back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Benzina sau diesel. ce merita cumparat?

 


 
Pagini: << 1 2 3 4 5 6 >> Sari la pagina:
 
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 13 Noiembrie 2008, ora 23:44

ce zici ma asta cu Doblo ca-ti consuma dieselu d2 1245 cm 6,8L/100km medie in oras ???? pai e multttt mai omule , mai schimba si tu in superioara. Eu am un benzinar Skoda Roomster 1.4 L 16V 86Cp si consum numai in oras mediu de 7,8 l /100 km si asta in regim de turatii de 3500 rpm. la 60 km/h cat e limita legala,constant in a 5-a inregistreaza consum de 2,8 - 3,5 l/100km. a si iesit abia din rodaj si motorul nici nu e "asezat" inca.


oacuspocus70

13 mesaje
Membru din: 11/11/2008
Oras: Craiova

Postat pe: 14 Noiembrie 2008, ora 21:08

tati, 6.8 este consumul mediu general facut de calculatorul mashini pe toata perioada in care a fost pornita mashina. el inregistreaza consumul si daca o ambalezi ca Dorel in parcare!! io nu cred ca este mult daca ma gandesc ca in 2 (DOUA) luni am facut cam 4200 km (orash cam 75%)!

Raporteaza abuz de limbaj
oacuspocus70

13 mesaje
Membru din: 11/11/2008
Oras: Craiova

Postat pe: 14 Noiembrie 2008, ora 21:14

Scuze dar in Brasov poate ca nu este prea mare aglomeratzie, daca tu zici ca potzi sa mergi cu 60 km|h! Daca ai sa stai la un semafor cam 15 minute si ai de trecut zilmic cam 19-20 de astfel de obstacole, fa si tu socotul, cam 25 kmh x 15 min x 20 = ? 40 de litri de carburant cam la doua saptamani, si asta numai in orash! :D


Raporteaza abuz de limbaj
oacuspocus70

13 mesaje
Membru din: 11/11/2008
Oras: Craiova

Postat pe: 14 Noiembrie 2008, ora 21:15

La un semafor se sta cam 15 minute de altfel! Am ajuns sa traim in mashini la semafor!

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 16 Noiembrie 2008, ora 00:48

e aglomeratie dar e traficul mai fluid din cauza soselelor si giratoarelor si sa stii , daca nu ai citit in cartea masinii ca la masina ta computeru de bord calculeaza consumul mediu pe ultimii 50 km facuti si pe toti km parcursi, deci tre sa ai un mediu per ;/ total.

Raporteaza abuz de limbaj
necunoscut

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 17 Noiembrie 2008, ora 17:48

DIESEL OFCOUSE......
OK,........ AM UN MANTGX.

Raporteaza abuz de limbaj
oacuspocus70

13 mesaje
Membru din: 11/11/2008
Oras: Craiova

Postat pe: 17 Noiembrie 2008, ora 19:21

deoarece primarul craiovei are de facut intai si intai cat mai multe fantani arteziene, se explica faptul de ce abia in iarna asta s-au dat in folosintza trei sensuri giratorii si nu in punctele cheie ale traficului! sunt intersectii in care am numarat si 28 de mashini inaintea mea la semafor! WTF! "Fericitzi cei saraci cu duhul" pentru ca ei nu au nici o grija!

Raporteaza abuz de limbaj
ksm

2 mesaje
Membru din: 17/11/2008
Oras: Braila

Postat pe: 17 Noiembrie 2008, ora 23:19

diesel rulzzzzz. am un 1.4 TDI 150.000km, si ink nu sunt incercat de sentimentul de a-l schimba.

Raporteaza abuz de limbaj
radarufix

20 mesaje
Membru din: 7/11/2008
Oras: Satu Mare

Postat pe: 23 Noiembrie 2008, ora 09:07

Daca tot esti expert in domeniu, as dori sa aflu parerea ta despre motoarele electrice sau electric+termic (hybrid).

Crezi ca au viitor?

Multumesc anticipat de eventualul raspuns bine documentat.

EVautomobil pe yahoo e casuta mea de mail...

Raporteaza abuz de limbaj
dafffne

68 mesaje
Membru din: 29/09/2008
Oras: Constanta

Postat pe: 28 Noiembrie 2008, ora 14:50



"- cine vrea performanta sportiva pe circuit de viteza: benzina"

HAI SA FIM SERIOSI CA IN VREMURILE NOASTRE LA TEHNOLOGIA ACTUALA ACEEASI CAPACITATE CILINDRICA la un autoturism pe benzina si unul pe motorina exista o diferenta de 1-4 cp ( bineinteles de diselul are turbina cu geometrie variabila ), iar motorina e mai puternica la viteze mici si asta se poate vedea si dupa cuplul maxim.

