back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Haideþi sã ne descoperim istoria pierdutã

 


 
Pagini: << 32 33 34 35 36 37 38 39 40 >> Sari la pagina:
 
nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 27 Februarie 2010, ora 16:57

De la: ioanna_dark, la data 2010-02-26 22:49:54 bãi!!!!!!!!!!!!!!...ce-i aici???....cenaclul FLACÃRA...VIOLET?

poftiti niște imagini în aceeași nuanțã....
Ioana preia conducerea, ca noi estem magari. Spune-ti raspicat parerea

Raporteaza abuz de limbaj
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
Dorinel

3855 mesaje
Membru din: 24/04/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 1 Martie 2010, ora 01:34

Încã mai avem susþinãtori ai crimei organizate de Stat pe aici ?
Chiar nu vã este ruºine ?

Raporteaza abuz de limbaj
Ori suntem capitalisti, ori nu mai suntem.
nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 1 Martie 2010, ora 04:20

la ce si la cine te referi? Dorinel.

Raporteaza abuz de limbaj
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 1 Martie 2010, ora 04:23

Toate statele au organizare militara. Iar aceasta organizare are ca scop apararea tari, calamitati. Si ptr probleme la interior. Scopul nobil si efectele se cunosc. La asta te referi?

Raporteaza abuz de limbaj
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
Fosta membra 9am.ro

5843 mesaje
Membru din: 6/05/2009
Postat pe: 1 Martie 2010, ora 08:18

sa se reintroduca armata obligatorie

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

1572 mesaje
Membru din: 20/09/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 1 Martie 2010, ora 12:06

De la: Dorinel, la data 2010-03-01 01:34:37Încã mai avem susþinãtori ai crimei organizate de Stat pe aici ?
Chiar nu vã este ruºine ?


ce crima?

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

6780 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Postat pe: 1 Martie 2010, ora 13:53

De la: 9am045616, la data 2010-03-01 08:18:39 sa se reintroduca armata obligatorie


DA,dar doar pentru cine vrea.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

3915 mesaje
Membru din: 13/01/2010
Postat pe: 1 Martie 2010, ora 13:55

De la: 9am045616, la data 2010-03-01 08:18:39 sa se reintroduca armata obligatorie
AI ramas neinstruit?

Raporteaza abuz de limbaj
mihaivilcu2004

153 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Ploiesti

Postat pe: 2 Martie 2010, ora 16:16

De la: nastasemihail, la data 2010-02-27 16:57:34
De la: ioanna_dark, la data 2010-02-26 22:49:54 bãi!!!!!!!!!!!!!!...ce-i aici???....cenaclul FLACÃRA...VIOLET?

poftiti niște imagini în aceeași nuanțã....
Ioana preia conducerea, ca noi estem magari. Spune-ti raspicat parerea

la cenaclu' era frumos

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

5843 mesaje
Membru din: 6/05/2009
Postat pe: 5 Martie 2010, ora 10:33

De la: rodik_mi, la data 2010-03-01 13:55:05
De la: 9am045616, la data 2010-03-01 08:18:39 sa se reintroduca armata obligatorie
AI ramas neinstruit?
ne instruit in ale democratieii pe care o traiesc si nu o inteleg ....dece,cum, de unde si pana unde .....rolul ei adevarat in istoria poporului ROMAN,caci suveranitatea si integritatea tari noastre este calcata in picioare o data cu integrarea tarii in U.E.Nu inteleg ce istorie mai putem avea daca independenta statuli si implicit a poporuli roman......... :smlnsad0116: a devenit dependenta de mai mariiU.E.,la mila si la bunul lor plac.Intradevar unii spun ca doctrina comunismului o cred o utopie.... eu tind sa cred ca democratia este si se bazeaza pe lege junglei.... cineva spunea:,,pentru a reusi in democrastie aplica o lege simpla:,,DEZBINA SI CONDU'', ,,UMILESTE SI SUBJUGA''.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

5843 mesaje
Membru din: 6/05/2009
Postat pe: 23 Martie 2010, ora 11:58

De la: 9am045616, la data 2010-03-05 10:33:47
De la: rodik_mi, la data 2010-03-01 13:55:05
De la: 9am045616, la data 2010-03-01 08:18:39 sa se reintroduca armata obligatorie
AI ramas neinstruit?
ne instruit in ale democratieii pe care o traiesc si nu o inteleg ....dece,cum, de unde si pana unde .....rolul ei adevarat in istoria poporului ROMAN,caci suveranitatea si integritatea tari noastre este calcata in picioare o data cu integrarea tarii in U.E.Nu inteleg ce istorie mai putem avea daca independenta statuli si implicit a poporuli roman......... :smlnsad0116: a devenit dependenta de mai mariiU.E.,la mila si la bunul lor plac.Intradevar unii spun ca doctrina comunismului o cred o utopie.... eu tind sa cred ca democratia este si se bazeaza pe lege junglei.... cineva spunea:,,pentru a reusi in democrastie aplica o lege simpla:,,DEZBINA SI CONDU'', ,,UMILESTE SI SUBJUGA''.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

5843 mesaje
Membru din: 6/05/2009
Postat pe: 23 Martie 2010, ora 11:58

De la: 9am045616, la data 2010-03-05 10:33:47
De la: rodik_mi, la data 2010-03-01 13:55:05
De la: 9am045616, la data 2010-03-01 08:18:39 sa se reintroduca armata obligatorie
AI ramas neinstruit?
ne instruit in ale democratieii pe care o traiesc si nu o inteleg ....dece,cum, de unde si pana unde .....rolul ei adevarat in istoria poporului ROMAN,caci suveranitatea si integritatea tari noastre este calcata in picioare o data cu integrarea tarii in U.E.Nu inteleg ce istorie mai putem avea daca independenta statuli si implicit a poporuli roman......... :smlnsad0116: a devenit dependenta de mai mariiU.E.,la mila si la bunul lor plac.Intradevar unii spun ca doctrina comunismului o cred o utopie.... eu tind sa cred ca democratia este si se bazeaza pe lege junglei.... cineva spunea:,,pentru a reusi in democrastie aplica o lege simpla:,,DEZBINA SI CONDU'', ,,UMILESTE SI SUBJUGA''.

Raporteaza abuz de limbaj
stejerean_vasile

672 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Bistrita

Postat pe: 24 Martie 2010, ora 00:11

De la: 9am045616, la data 2010-03-23 11:58:04
De la: 9am045616, la data 2010-03-05 10:33:47
De la: rodik_mi, la data 2010-03-01 13:55:05
De la: 9am045616, la data 2010-03-01 08:18:39 sa se reintroduca armata obligatorie
AI ramas neinstruit?
ne instruit in ale democratieii pe care o traiesc si nu o inteleg ....dece,cum, de unde si pana unde .....rolul ei adevarat in istoria poporului ROMAN,caci suveranitatea si integritatea tari noastre este calcata in picioare o data cu integrarea tarii in U.E.Nu inteleg ce istorie mai putem avea daca independenta statuli si implicit a poporuli roman......... :smlnsad0116: a devenit dependenta de mai mariiU.E.,la mila si la bunul lor plac.Intradevar unii spun ca doctrina comunismului o cred o utopie.... eu tind sa cred ca democratia este si se bazeaza pe lege junglei.... cineva spunea:,,pentru a reusi in democrastie aplica o lege simpla:,,DEZBINA SI CONDU'', ,,UMILESTE SI SUBJUGA''.

Daca am fi Elvetia, am putea discuta... dar suntem romani, mereu inclusi in cam toate imperile ce s-au rulat prin Europa... e nevoie de noi. Acel cineva este Machiaveli, parintele politicii moderne. "divide et impera"

Raporteaza abuz de limbaj
Omerta Vision
mihaivilcu2004

153 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Ploiesti

Postat pe: 30 Aprilie 2010, ora 22:44

NU mai avem moralitate, educatie, nu mai ne raportam la valorile noastre nationale. Suntem la pamant .. onatie pe cale de disparitie... NU MAI AVEM IDENTITATE NATIONALA...Ne meritam soarta.. Un idiot spunea undeva ca el este" tigan nu taran de la tara"... Sa nu mai dam vina pe altii pentru nenorocirile noastre...Cand ne-om trezi la realitate sa vedem ca numai prin noi insine ne vom ridica

Raporteaza abuz de limbaj
mihaivilcu2004

153 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Ploiesti

Postat pe: 3 Mai 2010, ora 11:50

am vazut pe youtube cum bulgarii se identifica acum cu tracii. Uitandu-ma pe strada in jutrul meu inclin sa cred ca bulgarii sunt mai "traco-geti" ca noi.Spre marea mea durere inclin sa dau dreptate cedlor care spun ca NOI NU suntem urmasii dacilor !!!!! Prin comportament suntem o amastecatura de natii dar nu si daci

Raporteaza abuz de limbaj
nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 3 Mai 2010, ora 12:31

Vezi ce "traci". sint bulgarii, autoritati mina in mina cu hotii de masini si invinovatesc pe pagubiti.
Incetati sa mai inventati calitati si vini imaginare natiei noastre. Sau ma rog celor ce se considera acestei natii.

tracii, dacii erau oamenii f cinstiti si curajosi. Nu precum vecinii de mai jos. Sau cei care dau tonul. Ca nu e natia de vina ptr niste indivizi care le pun dop.
Un om care lupta isi pune viata in pericol ptr o idee, libertate, nu are calitatile pe care tot inceraca unii sa ni le atribuie. Albanezii si acum sint cei mai traci. Si sint un popor caruia ii place cariera militara. Si acum. Dar nu ptr atrocitatile razboaielor. Le place sa lupte. Vezi skanderberg.
Mai deschideti-va si voi ochii ca lumea e satula de minciunile spuse si inversarile de valori.

Raporteaza abuz de limbaj
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
mihaivilcu2004

153 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Ploiesti

Postat pe: 3 Mai 2010, ora 16:10

De la: nastasemihail, la data 2010-05-03 12:31:57Vezi ce "traci". sint bulgarii, autoritati mina in mina cu hotii de masini si invinovatesc pe pagubiti.
Incetati sa mai inventati calitati si vini imaginare natiei noastre. Sau ma rog celor ce se considera acestei natii.

tracii, dacii erau oamenii f cinstiti si curajosi. Nu precum vecinii de mai jos. Sau cei care dau tonul. Ca nu e natia de vina ptr niste indivizi care le pun dop.
Un om care lupta isi pune viata in pericol ptr o idee, libertate, nu are calitatile pe care tot inceraca unii sa ni le atribuie. Albanezii si acum sint cei mai traci. Si sint un popor caruia ii place cariera militara. Si acum. Dar nu ptr atrocitatile razboaielor. Le place sa lupte. Vezi skanderberg.
Mai deschideti-va si voi ochii ca lumea e satula de minciunile spuse si inversarile de valori.


a fost cineva curios sa vada cam cati din jurul lui mai este mandru ca-i roman? a fost cineva curios sa vada cam cati din jurul lui mai stiu cine ii sunt stramosii? a fost cineva curios sa vada cam cati din jurul lui mai tresalta la vedera tricolorului sau sta si asculta imnul?a fost cineva curios sa vada cam cati din jurul lui mai intereseaza sa pastreze si sa perpetueze valorile nationale?

Raporteaza abuz de limbaj
mihaivilcu2004

153 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Ploiesti

Postat pe: 3 Mai 2010, ora 16:22


Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

1191 mesaje
Membru din: 6/05/2010
Oras: Vaslui

Postat pe: 18 Mai 2010, ora 03:29

devine realitate .
duminicã, 24 februarie 2008
EI, TRACII, ERAU DACI!
Civilizatii dacice : Pelasgii, pãrinþii geto-dacilor

În perioada 2.700-1.700 î. H., în spaþiul carpato-danubian are loc etnogeneza popoarelor vest-europene, care ºi-au tras rãdãcinile din populaþia autohtonã. Aceastã populaþie autohtonã a rãmas cunoscutã în miturile scriitorilor antici sub numele de pelasgi, având ca cei mai veritabili urmaºi în Occident pe bascii de astãzi, în Spania, unde a fost creatã cetatea pelasgã Uxama. Miturile elene îi considerau pe aceºti pelasgi ca fiind „dioi” (divini) ºi „primii locuitori ai pãmântului”.

Herodot, în vestita sa lucrare Istorii, spune cã pelasgii au fost primii locuitori ai Greciei ºi Italiei, aparþinând rasei europene. Erau veniþi din nordul Dunãrii. Felix Colson afirmã cã: „toþi dacii erau pelasgi”. În plus, numele Ion, care era pãrintele eponim al pelasgilor se regãseºte numai la daco-români ºi la basci.
Crearea Imperiului Pelasg a avut loc dupã glaciaþiunea Wurm, N. Densuºeanu afirmând cã pe la anul 6.000 î. H. Acest mare imperiu avea centrul administrativ, politic, religios în regiunea Munþilor Carpaþi, probabil cu precãdere în Ardeal ºi avea o vastã întindere: Europa, Nordul Africii ºi o parte din Asia.
Pelasgii sunt descriºi în lucrãrile a numeroºi autori antici, dintre care amintim pe Homer, Herodot, Hesiod, Pausanias, Diodor din Sicilia, Eschil, Apollodor. Pentru toþi aceºti autori pelasgii erau un popor ales, descendenþi din vechii atlanþi, care aveau preocupãri ºi purtãri înalte, regii lor fiind consideraþi zei.
Pelasgii au migrat din aceste zone foarte bogate ºi propice dezvoltãrii ºi sporului demografic, populând Europa, ajungând în Nordul Africii, în Asia Micã ºi chiar în India, prin Rama.
Vasile Lovinescu redã o mãrturie de o valoare excepþionalã în aceastã direcþie: un domn educat din perioada interbelicã, dorind sã convingã un þãran bãtrân cã svastica este un semn strãin, importat din afarã (se ºtie cã nemþii l-au preluat în propoganda lor de la hinduºi), a primit replica urmãtoare: Ba nu, e de aici, îl avem de pe vremea uriaºilor. În textele grecilor antici se vorbeºte despre titani sau uriaºi care trãiau în Þara Zeilor (identificatã cu þinutul carpato-dunãran) ºi, mai mult, cercetãtorii au descoperit în zilele noastre schelete de oameni care mãsurau între 2 ºi 4 metri. Acest mister nu a fost elucidat pâna acum ºi bineînþeles cã nu a fost dat publicitãþii.
Nu intrãm acum în amãnunte pentru a dovedi contrariul a ceea ce afirmã istoricii oficiali (care ne „învaþã” cã suntem în primul rând urmaºii romanilor, ca ne datorãm lor limba ºi civilizaþia actualã) pentru cã ne-am extinde prea mult, dar existã în aceastã direcþie dovezi, ºi chiar numeroase.
Pelasgii aveau o limbã comunã, unicã, o limbã prelatinã, aºa-zisa protolatina. Grecii afirmau, la venirea lor în europa, cã pelasgii vorbeau o limbã barbarã, diferitã de a lor. Quintilian aminteºte cã, dacã se adaugã la cuvintele latine, ori, se lãsau pe dinafarã unele litere sau silabe, se obþinea vorbirea barbarã. Dupã unii autori, limba barbarã avea carcterul unei limbi latine vulgare sau rustice. Romanii înºiºi erau etichetaþi de cãtre greci ca vorbitori de limbã barbarã. Poetul Ovidiu ºi-a compus ultimele versuri apelând la latina barbarã a geþilor, atît de apropiatã de latina literarã ºi a afirmat cã el însuºi a devenit un poet get. Pe Columna lui Traian, dialogul dintre solii daci ºi împãrat se face fãrã translatori, în deplinã înþelegere. ªi nu putem crede cã „dacii cei mândri ºi nemuritori” s-au servit de latina împãratului.
Dar, cel mai important argument este acela cã romanii nu au reuºit sã-i romanizeze pe daci în 165 de ani, la fel cum nu au reuºit sã-i romanizeze nici pe greci în 600 de ani, pe egipteni în 400, pe evrei în 300, pe maltezi în 1000 de ani ºi cum nu au reuºit sã creeze o limbã unitarã nici chiar în Italia, unde se vorbesc 1500 de dialecte. Toate limbile cu caracter latin rezultã din originea lor veche pelasgã ºi nu din romanizare.
Nicolae Densuºianu remarcã faptul cã majoritatea popoarelor civilizate din vechea Europã au împrumutat în religa lor panteonul pelasgic, pe care l-au gãsit la vechii locuitori. Cea mai arhaicã religie, dar poate ºi cea mai înaltã ºi profundã de pânã acum, o reprezintã adorarea Cerului ºi a Pãmântului. Grecii personificau Cerul prin Uranus, iar Pãmântul prin Geea sau Gaia. Cerului i s-au dedicat cele mai mari înãlþimi muntoase ºi pe teritoriul Daciei ne stau mãrturie monumentele megalitice din Carpaþii Meridionali.
Originea acestei cosmogonii era consideratã în epoca clasicã a Greciei ca fiind barbarã. Herodot ne spune cã grecii au primit numele divinitãþilor, pe care egiptenii spun cã nu le cunosc, de la pelasgi. La romani, Cerul ne apare sub denumirea de Kerus sau Cerus Manus (Magnus), expresie identicã cu Megas Uranus întâlnit la Hesiod, în lucrarea sa Theogonia.
Dar cine este Uranus? Textele vechi ni-l prezintã ca pe primul monarh al marelui Imperiu Pelasg, cel dintâi om care a guvernat lumea. Acesta nu era un om obiºnuit, ci unul cu deosebite calitãþi ºi înzestrãri divine, merite pentru care oamenii l-au divinizat. Uranus i-a învãþat pe oameni sã construiascã colibe din lut. Dupã Hesiod, Uranus era fiul Geei sau, dupã alte tradiþii al Istrului. Denumirea sa înseamnã Munteanul, cel de la munte. Acest munte nu era altul decât lanþul Carpatic.
Dupã încetarea din viaþã a lui Uranus, domnia marelui Imperiu Pelasg va trece la fiul sãu, Saturn. Acesta este de asemenea unul dintre cei mai mari regi ai ginþii pelasge. Astfel în cadrul ritualurilor, care erau aceleaºi, numele lui Uranus a fost înlocuit cu Saturn. Sub domnia lui Saturn, omenirea face un progres enorm pe calea civilizaþiei. Saturn este acela, dupã cum spun tradiþiile vechi, care i-a determinat pe oameni sã pãrãseascã viaþa sãlbaticã, îi adunã în societate, le dã legi ºi i-a învãþat agricultura. El este începãtorul ºi propagatorul fericirii omeneºti. Sub imperiul lumesc al lui Saturn este identificat paradisul terestru al Bibliei, acele secole pline de abundenþã, când pe pãmânt dominau justiþia ºi buna-credinþã.
Cultul lui Saturn era rãspândit în special în nordul Istrului ºi în nordul Italiei. Saturn era la geþi acelaºi cu Zamolxis. Dupã cum ne spune Diodor din Sicilia, în antichitate, întreaga regiune nord-vesticã era consideratã ca imperiul religiei lui Saturn.
Nicolae Densuºeanu considerã Sfinxul ca o reprezentare a lui Saturn, o legãturã a omului cu Cerul. El afirmã cã munþii Carpaþi era muntele cel sfânt al pelasgilor, muntele Olimp din mitologia greacã, sau Atlas. Denumirile din Bucegi: Caraiman ºi Omul nu sunt altceva decât Cerus Manus al romanilor ºi Saturn, numit ºi Omul. De altfel, pentru antici, þinutul zeilor era zona hiperboreeanã, la nord de Istru.
Dupã cum amintea Vasile Lovinescu, nenumãrate surse antice i-au desemnat pe geto-daci ca fiind un popor hiperborean.
Eruditul poet grec Pindar (c.518-c.438) afirmase cã Apollo, dupã zidirea Troiei, s-a reîntors în patria sa de pe Istru (Dunãre), la hiperboreeni: "x nthon epeigen...es Istron elaLnon" (Olymp VIII, 47).
În secolul al treilea, înainte de era creºtinã, Apollonius din Rhodos arãtase în Argonautica cã hiperboreenii sunt pelasgi locuind în nordul Traciei.
Vergilius Maro (70-19), vestitul autor al Eneidei scria despre Orfeu: "Singuratec, cutreiera gheþurile hiperboreene ºi Tanais (Donul) acoperit de gheþuri, ºi câmpiile niciodatã fãrã zãpadã, în jurul munþilor Riphei (Carpaþi).
Strabon (c.63/58 î.e.c.- 21/25 e.c.) consemna: "Primii care au descris diferitele pãrþi ale lumii spun cã hiperboreenii locuiau deasupra Pontului Euxin (Marea Neagrã) ºi a Istrului" (Geografia XI,6.2).
Intr-o frumoasã epigramã, Martial (40-104) îi scria lui Marcellin: "soldat Marcellin, tu pleci acum ca sã iei pe umerii tãi cerul hiperborean ºi astrele Polului getic": "Miles, hyperboreos modo, Marcelline, triones/ Et getici tuleris sidera pigra poli" (Epigrame IX, 45). În epistole, el numeºte triumful lui Domiþian asupra dacilor: "hyperboreus triumphus" (Epistulae VIII, 78), comentând: "De trei ori a trecut prin coarnele perfide ale Istrului sarmatic; de trei ori ºi-a scãldat calul în zãpada geþilor; mereu modest, el a refuzat triumful pe care-l merita ºi n-a adus cu sine decât renumele de a fi învins lumea hiperboreenilor" (Epistulae VIII, 50).
Clement din Alexandria (mort în jurul anului 215) îi atribuia lui Zalmoxis epitetul de hiperborean (Stromateis IV, 213).
Macrobiu (activ c.400) amintea de "regiunile udate de Don ºi Dunãre...pe care antichitatea le numea hiperboreene": Antichitatea avea cuvinte de apreciere la adresa geto-dacilor. Scriind despre geþi, Herodot, supranumit "pãrintele Istoriei", arãta: "ei sunt cei mai viteji ºi cei mai drepþi dintre traci" (Istorii IV, 93).
Revenind, Zeus era de asemenea la loc de frunte printre regii-zei ai pelasgilor, fiind fiul lui Saturn.
Dupã Saturn, odatã cu domnia lui Typhon, marele imperiu începe sã decadã ºi sã se destrame.
Hermes se spune cã a domnit în acea perioadã de început al declinului, având ca centru cultural, politic ºi spiritual tot regiunea din nordul Istrului. În Dacia Hermes a rãmas ca Armis sau Sarmis, la sciþi Armes, la egipteni Thot ºi la fenicieni Taaut. Chiar Sarmisegetuza dupã unele opinii este reºedinþa lui Hermes. Dupã Herodot, regii din Thracia îl venerau pe Hermes ca fiind strãmoºul ºi începãtorul dinastiei lor. În tradiþiile istorice ale antichitãþii, Hermes era considerat ca întemeietorul tuturor ºtiinþelor divine ºi umane. Era privit ca izvorul cugetãrii.
Dupã domnia lui Hermes, succesiunea la tronul imperiului pelasg trece la Marte, pe care grecii îl numeau Ares. În cele mai vechi texte egiptene, Marte ne apare ca fiind domnitor peste egipt, imediat dupã Typhon ºi Horus. El a domnit, conform lui Herodot ºi peste Scyþia. El era considerat ca un rege vechi naþional al geþilor ºi dacilor. Reºedinþa lui se aflã în munþii geþilor ºi este, conform lui Virgilius, protectorul câmpiilor getice. Iordanes scrie cã geþii era aºa renumiþi încât se spune cã Marte, zeul rãzboiului se nãscuse la ei. La Homer, Marte este numit „ducele oamenilor celor drepþi”, iar oamenii cei mai drepþi ai antichitãþii au fost geþii, identificaþi cu hyperboreii. Despre Marte se spune cã i-a învãþat pe oameni sã fabrice arme din metal, cã a înfiinþat oºti armate ºi i-a învãþat tehnici de luptã.
Dupã Marte urmeazã la tron Hercule. La Herodot, Hercule apare ca fiind pãrintele lui Agathyrsus, care domnise peste þinuturile de lângã Mureº ºi a lui Scythes, întemeietorul dinastiei Scyþilor. Armele sale obiºnuite erau cele din vechea Dacie: arcul, paloºul ºi mãciuca (buzduganul).
Dupã Hercule, figureazã în listele egiptene Apollo ca domnitor al pelasgilor. Ca origine, Apollo era hyperboreu de la nord de Istru ºi Diana, sora sa, ne spune poetul Pindar cã petrecea în þara de la Istru. Templul cel renumit al lui Apollo Hyperboreul se aflã în insula cea sfântã de la gurile Dunãrii, Leuce, astãzi numitã Insula ªerpilor. Apollo era adorat cu deosebitã onoare în toate regiunile Pontului Euxin. Apollo, ca divinitate a soarelui este reprezentat adeseori pe monedele naþionale ale dacilor cu numele Aplus ºi Lucu. Existã în Dacia ºi oraºul Apullum, închinat lui.
Durata Imperiului pelasg condus de regii-zei este consideratã ca fiind de aproximativ 1500 de ani.
Iatã cum toate divinitãþile gãsite în mitologiile popoarelor antice îºi au originea în aceste meleaguri, tradiþia lor fiind continuatã de cãtre geto-daci, transmiþându-se pânã la noi în colinde ºi tradiþiile pãstrate în teritoriile româneºti. La geþi vom gãsi o spiritualitate nealteratã, remarcându-se ulterior doar anumite tendinþe care amintesc de epoca decadenþei care va urma. Una dintre acestea unii cercetãtori considerã cã era sacrificiul uman, introdus mai târziu în tradiþia geþilor.


Notã:
Acestea sunt materiale de la o conferinþã mai veche. Sunt preluãri din mai multe cãrþi, puse într-o formã proprie. Principalele lucrãri din care s-au preluat date sunt:
Nicolae Densuºeanu, "Dacia Preistoricã"; Vasile Lovinescu, "Dacia Hiperboreeanã"; Eugen Delcea ºi Paul Lazãr Tonciulescu, "Secretele Terrei - Istoria începe în Carpaþi, vol. I""

Raporteaza abuz de limbaj
http://www.youtube.com/watch?v=6hriHT00jYw RADU_MAMII EROII NU MOR NICIODATA,NIMIC DIN CE E ROMANESC,NU PIERE RADU_MAMII------http://www.youtube.com/watch?v=KV86OxVkse4-----RADU_MAMII-
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 19 Mai 2010, ora 12:27

De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-03 11:50:15am vazut pe youtube cum bulgarii se identifica acum cu tracii. Uitandu-ma pe strada in jutrul meu inclin sa cred ca bulgarii sunt mai "traco-geti" ca noi.Spre marea mea durere inclin sa dau dreptate cedlor care spun ca NOI NU suntem urmasii dacilor !!!!! Prin comportament suntem o amastecatura de natii dar nu si daci



...pãcãtuitul n-ar fi ceva grav dacã nu s-ar repeta acelaº pãcat, numai cã; din pãcat în pãcat, (greºealã) se ajunge la victoria finalã, a unora, de obicei a celor ce sunt strict interesaþi în a determina pe cineva sã greºeascã.

...de unde sintagma : o insulã de latinitate într-o mare slavã...

...dacã bulgarii ar fi traci, ar mai avea sens aceastã ultimã , greºealã?

Raporteaza abuz de limbaj
mihaivilcu2004

153 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Ploiesti

Postat pe: 20 Mai 2010, ora 20:16

De la: mytcor, la data 2010-05-19 12:27:57
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-03 11:50:15am vazut pe youtube cum bulgarii se identifica acum cu tracii. Uitandu-ma pe strada in jutrul meu inclin sa cred ca bulgarii sunt mai "traco-geti" ca noi.Spre marea mea durere inclin sa dau dreptate cedlor care spun ca NOI NU suntem urmasii dacilor !!!!! Prin comportament suntem o amastecatura de natii dar nu si daci



...pãcãtuitul n-ar fi ceva grav dacã nu s-ar repeta acelaº pãcat, numai cã; din pãcat în pãcat, (greºealã) se ajunge la victoria finalã, a unora, de obicei a celor ce sunt strict interesaþi în a determina pe cineva sã greºeascã.

...de unde sintagma : o insulã de latinitate într-o mare slavã...

...dacã bulgarii ar fi traci, ar mai avea sens aceastã ultimã , greºealã?


Ce vroiam eu sa subliniez este ca bulgarii isi doresc sa fie urmasii tracilor pe acand noi romanii.... copiem pe tigani in comportament, gandire,muzica... nu ne mai cunoastem radacinile, nu ne mai dorim sa fim noi insine... Si atunci unde este vitejia si mandria dacilor? In noi ? Doar dand citate din diversi istorici care spun lucruri frumoase despre daci nu rezolvam nimic. Suntem precum cartoful: partea ce buna zace in pamant ...!!!! Atata timp cat tineretul viseaza numai bani, masini, manele si nu mai are IDENTITATE NATIONALA inclin sa cred ca noi nu suntem urmasii DACILOR!!!!
DOvediti-mi contrariul

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 20 Mai 2010, ora 23:17

De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 20:16:44
De la: mytcor, la data 2010-05-19 12:27:57
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-03 11:50:15am vazut pe youtube cum bulgarii se identifica acum cu tracii. Uitandu-ma pe strada in jutrul meu inclin sa cred ca bulgarii sunt mai "traco-geti" ca noi.Spre marea mea durere inclin sa dau dreptate cedlor care spun ca NOI NU suntem urmasii dacilor !!!!! Prin comportament suntem o amastecatura de natii dar nu si daci



...pãcãtuitul n-ar fi ceva grav dacã nu s-ar repeta acelaº pãcat, numai cã; din pãcat în pãcat, (greºealã) se ajunge la victoria finalã, a unora, de obicei a celor ce sunt strict interesaþi în a determina pe cineva sã greºeascã.

...de unde sintagma : o insulã de latinitate într-o mare slavã...

...dacã bulgarii ar fi traci, ar mai avea sens aceastã ultimã , greºealã?


Ce vroiam eu sa subliniez este ca bulgarii isi doresc sa fie urmasii tracilor pe acand noi romanii.... copiem pe tigani in comportament, gandire,muzica... nu ne mai cunoastem radacinile, nu ne mai dorim sa fim noi insine... Si atunci unde este vitejia si mandria dacilor? In noi ? Doar dand citate din diversi istorici care spun lucruri frumoase despre daci nu rezolvam nimic. Suntem precum cartoful: partea ce buna zace in pamant ...!!!! Atata timp cat tineretul viseaza numai bani, masini, manele si nu mai are IDENTITATE NATIONALA inclin sa cred ca noi nu suntem urmasii DACILOR!!!!
DOvediti-mi contrariul



...poate c-am rãmas prea puþini cei ce încã mai ne simþim c-am avea strãmoºi pe Daci, ºi-atunci ar trebui sã solicitãm aceleaºi drepturi pe care le solicitã pretinºii minoritari de astãzi de pe teritoriul Ro.

...ar fi o soluþie, cel puþin de reprezentare oficialã , poate am câºtica cãteva drepturi :
-reprezentare parlamentarã
-locuri de studii rezervate prin universitãþi
-fonduri europene
-etc, etc....



Raporteaza abuz de limbaj
mihaivilcu2004

153 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Ploiesti

Postat pe: 20 Mai 2010, ora 23:32

De la: mytcor, la data 2010-05-20 23:17:18
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 20:16:44[



...poate c-am rãmas prea puþini cei ce încã mai ne simþim c-am avea strãmoºi pe Daci, ºi-atunci ar trebui sã solicitãm aceleaºi drepturi pe care le solicitã pretinºii minoritari de astãzi de pe teritoriul Ro.

...ar fi o soluþie, cel puþin de reprezentare oficialã , poate am câºtica cãteva drepturi :
-reprezentare parlamentarã
-locuri de studii rezervate prin universitãþi
-fonduri europene
-etc, etc....




Inseamna ca s-a terminat cu neamul asta daca ajungem sa ne cerem dreptul ca MiNORITARI. Hai mai bine sa incercam sa facem ceva sa renastem din cenusa. Hai sa venim cu idei sa luam initiativa fiecare in mahalaua lui , in cercul de prieteni. Propuneri:? Idei?

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 22 Mai 2010, ora 14:33

De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 23:32:08
De la: mytcor, la data 2010-05-20 23:17:18
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 20:16:44[



...poate c-am rãmas prea puþini cei ce încã mai ne simþim c-am avea strãmoºi pe Daci, ºi-atunci ar trebui sã solicitãm aceleaºi drepturi pe care le solicitã pretinºii minoritari de astãzi de pe teritoriul Ro.

...ar fi o soluþie, cel puþin de reprezentare oficialã , poate am câºtica cãteva drepturi :
-reprezentare parlamentarã
-locuri de studii rezervate prin universitãþi
-fonduri europene
-etc, etc....




Inseamna ca s-a terminat cu neamul asta daca ajungem sa ne cerem dreptul ca MiNORITARI. Hai mai bine sa incercam sa facem ceva sa renastem din cenusa. Hai sa venim cu idei sa luam initiativa fiecare in mahalaua lui , in cercul de prieteni. Propuneri:? Idei?





...nu !..este o idee pragmaticã !.

...aº fi curios ce s-ar întâmpla dupã, câþi s-ar considera Geto-Daci, sãtui de aculturalizarea la care au fost supuºi mediatic ( citeºte, þiganizare)

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

1276 mesaje
Membru din: 7/07/2009
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 22 Mai 2010, ora 14:46

De la: mytcor, la data 2010-05-22 14:33:28
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 23:32:08
De la: mytcor, la data 2010-05-20 23:17:18
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 20:16:44[



...poate c-am rãmas prea puþini cei ce încã mai ne simþim c-am avea strãmoºi pe Daci, ºi-atunci ar trebui sã solicitãm aceleaºi drepturi pe care le solicitã pretinºii minoritari de astãzi de pe teritoriul Ro.

...ar fi o soluþie, cel puþin de reprezentare oficialã , poate am câºtica cãteva drepturi :
-reprezentare parlamentarã
-locuri de studii rezervate prin universitãþi
-fonduri europene
-etc, etc....




Inseamna ca s-a terminat cu neamul asta daca ajungem sa ne cerem dreptul ca MiNORITARI. Hai mai bine sa incercam sa facem ceva sa renastem din cenusa. Hai sa venim cu idei sa luam initiativa fiecare in mahalaua lui , in cercul de prieteni. Propuneri:? Idei?





...nu !..este o idee pragmaticã !.

...aº fi curios ce s-ar întâmpla dupã, câþi s-ar considera Geto-Daci, sãtui de aculturalizarea la care au fost supuºi mediatic ( citeºte, þiganizare)


S-ar putea sa fim considerati "decibeli"( de la Decebal)..dar tot e mai bine decat romi..

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

1276 mesaje
Membru din: 7/07/2009
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 22 Mai 2010, ora 15:23

Copy/paste.. Soldm.com/tdman/argumente.htm

Decebalus. Atestãrile.

1. Atestãrile numelui în textele istorice:
•Dio Cassius (cca. 155-235 AD), Ist.Rom. 67.6: Δεκέβαλος ἐβασίλευε [(peste Daci) domnea Dekebalos] ; 67.7: πρὸς τὸν Δεκέβαλον τὸν Δακῶν βασιλέα [la Dekebalos, regele Dacilor]; 67.10: μετὰ Δεκέβαλον [dupã Dekebalos].
•Ioannes Lydos (contemporan cu Iustinian), spune în De Magistribus...2.28: σὺν Δεκεβάλῳ τῶν Γετῶν ἡγησαμένῳ împreunã cu Dekebalos, conducãtorul Geþilor
•Iordanes, Romana, 217: Decebalo eorum rege devicto dupã ce Decebalus, rege lor (=al Dacilor), a fost învins
•Aurelius Victor (sec. IV, prob. în a doua jum.) De Caesaribus 13,3: Decibalo regi [rege (fiindu-le)Decebalus]
•Historia Augusta (încep.sec.IV) 24, 10, 8: vir gentis Daciae, Decibali ipsius ut fertur adfinis un bãrbat din neamul dac, rudã, se zice, cu însuºi Decebalus.
•Paulus Diaconus (sec.VIII), Historia Romana 8.2: Daciam, Decibalo uicto, subegit, prouincia trans Danubium facta in his agris quos Taifali nunc, Victoali et Teruingi habent. Învingându-l pe Decebal, a cucerit Dacia, ºi a fãcut provincie în þinuturile ei, dincolo de Danubius, pe care acum le stãpânesc Taifalii, Victoalii ºi Teruingii.

•Lexiconul Suda, :
▪delta.189: Δεκέβαλος: ὁ τῶν Δακῶν βασιλεύς. ζήτει ἐν τῷ δεινός Dekebalus: regele Dacilor. Cautã la 'deinos'.
▪delta.344 (la cuv. δεινός teribil): ὅτι Δεκέβαλος, ὁ τῶν Δακῶν βασιλεύς, δεινὸς μὲν ἦν συνεῖναι τὰ πολέμια cã Dekebalos, regele Dacilor, era teribil în a împleti planurile de rãzboi
▪epsilon.1864: Ἐξυβρίζοντα: παρασπονδοῦντα, παραβαίνοντα τὰς συνθήκας, ἀδικοῦντα. τὰ ἐκδικήματα τοῦ Δεκεβάλου ἐς τοσόνδε προσεληλύθει, ὥστε ἀναγκαῖον εἶναι πολέμῳ καταπαῦσαι ἐξυβρίζοντα. Obraznic: care calcã învoielile, ocoleºte tratatele, face ilegalitãþi; Decebal ºi-a fãcut de cap într-atâta, încât a fost nevoie ca obraznicul sã fie potolit printr-un rãzboi.
▪epsilon.2038: Ἐπεκηρυκεύετο: διὰ κήρυκος ἔλεγεν. ἐπεὶ μηδὲ εἷς ἐπεκηρυκεύετο ὑπὲρ τοῦ Λευκίου, διελέγετο αὐτῷ ὁ Δεκέβαλος. A negociat prin sol: dupã ce nici unul nu a negiciat pentru Leukios (Lucius?), Decebal a vorbit cu el.
▪upsilon.483:Υπόδικοι: κατάκριτοι. στρατιῶται ὑπόδικοι ἐπὶ κακουργίᾳ, δρασμὸν βουλεύοντες παρὰ Δεκέβαλον θανάτῳ κολάζονται. Pârâþi: acuzaþi; soldaþii acuzaþi de rea purtare fiindcã au vrut sã fugã, sunt pdepsiþi de Decebal cu moartea.

2. În inscripþii (am omis pe cele în care numele era doar presupus, ori mutilat, lipsindu-i tocmai centrul, cam 2 sau 3 în total ). În toate cele 21 de inscripþii -- deloc puþine, comparativ cu alte nume tracice, mult mai slab atestate -- acest nume are doar douã variante: Decibalus ºi Decebalus.

Forma Decibalus (în 8 inscripþii) :
-CIL 3, 7477 (Durostorum=Silistria, Moesia Inf.): Valerio Marco militi...Aurelia Faustina coniux et heres una cum Valeriis Decibalm et Seicipere et Mamutzim et Macaria et Matidia filiis suis Lui Valerius Marcus (au pus monumentul)...Aurelia Faustina, soþie ºi moºtenitoare, împreunã cu Valerii Decibal(us), Seiciperis, Mamutzis, Macaria ºi Matidia, copiii sãi etc. Pe baza acestei inscripþii, prof. Poghirc a crezut cã -m-ul final din Decibalm ºi Mamutzim este desinenþa dacicã de instrumental (instrumentalul [ablativ] latinesc corect al acestor nume fiind Decibalo ºi Mamutzi]. Fãrã sã fie teoretic imposibilã, aceastã ipotezã este însã improbabilã.
-CIL 6, 25572 (Roma): Sex(tus) Rufius Decibalus
-AE 1954, 83 (Roma), listã de nume, mai toate abreviate: Nigr(inius) Maximus Aur(elius) Heroul(anus) / Silvin(ius) Decibal(us) etc.
-AE 1964, 144f (Blain, Lugdunensis, Franþa): Decibal(us) IMP PART ori Decibali MP PART
-AE 1989, 299 (Asisium=Assisi, Umbria): T(ito) Vibatio Decibalo
-AE 1945, 35 (Ostia): [caput?] Decibali (capul?) lui Decibalus
-AE 1998, 01141: (Sacidava, Moes.Inf., înainte de sf. sec. III): Diurdano Decibali veteran(o) Q(uintus) Priscus filius lui Diurdanus Decibalus, veteran, Quintus Priscus, fiu, (i-a pus monumentul).
-CIL 3, 4150 (Savaria=Szombathely, Pannonia Sup.), listã de nume : Marc(ius) Vindex Iun(ior), Iul(ius) Decibalus, Ulp(ius) Nigrinus etc.

Forma Decebalus (tot în 8 inscripþii) :
-CIL 15, 2797 (Roma): Deceb[alus]
-CIL 3, 7437 (de la Lãžen, în Bulgaria, lângã Nicopole, pe Dunãre); este o listã de persoane, I 52: Cresce(n)s Decebali;
-CIL 06, 31654 (Roma): gentem Dacor(um) et regem Decebalum bello superavit (Traian) a învins în rãzboi neamul Dacilor ºi pe regele Decebalus
-IDR 3,3,nr.272 (Sarmizegetusa): Decebalus per Scorilo. Inscripþie foarte discutatã. Cei care susþin cã este limbã dacã, traduc Decebal, fiul lui Scorilo. Cei care opteazã pentru limba latinã popularã, traduc Decebal, pentru Scorilo ori Decebal, prin (intermediul lui) Scorilo.
-IGLNovae nr.82 (Novae, Moesia Inf.=Svištov, Bulgaria): Fl(avio) Decebalo vet(erano) leg(ionis) I Ital(icae) Severianae lui Fl. Decebalus, veteran al legiunii I Italica.
-AE 1912, 264 (Heliopolis=Balabakk, Syria): adversus quos expeditionem fecit per regnum Decebali regis Dacorum împotriva cãrora (sc. Marcomani, Quazi ºi Sarmaþi) a fãcut o expediþie prin regatul lui Decebalus, regele Dacilor
-AE 1985, nr.721 (Philippi=Grameni, Macedonia): quod cepisset Decebalu(m) et caput eius pertulisset ei Ranisstoro [(Ti(berius) Claudius Maximus... fãcut decurion de cãtre Traian) fiindcã l-a prins pe Decebalus ºi capul i l-a adus lui (Traian) la Ranisstorum
-AE 1992, 01483 (Germisara=Geoagiu Bãi): Nymfis Decebalus Luci posuit Decebalus al lui Lucius a pus (monumentul) nimfelor

Într-o inscripþie din sec. IV, publicatã de Em.Popescu în IGLR, nr. 272 (de la Salsovia=Mahmudia), apare ºi o formã Dicebalus într-o listã de exarhi, cu închiderea târzie a lui /e/ la /i/, dacã nu cumva scribul a inversat literele din greºealã, vrând de fapt sã scrie Decibalus ºi nu Dicebalus.
Acestea sunt toate atestãrile antice ale numelui regelui dac. Ele prezintã o singurã alternanþã, ºi aceea minorã: vocala din finalul primului element este scrisã când 'i', când 'e'. Cele douã variante nu pot fi distribuite nici în spaþii diferite (ca sã le considerãm variante dialectale) ºi nici în epoci diferite (ca sã le luãm ca variante evolutive), ele fiind uniform rãspândite ºi sincronic ºi diacronic. Explicaþia constã în timbrul acestei vocale, care era la origine un /i/ scurt, pronunþat în latina dunãreanã foarte deschis, în unele locuri chiar ca /e/. ªtim acest lucru din multe surse, fie din reconstrucþiile fonetice (pe care le gãsim în istoriile limbii române), fie chiar din documentele istorice, de pildã de la Procopius, care ne transmite mai multe toponime din aceste locuri în care se produce acelaºi fenomen: Μέδεκα [Medeka] < medĭca, Βέτζας [Vetzas] < vĭteas, Τρεδετετιλίους [Tredetetilius] < tredecĭm tilios etc.
Decebalus (+var.) este un nume compus, de tip indo-european, ca ºi pers. Vištāspa ("cu cai pregãtiþi": višta "gata" + aspa "cal"), got. Þiudareik ("regele neamului": þiud "popor, neam" + reik "rege, conducãtor, putere") , sl. Svjêtoslav ("slava sfântã" ori "slava lumii": svjêt "sfânt, lume" + slava "slavã"), vechi ind. Yajnapati ("stãpânul sacrificiilor": yajna "sacrificiu"+pati "domn, stãpân"), grec Θεόδωρος[Theo-dōros] ("darul zeului": theos "zeu" + dōros "dar") etc. Cele douã pãrþi ale lui sunt lesne de separat, Deke-balos, dar nu ºi de explicat. Fiecare din cei doi componenþi are paralele în onomastica TDM:
-dek(e)-(unde radicalul este dek, vocala finalã fiind vocalã cu rol gramatical, cu diverse variante). Ca prim formant el apare cu siguranþã în Δεκαίνεος [Dekaineos] la Strabon 12.2.39 (la Iordanes Get. 39: Dicineus). Nu este imposibil ca acelaºi radical sã se afle ºi în numele geografice Οὐσ-δικησική (Ptol. 3.11.6) = Us-dicensis (CIL 6, 32582 Roma), una din strategiile nordice al Thraciei, ºi A-us-decensis (civitas) în CIL 3, 14437 (2), la Tropaeum Traiani. Etimologiile date pânã acum acestui component sunt neconvingãtoare.
-bal(os) (radicalul fiind bal-) este mult mai rãspândit, apãrând în mai multe nume TDM, dar ºi în în frigianã ºi în nume iranice: Βαζο-βαλις[Bazo-balis] (IGB IV, 2173 la Caristorum=Kopilovci, lângã Kjustendil, Bulgaria), Dini-balis (CIL 4, 1397, la Pompei), Δρει-βαλος[Drei-balos] (în ISM 2, 125 la Tomis), Δρει-βαλις[Drei-balis] (IPE 1,50 la Olbia) ºi Dri-balus (CIL 3, 3888 la Less), Σαρ-βαλος[Sar-balos] (IG 7, 585 la Tanagra, la 426 a.Chr !!), poate ºi Γί-βαλος[Gi-balos] în papirul SB 6796, 150; apare de asemenea în numele scitice Ουαρζ-βαλος[Uarz-balos] (IPE 1,54 la Olbia) ºi Ουαστο-βαλος[Uasto-balos] (2,451 la Tanais), v. I.I.Russu, Limba traco-dacilor. Sensul lui -bal(os) are toate ºansele sã fie acelaºi cu al cuvântului frigian βάλην [balēn] "rege" (cu etimologie indo-europeanã), caz în care trebuie sã adãugãm acestei serii ºi supranumele Βαληος[Balēos] (Zeus), ca rege al zeilor, ºi Βάλις[Balis] care, dupã Etym.Magn., este numele trac al lui Apollon.
Nu ºtim care este înþelesul exact al numelui întreg, dar plecând de la sensul, foarte probabil - cum am spus -, al componentului secund, el poate sã fi însemnat "rege" + un anumit epitet (deke-). Acest epitet poate fi explicat în mai multe feluri, însã niciunul mai probabil ca altul, aºa încât -- vorba lui Þuþea! -- "mai multe adevãruri, nici un adevãr". El aparþinea însã cu siguranþã unei palete limitate de sensuri, moºtenitã din indo-europeanã, ºi nu este deloc imposibil ca înþelesul întregului nume sã existe în vreuna din celelaltre limbi indo-europene vechi (chiar dacã numele în acea limbã sunã cu totul altfel). Aici ne intereseazã însã mai mult forma decât înþelesul acestui nume.

1.Cu excepþia lui Dicebalus (cu închiderea târzie a lui /e/ la /i/, ca ºi în Dicineus [sec. VI la Iordanes] pentru *Deceneus, neatestat, dar care trebuie sã fi fost pronunþia prin sec. II-IV a formei Dekaineos de la Strabon), toate celelalte 21 de atestãri, între care -- cum am vãzut -- ºi mulþi daci ºi traci romanizaþi, aratã cã vocala primului radical era /e/: Decebal(us).
2. În ce priveºte consoana /c/ a radicalului dec(e)- (numai în variantele latineºti, fiindcã cele greceºti au /κ/), filologii clasici nu au nici o îndoialã asupra faptului cã pânã prin sec. IV AD (ºi în multe locuri chiar ºi mai târziu), grupul ce/ci se pronunþa în latinã ke/ki. Existã o mulþime de argumente în acest sens, pe care nu le voi înºira aici. E de ajuns sã spun cã în transcrierile greceºti contemporane, aceste grupuri sunt redate prin κε / κι. De abia din sec. IV, /c/ înainte de /e/ ori /i/ se înmoaie (se palatalizeazã), ajungând într-o primã fazã sã se pronunþe undeva între /èe/ ºi /tze/, foarte apropiat de modul în care se pronunþa grupul /ti/. Situaþia aceasta a durat câteva secole, ºi este uºor de detectat în scrierile vechi, datoritã faptului cã autorii epocii confundau în scris grupurile /ci/ ºi /ti/, pe care le pronunþau aproape la fel. De exemplu, Geograful Anonim din Ravenna (sec. VII), scria cu dezinvolturã Tratia ºi Datia, în loc de Tracia ºi Dacia, pe care oricum le pronunþa /Tratzia/ ºi /Datzia/. Aceastã palatalizare (care era o pronunþie nouã, o inovaþie) nu s-a rãspândit în tot teritoriul latinofon! În dalmatã, de pildã, grupurile ce/ci s-au pronunþat ke/ki, pânã la dispariþia acestei limbi, la sf.sec.XIX. Dupã sec. VIII-IX evoluþia este divergentã: în spaþiul italo-romanic ºi daco-romanic, grupurile au ajuns sã se pronunþe ca în italiana ºi româna moderne: èe/èi. În spaþiul vestic (francezã, ladinã, provensalã, galicianã > spaniolã ºi portughezã etc.) aceastã consoanã devine /tz/, /þ/[ca th în englezã] ori /s/. Este însã foarte probabil ca limba dacã (ca ºi alte limbi satәm, precum cele slave ori indo-iranice) sã fi avut consoana /è/ (ca ºi /ğ/ ori /š/) care nu exista nici în greacã nici în latinã. Mai mult, dacã romanii ºi grecii ar fi vrut sã redea acest sunet (de cele mai multe ori însã ei erau complet neinteresaþi de acest lucru), ei n-ar fi folosit pe [c] în latinã ori pe [κ] în greacã, pentru cã aceste sunete erau prea depãrtate de [è]!. Când ei voiau sã transcrie aceste sunete cât mai exact, ei cãutau -- cum este ºi normal ºi cum s-a întâmplat peste tot în lume -- literele cu care ei scriau sunetele (ori grupurile de sunete) cele mai apropiate în limba lor de cele strãine. Or, /è/ nu este deloc apropiat de /k/. El este azi redat, de pildã, în germanã prin [tsch] (adicã din t+š [care se scrie sch]); în maghiarã prin [cs] (litera [c] pronunþându-se /ts/, iar [s] = /š/; [cs] are deci valoarea /tsš/, simþitã în maghiarã ca cea mai apropiatã de /è/). La fel ºi în antichitate. Greaca transcria acest sunet cel mai adesea prin [θ] (theta) ori [τι]/[τει] (pentru cã /t/-ul grecesc, ca ºi /s/-ul, cum putem auzi ºi azi, semãnau mult cu /t/-ul lui Sean Connery ºi cu [º]-ul nostru), mai târziu prin [τσ]/[τζ], [ζ] etc. ªi avem exemple sigure în acest sens, de la Herodot pânã în greaca bizantinã. Herodot, de pildã, transcria prin Τείσπης ºi Ἀσπαθίνης numele persane Èišpīš ºi Aspāèanāh, ale cãror pronunþii exacte le ºtim din inscripþiile cuneiforme. În regiunile tracice întâlnim nume precum Βουρθειθης ori Θιντας, pe care romanii, care nu îl aveau pe θ, le transcriau Burtsitsi ºi Tsinta. Este deci exclus ca un /κ/ grecesc ori un /c/ latinesc sã fi transcris în antichitate un sunet apropiat de /è/.
Atât dacii înºiºi, cât ºi de romanii ori grecii care au auzit acest nume, îl pronunþau prin urmare Dekebal(us,-os), aºa cum îl auzeau de la alþii fiindcã, spre deosebire de noi astãzi, ei nu l-au învãþat la ºcoalã, din cãrþi. Pânã prin sec. VI-VII, când nu doar limba dacilor ci ºi urmele ei (numele proprii) au început sã disparã, oamenii antichitãþii auzeau aceste nume în jurul lor, aºa cum s-au transmis ele din generaþie în generaþie.
De unde atunci /a/ ºi /è/ în Daèebalo, forma unicã a acestui nume în tãbliþe? Dacã aceasta ar fi fost forma autenticã, atunci sursele pe care tocmai le-am enumerat ar fi scris Δαθεβαλο, Dasebalo, Dazebalo, Datsebalo sau altfel, dar nu Dekebal(os,-us). Dar chiar dacã este un artifact modern, de ce autorul lui a ales aceastã formã, care contrazice sursele istorice? Rãspunsul nu este deloc greu de dat. Pentru acest autor, ingenios dar fãrã multe cunoºtinþe de lingvisticã, numele acesta conþine douã "adevãruri", surprinzãtor de densuºiene: 1. În româneºte noi spunem azi Daci (fonetic /daèi/); românii sunt daci nu romani, aºadar -- cum în 2000 de ani într-o limbã nu se schimbã nimic -- atunci ºi dacii (=românii) din antichitate trebuie sã fi spus tot Daèi. 2. Decebal fiind regele dacilor, numele lui nu putea fi deèe(-balo), ci dacĕ(-balo) (cel puþin aºa ar fi mai normal, nu? Deºi la nici unul din neamurile vechi nu am gãsit nume de regi formate de la numele neamului + "rege". Ciudat, nu?) 3. Ce dacã e o micã diferenþã între Deèebal ºi Daèebalo? Cine crede cã plãcuþele sunt autentice, crede ºi aºa.
***




Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 23 Mai 2010, ora 14:17

De la: serena, la data 2010-05-22 14:46:43
De la: mytcor, la data 2010-05-22 14:33:28
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 23:32:08
De la: mytcor, la data 2010-05-20 23:17:18
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 20:16:44[



...poate c-am rãmas prea puþini cei ce încã mai ne simþim c-am avea strãmoºi pe Daci, ºi-atunci ar trebui sã solicitãm aceleaºi drepturi pe care le solicitã pretinºii minoritari de astãzi de pe teritoriul Ro.

...ar fi o soluþie, cel puþin de reprezentare oficialã , poate am câºtica cãteva drepturi :
-reprezentare parlamentarã
-locuri de studii rezervate prin universitãþi
-fonduri europene
-etc, etc....




Inseamna ca s-a terminat cu neamul asta daca ajungem sa ne cerem dreptul ca MiNORITARI. Hai mai bine sa incercam sa facem ceva sa renastem din cenusa. Hai sa venim cu idei sa luam initiativa fiecare in mahalaua lui , in cercul de prieteni. Propuneri:? Idei?





...nu !..este o idee pragmaticã !.

...aº fi curios ce s-ar întâmpla dupã, câþi s-ar considera Geto-Daci, sãtui de aculturalizarea la care au fost supuºi mediatic ( citeºte, þiganizare)


S-ar putea sa fim considerati "decibeli"( de la Decebal)..dar tot e mai bine decat romi..






...te referi cumva, la acei decibelii, ca factor de zgomot manelistic emis din portbagajele diferitelor modele de autoturisme, ce incropesc ad hoc , campusuri de week-end pe la margini de crânguri , pajiºti , lunci ºi luminiºuri ?...roagã-i sã-ºi strângã: gunoiul menajer, PET-urile, excrementele , absorbantele ºi pamperºii abandonaþi printre boscheþi...la plecare !...aaa !...mai spune-Le cã; iarba primãvãraticã abia-ncolþitã au distrus-o cu focul , "strict necesar" perpelirii hãlcilor unsuroase ºi-a mititeilor dubioºi, pe grãtare, discuri agricole, sau direct în spuza jarului ce-a mistuit o parte din ramurile arborilor, retezate fãrã milã, lãsându-i ciuntiþi, mutilaþi, pe-o lungã perioadã de timp.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

1276 mesaje
Membru din: 7/07/2009
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 23 Mai 2010, ora 16:15

De la: mytcor, la data 2010-05-23 14:17:50
De la: serena, la data 2010-05-22 14:46:43
De la: mytcor, la data 2010-05-22 14:33:28
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 23:32:08
De la: mytcor, la data 2010-05-20 23:17:18
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 20:16:44[



...poate c-am rãmas prea puþini cei ce încã mai ne simþim c-am avea strãmoºi pe Daci, ºi-atunci ar trebui sã solicitãm aceleaºi drepturi pe care le solicitã pretinºii minoritari de astãzi de pe teritoriul Ro.

...ar fi o soluþie, cel puþin de reprezentare oficialã , poate am câºtica cãteva drepturi :
-reprezentare parlamentarã
-locuri de studii rezervate prin universitãþi
-fonduri europene
-etc, etc....




Inseamna ca s-a terminat cu neamul asta daca ajungem sa ne cerem dreptul ca MiNORITARI. Hai mai bine sa incercam sa facem ceva sa renastem din cenusa. Hai sa venim cu idei sa luam initiativa fiecare in mahalaua lui , in cercul de prieteni. Propuneri:? Idei?





...nu !..este o idee pragmaticã !.

...aº fi curios ce s-ar întâmpla dupã, câþi s-ar considera Geto-Daci, sãtui de aculturalizarea la care au fost supuºi mediatic ( citeºte, þiganizare)


S-ar putea sa fim considerati "decibeli"( de la Decebal)..dar tot e mai bine decat romi..






...te referi cumva, la acei decibelii, ca factor de zgomot manelistic emis din portbagajele diferitelor modele de autoturisme, ce incropesc ad hoc , campusuri de week-end pe la margini de crânguri , pajiºti , lunci ºi luminiºuri ?...roagã-i sã-ºi strângã: gunoiul menajer, PET-urile, excrementele , absorbantele ºi pamperºii abandonaþi printre boscheþi...la plecare !...aaa !...mai spune-Le cã; iarba primãvãraticã abia-ncolþitã au distrus-o cu focul , "strict necesar" perpelirii hãlcilor unsuroase ºi-a mititeilor dubioºi, pe grãtare, discuri agricole, sau direct în spuza jarului ce-a mistuit o parte din ramurile arborilor, retezate fãrã milã, lãsându-i ciuntiþi, mutilaþi, pe-o lungã perioadã de timp.


Sa traiti ,am inteles ! Eu le spun ..cand ma intalnesc adeseori cu asa ceva..da' crezi ca problema-i doar la nivelul ala ???

Prinþul cu colþi de mistreþ

de Ioan Gârda

"Un mahãr din Est, practicând vânãtoarea,
Cu inima neagrã spre codri venea.
Urmându-ºi uºor într-un porsche cãrarea,
Mulþi prinþi ºi miniºtri cu el aducea.
- Veniþi sã-mpuºcãm în pãduri carpatine
Mistreþii sãlbatici mânaþi de gonaci,
Am gloanþe destule ºi puºti-carabine
ªi standuri solide din lemn de copaci.
Un prinþ doritor sã omoare jivine
C-un aer sever abordã un servant:
- Hai, miºcã, bãiete, adu carabine
ªi-ajutã-mã iute sã urc într-un stand.
- Stãpâne, se spune cã-n vremuri de falã,
În beznã de codri strãbunii purtau
Bãtaia cu fiara în luptã egalã
ªi urme de colþi pe veºminte aveau.
De ce nu vii, sire, sã simþi rãsuflarea
Mistreþului viu grohãind sub copaci
Fugind hãituit, cãutându-ºi cãrarea?
Rãspunse alteþa: - Incarcã ºi taci!
Dar iatã, soseºte sãlbatica turmã!
- Sã tragem cu sete, amici, în grãmadã!
Priviþi cum se zbat, cum guiþã ºi scurmã,
Ce roºu pârâu ºiroind în zãpadã!
Sã tragem, prieteni, momentul e bun
Cãci gardul electric elanul li-l frânge!
De ce nu am, Doamne, obuze de tun?!
Aº bate recorduri la carne ºi sânge!...
- Stãpâne, ajunge, mãcelu-i mãreþ,
Dar sunt deja sute cãzuþi sub copaci!
Rãspunse alteþa rânjind cu dispreþ:
- Adu carabine, dã gloanþe ºi taci!
Târziu, când sui peste creºtete luna,
Sticliri risipind peste tristul decor,
Strigã micul prinþ agitându-se-ntruna:
- Servant, þine scara sã pot sã cobor!
Povestea mi-a spus-o servantul dibaci,
Ce nu-ºi ascundea, la o canã cu vin,
Profundul respect pentru porci ºi gonaci.
Cum?... ªi pentru prinþi, însã foarte puþin..."



Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 24 Mai 2010, ora 14:25

De la: serena, la data 2010-05-23 16:15:33
De la: mytcor, la data 2010-05-23 14:17:50
De la: serena, la data 2010-05-22 14:46:43
De la: mytcor, la data 2010-05-22 14:33:28
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 23:32:08
De la: mytcor, la data 2010-05-20 23:17:18
De la: mihaivilcu2004, la data 2010-05-20 20:16:44[



...poate c-am rãmas prea puþini cei ce încã mai ne simþim c-am avea strãmoºi pe Daci, ºi-atunci ar trebui sã solicitãm aceleaºi drepturi pe care le solicitã pretinºii minoritari de astãzi de pe teritoriul Ro.

...ar fi o soluþie, cel puþin de reprezentare oficialã , poate am câºtica cãteva drepturi :
-reprezentare parlamentarã
-locuri de studii rezervate prin universitãþi
-fonduri europene
-etc, etc....




Inseamna ca s-a terminat cu neamul asta daca ajungem sa ne cerem dreptul ca MiNORITARI. Hai mai bine sa incercam sa facem ceva sa renastem din cenusa. Hai sa venim cu idei sa luam initiativa fiecare in mahalaua lui , in cercul de prieteni. Propuneri:? Idei?





...nu !..este o idee pragmaticã !.

...aº fi curios ce s-ar întâmpla dupã, câþi s-ar considera Geto-Daci, sãtui de aculturalizarea la care au fost supuºi mediatic ( citeºte, þiganizare)


S-ar putea sa fim considerati "decibeli"( de la Decebal)..dar tot e mai bine decat romi..






...te referi cumva, la acei decibelii, ca factor de zgomot manelistic emis din portbagajele diferitelor modele de autoturisme, ce incropesc ad hoc , campusuri de week-end pe la margini de crânguri , pajiºti , lunci ºi luminiºuri ?...roagã-i sã-ºi strângã: gunoiul menajer, PET-urile, excrementele , absorbantele ºi pamperºii abandonaþi printre boscheþi...la plecare !...aaa !...mai spune-Le cã; iarba primãvãraticã abia-ncolþitã au distrus-o cu focul , "strict necesar" perpelirii hãlcilor unsuroase ºi-a mititeilor dubioºi, pe grãtare, discuri agricole, sau direct în spuza jarului ce-a mistuit o parte din ramurile arborilor, retezate fãrã milã, lãsându-i ciuntiþi, mutilaþi, pe-o lungã perioadã de timp.


Sa traiti ,am inteles ! Eu le spun ..cand ma intalnesc adeseori cu asa ceva..da' crezi ca problema-i doar la nivelul ala ???

Prinþul cu colþi de mistreþ

de Ioan Gârda

"Un mahãr din Est, practicând vânãtoarea,
Cu inima neagrã spre codri venea.
Urmându-ºi uºor într-un porsche cãrarea,
Mulþi prinþi ºi miniºtri cu el aducea.
- Veniþi sã-mpuºcãm în pãduri carpatine
Mistreþii sãlbatici mânaþi de gonaci,
Am gloanþe destule ºi puºti-carabine
ªi standuri solide din lemn de copaci.
Un prinþ doritor sã omoare jivine
C-un aer sever abordã un servant:
- Hai, miºcã, bãiete, adu carabine
ªi-ajutã-mã iute sã urc într-un stand.
- Stãpâne, se spune cã-n vremuri de falã,
În beznã de codri strãbunii purtau
Bãtaia cu fiara în luptã egalã
ªi urme de colþi pe veºminte aveau.
De ce nu vii, sire, sã simþi rãsuflarea
Mistreþului viu grohãind sub copaci
Fugind hãituit, cãutându-ºi cãrarea?
Rãspunse alteþa: - Incarcã ºi taci!
Dar iatã, soseºte sãlbatica turmã!
- Sã tragem cu sete, amici, în grãmadã!
Priviþi cum se zbat, cum guiþã ºi scurmã,
Ce roºu pârâu ºiroind în zãpadã!
Sã tragem, prieteni, momentul e bun
Cãci gardul electric elanul li-l frânge!
De ce nu am, Doamne, obuze de tun?!
Aº bate recorduri la carne ºi sânge!...
- Stãpâne, ajunge, mãcelu-i mãreþ,
Dar sunt deja sute cãzuþi sub copaci!
Rãspunse alteþa rânjind cu dispreþ:
- Adu carabine, dã gloanþe ºi taci!
Târziu, când sui peste creºtete luna,
Sticliri risipind peste tristul decor,
Strigã micul prinþ agitându-se-ntruna:
- Servant, þine scara sã pot sã cobor!
Povestea mi-a spus-o servantul dibaci,
Ce nu-ºi ascundea, la o canã cu vin,
Profundul respect pentru porci ºi gonaci.
Cum?... ªi pentru prinþi, însã foarte puþin..."





mmmmda !..Þiriac-Balc.-concesii postdecembriste fãcute democraþiei originale ºi miliardarilor de mucava.
Aþi construi imagine comiþând atrocitãþi împotriva animalelor ( chiar, care ar fi diferenþa; între ceea ce se petrece la Balc ºi atrocitãþile romanilor comise-n arena acelor vremuri demult apuse împotriva diverselor animale , istoria a consemnat) într-o þarã epuizatã din toate punctele de vedere, nu poate fi catalogat în opinia mea , altfel decât : o abjecþie caracterial-comportamentalã a individului /indivizilor ce practicã aºa ceva-n Mil.III .

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

5843 mesaje
Membru din: 6/05/2009
Postat pe: 25 Mai 2010, ora 13:46

crezi?

Raporteaza abuz de limbaj
Pagini: << 32 33 34 35 36 37 38 39 40 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Haideþi sã ne descoperim istoria pierdutã
Mergi la: