In SUA, vanzarile totale de albume pe format Compact Disc, pe internet si pe vinil au inregistrat o scadere de 14%, ajungand la 428 de milioane de unitati, fata de 500 de milioane in 2007, potrivit NewsIn.
Potrivit Nielsen, vanzarea albumelor digitale a crescut cu 32%, pana la 65,8 milioane de unitati, in timp ce vanzarea de CD-uri a scazut cu aproape 20%, la 360 de milioane de unitati. De asemenea, pentru prima data, numarul de melodii descarcate de pe magazinul online iTunes de la Apple si Amazon a depasit un miliard de unitati, inregistrand o crestere de 27%.
Vanzarile de CD-uri reprezinta mai mult de 80% din cifra de afaceri a industriei, iar atitudinea mai distanta a consumatorilor fata de acest format reprezinta o provocare pentru producatori, care trebuie sa lupte impotriva pirateriei si sa gaseasca o modalitate de a monitoriza descarcarile melodiilor de pe internet.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului An greu pentru industria muzicala in 2008.