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 30 Noiembrie 2008, ora 00:53

De la: dafffne, la data 2008-11-28 14:50:51

"- cine vrea performanta sportiva pe circuit de viteza: benzina"

HAI SA FIM SERIOSI CA IN VREMURILE NOASTRE LA TEHNOLOGIA ACTUALA ACEEASI CAPACITATE CILINDRICA la un autoturism pe benzina si unul pe motorina exista o diferenta de 1-4 cp ( bineinteles de diselul are turbina cu geometrie variabila ), iar motorina e mai puternica la viteze mici si asta se poate vedea si dupa cuplul maxim.
inseamna ca tehnologia a evoluat numai pentru diesel ?? si benzinarele au ramas in urma nu ?? 1-4 cp la ce ? ca la copacitati egale diesel-benzina , nu prea e asa.

Raporteaza abuz de limbaj
ondin1919

8 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Hunedoara

Postat pe: 11 Decembrie 2008, ora 14:56

urmariti campionatul mondial unde seaturile care sunt tdi tin la respect pana si bmw cu toate ca sunt pe benzina si apoi mai discutam despre benzina versus motorina.dpdv al performantelor diferentele sunt sensibil indreptate in favoarea motorinei.daca erau mai slabe diferenta de pret era invers si o masina pe benzina costa cu 2000 euro mai mult.

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 15 Decembrie 2008, ora 01:17

hai ca-ti bate lantu unde ai vazut tu ca o masina pe benzina sa coste cu 2000€ mai mult decat una pe motorina ? poate invers. , campionatul mondial de ce ? de facut poze sau ce tdi ai vazut mai sportiv tu ca un benzinar . poate te uitai la western-uri


geo_mazilu

10 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 16 Decembrie 2008, ora 23:19

Fratilor DIESEL pana la moarte. cele mai bune motoare 9cu cea mai lunga viata)

Raporteaza abuz de limbaj
mariuscc1983

75 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Lugoj

Postat pe: 18 Decembrie 2008, ora 13:42

Hey zon. Ia ce-l mai idiot exemplu: logan benzina si Logan diesel si vezi ce diferenta de pret e. Mai inmulteste preturile celor 2 modele cu 4 si obtii acea diferena de 2000 E de care vorbea colegu

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 18 Decembrie 2008, ora 23:49

da omule , dar diesel-ul e mai scump cu 2000€ nu invers

Raporteaza abuz de limbaj
ondin1919

8 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Hunedoara

Postat pe: 19 Decembrie 2008, ora 12:51

De la: zon, la data 2008-12-15 01:17:02hai ca-ti bate lantu unde ai vazut tu ca o masina pe benzina sa coste cu 2000€ mai mult decat una pe motorina ? poate invers. , campionatul mondial de ce ? de facut poze sau ce tdi ai vazut mai sportiv tu ca un benzinar . poate te uitai la western-uri


eu m-am exprimat clar, dar nu prea am fost inteles de unii colegi, am spus ca daca benzinarele erau mai avantajoase aceastea costau mai mult cu 1500-2000 euro, iar nu cele diesel.
diferenta aceea de pretz spune ceva raportat la costurile de utilizare zilnice ale masinii, platesti mai mult initial, dar apoi ai costuri reduse cu 50% in fiecare zi.
adica, pentru cei care citesc, dar nu inteleg din prima, spus foarte simplu : ceva mai scump nu are cum sa fie mai rau.
nu mai exista diferenta intre comportamentul sportiv al celor 2 motorizari, datorita turbinei de la diesel, contracata acum in faza de pionierat de noile tehnologii fsi.

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 21 Decembrie 2008, ora 03:42

De la: ondin, la data 2008-12-19 12:51:49
De la: zon, la data 2008-12-15 01:17:02hai ca-ti bate lantu unde ai vazut tu ca o masina pe benzina sa coste cu 2000€ mai mult decat una pe motorina ? poate invers. , campionatul mondial de ce ? de facut poze sau ce tdi ai vazut mai sportiv tu ca un benzinar . poate te uitai la western-uri


eu m-am exprimat clar, dar nu prea am fost inteles de unii colegi, am spus ca daca benzinarele erau mai avantajoase aceastea costau mai mult cu 1500-2000 euro, iar nu cele diesel.
diferenta aceea de pretz spune ceva raportat la costurile de utilizare zilnice ale masinii, platesti mai mult initial, dar apoi ai costuri reduse cu 50% in fiecare zi.
adica, pentru cei care citesc, dar nu inteleg din prima, spus foarte simplu : ceva mai scump nu are cum sa fie mai rau.
nu mai exista diferenta intre comportamentul sportiv al celor 2 motorizari, datorita turbinei de la diesel, contracata acum in faza de pionierat de noile tehnologii fsi.

Hai ca vorbim vorbe acum . Deci pe un diesel platesti cu 2000€ mai mult la nou din cauza pieselor componente mai scumpe decat la un MAS , in timp ce un MAC e mai fiabil ca un MAS ,in timp, intretinerea la cel dintai este mai costisitoare ( tot din cauza pieselor mai scumpe ) un diesel consuma in medie cu 2 L mai putin combustibil ca un benzinar dar diferenta de pret dintre cei 2 combustibili atenueaza din costul total al carburantului , pe 3 luni sa zicem , ca sa ajungem la concluzia ca in final , pe an , de exemplu , sa cheltuim cam la fel pentru ambele motorizari , asta daca mai si schimbam o piesa minora la MAC, acum la performanta : sa nu-mi spui de pioneratu in FSI , ce pionerat omule ? de cand ai vazut tu diesel mai sportiv ca un MAS ? ex. de motorul de pe noul Ford Focus RS ce zici cu cilindree de 2,5 l , 300CP si 400 Nm ? cam cat Cp si cuplu scoate un diesel similar la cilindree ???? daca e sa vb de sportiv.

Raporteaza abuz de limbaj
undermad

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 28 Decembrie 2008, ora 03:06

n-am citit niciun comment dar parerea mea e ca ambele sunt egale. astea pe motorina consuma mai putin da piesele sunt mai scumpeiar pe benzina invers. parerea me este ca benzinarelesunt mai avantajoase. PS: motorina miroase km nashpa.

Raporteaza abuz de limbaj
Mircov

44 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Arad

Postat pe: 28 Decembrie 2008, ora 09:54

Diesel= masina de andurantza;ideala pentru drumuri lungi shi dese
Benzina= masina de „judetz„;ideala pentru drumuri scurte shi weekend-ul la tara. Am dreptate????

Raporteaza abuz de limbaj
ondin666

204 mesaje
Membru din: 22/12/2008
Postat pe: 28 Decembrie 2008, ora 13:04

daca ai diesel si mergi rar de tot la peco te simti bine, daca ai masina pe benzina toata ziua intri pe la peco, taxele difera dar nu foarte mult, piesele doar daca nu ai grija de masina, daca folosesti motorina de calitate nu ai absolut nici o problema la diesel, in rest consumabilele sunt cam tot pe acolo..plus ca pentru o viteza in afara rezonabila nu trebuie sa scoti pistoanele prin capota.singurul incovenient este zgomotul specific dar comparat cu restul avantajelor face toti banii.sunt fan declarat diesel dupa ce am avut 3 masini produse de fabricanti diferiti toate pe benzina, acum ma simt rasfatat la volanul uneui diesel de 1.9 TDI.Nu m-as intoarce la o masina pe benzina niciodata.

Raporteaza abuz de limbaj
cristianford

22 mesaje
Membru din: 5/03/2008
Postat pe: 5 Ianuarie 2009, ora 16:37

Sunt de acord cu cei care considera costurile de exploatare pe termen lung aproximativ egale in cazul celor doua motoare si ca in definitiv e bine sa alegi tipul de motor care il simti mai pe placul tau. Asta evident pentru un consumator de rand, "pe persoana fizica" care nu petrece 10-15 de ore pe zi in automobil. Este clar ca motoarele Diesel sunt mai fiabile. De fapt, daca facem abstractie de sistemul de injectie si de alte sisteme auxiliare, intr-un motor diesel, teoretic, nu prea ai ce cauta pana in 500.000 km...cel putin. Sa fim seriosi...oricum in prezent piesele sunt proiectate sa se defecteze dupa un anumit timp de utilizare, asa ca nu stiu de ce ne agitam atat. Nu cred ca este cazul sa facem scandal benzina vs diesel. Cine nu a auzit, sa citeasca despre Mercedes F700 Concept si al lui motor revolutionar DiesOtto, unde cele doua principii fuzioneaza intr-o tehnologie fara prea multe compromisuri si cu extrem de multe avantaje.

Raporteaza abuz de limbaj
Doar EU.
marian3d

1 mesaj
Membru din: 5/10/2008
Postat pe: 6 Ianuarie 2009, ora 02:10

fiecare isi cunoste prioritatiile

oricum motorina deocamdata este un pik m-ai scumpa...........dar totusi ajungi mult m-ai economic

multa lume si-a adus masina pe benzina de pe germania pt k so uitat la bani,nu pt cine stie ce avantaje.in final marea majoritate regreta lucrul asta

cine are sau a avut diesel stie ce inseamna sa ai un consum mic

costurile de reparatie intradevar sunt m-ai mari la diesel numai k nu le faci asa des k la benzinare

totusi dak stai bine cu cascavalu poti sa iti iei un benzinar de 3000 cmc , dar dak nu stai asa grozav cu cascavalu limiteaza-te la ce ai pt k degeaba iti trebuie benzina sa ai sprinturi la start si te uiti la acu de la combustibil si iti indica k esti pe rosu si imediat ti se opreste masina =))

eu prefer un diesel si sa imi stea acu de la combustibil acolo sus mereu fara sa ma gandesc k circul pe rezerva

si sa nu m-ai aud k dak nu faci multi km pe an e rentabil benzina,pt k dak nu faci multi km pe an m-ai bine mergi cu taxi.dupa ce sa tin masina dak nu merg cu ea?????numa asa k sa platesc asigurae , rovinieta si impozite ??????????????????

Raporteaza abuz de limbaj
ioio_infi

19 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 6 Ianuarie 2009, ora 05:52

Daca vei gandi doar dpdv financiar ... treburile s-au echilibrat , avand in vedere ca de asta se ocupa o banda intreaga de analisti ai statului , pai cum ei sa piarda si sa iesim noi in castig ? ... asa dar fa-ti pe o hartie o suma de calitati la care masina trebuie sa corespunda, apoi iei o decizie ... ex: fiabilitate , consum si consumabile specifice, domeniul de utilizare, pret de achizitie , ... etc. Spor!

Raporteaza abuz de limbaj
Iolazarescu

17 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 6 Ianuarie 2009, ora 06:55

ce stiti de alfa 156 2,4 jtd

Raporteaza abuz de limbaj
cristianford

22 mesaje
Membru din: 5/03/2008
Postat pe: 6 Ianuarie 2009, ora 08:32

Nimic nu ma face mai fericit in acesta perioada cu temperaturi de sub 0 grade, decat sa urc in micuta mea cu motor de 1.4 care transforma benzina atat de ineficient in caldura mai degraba decat in lucru mecanic, incalzind habitaclul in 3..4 minute. Vrrr! Ce bafta pe noi...!
PS: Scuze celor cu motoare Diesel care au sisteme auxiliare de incalzire! :)

Raporteaza abuz de limbaj
Doar EU.
necunoscut

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 6 Ianuarie 2009, ora 08:40

Da, e mai confortabil iarna pentru ca o masina pe benzina se incalzeste mai repede, dar asta din cauza eficientei mai scazute a motorului care degaja mai multa caldura.
Cu siguranta nu exista un numar standard de kilometri pe catre trebuie sa ii faci pe an ca sa merite sa iti iei diesel.
Calculul trebuie facut in felul urmator. Vrei sa iti iei o Toyota Corolla, de exemplu. Ai variant de 1.4 pe benzina si 1.4 pe diesel. Vezi diferenta de pret intre cele doua, vezi diferenta de consum si obtii numarul de kilometri pe care trebuie sa ii faci in 4-5 ani ca sa recuperezi din diferenta de consum suma de bani platita in plus pe varianta diesel. Inca un lucru interesant la Corolla 2007, motorul diesel 1.4 are 90 CP si atinge 100 km mai repede decat cel pe benzina de 1.4 si 97 CP.
Alte motive personale pentru care aleg diesel: riscul mai mic de explozie in cazul unui accident sau in cazul unui scurtcircuit, mai ales ca am garajul la parterul casei. Sau autonomia mai mare la un rezervor.

Raporteaza abuz de limbaj
ionciocodeiu

4 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Constanta

Postat pe: 6 Ianuarie 2009, ora 09:59

Vreau sa va spun ca am fost plecat la munte cu un benzinar si am avut un consum mediu de 6,5-7L/100km,daca as fi plecat cu cealalta masina pe motorina as fi avut un consum de max 6L/100km.
Daca facem diferenta de pret la combustibil ajungem cam la fel,diferenta o face : jgomotul,incalzirea rapida a interiorului masinii,cuplul motor..
Singura diferenta intre masinile pe benzina sau motorina este de cuplu motor pentru reprize de acc bune si DIFERENTA DE CONSUM IN ORAS.
La o masina noua diferena de bani dintre benzina si motorina este de cel putin 2.000€.Pentru cei care parcurg in medie 10-15.000km/an le recomand benzina.Ar trebui sa ti o masina cam 4ani sa amortizezi diferenta de pret la motorizare,intretinere,taxe...
Fiecare alege ce vrea la motorizare dar sincer si pentru firme un motor pe benzina(1.4tsi 1.8tsi) e mai avantajos decat pe motorina(1.4tdi sau 1,9tdi).

Raporteaza abuz de limbaj
ondin666

204 mesaje
Membru din: 22/12/2008
Postat pe: 6 Ianuarie 2009, ora 16:43

cum sa fie pentru firme mai avantajos o masina pe benzina cu motor mic care consuma la drum lung si turatii ridicate de rupe?cum poti spune ca ai avut un consum de 6-7 l / 100? ori ai 6 ori ai 7.1 l la suta de km inseamna totusi ceva. toata lumea discuta de amortizarea investitiei uitand ca un motor diesel practic e nemuritor, pe cand unul pe benzina se uzeaza mult mai repede.si aici vorbim de cei care cumpara o masina sa o pastreze mai multi ani, ca pentru 1-2 ani nici nu conteaza ce motor are atat timp cat functioneaza fara problema.
cred ca diferenta dintre cele 2 motorizari se face pentru durate indelungate de folosinta si pentru cei care au de facut drumuri lungi.
practic acestia sunt cei care au nevoie de o masina economica. cei care merg doar 2-3 km pana la lucru si maxim o data de luna la picnic nici nu au nevoie de masina.

Raporteaza abuz de limbaj
ionciocodeiu

4 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Constanta

Postat pe: 7 Ianuarie 2009, ora 18:37

Sincer consumul a fost la dus 6,54L/100KM si la intors a fost de 6,45L/100KM la benzina si vb de un consum real(plin pe plin la rezervor) nu ce imi indica in computerul de bord.
Iar cu o masina nu te insori,mai mult de 4-5ani nu merita tinuta(din diverse motive).
Chiar si pentru 1L(2L) diferenta de consum intre benzina si motorina tot nu se merita diferenta de pret la achzitie de masina noua.
Intradevar consumul la benzina este mai mare in oras dar tinand cont de taxe,costuri de intretinere,pretul la carburant,diferenta de pret dintre motorizari face o masina cu motor pe benzina mai avantajoasa.
Niciodata nu am tinut o masina cu mai mult de 110.000km la bord si am avut atat pe benzina cat si pe motorina la firma cat si personal.Eu nu vorbesc de dacii sau logan ci de diverse marci.
Cati km crezi ca ai sa faci cu masina personala(achizitionata la 10KM) pana acolo incat sa i faci segmentare?!Sau in cati ani crezi ca ai sa faci cu ea minim 150.000KM ca sa vb de fiabilitate,intretinere post service.
Orice masina consuma mult daca mergi cu ea mai sportiv(turatii mari).Cum mergi cu diesel ul la 4.000 rot/min asa mergi si cu benzina la 5.500rot/min.
Am facut 100.000km/an atat cu benzina ca si diesel si nu am facut nici o investitie in motor ci in alte piese(consumabile) si am mai bagat bani doar in chestii minore : o bujie incandescenta,becuri,capat de bara,furtunul la stergator luneta.Si conduc sportiv.
In concluzie :
la momentul de fata pentru o persoana fizica(juridica) nu conteaza cu ce combustibil ruleaza o masina atata timp cat tine o masina maxim 150.000KM sau maxim 4-5ani.Dupa aceasta perioada incepi sa investesti serios intr o masina.
Iar daca vrei performante de la o masina si iti permiti sa achizitionezi o masina performanta nu mai conteaza consumul.

Raporteaza abuz de limbaj
Pagini: << 1 2 3 4 5 6 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Benzina sau diesel. Ce merita cumparat?
Mergi la: