorul de relaþia lor ecologice pentru pãsãri (care sunt de fapt, egrete, ºi nu "macarale") vor urca pe spinarea de vite pentru a le dezbrãca de cãpuºe ºi pãduchi ºi ei de asemenea, un cuib salcie în copaci, care a fost identificatã ca arbore care Esus este tãierea jos. În mitologia celticã de "macara" forma este una exclusiv luate de femei deities; deities, în plus, care sunt, în general, asociate cu alte-lume. Ceea ce ar sugera cã Esus este o divinitate archetype, probabil, asociate cu un triplu otherworld zeita. Acum, dacã aceasta a fost în marþiale aspect, ceea ce corespunde cu Marte sau în vindecarea aspect corespunzãtoare Mercury nu poate fi cunoscut. Deºi aceste douã principii nu sunt în întregime incompatibil. Existã, de asemenea, de questin de ce este Esus tãierea sau pruning copac cu excepþia cazului în care acest lucru este ceva de-a face cu moartea / renaºtere a copac în sine, sonor de la moartea ºi renaºterea victimele sacrificat la acesta. De asemenea, trebuie remarcat faptul cã este o salcie semnificative copac în care în vigoare la intersitces între domenii adicã creºte în Marshland permanente între pãmânt ºi apã. Similitudinea între numele Esuvius ºi cã a Esuvii trib din nordul gal (moderne Calvados) a dus la speculaþii cã el ar putea fi de zeu tutelar a acestui trib. Nu a putut fi gãsit ceea ce cautati? Cauta pe web:

Google Home - About Google Translate

©2009 Google


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:45

ionico,sunt foarte putine date despre aisus,zamolxe si traco-daco-geti,asa incat ti le ofer pe masura ce le gasesc


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:47

In linii mari doctrina zamolxiana respecta urmatoarele principii: nemurirea ca atare (Herodot) sau imortalitatea sufletului (neexistind credinta celtica in metempsihoza); vindecarea prin corelatia trup-spirit ceea ce indica omul integral (Platon); ascetismul-urmarind sa nu foloseasca nimic viu in hrana; predicarea curajului cel putin la ktistai (Strabon) ;cunoasterea astrelor (Iordanes); morala dreptatii si a cinstei (Herodot).


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:48

florine...înțeleg engleza mai bine decât limba în care e scris textul tãu


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:52

De la: ADERP_NIROLF_ERTEP999, la data 2009-06-24 22:44:32Esus este o divinitate cunoscute din galic ºi Africa de Nord inscripþii ºi iconografie. Ca Aesus aceastã divinitate este cunoscut de acum o inscriptie din Florenþa, Italia. El este, de asemenea, cunoscut din scrierile lui Roman poet, LUCAN.



El este cel mai bun atestatã pe o mare decorat pilon care poartã numele lui, aºa-numitul "marinari" pilon ", dedicat Jupiter, care a fost descoperit sub biserica Notre Dame, Paris, în 1711 (CIL XIII 03026). Aceasta este imaginea care este utilizatã pentru reprezentarea pe aceastã paginã. Acest lucru aratã o musculare, bãrbos, om mãrunt, la ceea ce a fost interpretat ca fiind o salcie copac. Deasupra copac avem o imagine de Tarvostrigaranus aºa-numitul "Bull cu trei macarale". Scena se poate referi la o lungã ºi-au pierdut mitologie deºi este acum aproape imposibil de a interpreta deºi similare iconografie apare pe o piatrã gãsitã la Trier. O dedicatie pentru a Esus a fost, de asemenea, gãsite la Chercel în zi moderne-Algeria (AE 1985, 934). În Pfalsbourg, Germania (CIL XIII 1164) el este invocatã ca Mercurio Esuner (a) (Mighty Esus, de mercur), care indicã faptul cã Esus poate folosi o parte din Roman Mercury de atribute.



În scris Esus clasicã a fost menþionat de cãtre Poetul roman, LUCAN, (M. Annaeus Lucanus), în prima carte a lui Pharsalia (rãzboiului civil) în cazul în care se menþioneazã de asemenea, el a galic divinitate, Teutates.



Teutates horrensque feris altaribus Esus


 et Taranis Scythicae non mitior ara Dianae. 


uos quoque, qui Fortes Animas belloque peremptas



Savage Teutates, Esus "sângeroase Shrines

ºi Taranis "altar, crud ca ºi cele

iubit de Diana, care a scitilor servi;

Toate aceste distrus în rãzboi



În funcþie de Berna Scholia comentariu pe LUCAN Esus "victime au fost sacrificat, fiind legat de un copac ºi apoi înjunghiat; direcþia în care a curs sânge a fi utilizate în augur. Deºi Esus a fost echivalatã cu greco-roman deities Jupiter, mercur ºi Apollo, o strictã clasice paralel este dificilã. În schimb, folclorist francez Jean Markale identificã Esus loc cu un tip de Dumnezeu - a "oribil" cerul magic al lui Dumnezeu, ca Odin (ale cãrui victime au fost, de asemenea legat de un copac ºi flailed), Math AP Mathonwy / Gwydion (Lords de magie) , ºi Uranus. Pentru a prezenta lista Aº adãuga, de asemenea Lleu Llaw Gyffes, care a fost sacrified în lume-stejar.



Esus ", probabil, reprezinta un nume de romanizare a unui original, care a fost, probabil, ceva de genul * Aisus, derivat din proto-celtic * wesu-(excelent, nobil), astfel, Esus" conþine nume de conotaþii de "respect" (care face masy numele lui echivalent cu cel al Germainc Woden / Odin - "de a respectat-o"). De divinitate Esunertus / * Aisunertos este, de asemenea, probabil, o variaþie pe Esus cu încetarea nerto-(rezistenta, putere) anexat. Astfel, numele devine "Esus puternic", sau, în întregime, "puternica a respectat-o". Aceastã formã de numele este cunoscut de la Pfalsbourg în Germania [CIL XIII 11644] în cazul în care Dumnezeu este conflated cu Mercury Roman de Interpretato Romana.



Legatura dintre Tarvostrigaranus de copac ºi cã Esus este viguros este oferit de furnizorul de relaþia lor ecologice pentru pãsãri (care sunt de fapt, egrete, ºi nu "macarale") vor urca pe spinarea de vite pentru a le dezbrãca de cãpuºe ºi pãduchi ºi ei de asemenea, un cuib salcie în copaci, care a fost identificatã ca arbore care Esus este tãierea jos. În mitologia celticã de "macara" forma este una exclusiv luate de femei deities; deities, în plus, care sunt, în general, asociate cu alte-lume. Ceea ce ar sugera cã Esus este o divinitate archetype, probabil, asociate cu un triplu otherworld zeita. Acum, dacã aceasta a fost în marþiale aspect, ceea ce corespunde cu Marte sau în vindecarea aspect corespunzãtoare Mercury nu poate fi cunoscut. Deºi aceste douã principii nu sunt în întregime incompatibil. Existã, de asemenea, de questin de ce este Esus tãierea sau pruning copac cu excepþia cazului în care acest lucru este ceva de-a face cu moartea / renaºtere a copac în sine, sonor de la moartea ºi renaºterea victimele sacrificat la acesta. De asemenea, trebuie remarcat faptul cã este o salcie semnificative copac în care în vigoare la intersitces între domenii adicã creºte în Marshland permanente între pãmânt ºi apã.



Similitudinea între numele Esuvius ºi cã a Esuvii trib din nordul gal (moderne Calvados) a dus la speculaþii cã el ar putea fi de zeu tutelar a acestui trib.





Nu a putut fi gãsit ceea ce cautati? Cauta pe web:

> swap



Contribute a better translation

Thank you for contributing your translation suggestion to Google Translate.

We'll use your suggestion to improve translation quality in future updates to our system. Esus este o divinitate cunoscute din galic ºi Africa de Nord inscripþii ºi iconografie. Ca Aesus aceastã divinitate este cunoscut de acum o inscriptie din Florenþa, Italia. El este, de asemenea, cunoscut din scrierile lui Roman poet, LUCAN. El este cel mai bun atestatã pe o mare decorat pilon care poartã numele lui, aºa-numitul "marinari" pilon ", dedicat Jupiter, care a fost descoperit sub biserica Notre Dame, Paris, în 1711 (CIL XIII 03026). Aceasta este imaginea care este utilizatã pentru reprezentarea pe aceastã paginã. Acest lucru aratã o musculare, bãrbos, om mãrunt, la ceea ce a fost interpretat ca fiind o salcie copac. Deasupra copac avem o imagine de Tarvostrigaranus aºa-numitul "Bull cu trei macarale". Scena se poate referi la o lungã ºi-au pierdut mitologie deºi este acum aproape imposibil de a interpreta deºi similare iconografie apare pe o piatrã gãsitã la Trier. O dedicatie pentru a Esus a fost, de asemenea, gãsite la Chercel în zi moderne-Algeria (AE 1985, 934). În Pfalsbourg, Germania (CIL XIII 1164) el este invocatã ca Mercurio Esuner (a) (Mighty Esus, de mercur), care indicã faptul cã Esus poate folosi o parte din Roman Mercury de atribute. În scris Esus clasicã a fost menþionat de cãtre Poetul roman, LUCAN, (M. Annaeus Lucanus), în prima carte a lui Pharsalia (rãzboiului civil) în cazul în care se menþioneazã de asemenea, el a galic divinitate, Teutates. Teutates horrensque feris altaribus Esus 
 et Taranis Scythicae non mitior ara Dianae. 
 uos quoque, qui Fortes Animas belloque peremptas Savage Teutates, Esus "sângeroase Shrines ºi Taranis "altar, crud ca ºi cele iubit de Diana, care a scitilor servi; Toate aceste distrus în rãzboi În funcþie de Berna Scholia comentariu pe LUCAN Esus "victime au fost sacrificat, fiind legat de un copac ºi apoi înjunghiat; direcþia în care a curs sânge a fi utilizate în augur. Deºi Esus a fost echivalatã cu greco-roman deities Jupiter, mercur ºi Apollo, o strictã clasice paralel este dificilã. În schimb, folclorist francez Jean Markale identificã Esus loc cu un tip de Dumnezeu - a "oribil" cerul magic al lui Dumnezeu, ca Odin (ale cãrui victime au fost, de asemenea legat de un copac ºi flailed), Math AP Mathonwy / Gwydion (Lords de magie) , ºi Uranus. Pentru a prezenta lista Aº adãuga, de asemenea Lleu Llaw Gyffes, care a fost sacrified în lume-stejar. Esus ", probabil, reprezinta un nume de romanizare a unui original, care a fost, probabil, ceva de genul * Aisus, derivat din proto-celtic * wesu-(excelent, nobil), astfel, Esus" conþine nume de conotaþii de "respect" (care face masy numele lui echivalent cu cel al Germainc Woden / Odin - "de a respectat-o"). De divinitate Esunertus / * Aisunertos este, de asemenea, probabil, o variaþie pe Esus cu încetarea nerto-(rezistenta, putere) anexat. Astfel, numele devine "Esus puternic", sau, în întregime, "puternica a respectat-o". Aceastã formã de numele este cunoscut de la Pfalsbourg în Germania [CIL XIII 11644] în cazul în care Dumnezeu este conflated cu Mercury Roman de Interpretato Romana. Legatura dintre Tarvostrigaranus de copac ºi cã Esus este viguros este oferit de furnizorul de relaþia lor ecologice pentru pãsãri (care sunt de fapt, egrete, ºi nu "macarale") vor urca pe spinarea de vite pentru a le dezbrãca de cãpuºe ºi pãduchi ºi ei de asemenea, un cuib salcie în copaci, care a fost identificatã ca arbore care Esus este tãierea jos. În mitologia celticã de "macara" forma este una exclusiv luate de femei deities; deities, în plus, care sunt, în general, asociate cu alte-lume. Ceea ce ar sugera cã Esus este o divinitate archetype, probabil, asociate cu un triplu otherworld zeita. Acum, dacã aceasta a fost în marþiale aspect, ceea ce corespunde cu Marte sau în vindecarea aspect corespunzãtoare Mercury nu poate fi cunoscut. Deºi aceste douã principii nu sunt în întregime incompatibil. Existã, de asemenea, de questin de ce este Esus tãierea sau pruning copac cu excepþia cazului în care acest lucru este ceva de-a face cu moartea / renaºtere a copac în sine, sonor de la moartea ºi renaºterea victimele sacrificat la acesta. De asemenea, trebuie remarcat faptul cã este o salcie semnificative copac în care în vigoare la intersitces între domenii adicã creºte în Marshland permanente între pãmânt ºi apã. Similitudinea între numele Esuvius ºi cã a Esuvii trib din nordul gal (moderne Calvados) a dus la speculaþii cã el ar putea fi de zeu tutelar a acestui trib. Nu a putut fi gãsit ceea ce cautati? Cauta pe web:



Google Home - About Google Translate



©2009 Google






WTF????


Fosta membra 9am.ro

5013 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Iasi

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:53

De la: ioana_dark, la data 2009-06-24 22:44:24

dorine tu ești???


dupa status e clar ca e el


Fosta membra 9am.ro

666 mesaje
Membru din: 24/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:55

De la: andu30, la data 2009-06-24 08:06:03Sper ca iti este de folos raspunsul.
Toate bune
andu, chiar nu-mi este !!!din cele mai vechi timpuri si pana in zilele noastre, se observa o predilectie a asa-zisilor credinciosi si a preotilor lor de a se ocupa mult mai mult de ...."diavol" decat de ... Doamne-Doamne. ce concluzie sa tragem noi paganii din asta? unde ti-e mintea, acolo ti-e si sufletul! asa ca datii inainte cu diavolii, demonii, ispitele, iadurile si pacatele voastre. noi astia ceilalti preferam sa ne vedem de viata.
stiinta ne permite sa investigam fenomene la care cei din perioada precoce a crestinismului nici nu visau. nu te intrebi de ce numai misticii vad ... pe diavol? si inca unii urati si cu coarne? pentru ca subconstientul lor ii face reali, in timpul halucinatiilor provocate de asceza. eu nu vad draci sau pe ,,fiinta suprema'' pentru ca nu cred in existenta lor si ... ma simt excelent.


Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:55

am mai pus ceva,dar nu vor domnii de la admin sa le publice,asta e,mai incerc


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 22:59

De la: ADERP_NIROLF_ERTEP999, la data 2009-06-24 22:55:23am mai pus ceva,dar nu vor domnii de la admin sa le publice,asta e,mai incerc






florine , dacã textul e în englezã sau francezã nu te mai chinui sã-l traduci cu google translate...te rog eu mult !!!!...posteazã și originalul textului ãsta...crede-mã din ceea e ai scris tu aici nu înțeleg nimic!!!


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 23:02


florine ,mai bine rezumã tu ideile textului în câteva cuvinte


Fosta membra 9am.ro

666 mesaje
Membru din: 24/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 23:03

De la: moldoveanco_blondonezo, la data 2009-06-24 22:53:47
De la: ioana_dark, la data 2009-06-24 22:44:24 dorine tu ești???
dupa status e clar ca e el
da, mi-au ,,spart'' unii adresa de mail (mama lor!) si m-am vazut nevoit sa renunt si la adresa la acel nick Dorin_Ilie.


Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 24 Iunie 2009, ora 23:08

Ati distrus si topicul lui Adipopa !...



...am fugt !...Mihaita, sper s-o "stergi" si tu englezeste, ca-i de rau !...))))sml-happy0009:


Pagini: << 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Putem citi ºi discuta Biblia ca literaturã – indiferent dacã o acceptãm (sau nu) ca sursã pentru gândi teologic ºi a trãi creºtineºte?
Mergi la: