back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Putem citi ºi discuta biblia ca literaturã – indiferent dacã o acceptãm (sau nu) ca sursã pentru gândi teologic ºi a trãi creºtineºte?

 


 
Pagini: << 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 >> Sari la pagina:
 
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 8 Mai 2009, ora 20:54

De la: adipopa, la data 2009-05-08 19:52:24Richard Dawkins vs. John Lennox


O dezbatere publicã: ateism vs. teism





http://www.dawkinslennoxdebate.com/





Îmi pare rãu, dar nu ºtiu cum se poate posta direct clip-ul.
















adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 8 Mai 2009, ora 21:59

Mulþumesc, Mytcor. Într-o bunã zi o sã învãþ ºi eu cum se face chestia asta.


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 8 Mai 2009, ora 22:39

De la: adipopa, la data 2009-05-08 21:59:51Mulþumesc, Mytcor. Într-o bunã zi o sã învãþ ºi eu cum se face chestia asta.




dak ai stii cat se simplu e....

pana si eu am resusit....







exemplifikre....o dediktie speciala pentru maresal ...


www.youtube.com/v/vwf9XInFwIQ&hl=en&fs=1">www.youtube.com/v/vwf9XInFwIQ&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344">


Fosta membra 9am.ro

191 mesaje
Membru din: 18/12/2008
Postat pe: 13 Mai 2009, ora 15:03

In aceste zile o persoana care nu este crestina mi-a pus o intrebare (pe care o ridic si eu la randul meu pe acest forum): de ce crestinismul isi indreapta atentia mai mult spre persoanele sarace, defavorizate si promoveaza aceasta idee - ca cei saraci vor ajunge in Imparatia Cerurilor? Eu as continua si as intreba: ce este Imparatia Cerurilor pentru un crestin (indiferent de confesiunea religioasa)?


gabigabi

12108 mesaje
Membru din: 1/10/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 13 Mai 2009, ora 15:09

Dumnezeule Mare,ce intrebare ! nu stii raspunsul dar crezi despre tine ca esti Crestin ?!? hai,ca-i tare ! e ca si cum ai spune ca stii o limba straina ,dar nu sti sa citesti ce scrie in acea limba !


Fosta membra 9am.ro

1639 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Mangalia

Postat pe: 13 Mai 2009, ora 15:10

De la: eclaudesvd, la data 2009-05-13 15:03:53In aceste zile o persoana care nu este crestina mi-a pus o intrebare (pe care o ridic si eu la randul meu pe acest forum): de ce crestinismul isi indreapta atentia mai mult spre persoanele sarace, defavorizate si promoveaza aceasta idee - ca cei saraci vor ajunge in Imparatia Cerurilor? Eu as continua si as intreba: ce este Imparatia Cerurilor pentru un crestin (indiferent de confesiunea religioasa)?


Nu neaparat la persoanele sarace (cu o stare materiala foarte scazuta) face referire crestinismul .
Miezul crestinismului este sa ne ajutam intre noi , sa-l sprijinim pe cel nevoiasi . Persoanele cu o stare materiala foarte buna care au avut in jurul lor pesoane nevoiase , bolnave si carora nu le-a oferit un mic ajutor nu ar merita sa ajunga in Imparatia Cerurilor .


gabigabi

12108 mesaje
Membru din: 1/10/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 13 Mai 2009, ora 15:14

dar DE CE nu merita ?


Fosta membra 9am.ro

191 mesaje
Membru din: 18/12/2008
Postat pe: 13 Mai 2009, ora 15:38

gabigabi... tu stii aspunsul? De unde stii ca eu nu-l stiu? exista doar un singur raspuns? Exista mai multe opinii? care este opinia ta? Eu nu cred despre mine ca sunt crestin... EU SUNT CRESTIN, CRESTIN ROMANO-CATOLIC.


Fosta membra 9am.ro

191 mesaje
Membru din: 18/12/2008
Postat pe: 13 Mai 2009, ora 15:44

De la: CAMELYA_, la data 2009-05-13 15:10:49
De la: eclaudesvd, la data 2009-05-13 15:03:53In aceste zile o persoana care nu este crestina mi-a pus o intrebare (pe care o ridic si eu la randul meu pe acest forum): de ce crestinismul isi indreapta atentia mai mult spre persoanele sarace, defavorizate si promoveaza aceasta idee - ca cei saraci vor ajunge in Imparatia Cerurilor? Eu as continua si as intreba: ce este Imparatia Cerurilor pentru un crestin (indiferent de confesiunea religioasa)?


