Info
x
Klaus iohannis: romÂnia lucrului bine fĂcut
|
Fl_Orion999 15216 mesaje Membru din: 2/06/2013 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 26 Aprilie 2015, ora 17:38
De la: _Haak0n_, la data 2015-04-26 17:25:09Am anticipat corect, mai "Silvica", au intrat spurcaciunile pe topic si firul dialogului sau tema topicului s-au dus dracului, harcea-parcea le-au facut mizerabilii tai binefacatori guitasi impreuna cu zmucita de serviciu ! foaie verde barabula...n-are nici o legatura....
Singura religie pe care o accept si o propovaduiesc este.....RELIGIA IUBIRII , a FERICIRII si a PROSPERITATII.... --------DUMNEZEU sa binecuvanteze ROMANIA.... *** ,,Fii om, fii drept ïżœi recunoaïżœte cïżœ, pe deasupra ambiïżœiilor, intrigilor ïżœi urilor, este Patria, este veïżœnicia neamului, ïżœi cïżœ acolo trebuie sïżœ ne ïżœntïżœlnim totdeauna, chiar dacïżœ nu ne ïżœnïżœelegem de fiecare datïżœ."(Ion Antonescu) *** ,,ïżœn ziua de azi, pentru a stïżœpïżœni cïżœt mai mulïżœi oameni, nu se mai cuceresc teritorii, ci sufletele acelor oameni. Odatïżœ ce ai sufletul, ai omul; iar cïżœnd ai omul, teritoriul vine de la sine."
(contele de Marenches) ***,,Putem avea fie democratie in aceasta tara , fie putem avea mari bogatii concentrate in mainile a putini oameni, dar nu le putem avea pe ambele'' [Louis Brandeis---membru al Curtii Supreme de Justitie a S.U.A. ]***
|
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 27 Aprilie 2015, ora 08:28
De la: gabigabi2, la data 2015-04-26 08:31:04De la: 9am_1454, la data 2015-04-25 18:35:07Imi pare rau ca trebuie s-o spun atat de curand dar presedintele Romaniei, pe care l-am votat de frica sa nu iasa Ponta, ma dezamageste pe zi ce trece. ia mai du-te ma Fitilistule si te plimba cu minciunile tale , ca ma' nervezi asa, de Luni de dimineata ! i-am raspuns lui Silviu decent, fara patima si ura si , ca atare, sunt pe subiect, intro discutie normala , asa cum tu nu suporti ! Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 27 Aprilie 2015, ora 10:28
Fitilist? Vezi pag. anterioara.
Tu ai impresia ca as fi vreun purtator de lampas pe care il aplaudai tu atunci cand i-a invitat Iliescu in Bucuresti sa va planteze panselute pe la Intercontinental Hotel !? Torpilor, neneaco, typhoon-class ! oricum, ptr. alexa 507 este fulminanta o asemenea postare.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 27 Aprilie 2015, ora 17:12
De la: _Haak0n_, la data 2015-04-27 10:28:40Fitilist? Vezi pag. anterioara. CINE-i acest avatar si ce legatura zici c-as avea eu cu el ? maaaaa, mincator de rahat si editari de flatulente, pot sa-ti mai spun inca o data ca esti un Jaf de om, LAS si MINCINOS ? si ca n-ai nimic : nici Onoare, nici Demnitate ? pffff esti o SPURCACIUNE !
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 27 Aprilie 2015, ora 19:53
De la: gabigabi2, la data 2015-04-27 17:12:25De la: _Haak0n_, la data 2015-04-27 10:28:40Fitilist? Vezi pag. anterioara. Babaciunea fantastica jigneste o persoana pe care nu o cunoaste pentru simplu fapt ca, a citit o expresie pe care nu o intelege si nu o intelege deoarece este limitata intelectual, lipsita de cunostinte elementare, este lipsita de: ratiune,intuitie , perspicacitate si imaginatie, iar despre responsabilitate, respectabilitate si demnitate, nici nu poate fi vorba, ii lipsesc cu desavarsire! De asemenea, este absolut terifiant cum poate jigni abject si cu o seninatate absoluta, aceasta ramolita babaciune nesimtita, intr-un limbaj pe care ea insasi pretinde ca este sau ar fi injurios , dar il initiaza, promoveaza si il foloseste curent pe acest forum. Ramolita babaciunea cu o nesimtire colosala, tine cu tot dinadinsul sa-mi demonstreze ca nu are un minim de cultura generala si minima educatie comportamentala, iar la capitolul curiozitate de-a se informa corect, a verifica si intelege corect sensul unei expresii, sunt mult prea departe de ea aceste aspecte mimim necesare extragerii unei concluzii si formularii unor opinii pertinente, oricat s-ar stradui din rasputeri sa-si ascunda lipsurile evidente, o tradeaza prostia, nesimtirea si ipocrizia, dar continua sa jignesasca abject si sa eticheteze infect, gratuit si fara a fi provocata ! "oricum, ptr. alexa 507 este fulminanta o asemenea postare". Inseamna ca: pentru un forum /site clasat le locul 507 alexa, termenii pe care i-am folosit in acel text pe care l-am postat, in sine, postarea este fulminanta. Afirmatie reala, pe deplin justificata si confrmata chiar de raspunsul tau abject la postarea mea, NESIMTITO, Siktir ! Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fl_Orion999 15216 mesaje Membru din: 2/06/2013 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 27 Aprilie 2015, ora 20:57
De la: _Haak0n_, la data 2015-04-26 20:02:14De la: Fl_Orion999, la data 2015-04-26 17:38:37De la: _Haak0n_, la data 2015-04-26 17:25:09Am anticipat corect, mai "Silvica", au intrat spurcaciunile pe topic si firul dialogului sau tema topicului s-au dus dracului, harcea-parcea le-au facut mizerabilii tai binefacatori guitasi impreuna cu zmucita de serviciu ! Raporteaza abuz de limbaj
Singura religie pe care o accept si o propovaduiesc este.....RELIGIA IUBIRII , a FERICIRII si a PROSPERITATII.... --------DUMNEZEU sa binecuvanteze ROMANIA.... *** ,,Fii om, fii drept ïżœi recunoaïżœte cïżœ, pe deasupra ambiïżœiilor, intrigilor ïżœi urilor, este Patria, este veïżœnicia neamului, ïżœi cïżœ acolo trebuie sïżœ ne ïżœntïżœlnim totdeauna, chiar dacïżœ nu ne ïżœnïżœelegem de fiecare datïżœ."(Ion Antonescu) *** ,,ïżœn ziua de azi, pentru a stïżœpïżœni cïżœt mai mulïżœi oameni, nu se mai cuceresc teritorii, ci sufletele acelor oameni. Odatïżœ ce ai sufletul, ai omul; iar cïżœnd ai omul, teritoriul vine de la sine."
