"Nu am nicio idee ce faceau controlorii de trafic aerian in momentul accidentului. Dar sunt sigur ca pilotul a fost lasat singur in luarea deciziei de a ateriza. Este ca si cum turnul de control aerian ar fi spus: «puteti ateriza daca vreti, dar daca nu vreti, nu aterizati»", a afirmat maiorul din Smolensk, Aleksandr Koroncik, care conduce o ancheta privind catastrofa aeriana, informeaza MEDIAFAX.
Daca pilotii avionului prezidential TU-154 ar fi cunoscut altitudinea la care urmau sa aterizeze, aparatul de zbor nu s-ar fi prabusit, sustine maiorul rus, el insusi fost pilot.
"Problema este ca nimeni nu i-a spus pilotului ca avionul se afla la un kilometru de pista. Informatia despre altitudine ar fi trebuit furnizata de un sistem de navigatie, de copilot si, mai presus de toate, de centrul de control aerian", a subliniat Koroncik.
Militarul rus este de parere ca accidentul ar fi putut fi evitat, daca pilotul ar fi avut mai multe informatii.
"Pilotul avea nevoie doar de un indiciu - acela ca avionul se afla la un kilometru distanta de pista de aterizare. Daca cineva i-ar fi spus acest lucru, aparatul Tu-154 nu s-ar fi prabusit", considera Koroncik.
Cititi si:Rusia: Noi documente privind accidentul de la Smolensk
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Care a fost cauza accidentului de la Smolensk in opinia Rusiei?.