back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Ce parere aveti despre universitatile noastre?

 


 
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
 
Corinash

34 mesaje
Membru din: 25/07/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 29 Iulie 2010, ora 23:11

www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/155795/Cum-s-au-transform...

Coalitia pentru Universitati Curate a alcatuit un top al integritatii institutiilor de invatamant superior. Sunteti de acord cu el?

Raporteaza abuz de limbaj
givan_agiemin

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Constanta

Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 02:24

asa o fi!


joeelena

59 mesaje
Membru din: 20/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 04:06

De la: Corinash, la data 2010-07-29 23:11:15www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/155795/Cum-s-au-transform...

Coalitia pentru Universitati Curate a alcatuit un top al integritatii institutiilor de invatamant superior. Sunteti de acord cu el?

Dupa 1989 valoarea a scazut rau !


ecosoft45

1 mesaj
Membru din: 7/08/2009
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 06:05

Mai nou Scolile profesionale au luat denumirea de UNIVERSITATI.Stiu foarte multe persoane absolvente cu diploma de licenta in drept ( de nota 10) care numai ca nu stiu numele profesorilor cu care au invatat, dar nu au minimul de cultura generala in domeniul dreptului,fiind exact acei care au permis de conducere dar nu stiu carte( sa nu zic analfabeti).Sa te crucesti nu alta.

Raporteaza abuz de limbaj
9am11656

2 mesaje
Membru din: 12/03/2009
Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 06:42

intradeva dupa 1989 nu mai putem sa ne numim romani inteligenti si cu acumulare de cunostinte complexe,cum eram o data.tot ce se studiaza acum e spre deteriorarea si dezgustul total al celor care ne privesc si care intra in contact cu noi.(Nu mai exista respect,nu mai exista profesionalismin domeniile in care studentii devin viitori lucratori)sau dus de rapa si mai ales in domeniul medicinei unde studentii habar nu au de lucruri elementare sa le exercite in meserie.de acea mor si oameni pe capete.nu mai exista frica de DUMNEZEU.

Raporteaza abuz de limbaj
july

563 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 08:28

Atata timp cat foaia de diploma este mai importanta decat ceea ce stii, vom continua sa "fabricam" aceste adeverinte
.Vom scapa doar in momentul in care va trebui sa dam o proba care sa sustina ceea ce scrie pe foaie.

Raporteaza abuz de limbaj
9am049668

2 mesaje
Membru din: 8/06/2009
Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 09:08

cred si 4 stele sunt prea mult .

Raporteaza abuz de limbaj
dani8

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Petrosani

Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 09:18

Am terminat anul acesta managementul in cadrul Facultatii de Stiinte Petrosani - m-au surprins in mod placut tinerii profesori de aici care se pregateau bine de tot pentru cursuri, tratau totul cu maxima seriozitate insa ce ne facem cu cativa batranei care fac gafe cu duiumul si care nu prea au ce cauta prin universitate, unde mai pui ca au un loc stabil in comisia de licenta...brrr ce ne facem cu acestia fratilor, ma consolez ca n-o sa traiasca vesnic si natura va face (doar ea) dreptate (ei sunt si ceva exceptii de batranei - nu-i pot include aici pe un MITRAN, HODOR - da - de la ei ai ce sa-nveti...)
Cat despre clasament sa spun - nimic - nu poti scoate persoane bine pregatite din universitati cand inca intra acolo analfabeti. Trebuie selectati pe bune viitorii studenti (am avut colegi care sincer si pe bune va spun - erau straini de tabla inmultirii - au luat examenul de licenta ca si mine cu 8 si ceva - nu s-au dat note mai mari - ce sa facem - politica universitatii)


laszlo66662001

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 09:36

In acest top nu intra si facultatile particulare? Eu am terminat la Cantemir dar nu am vazut sa fie inclus in top, si nici alte facutlati particulare nu se regasesc in acest top. Oare de ce?

Raporteaza abuz de limbaj
9am13231

3 mesaje
Membru din: 16/03/2009
Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 11:13


Eu am invatat la Cantemir si pot spune cu multa mandrie ca trebuie sa inveti daca doresti sa promovezi, nu spun ca nu exista si persoane care trec prin scola precum "gasca prin apa", dar eu cred ca pe acestia ii va esclude societatea insasi atunci cand se va pune pret pe competenta. Cand se va intampla acest lucuru in Romania? - nu stiu - eu nu am ramas acasa in asteptarea acestor timpuri cand competenta, respectul, corectitudinea, demnitatea, sinceritatea vor ocupa locul care il merita in cadrul societatii noastre si anume locul de onoare.

Raporteaza abuz de limbaj
Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 14:40

De la: july, la data 2010-07-30 08:28:07Atata timp cat foaia de diploma este mai importanta decat ceea ce stii, vom continua sa "fabricam" aceste adeverinte
.Vom scapa doar in momentul in care va trebui sa dam o proba care sa sustina ceea ce scrie pe foaie.


...neah! românii sunt inventivi....dacã nu se merge pe criteriul " pile, relaþii..."..se gãseºte imediat câþiva care sã foloseascã "material ajutãtor"...la orice tip de "probã"....din pãcate ºi din nefericire!

Raporteaza abuz de limbaj
Când toatã lumea gândeºte la fel înseamnã cã nimeni nu gândeºte.
Fosta membra 9am.ro

61 mesaje
Membru din: 20/07/2010
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 16:33

AAAA!
Universitatile romanesti e minunate! Cele mai tari!
Glumesc desigur! Lasand putin problema profesorilor la o parte, mai e si problema programei de studiu. Scoatem studenti excelenti la teorie; la practica - dezastru. Sunt atatia absolventi cu nota 10 care la angajare isi dau seama ca pornesc de la zero barat.

Dar si scolile celelalte, licee, gimnazii, scoli primare sunt nemaipomenite !!! Glumesc din nou, evident!

Normal ca daca, gimnaziu, liceul, nu sunt scoli performante de ce ar fii facultatile?

Am observat ca din ce in ce mai multi parinti cu bani isi trimit odraslele la studiu in strainatate.

Exista expresii clasice romanesti. Una care se potriveste aici: "Prosti cu diploma!"

Raporteaza abuz de limbaj
9am058673

1 mesaj
Membru din: 24/05/2009
Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 17:22

Consider topul irelevant deoarece nu sunt publicate, alaturat lui, criteriile in baza carora s-a realizat.

Ca nu este invatamantul universitar romanesc ceea ce ar trebui sa fie este foarte adevarat.

Alterarea incepe din clasele gimnaziale si este efectul constantului dispret la care este supus actul educational si slujotorii sai (poti ajunge presedinte si daca ai fost repetent, nu trebuie sa inveti doar citesti pe google ce te intereseaza, 1500RON este prea mult pentru o norma didactica, -25% din extrem de putin, promovarea "oamenilor de succes" care nu au prea invatat etc.)

Oare mai putem da o sansa educatiei!?

Doar atunci cand, incepand de la gradinita, copilul va invata sa invete, va fi educat sa invete si sa aprecieze valoarea prin educatie nu prin bani si diverse "smecherii"

Raporteaza abuz de limbaj
Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 30 Iulie 2010, ora 17:48

Pãrerea mea este cã în România ar trebui ca orice elev care doreºte sã intre la o universitate, indiferent cã este cu platã sau nu, sã dea un examen de admitere...dar este doar pãrerea mea personalã...

Raporteaza abuz de limbaj
Când toatã lumea gândeºte la fel înseamnã cã nimeni nu gândeºte.
slimasterz

2 mesaje
Membru din: 6/02/2009
Postat pe: 31 Iulie 2010, ora 02:22

`Universitatea de arte plastice si design` Cluj pe ce loc este in top???
din cate am inteles ca la design ii cea mai buna din tara desi se lucreaza dupa `scoala veche`.


Raporteaza abuz de limbaj
dulceatamirela

112 mesaje
Membru din: 23/02/2009
Postat pe: 31 Iulie 2010, ora 12:30

AM O PARERE PROASTA!...FABRICA DE DIPLOME!..REVENITI-VA....ROMANIA ARE NEVOIE DE MUNCITORI SI NU DE INTELECTUALI PROST PLATITI.

Raporteaza abuz de limbaj
NENCIU_ELENA__YAHOO_COM

2 mesaje
Membru din: 8/09/2009
Postat pe: 31 Iulie 2010, ora 13:30

Intrebarea trebuia sa fie asa :,,Ce parere aveti de cei care conduc invatamantul?(de ministrii care s-au perindat de-a lungul timpului?) S-a interesat careva dintre ei de situatia universitatilor de la '90 incoace? Si-au luat gentile de bani si atat.Ce vina au studentii cand gasesc in universitati o coruptie de nedescris....cineva imi spunea ca la o universitate de stat la unele examene, inainte ,trebuia sa dea profului cativa euro si dupa aceea examenul.......asa ca ce mai spunem noi de cei de la universitatile particulare????????????????Ei spun franche :atata este taxa. Imi pare rau ca sunt elevi care se inscriu la facultate cu ganduri serioase.....si sunt si fffffffffinteligenti...pacat de scoala noastra ...iar Androneasc sa faca lumina la ea ca e prapad acolo.
:

Raporteaza abuz de limbaj
tiberiosaraiva

4 mesaje
Membru din: 24/05/2010
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 31 Iulie 2010, ora 15:08

Este foarte simplu s-au luat dupa bancul acela cu Sf Petru:
Dumnezeu l-a chemat pe Sf.Petru si i-a spus: Vezi ca am primit inteligenta ce se afla in depozit.Acum da si tu din ea cind vor venii oamenii sa ceara.Zis si facut Sf Petru a dat inteligenta oamenilor ce au sosit pina cind a terminat.Vazind ca la poarta Raiului se adunase multa lume, el i-a spus Domnului ca nu mai are in depozit nici un strop de inteligenta,si ingrijorat a intrebat pe Domnul ce sa faca .,iar Domnul i-a raspuns rizind,nu este nimic Sfinte Petre da-le si diplome

Raporteaza abuz de limbaj
mariancostin65

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Ploiesti

Postat pe: 31 Iulie 2010, ora 19:15

in general universitatile au in componenta cadre didactice ff valoroase formate in perioada comunista. Acum profesorii nu mai au cu cine sa tina lectii. E absurd sa le vorbesti unor tineri care stau pe messenger toata noaptea despre inginerie de exemplu.Tinerii care sunt la facultati provin in mare majoritate din familii f bogate.Ei vin la facultate sa cheltuie bugetul familiei anapoda.Educatia e de vina. Cu ce e de vina rectorul unei universitati ca studentii nu invata ? Sa fim seriosi. Ultimul timp s-au inscris la facultate si studenti mai in varsta care trec prin trei metode de mila,prin copiat,cu spaga .Asta e realitatea ... Si terminati cu prostiile astea ca nu se invata si ca nu e calitate. Va rog eu fff frumos. Multumesc.

Raporteaza abuz de limbaj
9am187740

190 mesaje
Membru din: 15/05/2010
Postat pe: 1 August 2010, ora 15:53

NOI NU MAI AVEM INVATAMAN DE MULT.DIN 1990 TOTUL SE CUNPARA, SE VINDE NIMIC NU SE INVATA LA SCOALA.SUNT CATVA DOTATI IN REST DIPLOME CUNPARATE.DAR SE VEDE CUM MERGE TARA CU DIPLOMATI DE DUPA 1990.UN CIZMAR ERA MAI DESTEPT CA ACUM UNUL CU 3 DIPLOME CUNPARATE.ASTA E ROMANIA.TOTUL E CONTRAFACUT.E JALNIC TARA ASTA.

Raporteaza abuz de limbaj
konoffro1

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 1 August 2010, ora 16:26

Buna ziua!

Cred ca e corect sa existe o ierarhizare a universitatilor si, implicit, a studentilor. In situatia in care intentia noului organism creat este transparenta, consider ca merita sustinut.

Raporteaza abuz de limbaj
9am151304

1 mesaj
Membru din: 10/10/2009
Postat pe: 2 August 2010, ora 13:36

Nu mi se pare relevantã pãrerea unor analfabeți !!!
Cum poate cineva care scrie "cunparat" in loc de cumparat sa îºi exprime o opinie referitoare la învãþãmântul superior???
În mintea unei astfel de persoane este evident cã toþi cei care scriu corect ºi-au cumparat diplomele.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

834 mesaje
Membru din: 13/04/2010
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 2 August 2010, ora 13:45

De la: 9am151304, la data 2010-08-02 13:36:41Nu mi se pare relevantã pãrerea unor analfabeți !!!
Cum poate cineva care scrie "cunparat" in loc de cumparat sa îºi exprime o opinie referitoare la învãþãmântul superior???
În mintea unei astfel de persoane este evident cã toþi cei care scriu corect ºi-au cumparat diplomele.

Daca stai bine si te uiti la tastatura litera,,N'' se afla langa litera ,,M'' SI EXISTA POSIBILITATEA UNEI GRESELI DE TASTARE!,nu trebue sa fii super destept sa poti sa-ti exprimi o parere in lumea virtuala!su dumneavoastra faceti parte din categoria criticata?

Raporteaza abuz de limbaj
nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 2 August 2010, ora 14:10

Imi aduc aminte un sef care punea muncitorii sa verifice ce faceau cercetatorii. Imediat dupa revolutie. Asta intelesesera unii. Bineinteles ca o facea cu scopul de a scapa de toti oamenii. Si de a angaja altii.
A fost una din persoanele ce a contribuit din plin la distrugerea economiei. Sectia lui nu a mai fost niciodata ce a fost inainte de a face asta.

Era o vorba, "puneti copiii sa verifice doicile si veti vedea numai doici moarte"

Raporteaza abuz de limbaj
Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
9am072842

1 mesaj
Membru din: 11/06/2009
Postat pe: 2 August 2010, ora 19:25

Nu va mai luati dupa fel de fel de COALITII si institutii care au ca MAMA GAZDA ''o prostituata''.
Romania de astazi trebuie BOTEZATA si cred ca mai mult ca de orice are nevoie de o ''operatie'', altfel nu se ''vindeca'‘, are ''paraziti mutanti''.
Retineti si voi: cei care fac atatea ''valuri'' tot in aceste facultati au petrecut cativa ani, dar ''nu mai este facultatea pe care o stim noi; s-a dus seriozitatea si renumele '', de parca ar fi fost niste eminenti cu totii. De fapt sunt grupuri formate din cateva centuriste si niste ''blegomazinieni'' netratati la timp.
Astia care se duc in ''vizita'' la MAMA GAZDA ar trebui sa foloseasca prezervativul ca, uite ce ''iese'' daca nu-l folosesc .
SA VA FIE RUSINE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Datorita unora ca voi, invatamantul romanesc a ajuns sa fie clasat ca si birturile, restaurantele si hotelurile. Pe cand treceti la clasamentul pe MARGARETE?
In 1999 s-a semnat Declaratia de la Bologna. S-au inclus o serie de decizii: licenta de 3 ani, masteratul de 2 ani si doctoratul de 3 ani.
Absolventii Romani din acel an, din lipsa de organizare, au avut sansele pentru masterat injumatatite pt. ca doua generatii dadeau licenta in acelasi timp, adica si cei care terminau anul 4 si cei care terminau anul 3. Senatele universitatilor au hotarat sa se dea fie numai probele scrise fie numai lucrarile de licenta. Nu cumva examenul de licenta a fost dat pe tarabe ?
In tara asta nu mai exista VALOARE, nu mai exista concurenta ci doar bani, posturi de conducere ocupate de odraslele proaste ale unor oameni politici, finii si rudele unor directori de firme, sau de (oameni) cu bani ceea ce duce la UZURPAREA ROMANIEI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ei sunt niste prosti, dar au locul de munca asigurat si elimina un OM competent, care ar fi putut face ceva si de care Romania ar fi avut nevoie.
Universitatile din Romania produc OAMENI CU DIPLOMA ceea ce este respins de firmele serioase si puternice. Universitatile romanesti NU SUNT IN CONCORDANTA CU FIRMELE.
Romania nu sufera de saracie, de boli clinice, de crima organizata sau de locuri de munca, Romania sufera de INTEGRAREA invatamantului la nivel European, DE PROMOVAREA ADEVARATELOR VALORI. Suferim de CERERE DE COMPETENTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

20 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 2 August 2010, ora 21:16

Banu e la putere. Cu bani poti cumpara orice, chiar si diplome, chiar si suflete. Vrea toapa sa aibe facultate, las-o sa aibe facultate, sa se laude si ea la scara blocului ca a avut sesiune si a invatat din greu ... cu curu sau cu portofelu, ce conteaza. Lasati parvenitii sa se bucure, lasati copii sa faca parintilor pe plac, parintii vor copii cu facultate; parintii cred ca daca le platesc copiilor facultatea si-au facut datoria. Toata lumea sa aibe diplome, sa fie o tara de intelectuali, ...nu e bun?
Da, scoala este la fel ca si societatea noastra, la un nivel minim, ...aici nu exista dubii. Scoli de kko, profesori de kko, studenti de kko, etc
Ce e grav este ca sunt absolventi de medicina slab pregatiti, ...care omoara oameni; absolventi de drept slab pregatiti ... care condamna oameni; absolventi de "pedagogie" slab pregatiti ... care nu educa oameni; in rest, toate bune si frumoase, ... a bagat mici proaspeti si ceafa de porc la Carrefour

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

8928 mesaje
Membru din: 25/04/2010
Postat pe: 2 August 2010, ora 21:30

Deacord domnule newages 33, insa dureros este ca acesti ,,studenti'' ce-si cumpara examenele in sesiune, isi vor cumpara si ,,examenul de licenta'' si apoi pe cel pentru post.
Acestia vor ajunge dascalii fiilor nostri si oare ce educatie le vor da?
Vor ajunge economistii pe care ne vom baza sa scoata tara din criza...
Vor ajunge medici , pe mana carora va fi sanatatea si viata noastra...
Ar trebui sa fim ingrijorati?....

Raporteaza abuz de limbaj
9am188793

16 mesaje
Membru din: 29/05/2010
Oras: Ploiesti

Postat pe: 2 August 2010, ora 23:11

Universitatile noastre? Sunt universale!
Ai bani, ai carte, ai carte ai diploma: diploma de scoala elementara, diploma de scoala medie, diploma de studii superioare, diploma de licenta, diploma de doctor.
Dar, pe langa carte trebuie sa ai bani, bani si iar bani, in functie de "diploma", creste si suma pe care o platesti. Doar suntem in capitalism. Si totul se plateste, totul se impoziteaza! Totul se cumpara si se vinde. Reclama pentru vanzarea de diplome nu mai este "o taina". Gasesti pe internet ce-ti place.
De ce ne miram ca mor atatia oameni in accidente, in spitale etc.
Este "rodul" elitelor cu studii si diplome care au iesit dupa "revolutie", cumparate cu bani sau (in unele cazuri) prostitutie, pentru cele sau cei (gigolo) care nu au avut bani.
Cei care au invatat "carte", si ma refer in special la cei care au invatat in institutiile subventionatem de stat, avand o pregatire temeinca, au plecat si vor pleca in strainatate unde sunt platiti la adevarata valoare. Asa ca vom fi si noi nevoiti, ca atunci cand vom avea nevoie de tratament pentru anumite afectiuni sa plecam sa ne tratam in strainatate. Si banii ii vor primi "strainii", iar Romania cea "bogata", va saraci si mai mult de conducatori cu diplome, incompetenti, pana la distrugerea fizica si morala.
Si, daca nu se vor lua masuri, in manualele de istorie ale altor tari, se va vorbi: "A fost odata, o tara mandra si bogata numita Romania", situata in SE Europei. Dar incompetenta, hotia si coruptia, ia desfiintat. Noroc de cei ramasi, ca tara le-a cumparat-o arabii, chinezii si alte tari, pentru ca altfel ar fi murit de foame. Acum "mandrii romani", au ajuns "sclavii", cumparatorilor.
Desteaapta-te Romane, nu mai este de actualitate. Acum, "scoala-te Romane! Porneste la lupta impotriva celor care te-a adus in sapa de lemn, fiindca fabricile, vapoarele le-au vandut la fiare vechi, ti-au vandut solul si subsolul. A mai ramas aerul. Si daca il vor vinde si pe acesta....ADIO ROMANIE!
Maryo


