back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Pot sa distrug transmisia la frana de motor?

 


 
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
 
dark_sotto

11 mesaje
Membru din: 2/07/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 22 Septembrie 2009, ora 21:18

Cand ma mai apuca si pe mine ambitiile sportive si gasesc un drum bun si liber, merg mai tare. Ideea e ca la curbe, franez normal, din timp si apoi retrogradez cat este necesar (1-2-3 trepte) pana incepe virajul. Deci franez normal, dar si cu frana de motor. Un prieten imi zice ca daca mai fac asa o sa busesc transmisia. Eu nu prea cred pentru ca teoretic, pun aceeasi presiune pe transmisie/cutie si cand accelerez tare, nu? De ce ar fi rau pentru cutie cand retrogradez in frana de motor, daca oricum pinioanele alea sunt solicitate si cand accelerez?
Voi ce ziceti?

Raporteaza abuz de limbaj
coj_crys

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Iasi

Postat pe: 23 Septembrie 2009, ora 12:12

sfatul meu este urmatorul:indiferent de viteza cu care mergi in momentul in care ai o curba sau un viraj ia din timp piciorul de pe pedala de acc iar cand ajungi sa faci curba sau chiar sa te opresti retrogradezi treapta de viteza concomitent cu frana de serviciu.este recomandata frana de motor deoarece nu solicita placutele de frana iar franarea se face in timp util.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

132 mesaje
Membru din: 4/09/2009
Postat pe: 24 Septembrie 2009, ora 18:11

Poti distruge transmisia dar mai de graba poti distruge distributia(daca e pe curea,daca e uzata etc) si uzezi discul de ambreiaj.Discutiile sunt aprinse si diferite despre cum poti intra in curbe,cum poti realiza frana de motor etc.Eu unul mai bn schimb niste placute de frana decta sa sch un disc de ambreiaj sau mai rau o distributie si unele piese din motor,chiulasa etc.Piesele din transmisie nu sunt la fel supuse efortului cand realizezi frana de motor (sunt mult mai)ca si atunci cand accelerezi.Ca nu cred ca ai un asemenea motor sa-ti sparga cutia cand acc dar iti garantez ca poti rupe transmisia la frana de motor(realizata brusc,mai multe trepte retrogr in ffff scurt timp,bruscarea ambreiajului).Daca ai apucaturi de pilot(si eu am nu e ceva rau) risti pe buzunarul tau.Numai sa nu risti pe viata ta sau a altora.baftaaaaaaa

Raporteaza abuz de limbaj
9am047831

4 mesaje
Membru din: 18/12/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 02:45

Fortele ce actioneaza asupra transmisiei in cazul "franei de motor" sunt mai mici sau cel mult egale cu fortele de accelerare, deci n-ai cum sa distrugi transmisia, doar in cazul in care sari peste o treapta de viteza, iar uzurile ambreiajului sunt aceleasi in ambele situatii; avantajul franei de motor este acela ca nu poti sa ramai fara aderenta (nu derapezi), fapt f.f. util pe gheta sau zapada; n-ai ce sa folosesti frana de serviciu cand alegi varianta frana de motor, ca-ti iei zborul IN DECOR(folosesti ori una, ori alta, sau eventual, alternativ, dar nicidecum SIMULTAN); pana te acomodezi, incearca metoda in locuri spatioase si necirculate; o tona de bafta!!


Fosta membra 9am.ro

16 mesaje
Membru din: 16/08/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 02:48

NU EXISTA NU STRICI NIMIC DIN CONTRA ESTE CEA MAI INDICATA SI SIGURA MANEVRA FRANA DE MOTOR CU FRANA DE SERVICIU

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

16 mesaje
Membru din: 16/08/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 03:02

APROPOS IORDACHE DACA NAI IDEE STAI FRATE ACAS ,ESTI PARALEL CU MECANICA AUTO


cernaianuhoria

6 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 04:46

Este bine sa folosesti frana de motor...nu se strica transmisia stai linistit...este foarte bine sa folosesti ambele frane impreuna daca vrei sa conduci sportiv...obtii performante mult mai bune atunci cand franezi cu frana de motor plus frana de serviciu, poti sa franezi pana la jumatatea curbei, dupa accelerezi, bineinteles manevra trebuie executata repede, am luat sfaturi de la soferi care conduc cateva mii de km saptamanal, cunosc oameni care schimba placutele de frana chiar la 100.000 km pentru ca folosesc foarte mult frana de motor, si nu au avut nici un fel de probleme cu transmisia sau distributia, si eu conduc la fel ca ei si nu am probleme cu masina. Bafta si spor la km ai grija...daca ai chef de condus sportiv...cauta drumuri cat mai libere cu asfalt bun, altfel dai banii pe bucsi, bielete, capete de bara, planetare, suspensii si multe alte chestii sa nu mai zic de cauciucuri!!!

Raporteaza abuz de limbaj
9am066282

61 mesaje
Membru din: 12/06/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 05:49

poti folosi frina de motor oricind numai k sa nu o faci la gama Renault,sunt cutii si motoare turcesti,sunt varza piesele,mai bine rezista batrina Dacia decit un Renault,am vazut Megane,Laguna si altele cu sateliti barbieriti,teapa frantuzeasca,nu mai zic de motoarele diesel de pe Logan si Clio,instalatii electrice praf pe toata gama Renault,o spun k mecanic auto,am vazut destule

Raporteaza abuz de limbaj
9am102443

1 mesaj
Membru din: 1/08/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 07:26

am locuit în franta 5 ani zi de zi , și vreau sa-ți spun ca de la francezi am prins frâna de motor și concomitent cu frânarea de serviciu . nu sa stricat nimic la mașina ,dar în momentul retrogradãrii motorul trebuie accelerat puțin pentru a diminua șocurile la nivelul transmisiei . sfatul meu .... condu cum crezi tu ca e mai bine atâta timp cât nu pui în pericol viata altora

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

56 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Resita

Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 08:20

De la: sotto029697, la data 2009-09-27 05:49:36poti folosi frina de motor oricind numai k sa nu o faci la gama Renault,sunt cutii si motoare turcesti,sunt varza piesele,mai bine rezista batrina Dacia decit un Renault,am vazut Megane,Laguna si altele cu sateliti barbieriti,teapa frantuzeasca,nu mai zic de motoarele diesel de pe Logan si Clio,instalatii electrice praf pe toata gama Renault,o spun k mecanic auto,am vazut destule
dupa tine,mai bine "sa-i impuscam pa e astia de la renault",ca si asa isi bat joc de toate si de toti......,chiar ,ce masina conduci?poate ne lamuresti asa mai bine

Raporteaza abuz de limbaj
BigBosss

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 08:53

La franeri succesisve fara sa fortezi nota prea mult nu sunt probleme ...dar daca retrogradezi brusc si turatia motorului sare pe franare de turatia maxima nominala exista riscul sa distrugi transmisia.Mai ales la masinile cu cai foarte multi (Nu cred ca e si cazul tau).In plus de asta asa cum a zis si cineva mai sus riscul sa distrugi cureaua de transmisie este foarte mare...asta daca nu cumva masina este sa zicem o Vectra 2.0 care are transmisie la distributie pe lant..acolo nu mai are nici un risc major.

Per total e foarte buna frana de motor la mersul sportiv si mai ales la suprafete umede sau cu adrerenta precara.

Raporteaza abuz de limbaj
9am076369

2 mesaje
Membru din: 17/06/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 09:01

pot sa faci frina de motor cind vrei dar depinde in ce treapta o faci frina de motor se face numi in treapta 3 si nu fortezi transmisia

Raporteaza abuz de limbaj
myky_sotto

2 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 09:03

Dark,

Este indicat sa folosesti frina de motor, in acest fel sporesti eficienta frinei de serviciu. Toate astea cu un amendament: ai grija ca socul de turatie pe care care il suporta motorul sa nu fie prea mare:adica daca aveai in treapta a 4-a 2000rot/min, retrogradind in treapta a 3-a, sa ai cam 2000-2200rot/min,in acest fel vei fi sigur ca si socul pe care il primeste transmisia(ambreiaj+cutia de viteze) este unul rezonabil.
In orice caz, aplica frina de motor numai in cazuri de urgenta, fiindca oricit de atent ai fi, transmisia sufera in cazul frinei de motor.

Raporteaza abuz de limbaj
9am094893

1 mesaj
Membru din: 18/02/2013
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 09:22

Salutare,
Frana de motor trebuie folosita doar atunci cand este nevoie, ghetus, derapaj si alte chestii, doar in cazuri extreme. Eu am invatat ca nu este recomandata folosirea franei de motor foarte des. De la tata am invatat ;)

Raporteaza abuz de limbaj
b_io_nut

3 mesaje
Membru din: 22/02/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 10:43

eu conduc saptamanal aproximativ 3500km si nu exista sa reduc viteza fara sa folosesc frana de motor, este chiar recomandata deoarece mareste durata "de viata" placutelor de frana si a discurilor de frana. Hardughia pe care o conduc are un avantaj la frana de motor ...retarderul...ceea cea la turism imi lipseste, si la turism in oras folosesc frana de motor si nu am avut absolut nici o problema.
Folositi frana de motor cat de des puteti nu afecteaza cu nimic autoturismul dvs

Raporteaza abuz de limbaj
b_io_nut

3 mesaje
Membru din: 22/02/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 10:46

Si inca ceva ... nu stiu dak ati observat... numai incepatori la orice reducere de viteza calca ambreiajul, este cea mai mare greseala , acolo se uzeaza ambreiajul cel mai mult
Va multumesc :P

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

132 mesaje
Membru din: 4/09/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 11:18

De la: sotto050750, la data 2009-09-27 03:02:03APROPOS IORDACHE DACA NAI IDEE STAI FRATE ACAS ,ESTI PARALEL CU MECANICA AUTO

Amice sotto te rog completeaza-ti user name-ul.Si in caz ca nu ti-ai dat seama ma refeream la retrogradarile bruste in care se forteaza exccesiv cutia si ambreiajul.Cauta toate posturile mele si o sa ai alta parere si nu am zis nicaieri ca frana de motor nu e buna Pe viitor abtinete de la remarci dinastea FRATE(plm nu stiam ca te am si p tn dar ma bucur).Din experienta vb si daca ai nelamuriri de orice natura ast sa ma contactezi(cu un msg cva)sall


Fosta membra 9am.ro

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 11:25

E bine sa se inteleaga doua lucruri distincte: distributia si transmisia rotatiei motor cutie. Distributia nu este afectata de franele de motor in nici un fel, asta e unul din scopurile transmisiei, a kit-ului de ambreiaj, de a proteja motorul. Atat in acceleratie cat si in frana, motorul este cel care da "tonul". Cutia de viteze este cea care poate avea de suferit cat de cat, insa de fiecare data cand forta este prea mare intre motor si cutie, va fii atenuata prin patinarea ambreiajului.
In concluzie, folositi frana de motor de cate ori este nevoie si stati linistiti, nu afecteaza in mod direct decat "consumabile".

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

132 mesaje
Membru din: 4/09/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 11:35

De la: alias10, la data 2009-09-27 11:25:47 E bine sa se inteleaga doua lucruri distincte: distributia si transmisia rotatiei motor cutie. Distributia nu este afectata de franele de motor in nici un fel, asta e unul din scopurile transmisiei, a kit-ului de ambreiaj, de a proteja motorul. Atat in acceleratie cat si in frana, motorul este cel care da "tonul". Cutia de viteze este cea care poate avea de suferit cat de cat, insa de fiecare data cand forta este prea mare intre motor si cutie, va fii atenuata prin patinarea ambreiajului.
In concluzie, folositi frana de motor de cate ori este nevoie si stati linistiti, nu afecteaza in mod direct decat "consumabile".

Ai dreptate pan la un punct.eu am reusit sa sparg 2 diferentiale de opel senator3.0i.nush cum dar s-a intamplat la o frana de motor.Si daca se intampl o data mai ziceam si eu ,dar de 2 ori deja.....defecte de fabr etc.Si in leg cu distributia rupta la o frana de motor,un amic cu un bmw a reusit.Si inca unul cu o dubita.Cand e sa se rupa ceva,se rupe oricat de gentil esti cu masina.CA E FIER si.....sal

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

132 mesaje
Membru din: 4/09/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 11:43

De la: sotto022728, la data 2009-09-27 02:45:57Fortele ce actioneaza asupra transmisiei in cazul "franei de motor" sunt mai mici sau cel mult egale cu fortele de accelerare, deci n-ai cum sa distrugi transmisia, doar in cazul in care sari peste o treapta de viteza, iar uzurile ambreiajului sunt aceleasi in ambele situatii; avantajul franei de motor este acela ca nu poti sa ramai fara aderenta (nu derapezi), fapt f.f. util pe gheta sau zapada; n-ai ce sa folosesti frana de serviciu cand alegi varianta frana de motor, ca-ti iei zborul IN DECOR(folosesti ori una, ori alta, sau eventual, alternativ, dar nicidecum SIMULTAN); pana te acomodezi, incearca metoda in locuri spatioase si necirculate; o tona de bafta!!

DA,dar la evaluarea ta in leg cu fortele de accelerare si cele de decelerare nu ai dreptate.Am studiat ceva ani T.C.M(univ Transilvania)si pe noi acolo,nenea profesoru,ne-a lamurit in leg cu aceasta problema si...poti face mult rau masinii cu frana de motor,dar si mai mult daca nu o folosesti dupa cum a-ti specificat si dumneavoastra.Bafta all

Raporteaza abuz de limbaj
catalin_gabriel90

10 mesaje
Membru din: 2/07/2008
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 12:00

deloc, in cel mai rau caz supraturezi motorul, frana de motor sa stii...ce rost mai are sa zic si eu, vad ca au zis-o multi e bine sa o folosesti!

Raporteaza abuz de limbaj
Boanta_ady19

7 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 12:30

Pentru ce sa folosesti frana de motor la fiecare franare ? ca sa economisesti un set de placute de 100-150 de lei(in functie de masina si service-ul unde se face operatia respectiva) ,niste discuri de frana pe care oricum evitam majoritatea sa le schimbam cand ni se recomanda si mergem cu ele pana pana trecem de uzura maxima!!
Oamenilor merge-ti cu masina cum crede-ti de cuviinta si in deplina siguranta!!!
Transmisia cedeaza atunci cand se face raliu cu o masina care nu a fost proiectata pt asa ceva!!!......saraca masina lu" tata.....

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

132 mesaje
Membru din: 4/09/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 12:38

De la: Boanta_ady19, la data 2009-09-27 12:30:52 Pentru ce sa folosesti frana de motor la fiecare franare ? ca sa economisesti un set de placute de 100-150 de lei(in functie de masina si service-ul unde se face operatia respectiva) ,niste discuri de frana pe care oricum evitam majoritatea sa le schimbam cand ni se recomanda si mergem cu ele pana pana trecem de uzura maxima!!
Oamenilor merge-ti cu masina cum crede-ti de cuviinta si in deplina siguranta!!!
Transmisia cedeaza atunci cand se face raliu cu o masina care nu a fost proiectata pt asa ceva!!!......saraca masina lu" tata.....


Raporteaza abuz de limbaj
sotto014393

13 mesaje
Membru din: 10/04/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 12:52

imi pare rau, dar trebuie sa te contrazic...cand accelerezi, fotra care actioneaza asupra transmisiei, este cea a motorului...knd faci frana de motor, forta care actioneaza asupra transmisiei este inertia masinii..care la o viteza destul de mare...este f mare. In concluzie, poti distruge transmisia. imagineaza-ti o frana de motor la 100-130km/h schimba a 2-a. motorul o sa fie supraturat, asupra transmisiei o sa se aplice o forta f mare. gandeste-te putin la asta.

Raporteaza abuz de limbaj
ptuptuca

1 mesaj
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 14:06

Toate cu rostul lor:echilibru.
Daca vrei sa testezi masina te duci in a 4-a la 4000 de ture si dai a doua. Sa vezi frana de motor.


AAAA.......inca ceva: de preferat nu masina ta!

Raporteaza abuz de limbaj
A2Racer_Ovi

11 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Satu Mare

Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 14:18

La majoritatea masinilor nici nu poti retrograda daca nu ai redus destul viteza, pur si simplu nu poti baga in treapta respectiva, doar daca fortezi da atunci deja caraie si in timp daca repeti poti distruge cutia plus frana de motor f violenta. Am mai vazut situatia cand un destept a bagat in loc de a4a, treapta2 si i-a urcat turatia pana i-a intrerupt computerul alimentarea cu cumobustibil, undeva intre 6000-7000 ture, nu mai stiu exact, noroc ca nu si-a prajit segmenti, sa nu mai zic de socul care la simtit transmisia. Sincer nu cred ca poti rupe cureaua de distributie daca franezi simultan, frana de serviciu combinata cu frana de motor, atata timp cat cureaua nu are mai multi km decat se recomanda, in gen la benzina 70.000-80.000 km, la diesel nu stiu la cati km ar trebui schimbate, am inteles ca la 50.000km da asta doar din auzite, chiar nu stiu.

Raporteaza abuz de limbaj
9am141464

1 mesaj
Membru din: 11/11/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 14:41

...asta-i tare de tot....;).....!!!:))

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

132 mesaje
Membru din: 4/09/2009
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 15:51

De la: sotto062068, la data 2009-09-27 14:41:13...asta-i tare de tot....;).....!!!:))

Chiar ca....Oricum nu va mai certati baieti si fete,frana de motor are mare imp in timpul deplasarii si v-as ruga daca aveti ex de intamplari naspa in timpul unei frane de motor sa le impartasiti cu noi:gen defectiuni transm,motor,cruci cardanice rupte,sateliti etc.Ar tb sa inv din greselile altora si sa nu ne apucam sa aruncam cu pietre daca cineva e Asa ca bafta,ast istorisiri.Sunt cu geana pe voi

Raporteaza abuz de limbaj
Florin_Nedelea

7 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 16:40

Salut,

Odata ca retrogradarile agresive pun o presiune mai mare decat tractiunea (vezi datele in materie de acceleratie si franare), in plus aceasta presiune vine neuniform. Sunt rapoarte de demultiplicare in care, o frana de motor violenta pune o presiune si de trei ori mai mare decat acceleratia pe cel mai bun moment cuplu al motorului.
Apoi, cutia de viteze este construita pentru a transmite puterea intr-un sens. Precum ai vazut, cutia in sens normal (adica la acceleratie) este silentioasa. Pentru franele de motor orice cutie este mult mai galagioasa, iar acest zgomot trebuie sa il traduci ca o solicitare superioara a sistemului (a pinioanelor).
In concluzie, recomandarea mea este sa utilizezi frana pe disc (ca sa nu mai vorbim ca, daca mergi sportiv, ai nevoie de finetea franarii la pedala de frana). n set de cplacute costa 50 eur, o cutie de viteze poate sa costa de 20 de ori mai mult.
Eu recomand frana de motor doar atunci cand nu ai un ESP bun sau cand ai nevoie de franare indelungata (exemplu coborarea unei pante lungi).
Mult succes si masini bune!

Raporteaza abuz de limbaj
jucan_opc

11 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Cluj

Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 16:42

De la: sotto029697, la data 2009-09-27 05:49:36poti folosi frina de motor oricind numai k sa nu o faci la gama Renault,sunt cutii si motoare turcesti,sunt varza piesele,mai bine rezista batrina Dacia decit un Renault,am vazut Megane,Laguna si altele cu sateliti barbieriti,teapa frantuzeasca,nu mai zic de motoarele diesel de pe Logan si Clio,instalatii electrice praf pe toata gama Renault,o spun k mecanic auto,am vazut destule


eu zic sa te informezi mai bine , lasa tu ce ai auzit de la toti fraierii ,am avut clio 1,5 dci si la 160000 km l-am vandut fara nici o defectiune dar toate reviziile la timp , ulei numa mobil 1 0w-40 full syntetic.toti din auzite stiti foarte multe , si circulati cu autobusu. nu uita sa compostezi biletu

Raporteaza abuz de limbaj
woofer_varza@yahoo.com
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Pot sa distrug transmisia la frana de motor?
Mergi la: