Inceputa vineri seara la The Ark - Bursa Marfurilor Creative, cu setul dub-techno al olandezului Dave Huismans, cunoscut scenei ca 2562 , editia cu numarul patru a deja traditionalului festival s-a incheiat in noaptea de duminica spre luni, la Muzeul National de Arta Contemporana (MNAC), printr-o terapie de soc aplicata de norvegienii MoHa!, al caror performance de heavy metal meets noise a pus la incercare capacitatea acustica a publicului si muzeului.
Rokolectivul de anul acesta a avut o formula upgradata in ceea ce priveste organizarea: nu numai ca s-a renuntat la incercarea de a transforma salile Casei Poporului intr-un spatiu de party, dar s-a si testat, cu succes, potentialul fostei Burse de Marfuri din Calea Rahovei.
Asa se face ca ambele spatii de anul acesta au jucat, din start, rolul de marca inregistrata a specificului bucurestean: daca la iesirea de la The Ark, fost spatiu industrial reconvertit, te asteptau vanzatorii din Piata de Flori si muntii lor de "marfa", duminica, in fata Palatului Parlamentului se sarbatorea, printr-un grandios concert de manele, Ziua Romilor.
Considerat, de catre Resident Advisor (RA), unul dintre cele mai importante nume cand vine vorba de presa specializata pe muzica electronica, cel de-al doilea festival din topul lunii aprilie, cu un loc inaintea venerabilului Coachella din California, Rokolectivul a avut un line-up updatat la mai tot ce misca in nisele soundului electronic. Shackleton , guru intr-ale dubului hibrid, si Deadbeat, caruia nu-i scapa mai nici o zona dintre dub si techno, au fost capetele de afis ale primei zile de festival, in timp ce sambata la The Ark s-au derulat, printre altele, mostre din Legoloop, doze de disco trecut prin downtempo marca Lindstrom , unul dintre VIP-urile scenei internationale, respectiv beaturi de house si electro iesite din mixerul lui Prosumer, rezident al celebrului club berlinez Panorama.
Duminica, zi care a coagulat partile cele mai experimentale ale Rokolectivului, i-a avut pe afis pe Fennesz, ale carui sounscape-uri de pe albumul "Black Sea" au fost performate live la MNAC, dar si pe Etienne Jaumet, one-man-electronic-show racordat la sampler, saxofon, theremin&co. Insa, oarecum surprinzator, numele mari din line-up-ul acestui an au fost daca nu in umbra, cel putin la acelasi nivel cu artistii mai putin cunoscuti, vestea si mai buna venind dinspre artistii romani propusi anul acesta de Rokolectiv.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului La Rokolectiv, pana si plantele sau piesele de Lego au facut muzica .