(contele de Marenches) ***,,Putem avea fie democratie in aceasta tara , fie putem avea mari bogatii concentrate in mainile a putini oameni, dar nu le putem avea pe ambele'' [Louis Brandeis---membru al Curtii Supreme de Justitie a S.U.A. ]***
|
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 28 Aprilie 2015, ora 10:05
IMPARȚIALITATE·INTEGRITATE·EFICIENȚĂ
COMUNICAT În cursul lunii martie 2015, în dosare de corupție instrumentate de DNA, au rămas definitive un număr total de 32 de hotărâri judecătorești prin care au fost condamnați 128 de inculpați, dintre care: 1 senator, 2 directori companie națională, doi directori sucursală companie națională, 1 șef direcție județeană instituție publică, 2 judecători dintre care un fost membru CSM, 1 prim procuror, 1 avocat, 7 ofițeri MAI, 62 polițiști de frontieră (Dosarul Vama Siret), 7 lucrători vamali, 3 primari, etc. Pedepsele dispuse de judecători față de cei 128 de inculpați sunt cuprinse între 12 ani închisoare și 5.000 lei amendă. Detalii se regăsesc pe pagina de Internet, la adresa www.pna.ro, secțiunea Comunicate hotărâri definitive de condamnare. Având în vedere că, în multe cazuri, între pronunțarea deciziilor, motivarea acestora și transmiterea acestor decizii de către instanțele de judecată, în format electronic, se înregistrează o anumită diferență de timp, DNA a decis publicarea unor informări cu privire la soluțiile de condamnare definitive, la momentul pronunțării acestora, sub formă de comunicate de presă. În acest fel, DNA răspunde cerinței de informare a opiniei publice asupra întregului proces penal în cazuri de mare corupție, inclusiv asupra finalității dosarelor trimise spre judecare.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 1 Mai 2015, ora 17:43
Fenomenul corupției, ca amenințare la adresa securității naționale, a intrat relativ recent în portofoliul SRI. Concret, dacă în urmă cu câțiva ani consideram că ne-am atins obiectivul odată cu sesizarea PNA, de exemplu, dacă ulterior ne retrăgeam din câmpul tactic odată cu sesizarea instanței prin rechizitoriu, apreciind (naiv am putea spune acum) că misiunea noastră a fost încheiată, în prezent ne menținem interesul/atenția până la soluționarea definitivă a fiecărei cauze. Această manieră de lucru, în care suntem angrenați alături de procurori, polițiști, judecători, lucrători ai DGA ori ai altor structuri similare a scos la iveală punctual și aspecte care țin de corupția sistemului judiciar, în limite care nu trebuie tolerate, dar nici exagerate. Important este, în opinia mea, că sistemul judiciar își dezvoltă anticorpii necesari vindecării acestei patologii. Să nu uităm că, înainte de orice, procurorii sunt cei care instrumentează diferitele fapte de corupție săvârșite de către magistrați, iar niște judecători îi condamnă. SRI acordă sprijin DNA, DIICOT și structurilor locale ale Ministerului Public, fie informativ, fie tehnic, sens în care suntem, pe bună dreptate, menționați în acele comunicate. ......................... Alina Matei: Mulțumesc, domnule general Dumitru Dumbravă, pentru că ați acceptat să acordați un interviu pentru JURIDICE.ro. Conduceți Direcția Juridică a Serviciului Român de Informații. Când vorbim de un departament/direcție cu profil juridic al unei instituții sau companii, cam știm despre ce este vorba: juriști, dosare, instanță, opinii juridice. La SRI cum este? Dumitru Dumbravă: Cam același lucru, juriști, dosare, parchete, opinii, instanță uneori, invariabil amalgamate cu multe, foarte multe informații, mai mult sau mai puțin secrete. Juriștii sunt înainte de toate juriști, indiferent de instituția sau compania pentru care lucrează, persoane care promovează respectul față de lege. Diferența este că juriștii SRI își desfășoară activitatea sub zodia impredictibilității, în sensul că, zilnic, ne sunt testate limitele interpretării. Suntem pregătiți mereu pentru cel mai rău scenariu posibil, fără a ști exact viziunea regizorală, dar având convingerea că scenariul poate fi scris în timp ce piesa se joacă având sala plină. Ca atare, la SRI, apreciem juriștii care găsesc resurse intelectuale să exploateze eficient legea în două/trei jurisdicții naționale, eventual și sub cupola aquis-ului ori altor reglementări din sfera Dreptului internațional. Alina Matei: Fenomenul corupției se află în atenția Serviciului Român de Informații. Corupția nu a fost și nu este o noutate, însă extinderea corupției în medii precum cel juridic creează o problemă de percepție a imaginii Justiției. Cum identifică SRI silueta manifestării corupției? Dumitru Dumbravă: Fenomenul corupției, ca amenințare la adresa securității naționale, a intrat relativ recent în portofoliul SRI. Încercăm să ne convingem că este doar o etapă, determinată de persistența acestui fenomen social și, mai ales, de consecințele grave pe care le generează, dată fiind amploarea sa deosebită, cu forme variate și complexe manifestate la toate nivelurile societății. Angajarea SRI în această luptă, până la urmă, de asanare morală a societății s-a făcut ca structură de suport a autorităților judiciare cu atribuții în materie și mă bucur că, în prezent, nivelul de încredere și calitate a cooperării a atins o cotă de neimaginat într-un trecut nu prea îndepărtat. Saltul evoluției în acest demers a fost făcut odată cu adoptarea unui concept integrat în combaterea corupției, focalizând secvențial instrumentele investigative pe toată lungimea lanțului trofic judiciar. Concret, dacă în urmă cu câțiva ani consideram că ne-am atins obiectivul odată cu sesizarea PNA, de exemplu, dacă ulterior ne retrăgeam din câmpul tactic odată cu sesizarea instanței prin rechizitoriu, apreciind (naiv am putea spune acum) că misiunea noastră a fost încheiată, în prezent ne menținem interesul/atenția până la soluționarea definitivă a fiecărei cauze. Această manieră de lucru, în care suntem angrenați alături de procurori, polițiști, judecători, lucrători ai DGA ori ai altor structuri similare a scos la iveală punctual și aspecte care țin de corupția sistemului judiciar, în limite care nu trebuie tolerate, dar nici exagerate. Important este, în opinia mea, că sistemul judiciar își dezvoltă anticorpii necesari vindecării acestei patologii. Să nu uităm că, înainte de orice, procurorii sunt cei care instrumentează diferitele fapte de corupție săvârșite de către magistrați, iar niște judecători îi condamnă. Alina Matei: Te-ai aștepta de la oameni care au făcut școli de Drept și care sunt de ani de zile în sistemul de Justiție să nu fie tentați de niște răsaduri de flori, excursii sau bani. Dar, de ce nu? Care este scopul mențiunii din comunicatele DNA, DIICOT cum că procurorii beneficiază de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații? Nu este presupus? Are efect de calmare sau de atenționare că suntem cu ochii și, mai ales, cu urechile și pe voi? Dumitru Dumbravă: Am vorbit puțin înainte de o anumită patologie și încep uneori să cred că săvârșirea unor fapte de corupție este o boală care macină societatea românească, după ce decimează conștiințele unor oameni îndeobște educați, absolvenți de drept, care s-ar putea revendica unei elite. Da, ați amintit de răsaduri, excursii Eu îmi amintesc de un Ipad, telefoane mobile Uneori este vorba despre funcții înalte sau materiale de construcții în funcție de creativitatea mituitorului, miza aflată în joc și rezistența magistratului supus unei astfel de presiuni. SRI acordă sprijin DNA, DIICOT și structurilor locale ale Ministerului Public, fie informativ, fie tehnic, sens în care suntem, pe bună dreptate, menționați în acele comunicate. De aici și până la a considera că suntem cu ochii pe toți actorii sistemului judiciar e cale lungă și, oricum, este mai mult o percepție care, este drept, poate avea și efecte disuasive. Realitatea este că, în foarte puține cazuri de corupție în sistemul judiciar, SRI pleacă de la un anumit magistrat corupt. Am spune mai degrabă că, aplecându-ne asupra fenomenului, am determinat analitic câteva pattern-uri infracționale care apar ca niște anomalii în sistem. Acestea fac obiectul efortului nostru investigativ, iar schemele infracționale sunt apoi decriptate pas cu pas, identificând actorii și partiturile jucate de aceștia, fie că este vorba de polițiști, de procurori, judecători și, de ce nu, SRI-iști. Un lucru nu încetează să mă uimească de fiecare dată. Sunt momente în care toate ecranele televiziunilor de știri se îngălbenesc de breaking-news-uri. Ei bine, pe acest fond, maladiv, hepatic, sunt unii care privesc și-și numără banii primiți drept mită, crezându-se imuni la reacția autorităților. Vestea proastă pe care le-o dau este că statul român și-a dezvoltat sistemul imunitar, iar SRI este unul dintre anticorpii bine dezvoltați și echipați pentru însănătoșirea societății și eliminarea corupției. În altă ordine de idei, aceste comunicate trebuie privite ca o recunoaștere a muncii desfășurate în tăcere, cu profesionalism și dedicare de către personalul Serviciului. Dat fiind că situațiile în care un ofițer SRI poate să vorbească despre ceea ce face pentru țară nu sunt multe, aceste comunicate reprezintă, în fapt, o minimă recompensă pentru aceia care, ani la rând, își dedică viața asigurării liniștii cetățenilor. Alina Matei: Când e vorba de securitate națională, Serviciul nu distinge între categoriile sociale și pare că se duce glonț la locul, oamenii care o pun în pericol și nu dă greș defel pentru că știe că ofertele de corupție nu au caracter sezonier. Normele care reglementează activitatea Serviciului sunt adaptate realităților, uneori paralizante? Sau sunt prea democratice? Dumitru Dumbravă: Capabilitățile SRI sunt extinse sau contrase atât cât permite cadrul normativ în vigoare. Sigur că totdeauna este loc de îmbunătățiri, atât timp cât creativitatea mereu surprinzătoare a infractorilor induce o dinamică alertă de îmbunătățire a acelor pattern-uri de care am vorbit. Ultimele update-uri legislative survenite, de punere în aplicare a noilor Coduri, au condus la o aliniere a legislației specifice la standarde, inclusiv în materia garanției și protecției drepturilor omului, unanim acceptate la nivel comunitar, internațional în societăți democratice consacrate. Operăm cu instrumentele juridice puse la îndemână de Legiuitor, sub control democratic, cu speranța ca, pe măsura adaptării societății, în acord cu evoluțiile tehnologice, vom avea la dispoziție și alte instrumente normative cu care deja operează agenții similare din UE. Din această perspectivă, salutăm inițiativa Administrației Prezidențiale care a înțeles că, în domeniul securității naționale, realitățile evoluează întotdeauna mai rapid decât normele juridice și a decis să se implice în procesul de reanalizare a pretinselor legi Big Brother, recent declarate neconstituționale de către Curte. Sperăm că această implicare va permite depășirea blocajului în care ne aflăm în prezent. Alina Matei: Cei mai mulți oameni din această țară încearcă să se concentreze pe bucuriile și frumusețea vieții, uitând sau, pur și simplu, negândindu-se că siguranța, încrederea în autorități, în general un mediu mai bun se datorează și Serviciului care are competența, informațiile firește și resursele de a acționa în acest fel. Din această perspectivă, Serviciul este mai modest decât ar părea? Dumitru Dumbravă: Un serviciu de informații, oriunde în lume, pleacă de la premisa că nu poate fi iubit de populație. Din această perspectivă, cea mai bună situație ar fi o atitudine neutră spre pozitivă. Or, având în vedere că, de ani buni, SRI se bucură de încrederea a 50-55% dintre români, nu putem decât să ne bucurăm. Un serviciu nu poate opera optim în afara acestei legitimități conferite de încrederea publicului larg. Suntem însă conștienți că această încredere nu este un dat. Este rezultatul unui efort colectiv constant. Nu în sensul că urmărim în mod voit atingerea unui anumit scor de popularitate, dar suntem conștienți că, atunci când ne facem datoria în deplină legalitate, cu efecte benefice la nivelul societății, oamenii sunt solidari și asigură acest suport care operează ca un fel de recompensă morală pentru toți ofițerii, care duc zilnic o luptă plină de sacrificii, sperând într-o Românie mai bună pentru generațiile viitoare. Nu vreau să fiu patetic. Ne știm prea bine poziția în acest angrenaj al instituțiilor de forță ale statului în care SRI este doar o piesă. Nu știm dacă cea mai importantă, dar, în multe cazuri, esențială pentru această bătălie cu fenomenul corupției. Alina Matei: Care este cel mai rău lucru juridic la SRI? Dumitru Dumbravă: Cel mai rău lucru juridic la SRI este Decretul Papei Grigore al XII-lea care a consacrat calendarul care îi poartă numele. De multe ori simt nevoia unor zile de 48 sau 72 de ore. Îmi amintesc, pe vremuri, fostul ministru al justiției Petru Ninosu, într-o întâlnire cu studenții Facultății de Drept de la Iași, spunea că ziua de lucru a studentului are 24 de ore și o noapte. La SRI, ziua de lucru a ofițerului are mult mai mult. Dincolo de glumă, pe care aș vrea s-o tratăm serios, cel mai rău lucru juridic la SRI este tentația de a reglementa în materie extrem de descriptiv, pe de o parte, iar pe de altă parte, normarea, plecând de la prezumția de vinovăție a instituției considerată aprioric tentată de abuzuri. Ultima considerație este determinantă primei, iar rezultatul este o legislație stufoasă, cu acele articole kilometrice, cu multe alineate și litere, depășite rapid de realitățile operative. Constituția SUA are 16 pagini și rezistă de 250 de ani. Definiția amenințărilor la adresa securității naționale a Franței are câteva rânduri. La noi, art. 3 din Legea nr. 51/1991 a securității naționale a României are 11 litere, care încearcă să acopere, enumerând descriptiv, amenințările la adresa securității naționale, depășite deja de evoluția societății, de apariția unor noi medii de propagare etc. Este un sindrom al societăților post-totalitare de care, cred că la 25 de ani de la Revoluția din decembrie 1989, trebuie să scăpăm. Alina Matei: Trăim în era expansiunii Internetului. Deși secretă, activitatea Serviciului semnalează pitorescul amenințărilor care sunt la tot pasul. Cum își îndeplinește SRI misiunea de prevenire și combatere a atacurilor din spațiul virtual împotriva infrastructurilor statului? Dumitru Dumbravă: Peste tot în lume, expansiunea noilor tehnologii a supus agențiile de securitate la un stres de adaptare. SRI a înțeles acest lucru, iar implementarea Viziunii Strategice SRI în era informațională este o atestare a acestei realități, care, între altele, a conferit Serviciului atuul unor achiziții procedurale, tehnologice și de resurse umane, aflate în curs permanent de diversificare și consolidare. Ca o recunoaștere a acestor eforturi, SRI a devenit un referențial critic în materie, nu numai la nivel național, unde a fost desemnat autoritate națională cyberint prin Centrul Național Cyberint, dar și la nivel regional, fiind desemnat la Summit-ul NATO din Țara Galilor să construiască apărarea cyber a Ucrainei. Direcția Juridică este implicată într-un proiect de acordare de asistență autorităților ucrainene în vederea definitivării Strategiei, respectiv Legii securității cibernetice, iar punctele de vedere ale acesteia vor fi circulate în cadrul Comitetului pentru Securitate Cibernetică (CDC) al NATO. Alina Matei: SRI colaborează, potrivit legii de organizare, cu o serie de instituții precum Ministerul Justiției, Ministerul Public. Cum valorifică această colaborare, astfel încât rezultatele să fie eficiente? Dumitru Dumbravă: În termeni generali, principala misiune a SRI este prevenția. Ca atare, SRI culege, prelucrează analitic și valorifică informații de securitate națională, punând la îndemâna beneficiarilor legali cunoaștere lato sensu pentru ca aceștia să adopte măsuri în consecință, de înlăturare a acelor vulnerabilități. Și ministrul justiției, la fel ca alți miniștri, este informat oportun tocmai în acest scop. Atunci când, pe o secvență operativă, sunt identificate fapte cu corespondent în legislația penală, legea ne obligă să sesizăm Parchetul pentru a continua efortul investigativ, eventual, în cadrul unor dosare penale, la finalizarea cărora SRI poate contribui potrivit Protocolului de cooperare. În general, dorința Serviciului a fost să construiască mecanisme instituționale eficiente și competente care să pună în valoare părțile implicate și să le ajute să evolueze în abordarea provocărilor. Am construit cu aceste instituții parteneriate solide, susținute de oameni și caracterizate de încredere și curaj. Și, deși eficiența acestor activități este greu de cuantificat, cel mai bun indicator în acest sens este Liniștea. Dezavantajul nostru este că liniștea nu se aude. Dar ea are un preț. Faptul că în România nu am avut atentate teroriste, faptul că nu avem evoluții ale crimei organizate spre fenomene violente întâlnite în unele țări vecine se datorează muncii sutelor de ofițeri care, după o zi de muncă, adorm cu sentimentul datoriei împlinite. Uneori, după ce zapează între talk-show-urile târzii, unde activitatea lor e denigrată, criticată ori blamată de specialiști care emit judecăți de valoare fără să aibă în fapt niciun instrument sau argument care să le valideze judecățile. Alina Matei: Ce să-i spun fiului meu, Andrei, de 6 ani, când, arătând cu mâna ocupată mai tot timpul cu un lego Bionicle, trecând pe lângă o clădire a Serviciului, m-ar întreba ce face, la ce e priceput Serviciul? Dumitru Dumbravă: Păi, în primul rând, pentru că am și eu un fiu de 6 ani, v-aș recomanda să-i cumpărați jucării din seria Spy Gear. Astfel, v-ar putea explica el la ce este priceput Serviciul. Dincolo de glumă, i-ați putea explica faptul că la SRI niște eroi încearcă să păstreze România ca pe un loc unde el să își poată exersa în siguranță talentul de a îmbina piesele ultimului lego din seria Bionicle. Un loc în care să aibă garanții că și mami și tati se întorc negreșit la el în fiecare seară fără ca ceva rău să li se întâmple. Un loc în care poate să descarce ultimele jocuri sau manuale pe tabletă cu garanția că site-ul funcționează normal, fără interferențe rău voitoare ale unor criminali cibernetici. Iar dacă vrea să-i vadă în carne și oase pe acești eroi, l-aș aduce de Ziua Porților Deschise (da, avem și așa ceva) să-i întâlnească in personam. www.juridice.ro/373666/dumitru-dumbrava-sri-este-unul-dintre-ant... FELICITARI S R I + D N A !
Raporteaza abuz de limbaj |
|
|
|
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 2 Mai 2015, ora 08:30
buna teoria , dar practica ne-a terminat , iar Jefuirea Romaniei s-a facut sub umbrela lor !
