back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Putem citi ºi discuta biblia ca literaturã – indiferent dacã o acceptãm (sau nu) ca sursã pentru gândi teologic ºi a trãi creºtineºte?

 


 
Pagini: << 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 >> Sari la pagina:
 
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 17 August 2009, ora 21:12

De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 20:46:16
De la: karpov, la data 2009-08-17 19:13:04
De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 15:43:07
De la: alehin, la data 2009-08-17 15:16:52articolul 7 din Constituþia de la 1866, prin care nu se acordau cetãþenie românã ºi implicit drepturi sociale ºi politice decât persoanelor de rit creºtin.



ti-am raspuns deja pe un alt topic ce era cu acel articol din constitutia roamaniei....


Peste 50 de ani ,cel mult ,Constitutia Europei va interzice cre ( S ) tinismul si atunci ultimii 3435 de crestini se vor muta in Tara Sfanta unde evreii le vor pune la dispozitie locatii in fasia Gaza sau in pesterile unde au fost gasite manuscrisele de la Marea Moarta si acolo poate la venirea lui Mos Craciun pe pamant vor primi drept cadou fiecare -pe linie barbateasca -cate o fecioara nefolosita -insamantate de duhul lui Mos Craciun in speranta ca se va naste un nou M M (E) S(to) I (c)A - doamne ajuta ( citat legionar )



desigur...și eu sunt regina angliei ,iar tu vei fii rãpit la noapte de o farfurie zburãtoare și dus pe o planetã complet verde , dintr-o altã galaxie
și anul viitor pãmântul va fii complet invadat de extratereștii care te vor pune pe tine conducãtorul lui ....











Ioana, ai grija ce-i doresti lui Dorynus ca s-ar putea sa i se-ndeplineasca !...


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 17 August 2009, ora 21:21

De la: mytcor, la data 2009-08-17 21:12:30
De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 20:46:16
De la: karpov, la data 2009-08-17 19:13:04
De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 15:43:07
De la: alehin, la data 2009-08-17 15:16:52articolul 7 din Constituþia de la 1866, prin care nu se acordau cetãþenie românã ºi implicit drepturi sociale ºi politice decât persoanelor de rit creºtin.



ti-am raspuns deja pe un alt topic ce era cu acel articol din constitutia roamaniei....


Peste 50 de ani ,cel mult ,Constitutia Europei va interzice cre ( S ) tinismul si atunci ultimii 3435 de crestini se vor muta in Tara Sfanta unde evreii le vor pune la dispozitie locatii in fasia Gaza sau in pesterile unde au fost gasite manuscrisele de la Marea Moarta si acolo poate la venirea lui Mos Craciun pe pamant vor primi drept cadou fiecare -pe linie barbateasca -cate o fecioara nefolosita -insamantate de duhul lui Mos Craciun in speranta ca se va naste un nou M M (E) S(to) I (c)A - doamne ajuta ( citat legionar )



desigur...și eu sunt regina angliei ,iar tu vei fii rãpit la noapte de o farfurie zburãtoare și dus pe o planetã complet verde , dintr-o altã galaxie
și anul viitor pãmântul va fii complet invadat de extratereștii care te vor pune pe tine conducãtorul lui ....











Ioana, ai grija ce-i doresti lui Dorynus ca s-ar putea sa i se-ndeplineasca !...


nu lui dorinel...lui karpov


da...o sã i se indeplineascã...atunci când o sã ajung eu regina angliei


Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 17 August 2009, ora 21:34





....how God created light, Ioana



www.funfoll.com/data/content/2009Images/ff_3567_0.jpg">






Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 17 August 2009, ora 21:40

De la: mytcor, la data 2009-08-17 21:34:26

....how God created light, Ioana





mytcor...nu începe și cu ca toți ãștia care-și varsã frustrãrile împotriva creștinismului pe toate topicurile ridiculizându-l în fel și chip.....eu te consider mult mai inteligent de atât...


Fosta membra 9am.ro

5243 mesaje
Membru din: 11/08/2009
Postat pe: 17 August 2009, ora 21:43

De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 21:21:23
De la: mytcor, la data 2009-08-17 21:12:30
De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 20:46:16
De la: karpov, la data 2009-08-17 19:13:04
De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 15:43:07
De la: alehin, la data 2009-08-17 15:16:52articolul 7 din Constituþia de la 1866, prin care nu se acordau cetãþenie românã ºi implicit drepturi sociale ºi politice decât persoanelor de rit creºtin.



ti-am raspuns deja pe un alt topic ce era cu acel articol din constitutia roamaniei....


Peste 50 de ani ,cel mult ,Constitutia Europei va interzice cre ( S ) tinismul si atunci ultimii 3435 de crestini se vor muta in Tara Sfanta unde evreii le vor pune la dispozitie locatii in fasia Gaza sau in pesterile unde au fost gasite manuscrisele de la Marea Moarta si acolo poate la venirea lui Mos Craciun pe pamant vor primi drept cadou fiecare -pe linie barbateasca -cate o fecioara nefolosita -insamantate de duhul lui Mos Craciun in speranta ca se va naste un nou M M (E) S(to) I (c)A - doamne ajuta ( citat legionar )



desigur...și eu sunt regina angliei ,iar tu vei fii rãpit la noapte de o farfurie zburãtoare și dus pe o planetã complet verde , dintr-o altã galaxie
și anul viitor pãmântul va fii complet invadat de extratereștii care te vor pune pe tine conducãtorul lui ....











Ioana, ai grija ce-i doresti lui Dorynus ca s-ar putea sa i se-ndeplineasca !...


nu lui dorinel...lui karpov


da...o sã i se indeplineascã...atunci când o sã ajung eu regina angliei


Ateta voastra ,sper sa ajungeti regina Angliei ca pe acolo ai ce invata -biserica de acolo e ceva mai evoluata -ai sanse mai mari decat sa ajungi in rai vreodata - roaga-te la ingerii domnului pe care i-a pus sa deschida un punct de lucru adica iadul,niste rebuturi dealtfel ,de aici putem sa ne dam seama de in-capacitatea intelectuala a D-zeului -a gresit si cand a fabricat oamenii si cand a fabricat ingerii-pai daca e supus greselilor de unde dracu' sa invatam si noi ,din greselile lui ? nu vezi si cu cataclismele de pe glob si din tot restul universului de parca zici ca totul a fost creat de un psihopat ? ce ar fi fost daca si cel care a gandit si creat calculatorul ar fi procedat la fel ? pe de alta parte am remarcat ca ma eviti -nu agreezi ghivecele mele -nu faci fata la o lupta pe mai multe fronturi -ataci doar de la distanta - vezi ca ai fost invocata si la top AUTO -


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 17 August 2009, ora 21:52

**biserica de acolo e ceva mai evoluata**

evoluatã în ce sens?


iar dacã existã rãu în lume existã doar datoritã pãcatelor oamenilor...mai spuneam și pe un alt topic ...omul este stãpânul acestei lumi....


**pe de alta parte am remarcat ca ma eviti **


dupã ce m-am chinuit ore în șir sã-ți scriu mesaje super lungi....tu mã acuzi cã te evit???

ba..mai mult decât atât...cã nu fac fațã unei discuții cu tine???



**vezi ca ai fost invocata si la top AUTO -**
...ce vrei sã spui?


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 21:58

De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 20:47:44de unde știi tu ce înseamnã moartea , dorine?


A vãzut-o cu ochii...!


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 22:09

De la: DorYnel, la data 2009-08-15 22:20:46
De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:11:29tu ai citit biblia?
Cu siguranta a citito. Dar au mai citit Biblia si cei care in numele ei, atunci cand a devenit LEGE, faradelegile Bisericii Crestine s-au transformat in CRIME, chiar si impotriva copiilor.


Dorinel, nu ºtiu dacã sã le numesc restanþe, corigenþe sau doar discuþii abandonate la jumãtatea drumului, total nejustificat. Dar vreau sã te asigur cã sunt în continuare interesat de cele douã discuþii pe care le-am avut cu tine (una pe argumentele clasice privind existenþa lui Dumnezeu ºi învierea lui Iisus, iar cealaltã pe existenþa facultãþilor cognitive ºi ontologia numerelor).



Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 17 August 2009, ora 22:16

De la: adipopa, la data 2009-08-17 21:58:46
De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 20:47:44de unde știi tu ce înseamnã moartea , dorine?


A vãzut-o cu ochii...!





adi...ce mã bucur cã te-ai întors pe forum....


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 22:20

De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 22:16:28adi...ce mã bucur cã te-ai întors pe forum....


Da? Atunci trebuie sã-þi scriu un rãspuns. Dar va lua ceva timp...


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 17 August 2009, ora 22:23

De la: adipopa, la data 2009-08-17 22:20:36
De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 22:16:28adi...ce mã bucur cã te-ai întors pe forum....


Da? Atunci trebuie sã-þi scriu un rãspuns. Dar va lua ceva timp...


lasã...scrie-mi mai târziu...acum intrã pe topicul adnanei și spune-ne dacã a ajuns mareșalul pe la tine...


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 22:54

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22** nu am spus niciodatã cã mitul/leitmotivul vechi-testamental al întoarcerii lui Yhwh ca rege în Sion este aplicat de Iisus sau autorii nou-testamentali unei presupuse intenþii a lui Dumnezeu de a-i elibera pe evrei de sub ocupaþia romanã. **

dar...ce înseamnã atunci?...fii clar și concis , adi....chiar îmi doresc sã înțeleg cum gândești...


Ce înseamnã sau ce ce este mitul/leitmotivul vechi-testamental al întoarcerii lui Yhwh ca rege în Sion? Este o aºteptare naþionalã mesianicã a poporului legãmântului, alimentatã de scrierile profeþilor exilici ºi post-exilici, conform cãreia regele Yhwh avea sã revinã, în Ziua lui Yhwh (zi de judecatã ºi izbãvire), în Ierusalim ºi în templul sãu, de unde iniþial îºi retrãsese slava (ºekina). Aºteptarea aceasta se plia dupã istoria întoarcerii chivotului legãmântului din 1 Samuel 5-7 ºi era înþeleasã în zilele lui Iisus (vezi comentariul/Targum asupra cãrþii Isaia) ca moment culminant al inaugurãrii împãrãþiei lui Dumnezeu. Te invit mai întâi sã reciteºti sau sã te refamiliarizezi cu pasajele biblice din Isaia, Iezechiel, Agheu, Zaharia ºi Maleahi pe care le-am postat mai demult pe forum ºi care în mod cert informau gândirea iudeilor primului veac.

Isaia 4.2-6

În ziua aceea se va arãta mlãdiþa Domnului în podoabã ºi în slavã ºi roadele pãmântului în mãrire
ºi în cinste pentru aceia din Israel care vor fi scãpat.
Rãmãºiþa Sionului ºi cei ce vor fi scãpat cu viaþã din Ierusalim se vor chema sfinþi
ºi oricine va fi înscris sã trãiascã în Ierusalim.
Când Domnul va fi spãlat necurãþenia fiicelor Sionului
ºi va fi ºters fãrãdelegile din mijlocul lui prin duhul dreptãþii ºi al nimicirii,
DOMNUL VA VENI PE MUNTELE SIONULUI ªI ÎN ADUNÃRILE SALE
ca un nor ºi ca un fum ziua, iar noaptea ca un foc strãlucitor ºi ca o vãpaie.
Cã peste tot locul slava Domnului va fi acoperãmânt:
Fi-va în timpul zilei cort, care sã-l apere de cãldurã
ºi sã-l adãposteascã de vreme rea ºi de ploaie.

Isaia 24.23

Luna va fi roºie, iar soarele va pierde din lumina lui,
CÃCI DOMNUL SAVAOT VA FI REGE
ªI SLAVA LUI VA STRÃLUCI ÎNAINTEA BÃTRÂNILOR
în muntele Sionului ºi în Ierusalim!

Isaia 25.9-10

ªi se va zice în ziua aceea:
IATÃ DUMNEZEUL NOSTRU ÎN CARE NÃDÃJDUIAM CA SÃ FIM MÂNTUIÞI.
IATÃ DOMNUL, ÎN CARE AM NÃDÃJDUIT,
sã ne bucurãm ºi sã ne veselim de mântuirea Lui,
CÃ MÂNA DOMNULUI SE VA ODIHNI PE ACEST MUNTE.
Moabul însã va fi cãlcat în picioare pe locul lui,
ca niºte paie în groapa cu gunoi.

Isaia 35.3-6, 10

Întãriþi-vã voi, mâini slabe
ºi prindeþi putere genunchi slãbãnogi.
Ziceþi celor slabi la inimã ºi la cuget:
"Întãriþi-vã ºi nu vã temeþi.
IATÃ DUMNEZEUL NOSTRU!
Cu judecatã rãsplãteºte ºi va rãsplãti;
EL VA VENI ªI NE VA MÂNTUI".
Atunci se vor deschide ochii celor orbi
ºi urechile celor surzi vor auzi.
Atunci va sãri ºchiopul ca cerbul
ºi limpede va fi limba gângavilor;
cã izvoare de apã vor curge în pustiu
ºi pâraie în pãmânt însetat.

ªi vor veni în Sion în chiote de bucurie
ºi veselia cea veºnicã va încununa capul lor.
Lauda ºi bucuria ºi veselia îi vor ajunge pe aceºtia
ºi vor fugi durerea, întristarea ºi suspinarea.

Isaia 40.3-5, 9-11

Un glas strigã:
"În pustiu gãtiþi calea Domnului,
drepte faceþi în loc neumblat cãrãrile Dumnezeului nostru.
Toatã valea sã se umple ºi tot muntele ºi dealul sã se plece;
ºi sã fie cele strâmbe, drepte ºi cele colþuroase, cãi netede.
ªI SE VA ARÃTA SLAVA DOMNULUI
ºi tot trupul o va vedea cãci gura Domnului a grãit".

Suie-te pe munte înalt, cel ce binevesteºti Ierusalimului,
ridicã glasul tãu cu putere, cel ce binevesteºti Ierusalimului,
înalþã glasul ºi nu te teme,
zi cetãþilor lui Iuda:
"IATÃ DUMNEZEUL VOSTRU!"
CÃ DOMNUL DUMNEZEU VINE CU PUTERE
ºi braþul Lui supune tot.
Iatã cã preþul biruinþei Lui este cu El
ºi rodul izbânzii merge înaintea Lui.
El va paºte turma Sa ca un Pãstor
ºi cu braþul Sãu o va aduna.
Pe miei îi va purta la sânul Sãu
ºi de cele ce alãpteazã va avea grijã.

Isaia 52.7-10

Cât de frumoase sunt pe munþi picioarele trimisului care vesteºte pacea,
a solului de veste bunã, care dã de ºtire mântuirea,
care zice Sionului: Dumnezeul tãu este împãrat!
Toþi strãjerii tãi ridicã glas ºi laolaltã strigã de bucurie,
cã ei vãd cu ochii când DOMNUL SE ÎNTOARCE ÎN SION.
Izbucniþi în chiote de veselie, dãrâmãturi ale Ierusalimului,
cã Domnul mângâie pe poporul Sãu, rãscumpãrat-a Ierusalimul.
Descoperit-a Domnul braþul Sãu cel sfânt în ochii tuturor popoarelor
ºi toate marginile cele îndepãrtate ale pãmântului
vor vedea mântuirea Dumnezeului nostru..

Isaia 59.15-17, 19-21

Adevãrul nu mai este
ºi cel ce se dã la o parte din calea rãutãþii este sfãrâmat.
ªi Dumnezeul nostru a vãzut ºi S-a mâniat cã nu mai este dreptate.
ªi a vãzut cã nu este nici un om ºi S-a mirat cã nimeni nu mijloceºte.
Atunci braþul Lui I-a venit în ajutor, ºi dreptatea Sa a fost sprijinul Sãu.
S-a îmbrãcat cu dreptatea ca ºi cu o platoºã
ºi a pus pe capul Sãu coiful izbãvirii;
S-a îmbrãcat cu rãzbunarea ca ºi cu o hainã
ºi S-a înfãºurat în râvna Sa ca ºi într-o mantie.

Cei de la apus se vor teme de numele Domnului
ºi cei de la rãsãrit, de slava Lui;
cã va veni ca un ºuvoi îngust pe care Duhul Domnului îl mânã.
"PENTRU SION EL VA VENI CA UN MÂNTUITOR,
pentru cei din Iacov care se vor cãi de pãcatele lor", zice Domnul.
Iatã, acesta este legãmântul Meu cu ei, zice Domnul:
"Duhul Meu, Care odihneºte peste tine,
ºi cuvintele Mele pe care le-am pus în gura ta,
sã nu se depãrteze din gura ta,
nici din gura urmaºilor tãi ºi nici din gura urmaºilor urmaºilor tãi,
zice Domnul, de acum ºi pânã în veac!"

Isaia 62.10-11

Intraþi, întraþi pe porþi!
Gãtiþi cale poporului,
gãtiþi, gãtiþi-i drum,
curãþiþi-l de pietre,
înãlþaþi un steag peste neamuri!
Iatã, Domnul vesteºte acestea pânã la marginile pãmântului:
"Ziceþi fiicei Sionului:
MÂNTUITORUL TÃU VINE!
EL VINE CU PLATA,
ºi rãsplãtirile merg înaintea Lui!"

Isaia 63.1

CINE ESTE CEL CE VINE ÎMPURPURAT,
cu veºmintele Sale mai roºii decât ale celui ce culege la vie,
cu podoabã în îmbrãcãmintea Lui
ºi mândru de belºugul puterii Lui?
"Eu sunt Acela al Cãrui cuvânt este dreptatea
ºi puternic este sã rãscumpere!"

Isaia 64.1-3

Ca un foc care arde vreascurile,
ca o vâlvãtaie care fierbe apa în clocot,
fã pe vrãjmaºii Tãi sã cunoascã numele Tãu
ºi sã tremure înaintea Ta neamurile, VÃZÂNDU-TE
Fãcând minuni neaºteptate,
Despre care niciodatã nu s-a auzit grãind.
Nici urechea n-a auzit,
nici ochiul n-a vãzut un dumnezeu, afarã de Tine,
care ar sãvârºi unele ca acestea pentru cei ce nãdãjduiesc în el.

Isaia 66.12-19

Acestea zice Domnul:
"Vãrsa-voi pacea peste el ca un râu
ºi slava popoarelor ca un ºuvoi ieºit din albia lui.
Pruncii lui vor fi purtaþi în braþe ºi dezmierdaþi pe genunchi.
Dupã cum mama îºi mângâie pe fiul ei
ºi Eu vã voi mângâia pe voi, ºi voi veþi fi mângâiaþi în Ierusalim.
Când veþi vedea, inima voastrã va tresãri de bucurie
ºi oasele voastre vor odrãsli ca iarba.
ªi mâna Domnului se va arãta slujitorilor Sãi,
iar urgia, peste vrãjmaºii Sãi.
CÃCI DOMNUL VINE în vãpaie ºi carele Lui sunt ca o vijelie,
ca sã dezlãnþuie cu fierbinþealã mânia Lui ºi certarea Lui cu vãpãi de foc.
Domnul va judeca cu foc ºi cu sabie pe tot omul
ºi mulþi vor fi cei ce vor cãdea de bãtaia Domnului!
...
DAR EU VIN ca sã strâng la un loc popoarele ºi toate limbile.
Ele vor veni ºi vor vedea slava Mea,
ªi le voi da un semn.
ªi pe cei scãpaþi cu viaþã îi voi trimite cãtre popoarele din Tarsis, Put, Lud, Meºec, Roº, Tubal, Iavan,
cãtre þinuturile cele mai depãrtate care n-au auzit despre Mine ºi nu au vãzut slava Mea.
ªi la aceste neamuri vor vesti slava Mea.

Iezechiel 43.1-7

Apoi m-a dus la poartã, la poarta dinspre rãsãrit.
ªi iatã SLAVA DUMNEZEULUI LUI ISRAEL VENEA DINSPRE RÃSÃRIT;
glasul Lui era ca glasul de ape multe
ºi pãmântul strãlucea de slava Lui.
Vedenia aceasta era ca aceea pe care o vãzusem mai înainte,
tocmai ca aceea pe care o vãzusem când am venit sã vestesc pieirea cetãþii;
vedenia aceasta era asemenea vedeniei pe care o vãzusem la râul Chebar.
Atunci am cãzut cu faþa la pãmânt.
ªi SLAVA DOMNULUI A INTRAT ÎN TEMPLU PE POARTA CARE ESTE CU FAÞA SPRE RÃSÃRIT.
ªi m-a ridicat Duhul ºi m-a dus în curtea cea dinãuntru
ºi iatã SLAVA DOMNULUI UMPLEA TOT TEMPLUL.
ªi am auzit pe Cineva Care-mi grãia din templu,
iar bãrbatul acela de mai înainte stãtea lângã mine.
ºi mi-a zis glasul: "Fiul omului, acesta este locul tronului Meu
ºi locul pe care-Mi pun tãlpile picioarelor Mele,
unde voi locui veºnic în mijlocul fiilor lui Israel;
casa lui Israel nu va mai întina numele Meu cel sfânt, nici ea, nici regii ei,
prin desfrânãrile lor, prin cadavrele regilor lor, cu locurile lor înalte.

Agheu 2.7-9

Voi zgudui toate popoarele ºi toate neamurile vor veni cu lucruri de preþ
ªI VOI UMPLE DE SLAVÃ TEMPLUL ACESTA, ZICE DOMNUL SAVAOT.
Al Meu este argintul, al Meu este aurul", zice Domnul Savaot.
"ªi SLAVA ACESTUI TEMPLU DE PE URMÃ VA FI MAI MARE DECÂT A CELUI DINTÂI",
zice Domnul Savaot, "ºi în locul acesta voi sãlãºlui pacea", zice Domnul Savaot.

Zaharia 2.8-9, 14-17

"Aleargã ºi spune tânãrului acestuia:
Ierusalimul va fi locuit ca un oraº deschis,
atât de mare va fi mulþimea de oameni ºi de dobitoace înãuntrul lui.
ªi Eu voi fi pentru el un zid de foc de jur împrejurul lui", zice Domnul,
"ºi voi fi slava lui în mijlocul lui".

Bucurã-te ºi te veseleºte, fiica Sionului,
CÃCI IATÃ EU VIN SÃ LOCUIESC ÎN MIJLOCUL TÃU", ZICE DOMNUL.
"ªi multe neamuri se vor alipi de Domnul în ziua aceea
ºi Îmi vor fi Mie popor ªI VOI LOCUI ÎN MIJLOCUL TÃU,
ca sã ºtii cã Domnul Savaot m-a trimis la tine.
ªi va lua Domnul ca moºtenire a Sa pe Iuda, în þara cea sfântã,
ºi va alege încã o datã Ierusalimul.
Sã tacã tot trupul înaintea Domnului,
CÃCI EL S-A RIDICAT DIN LOCAªUL SÃU CEL SFÂNT".

Zaharia 8.2-3

Aºa grãieºte Domnul Savaot:
Iubesc Sionul cu zel mare ºi cu patimã aprinsã îl doresc".
Aºa grãieºte Domnul:
"M-AM ÎNTORS CU MILOSTIVIRE CÃTRE SION
ªI VOI LOCUI ÎN MIJLOCUL IERUSALIMULUI;
ºi Ierusalimul se va chema cetate credincioasã
ºi muntele Domnului Savant, munte sfânt".

Zaharia 14.1-5

IATÃ CÃ VINE ZIUA DOMNULUI,
când se vor împãrþi prãzile tale în mijlocul tãu.
ªi voi aduna toate neamurile pentru rãzboi împotriva Ierusalimului,
ºi cetatea va fi luatã, casele vor fi jefuite ºi femeile necinstite.
Atunci jumãtate din cetate va fi dusã în robie,
iar restul poporului Meu nu va fi stârpit din cetate.
ATUNCI DOMNUL VA IEªI LA LUPTÃ
ºi se va rãzboi împotriva acestor popoare,
ca în vreme de luptã, ca în vreme de rãzboi.
ªI ÎN VREMEA ACEEA SE VOR SPRIJINI PICIOARELE LUI PE MUNTELE MÃSLINILOR,
care este în faþa Ierusalimului, la rãsãrit;
iar Muntele Mãslinilor se va crãpa în douã de la rãsãrit la apus
ºi se va face o vale foarte mare
ºi jumãtate din munte se va da înapoi cãtre miazãnoapte
ºi cealaltã jumãtate cãtre miazãzi.

Maleahi 3.1-4

"Iatã, Eu trimit pe îngerul Meu
ºi va gãti calea înaintea feþei Mele
ªI VA VENI ÎNDATÃ ÎN TEMPLUL SÃU DOMNUL PE CARE ÎL CÃUTAÞI
ªI ÎNGERUL LEGÃMÂNTULUI PE CARE VOI ÎL DORIÞI.
IATÃ, VINE!", ZICE DOMNUL SAVAOT.
"ªi cine va putea îndura ziua venirii Lui
ºi cine se va putea þine bine, când El Se va arãta?
Cãci El este ca focul topitorului ºi ca leºia nãlbitorului.
ªi El Se va aºeza sã lãmureascã ºi sã cureþe argintul;
El va curãþa pe fiii lui Levi ºi îi va lãmuri ca pe aur ºi argint,
ºi vor aduce Domnului jertfã întru dreptate.
ªi va plãcea Domnului jertfa lui Iuda ºi a Ierusalimului,
ca înainte vreme ºi ca în anii cei de altãdatã.


Am mai spus aceste lucruri, dar încerc acum sã le adun cumva laolaltã.

Dezamãgiþi cã întoarcerea din exilul babilonian a fost sãracã în slavã dumnezeiascã ºi neînsoþitã de manifestãri extraordinare asemãnãtoare celor din Ieºirea 40, Levitic 9 sau 1 Regi 8, iudeii ultimelor 3 veacuri înainte de Hristos au continuat sã spere cã împlinirea profeþiilor despre întoarcerea lui Yhwh ca rege în Sion rãmâne una viitoare. Adumbriri palide ale acestui moment pot fi probabil considerate viziunea lui Sirah despre venirea Înþelepciunii (a Torei de fapt) sã locuiascã în templu ºi apoi biruinþa lui Iuda Macabeul asupra sirienilor, curãþirea templului ºi începuturile dinastiei hasmoneilor; dar ambele texte sunt ambigue ºi în final neconcludente. Astfel, multe pseudepigrafe inter-testamentale considerã cã exilul nu s-a sfârºit (1 Enoh 1.3-9; 25.3-5; 90.15; 91.7; Testementul lui Moise 10.1-7; 12.13; Jubilee 1.26-28), iar scrierile de la Qumran continuã sã vorbeascã despre o zi a vizitãrii dumnezeieºti (zi de judecatã ºi de izbãvire) încã în viitor.

Metaforele acestea (vizitarea dumnezeiascã ºi inaugurarea împãrãþiei lui Yhwh) sunt indisolubil legate una de alta ºi profund apocaliptice în caracter, pentru cã se referã la sfârºitul sau momentul culminant al istoriei lui Yhwh cu poporul sãu. De aceea Iisus ºi evangheliºtii ºi le-au apropriat cu multã uºurinþã, legându-le de întruparea, parabolele-ºi-miracolele, rãstignirea-ºi-îndreptãþirea lui Iisus (prin înviere dar ºi la cãderea Ierusalimului). De întrupare, pentru cã Iisus se naºte ºi primeºte numele în strânsã corelare cu ciclurile de 14 generaþii care se terminã în exil; de parabole-ºi-miracole, pentru cã povestirile-simbol pe care Iisus le spune au de a face cu plecarea regelui/stãpânului pentru o vreme (precum plecarea lui Arhelau la Roma ca sã obþinã de la August dreptul de a împãrãþi în locul tatãlui sãu) ºi revenirea sa în þarã pentru a constata nesupunere, rãzvrãtire ºi opoziþie (e.g., talanþii sunt îngropaþi, via este acaparatã, arendaºii îºi bat angajaþii, etc.), în timp ce miracolele sunt acþiuni-simbol, o punere-în-scenã a revenirii/vizitãrii dumnezeieºti în urma cãreia omul ºi natura se reîntregesc, iar convieþuirea leului ºi mielului devine o realitate miniaturalã ºi anticipativã privind consumarea împãrãþiei; de rãstignire-ºi-îndreptãþire pentru cã Iisus preia, îºi atribuie ºi împlineºte în sine însuºi scenariul profetic din Daniel în care Fiul Omului vine pe norii cerului spre Cel Îmbãtrânit de Zile (nu pe pãmânt!) pentru a primi domnie ºi stãpânire universalã, dupã ce a suferit, dar a ieºit biruitor asupra fiarelor/monºtrilor haosului (vezi rãspunsul pe care i-l dã Iisus lui Caiafa).

În rostirile sale deci Iisus re-spune povestea lui Yhwh cu poporul sãu în termeni extrem de familiari, dar ºocant de zgârâietori urechilor iudeilor contemporani. Pentru Iisus, Ziua lui Yhwh prezisã de Amos este o zi apocalipticã de întuneric ºi judecatã a casei lui Israel pentru neascultare ºi cãlcare de legãmânt; fiarele/monºtri care luptã împotriva Fiului Omului (gata chiar sã-l rãstigneascã) sunt fiii lui Avraam, în alianþã (ce-i drept) cu neamurile, dar toþi aceºtia împreunã, spune el, vor fi biruiþi. Lui Caiafa ºi Sanhedrinului, Iisus le spune cã vor vedea cu ochii lor pe Fiul Omului venind pe norii cerului spre Cel Îmbãtrânit de Zile pentru a primi recunoaºterea de slavã pentru suferinþa înduratã ºi recunoaºterea de biruinþã pentru ascultarea sa pânã la moarte ºi încã moarte de cruce. Aceastã îndreptãþire a lui Iisus din Nazaret prin înviere (ºi la dãrâmarea Ierusalimului) este chiar venirea Fiului Omului pe nori din Daniel ºi a lui Yhwh în Sion din Isaia, Iezechiel, Agheu, Zaharia ºi Maleahi, culminarea realã ºi apocalipticã a istoriei rãscumpãrãrii vechi-testamentale, din care mai rãmâne totuºi consumarea împãrãþiei ºi a doua venire pomenitã începând cu Faptele Apostolilor.

Iisus îºi înþelege ultimul drum la Ierusalim ca o întrupare ºi dramatizare apocalipticã a venirii lui Yhwh în Sion. Tot ce zice ºi face pe drum ºi apoi în Ierusalim se potriveºte cu acest scenariu – de la vindecarea orbului la margine de drum, milostenie care spalã ruºinea orbilor din Iebus ºi revocã prohibiþia davidicã privind intrarea acestora în templu, la întreruperea temporarã a jertfelor la templu prin acte de violenþã simbolice ºi surprinzãtoare, la blestemarea unui smochin înaintea vremii de rod, prevestind astfel iminenþa ºi dreptatea judecãþii cu care Yhwh vine în Sion (dupã modelul argumentaþiei „dacã X...cu cât mai mult Y?”), la discursul apocaliptic despre cãderea zidurilor cetãþii ºi desacralizarea templului. Iisus nu se mulþumeºte sã se rãzboiascã în cuvinte cu elita preoþeascã iudaicã de la o distanþã de siguranþã (cum fãceau eseneii), nici sã spiritualizeze ºi sã interiorizeze Tora prin discursuri moralizatoare în aºa fel încât sã lase totuºi loc de compromis politic (cum fãceau fariseii). Nu. Iisus e mult mai tranºant. În-scenând venirea lui Yhwh în Sion ºi împlinind în sine însuºi Ziua lui Yhwh, Iisus aduce în acelaºi timp judecatã celor ce au îngropat talanþii ºi au contestat dreptul de stãpânire al sãditorului viei, dar ºi izbãvire oiþei rãtãcite, bãnuþului pierdut, fiilor risipitori, vameºilor ºi prostituatelor, neiudei care se mulþumiserã ºi numai cu firmiturile de la masa stãpânilor.


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:13

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22tu mi-ai arãtat textele...iar eu ți-am spus cã se referã la altceva...


Ioana, acum cã le-am recopiat ºi adus ceva mai în faþã, aº fi curios sã vãd la ce altceva crezi tu cã se referã aceste profeþii în contextul lor original, dar ºi în contextul canonic al scripturilor (adicã þinând cont de interpretarea acestora în Noul Testament). Îþi propun deci sã le iei pe rând ºi sã le exegetezi dupã toate rigorile istorice, literare ºi canonice, pentru a arãta cã ele nu se potrivesc scenariului pe care l-am schiþat eu mai sus.


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:15

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22**Care din textele vechi-testamentale citate se referã la prima venire a lui Hristos ºi în ce sens (dacã nu în sensul punerii-în-scenã a venirii lui Yhwh ca rege în Sion)**

adi...ți-am mai spus în ce sens...în sensul unui mesia care sã mântuiascã sufletele oamenilor din iad....care sã rãscumepere prin moartea sa pãcatul strãmoșesc.

**ºi care din aceste texte se referã la a doua venire a lui Hristos (din moment ce, pentru profeþi ºi contemporanii acestora, nici prima nu se consumase) **

sunt și în vechiul testament multe profeții care se referã la apocalipsã...chiar tu ai admis una cu câteva pagini în urmã....(mi-e greu sã caut acum unde)....iar...referitor la hermeneutica biblicã....nu ãsta este domeniul meu ...eu știu doar ce spune ortodoxia și subscriu interpretãrilor date de alții , iar...ceea ce scriu eu aici sunt lucrurile în care cred.


Hai sã vorbim concret, altfel nu progresãm. Care din profeþiile vechi-testamentale citate mai devreme de mine se referã la prima venire ºi care la a doua venire a lui Iisus? Noteazã de exemplu cu [A] profeþiile vechi-testamentale despre prima venire ºi cu [B] profeþiile despre a doua. Apoi, din prima categorie, spune-mi care profeþie vorbeºte despre mântuirea sufletelor din iad [MI] sau de pãcatul strãmoºesc [PS] – ºi ce indicii în acest sens gãseºti tu în text? Pune deci aceste abrevieri în dreptul fiecãrui text de mai jos.

Isaia 4.2-6
Isaia 24.23
Isaia 25.9-10
Isaia 35.3-6, 10
Isaia 40.3-5, 9-11
Isaia 52.7-10
Isaia 59.15-17, 19-21
Isaia 62.10-11
Isaia 63.1
Isaia 64.1-3
Isaia 66.12-19
Iezechiel 43.1-7
Agheu 2.7-9
Zaharia 2.8-9, 14-17
Zaharia 8.2-3
Zaharia 14.1-5
Maleahi 3.1-4

Cât priveºte apocalipsa, da, avem apocalipse chiar ºi în Vechiul Testament (e.g., în Isaia, Iezechiel, Daniel, etc.), dar apocalipsele biblice vechi- ºi inter-testamentale nu vorbesc despre sfârºitul lumii spaþio-temporare (ºi nici nu au fost înþelese aºa de iudeii din timpul lui Iisus sau de Iisus însuºi), ci vorbesc despre momentul culminant al intervenþiei lui Yhwh în istoria rãscumpãrãrii poporului sãu. Am folosit nu demult exemplul profeþiei lui Iisus privind cãderea Ierusalimului; ei bine, acest eveniment este descris într-un limbaj poetic cunoscut iudeilor mai ales din scrierile isaianice, limbajul unui cataclism cosmic la care participã soarele, luna ºi stelele...prin întuncare, transformare în sânge, etc. Însã astfel de expresii de bocet ºi adâncã trãire emoþionalã a unei tragedii de proporþii, precum cãderea unei mari cetãþi, se regãsesc în multe scrieri biblice ºi non-biblice antice (e.g., despre Babilon, Tir, Roma, Cartagina, etc.) ºi nu au nimic a face cu ideea unui sfârºit al lumii materiale.


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:17

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22**la ce bun în-trupare dacã numai sufletul conteazã, iar trupul ºi firea [κτίσις] nu?**

adi..pãcatul strãmoșesc a aparținut unui om...un om nu a ascultat de cuvântul lui dumnezeu și a mâncat din pomul oprit și numai un om putea rãscumpãra acest pãcat prin moartea sa în chinuri ....

dacã iisus hristos nu s-ar fii întrupat ca om (cum spun monofiziții care afirmã cã el a fost doar dumnezeu și atât) înseamnã cã pe cruce nu ar fii simțit deloc chinuri (doar un trup omenesc poate suferi și numai oamenii simt durerea...divinitatea nu...dumnezeu este mai presus de durere)..vezi...ãsta a fost scopul întrupãrii sale ca om...patimile , și moartea pe cruce pentru a rãscumpãra astfel pãcatul strãmoșesc și a le putea oferi oamenilor șansa de a reintra în raiul din care au fost izgoniți...


Da, Ioana. Eu sunt convins cã întruparea a fãcut posibilã identificarea dumnezeirii cu suferinþa umanã ºi luarea de cãtre Iisus asupra sa (vicarios) a pãcatului lumii. Dar dacã Dumnezeu ar fi fost interesat numai de izbãvirea sufletului ºi nu ºi de izbãvirea trupului sau firii [κτίσις], în-truparea Fiului sãu nu ar fi fost nici mãcar necesarã (sufletul putea fi izbãvit ºi altfel!), iar învierea trupului ºi rãscumpãrarea firii materiale [κτίσις] ar fi complet inutile.


Fosta membra 9am.ro

220 mesaje
Membru din: 7/08/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:25

De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 20:47:44

de unde știi tu ce înseamnã moartea , dorine?
Este o poveste ce te depaseste ca intelegere.


Nu-mi daþi sfaturi. ªtiu sã greºesc ºi singur !
adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:27

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22**dacã banchetul mesianic are loc numai ºi abia dupã moarte de ce ar mai fi pus-în-scenã Iisus era mesianicã prin acte de exorcism, vindecãri sau re-înstãpânire a creaþiei?)**

adi...dacã iisus nu ar fii fãcut minuni aici pe pãmânt nimeni nu ar fii crezut cã este dumnezeu . doar dumnezeu putea stãpâni marea , scoate demoni sau vindeca leproși...în plus ...mila sa fațã de suferințele oamenilor îl face sã-i vindece sau sã le învieze morții...


Deºi am întâlnit aceastã învãþãturã ºi la unii pãrinþi, eu cred cã atribuirea minunilor sãvârºite de Iisus naturii sale dumnezeieºti este nejustificatã. Cele douã naturi (deºi distincte) se întrepãtrund perfect ºi nu pot fi astfel despãrþite încât sã punem minunile pe seama divinitãþii, iar plânsul, setea, mersul pe jos, etc., pe seama umanitãþii sale. De fapt, eu nici mãcar nu pun acum întrebãri de dogmaticã creºtinã (ceea ce vãd cã te intereseazã mai mult pe tine), ci de exegezã ºi istorie biblicã nou-testamentalã. Oricum, nici mãcar în sens dogmatic, nu putem spune cã minunile lui Iisus îi dovedesc dumnezeirea, dupã cum nu putem spune nici cã minunile celorlalþi profeþi biblici (sau chiar minunile apostolilor sãi) ar dovedi aºa ceva; iar mie mi se pare (dacã te înþeleg bine) cã tu desparþi sufletul de trup/fire la fel de neîntemeiat ºi partizan precum desparþi cele douã naturi ale lui Hristos.


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:28

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22**iar etica ºi misiunea împãrãþiei s-ar trasforma exclusiv într-un troc cu viitorul (i.e., un fel de sã-mi-fie-bine-dupã-moarte în loc de o trãire entuziastã a puterii Sfântului Duh de a schimba aici ºi acum comunitãþi, culturi, destine).**

adi...viața asta nu conteazã aproape deloc...pãmânt suntem cu toții și mai devrme sau mai târziu ne vom în pãmântul din care am fost creați...(nimic nu e mai sigur pe lumea asta decât faptul cã ...vom muri cu toții..)..ceea ce conteazã cu adevãrat e sufletul nostru ...el va dãinui veșnic....rãsplata pentru faptele bune ne-o vom lua în ceruri ...


Ioana, eu cred cã viaþa aceasta conteazã. Chiar dacã suntem þãrânã ºi ne întoarcem în þãrânã, chiar dacã moartea aduce frustrare ºi un sentiment de absurd, suntem totuºi investiþi cu valoare în trupul nostru; la fel ºi firea care ne înconjoarã, Dumnezeu a pus în ea valoare. Cultura e importantã ºi rãscumpãrabilã, iar etica ºi misiunea creºtinã au un scop transformator în ce priveºte comunitãþile ºi culturile în care trãim. Faptele bune fãcute doar de dragul rãsplãþii dupã moarte (în rai) îºi pierd orice rãdãcinã ontologicã în caracterul moral perfect al lui Dumnezeu care ne-a creat ºi ignorã culpabil valoarea semenilor care împãrtãºesc alãturi de noi chipul ºi asemãnarea dumnezeiascã.


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:31

De la: DorYnel, la data 2009-08-17 23:25:33
De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 20:47:44
de unde știi tu ce înseamnã moartea , dorine?
Este o poveste ce te depaseste ca intelegere.


hai...nu mã înnebuni....chiar așa???



adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:35

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22**La acestea trei se referã deci mântuirea ºi îndumnezeirea, anume la schimbarea ºi transformarea progresivã a firii aici ºi acum dupã chipul Dumnezeului cel întrupat, rãstignit, înviat ºi înãlþat, pânã la atingerea desãvârºirii ºi plinãtãþii de dumnezeire la consumarea domniei sau împãrãþiei lui.**

...doamne ce erezie de toatã frumusețea...adi...o sã mã rog pentru tine pentru ca dumnezeu sã te aducã pe calea cea dreaptã...toate ideile astea numai de la diavol îți vin....iar tu nici mãcar nu ești conștient de rãtãcirea spirtualã în care te aflii și crezi cu tãrie cã religia ta e ortodoxia...:(...mare pãcat cã un intelectual ca tine a cãzut în asemnea rãtãciri spirituale....


Argumente, Ioana. Etichete poate pune oricine...


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:35

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22**Iar martirii creºtini nu au murit pentru ideea izbãvirii sufletului din iad (ce reducþionism!), ci pentru Hristosul rãstignit ºi înviat pe care îl mãrturiseau dominus et deus noster într-un context deschis-conflictual în care cezarul roman (e.g., Domiþian, dupã Suetoniu) îºi atribuia singur acest titlu regal ºi divin.**

adi...sã vãd dacã înțeleg...adicã...ei au murit pentru hristos(ca dumnezeu ) pentru cã nu voiau sã-i slujeascã lui cezar în aceeași posturã...deci...au ales moartea pentru cã ...pur și simplu nu voiau ei sã-l slujeascã pe domițian de exemplu (probabil nu le plãcea fața lui )...deci...între un zeu sau altul au ales în mod subiectiv unul dintre ei ...pentru cã nu le plãcea dintr-un motiv știut numai de ei celãlat....uite ce fãceam eu dacã eram în locul lor...ca sã scap de o moarte în chinuri (de exemplu mâncatã de lei ) aduceam acolo jertã împãratului și...gata...cã oricum mi-ar fii fost bine dupã aia (iar tu spui cã conteazã viața pe acest pãmânt)......lasã sã-i mânânce leii pe fraierii care au chef sã moarã aiurea...


În primul rând, nu am înþeles ce am spus eu ca sã te facã sã crezi cã alegerea creºtinilor de a sluji Hristosului înviat ºi a de a refuza orice compromis al credinþei (prin incorporarea unor elemente din cultul cezarului) s-ar fi fãcut într-o manierã arbitrarã sau pur subiectivã? Motivul istoric pentru care aceºti locuitori ai imperiului s-au ataºat în mod autentic de Hristos nu a fost frica de iad sau utilitarianismul îmburdãrii în rai, ci înþelegerea împlinirii fãgãduinþelor mesianice vechi-testamentale în Iisus din Nazaret în urma învãþãturilor primite de la apostoli ºi urmaºii acestora. Este o caricaturã complet aistoricã sã sugerezi cã paradisul ºi hadesul elin ar fi înlocuit interesele acestor oameni faþã de istoria rãscumpãrãrii în Vechiul Testament (singura scripturã pe care o aveau de altfel primii creºtini).

În al doilea rând, portretul aistoric pe care îl faci tu martirilor creºtini din primul veac se apropie mai degrabã de acela al sinucigaºilor dintr-un cult neo-davidian. Dacã primii creºtini au fost gata sã moarã pentru credinþa lor (ºi mulþi nu au fost!) lucrul acesta s-a datorat nu unui dispreþ iraþional faþã de viaþa aceasta, ci absenþei unei alternative viabile (vezi inclusiv cazul martirului ªtefan): nu au avut de ales, dat fiind hotãrârea prealabilã de a nu sluji cezarului ca dominus et deus noster, crezând cã numai Hristos era îndreptãþit la acest titlu.


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:37

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22adi..hai sã facem împreunã un exercițiu de imginație și o sã-ți dai seama apoi ușor cum gândesc eu în comparație cu tine.... eu aș fii creștinã , aș trãi în imperiul roman de dinainte de constantin cel mare , aș fii prinsã de autoritãți și pusã sã aduc jertã lui cezar (indiferent care ar fi el). aș alege sã-mi salvez viața și sã aduc jertã...bun...hai sã gândim împreunã ce s-ar fii întâmplat cu mine apoi...

1) dupã teoria ta....poi ..tu spui cã conteazã viața pe acest pãmânt și cã împãrãția lui dumnezeu înseamnã oarecum acea stare de bine....poi...în cazul ãsta mi-e mi-ar fii fost bine...îmi salvam viața și plecam mulțumitã de acolo...ajungeam chiar sã cred în cultul cezarului și sã-mi dau seama cã nu e chiar așa de rãu...eram fericitã...aveam și un dumnezeu în care sã cred...și viațã...și libertate.... pãi...în acest sens...de ce sã nu-mi urmeze și alții exemplul???....de ce sã mai moarã cineva???...ce sã câștige prin moarte???

2) dupã teoria mea.....ideea cã în felul acesta mi-am pierdut definitiv sufletul m-ar fii distrus...adi..teama și remușcarea sunt cele mai bune instrumente de torturã..m-ar fii chinuit rãu de tot ....aș știi cã nu mã așteaptã decât chinurile iadului (infinit mai mari decât o moarte mâncatã de lei de exemplu) pentru cã în împãrãția lui dumnezeu (adicã în rai ) nu pot intra decât creștinii...cel care l-au mãrturisit pe hristos pânã la final...pentru mine nu ar mai exista nicio bucurie ...decât o teamã permanentã de iad și remușcarea cã mi-am pãrãsit credința...


Exerciþiul tãu de imaginaþie aproximeazã ridicolul. Nu existã nici o incompatibilitate între a preþui aceastã viaþã, a te implica transformator în cultura în care trãieºti ºi a te bucura de ea ca de la un dar de la Dumnezeu, ºi a hotãrî definitiv ºi irevocabil cã nu vei face compromisuri în faþa cultului cezarului! De exemplu, Pavel s-a folosit la un moment dat de oportunitatea de a evada într-o coºarã coborâtã dintr-o locuinþã amplasatã pe zidul cetãþii; dupã tine, ar fi trebuit sã stea pentru a fi linºat?


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:38

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22adi...așa au gândit primii creștini!!!...acum sper sã-ți dai seama ....ei au murit pentru a fii astfel salvați de chinurile iadului și a intra în rai...au crezut cu adevãrat cã hristos cel înviat le poate oferi raiul , adicã fericire veșnicã ...își pot mântui sufletele prin suferințã și moartea lor...ce mai contau în contextul ãsta niște chinuri de maxim o orã dupã care urma o viațã de veci în rai alãturi de ceilați sfinți ?.... .


Ioana, nu aºa au gândit primii creºtini; aºa gândeºti tu (sper numai tu). Aratã-mi, din scrierile nou-testamentale sau patristice, cã primii creºtini au acceptat martirajul...nu pentru Hristos ºi cine era el, ci pentru a se salva de iad sau pentru a ajunge în rai! Vezi tu aºa ceva la martirul ªtefan, de exemplu? De ce cobori frumuseþea religiei creºtine istorice în derizoriu? Evanghelia primilor creºtini a fost profund hristocentricã, nicidecum iadocentricã...!


Fosta membra 9am.ro

220 mesaje
Membru din: 7/08/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:39

De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 23:31:36
hai...nu mã înnebuni....chiar așa???
Ei uite, hai ca te ''inebunesc'' !!! DA, te depaseste total !!! Cine stie .... si mai stiu si altii asta, ferice de ei !!! Cine nu si in continuare raman ignoranti, vai de funduletul lor la aflarea adevarului !!!


Nu-mi daþi sfaturi. ªtiu sã greºesc ºi singur !
adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:39

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22iar ...astea nu veneau din tradiția iudaicã...sființii apostoli (cei care i-au convertit la creștinism) le-au vorbit despre viața veșnicã și raiul în care aveau sã intre( ti-am dat exemplu cu sfântul apostol pavel și atenienii). astfel, creștinismul a reușit sã-și facã repede adepți într-o lume dominatã de stoicism ( care promova rezistarea cu fermitate în fața vicisitudinilor vieții) și platonism (cu nemurirea sufletului).


Nu ºtiu de ce crezi cã Pavel le-a predicat atenienilor despre lucruri plãcute urechilor greceºti! Din contrã, fiecare concept pomenit de Apostol în areopagul atenian a fost unul distinctiv ebraic (e.g., trancendenþa creatorului, unitatea rasei umane, absurditatea idolilor, învierea trupeascã, pocãinþa ºi judecata), astfel încât epicurienii ºi stoicii care l-au ascultat l-au luat în derâdere. Pavel nu a fost Iosif Flavius!


Fosta membra 9am.ro

5243 mesaje
Membru din: 11/08/2009
Postat pe: 17 August 2009, ora 23:44

De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 21:52:23**biserica de acolo e ceva mai evoluata**

evoluatã în ce sens?


iar dacã existã rãu în lume existã doar datoritã pãcatelor oamenilor...mai spuneam și pe un alt topic ...omul este stãpânul acestei lumi....


**pe de alta parte am remarcat ca ma eviti **


dupã ce m-am chinuit ore în șir sã-ți scriu mesaje super lungi....tu mã acuzi cã te evit???

ba..mai mult decât atât...cã nu fac fațã unei discuții cu tine???



**vezi ca ai fost invocata si la top AUTO -**
...ce vrei sã spui?
[/quot

draga dark - fara sa vrei te-ai dat de gol ! imi reprosezi ca nu apreciez faptul ca te-ai chinuit ore in sir ca sa-mi raspunzi -eu toate bazaconiile pe care le scriu peste tot sau cand dau raspunsuri unora le dau pe loc in maxim 5 minute -asta e diferenta -tu te-ai specializat in ceva neproductiv -EU AM CITIT DESPRE TOT SI TOATE -exista asazisele limbi moarte asa si cu tine esti adepta unori idei care vor deceda in timp -sunt mule lucruri mai frumoase si mai deosebite pe lumea asta-esti tanara dar in acelasi timp religia te-a imbatranit -ti-am spus ca ai fost invocata la Auto -da pe forum si o sa gasesti AUTO -acolo oamenii se mai si distreaza -pe mine ma oboseste faptul ca trebuie sa lamuresc pe cineva ceva cand totul e atat de evident -tu cred ca nu ai copii -cand vei avea vei observa ce inseamna incapatanarea -tu esti incapatanata -nu vrei sa intelegi -esti ca un copil-daca tu vei incerca sa-i spui zilnic copilului tau ca 1+1= 2 si el mereu va spune ca = 3 atunci tu daca e sa mergem pe standardele tale trebuie sa-i dai dreptate caci altfel s-ar putea sa te arda pe rug ! putem sa discutam orice -ti trece prin minte -poti sa-mi dai oricate informatii intr-un text -pe mine nu ma deranjeaza pentru ca le gandesc in mare parte singur bazandu-ma pe ce am citit -eu nu trebuie sa fiu atent eu spun ceea ce gandesc -sunt destul de logic in gandire si ca sa te cred trebuie sa fii logica -rationala si sa vii cu dovezi concrete -eu pot sa dovedesc ceva in legatura cu tine -esti destul de isteata -esti muncitoare -esti in prag de masterat --uneori intoleranta -usor de impresionat daca ti se canta in struna -vrei sa intelegi lumea dar numai din anumite puncte de vedere -nu esti curajoasa -nu ai curajul sa lupti cu cartile pe masa -cauta sa intelegi ca poate anumite informatii pe care le ai nu sunt reale -incearca sa intelegi lumea doar prin tine -asa cum simti tu -nu fi sclava altora -eu sunt liber si nu mi-e frica de moarte si nici de ce nu este dincolo -eu sunt ca tahionii am murit inainte de a ma naste deci altfel spus eu acum sunt in rai iar mort am fost pana a ma naste -aproape o vesnicie -nu mi-a pasat de ce a fost inainte de a ma naste asa ca nu vad de ce mi-ar pasa dupa ce nu voi mai fi -suntem cu sabia lui nenea Damocles deasupra capului -sper ca nu vei avea iar nevoie de traducere am cautat sa nu mai fac ghiveci in convorbirea de fata


adipopa

3001 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Timisoara

Postat pe: 17 August 2009, ora 23:44

De la: ioana_dark, la data 2009-08-15 22:10:22**rãstãlmãcirea sintagmei „împãrãþia cerurilor”**

nicio rãstãlmãcire adi...de mii de ani creștinii ortodocși cred în ceea ce spun eu( cã împãrãția lui dumnezeu este în rai , iar pe pãmânt trebuie sã existe o singurã împãrție care sã fie o copie fidelã a aceleia)... întreaga teologie politicã -cum numea ostrogorsky doctrina politicã a bizantinilor- bizantinã s-a bazat pe asta....așa au crezut creștinii primeleor veacuri , bizantini mai apoi , și de la ei ...întreaga lume ortodoxã (ba, chiar și catolicã) ...așa cã...singurul care rãstãlmãcește sintagma asta ești tu .... ( fii atent la încã ceva...la cuvintele din rugãciunea spusã de iisus * vie ÎMPÃRÃȚIA TA, facã-se voia ta, PRECUM ÎN CER AȘA ȘI PE PÃMÂNT*)...


Prin rugãciunea dominicanã, Iisus îi face pe ucenici pãrtaºi agendei sale mesianice. Împãrãþia pentru a cãrei venire se rugau ucenicii nu era raiul dupã moarte (o idee complet non-sensicã în acest moment istoric în viaþa lui Iisus), ci este acea demonstraþie a puterii ºi domniei lui Dumnezeu promisã în Vechiul Testament ºi gata sã se înfiripe în viaþa ºi lucrarea lui Iisus din Nazaret (parabole-ºi-miracole, rãstignire-ºi-îndreptãþire).


Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 18 August 2009, ora 00:58

De la: ioana_dark, la data 2009-08-17 21:52:23**biserica de acolo e ceva mai evoluata**

evoluatã în ce sens?


iar dacã existã rãu în lume existã doar datoritã pãcatelor oamenilor...mai spuneam și pe un alt topic ...omul este stãpânul acestei lumi....


**pe de alta parte am remarcat ca ma eviti **


dupã ce m-am chinuit ore în șir sã-ți scriu mesaje super lungi....tu mã acuzi cã te evit???

ba..mai mult decât atât...cã nu fac fațã unei discuții cu tine???



**vezi ca ai fost invocata si la top AUTO -**
...ce vrei sã spui?


iar dacã existã rãu în lume existã doar datoritã pãcatelor oamenilor...mai spuneam și pe un alt topic ...omul este stãpânul acestei lumi....
Ioana...nu se poate aºa....hotãrãºte-te odatã! Ori este omul stãpânul acestei lumi...ori este ...
...din douã una!


Când toatã lumea gândeºte la fel înseamnã cã nimeni nu gândeºte.
Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 18 August 2009, ora 00:59

nu am spus eu cã este stãpânul acestei lumi ci gabigabi....


Fosta membra 9am.ro

5243 mesaje
Membru din: 11/08/2009
Postat pe: 18 August 2009, ora 03:39

De la: ioana_dark, la data 2009-08-18 00:59:59nu am spus eu cã este stãpânul acestei lumi ci gabigabi....


De ce minti poporul ?


Pagini: << 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Putem citi ºi discuta Biblia ca literaturã – indiferent dacã o acceptãm (sau nu) ca sursã pentru gândi teologic ºi a trãi creºtineºte?
Mergi la: