Stabilirea recordului a fost favorizata, in primul rand, de faptul ca evenimentul a fost disponibil pe internet in nu mai putin de 187 de tari, printre care China, Coreea de Nord si Iran. O treime din audienta a fost asigurata, insa, de utilizatorii din Statele Unite, scrie NewsIn.

Concertul a avut pe 25 octombrie in Statele Unite, pe arena Rose Bowl din Pasadena, statul California.

Transmiterea concertului pe YouTube a fost posibila, potrivit jurnalistilor britanici, si datorita prieteniei dintre solistul trupei, Bono Vox, si miliardarul Sergey Brin, unul dintre fondatorii companiei Google.

Trupa irlandeza nu a cerut niciun onorariu pentru a pemite difuzarea concertului pe internet, considerand aceasta initiativa ca pe un experiment de promovare binevenit.

"La o viitoare transmisiune de acest fel, am putea introduce sistemul de plata pay per view si nu credem ca acest lucru va canibaliza vanzarile de DVD-uri cu evenimentul respectiv, deoarece audientele celor doua feluri de vizionare sunt diferite", a declarat managerul trupei U2, Paul McGuinness.

In opinia unui purtator de cuvant al YouTube, audienta concertului U2 este o mare victorie, in timp ce reprezentantii companiei care a asigurat productia evenimentului spun ca acest concert difuzat live pe internet "a adus un nou model de business".