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 2 Mai 2015, ora 20:17
"Fenomenul corupției, ca amenințare la adresa securității naționale, a intrat relativ recent în portofoliul SRI." OARE, de cand ? Nu sunt hoti cu totii, asa cum ar dori sa induca si sa se inteleaga, politrucii mafioti, mai sunt si magistrati integrii si foarte buni profesionisti. Politrucii mafioti "s-au crezut intangibili si destepti, dar nu sunt !" Codruta Kovesi Raporteaza abuz de limbaj |
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 3 Mai 2015, ora 15:07
hmmm, a-nceput si asta cu texte gen basescu ! bune-n teorie, rele-n practica si daca madam Kovesi nu le tinea de 6 atitia ani, " politrucii astia, mafioti" , nu apucau sa dea gauri in bugetul Romaniei, asa cum au facut-o !
Raporteaza abuz de limbaj |
|
9am_1454 1051 mesaje Membru din: 1/02/2013 |
Postat pe: 3 Mai 2015, ora 15:33
De la: _Haak0n_, la data 2015-04-26 17:25:09Am anticipat corect, mai "Silvica", au intrat spurcaciunile pe topic si firul dialogului sau tema topicului s-au dus dracului, harcea-parcea le-au facut mizerabilii tai binefacatori guitasi impreuna cu zmucita de serviciu ! Sunt perfect de acord cu tine, dar ... despre ce e vorba ? Raporteaza abuz de limbaj |
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 3 Mai 2015, ora 15:47
nu conteaza....nu-ti fa pobleme, el trebuia sa-si puna textele cu spurcaciuni si alte cuvinte d'astea, de dezmierdare si cu care tu esti de acord , ca d'aia am spus ca felul in care spune ce vrea sa spuna, anihileaza orice dorinta de a dialoga cu el....si daca nici eu nu am incercat, atunci nu stiu cine a mai facut-o !
aaaa, ba da : Musetica il lauda si-l aprecia , dar ala nu era un dialog ....
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 4 Mai 2015, ora 14:13
De la: 9am_1454, la data 2015-05-03 15:33:19De la: _Haak0n_, la data 2015-04-26 17:25:09Am anticipat corect, mai "Silvica", au intrat spurcaciunile pe topic si firul dialogului sau tema topicului s-au dus dracului, harcea-parcea le-au facut mizerabilii tai binefacatori guitasi impreuna cu zmucita de serviciu ! despre ceea ce era vorba, ai primit raspunsul si precizarile strict necesare insa nu e cazul sa fii PERFECT de acord cu AFIRMATIIE pe care le emit sau vhiculez. pot exista nuante pe care le omit sau unele sensuri care imi scapa, prin urmare, nu agreez faptul ca ai putea fi PRFECT de ACORD cu afirmatiile sbs. atat timp cat nu esti un critic obiectiv si intransigent care isi declama acordul bazat pe argument si justificarea scopului urmarit in slujba adevarului, nu a omului care poate emite varii afirmaii mai mult sau mai putin cuprinzatoare!. Raporteaza abuz de limbaj |
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 4 Mai 2015, ora 14:25
De la: gabigabi2, la data 2015-04-26 14:43:18De la: _Haak0n_, la data 2015-04-25 09:56:53"O prietenă mi-a spus la final că trăim simultan în trei Românii: una a televizorului, una a politicienilor și una a realității de fiecare zi. Între ele, nu prea există punți de trecere. Deci, trebuie construite! M-am chtit să scriu tot scriu despre lucrurile astea, mai ales că le-am trăit și pe propria piele. Raporteaza abuz de limbaj |
|
9am_1454 1051 mesaje Membru din: 1/02/2013 |
Postat pe: 4 Mai 2015, ora 14:41
Am glumit !
Credeam ca se observa din prima, dar la voi totul este un razboi, un motiv de razboi ... Revenind, s-a ajuns la pagina 10 ... stie cineva daca dupa 21 decembrie de cand a fost instalat la Cotroceni ca presedinte in exercitiu al Romaniei, Klaus Iohannis a facut vreun lucru bine facut pentru cetatenii care l-au ales ? Ar putea cineva sa le enumere daca sunt mai multe ? Eu unul l-am votat dar nu sunt deloc multumit de modul in care presteaza. Cand vorbeste parca e un dom' profesor care dicteaza elevilor niste teoreme, niste teme pentru acasa ... Am impresia ca onor presedintele nu prea are habar cu ce se mananca meseria asta de prezident. Parca niciodata nu am avut un presedinte atat de detasat de functia asta. Iar coabitarea cu premierul n-a mai fost asa de perfecta de pe vremea Iliescu-Nastase sau Iliescu-Vacaroiu. Unitate de gand si fapta ca pe vremuri ... Un finut, Iohannis asta, nu-l deranjeaza absolut deloc pe Ponta. Chesiile jegoase pe care le face Parlamentul in raporturile sale cu Justitia nu par sa-l deranjeze pe Iohannis si nici sa-l determine sa creada ca Ponta e seful de partid al celor care voteaza in Parlament impotriva arestarii unor parlamentari ca Sova si Ochi ... ca si cum PSD-ul n-ar fi condus de Ponta si parlamentarii ar fi de capul lor in Parlament. S-a vorbit despre ce au dorit alegatorii in 16 nov-14 ... parea ca toata lumea a inteles mesajul alegatorilor care s-au mobilizat sa nu fie Ponta presedinte. Pe dracu ! Nici Iohannis n-a inteles nimic desi el zice ca a priceput ! Ponta a inteles cel mai bine ranga-n dinti luata. S-a facut micut, a lasat ciocul micut vre-o trei luni dupa care ... Asa incat, lucrul bine facut de Iohannis ramane pentru o data ce va fi stabilita ulterior. Deocamdata lui Iohannis ii ies cel mai bine facut concediile si deplasarile in afara. Astea sunt exceptionale ! De ce ? Pentru ca mai nimeni nu stie mai nimic despre ele, atat de bine sunt facute. Sunt dezamagit de Iohannis dar nu l-as vota pe Ponta nicicum ! Mai bine un Iohannis care sa nu faca nimic si sa vorbeasca ca din carti decat un Ponta care mi-e si frica sa-mi imaginez ce-ar fi facut daca ar fi ajuns presedinte ... Voi ce ziceti, e cum zic eu ? Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 4 Mai 2015, ora 14:58
tot in gluma.
cu cat se amesteca mai putin vreun politruc in treburile financiar-economice, cu atat este mai bine atat pentru economie cat si pentru social insa in Romania astia sunt amestecati pana in gat, de ce s-ar mai amesteca si Johannis ? nu este suficienta amestecul lui ponta si al tuturor trepadusilor socialisti? vezi cod fiscal si urmareste predictionatele efecte devastatoare pe care le va genera exact impotriva clasei de mijloc din Romania. vezi procedurile, strategia si tactica ANAF impotriva tarabagiilor, carciumarilor, si compara cu tactica straegia si practica ANAF impotriva marilor evazionisti si datornici la bugetul de stat, regii autonome ale statului, retailisti, engrositi, corporatii... De ce crezi ca ar trebui sa se amestece, Johannis, in MITICARIA POLITICA DAMBOVITEANA, ai impresia ca DNA-ul nu se descurca foarte bine cu mafia politica transpartinica? Omul stie ce face si bine face, fiecare pasare piere pe limba ei, iar el asteapta sa piara pe cale naturala, apoi, ramane e vazut, analizat si constatat : lucrul bine facut sau nu. tace si bine face ! Raporteaza abuz de limbaj |
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 4 Mai 2015, ora 15:03
1 - Iohanis A FOST si este profesor si asta nu se uita niciodata, tot asa cum nu uita nici avocatul, nici inginerul sau taica-popa, ca au fost vreodata si se vor comporta ca atare !
2 - Iohannis a spus ca se va tine de Litera si Spiritul Constitutiei si ASTA FACE ! atita timp cit ea nu-i permite decit rolul de MEDIATOR , asta face : mentine Dialogul dintre cele 3 Puteri ale Statului ! oare-ti mai aduci aminte cind spuneam ca Dupa ce Base' ne-a " dedulcit " cu exagerarile, interpretarile , contrazicerile de la o zi la alta; cu iesirile pe la tveu , indicind cine-i Penal sau Puscariabil si a doua zi DNA .ul se executa , ne va fi foarte greu sa ne obisnuim cu " banala " normalitate ? da' ce-mi spuneai , iti mai aduci aminte ? iete ca ai ajuns la vorba mea : va plictiseste Iohannis ca NU e un pres. JUCATOR ; ca NU si-a pus oamenii-n sistem si ca , in conf. cu Constitutia Ro COLABOREAZA cu prim- ministrul Romaniei ! 3 - cu Cine sa faca un nou guvern, Silviule, ca tot va-ntreb si nu vreti sa-mi raspundeti ? CU CINE , cind DNA .ul va deschide cit de curind un dosar in legatura cu sponsorizarile campaniilor lu' base, carate la sacosa cu milioane ? Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 13:52
Penalii fac legea in Parlament. Val de modificari propuse la Codul de Procedura Penala menite sa puna frana procurorilor si sa-i sperie cu inchisoarea
Zece deputati, noua de la PSD si unul de la minoritati, au depus la Senat un proiect de modificare a Codului de Procedura Penala care lasa procurorii fara o serie de instrumente de ancheta, ingreuneaza obtinerea denunturilor, face mai dificila arestarea si retinerea, reduce teremenele de prescriptie si introduce o noua infractiune: abuzul de putere al organelor judiciare. Proiectul a fost inregistrat in procedura de urgenta acum o luna, pe data de 2 aprilie, la Senat si se afla inca in stadiu incipient, de avizare. Modificarile propuse - in total cateva zeci - sunt insa, potrivit unor specialisti in drept consultati de HotNews.ro, extrem de grave si au un dublu scop: ingreunarea muncii procurorilor si intimidarea lor. Din cei zece initiatori, patru sunt cercetati cercetati penal, ca Marius Manolache, finul premierului Ponta, trimisi in judecata sau chiar condamnati. Cine sunt initiatorii 1. Bogdan Gheorghe-Danut - deputat PSD 2. Ghiveciu Marian - deputat PSD. Ghiveciu a fost trimis in judecata, in decembrie 2011, de procurorii DNA, sub acuzatia de "instigare la infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor avand drept consecinta obtinerea pentru altul a unui avantaj patrimonial - in forma calificata". 3. Manolache Marius - deputat PSD. Manolache este urmarit penal de DNA in dosarul Realitatea Media, potrivit unui comunicat al DNA din octombrie 2013. Procurorii anticoruptie il acuza pe parlamentarul social-democrat de fals in acte. In acelasi dosar au mai fost pusi sub invinure, Oana Mihaela Schwartzenberg - cumnata lui Elan Schwartzenberg -, sindicalistul Liviu Luca si administratorul special al Realitatea Media Florin Bercea, alaturi de alte patru societati comerciale. In acest moment nu avem informatii despre stadiul dosarului. Marius Manolache a declarat intr-o emisiune la B1 TV ca este finul lui Ponta. 4. Mocanu Adrian - deputat PSD. Este fiul fiul baronului de Buzau, Victor Mocanu, trimis in judecata pentru coruptie. 5. Ciprian Nica - deputat PSD. Este vicepresedinte la Comisia Juridica, deputat de Vrancea, apropiat si omul lui Marian Oprisan. A semnat in martea neagra raportul 6. Paslaru Florin-Costin - deputat PSD. Paslaru a fost condamnat in martie 2015 de Inalta Curte pentru conflict de interese, judecatorii aplicand in cazul sau o amenda penala de 2.000 de lei, pentru ca si-a angajat fiul la biroul sau parlamentar, in perioada 2009-2012. Decizia luata de Inalta Curte de Casatie si Justitie poate fi contestata. Florjn Paslaru a fost trimis in judecata de procurorii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (PICCJ) pentru conflict de interese in 7 ianuarie 2014. 7. Paun Nicolae - deputat PRPE (minoritati) 8. Radulescu Catalin-Marian - deputat PSD. Radulescu a fost trimis in judecata in 18 aprilie 2014 de procurorii DNA, el fiind acuzat de dare de mita si efectuare de operatiuni financiare ca acte de comert incompatibile cu functia si dare de mita. Potrivit unui comunicat al DNA, in perioada ianuarie 2013 februarie 2014, Catalin Radulescu, concomitent cu ocuparea functiei de deputat, s-a ocupat si de administrarea efectiva a societatii comerciale SC Concordia Con. Strade SRL, controland activitatea acesteia prin exercitarea activa a parghiilor de director general. 9. Traicu Rodin - deputat PSD 10. Uricec Eugen Constantin - deputat PSD Care sunt cele mai importante modificari, argumentele initiatorilor si efectele lor in realitate 1. Condamnari mai greu de obtinut. Alineatul (2) al articolui 103 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) In luarea deciziei asupra existentei infractiunii si a vinovatiei inculpatului instanta hotaraste motivat, cu trimitere la toate probele evaluate. Condamnarea se dispune doar atunci cand are convingerea ca acuzatia a fost dovedita dincolo de orice indoiala." 2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "In textul actual, magistratul trebuie sa constate "dincolo de orice indoiala rezonabila" ca fapta exista, constitutie infractiune si a fost savarsita de inculpat, aceasta insemnand ca inca are dubii, dar totusi pronunta o condamnare, trecand peste acete dubii care genereaza indoieli" 3. Nota redactiei: "Initiatorii revolutioneaza dreptul european. Beyond a reasonable doubt - este expresia consacrata in dreptul european si standardul care trebuie atins de procurori in cadrul acuzarii. Daca judecatorul nu are dubii asupra vinovatiei cuiva, sau daca gradul de indoiala este nerezonabil, atunci se poate spune ca procurorul a dovedit vinovatia cuiva "dincolo de orice dubiu rezonabil". Asta nu inseamna ca nu exista dubii asupra vinovatiei cuiva, ci ca nu exista nici un dubiu rezonabil din probele administrate. Or, a introduce sintagma "dincolo de orice indoiala" la modul absolut face mai dificila pronuntarea unei condamnari, intrucat orice dubiu, oricat de mic si de nerezonbil, ar putea fi exploatat de inculpati pentru a evita o condamnare". 1. Extinderea regimului nulitatii, dosare mai usor de distrus La art 106 dupa alineatul 3, se introduc doua noi alineate, alin. (4) si (5) cu urmatorul cuprins: "(4) In cursul urmaririi penale, sub sanctiunea nulitatii, audierea si activitatea de consemnare a declaratiilor supsectului, inculpatului, persoanei vatamate si martorilor se inregistreaza cu mijloace tehnice aduio-video. Suportul electronic sau magnetic ce contine inregistrarea reprezinta proba la dosar, iar la sfarsitul audierii va fi introdus intr-un plic ce va fi sigilat si semnat de organul de urmarire sau cercetare penala. De asemenea, va fi semnat si de persoana audiata si a aparatorului, tutorelui sau reprezentantului legal al acesteia, dupa caz. Plicul sigilat va fi anexat declaratiei persoanei audiate. Cand situatia impune, organul judiciar, in interesul cauzei, poate desigila plicul ce contine suportul electronic sau magnetic numai in fata persoanelor prevazute in prezentul alineat. Atunci cand inregistrarea nu este posibila, audierea se va amana pana la obtinerea mijloacelor tehnice specifice inregistrarii audiovideo, acest lucru consemnandu-se intr-un proces verbal". (5) In cursul urmaririi penale, sub sanctiunea nulitatii, este interzis organelor judiciare sa procedeze la ascultarea, audierea sau consemnarea de declaratii ale suspectului sau inculpatului pana la sosirea aparatorului ales sau desemnat din oficiu". 2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "La art. 106 "Reguli speciale privind ascultarea" pentru a se evita eventuale abuzuri fie ale organelor judiciare, fie ale subiectilor procesuali initiatorul a gandit completarea actului procesual in sensul obligativitatii inregistrarii cu mijloace audiovideo, sub sanctiunea nulitatii, a audierii, consemnarii declaratiilor suspectului, inculpatului, persoanei vatamate si a martorului." 3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor in drept penal consultati de HotNews.ro, un dosar penal va fi mai usor de distrus. Prin introducerea aliniatelor 4 si 5 se modifica regimul unor nulitati. Sunt trecute din sfera nulitatilor relative in sfera celor absolute chestiuni ce tin de acte de procedura, respectiv audieri, expertize.Aceasta nu se justifica, sanctiunea pentru nulitatile relative fiind refacerea actului, pe cand pentru cele absolute sanctiunea este inlaturarea actului din ansamblul probator." 1. Arestare preventiva "pe probe", nu pe "suspiciuni" Alineatul (1) al articolului 202 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Masurile preventive pot fi dispuse daca exista probe concrete din care rezulta dincolo de orice indoiala ca o persoana a savarsit o infractiune si daca sunt necesare in scopul asigurarii bunei desfasurari a procesului penal, al impiedicarii sustragerii suspectului ori a inculpatului de la urmarirea penala sau de la judecta ori al prevenirii savarsirii unei alte infractiuni". 2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: Motivul pentru care s-a propus modificarea sus mentionata a rezultat din faptul ca masurile preventive au un caracter exceptional si de aceea trebuie dispuse numai in conditiile aratate mai sus. Inlocuirea sintagmelor "indicii temeinice" si "suspiciune rezonabila" cu sintagma "dincolo de orice indoiala" este necesara avand in vedere ca organul judiciar, in baza probelor din dosar, nu trebuie sa aiba dubii in momentul in care propune sau dispune luare unei asemenea masuri exceptionale. Vechile sintagme intra in contradictie cu caracterul exceptional al masurilor preventive, permitand luarea unor asemenea masuri numai pe baza de indicii si suspiciuni. Totul graviteaza in jurul probelor concrete, in baza carora procurorul sau judecatorul sa isi formeze convingerea ca dincolo de orice indoiala, o persoana a savarsit o infractiune iar aplicarea masurii preventive este necesara". 3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor in drept penal consultati de HotNews.ro, se limiteaza posibilitatea de a dispune masuri preventive doar pe baza de probe, nu de suspiciuni. Or, scopul masurilor preventive este unul de a inlatura o stare de pericol pentru ordinea publica si/sau desfasurarea procesului penal (inclusiv pentru strangerea de probe) nu unul punitiv. Arestarea preventiva nu este asadar o pedeapsa ci, exact cum ii spune, o masura preventiva luata in unele cazuri inclusiv pentru a putea fi conservate/administrate probe. Masurile preventive se iau pe baza suspiciunilor rezonabile ca o fapta a fost comisa. Sigur ca suspiciunile trebuie sa fie ca si forta aproape la fel de puternice ca probele, dar nu sunt identice. Aici, initiatorii confunda ancheta cu actul de judecata". 1. Politicienii dicteaza cum pot fi folosite probele de la denuntatori La articolul 225, dupa alineatul (8), se introduce un nou alineat, alin. (9), cu urmatorul cuprins: "La luarea hotararii asupra cererii prin care se propune arestarea preventiva a inculpatului, judecatorul de drepturi si libertati nu se va putea pronunta in senul luarii unei decizii in functi de denuntul facut de inculpat altor persoane care au savarsit fapte ce nu au legatura cu obiectul cererii". 2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "Judecatorul de drepturi si libertati in luarea deciziei asupra cererii prin care se propune arestarea preventiva a inclupatului trebuie sa evalueze numai probele care au fost administrate in legatura cu persoana inculpatului si cu faptele care fac obiectul cererii. Daca magistratul judecator, in decizia pe care o va lua, ar lua in calcul si denuntul facut de inculpat conditiile de mai sus, ar excede obiectului cererii cu care a fost investit sa judece si ar putea inclina balanta in favoarea denuntatorului, neaplicandu-i o masura preventiva sau aplicandu-i una mai usoara". 3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor in drept consulati de HotNews.ro, reglemantarea propusa incalca principiul fundamental de drept procesual penal, potrivit caruia probele nu au o valoare dinainte stabilita in procesul penal". 1. Procurorii, amenintati ca vor plati pentru orice achitare Alineatul (1) al articolului 542 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "In cazul in care repararea pagubei a fost acordata potrivit art.541, precum si in situatia in care statul roman a fost condamnat de catre o alta instanta internationala pentru vreunul din cazurile prevazute de art. 538, promovarea actiunii in regres pentru recuperarea sumei achitate are caracter obligatoriu impotriva persoanei care, cu rea credinta sau din culpa grava, a provocat situatia generatoare de daune sau impotriva institutiei la care aceasta este asigurata pentru despagubiri in caz de prejudicii provocate in exercitiul functiunii". 2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "Initiatorul considera ca promovarea actiunii in regres trebuie sa fie obligatorie avand in vedere ca statul trebuie sa recupereze sumele platite ca urmare a condamnarii de la persoanele responsabile pentru daunele provocate, care cu rea credinta sau din culpa grava au provocat prejudiciile in exercitiul profesiei". 3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor consultati de HotNews.ro, reglementarea propusa este extrem de grava. Introduce exercitarea obligatorie a actiunii in regres fata de magistrati in situatia unei solutii de achitare. Este de departe unul din cele mai grele mijoalce de presiune, prin care se timoreaza magistratul". 1. Scurtarea termenelor de prescriptie, mai multe sanse pentru infractori Modificarea termenelor de prescriptie. Literele c), d) si e) ale alineatului (1) ale articolului 154 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: (c) 6 ani cand legea prevede pentru infractiunea savarsita pedeapsa inchisorii mai mare de 5 ani, dar care nu depaseste 10 ani. (d) 4 ani cand legea prevede pentru infractiunea savarsita pedeapsa inchisorii mai mare de un an, dar care nu depaseste 5 ani. (e) 2 ani cand legea prevede pentru infractiunea savarsita pedeapsa inchisorii care nu depaseste un an sau amenda. 2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "Initiatorul propune reducerea termenelor de prescriptie a raspunderii penale in cazurile de la litere c), d) si e) intrucat aplicarea si executarea pedepsei dupa trecerea unui interval indelungat de timp s-ar dovedi ineficienta in raport cu scopul legii penale. Realizarea acestui scop impune, intre altele, ca raspunderea penala a infractorului sa intervina cat mai aproape de momentul comiterii infractiunii, ca procesul penal sa se desfasoare cu operativitate". 3. Nota redactiei: "Numeroase infractiuni nu vor mai putea fi anchetate de procurori din cauza termenelor de prescriptie mici, ceea ce echivaleaza cu o amnistie". 1. Descurajarea denuntatorilor Alineatul (3) al articolului 290 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Mituitorul nu se pedepseste daca denunta fapta mai inainte ca organul de urmarire penala sa fi fost sesizat cu privire la aceasta, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii ei. Alineatul (2) al articolului 292 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Faptuitorul nu se pedepseste daca denunta fapta mai inainte ca organul de urmarire penala sa fi fost sesizat cu privire la aceasta, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii ei". 2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "Modificarea care se propune consta in completarea textului cu un termen de 6 luni, suficient pentru ca mituitorul sa se gandeasca daca face sau nu denuntul ce i-ar conferi o clauza de impunitate. Neexistenta unui asemenea termen ar duce la posibilitatea persistentei unei activitati infractionale a mituitorului (faptuitorului) constand intr-un santaj perpetuu asupra persoanei care a dat/luat mita. Este adevarat ca textul actual permite organelor judiciare descoperirea unor fapte de coruptie si tragerea la raspundere a persoanelor vinovate, dar nu se poate permite ca mituitorul sa beneficieze de o clauza de impunitate pe un timp nedeterminat. Clauza de impunitate ar putea incalca principiul caracterului echitabil al procesului penal care consacra faptul ca "orice persoana care a savarsit o infractiune sa fie pedepsita potrivit legii" si de aceea pentru a minimaliza aceste incalcari este necesara introducerea unui termen cat mai scurt de la data savarsirii faptei in interiorul caruia sa functioneze clauza de impunitate pentru mituitor/faptuitor." 3. Nota redactiei: Initiatorii vor sa ingreuneze la maxim posibilitatea ca fapte comise in urma cu doi, cinci sau sapte ani sa mai poata fi anchetate, asa cum se intampla in prezent. Mituitorii si faptuitorii nu isi denunta aproape niciodata faptele intr-un interval atat de scurt, de sase luni, ci o fac de regula abia cand sunt convinsi ca nu se mai pot apara singuri, cand pierd puterea si nu mai au capacitatea de a intimida martori, ascunde probe etc. Din acest motiv e bine sa nu existe un termen pentru cei care vor sa denunte fapte penale si sa beneficieze, la schimb, de impunitate. 1. Amenintarea procurorilor cu inchisoarea La capitolul II, "Infractiuni de serviciui", dupa articolul 296 se introduce un articol nou, art 296 indice 1 intitulat "Abuzul de putere al organelor judiciare" cu urmatorul cuprins: "Fapta lucratorului de cercetare penala, procurorului sau judecatorului care in exercitarea atributiilor de serviciu, pe parcursul procesului penal, de a promite persoanei cercetate, suspectului sau inculpatului o situatie procesuala care sa duca la neluarea unei masuri preventive sau luarea ori inlocuirea unei asemenea masuri cu una mai usoara, in schimbul careia acesta sa denunte persoane care au savarsit infractiuni se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea ocuparii unei functii publice. (2) Daca promisiunea consta in inlaturarea raspunderii penale a persoanei cercetate, suspectului sau inculpatului, desi exista date si probe din care rezulta presupunerea rezonabila ca acestia au savarsit infractiuni, maximul special al pedepsei prevazut de lege se majoreaza cu o treime. (3) Daca promisiunea ajunge in faza de executare, maximul special al pedepsei prevazut de lege se majoreaza cu jumatate. (4) Fapta lucratorului de cercetare penala sau procurorului care, in exercitarea atributiilor de serviciu, pe parcursul procesului penal, nu solutioneaza o plangere, un denunt facute printr-unul din modurile aratate la art. 288 din Codul de procedura penala, in termen de 2 ani de la data sesizarii se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani si interzicerea ocuparii unei functii publice. (5) Daca fapta prevazuta la alin (4) a fost savarsita cu rea credinta, se aplica pedeapsa inchisorii de la 6 luni la 3 ani si interzicerea ocuparii unei functii pulblice". 2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: Desi Codul penal sanctioneaza abuzul de putere al organelor judiciare asa cum este prevazut la art 280 "Cercetarea abuziva" si art 283 "Represiunea nedreapta", aceste incriminari nu sunt suficiente, motiv pentru care initiatorul a propus si incriminarea faptelor descrise mai sus. In acest sens, fapta prevazuta la alin (4) si forma agravanta de la alin (5) sanctioneaza abuzul organelor judiciare constand in nesolutionarea plangerilor sau denunturilor cu care au fost sesizate potrivit art. 228 din Codul de procedura penala intr-un termen rezonabil de la data sesizarii. Termenul propus este de doi ani si este suficient pentru ca organele judiciare sa solutioneze plangerea sau denuntul, indiferent de gradul de complexitate al acestora". 3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor consultati de HotNews.ro, se introduce o noua infractiune cu acelasi scop si finalitate ca si reglementarea anterior citata, respectiv de a timora magistratul si de a limita posibilitatea de a obtine mijloace de proba. Or, procurorii se confrunta deja cu problema supraincarcarii cu dosare, unele mari, complexe, care necesita investigatii in mai multe tari, comisii rogatorii, care pot luat timp. Actualmente, clauza de nepedepsire aplicabila denuntatorilor prevazuta de lege este in vigoare in mai multe legislatii ale mai multor state din UE si Consiliul Europei, se numeste 'effective regret". In Parlament exista deja mai multe tentative de modificare a Codului de Procedura Penala. Unele au reusit partial, cum este cazul proiectului initiat de senatorul PSD Serban Nicolae. Unele prevederi, cum ar fi cele referitoare la regimul incatusarii, au trecut de Comisia Juridica si merg in plen. Pe de alta parte, Romania se afla inca sub Mecanismul de Cooperare si Verificare. MCV prevede, intre altele, stabilitatea legislatiei anticoruptie si a sanctionat tentativele parlamentarilor de a o modifica. Legislatia penala se afla si sub monitorizarea Statelor Unite, care si-au manifestat public ingrijorarea de fiecare data cand politicienii au cautat sa ingreuneze munca procurorilor. www.ziarulevenimentul.ro/stiri/actualitate/penalii-fac-legea-in-...
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 14:00
Parlamentarii par sa fi pus gand rau Codului de Procedura Penala. Ce amendament a fost admis de senatorii juriști
Comisia Juridica a admis si un amendament adus acestui proiect si initiat de trei senatori, și anume Ovidiu Dontu si Ioan Chelaru, si de senatorul PC Cristiana Anghel, prin care se inlocuieste sintagma suspiciune rezonabila in cazul dispunerii masurii preventive cu sintagma indicii temeinice, care era utilizata in vechiul cod de procedura penală, notează hotnews.ro Amendamentul depus de aceștia arată astfel : Dupa punctul 1 al articolului II se introduce un nou punct, 1.1, cu urmatorul cuprins: Alineatul 1 al articolului 202 se modifica si va avea urmatorul cuprins: (1)Masurile preventive pot fi dispuse daca exista probe sau indicii temeinice din care rezulta ca o persoana a savarsit o fapta prevazuta de legea penala si daca sunt necesare in scopul asigurarii bunei desfasurari a procesului penal, al impiedicarii sustragerii suspectului ori a inculpatului de la urmarirea penala sau de la judecata ori al prevenirii savarsirii unei alte infractiuni. Senatorul Ovidiu Dontu a transmis, la finalul sedintei, ca decizia de a depune acest amendament nu a fost luata in cadrul partidului si ca modificarea propusa a venit ca urmare a semnalor din societate, insistand asupra faptului ca practica de zeci de ani pe vechiul cod a demonstrat ca este mai potrivita aceasta sintagma decat cea in vigoare pe noul cod, in vigoare din 2014, potrivit sursei citate mai sus. De specificat faptul că un grup de 10 parlamentari au depus la Senat un proiect de modificare a Codului de Procedura Penală. Astfel, initiativa propune inlocuirea sintagmelor indicii temeinice si suspiciune rezonabila cu sintagma dincolo de orice indoiala, cand vine vorba de arestarea preventiva. www.ziuanews.ro/revista-presei/parlamentarii-par-sa-fi-pus-gand-... Cetateni ! Herr W E R N E R, va ofera posibilitatea sa va exprimati CIVIC fata de actiunile intreprinse de catre ALESII Dumneavoastra,
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 509 mesaje Membru din: 21/09/2014 Oras: ALTA LOCALITATE |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 15:23
Comunicat CNIPMMR: Propuneri privind imbunatatirea activitatilor de control fiscal si de eliminare a practicilor exagerate asupra IMM-urilor
Pentru rezolvarea numeroaselor problemelor semnalate de membrii Consiliului National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania privind controalele si practicile exagerate aplicate IMM-urilor in domeniul controalelor fiscale, CNIPMMR solicita autoritatilor competente adoptarea masurilor organizatorice, administrative si legislative corespunzatoare, care sa asigure aplicarea principiilor europene recunoscute pentru toate domeniile dreptului, respectiv: - principiul proportionalitatii; - principiul protectiei drepturilor fundamentale, inclusiv dreptul la aparare; - principiul certitudinii legale; - principiul neretroactivitatii si respectarii drepturilor castigate; - dreptul la protectie juridica si la un proces echitabil; - principiul protectiei asteptarii legitime (predictibilitatii legii). CNIPMMR formuleaza urmatoarele propuneri de masuri: 1. MASURI DE CRESTERE A ACCESULUI IMM-URILOR LA INFORMATII, aplicate in mod continuu si constant: Sistematizarea reglementarilor si obligatiilor fiscale pe categorii de contribuabili (in special pentru IMM-uri); Publicarea Codului fiscal, a Codului de procedura fiscala si a celorlalte acte normative cu caracter fiscal in forma actualizata si consolidata, cu toate modificarile si completarile ulterioare, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pentru a fi accesibile IMM-urilor; Publicarea datei inregistrarii unei societati in Registrul Contribuabililor inactivi disponibil pe site-ul ANAF, pentru a se putea verifica situatia de fapt a acelei societati de la o anumita data (https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/informatii_publice/inform...); Asigurarea accesului gratuit pentru IMM-uri la informatii din Registrul Comertului, pentru a se putea verifica eficient situatia furnizorilor/prestatorilor cu care sunt incheiate contracte sau sunt in derulare comenzi, cu imbunatatirea acesibilitatii si continutului platformei online https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/ONRCPortal.portal; Realizarea inventarului complet al taxelor fiscale si nefiscale, al avizelor, autorizatiilor si licentelor necesare desfasurarii activitatilor comerciale, inclusiv a procedurilor aplicabile pentru obtinerea acestora, care sa fie accesibil on-line si care sa contina informatii actualizate si practice pentru IMM-uri. 2. MASURI ADMINISTRATIVE: Stabilirea planurilor de control cu prioritate pentru combaterea marii evaziuni fiscale si aducerea lor la cunostinta opiniei publice pana pe data de 30 aprilie 2015; Adaptarea resurselor umane/materiale si a mijloacelor aplicate la situatiile concrete (cu diferentieri de proceduri si metodologii specifice pentru fiecare categorie de contribuabili: microintreprinderi, intreprinderi mici, mijlocii si mari) si informarea opiniei publice - permanent; Previzionarea si realizarea de actiuni de informare a IMM-urilor si diseminarea informatiilor privind cadrul legal din domeniul fiscal - si aducerea lor la cunostinta opiniei publice pana pe data de 30 aprilie 2015; Previzionarea si realizarea de actiuni pentru exercitarea functiei preventive a controlului, cu acordarea de avertismente inainte de aplicarea amenzilor si sanctionarea contraventionala numai in caz de neconformare a intreprinzatorilor, in termenul stabilit de control - si anuntarea lor pana pe data de 30 aprilie 2015; Individualizarea cuantumului amenzilor raportata la gravitatea faptei si diferentiat pe categorii de contribuabili (cu neaplicarea maximului amenzii contraventionale pentru toti intreprinzatorii, pentru orice fapta) - si aducerea la cunostinta opiniei publice - permanent; Colaborarea cu confederatiile patronale reprezentative la nivel national pentru campaniile de informare si pentru monitorizarea aplicarii dispozitiilor legale din domeniul fiscal - permanent; Eliminarea subiectivismului si a promovarii / protectiei unor interese in activitatea de control prin adoptarea unor masuri de perfectionare a procedurilor si trainingului in cadrul ANAF - si anuntarea lor in trimestrul II 2015; Imbunatatirea comunicarii institutiilor cu atributii de control cu mediul de afaceri, stabilind un mecanism coerent - pana pe data de 30 aprilie 2015. 3. MASURI LEGISLATIVE: Propuneri de imbunatatire (completare/modificare) a cadrului legal formulate de CNIPMMR: Reglementarea bacsisului pentru sectorul de servicii (exp. restaurante, holeluri, etc.) - pana pe 13 aprilie 2015; Tratament egal in executare pentru credite bugetare si plati intarziate in cadrul contractelor de achizitii publice - pana pe 13 aprilie 2015; Imbunatatirea reglementarilor privind controalele, pentru exercitarea cu prioritate a functiei preventive a controlului, cu informarea corespunzatoare si stabilirea de avertismente prealabile sanctiunilor pecuniare in cazul microintreprinderilor si intreprinderilor mici, responsabilizarea functionarilor cu atributii de control, eliminarea practicilor controalelor si amenzilor excesive pentru IMM-uri - in trimestrul II 2015; Reglementarea principiului "in dubio contra fiscum", cu aplicarea interpretarii celei mai favorabile contribuabilului, pentru ca acesta sa nu fie sanctionat pentru imperfectiunile cadrului normativ; Continuarea procesului de simplificare a procedurilor administrative si fiscale, cu reducerea cu cel putin 10% a acestora - in trimestrul II 2015; Reducerea cu minimum 25% a numarului de plati fiscale pentru intreprinzatori, care in Romania este cel mai ridicat din UE: de 3,11 ori mai mare decat media UE (Romania - 39 plati/an, media UE27 - 12,5 plati/an)[1], de 9,75 ori mai mare decat in Suedia (locul 1: 4 plati/an) si de 1,3 ori mai mare decat in Cipru (locul 26: 30 plati/an) - in trimestrul II 2015; Reducerea cuantumului amenzilor pentru microintreprinderi si intreprinderi mici, raportat la cifra lor de afaceri, numarul de salariati si valoarea indicatorului social de referinta (500 lei) - in trimestrul II 2015; Revenirea la reglementarea suspendarii executarii in cazul contestarii contraventiilor (art. 32 alin. 3 din O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor); Controlul in conditii normale sa nu fie pentru IMM-uri la perioade mai scurte de 3 ani- in trimestrul II 2015; Asigurarea unui cadru legal stabil si predictibil in domeniul fiscal si contabil pentru IMM-uri, bazat pe reducerea birocratiei - in trimestrul II 2015. Sursa: cnipmmr.ro Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 509 mesaje Membru din: 21/09/2014 Oras: ALTA LOCALITATE |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 15:38
Intrebari de simplu cetatean al Romaniei lucrului bine facut :
1) Produc ceva bisericile in tara asta ? 2) Se confrunta bisericile cu acelasi regim birocratic legislativ al acestei tari ? 3) Presteaza bisericile servicii direct catre populatie ? 4) Sunt dotate bisericile cu aparate de marcat fiscale ? 5) Au bisericile registru de bani personali ptr. popi , tarcovnici , vanzatori de lumanari si alti angajati ? Iata o afacere ideala in Romania lucrului bine facut : fara bonuri fiscale , fara impozite , fara hartogaraie , intr-un cuvant : :"IDEALA pentru PIBul Romaniei " ! Raporteaza abuz de limbaj |
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 15:44
un raspuns la pct. 3 :
da , presteaza direct ptr. populatie, inmormintindu-te ca pe un om si nu te lasa aruncat la marginea santului, ca pe un ciine maidanez ! Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 509 mesaje Membru din: 21/09/2014 Oras: ALTA LOCALITATE |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 15:50
De la: gabigabi2, la data 2015-05-05 15:44:43un raspuns la pct. 3 : Ai raspuns la singura intrebare la care se putea raspunde cu DA
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 509 mesaje Membru din: 21/09/2014 Oras: ALTA LOCALITATE |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 16:12
De la: gabigabi2, la data 2015-05-05 15:44:43un raspuns la pct. 3 : ai fost asistata de un medic la nastere , sau ai fost nascuta pe strada ca un maidanez ? Popa de ce e mai breaz ca medicul ?
Raporteaza abuz de limbaj |
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 16:22
cind vei gasi raspunsul la ultima ta intrebare vei intelege care-i diferenta dintre viata lumeasca si cealalta !
Raporteaza abuz de limbaj |
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 16:24
De la: 9am_4421, la data 2015-05-05 15:50:58De la: gabigabi2, la data 2015-05-05 15:44:43un raspuns la pct. 3 : ti-as putea raspunde si la prima intrebare, dar n-ai sa intelegi, asa ca renunt ! Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 260 mesaje Membru din: 20/04/2015 |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 16:29
De la: 9am_4421, la data 2015-05-05 15:38:59Intrebari de simplu cetatean al Romaniei lucrului bine facut :" Cum sa nu aiba, au: -SLK-uri, BMV x5-uri, -conturi bancare secretizate sau anonime cu zeci si sute de milioane de euro si dolari, -colaboreaza foarte strans cu sute de firme offsore de prin paradisurile fiscale, - sute de mii de hectare cu padure si terenuri agricole neimpozabile, -lacase de cult hotelier cat si firme de transport turistic , care practica o concurenta neloiala in domeniul respectiv, -sute, poate chiar mii de baruri, pub-ri si discoteci, -diferite mnopoluri bisericesti cum ar fi cel al vinului , vin produs prin cramele bor-ului din strugurii culesi de pe sutele de hectare cu vie pe care le-au primit de-a moaca de la diferitele guverne care s-au perindat pe la putere, -au salarii grase si pensii, de asemenea, fara sa fi produs vreodata ceva util comunitatii, cum sa nu aiba, -mai au si un tupeu foarte jegos si o nesmtire cosmica, atunci cand pretind sponsorizari si finantari de la bugetul local sau central, -au preotesele si tot feul de rubedenii popesti angajate prin sistemul de invatamant al statului -au si nesimtirea sa ia spaga petru a face popi sau a popi pe cate vreun fitecine -au si televiziune sustinuta financiar din viitorul abonament pe care il vor achita obligatoriu toti enoriasii cat si cei care nu sunt enoriasii vreunui cult religios -etc. cum sa nu aiba ? Cohorta slinosilor nesimtiti are de toate! fascinanta si paradoxala Romanie laica s-a cam festelit, a involuat si se afla exact prin perioada in care ortodoxia principatelor se inchina cu avutul ei cu tot , la nortodoxismul lAthos-ului. Fascinanta si paradoxala multime romanasca se indreapta cu suta de mii prin pelerinaje pe la diferite moaste sau morminte de asa zisi sfinti, rete Arsenie Boca, dar nu am observat vreodata sa iasa in strada prin Bucuresti , cel utin 100.000 de cetateni pentru a-si apara democratia, justitia, drepturile cetatenesti , implicit, LIBERTATEA. in fata asaltului pe care il dau paramentarii romani asupra cadrului legislativ penal, asupra institutiilor statului menite sa asigure ordinea, disciplina si linistea cetateanului, sau impotriva mafiotilor politici care i-au pauperizat distrugandu-le economia, instrainat resursele naturale, distrus sistem de sanatate si cel de invatamant, etc. etc De fapt, vorba lui Caragiale "Romanul s-a invatat sa aiba din toate cate nimic ! Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 509 mesaje Membru din: 21/09/2014 Oras: ALTA LOCALITATE |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 17:05
Da , d'aia nici n-o sa iasa in strada . Pentru ca habar nu au romanii acum ca au devenit masa de manevra a lui Ponta in rafuiala institutiilor , in lupta cu procurorii . Nu prea are cine sa le deschida ochii . Raporteaza abuz de limbaj |
|
gabigabi2 33366 mesaje Membru din: 13/10/2011 |
Postat pe: 5 Mai 2015, ora 17:42
si asta pentru ca voi nu aveti capacitatea de a deschide ochii oamenilor ci, le Scoateti ochii oamenilor, ....si asta ptr. ca vulgaritatea si ura voastra manifestata fatis impotriva credintelor acestui popor va indica a fi Dusmanii lui !
P.S da' ce treaba ai in povestea asta cu Ponta , ca nu inteleg ?
Raporteaza abuz de limbaj |
|
|
|

ia mai du-te ma Fitilistule si te plimba cu minciunile tale , ca ma' nervezi asa, de Luni de dimineata !
CINE-i acest avatar si ce legatura zici c-as avea eu cu el ?
esti o SPURCACIUNE !
[/quote
buna teoria , dar practica ne-a terminat , iar Jefuirea Romaniei s-a facut sub umbrela lor !
da' ce treaba ai in povestea asta cu Ponta , ca nu inteleg ?