Nu neaparat la persoanele sarace (cu o stare materiala foarte scazuta) face referire crestinismul .
Miezul crestinismului este sa ne ajutam intre noi , sa-l sprijinim pe cel nevoiasi . Persoanele cu o stare materiala foarte buna care au avut in jurul lor pesoane nevoiase , bolnave si carora nu le-a oferit un mic ajutor nu ar merita sa ajunga in Imparatia Cerurilor .


Cristos in Evnaghelie isi indreapta discursul sau spre cei saraci (anawim). In discursul de pe munte unde proclama fericirile, atentia sa este indreptata spre cei saraci, oprimiti. In Lc, acelasi discurs cuprinde fericirile,iar dupa enuntarea lor se adreseaza celor bogati cu cuvintele: vai voua!!!
Esenta crestinismului este credinta in Cristos, Fiul lui Dumnezeu care s-a facut om pentru noi, a patimit, a murit si s-a rastignit. Faptul ca Biserica in general se apleaca spre cei saraci si marginalizati e o consecinta a credintei in Dumnezeu. Iubirea propusa de Cristos se realizeaza prin actele de milostenie. Mai mult Cristos se identifica cu cei saraci: Daca unuia dintre acestia mici ati facut unul din aceste lucruri, mie mi-ati facut!


gabigabi

12108 mesaje
Membru din: 1/10/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 13 Mai 2009, ora 15:57

deci nu pentru ca bogatia inseamna o adunare de averi ptr.sine si nu o daruire ? nu ptr.ca inseamna Lacomie, Zgircenie, Egoism ,Impietrire de Inima ,Neiubire de oameni ? nu ptr.ca iubirea de arginti a inlocuit iubirea de Dumnezeu ? nu pentru ca numai lepadindu-ne de toate astea putem spera la intoarcerea Acasa ? daca esti Crestin si sti toate astea ,de ce ai mai intrebat ?era doar retorica postarea ta ?


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 13 Mai 2009, ora 18:16

**Eu as continua si as intreba: ce este Imparatia Cerurilor pentru un crestin (indiferent de confesiunea religioasa)?**

enclaudesvd...imparatia cerurilor a fost subiectul unei dispute intre mine si adi pe topicul asta ,disputa care a umplut vreo cateva pagini si in acelasi timp ne-a umplut pe amandoi de nervi....
intr-un final....cum niciunul dintre noi nu voia sa renunte la ideea sa am abandonat discutia....
(si nu a ramas nici ca mine ...nici ca el...pentru ca nu s-a gasit nimeni care sa tina scorul )


uite inca odata parerea mea....imparatia cerurilor sau imparatia lui dumnezeu nu este din lumea aceasta...se afla intr-o alta lume...intr-o lume in care vom intra intra dupa ce vom muri...imparatia lui dumnezeu este de fapt raiul...
deci...in momentul in care iisus spune ca este mai lesne sa treaca o camila prin urechile acului decat sa intre un bogat in imparatia lui dumnezeu sa refera la faptul ca bogatii nu-si pot mantui sufletul....deci...nu pot intra in rai (imparatia cerurilor)....
si asta nu pentru ca portile raiului ar fii inchise pentru ei (accesul fiindu-le interzis) ci datorita lacomiei lor....oamenii bogati nu urmaresc sa-si mantuiasca sufletul ci sa devina si mai bogati...iar asta este uraciune in fata lui dumnezeu...
altfel...exista si oameni bogati care s-au mantuit....prin faptele pe care le-au facut....
gandeste-te numai la imparatul constantin cel mare care a pus capat persecutiilor crestinilor ....sau la imparatii bizantini....
ideea e ca nu conteaza bogatia pe care o detinem pe acest pamant ci faptele bune pe care le facem...
iisus nu i-a dispretuit pe cei bogati ....a mancat in casa vamesilor ,a vindecat slaga sutasiului...etc..
a spus doar ca pentru cei bogati e greu sa-si mantuiasca sufletul pentru ca ei nu se mai gandesc la asta ci numai la cum sa stranga mai multa avere aici...



asta e parerea mea....adi are o cu totul alta parere....diseara cand o sa intre o sa ti-o spuna si el pe a lui...



numai bine !!!....:)


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 13 Mai 2009, ora 19:05



Fosta membra 9am.ro

1639 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Mangalia

Postat pe: 13 Mai 2009, ora 19:08

Un mesaj foarte frumos

www.youtube.com/v/FR5K21ORGN0&hl=en&fs=1">www.youtube.com/v/FR5K21ORGN0&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344">


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 00:41

De la: eclaudesvd, la data 2009-05-13 15:03:53In aceste zile o persoana care nu este crestina mi-a pus o intrebare (pe care o ridic si eu la randul meu pe acest forum): de ce crestinismul isi indreapta atentia mai mult spre persoanele sarace, defavorizate si promoveaza aceasta idee - ca cei saraci vor ajunge in Imparatia Cerurilor? Eu as continua si as intreba: ce este Imparatia Cerurilor pentru un crestin (indiferent de confesiunea religioasa)?


