Sa fii kabuki ('destrabalata') in Japonia secolului al XVI-lea inseamna sa sfidezi conventiile, sa-ti placa noul, inclusiv moda 'barbara'adusa de occidentali. Asta i se spune si lui Okuni, fata de la tara al carei viitor nu prevedea nimic spectaculos, dar care-si afla vocatia in dans.
'Okuni ramase o vreme nemiscata in mijlocul apei. Era inalta si voinica. Simtea ca aerul rece al toamnei o razbeste, incepand de la talpi. Apa stravezie de la picioarele ei se unduia usor. Fata nu se clintea. Isi atintise privirile pe muntii incetosati de dincolo de rau. Era de-a dreptul fermecata de frumusetea lor. Norii se buluceau unii peste altii, insa vremea continua sa ramana frumoasa'.
Asa incepe povestea celei care n-a fost atrasa de palate si favoruri, ci de freamatul strazii, acolo unde-si putea darui arta precum simtea, transformand inchistatul No in inovatorul Kabuki. Succesul lui Okuni a atras atentia altor trupe, dar si femeilor usoare, care au imprumutat denumirea de dansatoare de Kabuki, tocmai fiindca au identificat formula de succes. Din cauza degradarii acestei arte, femeilor li s-a interzis, din 1629, sa mai danseze in teatrele Kabuki, rolurile lor fiind preluate de barbati. Interdictia in vigoare pana in zilele noastre.
Importanta scriitoare a Japoniei postbelice, Sawako Ariyoshi (1931-1984) reuseste prin acest roman sa portretizeze cu emotie si rafinament o figura legendara, dar si sa evoce o epoca deopotriva glorioasa si sangeroasa din istoria Tarii Soarelui Rasare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Adevarata poveste a unei destrabalate.