Info
x
Existã viaþã dupã moarte?
|
valentind_1983 69 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 17:07
pink_ , rocsana, gabita, am observat ca am aceeasi parere ca a voastra. Intrebare...cati suntem pe tot globul care suntem convinsi de asta conform Bibliei? Daca dati numarul exact inseamna ca sunteti de-ale mele....
P.S. Sunt din Drumul Taberei...Bucuresti
Valentin Dobre
|
|
valentind_1983 69 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 17:08
De la: nastasemihail, la data 2009-09-25 15:01:43Sa inteleg din ultimele postari ca putem muri linistiti ca nu mai e nimic. Uraaa. Deci biblia promoveaza ca exista numai aceasta viata si moartea. Altceva nimic. Interesant. Salut... aici e alt subiect de discutat si ar fi bine sa se deschida un forum despre ce speranta exista pentru cei care au murit
Valentin Dobre
|
|
nastasemihail 47672 mesaje Membru din: 3/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 29 Septembrie 2009, ora 02:38
De la: valentind_1983, la data 2009-09-27 17:08:36De la: nastasemihail, la data 2009-09-25 15:01:43Sa inteleg din ultimele postari ca putem muri linistiti ca nu mai e nimic. Uraaa. Deci biblia promoveaza ca exista numai aceasta viata si moartea. Altceva nimic. Interesant. Eu am facut o gluma. Adevarul e ca nu se stie mai nimic despre acest subiect. Citeste ce am scris in urma.
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
|
|
Fosta membra 9am.ro 22 mesaje Membru din: 25/03/2009 |
Postat pe: 29 Septembrie 2009, ora 15:39
NU EXISTA NIMIC DUPA MOARTE ,DOAR GARGAUNI IN CAPUL CELOR VII.FITI REALISTI CE DRACU.
|
|
Fosta membra 9am.ro 1639 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Mangalia |
Postat pe: 29 Septembrie 2009, ora 18:01
De la: 9am18845, la data 2009-09-29 15:39:34NU EXISTA NIMIC DUPA MOARTE ,DOAR GARGAUNI IN CAPUL CELOR VII.FITI REALISTI CE DRACU. Ba da, exista multe pomeni si parastase
|
|
9am084558 1 mesaj Membru din: 25/06/2009 |
Postat pe: 29 Septembrie 2009, ora 18:22
De la: CAMELYA_, la data 2009-09-29 18:01:49De la: 9am18845, la data 2009-09-29 15:39:34NU EXISTA NIMIC DUPA MOARTE ,DOAR GARGAUNI IN CAPUL CELOR VII.FITI REALISTI CE DRACU. |
|
shanice 300 mesaje Membru din: 27/10/2008 |
Postat pe: 29 Septembrie 2009, ora 18:32
De la: 9am18845, la data 2009-09-29 15:39:34NU EXISTA NIMIC DUPA MOARTE ,DOAR GARGAUNI IN CAPUL CELOR VII.FITI REALISTI CE DRACU. Eu sunt cat se poate de realista....Ma intreb doar ce aveti voi in cap....
|
|
Fosta membra 9am.ro 5243 mesaje Membru din: 11/08/2009 |
Postat pe: 30 Septembrie 2009, ora 00:52
Dupa moarte exista la fel de multa viata cat a existat si inainte de a ne naste !
|
|
|
|
|
nastasemihail 47672 mesaje Membru din: 3/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 30 Septembrie 2009, ora 00:57
De la: karpov, la data 2009-09-30 00:52:31
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
|
|
ion00 367 mesaje Membru din: 23/03/2009 |
Postat pe: 1 Octombrie 2009, ora 22:08
Ateii sau altii nu cred in existenta vietii dupa moarte. Ce pierd daca se inseala? Crestinii adevarati cred. Daca se inseala ce pierd? Sa spunem o viata de restrictii de 70-80 de ani . Dar daca crestinii adevarati au dreptate,vor trai ETERN intr-n paradis. In timp ce ateii......SA CANTARIM .......
|
|
valentind_1983 69 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 2 Octombrie 2009, ora 22:41
De la: ion00, la data 2009-10-01 22:08:36Ateii sau altii nu cred in existenta vietii dupa moarte. Ce pierd daca se inseala? Crestinii adevarati cred. Daca se inseala ce pierd? Sa spunem o viata de restrictii de 70-80 de ani . Dar daca crestinii adevarati au dreptate,vor trai ETERN intr-n paradis. In timp ce ateii......SA CANTARIM ....... Ar fi interesant ca atunci pe 9am am putea deschide topic "exista moarte dupa viata?"
Valentin Dobre
|
|
claudia_nistor 2 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 3 Octombrie 2009, ora 11:34
“ Prin Valea Plangerii spre Tara fara Lacrimi “ D.L.
" Este absolut evident ptr.orice om care se opreste putin si mediteaza ca viata pe care o traim este cu siguranta Valea Umbrelor si in permanenta, Valea PLangerii. Lumea nostra este o lume a esecurilor,a neimplinirilor,a slabiciunilor,a lipsurilor,a durerilor,a pacatului si in final, a mortii. Acest fapt genereaza permanent neincredere,suspiciuni,frica,uneori tulburari pshice si nu de putine ori sinucideri. Este o lume in care nici cei fericiti pentru moment nu se pot bucura pe deplin de fericirea lor trecatoare, vazand in jurul lor noianul de durere.Pare absolut normal sa te lasi cuprins de disperare vazand aceste lucruri. Si TOTUSI, exista o categorie de oameni care nu mai stiu ce inseamna disperarea. Cine sunt ei? Sunt cei care la un moment dat au recunoscut ca nu-si mai pot purta propria spaima si disperare;cei care, ingroziti de propriile slabiciuni, infrangeri, nemultumiri si pacate, L-au luat in serios pe Dumnezeu acceptand solutia data de EL la problema lor, si astfel au scapat de povoara...ei si-au spalat hainele si le-au albit in sangele Mielului(Apocalipsa 7:14).Ei calatoresc in continuare prin Valea Plangerii, dar ptr.ei faptul acesta nu mai constituie un motiv de frica si disperare,ei stiu ca acesta este drumul pe care trebuie sa mearga,si mai stiu ca pe acest drum a mers si Domnul lor;acesta este drumul pe care l-a parcurs at.cand le-a adus eliberarea.Sigur ca drumul e greu si plin de pericole si capcane, dar se simt in siguranta si sunt linistiti ca Ei sunt cu Domnul lor, El a ales sa-i duca pe drumul acesta,iar toiagul si nuiaua Lui(Ps.23) nu sunt decat semne ale dragostei Sale.Unele portiuni ale drumului sunt prea grele ptr.puterile sleite ale unora dintre calatori, dar acolo sunt luati pe brate si mangaiati,puterile li se refac si ei isi pot continua drumul linistiti, ei stiu ca durerile si necazurile au un scop-sa le formeze caracterul(care dintre parinti daca copilul lor greseste, nu-l mustra si nu-l indreapta cu dragoste binenteles,oricine isi doreste copii educati si cu caracter; nu razvratiti si nici rasfatati) si mai stiu ca Dumnezeu lor e Suveran,nimic nu-i poate scapa de sub control.Toate suferintele sunt bine cantarite,ca sa-si atinga scopul pentru care au fost ingaduite.Calatoria are un sens,are o tinta! La capatul calatoriei e o tara a gloriei, in care nu mai exista dureri si suferinta. Ce promisiune mareta:...Mielul din mijlocul tronului va fi Pastorul lor si ii va conduce la izvoarele vietii, iar Dumnezeu va sterge orice lacrima din ochii lor(Apocalipsa7:17).Merita sa rabzi orice suferinte intr-o viata atat de scurta, pentru o eternitate fara suferinta si fara moarte. Mi-e dor de clipa glorioasa in care Domnul meu drag imi va sterge urmele tuturor lacrimilor care mi-au brazdat obrazul! " Cu atata usurinta crezi orice, si atat de greu iti e sa crezi Cuvantul Domnului ? |
|
ton_el 10 mesaje Membru din: 15/04/2009 |
Postat pe: 3 Octombrie 2009, ora 14:46
Existã viaþã dupã moarte?
„Existã speranþã chiar ºi pentru un copac. Dacã este tãiat, înmugureºte din nou . . . Dacã un om viguros moare, poate el sã trãiascã din nou?“ — MOISE, UN PROFET DIN VECHIME. ÎNTR-O camerã mortuarã din New York, prietenii ºi familia se plimbã tãcuþi în jurul sicriului deschis. Privesc îndelung la corpul neînsufleþit al unui bãiat de 17 ani. Prietenii sãi de la ºcoalã aproape cã nu-l mai recunosc. Pãrul i s-a rãrit din cauza chimioterapiei; cancerul l-a transformat în piele ºi oase. Acesta sã fie oare prietenul lor? Cu numai câteva luni înainte avea atât de multe idei ºi întrebãri, atât de multã energie — viaþã! Sfâºiatã de durere, mama bãiatului încearcã sã gãseascã puþinã speranþã ºi mângâiere în ideea cã, într-un fel oarecare, fiul ei continuã sã trãiascã. Ea repetã întruna printre lacrimi ceea ce a învãþat: „Acum Tommy e mai fericit. Dumnezeu l-a vrut pe Tommy cu el în cer“. 2 În Jamnagar (India), la o distanþã de aproximativ 11000 de kilometri de New York, cei trei fii ai unui om de afaceri în vârstã de 58 de ani ajutã la aºezarea corpului neînsufleþit al tatãlui lor pe un rug funerar. În bãtaia razelor strãlucitoare ale soarelui din zorii zilei, fiul cel mai mare începe incinerarea, aprinzând butucii de lemn cu o fãclie ºi stropind trupul neînsufleþit al tatãlui sãu cu un amestec de un miros dulce, preparat din mirodenii ºi tãmâie. Trosnetul focului este acoperit de rugãciunile brahmanice de tip mantra, rostite în sanscritã de repetate ori de un brahman, rugãciuni în care se spune: „Fie ca sufletul care nu moare niciodatã sã continue în strãdania lui de a deveni una cu realitatea ultimã“. 3 În timp ce asistã la incinerare, cei trei fraþi se întreabã în sinea lor: „Existã viaþã dupã moarte?“ Fiind educaþi în diferite pãrþi ale lumii, ei îºi dau rãspunsuri diferite. Cel mai mic gãseºte mângâiere în faptul cã iubitul sãu tatã se va reîncarna, trãind o viaþã mai bunã. Fratele mijlociu crede cã morþii dorm într-un anumit sens, nemaifiind conºtienþi de nimic. Cel mai mare încearcã pur ºi simplu sã accepte realitatea, gândindu-se cã nimeni nu ºtie în mod sigur ce se întâmplã cu noi când murim. O singurã întrebare, mai multe rãspunsuri 4 Existã viaþã dupã moarte? De mii de ani, aceastã întrebare îi pune pe oameni în încurcãturã. „Chiar ºi teologii sunt puºi în dificultate în faþa acestei întrebãri“, a spus Hans Küng, un erudit catolic. De-a lungul anilor, oameni din toate societãþile au meditat la aceastã întrebare, ºi s-au dat o mulþime de rãspunsuri. 5 Numeroºi creºtini nominali cred în rai ºi în iad. Hinduºii cred în reîncarnare. Vorbind despre credinþa musulmanã, Amir Muawiyah, asistent la un centru religios islamic, a spus: „Noi credem cã dupã moarte va fi o zi de judecatã, când te prezinþi înaintea lui Dumnezeu, Allah, ca într-o curte de judecatã“. Potrivit credinþei islamice, Allah va analiza apoi modul de viaþã al fiecãrei persoane în parte ºi o va trimite fie în paradis, fie în focul iadului. 6 În Sri Lanka, atât budiºtii, cât ºi catolicii obiºnuiesc sã lase uºile ºi ferestrele larg deschise în locuinþa în care se aflã o persoanã decedatã. Se aprinde o lampã cu ulei, iar sicriul este aºezat în aºa fel încât picioarele mortului sã fie îndreptate spre uºa din faþã. Ei cred cã prin aceastã practicã ajutã spiritul, sau sufletul, decedatului sã iasã din casã. 7 Aborigenii din Australia, spune Ronald M. Berndt, de la Universitatea din Australia Occidentalã, cred cã „fiinþele umane au un spirit care nu poate fi distrus“. Anumite triburi din Africa cred cã, dupã moarte, oamenii de rând devin fantome, în timp ce persoanele proeminente devin spirite ancestrale, care sunt onorate ºi implorate în calitate de conducãtori invizibili ai comunitãþii. 8 În unele þãri, credinþele referitoare la presupusele suflete ale morþilor sunt o combinare a tradiþiilor locale cu creºtinismul nominal. De exemplu, mulþi catolici ºi protestanþi din vestul Africii obiºnuiesc sã acopere oglinzile când moare cineva, pentru ca nimeni sã nu se uite în oglindã ºi sã vadã spiritul defunctului. Dupã 40 de zile de la moartea unei persoane dragi, familia ºi prietenii sãrbãtoresc urcarea sufletului la cer. Un subiect larg rãspândit 9 Rãspunsurile la întrebarea referitoare la ce se întâmplã cu noi când murim sunt tot atât de variate ca ºi obiceiurile ºi credinþele oamenilor care dau aceste rãspunsuri. Totuºi, majoritatea religiilor au în comun o idee pe care o considerã fundamentalã: Ceva dintr-o persoanã — un suflet, un spirit, o fantasmã — este nemuritor ºi continuã sã trãiascã dupã moarte. 10 Credinþa în nemurirea sufletului este împãrtãºitã aproape în unanimitate de miile de religii ºi secte ale creºtinãtãþii. Ea este, de asemenea, o doctrinã oficialã a iudaismului. În hinduism, aceastã credinþã stã la baza învãþãturii reîncarnãrii. Musulmanii cred cã sufletul vine în existenþã odatã cu corpul, dar cã acesta continuã sã trãiascã dupã ce corpul moare. Alte credinþe, cum ar fi animismul african, ºintoismul ºi chiar budismul, predau variaþiuni pe aceeaºi temã. 11 Unii adoptã un punct de vedere opus, ºi anume cã viaþa conºtientã se sfârºeºte în momentul morþii. Pentru aceºtia, ideea cã viaþa intelectualã ºi emoþionalã continuã într-un suflet impersonal ºi imaterial, separat de corp, pare iraþionalã. Scriitorul ºi eruditul spaniol din secolul nostru Miguel de Unamuno a scris: „A crede în nemurirea sufletului înseamnã a dori cu atâta ardoare ca sufletul sã fie nemuritor, încât aceastã voinþã sã calce în picioare raþiunea ºi sã treacã peste ea“. Printre cei care au refuzat sã creadã în nemurire se numãrã renumiþii filozofi din antichitate Aristotel ºi Epicur, medicul Hipocrate, filozoful scoþian David Hume, eruditul arab Averoes ºi primul-ministru al Indiei de dupã câºtigarea independenþei, Jawaharlal Nehru. 12 Întrebarea care se pune este: Avem într-adevãr un suflet nemuritor? Dacã sufletul nu este în realitate nemuritor, cum se face cã aceastã învãþãturã falsã este o parte integrantã a majoritãþii religiilor din prezent? Unde îºi are începutul aceastã idee? ªi dacã, în realitate, sufletul înceteazã sã existe la moarte, ce speranþã ar putea exista pentru cei morþi? 13 Putem gãsi rãspunsuri exacte ºi satisfãcãtoare la aceste întrebãri? Da! La aceste întrebãri, precum ºi la altele se va rãspunde în paginile urmãtoare. Mai întâi, sã vedem cum a luat naºtere doctrina nemuririi sufletului. [Întrebãri de studiu] 1–3. În ce moduri gãsesc multe persoane mângâiere când pierd în moarte pe cineva drag? 4. Ce întrebare îi frãmântã pe oameni de mii de ani? 5–8. Ce învaþã diferite religii despre viaþa de dupã moarte? 9, 10. Care este o credinþã fundamentalã a majoritãþii religiilor? 11. Cum privesc unii erudiþi concepþia nemuririi sufletului? 12, 13. Ce întrebãri importante se pun cu privire la învãþãtura nemuririi sufletului?
TON
|
|
ton_el 10 mesaje Membru din: 15/04/2009 |
Postat pe: 3 Octombrie 2009, ora 15:05
Apariþia doctrinei nemuririi sufletului
„Nici un subiect referitor la viaþa psihicã a omului nu a captivat atât de mult mintea acestuia ca subiectul referitor la starea lui dupã ce moare.“ — „ENCYCLOPÆDIA OF RELIGION AND ETHICS“. UN ERUDIT în vârstã de 70 de ani, ºi, în acelaºi timp, profesor, este acuzat de impietate ºi corupere a minþilor tinerilor prin intermediul învãþãturilor sale. În pofida strãlucitului sãu discurs de apãrare pe care l-a þinut la proces, juraþii plini de prejudecãþi îl gãsesc vinovat ºi îl condamnã la moarte. Doar cu câteva ore înaintea execuþiei, bãtrânul profesor le prezintã elevilor adunaþi în jurul sãu o serie de argumente care susþin cã sufletul este nemuritor ºi cã moartea nu este ceva înspãimântãtor. 2 Bãrbatul condamnat nu este altul decât Socrate, renumit filozof grec din secolul al V-lea î.e.n. Discipolul sãu Platon a consemnat aceastã întâmplare în eseurile sale Apologia lui Socrate ºi Fedon. Socrate ºi Platon au fost printre primii care au promovat ideea cã sufletul este nemuritor. Însã nu ei sunt autorii acestei învãþãturi. 3 Dupã cum vom vedea, doctrina nemuririi sufletului îºi are rãdãcinile în timpuri mult mai îndepãrtate. Totuºi, Socrate ºi Platon au ajustat aceastã doctrinã ºi au transformat-o într-o învãþãturã filozoficã, fãcând-o astfel mult mai atrãgãtoare pentru clasele sociale cultivate din zilele lor ºi de mai târziu. De la Pitagora la piramide 4 În societatea elenã dinaintea lui Socrate ºi a lui Platon se credea, de asemenea, cã sufletul continuã sã trãiascã dupã moarte. Pitagora, renumitul matematician grec din secolul al VI-lea î.e.n., a susþinut cã sufletul este nemuritor ºi supus transmigraþiei. Înaintea lui, Tales din Milet, considerat primul filozof grec care se cunoaºte, a susþinut cã nu numai oamenii, animalele ºi plantele au un suflet nemuritor, ci ºi lucrurile de felul magneþilor, întrucât ei pot pune fierul în miºcare, atrãgându-l. Grecii antici susþineau cã sufletele morþilor erau transportate cu barca pe celãlalt mal al râului Stix, spre un vast tãrâm subteran, numit tãrâmul de jos. Acolo, judecãtorii decideau dacã sufletele trebuiau sã fie torturate într-o temniþã cu ziduri înalte sau dacã urmau sã dobândeascã fericirea în Câmpiile Elizee. 5 În secolul al VII-lea î.e.n., în partea de est a Iranului, sau a Persiei, a trãit un profet pe nume Zoroastru. El a introdus o formã de închinare numitã zoroastrism. Aceasta a fost religia Imperiului Persan, care a dominat lumea înainte ca Grecia sã devinã putere mondialã. În scrierile zoroastriene se spun urmãtoarele: „În nemurire, sufletul celui Drept va fi întotdeauna Fericit, dar sufletul Mincinosului va fi în mod sigur chinuit. Aceste Legi au fost date de Ahura Mazda [adicã de „un zeu înþelept“] datoritã autoritãþii Sale supreme“. 6 Învãþãtura nemuririi sufletului a fãcut, de asemenea, parte din religia persanã prezoroastrianã. Vechile triburi persane, de exemplu, aveau grijã de sufletele morþilor oferindu-le mâncare ºi îmbrãcãminte, pentru a le folosi în lumea de dincolo. 7 Credinþa în viaþa de dupã moarte a ocupat un loc central în religia egipteanã. Egiptenii susþineau cã sufletul persoanei decedate era judecat de Osiris, divinitatea supremã a lumii de dincolo. De exemplu, un document din papirus, datând, dupã cât se pare, din secolul al XIV-lea î.e.n., îl prezintã pe Anubis, zeul morþilor, ducând sufletul scribului Hunefer înaintea lui Osiris. Pe un taler al unei balanþe este aºezatã inima scribului, reprezentând conºtiinþa acestuia, iar pe celãlalt taler, pana pe care zeiþa adevãrului ºi a justiþiei o poartã pe cap. Thot, un alt zeu, înregistreazã rezultatul obþinut în urma cântãririi. Întrucât inima lui Hunefer nu este îngreunatã de vinovãþie, ea cântãreºte mai puþin decât pana, iar Hunefer primeºte aprobarea de a intra pe tãrâmul lui Osiris ºi i se dã nemurirea. Papirusul prezintã ºi o femeie-monstru stând lângã balanþã, fiind gata sã-l devoreze pe cel decedat dacã inima acestuia nu trece testul. Egiptenii obiºnuiau, de asemenea, sã-ºi mumifice morþii ºi sã pãstreze corpurile faraonilor în piramide impresionante, întrucât credeau cã sufletul supravieþuia atât timp cât corpul era pãstrat. 8 Prin urmare, diferite civilizaþii antice au avut în comun o învãþãturã: nemurirea sufletului. Au luat ele aceastã învãþãturã din aceeaºi sursã? Originea acestei învãþãturi 9 „În lumea anticã, se spune în cartea The Religion of Babylonia and Assyria (Religia Babiloniei ºi a Asiriei), Egiptul, Persia ºi Grecia au suferit influenþa religiei babiloniene.“ Cartea explicã în continuare: „Având în vedere contactul iniþial dintre Egipt ºi Babilonia, despre care vorbesc tãbliþele gãsite în Tell el-Amarna, au existat, bineînþeles, nenumãrate ocazii pentru infiltrarea conceptelor ºi a obiceiurilor babiloniene în cultele egiptene. În Persia, cultul lui Mithra dezvãluie influenþa inconfundabilã a conceptelor babiloniene . . . Prezenþa unui numãr foarte mare de elemente semitice atât în mitologia anticã greacã, cât ºi în cultele elene este în prezent recunoscutã de atât de mulþi erudiþi, încât orice comentariu este de prisos. Mai exact, aceste elemente semitice sunt în mare parte babiloniene“. 10 Dar nu diferã mult conceptele babilonienilor referitoare la ce se întâmplã dupã moarte de conceptele egiptenilor, ale persanilor ºi ale grecilor? Sã analizãm, de exemplu, poemul babilonian Epopeea lui Ghilgameº. Obsedat de realitatea morþii, eroul în vârstã al acestui poem, Ghilgameº, porneºte în cãutarea nemuririi, dar nu reuºeºte sã o gãseascã. În timpul cãlãtoriei, el o întâlneºte pe zeiþa vinului, care îl încurajeazã sã profite de viaþa lui prezentã, pentru cã nu va gãsi viaþa veºnicã pe care o cautã. Mesajul transmis de întregul poem este acela cã moartea este inevitabilã, iar speranþa nemuririi este o iluzie. Indicã oare acest poem cã babilonienii nu credeau în viaþa de apoi? 11 Profesorul Morris Jastrow jr, de la Universitatea din Pennsylvania (S.U.A.), a scris: „Nici poporul, nici conducãtorii religioºi [babilonieni] nu au admis vreodatã posibilitatea anihilãrii totale a ceea ce, odatã, a fost chemat la viaþã. Moartea [în concepþia lor] era o trecere la o altã formã de viaþã, iar tãgãduirea nemuririi nu fãcea decât sã accentueze imposibilitatea de a scãpa de schimbarea existenþei produsã de moarte“. Într-adevãr, babilonienii credeau ºi cã viaþa unei persoane bune continua, într-o anumitã formã, dupã moarte. Aceastã credinþã ºi-o manifestau îngropând împreunã cu morþii obiecte pe care aceºtia sã le foloseascã în viaþa de apoi. 12 În mod clar, învãþãtura nemuririi sufletului îºi are rãdãcinile în Babilonul antic. Potrivit Bibliei, o carte consideratã a fi istorie exactã, oraºul Babel, sau Babilon, a fost fondat de Nimrod, un strãnepot al lui Noe. Dupã Potopul mondial din zilele lui Noe exista o singurã limbã ºi o singurã religie. Prin faptul cã a fondat acel oraº ºi a construit un turn în el, Nimrod a introdus o nouã religie. Relatarea biblicã spune cã, dupã încurcarea limbilor la Babel, constructorii turnului, care au eºuat, s-au împrãºtiat în toate pãrþile ºi au început o nouã viaþã, ducând cu ei ºi religia pe care o aveau (Geneza 10:6–10; 11:4–9). Astfel, învãþãturile religioase babiloniene s-au împrãºtiat pe toatã faþa pãmântului. 13 Potrivit legendei, Nimrod a murit de o moarte violentã. Era normal ca, dupã moartea sa, în rândul babilonienilor sã aparã tendinþa de a-l venera, considerându-l fondatorul, constructorul ºi primul rege al oraºului lor. Întrucât zeul Marduk (Bel-Merodakh) era considerat fondatorul Babilonului, unii erudiþi au avansat ipoteza cã Marduk este zeificatul Nimrod. Dacã acest lucru este adevãrat, atunci ideea potrivit cãreia o persoanã are un suflet care trãieºte dupã moarte trebuie sã fi predominat cel puþin de la moartea lui Nimrod. În orice caz, paginile istoriei dezvãluie faptul cã, dupã Potop, locul în care s-a nãscut învãþãtura nemuririi sufletului a fost Babelul, sau Babilonul. 14 Cum a ajuns totuºi aceastã doctrinã sã ocupe un loc important în majoritatea religiilor de astãzi? Urmãtorul capitol va analiza modul în care aceastã doctrinã a pãtruns în religiile orientale. [Note de subsol] Abrevierea „î.e.n.“ înseamnã „înaintea erei noastre“. „E.n.“ înseamnã „era noastrã“, denumitã adesea ºi A.D., de la „Anno Domini“, însemnând „în anul Domnului“. Tell el-Amarna este numele locului unde se aflã ruinele oraºului egiptean Akhetaton, construit, dupã cât se pare, în secolul al XIV-lea î.e.n. Vezi cartea Biblia — Cuvântul lui Dumnezeu sau al oamenilor?, paginile 37–54, publicatã de Watchtower Bible and Tract Society of New York, Inc. [Întrebãri de studiu] 1–3. Cum au promovat Socrate ºi Platon ideea nemuririi sufletului? 4. Înainte de Socrate, care era punctul de vedere al grecilor cu privire la viaþa de apoi? 5, 6. Care era concepþia persanilor cu privire la suflet? 7, 8. Ce credeau egiptenii din antichitate despre supravieþuirea sufletului dupã moartea corpului? 9. Ce religie a influenþat societatea anticã egipteanã, persanã ºi greacã? 10, 11. Care era punctul de vedere al babilonienilor referitor la viaþa de dupã moarte? 12–14. a) Care a fost, dupã Potop, locul în care a luat naºtere învãþãtura nemuririi sufletului? b) Cum s-a rãspândit aceastã doctrinã pe toatã suprafaþa pãmântului? [Legenda fotografiilor de la pagina 6] Concepþia egiptenilor referitoare la sufletele din lumea de dincolo [Legenda ilustraþiei de la pagina 7] Socrate a susþinut cã sufletul este nemuritor
TON
|
|
ton_el 10 mesaje Membru din: 15/04/2009 |
Postat pe: 3 Octombrie 2009, ora 15:07
Unde putem gãsi rãspunsurile
„Teoria despre chinul veºnic este incompatibilã cu credinþa în iubirea lui Dumnezeu pentru lucrurile create . . . Pentru a crede în pedeapsa eternã a sufletului ca urmare a greºelilor sãvârºite de-a lungul a câþiva ani, fãrã a da sufletului o ºansã de a se corecta, trebuie sã sfidezi ordinele raþiunii.“ — NIKHILANANDA, FILOZOF HINDUS. ASEMENEA filozofului hindus Nikhilananda, pe multe persoane din prezent le tulburã învãþãtura chinului veºnic. Pe de altã parte, altora le vine greu sã înþeleagã anumite concepte, de felul celor referitoare la dobândirea stãrii de Nirvana ºi la contopirea cu Dao. 2 Totuºi, pornind de la ideea cã sufletul este nemuritor, atât religiile orientale, cât ºi cele occidentale au format un caleidoscop derutant de credinþe referitoare la viaþa de apoi. Este posibil sã aflãm adevãrul cu privire la ce se întâmplã cu noi când murim? Este într-adevãr sufletul nemuritor? Unde putem gãsi rãspunsurile? ªtiinþã ºi filozofie 3 Deþine ºtiinþa sau metoda ºtiinþificã de investigare rãspunsurile la aceste întrebãri referitoare la viaþa de apoi? Bazându-se pe relatãri despre trãiri în pragul morþii sau stãri de „transã“, unii cercetãtori au încercat sã facã investigaþii asupra existenþei unei vieþi de apoi. Fãcând o trecere în revistã a câteva dintre afirmaþiile acestor cercetãtori în cadrul conferinþei intitulate „Este moartea un prilej de a intra în luminã?“, teologul Hans Küng a concluzionat: „Trãirile de acest fel nu dovedesc nimic în legãturã cu o posibilã viaþã de dupã moarte: acestea se referã numai la ultimele cinci minute dinaintea morþii ºi nu la o viaþã eternã de dupã moarte“. El a adãugat: „Problema referitoare la o posibilã viaþã dupã moarte are o importanþã majorã pentru o persoanã aflatã în viaþã. Ea necesitã un rãspuns care, dacã nu poate fi dat de medicinã, trebuie cãutat altundeva“. 4 Ce spune filozofia? Ne poate ajuta ea sã gãsim rãspunsurile printre numeroasele posibilitãþi oferite de diferite religii în ce priveºte existenþa unei vieþi de apoi? Cercetãrile filozofice includ o „activitate speculativã“, a spus Bertrand Russell, filozof britanic din secolul al XX-lea. Potrivit unei enciclopedii, filozofia este „o formã de cercetare — un proces de analizã, evaluare, interpretare ºi speculare“ (The World Book Encyclopedia). În privinþa vieþii de apoi, speculaþiile filozofice au variat de la a numi nemurirea doar o iluzie pânã la a o considera un drept natural al fiecãrui om. O sursã unicã de rãspunsuri 5 Existã totuºi o carte care conþine rãspunsuri exacte la întrebãrile importante referitoare la viaþa de dupã moarte. Ea este cea mai veche carte care a fost scrisã vreodatã, unele pãrþi din ea fiind scrise acum aproximativ 3500 de ani. Prima parte a acestei cãrþi a fost scrisã cu câteva secole înainte de compunerea primelor imnuri din scrierile hinduse, Vedele, ºi cu aproximativ o mie de ani înainte de perioada în care au trãit Buddha, Mahāvīra ºi Confucius. Scrierea acestei cãrþi s-a încheiat în anul 98 e.n., cu peste 500 de ani înainte ca Mahomed sã întemeieze religia musulmanã. Aceastã sursã unicã de înþelepciune superioarã este Biblia. 6 Dintre toate cãrþile care existã, Biblia conþine cea mai exactã istorie anticã. Istoria consemnatã în Biblie vorbeºte despre începutul familiei umane ºi explicã cum am apãrut pe pãmânt. Ea vorbeºte chiar despre timpurile dinaintea creãrii oamenilor. Aceastã carte poate într-adevãr sã ne ajute sã înþelegem cum a fost creat omul ºi ce este sufletul. 7 În plus, Biblia este o carte de profeþii, care s-au împlinit cu exactitate. De exemplu, ea a prezis în cele mai mici detalii ridicarea ºi cãderea Imperiului Medo-Persan ºi a Imperiului Grec. Aceste cuvinte au fost atât de exacte, încât unii critici au încercat, dar în zadar, sã demonstreze cã ele au fost scrise dupã consumarea evenimentelor (Daniel 8:1–7, 20–22). Unele profeþii consemnate în Biblie se împlinesc în cele mai mici detalii chiar în timpul nostru. — Matei, capitolul 24; Marcu, capitolul 13; Luca, capitolul 21; 2 Timotei 3:1–5, 13. 8 Nici un om, oricât de inteligent ar fi, nu ar putea prezice cu atâta exactitate evenimente viitoare. Numai atotputernicul ºi atotînþeleptul Creator al universului o poate face (2 Timotei 3:16, 17; 2 Petru 1:20, 21). Biblia este într-adevãr o carte care provine de la Dumnezeu. Bineînþeles, aceastã carte ne poate da rãspunsuri demne de încredere ºi satisfãcãtoare cu privire la ce se întâmplã cu noi când murim. Sã vedem mai întâi ce are ea de spus cu privire la suflet. [Note de subsol] Vezi broºura O carte pentru toþi oamenii, publicatã de Watchtower Bible and Tract Society of New York, Inc. Vezi cartea Biblia — Cuvântul lui Dumnezeu sau al oamenilor?, publicatã de Watchtower Bible and Tract Society of New York, Inc. [Întrebãri de studiu] 1, 2. Având în vedere varietatea de credinþe despre viaþa de apoi, ce întrebãri iau naºtere? 3. Furnizeazã ºtiinþa sau metoda ºtiinþificã de investigare rãspunsurile la întrebãrile referitoare la viaþa de dupã moarte? 4. Ne poate ajuta filozofia sã gãsim rãspunsurile printre numeroasele posibilitãþi ale existenþei unei vieþi de apoi care sunt oferite de diferite religii? 5. Care este cea mai veche carte care a fost scrisã vreodatã? 6. De ce ne putem aºtepta ca Biblia sã ne spunã ce este sufletul? 7, 8. De ce putem apela la Biblie încrezãtori fiind cã vom gãsi rãspunsuri demne de încredere ºi satisfãcãtoare cu privire la ce se întâmplã cu noi când murim? [Legenda fotografiei de la pagina 18] Cea mai veche carte care a fost scrisã vreodatã [Legenda fotografiilor de la pagina 18] O carte care dã rãspunsuri demne de încredere ºi satisfãcãtoare
TON
|
|
ton_el 10 mesaje Membru din: 15/04/2009 |
Postat pe: 3 Octombrie 2009, ora 15:10
TON
|
|
ton_el 10 mesaje Membru din: 15/04/2009 |
Postat pe: 3 Octombrie 2009, ora 15:13
Punctul de vedere al Bibliei cu privire la suflet
„Omul a devenit un suflet viu.“ — GENEZA 2:7. DUPà cum am vãzut în capitolele anterioare, credinþele referitoare la suflet sunt multe ºi variate. Chiar ºi în rândul celor care pretind cã îºi bazeazã credinþa pe Biblie existã diferenþe de opinii cu privire la natura sufletului ºi la starea lui când murim. Dar ce învaþã de fapt Biblia despre suflet? Pentru a afla rãspunsul, trebuie sã analizãm sensul cuvântului ebraic ºi al celui grecesc traduse în Biblie prin „suflet“. „Sufletul“ este o fiinþã vie 2 Cuvântul ebraic tradus prin „suflet“ este néphesh ºi apare în Scripturile ebraice (numite de obicei Vechiul Testament) de 754 de ori. Care este sensul cuvântul néphesh? Potrivit unui dicþionar, acest cuvânt „se referã de obicei la întreaga fiinþã, la întregul individ“. — The Dictionary of Bible and Religion. 3 De exemplu, în Geneza 2:7 se afirmã: „DOMNUL Dumnezeu a fãcut pe om din þãrâna pãmântului, i-a suflat în nãri suflare de viaþã, ºi omul a devenit un suflet viu“. Remarcaþi faptul cã Adam nu avea un suflet; el era un suflet — exact cum o persoanã care devine medic este un medic. Prin urmare, cuvântul „suflet“ se referã la întreaga persoanã. 4 Aceastã idee este susþinutã de la un capãt la altul al Scripturilor ebraice, unde gãsim expresii ca „în caz cã un suflet pãcãtuieºte“ (Leviticul 5:1, NW), „orice suflet care va face vreun fel de lucrare“ (Leviticul 23:30, NW), „în caz cã un om este gãsit cã a rãpit un suflet“ (Deuteronomul 24:7, NW), „sufletul i s-a umplut de neliniºte“ (Judecãtorii 16:16), „pânã când îmi veþi întrista sufletul?“ (Iov 19:2) ºi „îmi plânge sufletul de durere“. — Psalmul 119:28. 5 Aceste pasaje nu oferã nici un indiciu cã sufletul ar fi o entitate imaterialã care continuã sã trãiascã dupã moarte. „Faptul de a spune în termenii folosiþi de noi cã «sufletul» unei persoane dragi a plecat pentru a fi cu Domnul sau faptul de a vorbi despre «nemurirea sufletului» ar fi fost pur ºi simplu un lucru de neînþeles în cultura VT [Vechiului Testament]“, se spune în The Dictionary of Bible and Religion. 6 Cuvântul tradus prin „suflet“ de peste o sutã de ori în Scripturile greceºti creºtine (numite de obicei Noul Testament) este psykhé. Ca ºi néphesh, acest cuvânt se referã de cele mai multe ori la întreaga persoanã. De exemplu, sã analizãm urmãtoarele afirmaþii: „Sufletul Meu este tulburat“ (Ioan 12:27); „Teama a cuprins toate sufletele“ (Faptele 2:43, NW); „Orice suflet sã fie supus autoritãþilor“ care sunt mai presus de el (Romani 13:1); „Vorbiþi în mod consolator sufletelor deprimate“ (1 Tesaloniceni 5:14, NW); „Puþini, adicã opt suflete, au fost scãpaþi prin apã“. — 1 Petru 3:20. 7 Psykhé, ca ºi néphesh, se referã în mod clar la întreaga persoanã. Potrivit eruditului Nigel Turner, acest cuvânt „se referã la ceea ce este tipic uman, eul propriu, corpul material în care este suflat [spiritul] rûaḥ al lui Dumnezeu. . . . Accentul cade pe eul propriu“. 8 În Biblie, cuvântul „suflet“ este folosit nu numai cu privire la oameni, ci ºi cu privire la animale. De exemplu, în Geneza 1:20, unde se vorbeºte despre crearea vieþuitoarelor marine, se spune cã Dumnezeu a dat urmãtoarea poruncã: „Sã miºune apele de suflete vii“ (NW). În urmãtoarea zi de creare, Dumnezeu a spus: „Sã producã pãmântul suflete vii, potrivit speciilor lor: animale domestice ºi animale care se miºcã ºi fiarele sãlbatice ale pãmântului, potrivit speciei lor!“ (Geneza 1:24, NW; comparã cu Numeri 31:28). Prin urmare, cuvântul „suflet“ se referã la o creaturã vie, fie om, fie animal. „Sufletul“ ca viaþã a unei fiinþe 9 Uneori, cuvântul „suflet“ se referã la viaþa pe care o are o persoanã sau un animal. Aceasta nu modificã definiþia Bibliei, potrivit cãreia sufletul este o persoanã sau un animal. Sã ilustrãm acest lucru: Când spunem cã o persoanã este vie, înþelegem prin aceasta cã persoana trãieºte. De asemenea, am putea spune cã persoana are viaþã. În acelaºi mod, o persoanã care trãieºte este un suflet. Totuºi, în timp ce aceasta trãieºte, despre „suflet“ se poate spune cã este ceva ce persoana are. 10 De exemplu, Dumnezeu i-a spus lui Moise: „Toþi cei care cãutau sã-þi ia viaþa [sufletul, NW] au murit“ (Exodul 4:19). Bineînþeles, duºmanii lui Moise cãutau sã-i ia viaþa. Exemple asemãnãtoare de folosire a cuvântului „suflet“ se gãsesc în urmãtoarele afirmaþii: „Ni s-a fãcut foarte fricã pentru sufletele noastre“ (Iosua 9:24, NW). „Au fugit pentru sufletul lor“ (2 Împãraþi 7:7, NW). „Cel drept are grijã de sufletul animalului sãu domestic“ (Proverbele 12:10, NW). „Fiul omului a venit . . . pentru a-ºi da sufletul ca preþ de rãscumpãrare în schimbul multora“ (Matei 20:28, NW). „El a fost foarte aproape de moarte, punându-ºi sufletul în pericol“ (Filipeni 2:30, NW). În fiecare afirmaþie, cuvântul „suflet“ înseamnã „viaþã“. 11 Aºadar, cuvântul „suflet“ folosit în Biblie se referã la viaþa unei persoane sau a unui animal. Definiþia pe care o dã Biblia termenului „suflet“ este simplã, logicã ºi liberã de filozofii complicate ºi de superstiþii. Dar ce se întâmplã cu sufletul la moarte? Pentru a rãspunde la aceastã întrebare, trebuie mai întâi sã înþelegem de ce murim. [Notã de subsol] În Matei 10:28 este folosit, de asemenea, cuvântul „suflet“ cu sensul de „viaþã“. [Întrebãri de studiu] 1. Ce anume trebuie sã analizãm pentru a afla ce învaþã Biblia despre suflet? 2, 3. a) Ce cuvânt este tradus prin „suflet“ în Scripturile ebraice, ºi care este sensul principal al acestui cuvânt? b) Cum confirmã Geneza 2:7 faptul cã termenul „suflet“ se poate referi la întreaga persoanã? 4, 5. a) Daþi exemple care sã arate cã termenul „suflet“ se referã la întreaga persoanã. b) Cum susþine lucrarea The Dictionary of Bible and Religion ideea cã persoana este un suflet? 6, 7. Ce cuvânt este tradus prin „suflet“ în Scripturile greceºti creºtine, ºi care este sensul principal al acestui cuvânt? 8. Sunt animalele suflete? Explicaþi. 9. a) Ce alt sens poate fi atribuit prin extensiune cuvântului „suflet“? b) Contrazice acest sens ideea cã sufletul este persoana însãºi? 10. Daþi exemple care sã arate cã termenul „suflet“ se poate referi la viaþa unei persoane sau a unui animal. 11. Ce se poate spune despre modul în care foloseºte Biblia cuvântul „suflet“? [Legenda fotografiilor de la pagina 20] Toate acestea sunt suflete
TON
|
|
ton_el 10 mesaje Membru din: 15/04/2009 |
Postat pe: 3 Octombrie 2009, ora 15:19
Ce se întâmplã cu sufletul la moarte?
„Doctrina potrivit cãreia sufletul uman este nemuritor, continuând sã existe dupã moartea omului ºi dupã descompunerea corpului acestuia, este o piatrã de temelie a filozofiei ºi a teologiei creºtine.“ — „NEW CATHOLIC ENCYCLOPEDIA“. LUCRAREA de referinþã citatã mai sus admite totuºi faptul cã „noþiunea de suflet care supravieþuieºte morþii nu este întâlnitã în Biblie“. Dacã aºa stau lucrurile, ce spune în realitate Biblia cã se întâmplã cu sufletul la moarte? Morþii sunt inconºtienþi 2 În Eclesiastul 9:5, 10 se explicã în mod clar care este starea morþilor; aici citim: „Cei morþi nu ºtiu nimic . . . În Locuinþa Morþilor, în care mergi, nu este nici lucrare, nici plan, nici cunoºtinþã, nici înþelepciune“. Aºadar, moartea este o stare de inexistenþã. Psalmistul a scris cã, atunci când o persoanã moare, aceasta „se întoarce în pãmânt; ºi în aceeaºi zi îi pier ºi planurile“. — Psalmul 146:4. 3 Prin urmare, morþii sunt inconºtienþi, inactivi. Când a pronunþat sentinþa împotriva lui Adam, Dumnezeu a spus: „Þãrânã eºti ºi în þãrânã te vei întoarce“ (Geneza 3:19). Înainte ca Dumnezeu sã-l facã din þãrâna pãmântului ºi sã-i dea viaþã, Adam nu exista. Când a murit, Adam a revenit la acea stare. Pedeapsa pe care a primit-o a fost moartea — nu transferarea într-un alt domeniu. Sufletul poate sã moarã 4 Ce s-a întâmplat cu sufletul lui Adam când acesta a murit? Amintiþi-vã cã în Biblie cuvântul „suflet“ se referã adesea la o persoanã. Aºadar, când spunem cã Adam a murit, înþelegem prin aceasta cã sufletul numit Adam a murit. Acest lucru i s-ar putea pãrea ciudat unei persoane care crede în nemurirea sufletului. Totuºi, Biblia afirmã: „Sufletul care pãcãtuieºte, acela va muri“ (Ezechiel 18:4). În Leviticul 21:1 (NW) se vorbeºte despre „un suflet mort“ (un „cadavru“, Jerusalem Bible). Nazireilor li se cerea sã nu se apropie de „vreun suflet mort“ („vreun corp mort“, Lamsa). — Numeri 6:6, NW. 5 O referire asemãnãtoare la suflet se face în 1 Împãraþi 19:4. Profund neliniºtit, Ilie „a început sã se întrebe dacã sufletul sãu ar putea muri“ (NW). În mod asemãnãtor, Iona „se întreba dacã sufletul sãu ar putea muri ºi spunea întruna: «Mai bine sã mor decât sã trãiesc»“ (Iona 4:8, NW). Isus a folosit expresia „a ucide un suflet“ (NW), expresie redatã în Biblia Cornilescu, revizuitã în 1991, prin expresia „a pierde pe cineva“ (Marcu 3:4). Aºadar, prin moartea sufletului se înþelege pur ºi simplu moartea persoanei. „A-ºi da sufletul“ ºi „a se întoarce“ 6 Ce putem spune despre moartea tragicã a Rahelei, care a survenit în timpul naºterii celui de-al doilea fiu? În Geneza 35:18 citim: „Pe când îºi dãdea ea sufletul, cãci trãgea sã moarã, i-a pus numele Ben-Oni . . .; dar tatãl sãu l-a numit Beniamin“. Sugereazã acest pasaj faptul cã Rahela avea în interiorul ei o fiinþã care a plecat când ea a murit? Nicidecum. Amintiþi-vã cã termenul „suflet“ se poate referi ºi la viaþa pe care o posedã o persoanã. Aºadar, în acest caz, „sufletul“ Rahelei a fost chiar „viaþa“ ei. Din acest motiv, alte Biblii redau expresia „îºi dãdea sufletul“ prin „viaþa ei se stingea“ (Knox), „ºi-a dat duhul“ (Jerusalem Bible) ºi „viaþa a plecat de la ea“ (Bible in Basic English). Nu existã nici un indiciu cã o parte misterioasã a Rahelei a supravieþuit morþii ei. 7 Acelaºi lucru s-a întâmplat la învierea fiului unei vãduve, relatare consemnatã în 1 Împãraþi, capitolul 17. În versetul 22 citim cã, în timp ce Ilie se ruga peste trupul bãiatului, „DOMNUL a ascultat glasul lui Ilie ºi sufletul copilului s-a întors în el ºi el a trãit“. ªi aici termenul „suflet“ se referã la „viaþã“. Astfel, în New American Standard Bible se spune: „Viaþa copilului s-a întors la el ºi el a revenit la viaþã“. Da, în corpul lui s-a întors viaþa, nu vreo entitate imaterialã. Aceastã înþelegere este în armonie cu cuvintele adresate de Ilie mamei bãiatului: „Iatã, fiul tãu [întreaga lui persoanã] trãieºte“. — 1 Împãraþi 17:23. Dilema „stadiului intermediar“ 8 Mulþi pretinºi creºtini cred cã în viitor va avea loc o înviere, când corpurile se vor uni cu sufletele nemuritoare. Apoi, cei înviaþi se vor lãsa în voia soartei, care îi va recompensa pe cei ce au dus o viaþã dreaptã, iar pe cei rãi îi va pedepsi. 9 Acest concept pare foarte simplu. Însã cei care împãrtãºesc credinþa în nemurirea sufletului întâmpinã dificultãþi când trebuie sã explice ce anume se întâmplã cu sufletul între momentul morþii ºi momentul învierii. Într-adevãr, acest „stadiu intermediar“, cum este numit adesea, dã naºtere de secole la speculaþii. Unii spun cã, în aceastã perioadã, sufletul merge în purgatoriu, unde este purificat de pãcatele scuzabile, pentru a deveni corespunzãtor pentru cer. 10 Cu toate acestea, aºa cum am vãzut, sufletul este persoana însãºi. Când persoana moare, sufletul moare. Prin urmare, dupã moarte nu existã viaþã conºtientã. Într-adevãr, când Lazãr a murit, Isus Cristos nu a spus cã el a fost în purgatoriu, Limbo, sau orice alt „stadiu intermediar“. Dimpotrivã, Isus a spus pur ºi simplu: „Lazãr . . . doarme“ (Ioan 11:11). Evident, Isus, care cunoºtea adevãrul cu privire la ce se întâmplã cu sufletul la moarte, ºtia cã Lazãr se afla într-o stare de inconºtienþã, de nonexistenþã. Ce este spiritul? 11 Biblia spune cã, atunci când un om moare, „spiritul sãu iese, el se întoarce în pãmântul sãu“ (Psalmul 146:4, NW). Înseamnã aceasta cã un spirit imaterial pleacã literalmente ºi continuã sã trãiascã dupã moartea persoanei? Nu poate fi aºa, pentru cã psalmistul spune apoi: „În acea zi pier gândurile lui“. Atunci ce este spiritul, ºi cum iese el dintr-o persoanã în momentul morþii acesteia? 12 În Biblie, cuvintele traduse prin „spirit“ (termenul ebraic rúach ºi cel grecesc pneúma) înseamnã în primul rând „suflare“. Astfel, în loc de expresia „spiritul sãu iese“, Biblia Cornilescu, revizuitã în 1991, foloseºte expresia „suflarea lui trece“ (Psalmul 146:4). Totuºi, termenul „spirit“ implicã mult mai mult decât procesul respiraþiei. De exemplu, descriind distrugerea vieþii umane ºi animale în timpul Potopului mondial, Geneza 7:22 spune: „Tot ce avea suflare [sau spirit; în ebraicã rúach] de duh de viaþã în nãrile sale, tot ce era pe pãmântul uscat a murit“. Aºadar, termenul „spirit“ se poate referi la forþa de viaþã care este activã în toate creaturile vii, atât umane, cât ºi animale, ºi care este susþinutã prin respiraþie. 13 Sã ilustrãm acest lucru: Curentul electric trece printr-o piesã a unui aparat. Dacã curentul înceteazã sã mai treacã prin piesa respectivã, aparatul înceteazã sã mai funcþioneze. Curentul electric nu devine o piesã separatã a aparatului. În mod asemãnãtor, când o persoanã moare, spiritul sãu înceteazã sã mai dea viaþã celulelor corpului. Acesta nu pãrãseºte corpul ºi nu pleacã într-un alt domeniu. — Psalmul 104:29. 14 Atunci de ce în Eclesiastul 12:7 se spune cã, în momentul în care o persoanã moare, „duhul se întoarce la Dumnezeu, care l-a dat“? Înseamnã oare aceasta cã spiritul strãbate literalmente spaþiul pânã ajunge la Dumnezeu? Categoric nu. Amintiþi-vã cã spiritul este forþa de viaþã. Odatã ce forþa de viaþã nu mai existã, numai Dumnezeu are capacitatea de a o reda. Prin urmare, spiritul „se întoarce la Dumnezeu“ în sensul cã orice speranþã ca persoana sã revinã la viaþã în viitor depinde în totalitate de Dumnezeu. 15 Numai Dumnezeu poate reda spiritul, sau forþa de viaþã, fãcând ca o persoanã sã revinã la viaþã (Psalmul 104:30). Dar intenþioneazã Dumnezeu sã facã acest lucru? [Notã de subsol] Potrivit unei enciclopedii, „Pãrinþii [Bisericeºti], în general, îºi exprimã cu claritate credinþa în existenþa purgatoriului“. Totuºi, aceastã lucrare de referinþã afirmã ºi faptul cã „doctrina catolicã despre purgatoriu se bazeazã pe tradiþie ºi nu pe Sfintele Scripturi“. — New Catholic Encyclopedia. [Întrebãri de studiu] 1. Ce anume recunoaºte lucrarea New Catholic Encyclopedia cu privire la existenþa unui suflet care supravieþuieºte morþii? 2, 3. Care este starea morþilor, ºi ce texte biblice vorbesc despre aceasta? 4, 5. Daþi exemple din Biblie care aratã cã sufletul moare? 6. Ce vrea sã spunã Biblia când afirmã cã Rahela „îºi dãdea sufletul“? 7. În ce fel sufletul fiului unei vãduve care a fost înviat „s-a întors în el“? 8. Ce cred mulþi pretinºi creºtini cã se va întâmpla la înviere? 9. Ce se înþelege prin expresia „stadiu intermediar“, ºi ce spun unii cã se întâmplã cu sufletul în aceastã perioadã? 10. De ce este nescriptural sã credem cã, dupã moarte, sufletele rãtãcesc prin purgatoriu, ºi cum confirmã experienþa lui Lazãr acest lucru? 11. De ce termenul „spirit“ nu s-ar putea referi la o parte imaterialã dintr-o persoanã care supravieþuieºte morþii? 12. Ce se înþelege prin termenul ebraic ºi cel grecesc traduºi în Biblie prin „spirit“? 13. Ce comparaþie se poate face între spirit ºi curentul electric? 14, 15. În ce sens spiritul se întoarce în momentul morþii la Dumnezeu? [Chenarul de la pagina 23] Amintiri dintr-o viaþã anterioarã DACà nimic nu supravieþuieºte morþii corpului, atunci cum stau lucrurile cu amintirile dintr-o viaþã anterioarã pe care unii pretind cã le au? Eruditul hindus Nikhilananda spune cã „trãirile de dupã moarte nu pot fi explicate cu ajutorul raþiunii“. În cadrul conferinþei intitulate „Modele de credinþã în eternitate întâlnite în religii“, teologul Hans Küng a atras atenþia asupra urmãtorului lucru: „Dintre relatãrile referitoare la amintirea trãirii unei vieþi anterioare — cele mai multe provenind de la copii sau de la persoane care trãiesc în þãri în care existã credinþa în reîncarnare — nici una nu a putut fi verificatã“. El a adãugat: „Majoritatea [cercetãtorilor care lucreazã cu seriozitate, folosind metode ºtiinþifice în acest domeniu] recunosc faptul cã trãirile studiate de ei nu constituie o dovadã cu adevãrat convingãtoare cã viaþa pãmânteascã se repetã“. Dar dacã vi se pare cã aveþi amintiri personale referitoare la o viaþã anterioarã? Aceste sentimente pot fi cauzate de diferiþi factori. Majoritatea informaþiilor pe care le primim sunt stocate într-un colþ ascuns al subconºtientului, deoarece nu avem imediat sau în mod direct nevoie de ele. Când clipele uitate revin în memorie, unii oameni considerã acest fenomen drept o dovadã a existenþei unei vieþi trecute. Cu toate acestea, cert este cã, în afarã de viaþa pe care o trãim acum, nu avem nici o experienþã de viaþã care poate fi verificatã. Majoritatea oamenilor nu îºi amintesc deloc cã au mai trãit înainte; nici nu se gândesc cã s-ar putea sã fi avut alte vieþi anterioare.
TON
|
|
ton_el 10 mesaje Membru din: 15/04/2009 |
Postat pe: 3 Octombrie 2009, ora 15:25
Adevãrul despre suflet este important
„Veþi cunoaºte adevãrul ºi adevãrul vã va face liberi.“ — IOAN 8:32. CONCEPÞIILE unei persoane referitoare la moarte ºi la viaþa de apoi sunt determinate în mare parte de mediul religios ºi cultural din care provine aceasta. Dupã cum am vãzut, aceste concepþii variazã de la convingerea cã sufletul îºi atinge idealul suprem numai dupã nenumãrate renaºteri pânã la ideea cã o singurã existenþã determinã destinul final al cuiva. În consecinþã, o persoanã poate fi sigurã de faptul cã, în cele din urmã, se va uni cu realitatea ultimã prin moarte, altã persoanã poate fi sigurã cã va dobândi starea de Nirvana, iar alta cã va obþine o recompensã cereascã. Care este deci adevãrul? Întrucât convingerile noastre ne influenþeazã comportamentul, acþiunile ºi deciziile, nu ar trebui sã ne preocupe faptul de a gãsi rãspunsul la aceastã întrebare? 2 Cea mai veche carte din lume, Biblia, consemneazã istoria omenirii începând cu crearea primului suflet uman. Învãþãturile acestei cãrþi nu conþin doctrine filozofice ºi tradiþii omeneºti. Biblia spune în mod clar adevãrul despre suflet: Sufletul eºti tu însuþi, morþii sunt complet inexistenþi, iar cei care se aflã în memoria lui Dumnezeu vor fi înviaþi la momentul stabilit de el. Ce înseamnã pentru voi cunoaºterea acestor lucruri? 3 „Veþi cunoaºte adevãrul ºi adevãrul vã va face liberi“, le-a spus Isus discipolilor (Ioan 8:32). Într-adevãr, adevãrul elibereazã. Dar de ce anume ne va elibera adevãrul despre suflet? Eliberarea de teamã ºi disperare 4 „Celor mai mulþi oameni le este teamã de moarte ºi încearcã sã nu se gândeascã la ea“, se spune în lucrarea The World Book Encyclopedia. „Cuvântul «moarte» a ajuns sã nu mai fie menþionat aproape deloc în Occident“, a spus un istoric. Iar în unele culturi, eufemisme de felul „ºi-a dat sfârºitul“ ºi „ºi-a dat duhul“ sunt folosite de obicei pentru a indica moartea unei persoane. Aceastã teamã de moarte este, în realitate, o teamã de necunoscut, întrucât pentru majoritatea oamenilor moartea este un mister. Cunoaºterea adevãrului cu privire la ce se întâmplã când murim învinge aceastã teamã. 5 Sã vedem, de exemplu, cum gândea o tânãrã de 15 ani pe nume Michaelyn. Ea a fost bolnavã de leucemie ºi a suferit o moarte tragicã. Mama ei, Paula, îºi aminteºte: „Michaelyn spunea cã nu era îngrijoratã cã o sã moarã pentru cã ºtia cã moartea este o stare temporarã. Am vorbit mult despre lumea nouã a lui Dumnezeu ºi despre toþi cei care vor fi înviaþi în ea. Michaelyn avea o credinþã extraordinarã în Iehova Dumnezeu ºi în înviere ºi nu se îndoia deloc de aceasta“. Speranþa învierii a eliberat-o pe aceastã adolescentã curajoasã de teama copleºitoare de moarte. 6 Ce efect a avut adevãrul asupra pãrinþilor lui Michaelyn? „Moartea fetiþei noastre a fost cea mai mare durere pe care am simþit-o vreodatã“, a spus Jeff, tatãl fetei. „Dar ne încredem fãrã rezerve în promisiunea învierii fãcutã de Iehova ºi aºteptãm cu nerãbdare ziua când o vom putea îmbrãþiºa din nou pe scumpa noastrã Michaelyn. Ce reîntâlnire va fi aceasta!“ 7 Cu siguranþã, adevãrul despre suflet elibereazã o persoanã de starea de disperare pe care o poate cauza moartea unei persoane dragi. Bineînþeles, nimic nu poate înlãtura complet durerea ºi mâhnirea cauzate de moartea unei persoane dragi. Totuºi, speranþa învierii alinã jalea ºi face ca durerea sã fie suportatã mult mai uºor. 8 Adevãrul scriptural referitor la starea morþilor ne elibereazã, de asemenea, de teama de morþi. De când au aflat acest adevãr, multe persoane care cândva erau încãtuºate de ritualuri referitoare la morþi nu se mai tem de blesteme, prevestiri, farmece ºi fetiºuri, nici nu mai aduc ofrande costisitoare pentru a-i împãca pe strãmoºi ºi pentru a-i împiedica sã se întoarcã ºi sã-i tortureze pe cei vii. Într-adevãr, întrucât morþii „nu ºtiu nimic“, aceste practici sunt inutile. — Eclesiastul 9:5. 9 Adevãrul despre suflet consemnat în Biblie este într-adevãr eliberator ºi demn de încredere. Dar sã vedem, de asemenea, ce speranþã unicã ne oferã Biblia. [Întrebãri de studiu] 1. De ce este important sã ne analizãm punctul de vedere referitor la suflet ºi moarte? 2, 3. a) De ce putem avea încredere în ceea ce spune Biblia despre suflet? b) Potrivit Bibliei, care este adevãrul despre suflet? 4, 5. a) Ce teamã este învinsã de adevãrul despre suflet? b) Cum i-a dat curaj speranþa învierii unei adolescente care suferea de o boalã incurabilã? 6, 7. De care sentiment de disperare ne elibereazã adevãrul despre suflet? Exemplificaþi. 8, 9. De care teamã ne elibereazã adevãrul despre starea morþilor? [Text generic pe pagina 29] Adevãrul despre suflet ne elibereazã de teama de moarte, de teama de morþi, de disperarea cauzatã de moartea unei persoane dragi
TON
|
|
ion00 367 mesaje Membru din: 23/03/2009 |
Postat pe: 3 Octombrie 2009, ora 22:44
invatatura multa oboseste. 1 va sugerez sa cititi Originea Omului ,Destinul Omului de A.E. WILDER SMITH www.crestin3d.net/video/speranta-un-cor-ingeresc
|
|
nastasemihail 47672 mesaje Membru din: 3/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 4 Octombrie 2009, ora 15:41
Din ceea ce au postat ultimele persoane imi dau seama ca intr-adevar in lumea noastra moderna nu se stie practic nimic despre subiectul topicului. Din scrierile religioase nu se intelege mai nimic, sau daca se intelege ceva, nu se poate proba. din scrierile anterioare religiilor actuale se mai apropie ca mod de exprimare cu perioada noastra, moderna.
Frica de acest fenomen inevitabil, ne-a facut sa nu putem studia subiectu de pe pozitii pragmatice. In scrierierile lui Pitagora se spune clar ca la moarte actioneaza undele lui Letha (letale), benefice, care ne fac sa uitam tot. Deci acea credinta ca nu mai exista nimic, de aici provine. Se sterge orice amintire, dar pina la sfirsitul tuturor vietilor. Nu se stie cum e asta, dar si la biblie se spune de asta. Iar scrierile lui Pitagora sint anterioare bilbliei, 500 ien. Sint mai multe clarificari acolo. Daca cititi ce a scris el va lamuriti, dar numai teoretic. Practica sintem...noi.
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
|
|
9am096449 28 mesaje Membru din: 14/07/2009 |
Postat pe: 4 Octombrie 2009, ora 16:31
Aiurea!... povestii, prostii, dogme de aburit fraerii si de manipulat masele care neavind alta posibilitate in viata aceasta materiala se gindesc doar la " speranta " de a avea ceva mai bun decit ce a avu6t intr-o viata de om si a aspirat, si-a dorit ceva mai bun cind face bilantul vietii ce a petrecut-o.
Va dau din punctul meu de vedere si de a gindii astfel de lucruri, o veste rea..... si anume ca asa cum cineva incerca sa-mi induca in cap ideea de " rai si iad " - si la aceasta intrebare va pot raspunde la fel de transat si poate socant decit se asteapta unii si altii care mai spera sau se gindesc naiv la ce este viata, sau ce este dupa. Nu pot sa v-a spun decit ca "raiul " si "iadul " este si poate fi viata aceasta mizera pe care ne zbatem zi de zi sa o ducem, si anume: pentru unii chiar de la nastere si pina la moarte duc o viata fara lipsurii si de huzur; in schimb altii se nasc in greutati si duc o viata de lupta nesfirsita de a-si traii zilele macar decent. Noi, toti ne facem viata mai grea si mai imposibila pentru scopuri meschine, si din dorinta nesfirsita de a duce o viata mai buna decit ceilalti chiar cu pretul desnadejdii, a neincrederii, a dispretului, etc fata de cei pe care ii facem sa sufere. Asta este din punctul meu de vedere reprezinta viata, si dupa moarte sfirsim dupa o lupta titanica a ajunge o amintire pentru cei apropiati, si ingrasamint pentru un pamint care in egala masura ne rabda pe toti, buni sau rai...... e ceva fatidic, ceva ce a existat si exista in natura umana. M. Dan _ Slobozia/ il. |
|
nastasemihail 47672 mesaje Membru din: 3/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 4 Octombrie 2009, ora 16:39
De la: 9am096449, la data 2009-10-04 16:31:35 Aiurea!... povestii, prostii, dogme de aburit fraerii si de manipulat masele care neavind alta posibilitate in viata aceasta materiala se gindesc doar la " speranta " de a avea ceva mai bun decit ce a avu6t intr-o viata de om si a aspirat, si-a dorit ceva mai bun cind face bilantul vietii ce a petrecut-o.Trist ce spui...sa te vedem ce mai gindesti inainte de plecarea din lumea asta. Sint sigur ca exact pe dos de cum spui aici. Din pacate ptr toti care gindesc ca tine...VIATA ESTE ETERNA. Huma din care ne este alcatuit corpul este de moment. Ca alcatuire si forma. ESENTA ESTE ETERNA.
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
|
|
bbogdan 46 mesaje Membru din: 2/10/2009 |
Postat pe: 4 Octombrie 2009, ora 20:34
De ce trebuie sa reinventati totul?Parintele Porfirie al Greciei,care a trecut la Domnul acum cativa ani (deci un sfant contemporan)spunea la intrebarea "Ce e moartea?"-"Moartea nu exista".E doar o trecere la viata,daca ai cautat Viata,sau la moarte-in sensul existentei in afara lui Dumnezeu .De fapt,raspunsul meu la topic este:
-Dupa moarte,exista viata doar in Dumnezeu.Altceva ,exista,dar e mai rea decat ceea ce se intelege aici prin moarte. |
|
9am108063 1 mesaj Membru din: 29/07/2009 |
Postat pe: 6 Octombrie 2009, ora 09:26
da exista viata dupa moarte crede in dumnezeu si prin isus hristos fiul lui poti avea parte de viata dupa moarte incearca tot nu ai nimic de pierdut dumnezeu te accepta asa cum iesti
|
|
ion00 367 mesaje Membru din: 23/03/2009 |
Postat pe: 6 Octombrie 2009, ora 15:55
Ma iertati ,dar imi permit un sfat:Nu mergeti la medium,pentru a vorbi cu mortii caci este PACAT. Sunt multe motive pentru care se pot intampla astfel de tragedii unele cunoscute de noi altele nu. Dar in principiu Ducem o lipsa de hrana spirituala in primul rand ca nu citim Biblia.Si mai ales Noul Testament sa credem apoi,si sa implinim,ce gasim scris: www.bibliaromana.com/
|
|
bbogdan 46 mesaje Membru din: 2/10/2009 |
Postat pe: 7 Octombrie 2009, ora 15:44
De la: ion00, la data 2009-10-06 15:55:48Ma iertati ,dar imi permit un sfat:Nu mergeti la medium,pentru a vorbi cu mortii caci este PACAT. Sunt multe motive pentru care se pot intampla astfel de tragedii unele cunoscute de noi altele nu. Dar in principiu Ducem o lipsa de hrana spirituala in primul rand ca nu citim Biblia.Si mai ales Noul Testament sa credem apoi,si sa implinim,ce gasim scris: www.bibliaromana.com/ Stimate domn,biblia aia nu e romana nu e chiar asa de romana,e o biblie sectara tradusa in romaneste.Desi are multe in comun cu biblia autentica ceea ce gasim la link-ul dumitale e doar o facatura.Spun asta in ideea ca nu sunteti sectant si ca nu ati stiut. |
|
nastasemihail 47672 mesaje Membru din: 3/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 8 Octombrie 2009, ora 01:05
viata ca viata dupa moarte...dar exista sex dupa....
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
|
|
Fosta membra 9am.ro 9751 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 8 Octombrie 2009, ora 01:40
De la: nastasemihail, la data 2009-10-08 01:05:35viata ca viata dupa moarte...dar exista sex dupa....
|
|
nastasemihail 47672 mesaje Membru din: 3/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 8 Octombrie 2009, ora 01:46
De la: mytcor, la data 2009-10-08 01:40:44Nimeni nu se intreaba asta....e o problema...De la: nastasemihail, la data 2009-10-08 01:05:35viata ca viata dupa moarte...dar exista sex dupa....
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
|
|
|
|

Sau mai bine zis morbid.
Ar fi interesant ca atunci pe 9am am putea deschide topic "exista moarte dupa viata?"