Eclaudesvd, creºtinismul autentic a îmbrãþiºat tãmãduitor sãrãcia; dar, dacã ar fi considerat-o suficientã sau mântuitoare fãrã credinþa în Iisus Hristos, nu ar mai fi vestit (ºi nu ar mai vesti) evanghelia...



adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 00:42

De la: ioana_dark, la data 2009-05-13 18:16:57uite inca odata parerea mea....imparatia cerurilor sau imparatia lui dumnezeu nu este din lumea aceasta...se afla intr-o alta lume...intr-o lume in care vom intra intra dupa ce vom muri...imparatia lui dumnezeu este de fapt raiul.


Pe scurt, pentru cei care nu au citit paginile anterioare, poziþia mea este urmãtoarea:

În evanghelii, împãrãþia cerurilor (sau împãrãþia lui Dumnezeu) are de-a face cu aºteptarea evreiascã de a vedea domnia Dumnezeului legãmântului înfiripându-se ºi aºezându-se în istorie prin îndreptãþirea poporului sãu ºi judecarea asupritorilor acestuia. Iudaismul vremurilor lui Iisus nu interioriza psiho-afectiv împãrãþia lui Dumnezeu, ci o materializa în acte concrete de eliberare ºi restaurare; nici nu o lega de sfârºitul lumii materiale, ci de dovezi tangibile privind reînstãpânirea ei o datã cu întoarcerea lui Yhwh în Sion. Aceastã întoarcere dumnezeiascã a înþeles Iisus cã o întrupeazã el însuºi ºi cã o sãvârºeºte asumându-ºi de bunã voie ºi spre neschimbare vocaþia îndoitã de rob isaianic ºi rege davidic.

Acum, Ioana, te întreb: dacã împãrãþia lui Dumnezeu „este dintr-o altã lume...în care vom intra dupã moarte...raiul,” cum înþelegi zicerile lui Iisus de mai jos?

Marcu 9.1 (cf. Matei 16.28; Luca 9.27)

Adevãrat grãiesc vouã cã sunt unii, din cei ce stau aici, care nu vor gusta moartea, pânã ce nu vor vedea împãrãþia lui Dumnezeu, venind întru putere.

Matei 12.28 (cf. Luca 11.20)

Iar dacã Eu cu Duhul lui Dumnezeu scot pe demoni, iatã a ajuns la voi împãrãþia lui Dumnezeu.

Luca 10.10-11

ªi în orice cetate veþi intra ºi nu vã vor primi, ieºind în pieþele ei, ziceþi: ºi praful care s-a lipit de picioarele noastre din cetatea noastrã vi-l scuturãm vouã. Dar aceasta sã ºtiþi, cã s-a apropiat împãrãþia lui Dumnezeu.


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 00:50

De la: ioana_dark, la data 2009-05-13 19:05:36www.mediafax.ro/externe/moscova-nato-si-sua-ameninta-stabilitate...]

Da, Ioana, când scrii un editorial din bârlogul ursului, zece propoziþii sunt despre ce crede dânsul ºi numai una despre ce mai cred ºi alþii...


Fosta membra 9am.ro

1499 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 14 Mai 2009, ora 11:15

Saracia nu este o virtute asa cum nici bogatia nu este o pedeapsa... Hristos acuza doar iubirea de bogatie. Cu ce este mai presus un sarac care toata viata isi doreste sa fie bogat si doreste sa faca pacate cu bogatiile pe care le-ar avea... decat un bogat care chiar este in situatia asta...

Bogatia nu este autostrada spre iad ci iubirea de bogatie duce direct acolo... este normal sa se ceara milostenie de la cel care are mai mult, pentru ca de la Dumnezeu are... aduceti-va aminte de dreptii Vechiului Testament cate bogatii le dadea Dumnezeu pentru credinta lor...


Hazardul este mãsura ignoranþei noastre. (Henry Poincare)
adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 19:06

De la: andu30, la data 2009-05-14 11:15:43Saracia nu este o virtute asa cum nici bogatia nu este o pedeapsa...


Frumos spus, Andu.

Cu Eclaudesvd am mai vorbit undeva pe la începutul topicului despre teologia eliberãrii ºi influenþa acesteia asupra misiunii bisericii în special în America Latinã. Exemplele (uºor marxiste) ale teologilor eliberãrii sunt pentru mine o inspiraþie, deºi (din motive politice specific sud-americane) exageza lor asupra textelor biblice nu dovedeºte întotdeauna echilibrul pe care încerci sã-l încapsulezi tu.


Fosta membra 9am.ro

964 mesaje
Membru din: 7/05/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 19:15

Sa nu mai spuneti ca nu "filtrez" informatia din cele mai multe surse. Va recomand un documentar bun care a fost si pe TVR 1: BIBLIA:MESAJUL LUI DUMNEZEU CÃTRE OM (THE BIBLE: GOD'S MESSAGE TO MAN-Canada, 2006). Pe scurt, despre ce este vorba.
Cei mai mulþi creºtini considerã Biblia a fi Cuvântul revelat al lui Dumnezeu. În mod tradiþional se afirmã cã autorul ei ar fi Dumnezeu însuºi. Un argument adus de credincioºi în sprijinul originii supranaturale a Bibliei e ceea ce se considerã a fi coerenþa ei internã teologicã (ºi factualã), în ciuda numeroºilor autori umani care au contribuit la scrierea ei de-a lungul unei perioade extrem de extinse de timp, în contexte foarte variate.
Adevãrul este cã Biblia, cea mai cunoscutã ºi cititã carte din lume, este în acelaºi timp ºi cea mai puþin cunoscutã carte la nivel ºtiinþific.(!!!!)
Este motivul pentru care producãtorii acestui documentar încerca pe parcursul a ºase episoade, sã rãspundã la întrebãri relativ simple despre Biblie, cum ar fi când a apãrut aceastã lucrare ºi unde?
Expertul Bruno Maggioni va încerca sã gãseascã explicaþii unanim acceptate de cãtre toþi oamenii, indiferent de religia lor.
Il puteti cauta pe internet sa am sa-l postez eu pe unul din topice. Sa aveti o zi "faina" cum am avut eu azi la serviciu. Glumeam.


Religia este o rãmãºiþã a copilãriei inteligenþei noastre, ea se va stinge pe mãsurã ce adoptãm raþiunea ºi ºtiinþa ca principii directoare. Am ceva mai bun de oferit in locul religiei: propria vointa, libera alegere si increderea in propriile puteri.
Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 21:09

**Marcu 9.1 (cf. Matei 16.28; Luca 9.27)

Adevãrat grãiesc vouã cã sunt unii, din cei ce stau aici, care nu vor gusta moartea, pânã ce nu vor vedea împãrãþia lui Dumnezeu, venind întru putere.

Matei 12.28 (cf. Luca 11.20)

Iar dacã Eu cu Duhul lui Dumnezeu scot pe demoni, iatã a ajuns la voi împãrãþia lui Dumnezeu.

Luca 10.10-11

ªi în orice cetate veþi intra ºi nu vã vor primi, ieºind în pieþele ei, ziceþi: ºi praful care s-a lipit de picioarele noastre din cetatea noastrã vi-l scuturãm vouã. Dar aceasta sã ºtiþi, cã s-a apropiat împãrãþia lui Dumnezeu.**

adi...eu trebuie sa recunosc ca nu stiu limba greaca...doar cateva cuvinte pe care le-am invatat la cursul de bizant (unul dintre cursurile mele preferate )...
insa...mi-ai spus tu ca peste tot in biblie ,in traducerea in greca a ei ,termenul *imparatie* este tradus *basileia*...acest termen are doua sensuri....
1) teritoriul efectiv stapanit de un basileu (imparat)
2) puterea imperiala
in citatele date de tine termenul *basileia* trebuie inteles in al doilea sens al sau (hristos apare ca pantocrator...imparatul ceresc)
insa...in citate de genul *ca acelora este imparatia cerurilor* sau *imparatia mea nu este din lumea aceasta* iisus se refera la teritoriul efectiv pe care-l stapaneste...si care va deveni un model pentru teritoriile de pe pamant stapanite de oameni....


ps: am aflat ce era cu irod .... ....nu era beat cand a spus *iti voi da tie pana la jumatate din basileia mea*....si nici nu exista o exceptie asa cum spuneai tu (ca in cazul asta ar fii vorba de un simplu guvernator si ca provincia guvernata de el ar putea fi denumita basileia)....doar ca...pe atunci iudeea nu era inca provincie romana..va deveni doar dupa moartea sa......
irod nu este un simplu guvernator ci autocrator....!!!



adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 21:30

De la: Dorin_Ilie, la data 2009-05-14 19:15:10Sa nu mai spuneti ca nu "filtrez" informatia din cele mai multe surse. Va recomand un documentar bun care a fost si pe TVR 1: BIBLIA:MESAJUL LUI DUMNEZEU CÃTRE OM (THE BIBLE: GOD'S MESSAGE TO MAN-Canada, 2006). Pe scurt, despre ce este vorba.


Dorinel, cred cã existã coerenþã în mesajul/conþinutul cãrþilor biblice, cred cã întâmplãrile relatate sunt factuale (relatate însã conform normelor antice), dar nu cred cã Biblia comunicã la nivel (sau folosind un limbaj) ºtiinþific. Cred cã efortul acomodãrii scripturii cunoºtinþelor ºtiinþifice va sfârºi nedreptãþindu-le pe amândouã.



Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 21:50

De la: adipopa, la data 2009-05-14 21:30:27
De la: Dorin_Ilie, la data 2009-05-14 19:15:10Sa nu mai spuneti ca nu "filtrez" informatia din cele mai multe surse. Va recomand un documentar bun care a fost si pe TVR 1: BIBLIA:MESAJUL LUI DUMNEZEU CÃTRE OM (THE BIBLE: GOD'S MESSAGE TO MAN-Canada, 2006). Pe scurt, despre ce este vorba.


Dorinel, cred cã existã coerenþã în mesajul/conþinutul cãrþilor biblice, cred cã întâmplãrile relatate sunt factuale (relatate însã conform normelor antice), dar nu cred cã Biblia comunicã la nivel (sau folosind un limbaj) ºtiinþific. Cred cã efortul acomodãrii scripturii cunoºtinþelor ºtiinþifice va sfârºi nedreptãþindu-le pe amândouã.



Wow Adi, nici nu ºtiam cã poþi fi atât de obiectiv! Bravo!
Spre deosebire de Cezar....


Când toatã lumea gândeºte la fel înseamnã cã nimeni nu gândeºte.
Fosta membra 9am.ro

191 mesaje
Membru din: 18/12/2008
Postat pe: 14 Mai 2009, ora 22:30

Imparatia Cerurilor se manifesta in doua moduri: unul aici pe pamant, si un altul in viata viitoare. Cristos foloseste diferite imagini pentru a prezenta Imparatia Cerurilor in toate aspectele sale: mister, prezenta continua, finalitate pamanteasca, continuitate cereasca, punand accent pe practicarea virtutilor, mai ales a caritatii. Saracia si Imparatia Cerurilor au o legatura stransa: in toate parabolele saracii (anawim) au intaietate in a intra in Imparatie (parabola nuntasilor, judecata de pe urma, lazar cel sarac etc.); pare ca Isus Cristos pregateste o cale numai pentru cei saraci si-i uita pe cei bogati. Insa in Evanghelii bogatia este prezentata ca o piedica de a te apropia de Cristos si implicit de a intra in Imparatia cerurilor. Pare ca singura solutie de a intra in Imparatie e de a renunta la bogatii, de a nu-ti alipi inima de mamona si a imbratisa crucea lui Cristos. Aceasta conditie nu se indeplineste in viata viitoare, ci in viata de acum. Saracia este o cale de a intra in Imparatia Cerurilor dar nu este singura, si in nici un caz nu este individuala: intotdeauna depinde de credinta in Cristos si de marturisirea Lui ca Mesia.


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 22:43

De la: eclaudesvd, la data 2009-05-14 22:30:26Imparatia Cerurilor se manifesta in doua moduri: unul aici pe pamant, si un altul in viata viitoare. Cristos foloseste diferite imagini pentru a prezenta Imparatia Cerurilor in toate aspectele sale: mister, prezenta continua, finalitate pamanteasca, continuitate cereasca, punand accent pe practicarea virtutilor, mai ales a caritatii. Saracia si Imparatia Cerurilor au o legatura stransa: in toate parabolele saracii (anawim) au intaietate in a intra in Imparatie (parabola nuntasilor, judecata de pe urma, lazar cel sarac etc.); pare ca Isus Cristos pregateste o cale numai pentru cei saraci si-i uita pe cei bogati. Insa in Evanghelii bogatia este prezentata ca o piedica de a te apropia de Cristos si implicit de a intra in Imparatia cerurilor. Pare ca singura solutie de a intra in Imparatie e de a renunta la bogatii, de a nu-ti alipi inima de mamona si a imbratisa crucea lui Cristos. Aceasta conditie nu se indeplineste in viata viitoare, ci in viata de acum. Saracia este o cale de a intra in Imparatia Cerurilor dar nu este singura, si in nici un caz nu este individuala: intotdeauna depinde de credinta in Cristos si de marturisirea Lui ca Mesia.


imparat aici pe pamant...?
nu este adevarat...in ceruri este imparatia sa....a spus chiar el la un moment dat...*imparatia mea nu este din lumea aceasta*...
enclaudesvd...iisus nu a venit pe pamant ca un mare basileu...ci ca un simplu om.....
la a doua venire a sa va fii asta...atunci va veni cu slava si marire...ce se cuvin unui mare imparat...atunci se va arata imparatia sa (adica...puterea sa imperiala)....
acum 2000 de ani a venit cu smerenie ...s-a smerit pe sine ca un rob....a spalat picioarele apostolilor sai...a mancat la masa cu vamesii si pacatosii...a stat de vorba cu prostituate....a acceptat sa fie rastignit ..etc....


gandeste-te la asta...


numai bine...



Fosta membra 9am.ro

191 mesaje
Membru din: 18/12/2008
Postat pe: 14 Mai 2009, ora 23:12

Imparatia Cerurilor nu este o realitate care incepe dupa moarte, ci incepe inca de pe pamant. Daca nu ar fi asa, atunci cristos este regele celor morti, si nu al tuturor (vii si morti). Dualitatea viata-moarte nu implica si existenta a doua imparatii. Cei Botezati intra in dimensiunea regala, profetica si sacerdotala a Imparatiei lui Dumnezeu inca de pe acest pamant. Cristos nu a fost numai un simplu om... aceasta ideea eretica din primul veac crestin a fost condamnata de Biserica Antica. Cristos este om si Dumnezeu, asa cum afirmam in crez. Compotamentul uman a lui Cristos a ridicat natura noastra la divinitate si a rupt bariera dintre moarte, pacat si viata vesnica, incat acum avem un singur mijlocitor: Isus Cristos. Suferinta sa ca om nu neaga in nici un fel divinitatea sa. Imparatia sa nu este din lumea aceasta ... semnifica ca nu a fost un simplu om. Imaginea veterotestamentara a venirii lui Mesia a influentat gandirea apostolilor si a multor generatii inaintea lor, incat asteptarea iudeilor era aceea a unui imparat pamantesc, razboinic, care elibereaza de sub jugul scalviei romane pe poporul ales. Isus instaureaza un alt tip de Imparatie: a iertarii, a pacii, a iubirii, a fratiei. Nu se prezinta niciodata ca un razboinic sau ca un imparat precum Irod sau Cezar. Imparatia sa este diferita: la masa sa au acces saracii, marginalizatii, bolnavii, vamesii, pacatosii. Conditia de a intra in Imparatia sa este ”haina de nunta”... a Botezului, a Spoevedaniei, a Imparatsaniei, a vietii traite bine din punct de vedere moral, a iertarii si a iubirii, a pacii si a dreptatii.


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 14 Mai 2009, ora 23:49

De la: eclaudesvd, la data 2009-05-14 23:12:37Imparatia Cerurilor nu este o realitate care incepe dupa moarte, ci incepe inca de pe pamant. Daca nu ar fi asa, atunci cristos este regele celor morti, si nu al tuturor (vii si morti). Dualitatea viata-moarte nu implica si existenta a doua imparatii. Cei Botezati intra in dimensiunea regala, profetica si sacerdotala a Imparatiei lui Dumnezeu inca de pe acest pamant. Cristos nu a fost numai un simplu om... aceasta ideea eretica din primul veac crestin a fost condamnata de Biserica Antica. Cristos este om si Dumnezeu, asa cum afirmam in crez. Compotamentul uman a lui Cristos a ridicat natura noastra la divinitate si a rupt bariera dintre moarte, pacat si viata vesnica, incat acum avem un singur mijlocitor: Isus Cristos. Suferinta sa ca om nu neaga in nici un fel divinitatea sa. Imparatia sa nu este din lumea aceasta ... semnifica ca nu a fost un simplu om. Imaginea veterotestamentara a venirii lui Mesia a influentat gandirea apostolilor si a multor generatii inaintea lor, incat asteptarea iudeilor era aceea a unui imparat pamantesc, razboinic, care elibereaza de sub jugul scalviei romane pe poporul ales. Isus instaureaza un alt tip de Imparatie: a iertarii, a pacii, a iubirii, a fratiei. Nu se prezinta niciodata ca un razboinic sau ca un imparat precum Irod sau Cezar. Imparatia sa este diferita: la masa sa au acces saracii, marginalizatii, bolnavii, vamesii, pacatosii. Conditia de a intra in Imparatia sa este ”haina de nunta”... a Botezului, a Spoevedaniei, a Imparatsaniei, a vietii traite bine din punct de vedere moral, a iertarii si a iubirii, a pacii si a dreptatii.


enclaudesvd...nu interpreta termenul *basileia* dupa cum vrei tu....nici macar adi nu poate fii de acord cu ce scris tu aici.... ....uite ce presupune acest termen si apoi raspunde-mi la intrebarea....*a venit iisus pe pamant ca un mare imparat?*(chiar daca de multe ori le-a dezvaluit oamenilor multe lucruri despre imparatia cerurilor....imparatia sa...)..
deci...basileia presupune....
1) deplinatatea puterii (plenituto potestatis)....ori...in cazul asta...puterea ii era limitata de conditia sa umana ...conditie pe care a acceptat-o de bunavoie..
2) o structura ierarhica....nu a existat asa ceva pe pamant....dar exista in imparatia cerurilor...este reprezentata de cetele ingerilor peste care dumnezeu conduce in calitate de *megas basileos*...
3) autocratie....el nu conduce lumea ci este condus ...se supune de bunavoie legilor acestei lumi....ori...un mare basileu este Legea vie....nu o poate incalca,dar o poate schimba oricand....
4) comandament militar(imperium)...exclus
5)judecator suprem..exclus ...el nu vine ca judecator ...

etc....(pot sa mai continui daca vrei...)

enclaudesvd....eu nu neg conditia divina a lui iisus(doamne fereste!!!)...spun doar ca nu a venit prima data cu slava si marire ca un mare basileu ci cu smerenie...si asta nu inseamna nimic rau....de ce trebuie neaparat sa-l vedem ca pe un mare basileu cand el a vrut sa ne arate altceva?...de ce trebuie sa cautam semnificatii ascunse acolo unde nu exista?...
un mare imparat a venit in lume ...a lasat imparatia sa din ceruri si a hotarat sa vina aici...sa devina un simplu om...sa stea de vorba cu oamenii...sa fie hulit ,batut si crucifcat pentru greselile noastre....
asta este un exemplu suprem de smerenie....


o singura data se arata el ca mare imparat in noul testament....in momentul in care se inalta la cer....si spune ca la fel va veni a doua oara pe pamant...cu slava si marire...
atunci va judeca vii si mortii...atunci ni se va dezvalui in deplinatatea puterii sale....




Fosta membra 9am.ro

191 mesaje
Membru din: 18/12/2008
Postat pe: 15 Mai 2009, ora 00:10

Ioana, nu trebuie sa fii de acord cu mine, cu atat mai putin adi. Nu ma intereseaza sa/mi dai dreptate sau nu. Introduci in discutie semnificatiile istorice ale termenului ”basilea”, cand de fapt discutia ar trebui sa fie teologica. Citeste scrisoare catre Evrei pentru a intelege anumite concepte de teologie care ulterior au fost dezvoltate, cum ar fi: rege, mare preot, profet, jertfa.

Eu nu am interpretat termenul de ”basileia”. Nici nu am pomenit de el. Nu fac exegeza pe nici un text (sper ca ai observat acest lucru). Teologia biblica este diferita de exegeza, chiar daca se ajunge la aceeasi concluzie. Drumul parcurs este diferit. Nu poti explica un termen teologic folosind doar termeni din domeniul istoriei. trebuie putin mai multa carne pe acest os pe care ai inceput sa construiesti. Daca tu vrei sa crezi ca Imparatia Cerurilor incpe numai dupa moarte, foarte bine. Insa trebuie sa vii cu argumente nu numai istorice, dar si teologice, ceea ce implica Biblia si dogmatica. expresia ”simplu om” exclude dumnezeirea lui Cristos.



Ce intelegi tu prin expresia ”a venit ca un mare imparat”? Magii cand il cauta pe prunc, il intreaba pe Irod: unde este nascut noul rege al iudeilor? acest titlu de rege nu si/l pune Isus singur, ci ii este atribuit. Intrarea sa in Ierusalim este asemenea unui rege. Poporul este cel care il priveste pe Cristos ca un rege. O imparatie presupune un rege. Imparatia propusa de cristos este diferita de cea a gandirii umane. Ea a inceput cu Cristos si se termina cu El. Structura ierarhica de care vb nu/si are rostul in gandirea evanghelica. El conduce lumea. A invins moartea, pacatul, raul, deci El este cel care conduce lumea aceasta, respectand principiul libertatii individuale.


Fosta membra 9am.ro

311 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 15 Mai 2009, ora 00:44

Ioana, tine cont si de faptul ca "imparatia cerurilor" inseamna si biserica ( in ortodoxie); . Biserica din ceruri este evident raiul, biserica de pamant este cea despre care vorbesc versetele citate de adipopa; mai este si Biserica din inima fiecaruia. Asta face ca ceea ce spune eclaudesdv sa fie mult mai aproape de interpretarea teologica a Sfintilor Parinti; e spus insa nitel mai alambicat, in stilul teologiei apusene.

adipopa, imbratiseaza inca o data un punct de vedere mai degraba protestant care nu neaga neaparat divinitatea lui Iisus, ci doar o " jecmaneste" de metarealitate ancorand-o numai in istoricitate.



adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 15 Mai 2009, ora 02:05

De la: funnymoon, la data 2009-05-15 00:44:18Ioana, tine cont si de faptul ca "imparatia cerurilor" inseamna si biserica ( in ortodoxie); . Biserica din ceruri este evident raiul, biserica de pamant este cea despre care vorbesc versetele citate de adipopa; mai este si Biserica din inima fiecaruia.


Funnymoon, limitarea „împãrãþiei lui Dumnezeu” la bisericã se va bloca de exemplu în faþa parabolelor împãrãþiei sau a textelor de mai sus, douã dintre care aºeazã persoane ostile evangheliei în interiorul „împãrãþiei lui Dumnezeu” (Matei 12.28; Luca 10.11).

De la: funnymoon, la data 2009-05-15 00:44:18adipopa, imbratiseaza inca o data un punct de vedere mai degraba protestant care nu neaga neaparat divinitatea lui Iisus, ci doar o " jecmaneste" de metarealitate ancorand-o numai in istoricitate.


Singura „jecmãnire” pe care eu o vãd este aceea prin care iei un adevãr pe care l-am afirmat în multe alte ocazii (i.e., co-eternalitatea Fiului ºi a Tatãlui), considerându-l acum culpabil absent într-o discuþie concentratã pe altceva...


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 15 Mai 2009, ora 02:06

De la: ioana_dark, la data 2009-05-14 21:09:56in citatele date de tine termenul *basileia* trebuie inteles in al doilea sens al sau (hristos apare ca pantocrator...imparatul ceresc)


Ioana, în citatele date de mine se foloseºte termenul βασιλεία („împãrãþie”), nu παντοκράτωρ („atotputernic”). În plus, nici unul dintre evangheliºti nu face referire la „ceruri” în aceste pericope. Rãspunsul tãu nu se adreseazã textelor, iar introducerea titlului παντοκράτωρ în aceastã discuþie ar fi anacronicã (deoarece titlul i-a fost pentru prima datã atribuit lui Iisus în sec. IV d.H.).

Reciteºte primul text (Marcu 9.1; cf. Matei 16.28; Luca 9.27) ºi rãspunde la întrebarea care urmeazã. Iisus a zis, „Adevãrat grãiesc vouã cã sunt unii din cei ce stau aici care nu vor gusta moartea pânã ce nu vor vedea împãrãþia lui Dumnezeu, venind întru putere.” Dacã împãrãþia lui Dumnezeu este o realitate exclusiv viitoare (i.e., „raiul”), care sunt acei contemporani ai lui Iisus de pe Muntele Schimbãrii-la-Faþã (i.e., „unii din cei ce stau aici”) care nu au gustat încã moartea?

Reciteºte al doilea text (Matei 12.28; cf. Luca 11.20) ºi fã la fel. Iisus le-a zis (celor care se îndoiau de inspiraþia lucrãrii sale mesianice) cã, „dacã eu cu Duhul lui Dumnezeu scot pe demoni, iatã a ajuns la voi împãrãþia lui Dumnezeu.” Dacã împãrãþia lui Dumnezeu este o realitate exclusiv viitoare (i.e., „raiul”), cum poate Iisus spune cã ea a venit deja peste interlocutorii sãi (mai ales cã aceºtia îl contestau)?

Reciteºte ºi al treilea text (Luca 10.10-11) cuprinzând sfaturile lui Iisus pentru ucenicii trimiºi doi-câte-doi într-o misiune kerugmaticã de scurtã duratã. „ªi în orice cetate veþi intra ºi nu vã vor primi, ieºind în pieþele ei, ziceþi: ºi praful care s-a lipit de picioarele noastre din cetatea noastrã vi-l scuturãm vouã. Dar aceasta sã ºtiþi, cã s-a apropiat împãrãþia lui Dumnezeu.” Dacã împãrãþia lui Dumnezeu este o realitate exclusiv viitoare (i.e., „raiul”), cum înþelegi cã „s-a apropiat” de sãteni prin vestirea mesianicã fãcutã de ucenici?


Pagini: << 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Putem citi ºi discuta Biblia ca literaturã – indiferent dacã o acceptãm (sau nu) ca sursã pentru gândi teologic ºi a trãi creºtineºte?
Mergi la: