back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Putem citi Âși discuta biblia ca literaturĂŁ – indiferent dacĂŁ o acceptĂŁm (sau nu) ca sursĂŁ pentru gĂąndi teologic Âși a trĂŁi creÂștineÂște?

 


 
Pagini: << 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 >> Sari la pagina:
 
Fosta membra 9am.ro

1499 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 21:57

Dumnezeu vs. diavol
moralitate vs. imoralitate
actiunile lui Dumnezeu vs. actiunile celui rau
Adevarul vs. minciuna

Ioan 8
38. Eu vorbesc ceea ce am văzut la Tatăl Meu, iar voi faceți ceea ce ați auzit de la tatăl vostru.
39. Ei au răspuns și I-au zis: Tatăl nostru este Avraam. Iisus le-a zis: Dacă ați fi fiii lui Avraam, ați face faptele lui Avraam.
40. Dar voi acum căutați să Mă ucideți pe Mine, Omul care v-am spus adevărul pe care l-am auzit de la Dumnezeu. Avraam n-a făcut aceasta.
41. Voi faceți faptele tatălui vostru. Zis-au Lui: Noi nu ne-am născut din desfrânare. Un tată avem: pe Dumnezeu.
42. Le-a zis Iisus: Dacă Dumnezeu are fi Tatăl vostru, M-ați iubi pe Mine, căci de la Dumnezeu am ieșit și am venit. Pentru că n-am venit de la Mine însumi, ci El M-a trimis.
43. De ce nu înțelegeți vorbirea Mea? Fiindcă nu puteți să dați ascultare cuvântului Meu.
44. Voi sunteți din tatăl vostru diavolul și vreți să faceți poftele tatălui vostru. El, de la început, a fost ucigător de oameni și nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăiește minciuna, grăiește dintru ale sale, căci este mincinos și tatăl minciunii.
45. Dar pe Mine, fiindcă spun adevărul, nu Mă credeți.
46. Cine dintre voi Mă vădește de păcat? Dacă spun adevărul, de ce voi nu Mă credeți?
47. Cel care este de la Dumnezeu ascultă cuvintele lui Dumnezeu; de aceea voi nu ascultați pentru că nu sunteți de la Dumnezeu.


Hazardul este măsura ignoranței noastre. (Henry Poincare)
Fosta membra 9am.ro

964 mesaje
Membru din: 7/05/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 22:31

iar bareti piua pe aici fara sa tineti seama ca mai sunt si alte religii sau filozofii? nu degeaba spunea Voltaire ca religia crestina este cea mai putin toleranta dintre toate religiile !....
fiti pe faza si ciuliti bine urechile: mai sunt si altii in lumea asta care nu cred in dumnezeul vostru ... si nimic nu va indreptateste, nici pe voi, nici pe ei, sa considerati ca morala unei credinte este mai buna decat cealalta! morala tine mai mult de ... evolutia societatii. nu tot ce tinea de moaralitatea stramosiilor nostrii este acceptata de moralitatea societatii zilelelor noastre cum nici tot ceea ce tine de moralitatea societatii zilelor noastre va fii acceptata de urmasii nostrii in viitor.
explicati-mi si mie cum vedeti voi ca intelege si aplica morala un om care nu a trait niciodata in societate?!! la ce naibii s-ar raporta el cand vine vorba de criterii morale?! poate el sa defineasca conceptul de bine, rau, moral, imoral?!!
morala este, repet, un ansamblu de norme (reguli) cu caracter imperativ accentuat, mai accentuat si decat traditiile, de exemplu. cuprinde un set de idei, afirmatii puternice cu privire la ceea ce e drept sau gresit si prin urmare, permis sau interzis.
morala cuprinde normele carora li se asociaza ideea de drept sau gresit! si ... tine, in general, de inteligenta individului, de societate ... in nici un caz nu este raportata lui dumnezeu sau altor zei.


Religia este o rămășiță a copilăriei inteligenței noastre, ea se va stinge pe măsură ce adoptăm rațiunea și știința ca principii directoare. Am ceva mai bun de oferit in locul religiei: propria vointa, libera alegere si increderea in propriile puteri.
adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 22:50

De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-18 22:31:17nu degeaba spunea Voltaire ca religia crestina este cea mai putin toleranta dintre toate religiile !.... fiti pe faza si ciuliti bine urechile...


Dorinel, repeți ca o placă de pick-up stricată cât de intoleranți sunt creștinii și cât de evoluat ești tu. Dar postările tale deplâng lipsa toleranței numai la nivelul discuției dintre Samson și Samurache, concuzia fiind „...adevărat vorbeam...că nu iubesc mândria și că urăsc pe lei...că voi egalitate, dar nu pentru căței.”



Fosta membra 9am.ro

964 mesaje
Membru din: 7/05/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:08

De la: adipopa, la data 2009-06-18 22:50:14Dorinel, repeți ca o placă de pick-up stricată cât de intoleranți sunt creștinii și cât de evoluat ești tu. Dar postările tale deplâng lipsa toleranței numai la nivelul discuției dintre Samson și Samurache, concuzia fiind „...adevărat vorbeam...că nu iubesc mândria și că urăsc pe lei...că voi egalitate, dar nu pentru căței.”
ce sa-i faci Adi, atat am putut evolua eu in cei 33 de ani pe care ii am! la placa asta cu lipsa tolerantei la crestini fata de alte filozofii sau religii tin atat de mult cam cat tii si tu la placa cu crestinismul si ma vad nevoit sa-l sustin pe Samurache, el fiind cel discriminat aici.
postarea de mai sus era mai mult adresata lui Andu care a afirmat pe celalalt topic urmatoarele: ,,Prin "moralitate" eu inteleg acel ansamblu de facultati sufletesti "bune" care tine de lumea interioara a omului, prin urmare unanim valabile pentru toti oamenii.
Aceste facultati trebuie sa fie unanim universale. Exista un sistem de referinta universal pe care il simtim cu totii si involuntar ne straduim sa ne raportam la el. Acel sistem de referinta este Dumnezeu.''


Religia este o rămășiță a copilăriei inteligenței noastre, ea se va stinge pe măsură ce adoptăm rațiunea și știința ca principii directoare. Am ceva mai bun de oferit in locul religiei: propria vointa, libera alegere si increderea in propriile puteri.
adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:22

De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-18 22:31:17fiti pe faza si ciuliti bine urechile: mai sunt si altii in lumea asta care nu cred in dumnezeul vostru ... si nimic nu va indreptateste, nici pe voi, nici pe ei, sa considerati ca morala unei credinte este mai buna decat cealalta!


Se vede că nu prea ai urmărit topicul. Ia ciulește așadar și tu urechile: nimeni nu a discutat moralitatea unei credințe sau superioritatea unei credințe aici. Am spus de atâtea ori că Dumnezeu (nu credința în Dumnezeu) este necesar moralității. Fără Dumnezeu (nu fără credință), nu există valori și obligații morale obiective!


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:29

De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-18 23:08:20...si ma vad nevoit sa-l sustin pe Samurache, el fiind cel discriminat aici...


Păi Samson plângea parcă cu lacrimi șiroaie de lipsa toleranței, iar Samurache aștepta săracu' să-i vină și lui rândul (la un strop măcar din toleranța altora). Au nu vrei tu, Dorine, toleranță și pentru creștini?


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:33

De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-18 22:31:17morala cuprinde normele carora li se asociaza ideea de drept sau gresit! si ... tine, in general, de inteligenta individului, de societate ... in nici un caz nu este raportata lui dumnezeu sau altor zei.


Dorinel, cu inteligența nu m-ai lămurit nici pe celălalt topic. Nu ți se pare cel puțin ciudat (dacă nu și total descurajant) că în filosofia morală nimeni nu a mai susținut ideea ta? Încearcă să scrii un articol sau o carte cu titlul: „Moralitatea ține de inteligenț㠖 o nouă perspectivă ontologică asupra moralității.” Dar până atunci, știi care e, să zicem, diferența dintre doi mincinoși, unul inteligent și unul prost? Primul este un mincinos inteligent; al doilea un mincinos prost. Ține doar de rafinament și stil; caracterul e același.

Bine. Mă duc să-mi liniștesc și eu inteligența. Noapte bună.



Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:34

De la: adipopa, la data 2009-06-18 23:22:50
De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-18 22:31:17fiti pe faza si ciuliti bine urechile: mai sunt si altii in lumea asta care nu cred in dumnezeul vostru ... si nimic nu va indreptateste, nici pe voi, nici pe ei, sa considerati ca morala unei credinte este mai buna decat cealalta!


Se vede că nu prea ai urmărit topicul. Ia ciulește așadar și tu urechile: nimeni nu a discutat moralitatea unei credințe sau superioritatea unei credințe aici. Am spus de atâtea ori că Dumnezeu (nu credința în Dumnezeu) este necesar moralității. Fără Dumnezeu (nu fără credință), nu există valori și obligații morale obiective!


Ei vezi Adi, cu asta nu sunt eu de acord:
"Am spus de atâtea ori că Dumnezeu (nu credința în Dumnezeu) este necesar moralității. Fără Dumnezeu (nu fără credință), nu există valori și obligații morale obiective! [/quote]"

după cum am spus și dincolo pe "ortodoxie", dacă ar fi așa cum spuneți voi, nu ar mai fi crime, atrocități, războaie! Din moment ce sunt....nu mă puteți lămurii că "morala vine de la D-zeu"!



Când toată lumea gândește la fel înseamnă că nimeni nu gândește.
Fosta membra 9am.ro

964 mesaje
Membru din: 7/05/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:37

De la: adipopa, la data 2009-06-18 23:22:50Se vede că nu prea ai urmărit topicul. Ia ciulește așadar și tu urechile: nimeni nu a discutat moralitatea unei credințe sau superioritatea unei credințe aici. Am spus de atâtea ori că Dumnezeu (nu credința în Dumnezeu) este necesar moralității. Fără Dumnezeu (nu fără credință), nu există valori și obligații morale obiective!
bun Adi! parerea mea e ca morala crestina nu e ceva obiectiv, odata ce a evoluat de-a lungul timpului.


Religia este o rămășiță a copilăriei inteligenței noastre, ea se va stinge pe măsură ce adoptăm rațiunea și știința ca principii directoare. Am ceva mai bun de oferit in locul religiei: propria vointa, libera alegere si increderea in propriile puteri.
Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:43

De la: adipopa, la data 2009-06-18 20:07:06
De la: Dorulet, la data 2009-06-18 18:11:29Uite, aici este problema....eu nu recunosc "ontologia moralității"...eu spun că nu există așa ceva, fără ca ÎNTREAGA societate să fie de acord cu aceasta și s-o recunoască în postura de "adevăr universal valabil"...


Dora, hai să explicăm și să convenim mai întâi asupra termenilor pe care îi folosim.

Când am spus că filosofia morală are mai multe ramuri, sau discipline, am încercat să ordonez puțin discuția, nu să o complic (deși am reușit și să o complic!). Aceste ramuri sau discipline filosofice corespund seturilor de întrebări diferite pe care le punem în legătură cu moralitatea, și pot fi ontologice, epistemologice, semantice, psihologice.

În ONTOLOGIA morală suntem interesați să aflăm pe ce bază se construiește moralitatea. În EPISTEMOLOGIA morală ne întrebăm dacă (și cum) putem ști vreodată că un lucru este moral sau nu. În SEMANTICA morală ne preocupă ce înseamnă termenii morali cu care lucrăm (și în ce sens îi folosim). Iar în PSIHOLOGIA morală ne interesează care este relația dintre diverse stări morale ale minții (e.g., convingeri și dorințe/intenții/motivații).

Tu negi ontologia morală (în teorie, deși nu în practică) pentru că faci confunzii la nivelul disciplinelor de studiu. Cum spuneam însă, ontologia morală discută bazele moralității – așa că nu poți spune că ontologia morală nu există! Ea nu presupune un adevăr moral universal valabil, ci este un domeniu de cercetare.

Opiniile desigur diferă în privința bazei sau ancorării ontologice a moralității.

Filosofia morală teistă susține că Dumnezeu este baza ontologică a moralității, și că, fără el, nu există valori și obligații morale obiective. De fapt, tu asta și încerci să spui – că nu există valori și obligații morale obiective, că moralitatea este doar un construct social și că un lucru este moral (sau nu) în funcție de opinia societății.

Ei bine, teoria ta se frânge totuși când atingem prima coardă sensibilă, maternă. Observă, te rog, că nu e deloc relevant dacă, în scenariul imaginar propus, ar fi sau nu legitim să răzbuni schingiuirea fiului tău. Întrebarea mea era doar dacă ți-ai mai susține ideea că moralitatea este o chestiune de opinie și în fața chinurilor unei persoane dragi? Nu. Nu vei spune niciodată că, din moment ce pentru societatea pedofililor o astfel de practică este morală, trebuie să-i înțelegem...!

Deci, această crimă rămâne o crimă indiferent de opinia celor care o comit, suportă sau asistă! Holocaustul este o crimă indiferent de opinia naziștilor sau a celor inoculați atunci de propaganda nazistă. Și sati rămâne o crimă, indiferent de opinia comunităților indiene care o practicau sau de respectul pe care îl datorăm altei culturi. Aceste exemple arată că valori și obligații morale obiective totuși există!


Pe scurt:
Ontologia nu este altceva decât "o teorie speculativă"...așa că fiecare are dreptul să aibă teoria lui, în ce privește moralitatea. Chiar nu poți să-mi "vâri pe gât" ceea ce eu nu accept ca fiind "universal valabil", atât timp cât nu ai argumente solide.
O crimă este o crimă dacă societatea spune că este o crimă! Dacă nu, nu este crimă! Dacă tu sau eu o considerăm așa....nu înseamnă că și cei din "america latină" (de exemplu), o consideră tot crimă!
Ăsta este tristul adevăr! Fiecare "vede" în felul său morala!


Când toată lumea gândește la fel înseamnă că nimeni nu gândește.
Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:45

De la: adipopa, la data 2009-06-18 20:20:06
De la: Dorulet, la data 2009-06-18 18:11:29Hai să-ți spun ...deși o să crezi că este ilogic, răspunsul este : TOȚI AU DREPTATE!!! De ce? Pentru că moralitatea este relativă. Unii o au, alții nu. Unii o văd într-un fel, alții într-un alt fel!


Motivul pentru care răspunsul „Toți au dreptate” este ilogic este că încalcă legea non-contradicției. Un subiect A (mutilarea genitalelor) care are proprietatea B (morală) nu poate în același timp să aibă și proprietatea non-B (imorală).


Ba uite că din păcate are! Morala nu este o știință exactă să poți face silogisme în favoarea ori defavoarea acceptării ei ca adevărat sau fals!


Când toată lumea gândește la fel înseamnă că nimeni nu gândește.
Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:48

De la: adipopa, la data 2009-06-18 20:59:01
De la: Dorulet, la data 2009-06-18 18:11:29Cel care a spus că ceea ce este bun pentru mine,poate fi dezastruos pentru un altul și invers....nu a fost un tâmpit!


Nu a fost tâmpit, dar s-a referit la altceva. La zahărul din cana ta de ceai de aseară!


Ești în eroare dragul meu prieten.....ceaiul, de fapt era cafea!


Când toată lumea gândește la fel înseamnă că nimeni nu gândește.
Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 18 Iunie 2009, ora 23:52

De la: adipopa, la data 2009-06-18 21:48:31
De la: ioana_dark, la data 2009-06-18 21:12:44îmi amintesc și unde vați împăcat....pe topicul despre cipuri deschis de un tip *iisus hristos nu vrea să avem cipuri*...( )...erați amândoi pro-cip.... îmi amintesc exact și discuția pe care ați avut-o și cum ați ajuns să vă împrieteniți brusc....


Vezi că sunt bune și cip-urile la ceva?

Și se-adeverește și zicala Dorei, one man's meat may be another [wo]man's poison...


O micuță constatare...Ioana este răzbunătoare. Nu asta este problema....problema este că se bucură sincer de necazul pe care-l are "dușmanul" ei!!! Asta este o chestie pe care nu am putut-o înțelege niciodată.... Nu am trăit așa ceva și nu pot înțelege!


Când toată lumea gândește la fel înseamnă că nimeni nu gândește.
Fosta membra 9am.ro

964 mesaje
Membru din: 7/05/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 00:08

De la: adipopa, la data 2009-06-18 23:29:26
De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-18 23:08:20...si ma vad nevoit sa-l sustin pe Samurache, el fiind cel discriminat aici...
Păi Samson plângea parcă cu lacrimi șiroaie de lipsa toleranței, iar Samurache aștepta săracu' să-i vină și lui rândul (la un strop măcar din toleranța altora). Au nu vrei tu, Dorine, toleranță și pentru creștini?
numele Samson are rezonanțe biblice ... dar purtat de un asemenea personaj, un dulau parca, numele isi pierde din stralucire. Samurache este ... un diminutiv care sugereaza pe de o parte talia mijlocie a unui alt caine, dar și statutul lui neglijabil în ierarhia curții. Samson ilustreaza tipul ipocritului, prin antiteza, Samurache este exponentul naivului, al celui incapabil sa-si aibă propria opinie.
intr-un final Samson il amenință cu bataia pe bietul catel ... „o sa-ti dăm o bătaie/ care s-o pomenești'' ... ca de, Samson e un „dulau de curte, ce latra foarte tare” care se adreseaza unui ascultator pasiv: „un bou oarecare'' . pozitia personajului Samson in ierarhia ,,ograzii'' este de a apara bunurile stapanului. incântat de Samson, cațelul Samurache intervine in intentia de a-si arata admirația. incercarea timida a lui Samurache de a-si justifica interventia este intrerupta cu brutalitate de catre Samson, care ii explica pe un ton amenintator ca egalitatea este apanajul celor puternici.
morala data de tine ar fii: egalitatea, un ideal al democratiei moderne, devine doar un slogan pentru a-i manipula pe creduli.
asta-i morala de care imi vorbesti?!!


Religia este o rămășiță a copilăriei inteligenței noastre, ea se va stinge pe măsură ce adoptăm rațiunea și știința ca principii directoare. Am ceva mai bun de oferit in locul religiei: propria vointa, libera alegere si increderea in propriile puteri.
Fosta membra 9am.ro

964 mesaje
Membru din: 7/05/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 00:31

De la: adipopa, la data 2009-06-18 23:33:26
De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-18 22:31:17morala cuprinde normele carora li se asociaza ideea de drept sau gresit! si ... tine, in general, de inteligenta individului, de societate ... in nici un caz nu este raportata lui dumnezeu sau altor zei.
Dorinel, cu inteligența nu m-ai lămurit nici pe celălalt topic. Nu ți se pare cel puțin ciudat (dacă nu și total descurajant) că în filosofia morală nimeni nu a mai susținut ideea ta? Încearcă să scrii un articol sau o carte cu titlul: „Moralitatea ține de inteligenț㠖 o nouă perspectivă ontologică asupra moralității.” Dar până atunci, știi care e, să zicem, diferența dintre doi mincinoși, unul inteligent și unul prost? Primul este un mincinos inteligent; al doilea un mincinos prost. Ține doar de rafinament și stil; caracterul e același.
Bine. Mă duc să-mi liniștesc și eu inteligența. Noapte bună.
adi, constat o prima greseala in abordare ta fata de acest subiect: ,,Nu ți se pare cel puțin ciudat (dacă nu și total descurajant) că în filosofia morală nimeni nu a mai susținut ideea ta?''
sa inteleg ca fiozofia ta morala se raporteaza mereu la ce au zis si gandit altii?!! daca da, este grav! oare nu avem dreptul sa gandim si noi ceilalti, astia din turma anonimatului ?... mereu trebuie sa ne supunem unor idei preluate de la altii?!!
eu mi-am argumentat afirmatia mea cum ca morala tine in primul rand de inteligenta individului ... dar am sa-mi permit sa o asociez si evolutiei societatii. oamenii cu cat evolueaza cu atat devin mai inteligenti, societatea cu cat evolueaza cu atat devine mai inteligenta. cu ocazia asta evolueaza si criteriile morale si moralitatea in sine.
cat despre diferenta dintre doi mincinosi ... am sa o privesc ca pe o ironie si n-am sa-i raspund! numai bine.


Religia este o rămășiță a copilăriei inteligenței noastre, ea se va stinge pe măsură ce adoptăm rațiunea și știința ca principii directoare. Am ceva mai bun de oferit in locul religiei: propria vointa, libera alegere si increderea in propriile puteri.
adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 08:32

De la: Dorulet, la data 2009-06-18 23:34:31Ei vezi Adi, cu asta nu sunt eu de acord: "Am spus de atâtea ori că Dumnezeu (nu credința în Dumnezeu) este necesar moralității. Fără Dumnezeu (nu fără credință), nu există valori și obligații morale obiective!" după cum am spus și dincolo pe "ortodoxie", dacă ar fi așa cum spuneți voi, nu ar mai fi crime, atrocități, războaie! Din moment ce sunt....nu mă puteți lămurii că "morala vine de la D-zeu"!


Dora, nu văd legătura dintre afirmația mea (fără Dumnezeu, nu există valori și obligații morale obiective) și obiecția ta (dacă ar fi așa, nu ar mai fi crime).

Păi tocmai crimele dovedesc că există valori și obligații morale obiective pe baza cărora judecăm astfel de acte – altfel cum le-am putea judeca? Iar principii morale precum cel redat mai sus (este întotdeauna o crimă să chinui un copil pentru propriul amuzament) nu sunt supuse opiniei unei comunități particulare (pedofile, naziste, etc.).

Crezi că sclavia copiilor, violența domestică sau abuzul de substanțe sunt valori morale subiective (supuse opiniei unuia sau altuia) sau crezi că sunt obiective (întotdeauna imorale, indiferent de opinia celor care le practică sau asistă)?

Nu toate valorile și obligațiile morale sunt obiective. Dar valori și obligații morale obiective (care nu depind de o opinie sau alta) există! Acestea fac obiectul discuției de față.


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 08:36

De la: Dorulet, la data 2009-06-18 23:45:56Ba uite că din păcate are! Morala nu este o știință exactă să poți face silogisme în favoarea ori defavoarea acceptării ei ca adevărat sau fals!


Tu te înșeli, Dora. Filosofia morală este prietenă-de-toartă cu logica silogistică/aristoteliană!


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 08:39

De la: Dorulet, la data 2009-06-18 23:48:14Ești în eroare dragul meu prieten.....ceaiul, de fapt era cafea!


Bine. Recunosc eroarea. În cazul ăsta, te anunț că era vorba de cianură, nu stricnină...


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 08:43

De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-18 23:37:02parerea mea e ca morala crestina nu e ceva obiectiv, odata ce a evoluat de-a lungul timpului.


Dorinel, nu vorbeam neaparat despre moralitatea creștină (ci despre moralitate în general), iar părerea mea despre părerea ta (că moralitatea creștină nu e ceva obiectiv) este că nici părerea ta nu e obiectivă (pe același criteriu).


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 08:52

De la: Dorulet, la data 2009-06-18 23:43:08Ontologia nu este altceva decât "o teorie speculativă"...așa că fiecare are dreptul să aibă teoria lui, în ce privește moralitatea. Chiar nu poți să-mi "vâri pe gât" ceea ce eu nu accept ca fiind "universal valabil", atât timp cât nu ai argumente solide.

O crimă este o crimă dacă societatea spune că este o crimă! Dacă nu, nu este crimă! Dacă tu sau eu o considerăm așa....nu înseamnă că și cei din "america latină" (de exemplu), o consideră tot crimă!


Dora, spuneam că ontologia morală este o disciplină a filosofiei care cercetează bazele moralității. Ea nu înseamnă și nu presupune un adevăr moral universal valabil. Doar pune un anumit set de întrebări pentru a proba temelia sau substanța moralității. Nu sunt necesare argumente solide; acestea sunt definiții.


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 08:55

De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-19 00:08:20numele Samson are rezonanțe biblice ... dar purtat de un asemenea personaj, un dulau parca, numele isi pierde din stralucire. Samurache este ... un diminutiv care sugereaza pe de o parte talia mijlocie a unui alt caine, dar și statutul lui neglijabil în ierarhia curții. Samson ilustreaza tipul ipocritului, prin antiteza, Samurache este exponentul naivului, al celui incapabil sa-si aibă propria opinie.

intr-un final Samson il amenință cu bataia pe bietul catel ... „o sa-ti dăm o bătaie/ care s-o pomenești'' ... ca de, Samson e un „dulau de curte, ce latra foarte tare” care se adreseaza unui ascultator pasiv: „un bou oarecare'' . pozitia personajului Samson in ierarhia ,,ograzii'' este de a apara bunurile stapanului. incântat de Samson, cațelul Samurache intervine in intentia de a-si arata admirația. incercarea timida a lui Samurache de a-si justifica interventia este intrerupta cu brutalitate de catre Samson, care ii explica pe un ton amenintator ca egalitatea este apanajul celor puternici.

morala data de tine ar fii: egalitatea, un ideal al democratiei moderne, devine doar un slogan pentru a-i manipula pe creduli.

asta-i morala de care imi vorbesti?!!


Dorinel, fabula testează ipocrizia celui care latră după egalitate (pardon, toleranță), dar scheaună să o și dea.


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 09:01

De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-19 00:31:52adi, constat o prima greseala in abordare ta fata de acest subiect: ,,Nu ți se pare cel puțin ciudat (dacă nu și total descurajant) că în filosofia morală nimeni nu a mai susținut ideea ta?''
sa inteleg ca fiozofia ta morala se raporteaza mereu la ce au zis si gandit altii?!! daca da, este grav! oare nu avem dreptul sa gandim si noi ceilalti, astia din turma anonimatului ?...


Dorinel, trebuie să stai pe umerii cercetătorilor dinaintea ta ca să vezi mai departe decât ei. Iar ca să măsori relația dintre inteligență și moralitate (posibilă-dar-improbabilă) trebuie să faci mai mult decât să opinezi din spatele unui monitor...



adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 09:43

De la: adipopa, la data 2009-06-19 08:32:50Nu toate valorile și obligațiile morale sunt obiective. Dar valori și obligații morale obiective (care nu depind de o opinie sau alta) există! Acestea fac obiectul discuției de față.


Uite, pe baza celor discutate până acum, dă-mi voie să re-construiesc silogistic argumentul moral privind existența lui Dumnezeu (și apoi să abandonez o vreme biroul și calculatorul):

P1 ....Fără Dumnezeu, nu există valori și obligații morale obiective.
P2 ....Valori și obligații morale obiective există.
C ......Dumnezeu există.


Fosta membra 9am.ro

1798 mesaje
Membru din: 1/04/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 11:36

De la: adipopa, la data 2009-06-19 09:43:39
De la: adipopa, la data 2009-06-19 08:32:50Nu toate valorile și obligațiile morale sunt obiective. Dar valori și obligații morale obiective (care nu depind de o opinie sau alta) există! Acestea fac obiectul discuției de față.


Uite, pe baza celor discutate până acum, dă-mi voie să re-construiesc silogistic argumentul moral privind existența lui Dumnezeu (și apoi să abandonez o vreme biroul și calculatorul):

P1 ....Fără Dumnezeu, nu există valori și obligații morale obiective.
P2 ....Valori și obligații morale obiective există.
C ......Dumnezeu există.

Vai de capul meu .... Adi ai ajuns sa te cobori chiar asa de jos ????


24 de ore intr-o zi, 24 de beri intr-o lada. Vreo coincidenta?
Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 11:47

adi...dacă-mi permiți...(și dacă nu...asta e... )...modific puțin silogismul tău....
p1:fără dumnezeu nu există moralitate
p2: moralitate există
c: dumnezeu există

știu ce o să mi se răspundă ...că și ateii pot fii persoane foarte morale...
însă v-aș ruga să fiți atenți la un aspect...faceți diferența între credința în dumnezeu și dumnezeu ca atare...


Fosta membra 9am.ro

1798 mesaje
Membru din: 1/04/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 11:47

De la: adipopa, la data 2009-06-19 08:36:21
De la: Dorulet, la data 2009-06-18 23:45:56Ba uite că din păcate are! Morala nu este o știință exactă să poți face silogisme în favoarea ori defavoarea acceptării ei ca adevărat sau fals!


Tu te înșeli, Dora. Filosofia morală este prietenă-de-toartă cu logica silogistică/aristoteliană!


WTF ???? Adi iar ai inceput sa le scoti din tolba lui .."Mos Craciun"? ... mai este pana in decembrie...


24 de ore intr-o zi, 24 de beri intr-o lada. Vreo coincidenta?
Fosta membra 9am.ro

1798 mesaje
Membru din: 1/04/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 11:49

De la: adipopa, la data 2009-06-19 09:01:26
De la: Dorin_Ilie, la data 2009-06-19 00:31:52adi, constat o prima greseala in abordare ta fata de acest subiect: ,,Nu ți se pare cel puțin ciudat (dacă nu și total descurajant) că în filosofia morală nimeni nu a mai susținut ideea ta?''

sa inteleg ca fiozofia ta morala se raporteaza mereu la ce au zis si gandit altii?!! daca da, este grav! oare nu avem dreptul sa gandim si noi ceilalti, astia din turma anonimatului ?...




Dorinel, trebuie să stai pe umerii cercetătorilor dinaintea ta ca să vezi mai departe decât ei. Iar ca să măsori relația dintre inteligență și moralitate (posibilă-dar-improbabilă) trebuie să faci mai mult decât să opinezi din spatele unui monitor...







Nici cu DEX-ul in brate nu mai poti fi salvat .... Zicei ca stii sa cureti un cartof? ...EXERSEAZA ... poate ajungi sa faci ceva UTIL...


24 de ore intr-o zi, 24 de beri intr-o lada. Vreo coincidenta?
Fosta membra 9am.ro

1798 mesaje
Membru din: 1/04/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 11:53

De la: adipopa, la data 2009-06-19 09:43:39
De la: adipopa, la data 2009-06-19 08:32:50Nu toate valorile și obligațiile morale sunt obiective. Dar valori și obligații morale obiective (care nu depind de o opinie sau alta) există! Acestea fac obiectul discuției de față.


Uite, pe baza celor discutate până acum, dă-mi voie să re-construiesc silogistic argumentul moral privind existența lui Dumnezeu (și apoi să abandonez o vreme biroul și calculatorul):

P1 ....Fără Dumnezeu, nu există valori și obligații morale obiective.
P2 ....Valori și obligații morale obiective există.
C ......Dumnezeu există.


P1 ....Fără CREIER, nu există valori și obligații morale obiective.
P2 ....Valori și obligații morale obiective există.
C ......CREIERUL există

Deci "inteligenta" da moralitatea ... E PREA PE FATZA...


24 de ore intr-o zi, 24 de beri intr-o lada. Vreo coincidenta?
Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 12:10

De la: adipopa, la data 2009-06-19 08:52:00
De la: Dorulet, la data 2009-06-18 23:43:08Ontologia nu este altceva decât "o teorie speculativă"...așa că fiecare are dreptul să aibă teoria lui, în ce privește moralitatea. Chiar nu poți să-mi "vâri pe gât" ceea ce eu nu accept ca fiind "universal valabil", atât timp cât nu ai argumente solide.
O crimă este o crimă dacă societatea spune că este o crimă! Dacă nu, nu este crimă! Dacă tu sau eu o considerăm așa....nu înseamnă că și cei din "america latină" (de exemplu), o consideră tot crimă!


Dora, spuneam că ontologia morală este o disciplină a filosofiei care cercetează bazele moralității. Ea nu înseamnă și nu presupune un adevăr moral universal valabil. Doar pune un anumit set de întrebări pentru a proba temelia sau substanța moralității. Nu sunt necesare argumente solide; acestea sunt definiții.


Total de acord cu această afirmație
...și totuși pentru ce încerci să construiești silogismul??? Ca să dovedești existența lui D-zeu??? Știi prea bine că îți pierzi timpul...


Când toată lumea gândește la fel înseamnă că nimeni nu gândește.
Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 19 Iunie 2009, ora 12:13

De la: maressalul_, la data 2009-06-19 11:53:29
De la: adipopa, la data 2009-06-19 09:43:39
De la: adipopa, la data 2009-06-19 08:32:50Nu toate valorile și obligațiile morale sunt obiective. Dar valori și obligații morale obiective (care nu depind de o opinie sau alta) există! Acestea fac obiectul discuției de față.


Uite, pe baza celor discutate până acum, dă-mi voie să re-construiesc silogistic argumentul moral privind existența lui Dumnezeu (și apoi să abandonez o vreme biroul și calculatorul):

P1 ....Fără Dumnezeu, nu există valori și obligații morale obiective.
P2 ....Valori și obligații morale obiective există.
C ......Dumnezeu există.


P1 ....Fără CREIER, nu există valori și obligații morale obiective.
P2 ....Valori și obligații morale obiective există.
C ......CREIERUL există

Deci "inteligenta" da moralitatea ... E PREA PE FATZA...



Super-tareeee!!!!!


Când toată lumea gândește la fel înseamnă că nimeni nu gândește.
Pagini: << 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Putem citi Âși discuta Biblia ca literaturĂŁ – indiferent dacĂŁ o acceptĂŁm (sau nu) ca sursĂŁ pentru gĂąndi teologic Âși a trĂŁi creÂștineÂște?
Mergi la: