Emilio, presedinte al grupului Lavazza intre anii 1979-2008, a consolidat numele grupului pe care l-a condus, lansand produse premium, precum faimoasele cafele Lavazza Gold si Grand Espresso, care, alaturi de produsele mai ieftine, l-au ajutat sa preia aproape jumatate din cota de piata italiana a cafelei, potrivit Cotidianul.

Emilio Lavazza a deschis si un lant de cafenele italiene "autentice" in strainatate, in incercarea de a surclasa Starbucks, mai recent aventurandu-se pe piata indiana, intr-un joint venture cu lantul Barista Coffee. Sloganul "Italy's Favourite Coffee" (cafeaua preferata a Italiei) i-a inspirat intreaga activitate, Lavazza, un nume cunoscut in magazinele din intreaga lume, fiind produsa in patru fabrici in Italia, sase in Europa si una in SUA.

Parintele cafelei italiene a fost onorat de producatorii italieni, pentru activitatea sa, cu titlul de "Cavaliere del Lavoro" si a obtinut un titlu onorific din partea Universitatii din Torino, in 1993, compania condusa de el fiind in acelasi timp si cel mai mare grup din Italia care vinde un singur tip de produs.

Incepand cu anul 1991, Lavazza a produs anual "Calendarul Lavazza", in colaborare cu cate un fotograf de moda, ales pe spranceana dintre cei mai valorosi fotografi din lume. Printre colaboratori se numara Annie Leibovitz, in 2009; David LaChapelle, in 2002; Helmut Newton, in 1993; Ellen Von Unworth, in 1995; Eugenio Recuenco, in 2007 si Erwin Olaf, in 2005. Calendarul Lavazza a devenit o piesa de arta iconica a fotografiei de moda conceptuale.

Calendarul de anul acesta, The Italian Espresso Experience 2010, realizat de fotograful britanic Miles Aldridge, are in prim plan muzica italiana, un ambasador mondial al veseliei, spiritului pozitiv si fericirii.