Pe langa faptul ca impune definitiv nume noi de cineasti, trofeul suprem al Cannes-ului e poate singurul care le poate asigura un traseu onorabil unor filme de arta altfel sortite unui circuit restrans in cinematografe.

Cifrele difera, insa, in functie de „miezul comercial” al titlului castgator. Un film cu notorietatea lui "Tree of Life" si cu masinaria de marketing a Hollywood-ului in spate va strange de 10 ori mai multi dolari decat "Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives", al lui Apichatpong Weerasethakul, care ramane un arthouse movie si pentru cei mai deschisi la minte distribuitori.

Cea mai buna dovada ca Palme d’Or-ul aduce bani este suma incasata de "4 luni, 3 saptamani si 2 zile": 10 milioane de dolari, o suma aproape ireala pentru un film romanesc care n-a avut un buget mai mare de 700.000 de euro si n-ar fi strans altfel – in cel mai bun caz – decat cateva sute de mii de dolari.

Vezi cati bani au incasat "The White Ribbon", "The Wind That Shakes the Barley", "La stanza del figlio" pe filmreporter.ro