Maryo Dumban
DRAGANELLO

31 mesaje
Membru din: 28/07/2008
Oras: Buzau

Postat pe: 3 August 2010, ora 08:01

PERFORMANTA SI DIPLOMA IGNORANTEI

O realitate dureroasa. Educatia este una dintre temele de maxima importanta pe plan european si mondial. Din aceasta cauza, cu periodicitate, se evalueaza starea educatiei prin teste internationale. Testul european cu cea mai mare relevanta in cadrul tarilor UE este « Testul PISA », in urma caruia au fost masurati un numar de parametri de functionare a educatiei in diverse tari. In aceste clasamente Romania se situeaza in zona inferioara la aproape toti parametrii masurabili, zona superioara fiind atinsa in general la parametrii negativi, (cu unele exceptii ,ex. citirea la varste timpurii). Conform ultimului Raport al Comisiei Europene, jumatate dintre copiii români cu vârsta de 15 ani au dificultãþi de citire ºi înþelegere. Potrivit aceluiaºi document (pe baza unei cercetari efectuate in intervalul 2000 – 2006 ), procentul românilor care nu înþeleg ceea ce citesc (analfabetism funcþional) a crescut de la 41,3% la 53,5 %. Procentul ne plaseazã pe ultimul loc din þãrile europene la ºtiinþa de carte (sa ne fie clar : laureatii olimpiadelor, unii absolventi destepti de le bubuie mintea sunt flori la butoniera , tot mai putini, tot mai plapanzi si veritabile exceptii ca o floare de cactus in pustiu !). Despre invatamantul superior nu vreau sa spun nimic deocamdata, aici este un ” jaf national”,asa ca ar trebui sa se numeasca « invatamantul de dupa liceu » ca « superior « este prea pretentios.

Principala cauza a esecului evolutiei din domeniu poate fi considerata subfinantarea cronica a educatiei chiar daca s-au investit sume importante in dotarea cu echipamente informatice si mijloace de invatamant, in reabilitarea unui numar de scoli si demararea programelor nationale pentru campusuri scolare. Dar problemele educatiei nu stau doar in infrastructura, ci mai ales in modernizare curriculara, perfectionarea resursei umane, salarizare diferentiata si stimulatorie, management performant,…..dar si o materie prima de alta calitate.

Va trebui sa intelegem odata ca nu toti au capacitatea de a deveni savanti ; ca vor deveni savanti numai cei care sunt dotati pentru asa ceva si studiaza fara incetare zi de zi, zi si noapte,noapte de noapte,cei care au inteles ca « un om destept doarme in doua ore cat un prost intr-o noapte intreaga »(Legea nr.17 a lui Luca) ,iar ceilalti,oricat de multi bani ar avea tata,mama,bunicii si chiar ei, raman sa se faca mineri,forjori,matriteri,strungari,taietori de lemne,etc(meserii onorabile) …..pana la cei care devin …..taietori de frunza …..pentru caini !.Nimeni n – a devenit savant pe bani (si tot ce pot sa faca banii) ci dupa minte si munca !

Nu exista stabilitate, sincronizare si predictibilitate legislativa. In lipsa unei strategii si a stabilitatii legislative, la fiecare schimbare de ministru sau de guvern se schimba politicile în domeniu, facand imposibil un cadru predictibil de evolutie, care sa permita investitii, studii de fezabilitate si impact. Mai mult, chiar atunci cand exista legi care realizeaza descentralizarea financiara si a resursei umane (legile 354 si 349/2004), ele nu se aplica. Se stie ca sistemele de educatie sunt inertiale si conservative. Exista un timp indelungat in care aceste sisteme ofera un feedback organismelor de legiferare. Modificarile legislative repetate au facut actualele legi ale educatiei incoerente si nefunctionale. Haosul si si aberatia legislativa au indus nesiguranta si proasta functionare in tot spatiul educational romanesc,iar ceea ce se intampla cu legiferarea educatiei de vreo 5 luni incoace nu este decat un exemplu de „nimeni nu stie nimic”.

Exista o prapastie intre formarea profesionala si piata muncii interne si externe, astfel incat persista un deficit imens de personal calificat in tehnica si tehnologie, constructii, industrie, servicii, inclusiv medicale, in timp ce in piata muncii europene concetatenii nostri presteaza preponderent munci necalificate. Planurile de scolarizare, elaborate de inspectoratele scolare, dar si de trambitatele institutii superautonome de invatamant superior nu tin cont de evolutia pietei muncii interne si externe. Un exemplu: la Bucuresti, 60% din planul de scolarizare pentru anul scolar 20o9-2010 este proiectat in filiera umanista, pentru un segment de joburi in piata muncii de 15-20%, in timp ce in filiera tehnologica si scoala profesionala vor invata 30% dintre elevi si studenti, pentru un segment de joburi de 80% in piata muncii. Nu se practica, cu mici exceptii, pregatirea fortei de munca pe baza de contract de scolarizare între unitati de învatamant si agenti economici sau Consilii locale, pentru ca nu exista un cadru legislativ atractiv corespunzator, dar si pentru ca nimeni nu vrea sa se lege la cap fara sa-l doara.

In ceea ce priveste invatamantul superior,in acelasi ton de care aminteam mai inainte , discrepantele sunt de-a dreptul dramatice,intrucat majoritatea covarsitoare a facultatilor private sunt calate pe invatamant umanist,o caricatura de invatamant economic general(un fel de politica economica primitiva ) si invatamant juridic ( la care se mai adauga facultati si specializari cu nume precum al vulcanului islandez !).Ati vazut facultati private pregatind ingineri veritabili,arhitecti, conteconomisti,specialisti in asigurari,banci si institutii financiare,medici,etc.? Nu ! Dar,cel putin prin prisma unor evenimente publice , „fabrici de diplome” ati vazut cu siguranta.

Educatia pentru adulti este de 10 ori mai slaba decat media europena, fara ca aceasta situatie sa deranjeze pe cineva. Nu exista un cadru legislativ motivant pentru reconversia profesionala a somerilor. Unitatile de invatamant de stat nu sunt motivate in niciun fel sa intre pe piata furnizorilor de servicii educationale pentru adulti, iar furnizorii privati, in lipsa concurentei, nu sunt performanti. Nu exista eforturi sistematice, institutionalizate, de dezvoltare a educatiei permanente. Conform afirmatiilor ministrului economiei, aproximativ 2,2 milioane de oameni din mediul rural nu pot intra pe piata muncii datorita absentei unei calificari. Nu exista mecanisme credibile pentru validarea educatiei informale si nonformale, prin certificarea conformitatii in raport cu referentiale prestabilite si acceptate de pãrþile interesate .

Aceasta este starea generala pe fondul careia noi tot speram sa batem Europa in domeniul educatiei,si inca intr-o specializare deloc usor, stiinta administratiei ! Dar,se pare ca inca n-am inteles doua lucruri: - performanta ,si
- ancorarea invatamantului in realitate.

Intelegerea si acceptarea performantei. Directorul unei mari uzine producatoare de piese auto performante din China,a plantat un afis urias intr-o zona foarte vizibila din curtea fabricii pe care se afla , frumos caligrafiat in mandarina,urmatorul proverb african:

„In Africa,odata cu venirea zorilor,se trezeste gazela.
Ea stie ca trebuie sa alerge mai repede decat leul , altfel va fi prinsa si ucisa.
Tot atunci se trezeste si leul.
El stie ca trebuie sa fie mai rapid decat cea mai inceata gazela,altfel va muri de foame.
Orice ai fi,leu sau gazela,
De cum rasare soarele,i-ati picioarele la spinare.
Pentru ca startul poate fi hotarator” !

Aceasta facea parte dintr-un program de restructurare si reorganizare generala a fabricatiei de maniera sa reziste competentei internationale.Intre ele s-au mai aflat:instruirea si pregatirea profesionala, retehnologizarea,o disciplina a muncii severa,cultivarea atasamentului fata de fabrica,etc. Inca din primul an au inceput sa se vada roadele,iar dupa inca un an s-a cuantificat „pretul proiectului chinezesc”: in perioada 2002-2007 productivitatea muncii a crescut intr-un ritm mediu anual de 17%(repet:17% pe an) iar costul produselor s-a redus de trei ori in cei 6 ani.Si asta in conditiile in care s-a trecut la salarizarea in acord direct,pretul materialelor si serviciilor achizitionate nu a scazut,reclamatiile clientilor sau remediile in garantie au devenit zero.(Sursa: T.Friedman –„Pamantul este plat”)

Revenind la invatamintele proverbului tot n-am reusit sa aflu cine este gazela si cine leul. Am gasit insa recomfirmarea convingerii ca competitia devine tot mai acerba, ca viata insasi este o competitie in care vor fi si destui invinsi.

Evolutia omenirii are totusi o tinta,care ne place sau nu,dar trebuie s-o recunoastem: patrunderea umanitatii intr-o noua etapa,fara frontiere comerciale sau politice,in care,sub dublul efect al globalizarii si revolutiei digitale,rezervele de cunoastere si resursele se interconecteaza oriunde s-ar afla pe mapamond, niveland terenul de actiune ca niciodata pana acum. Desi cunoasterea a avut rolul ei esential in toate epocile,in zilele noastre ea conteaza mai mult ca oricand. De aceea imi sustin parerea dupa care bogatia si bunastarea va gravita in jurul acelor tari care vor face sa functioneze ca lumea cel putin trei lucruri de baza :

(a) - o politica economica deschisa si o infrastructura de conectare cat mai eficienta si mai rapida la platforma lumii globalizate;

(b) - programele educationale adecvate si competentele teoretice care sa permita unui cat mai mare numar de persoane sa inoveze si sa presteze servicii cu valoare adaugata in cadrul acestei platforme;

(c) - o guvernare eficienta – adica politici fiscale adecvate,legi bune in domeniul comertului si al investitiilor,sprijin sustinut pentru cercetare , legi bune in domeniul proprietatii intelectuale si , cel mai important,o guvernare inspirata,priceputa si insufletitoare -, pentru a creste fluxul de schimburi cu lumea globala,cu Europa unita si pentru a-l gestiona eficient.

NOTA: Se retine deci ca aici este vorba de un ansamblu de factori si directii de actiune,dar noi ne vom ocupa in continuare doar de programul educational, aflat in centrul acestor conexiuni.

Dintr-o analiza temeinica a invatamantului vom constata ca punctul nodal il reprezinta scopul invatarii,pentru ce invatam,in ce domeniu vrem sa devenim meseriasi,specialisti,oameni de afaceri,intelectuali cu staif , de fapt unde sa ne putem angaja pe un serviciu usor,frumos,banos si,daca se poate ,care sa ne solicite cat mai putin . Orice s-ar intampla insa,este evident ca marile afaceri vor reprezenta,in continuare,o sursa importanta de locuri de munca pentru clasa de mijloc,concernele si companiile s-au creeat, functioneaza,sunt tabu in toate, dar intreprinderile mici si mijlocii sunt cele care se ocupa de masa angajarilor si a concedierilor pentru ca ele sunt cele mai flexibile si creeaza masa esentiala a veniturilor statului.Cand ele se dezvolta si angajeaza personal,economia este robusta;daca nu se intampla asta,economia intra in recesiune. Si atentie: administratia cu tot ceea ce insemneaza ea,de la salariile bugetarilor,la finantarea invatamantului si sanatatii,a infrastructurii si tot felul de politici publice,concepte,competitii si exercitii de promovare sau administrare se sprijina pe plusul de valoare creat de economie . Asadar,daca e adevarat ca apare un nou mijloc,atunci intreprinderile,firmele,companiile si tot ceea ce produce sau presteaza bunuri si servicii vor juca cu siguranta un rol major pentru ca ele , prin marea capacitate de adaptare potenteaza impactul cu neprevazutul , reduc costurile inovatiilor si ale actiunilor menite sa dezvolte competitivitatea globala si creeaza plusul de valoare pe care se sprijina societate si administrarea ei.

Dupa cum sintetiza Joel Cawlez,unul din strategii IBM ,,administratia,de la Capitoliu pana la inghetata Alasca traieste de pe urma unei uriase cantitati de afaceri derulate de firmele mici si mijlocii,de companii si concerne dar si de mici intreprinzatori (fara confuzii:nu si contribuabili,intrucat ei nu produc ci intermediaza - procesul redistribuirii) , care invata cum sa utilizeze abilitatile globale deja existente,adaptandu-le la nevoile unor comunitati locale (dar si nationale)...Aceasta este localizarea globalului, si suntem doar la inceputul fenomenului. El are un potential urias de a crea valoare noua dar si locuri de munca,,

. Cei care vor avea succes in aceasta activitate vor fi cei care inteleg infrastructura globala emergenta si apoi adapteaza toate noile instrumente oferite de aceasta la nevoile si la cererile locale.Fenomenul va crea o multime de locuri de munca ale clasei de mijloc,iar localizarea globalului va insemna lucratorul independent (freelancer-ul),adica acel lucrator care stie sa faca de toate si inca la varf.Acesta este lucratorul specialist al viitorului care,dupa mai multi ani de expertiza in aceste intreprinderi , sau dupa ce va trece testul muncii de rutina din administratie, va promova in marile companii si concerne si va fi in permanenta ofertat de "vanatorii de capete".

Dar,din pacate , noi si copii nostri nu ne framantam cu astfel de griji. Ne paste un mare dezastru si suntem complici cu totii.Noi nu tinem seama de cum l-am educat in primii ani de viata ; cat poate sau ce inclinatii are copilul ; cum a reusit sa parcurga scoala primara , gimnaziala sau chiar liceul. Nu ! Noi vrem la facultate,daca se poate una care sa sune frumos (diplomatie,relatii internationale,stiinte politice ),sa fie usoara,sa fie mai scurta si „la distanta”- daca se poate chiar pe langa casa. Ce va invata,ce calificare primeste,n-are importanta pentru ca noi vrem un post de functionar,daca se poate pe langa un sef,ceva ispector sau consilier....si lasa ca vom mai vedea noi cu timpul!. Iar la facultate nu sunt probleme,pentru ca profesorii,oricat de mult si-ar calca pe suflet,trag de ei,inchid ochii si-i dau o nota de trecere;altfel,intr-un invatamant total subfinantat salariul lui de mizerie depinde de taxa „marelui student” care pleaca altfel in alta parte. Si in felul asta,in functie de cati bani are tata , face 2-3 facultati simultan , apoi 2-3 masterate ,toate cu profiluri diferite,devenind in final atat de „invatat”ca nu poate sa desluseasca ce specialitate,ce meserie are,ce poate face.

Numai ca se va termina si cu armata de functionari publici, secretare, experti si ajutori ai acestora , cu tot ceea ce inneaca administratia si-i toaca banii, se va termina si cu cei care cred ca pot sprijini scaunul cu diploma in mana , si vor trebui sa lase locul specialistului care munceste inovand,care cauta permanent solutii noi pentru ca viitorul este al muncitorului - intelectual sau al intelectualului-om de stiinta care sa aduca valoare noua , nu sa o consume pe cea creata de altii.

Mulþi oameni confundã neimplinirile lor cu destinul. Destinul nu este legat de noroc; este mai degrabã legat de alegere. Nu este un lucru pe care trebuie sã-l aºtepþi; este un lucru ce trebuie realizat prin buna alegere si foarte multa munca.

Ei,asta este problema fundamentala a invatamantului : care este tipul optim de invatamant in stare sa-i pregateasca pe tinerii nostri pentru astfel de slujbe ,de specialisti polivalenti,de lucratori independenti? Profesorul Alan Blinder de la Universitatea Princeton are o atitudine ferma:” este evident ca toate tarile care-si doresc o viata mai buna , mai mult sau mai putin bogate,mai mult sau mai putin harnice vor trebui sa-si transforme sistemele de invatamant astfel incat sa produca lucratori potriviti pentru slujbele care vor exista efectiv in societatile lor…Simpla furnizare a unor studii mai ample ar fi,probabil,un lucru bun per ansamblu,mai ales daca forta de munca bine instruita ar fi si mai flexibila si ar face fata mai bine activitatii nestandardizate si schimbarii tipurilor de slujba.Dar este departe de a fi un panaceu….Pe viitor,modul in care ne educam copii s-ar putea dovedi mai important decat ce si cat de mult ii invatam!”.

Intr-o astfel de conjunctura este firesc sa ne punem si alte intrebari mai directe,mai dure: cum arata “ educatia optima” de care au nevoie tinerii ca sa se pregateasca pentru locurile de munca ale ale acestui secol?; cum sa procedam ; care este lucrul optim de facut , ce resurse ne trebuiesc pentru aceasta ?.
Eu cred acum ca lucrurile se pun altfel,ca nu ma mai intereseaza ce cursuri si specialitati vor fi urmate, ci mai degraba ce seturi anumite de aptitudini si atitudini vor trebui dezvoltate pentru ca posesorul lor sa gaseasca usor calea de urmat spre noul mijloc.

Sa incerc a le sintetiza:
1. Prima si cea mai importanta aptitudine care se cere dezvoltata in viitoarea societate este capacitatea de “ a invata cum sa inveti” , de a absorbi in permanenta, de a invata pe cont propriu modalitatile noi de a face lucruri vechi sau modalitati noi de a face lucruri noi . Este o aptitudine pe care trebuie s-o cultive orice lucrator intr-o epoca in care multe slujbe sunt expuse in mod constant digitizarii – partial sau integral – si externalizarii,si in care slujbele noi si chiar ramuri intregi de activitate sunt mixate cu tot mai mare viteza.Intr-o astfel de lume,ceea ce va diferentia doua personae intre ele va fi nu atat ceea ce stiu sa faca deja, ci cat de bine stiu sa invete in continuare. Si asta pentru ca ceea ce stim deja sa facem va deveni depasit,perimat mai repede decat credeam.

NOTA : Luati aminte la maxima lui Luca:
„ Nu confundati stiinta cu teoria sau cu practica : omul de stiinta a inventat chibritrul , desteptul iti
face teoria chibritului , in timp ce prostul o aplica practic,fara a o intelege ……si uite asa se face
totul scrum „.

2.Intotdeauna a fost si va fi in continuare un mare avantaj sa resimti pasiune si curiozitate pentru ceva. Eu as completa aceasta aptitudine si as spune ca pasiunea,curiozitatea si perseverenta pentru o anumita slujba,pentru reusita,pentru un domeniu sau chiar un hobi sunt foarte importante.Pentru ca in lumea moderna dispunem de mult mai multe instrumente prin care putem sa ajungem,noi si curiozitatea noastra,mai departe si mai in profunzimea lucrurilor.

Doc Searls,in „Linux Journal”(28 aprilie 2008) este foarte ferm: „In mileniul III , oportunitatile de studiu sunt nelimitate,chiar daca nu beneficiezi de sprijinul scolii,al guvernului,al bisericii sau chiar al familiei.Multe dintre lucrurile pe care trebuie sa le stii sunt la indemana pe”Web”.In plus mijloacele clasice de studiu si informare sunt fara limite”, numai ca „marea stiinta” a computerului este eclipsata de ignoranta utilizatorilor care „mor”dupa jocuri,filme de groaza sau scene sexi”, si nu de putine ori uita de ce s-au asezat in fata computerului si,mai ales,uita sa mai plece.

Sa vedem o relatie:

CQ + PQ > IQ

Iar aceasta semnifica:
IQ – coeficientul de inteligenta – este inca important.
insa CQ – coeficientul de curiozitate si
PQ - coeficientul de pasiune , sunt si mai importanti.

Dati-mi un copil,un tanar care are entuziasm si pasiune pentru invatatura si este curios sa descopere lucruri noi si il voi prefera oricand unuia mai putin pasionat,chiar daca are un IQ mai mare.

“E important sa muncesti”, spune profesorul si omul de afaceri Doc Searls , “dar sa fii curios e si mai important. Nimeni nu se straduieste mai mult sa invete decat un tanar curios!”

3. Pe cea de a treia aptitudine as denumi-o “Interactioneaza bine cu ceilalti” iar asta inseamna sa-ti fie dragi oamenii,sa te simti confortabil in interactiunea sau in relatiile stabilite cu ceilalti ; sau altfel spus,in lumea profesionala sa ai o buna capacitate de comunicare cu colegii ,cu lumea,cu partenerii de afaceri. Evolutia societatii post-2000,ne semnaleaza ca vor aparea o multime de slujbe de mijloc care necesita interactiuni personalizate,calduroase , cu alti oameni – caci tocmai aceste interactiuni personale nu vor putea fi niciodata externalizate sau automatizate si sunt necesare aproape in permanenta intr-un anumit punct al lantului de valori (si,atentie:aici se arata cu degetul direct spre lucratorii din administratia publica,indiferent pe ce treapta a scarii ierarhice au reusit sa se urce). Profesorul American Alan Blinder a exprimat aceasta ideie in cel mai indraznet mod: “Probabil ca,in ciuda a ceea ce am ajuns sa credem in ultimii ani , capacitatile umane vor deveni mai valoroase decat cele ale calculatoarelor.Pana la urma,s-ar putea ca Pamantul sa nu fie totusi mostenit de tocilarii de la tastatura”.Si spunea asta in anul 2000 si parca a inceput deja sa se vada.

4. Ultima tema de aceasta natura la care ma opresc as denumi-o “Echilibrarea capului” sau “O noua gandire: trecerea de la era informatiei la era conceptului” (dupa titlul cartii lul Daniel Pink). Ideia cercetatorilor este urmatoarea: emisfera stanga a capului se ocupa de gandirea secventiala,de redarea exacta si de analiza ; emisfera dreapta are grija de context,exprimare emotionala si sinteza. Pana deunazi,aptitudinile care au asigurat reusita scolara,profesionala si in afaceri erau caracteristice pentru emisfera stanga. Erau reprezentate de talente liniare,logice,analitice,masurate de examene nationale si etalate cel mai bine de expertii contabili ( T.Friedman). Astazi ele sunt la fel de necesare,dar nu mai sunt de ajuns! Intr-o lume intoarsa cu susul in jos de externalizare,inundata de informatie si sugrumata de atatea optiuni,aptitudinile cele mai importante sunt mai aproape ca spirit de specializarile emisferei drepte –simt artistic, empatie,sinteza , viziune globala,interesul pentru dimensiunea transcendenta.

In secolul trecut,masinile au dovedit ca pot inlocui muschii omului.In secolul nostru tehnologiile diverse dovedesc ca pot fi mai performante decat emisfera stanga:pot executa activitatile secventiale,matematice si de calcul mai repede , mai bine si cu mai mare precizie.Dar,pentru a prospera in aceasta epoca, vom avea nevoie sa ne suplimentam capacitatile tehnice foarte dezvoltate cu aptitudini care tin de “calitatea conceptului”si de “calitatea contactului”.
Calitatea conceptului presupune capacitatea de a creea opere frumoase si emotionale,de a detecta modele si oportunitati,de a spune povesti placute si de a inventa lucruri despre care lumea nici nu-si dadea seama cat ii sunt de necesare.
Calitatea contactului presupune capacitatea de a empatiza,de a intelege subtilitatile interactiunilor umane, de a fi fericit cu tine insuti si de a trezi acest sentiment si la altii,de a merge dincolo de cotidian pentru a gasi finalitatea si semnificatia propriei vieti.

Acum sa facem pasul inapoi si sa reluam lucrurile.Daca societatea post 2010 ne impune sa fim buni colaboratori,speculanti,sintetizatori,creatori de modele,localizatori sau personalizatori,iar aceste noi atitudini ne cer , printre altele , sa invatam cum sa invatam,sa adaugam curiozitate si pasiune muncii noastre,sa interactionam bine cu ceilalti, sa ne dezvoltam capacitatea de sinteza,sa inventam si sa facem totul altfel azi decat ieri , atunci ce inseamna exact toate astea din punctual de vedere al educatiei,al instruirii?
Raspunsul il stim cu totii dar il ocolim: sa invatam,sa invatam zi si noapte,sa invatam pana vom sti totul mai bine decat predecesorii nostri , sa perfectionam si sa reinventam stiinta si arta invatarii.

Dar nu va speriati daca va sperie efortul invatarii. Societatea are nevoie si de meserii mai putin licentiate (si sunt atatea meserii frumoase si necesare , precum si oameni care fac arta din meseria lor…retinand insa ca mai sunt si meserii pe care trebuie sa le practice cineva …pentru a trai (dar si pentru noi ceilalti care suntem.......domni).

Eu ma refer in aceasta interventie la acei oameni care isi zic mari functionari,la lucratorii publici,politicieni si administratori toti cu studii superioare,apoi la veritabilii specialisti : medici,ingineri,conteconomisti, experti,consilieri si manageri,profesori,cercetatori,universitari si oameni de stiinta – cei care inventeaza noul si imping societatea inainte,cei care transforma stiinta in factor de productie.

Asta nu insemneaza ca-i ignor pe intreprinzatori,pe oamenii de afaceri. Nuuuu ! Dimpotriva , pentru ei am toata admiratia,iar daca sunt astfel de tineri care au curajul , intuitia,arta afacerilor in sange, ii indemn sa nu se lase,sa nu pregete pentru ca lumea afacerilor are farmecul ei. Chiar daca trebuie sa mai si inveti,sa mai pui si mana pe carte ,dar satisfactia de a fi propriul tau patron,propriul tau stapan merita si ea sacrificii.

Si totusi cocluzia ramane una singura:pana la urma toti trebuie sa invatam. Nu pot totusi sa nu-mi aduc aminte cu durere de urmatorul comentariu de pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali : "O specialista in fiscalitatea incerca sa demonstreze ca ea,cu scoala medie si calificata la locul de munca,stie mai multe lucruri concrete despre administratie decat unul cu studii superioare,si ca atunci cand face ea controale fiscale pe bilant sefii o apreciaza ". Si poate sa aibe dreptate,pentru ca in domeniul asta am intalnit atata ignoranta , si inca incepand de la varful finantelor, incat unele din probleme mai de rutina ............ le rezolva pana si cainele meu,Luca !

Fara alte comentarii . Daca asta este conceptia noastra (sau a unora) despre stiinta si invatare,despre progresul social,despre dorinta de a face totul pentru ca maine sa ne fie mai bine decat azi, atunci ne meritam aceasta soarta.

In lunga mea cariera universitara dar si de afaceri am intalnit mult mai multi oameni,avuti sau destul de nevoiasi , care au exact tipologia clasica enuntata mai inainte : adica orice vietuitoare poate face o facultate (chiar si cainele meu?) ,se gasesc destule facultati usoare , cu frecventa intamplatoare,cu profesori foarte intelegatori astfel incat sa nu le streseze odrasla.Ca ce va mai fi pe urma mai vedem: in practica este altfel,o sa mai invete si acolo,poate gaseste si o relatie de angajare si gata,ajunge mare sef sau poate „il bag in politica”.

Daca am incercat sa le explic ca ar fi bine sa mearga la o universitate care sa le cultive creativitatea, sa le dezvolte abilitatea de a rezolva probleme , sa – i faca pasionati de studiu si,in sfarsit , sa le dea o cultura generala temeinica - cerinte minimale pentru lumea de maine in care ei vor lucra si vor dori sa traiasca bine - m-au lasat in pace si au zis,in mintea lor:”saracu’ ,vezi unde a ajuns daca a invatat prea mult.Nu am eu dreptate cu baiatul meu?” .

Aceasta este „piatra de moara” atarnata de gatul societatii noastre si latul va continua sa ne stranga pana la strangulare,daca nu vom reusi sa intelegem menirea scolii. Pentru ca scoala este agentul mobilitatii sociale , principalul mijloc prin care cetatenii saraci se vor ridica deasupra conditiei lor sociale ; intreprinzatorii vor da suportul profesional strict necesar afacerilor lor ; copiii supradotati,educati inca din primii ani de viata ,crescuti intr-un spirit de disciplina si perseverenta vor ajunge oameni de stiinta,universitari, mari intelectiuali care vor impinge inainte progresul lumii de maine.

Sa nu credeti acum ca toti vom fi bogati,ca toti vom trai bine, daca se poate sa avem de toate dar sa nu facem mare lucru. Nu,va inselati. Lumea de maine inseamna competitie,o competitie cat mai dura in care fiecare,pe treapta lui sociala,va trebui sa fie foarte bun ,de la Ion-paznicul stanii pana la cei ca B.G.-creatorul Microsoft-ului. Restul,nu mai conteaza!

De fapt abia acum putem intelege care este rezultatul competitiei dintre gazela si leu : vor fi invingatori si invinsi, numai ca invinsii nu vor mai fi: ori mor mancati de leu ori mor de foame(ca leul). Si nu ignorati startul;orice amanare sau intarziere compromit finalul!

Cand eram elev in primele clase ale unei scoli pierdute undeva printre dealurile subcarpatilor,bunicul meu m-a atentionat intr-o zi cand plecam spre scoala: dute si invata nepoate , dar invata ca lumea,pentru ca decat sa te vad un intelectual precum popa Stan ,mai bine te vreau un taran fruntas , chiar si fara multa scoala , dar in fata caruia sa-si scoata tot satul palaria!

Si va rog sa retineti : aceasta este experienta unui om de stiinta consacrat , profesor universitar cu peste 50 de ani vechime in invatamantul superior economic,ajuns patron-conducator de firma si putand privi lucrurile de la acest nivel .

De aceea eu am si viziunea mea: Imi aduc mereu aminte de spusele lui Schopenhauer: „Un invatat este acela care a invatat mult; un geniu este acela de la care omenirea invata ceea ce el n-a invatat de la nimeni.” Si slava Domnului ca in Romania sunt si multi care invata cu seriozitate dar si multe genii. Ei sunt speranta noastra si a societatii avansate de maine , pentru ca nivelurile superioare ale conducerii apartin celor indrazneti,care au cunostintele necesare si vointa sa reuseasca,celor animati de dorinta de a scapa cat mai rapid de treptele inferioare ale scarii ierarhice si a intra cu fruntea sus in randul elitelor.
03.08.2010 Cainele Salbatic

Raporteaza abuz de limbaj
cholospin

3 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Botosani

Postat pe: 3 August 2010, ora 08:11

Nu universitatile sunt problema !!! caracterul mizerabil al nostru, al romanilor, ne place barfa, ne place sa moara capra vecinului, ne place sa ne uitam in curtea vecinului, si sa vedem gunoiul din ochiul altuia, suntem un popor care ne-am omorat conducatorul, si nu numai, am mai omorat si alti lideri. Nicolae Iorga, Alexandru Ioan Cuza, etc,etc. Acum analizam faptul ca unii au media 10 si nu stiu nimic sau nu au fost pe la facultate, care este problema ? problema este a celui care are 10 si nu stie nimic pentru ca el va fi aruncat afara din sistem si nu a noastra, piata regleaza forta de munca in orice stat capitalist din lume, mai bine fiecare si-ar vedea barna din ochiul sau si s-ar apuca de treaba decat sa contabilizeze diplomele sau mediile altora. Asta este problema romanilor, in loc sa muncim ne apucam si dam cu barfa. Cand murim, o facem singuri, cand ne nastem, la fel, asa ar trebui sa ne vedem de problemele noastre, ale fiecaruia dintr-e noi, si sa muncim, nu sa asteptam pomana pentru ca nu ne da nimeni. Ie recomand celor care le pare rau pentru faptul ca anumite persoane au o diploma pe ne-merit, sa mearga si ei la facultatea respectiva si sa urmeze 3,4 ani de facultate si sa obtina la fel o diploma cu media 10. Si atunci vor vedea ce vor face cu diploma.

Raporteaza abuz de limbaj
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Ce parere aveti despre universitatile noastre?
Mergi la: