back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Benzina sau diesel. ce merita cumparat?

 


 
Pagini: 1 2 3 4 5 6 >> Sari la pagina:
 
eugenius

5 mesaje
Membru din: 2/07/2008
Oras: Calarasi

Postat pe: 1 August 2008, ora 12:18

Inainte era clar ca, daca mergi mult, iti iei diesel. Acu, cand motorina e deja mai scumpa decat benzina - nu credeam ca am sa vad vreodata asta, in fine, ce merita cumparat? Benzina sau diesel? Daca aveti masini diesel, in cati kilometri credeti ca ati recuperat diferenta in plus pe care ati platit-o pt diesel.

Cu alte cuvinte, daca fac cati km pe an e rentabil sa iau diesel?


sorin_rus50

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 3 August 2008, ora 08:35

deci azi ca sa ti iei diesel trebuie sa faci cel putin 20000 de km pe an si sa iei masina de noua si sa o ti maxim 3/4 ani, multi se aruncau pe diesel ptr ca consuma putin dar pretul de cost al pieselor care incep sa te lase dupa 3/4 ani sunt mult mai ridicate la diesel decat la benzinar, ca sa fi si tu in castig ia ti o masina pe benzina si apoi monteaza ti o instalatie gpl si o sa fi mult mai multumit. Si stai linistit ca nu i scad performantele masini doar ca nu mai sprint dar dupa ce masina incepe sa ruleze randamentul este acelasi ca si la benzina si sprintul ca si la un logan diesel , iar povestile cu terminatul motorului din cauza gazului sunt povesti eu am masina din 2002 cu gpl si fac cam 25000 de km pe an si nu s a mai terminat motorul si am rulat si cu viteze de 150km/ h pe autostrada si este doar o supernova, iar ptr ca sa te ajute si mai mult atuncci cand esti la inghesuiala monteaza niste filtre de aer speciala si supraalimentare, dar asta e folositoare doar cand motorul este turat peste 2000rot /min si mai ales cand te ai avantat la depasiri si simti ca masina nu mai poate.In plus gpl este si mai ecologic asa ca faci un bine planetei asteia, daca mai vrei inf. sorin_rus50@yahoo.com


necunoscut

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 26 August 2008, ora 15:19

sunt de acord cu sorin.tatal meu are o dacia break dotata cu instalatie gpl si chiar se merita.am vazut masini aduse de afara cu motor diesel. se vede clar ca sunt mai obosite decat cele pe benzina. cea mai buna solutie este din punctul meu de vedere o benzinara cu instaltie gpl montata :)

Raporteaza abuz de limbaj
badita_marian

60 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 27 August 2008, ora 08:45

-la ora actuala cand toate motoarele sunt asistate de computer, atat la benzina cat si la motorina consumul este corelat cu puterea motorului si astfel se reduc la minim pierderile de combustibil nears in camera motorului si astfel consumurile specifice ale celor doua tipuri de motoare se apropie.
-pe de alta parte uzurile la motoarele pe benzina sunt mai mici datorita solicitarilor mai mici din ambielaj.
-sistemul de injectie pe benzina este mai fiabil si mai ieftin decat la diesel.
-pornirea iarna la temperaturi scazute este mai usoara la benzina si nu apar probleme cu punctul de congelare, care iti pot face figuri chiar in timpul deplasarii dupa ce ai pornit motorul daca temperaturile afara sunt f.f. scazute..
-DECI, concluzia este ca la ora actuala un motor pe benzina este mai rentabil din toate punctele de vedere!...

Raporteaza abuz de limbaj
Lightspit

46 mesaje
Membru din: 15/02/2008
Postat pe: 28 August 2008, ora 12:09

In mare sunt de acord cu ce se spune. Uzura suplimentara si costurile mai ridicate ale diesel-ului fata de benzinar este de fapt din cauza modului de functionare diferit.
Motorina trebuie sa detoneze si din cauza asta motorul MAC trebuie sa faca fata unor solicitari mai mari decat la un benzinar MAI la care benzina trebuie sa arda fara detonare.
Situatia din ziua de azi este datorata si faptului ca motoarele diesel au cam dormit pe ele. Adica nu s-a mai investit prea mult intr-un nou sistem de injectie care sa fie fiabil si ieftin. Singurul sistem "nou" (parca din 2002) este sistemul de injectie piezoelectric care teoretica ar permite o injectie de combustibil cu presiune mai mare. Dar cred ca sunt doar 2 sau 3 masini scumpe in toata lumea care-l folosesc si din pacate pana in prezent nu s-a dovedit foarte fiabil. Mai trebuie lucrat dar din pacate se lucreaza doar pt motoare de capacitate mica iar la astea Multijetul celor de la Fiat da clasa tuturor.
Motoarele MAI au fost vazute ca fiind oaia neagra si drept urmare au fost din start "trecute" la clasa masini mai ieftine. Insa in teritoriul masinilor ieftine concurenta este crunta! Chiar trebuie sa oferi ceva ca sa-ti fie cumparata masina. Nu prea mai convingi pe nimeni sa-ti cumpere bombita daca doar pui un abtibild sau un LED ceva mai exotic. La astea chiar s-a investit mult deoarece dpdv financiar era mult mai usor sa ceri niste bani in plus.
Exemplu:
caroserie si optionale : 5000 euro
Motor MAC: 3500 euro;
Motor MAI: 2000 euro;
Cred ca este mai usor sa ceri 1000 de euro in plus la MAI decat 500 la un MAC.
Practic in ziua de azi motoarele MAI au o generatie in plus dezvoltata fata de cele MAC (diesel).
Ultimele motoare MAI au niste consumuri sensibil apropiate de cele pe motorina comparativ cu 10 ani in urma.
Cele mai moderne motoare pe benzina ar fi VVT (Honda, Suzuki) si TFSI (VW). TFSI a castigat anul trecut.


mihaihaisan

28 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Iasi

Postat pe: 29 August 2008, ora 23:31

Superadevarat! Esti meserias!


Lightspit

46 mesaje
Membru din: 15/02/2008
Postat pe: 31 August 2008, ora 13:09

merci,
Sunt inginer AR si lucrez in domeniu


necunoscut

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 31 August 2008, ora 13:15

Si motorina are avantajele ei: este mai sprinten in panta si daca ai si turbina pe ea....e struna.
eu am 2 masini si diesel de 1.4 TDI si benzina 2.0. Ambele masini sunt luate de noi, sunt masini nemtzeshti, si cu toate astea prefer sa merg cu cea diesel;
sunt multe lucuriri care aduc avantaje unui diesele, in schimb benzina e ff buna la plecarea dupa loc si atat.


Lightspit

46 mesaje
Membru din: 15/02/2008
Postat pe: 31 August 2008, ora 13:43

nimeni nu a spus ca unul din motoare ar fi net superior fata de celalalt.

Amandoua au avantaje si dezavantaje. Depinde la ce le folosesti.

La diesel ai momentul de torsiune net superior fata de un benzinar la ceeasi putere, din cauza arderii cu detonatie si drept urmare ai intr-adevar acceleratie mai mare dar pierzi la viteza maxima.

La camioane sau masini grele cred ca nu mai trebuie spus nimic. Diesel-ul este THE KING.

Raporteaza abuz de limbaj
maxim_tudor

36 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 7 Septembrie 2008, ora 21:41

varianta cea mai adevarata este benzina+gpl.dieselul se merita dc nu e chiar nou si gasesti la bietii canistra de motorina cu 50de roni!!!


zippo_jrl

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 8 Septembrie 2008, ora 09:03

eu sincer optez pentru un diesel....de ce? are cuplul mult mai mare, si va spun sigur ca nu se compara conumul, cel putin nu in oras,in oras un motor 18,td, nu tdi, nu iti ia mai mult de 5,7, 5,7 domnilor nu mai mult, daca voi aveti vreun motor care sa ia 5,7 pe benzina in oras eu ma impusc, vorbesc de un consum real, ce consum ar avea un 1,8 pe benzina? iar despre fiabilitate nu cred k dieselul ar fi depasit de vreun motor pe benzina, ganditi-va in primul rand la diferentele de rotatii pe minut,ceea ce la un diesel inseamna 2500 rpm la un benzinar inseamna cel putin 3500 rpm, deci este mult mai fiabil cel diesel. in plus, cun un TD poti ajunge, cu reviziile de rigoare, pana la 500 000 km lejer, fara sa umbli in el, cati dintre cei care au motoare pe benzina ajung la acest nr de km fara sa faca makr o segmentare?!?! sa nu mai vb de temperatura de functionare a dieselului, mult mai scazuta fata de cea la benzina. avantaje sunt multiple, in favoarea dieselului, insa fiecare este liber sa aleaga,si depinde de marca, sofer si de noroc...la revedere!!!!

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 10 Septembrie 2008, ora 13:55

opteaza tu pentru diesel(doar ai camion nu ?) dar vezi sa-ti pui filtru de particule si alte filtre de gaze ca eu nu am chef sa-ti infahez monoxidu de carbon si azotul care poate se stie ca sunt mult mai nocive decat CO2 de la benzinar.


PS: eu aleg varianta motoarelor electrice dar pana atunci benzina pentru ca e mai putin poluanta decat motorina.

Raporteaza abuz de limbaj
cristiciltea

1 mesaj
Membru din: 14/11/2007
Oras: Brasov

Postat pe: 11 Septembrie 2008, ora 20:45

ce vrajeala ....orice autoturism cu motor diesel are emisiile de gaze mai mici decat unul pe benzina

Raporteaza abuz de limbaj
sergiu11bar

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 12 Septembrie 2008, ora 01:54

dau un exemplu eu am un motor de 1.8L tdci diesel si are co2 143gr/km,iar un motor tot de 1.8L benzina tot masina de acelasi tip are 196gr/km CO2are aceleasi substante nocive atat la diesel cat si la benzina.


zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 12 Septembrie 2008, ora 16:29

cred ca nu pricepeti de la RAR se scrie in cartea masinii emisiile de CO2 si masina elimina mai mult sau mai putin CO2 pentru ca numai ascest gaz este luat in considerare(ca fiind noxe) dar o masina fie ea diesel sau benzina nu elimina numai CO2, la gazele de esapament printre CO2 se mai gaseste monoxid de carbon,azot,amoniac,la benzina cu plumb se rezulta trinitratu de plumb, de ce se pune filtru de particule la diesel? sa va opreasca voua CO2??? nu e sa opreasca negru de fum . Si de asta zic ca chiar daca benzinarul elimina mai mult CO2 decat dieselu sa stiti ca e pui pe langa ce mai scoate dieselu pe teava .

Raporteaza abuz de limbaj
A2Racer_Ovi

11 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Satu Mare

Postat pe: 14 Septembrie 2008, ora 02:14

Am fost tot timpu si voi ramane la benzina, mi-au placut masinile mai sportive, cuplu maxim la turatie mai mare, vitezza maxima mai mare si acceleratia care nici nu se compara cu cea a unui motor diesel(acuma comparand motoare cu aceasi cap.cil.ex 2000 cc) In schimb daca e careva care nu vrea neaparat o masina sportiva ci mai degraba una de familie sau de marfa cu care se circula mult, la care conteaza mult si consumu de carburant, ei bine acolo deja balanta trage spre diesel. Cu toate ca s-a scumpit mult, chiar si asa nu se compara un consum de 10-12 litri/100 km la un benzinar de 2000 cc de ex sau 5-6 litri/100 km la un diesel de 2000 de ex.

Raporteaza abuz de limbaj
jucan_opc

11 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Cluj

Postat pe: 14 Septembrie 2008, ora 12:17

rentabilitatea se calculeaza in functie de masina...ptr ca fiecare are un consum diferit , un alt pret de pornire pentru mootrul diesel , un anumit consum ptr diesel si unul pentru benzina.

Raporteaza abuz de limbaj
woofer_varza@yahoo.com
Billy_Zak

24 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Slatina

Postat pe: 21 Septembrie 2008, ora 19:23

De la: zippo_jrl, la data 2008-09-08 09:03:45eu sincer optez pentru un diesel....de ce? are cuplul mult mai mare, si va spun sigur ca nu se compara conumul, cel putin nu in oras,in oras un motor 18,td, nu tdi, nu iti ia mai mult de 5,7, 5,7 domnilor nu mai mult, daca voi aveti vreun motor care sa ia 5,7 pe benzina in oras eu ma impusc, vorbesc de un consum real, ce consum ar avea un 1,8 pe benzina? iar despre fiabilitate nu cred k dieselul ar fi depasit de vreun motor pe benzina, ganditi-va in primul rand la diferentele de rotatii pe minut,ceea ce la un diesel inseamna 2500 rpm la un benzinar inseamna cel putin 3500 rpm, deci este mult mai fiabil cel diesel. in plus, cun un TD poti ajunge, cu reviziile de rigoare, pana la 500 000 km lejer, fara sa umbli in el, cati dintre cei care au motoare pe benzina ajung la acest nr de km fara sa faca makr o segmentare?!?! sa nu mai vb de temperatura de functionare a dieselului, mult mai scazuta fata de cea la benzina. avantaje sunt multiple, in favoarea dieselului, insa fiecare este liber sa aleaga,si depinde de marca, sofer si de noroc...la revedere!!!!


10x
Este foarta corecta observatia ta.

La acelasi numar de kilometri un motor pe benzina a fost dublu solicitat fata de un diesel datorita gamei de turatii.
In practica s-au dovedit mai fiabile motoarele diesel decat cele pe benzina, dar pt cei care merg 5000-10000 Km pe an, pretul mai ridicat al diselor fata de benzinare, nu stiu daca se justifica.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 23 Septembrie 2008, ora 12:01

ligtspit prietene eshti putzin depashit shi folosesti termeni pe care nu ii cunoshti sau nu le shti semnificatzia. MAI=MAC+MAS adica Motoare cu Ardere Interna=Motoare cu Aprindere prin Compresie (Diesel) + Motoare cu Aprindere prin Scanteie (Otto). de ai shti macar principiul de fuctzionare la unul dintre ele ai scrie ceva util. raspunsul la intrbarea "ce sa itzi iei Diesel sau Otto?" este in functzie de necesitatzi adica mergi putzin itzi iei benzina, mergi mai mult itzi iei diesel. ca la noi intzara e japca pe faata cu pretzul motorinei e alt ceva pt ca teoretic costurile de productzie shi poluarea sunt mai mici in cazul diesel, e din cauza ca "oamenii" care ne conduc sunt de UN "IMENS" BUN SIMTZ.


hantzi18

3 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 25 Septembrie 2008, ora 01:02

eu aleg diesel


mihaicrasovan

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 26 Septembrie 2008, ora 08:06

sensibil mai esti domnule

Raporteaza abuz de limbaj
STANCIU_VIRGIL22

10 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 28 Septembrie 2008, ora 12:45

diesel cel mai fiabil motor randament ridicat la ardere consum rezonabil consumabile si cost reparatii ridicate

Raporteaza abuz de limbaj
virgil
adiolaru2000

2 mesaje
Membru din: 11/04/2008
Postat pe: 29 Septembrie 2008, ora 08:22

In cazul meu (am un 1.4 TDI - masina noua) cu care fac in jur de 15.000 km in oras.
Consumul mediu e undeva pana in 6L/100Km. Am avut benzina inainte (tot masina noua cu motor de 1.5 si consumul in conditii similare de trafic si stil de condus era 10L/100Km.
Dar important e unde faci km respectivi. Daca mergi mai mul in oras e clar mai rentabil un diesel, daca mergi mai mult afara poti sa te mai gandesti :)

Raporteaza abuz de limbaj
dafffne

68 mesaje
Membru din: 29/09/2008
Oras: Constanta

Postat pe: 14 Octombrie 2008, ora 16:06

sunt mai multe criterii pentru a face alegerea :
1. diferenta de bani la cumparare intre benzina si motorina
2. costurile de intretinere la benzina si la motorina
3. cati km se fac pe an

Si apoi se poate face pentru fiecare persoana in parte diferenta!

Raporteaza abuz de limbaj
vilinel

1 mesaj
Membru din: 10/07/2008
Postat pe: 15 Octombrie 2008, ora 14:14

dupa parerea mea amandoua sunt bune..eu am avut si pe disel si pe pbenzina.un passat dexemplu in medie imi lua 6 la suta 1.9tdi 130 cai.si acuma am o calibra care cre 12 la suta toti atati cai e o comparatie mare.dar in schimb e alta senzatie

Raporteaza abuz de limbaj
Lightspit

46 mesaje
Membru din: 15/02/2008
Postat pe: 27 Octombrie 2008, ora 14:53

1st driver, neprietene :) (trebuie sa-ti castigi dreptul de a te numi prieten), intr-adevar am pus MAI in loc de MAS. Dezastru!

In rest ce anume nu este corect in ce am scris?

In ce sens sunt depasit?



PS: spune-mi ce conduci si eu iti spun daca am lucrat sau nu la proiectul respectiv. Asta ar fi o adevarata dovada de depasire :).



Iti alegi ceea ce vrei sa conduci in functie mai mult de dorinte proprii si posibilitati financiare decat de performante pur tehnice pt ca altfel cred ca toti camionagii ar avea Kamaz sau Mack.



In rest, daca esti fanatic financiar vezi diferenta de pret intre un Diesel si un benzinar, diferenta de cost la revizii, consum estimat intr-un an si nr de ani cat vrei sa tii masina.

SI la sfarsit probabil vei alege in functie de culoare si daca ai sau nu cei 2-3000 de euro diferenta.

Am uitat o chestie, in SUA se da garantie la un Hummer de 350000 de km. Vorbim de un "mic" monstrulet care poseda un motor pe benzina.
Poluarea rezultata in urma productiei si exploatarii este aproape jumatate din cea a unei Toyota Prius. Bateriile NiCd sunt criminale pt mediu. Exploatarile de Ni sunt urmate invariabil de un desert aproape selenar.
stiu! este


denisadrian79

1 mesaj
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 8 Noiembrie 2008, ora 20:16

ai condus vreo data un diesel adevarat????. sa simbi puterea la turatii mici sa simti cum se invart rotile in loc.. incearca asta si ai sa vezi un adevarat avantaj al domnului DIESEL.

Raporteaza abuz de limbaj
oacuspocus70

13 mesaje
Membru din: 11/11/2008
Oras: Craiova

Postat pe: 12 Noiembrie 2008, ora 08:46

Eu am un diesel si in oras am consum mediu de 6L/100km, atat timp cat nu ajung sa bag in treapta a III-a decat f,rar. Asha arata consumul instamt in bord. In rest pe general am aproape 6.8/100km, avand drumuri si in afara la pante si la accelerare se duce undeva pe la 14-15l/100km (timp de 20 secunde)apoi revine la 4.2-5.2l/100km cand se merge cu viteza constanta! . Accelerarile se simt agresiv atunci cand motorul atinge 2000-2500 de ture si intra in functie turbina! Rotzile scartzaie pe asfalt si in viteza a II-a si in a III-a daca eliberezi brusc si vrei sa pleci! Mashina este un Fiat Doblo Panorama 1.3 Multijet! Mai inainte se zicea de catre cineva ca acest motor de la Fiat este bun, eu zic ca este FOARTE BUN! Capacitatea exacta este de 1245 cc si are 85 cai (varianta noua 2008)

Raporteaza abuz de limbaj
mikidumitru2005

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 12 Noiembrie 2008, ora 08:54




necunoscut

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 13 Noiembrie 2008, ora 23:33

Nu am cunostintele tehnice ale altora, dar va spun cam la ce concluzii am ajuns eu:
- cine vrea economie isi ia o benzinara + gpl
- cine vrea performanta sportiva pe circuit de viteza: benzina
- mai grea e decizia pt cel care conduce oarecum normal (daca se mai conduce normal in tara asta). Eu am un diesel 1.9, 150 cp si nu imi pare rau. Cuplul prezent la orice turatii, tehnica depasirii, chiar si sunetul pe care il face turbina - sunt factori de placere in condus. Vorbind despre bani, am facut 22.000 km in 6 luni, deci din punct de vedere al consumului am economisit cam 4-500 euro, adica 800-1000 euro pe an fata de benzina. Hai sa fie doar 700 (fiindca nu face toata lumea 40.000 km/an). Care poate fi diferenta de pret la revizii fata de benzina? Nu cred sa fie mai mult de 100 euro. Inca un detaliu: am revizii la 30.000 km (am intrebat la mai multe service-uri ca sa fiu sigur fiindca nu-mi venea sa cred). Dieselul costa ceva mai mult (desi nu mai e mare diferenta) dar cred ca o buna parte din aceasta diferenta ti-o acoperi la revanzare.
Puteti face si voi aritmetica. Pana la urma cred ca orice ti-ai lua si o revinzi dupa 3-5 ani, tot pe-acolo iesi. Mai important este care iti da o placere mai mare la condus.

Raporteaza abuz de limbaj
Pagini: 1 2 3 4 5 6 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Benzina sau diesel. Ce merita cumparat?
Mergi la: