Info
x
Pot sa distrug transmisia la frana de motor?
|
Fosta membra 9am.ro 56 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Resita |
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 16:50
De la: iordache_octavian, la data 2009-09-27 15:51:17De la: sotto062068, la data 2009-09-27 14:41:13...asta-i tare de tot....;).....!!!:)) salutare!poate e vreun "tirist",sa ne spuna si noua,cum foloseste,ce fel si cind o foloseste "frina de motor" la un camion de cursa lunga,ce face saptaminal peste[10 000.....14 000]km
Raporteaza abuz de limbaj |
|
emanuelolteanu 5 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 20:42
Frana de motor este recomandata atunci cand cobori pe o panta de o lungime considerabila sau atunci cand drumul este alunecos si risti sa derapezi.Recomandat este sa folosesti frana de serviciu dintr-un motiv foarte foarte tare: placutele de frana costa 100 lei iar trasmisia 1.000 am spus totul.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Fosta membra 9am.ro 132 mesaje Membru din: 4/09/2009 |
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 21:46
De la: emanuelolteanu, la data 2009-09-27 20:42:54Frana de motor este recomandata atunci cand cobori pe o panta de o lungime considerabila sau atunci cand drumul este alunecos si risti sa derapezi.Recomandat este sa folosesti frana de serviciu dintr-un motiv foarte foarte tare: placutele de frana costa 100 lei iar trasmisia 1.000 am spus totul. Da tati da.Dar incearca sa-i expl asta unui ageamiu cu o super nova ce se ia de toti si da numai comm de...(amicul sotto050750).apropo k sa faci 10000 sau 14000km p sapt cum spunea un coleg e greu din cauza regulam(A.T.P A.D.R A.E.T.P).Pauzele si traficul fac imposibila atingerea acestui target.Acum sa lasam astea si sa revenim.Ceva incidente nu ne poate relata nimeni?
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Dragon 12 mesaje Membru din: 18/07/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 23:01
Cred ca doar un idiot ar schimba in treapta a 2-a la peste 100 km/h...
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Dragon 12 mesaje Membru din: 18/07/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 27 Septembrie 2009, ora 23:06
De la: sotto014393, la data 2009-09-27 12:52:13imi pare rau, dar trebuie sa te contrazic...cand accelerezi, fotra care actioneaza asupra transmisiei, este cea a motorului...knd faci frana de motor, forta care actioneaza asupra transmisiei este inertia masinii..care la o viteza destul de mare...este f mare. In concluzie, poti distruge transmisia. imagineaza-ti o frana de motor la 100-130km/h schimba a 2-a. motorul o sa fie supraturat, asupra transmisiei o sa se aplice o forta f mare. gandeste-te putin la asta. Cred ca doar un idiot ar schimba in treapta a 2-a la peste 100 km/h... Raporteaza abuz de limbaj |
|
A2Racer_Ovi 11 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: Satu Mare |
Postat pe: 28 Septembrie 2009, ora 19:20
Chiar si masina aceea de care am spus, a carei prorpietar ocupat cu vb la telefon accelera puternic in 3 si in loc ca urmatoarea treapta sa fie 4, a dat dn greseala 2, nu a avut absolut nimic dupa socul care l-a simtit
Si-a dat seama ce face doar cand a auzit ca a carait puternic cutia, da totusi a dat drumul repede la ambreiaj(asta n-am inteles de ce). A urcat turatia imediat pana a intrat limitatorul de turatie, a urmat o frana de motor puternica, dupa care a oprit sa vada ce s-a intamplat, nu s-a intamplat absolut nimic(masina respectiva era un Opel). Unpic i-a urcat temperatura la apa dar nu mult Eu am crezut ca si-a prajit segmetii dar n-a avut chiar nimic masina. In schimb stiu cazuri multe in care s-a rupt cureaua(sau curele) de distributie, din cauza utilizarii franei de motor, din cauza ca nu si-au schimbat la timp curelele de distributie. Cutii de viteza inca nu am auzit sa se fii stricat din cauza utilizarii franei de motor.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
ollyvers 37 mesaje Membru din: 25/08/2009 |
Postat pe: 29 Septembrie 2009, ora 01:28
Frana de motor e cea mai sanatoasa metoda de a reduce viteza pentru motor si alte economii(placute frana...).Eu am Dacia papuc 1.9D cu tractiune spate si vreau sa spun ca folosesc frana de motor cam de 60.000km, primi 40.000 nu mai tin minte cum era.
-1.cardanul original l-am schimbat la 34.000km; de atunci n-am mai avut probleme cu noul cardan, tot piesa originala din service-ul Dacia. -2. discurile aproape ca se uzeaza odata cu placutele(made in RO). Aceeasi perioada cu a cardanului e valabila si pentru placute. -3. am facut prostia si greseala sa bag benzina in loc de motorina, fapt care mi-a rezolvat niste cheltuieli aiurea. Treaba e ca motorul urla k o cobra de 30 d ani si pierdea putere sau sufla fum negru. Singura modalitate de a-l opri din urlatura si revenirea la regimul normal era o frana de motor cursiva in 3 viteze...(4-3-2 sau 5-4-3). nu stiu cum, dar pana la urma s-a potolit singura si pot sa o calc normal ca altadata. Normal ca frana de motor se foloseste omeneste, nu pentru raliu sau pentru a inlocui frana de mana! si totodata concomitent cu frana de pedala la nevoie. Raporteaza abuz de limbaj |
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 7 Octombrie 2009, ora 18:51
De la: emanuelolteanu, la data 2009-09-27 20:42:54Frana de motor este recomandata atunci cand cobori pe o panta de o lungime considerabila sau atunci cand drumul este alunecos si risti sa derapezi.Recomandat este sa folosesti frana de serviciu dintr-un motiv foarte foarte tare: placutele de frana costa 100 lei iar trasmisia 1.000 am spus totul.Sa inteleg ca atunci cand coboram o panta mai scurta sau ne apropiem de un viraj calcam ambreiajul si folosim doar frana de serviciu pt. a nu SOLICITA transmisia.... Cred ca nu... Din partea mea nu mai folosi frana de motor deloc, poate asa te va tine masina o viata(daca nu traiesti mult) si schimbi DOAR placutele...
Raporteaza abuz de limbaj |
|
|
|
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 7 Octombrie 2009, ora 18:56
De la: sorin40, la data 2009-09-27 09:01:10pot sa faci frina de motor cind vrei dar depinde in ce treapta o faci frina de motor se face numi in treapta 3 si nu fortezi transmisiaFALS,,,
Raporteaza abuz de limbaj |
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 7 Octombrie 2009, ora 19:06
De la: Florin_Nedelea, la data 2009-09-27 16:40:35Salut,Ai perfecta dreptate in privinta zgomotului,dar, trebuie sa iti spun ca dintii pinioanelor din cuita de viteze nu sunt tratati pe o singura parte, respectiv pe cea solicitata in momentul accelerarii,ci pe ambele parti. Deci... .... nu vad care e problema.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
sotto036177 16 mesaje Membru din: 30/06/2009 |
Postat pe: 2 Aprilie 2010, ora 12:09
Salut Octa ,
Ce mai faci !? Am citit cam tot ceea ce s-a scris despre frana de motor si vrau sa va povestesc ce am patit cam cu doi ani in urma: mergeam catre Arad si la un moment dat alergam dupa un vecin de-al meu care era cu un mercedes C220.Eram cu un golf 4 1,9 tdi.La un moment dat acesta a intrat in depasire la o coloana , am intrat si eu si cu toate ca stiam foarte bine traseul am fortat depasirea stiind ca vine o curba de cca 90 grd stanga. La un moment dat nu am mai putut termina depasirea si am fost nevoit sa intru in coloana deoarece venea masina din fata.In momentul in care am sesizat masina din fata am schimbat treapta 5 in treapta 2 fara frana de serviciu. Cam ce crezi ca am patit ??? Am rupt trenul fix din cutie ,datorita faptului ca s-au spart rulmentii si m-i s-a dezaxat axul.binenteles ca s-a spart si soarele ambreiajului si au sarit toate arcurile din disc. Dupa ce am patit-o am stat si m-am gandit un pic unde am gresit intrucat am ramas in drum si am avut timp sa ma gandesc. Ce facusem de fapt: de la o turatie de cca 3400 ture am ridicat turatia undeva in 5300-5400 sau chiar mai sus. Cuplul motor a fost atat de mare incat trenul fix a transmis socul catre rulmenti iar acestia probabil au avut ceva joc s-au descentrat in carcasa , sau spart si mai departe s-a dus dracu toata transmisia din cutie. In mod normal daca toate erau bine reglate nu s-ar fi intamplat nimic insa nu aveam de unde sa stiu fiin o masina second. In general la drum mai ales atunci cand atac curbele nu franez decat daca am o curba care are un unghi mai inchis de 90 grd si atunci intai pisc un pic frana , reduc in treapta inferioara si apoi atac in forta. In general le abordez cu pedala in blana daca asfaltul este bun si uscat in treapta in care sunt si cat mai aproape posibil de interiorul curbei.Daca este ud atunci reduc o treapta ( numai una si intru tot accelerat la blana astfel incat sa am o aderenta mai buna). Manevra de franare este scurta ( atat cat sa poti aborda o turatie optima la treapta inferioara care sa-ti permita apoi o accelerare deoarece se cunoaste faptul ca la accelerari poti urca in turatii ridicate) si se va face intotdeauna inainte de intrarea in curba ( cand ai cam cca 25-30 metri, schimbarea treptei si apoi accelerare la maxim. Este bine de stiut ca o anvelopa buna iti poate da satisfactii mari , si nu te lasa sa intri in derapaje necontrolate decat daca conduci haotic. In acest moment am pe masina cred una dintre cele mai bune marci de anvelope si o recomand cu caldura ( NOKIAN WR G2 ) este o anvelopa mixta insa se lipeste de asfalt si are o aderenta foarte buna pe orice tip de asfalt. Deci in concluzie cam asta ar fi: nu sariti mai mult de 2 rapoarte si inainte franati o idee sa aduceti turatia unde trebuie pentru a evita problemele care pot aparea in cutie. Despre motor ce sa-ti zic ( din experienta nu am intampinat probleme . In mod normal ar trebui sa reziste deoarece ele sunt concepute sa lucreze pana la turatii de cca. 4000 de ture pe timp scurt fara probleme , asta daca ai un ulei bun si o distributie fara uzuri) Cam astea ar fi si tinand cont de faptul ca maine este Pastele va urez la toti membrii un "Paste fericit" . Raporteaza abuz de limbaj |
|
BigBosss 13 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 6 Aprilie 2010, ora 09:59
La orice motor care are transmisia prin curea se poate distruge motorul daca abuzezi de frana de motor.Dar la cele care au transmisie prin lant (gen modelule de Opel Vectra 2.0 sau Bmw 1,6 si multe altele) nu este nici o problema adica este mult mai rezistent lantul decat cureaua!
Raporteaza abuz de limbaj |
|
9am066282 61 mesaje Membru din: 12/06/2009 |
Postat pe: 6 Aprilie 2010, ora 18:49
nu credeti mergeti in service sa vedeti si voi,gama renault,tren fix rupt pinioane distruse,pistoane topite,etcdak iei renault din franta e altceva,am vazut Megane cu instalatie electr.facuta la Pitesti,intrebati si voi taximetristii,teapa frantuzeasca cu acordul dacia pitesti,eu am opel si volkswagen,apropo feriti-va si de ford,e facut tot in Turcia,am prieteni cu noul mondeo,e varza,cutie schimbata,motor si 2 luni pierdute in service
Raporteaza abuz de limbaj |
|
9am066282 61 mesaje Membru din: 12/06/2009 |
Postat pe: 6 Aprilie 2010, ora 18:59
da,chiar sunt Logan,megane,laguna,clio,cutii sparte,tren fix rupt,sateliti barbieriti,pistoane topite,e adevarat k dak dai a2a la 100km/ora nu se stie,nici batrina dacie nu a avut probl la cutii k noua gama renault turcia,o spun k mecanic,logan diesel si clio diesel,varza,se blocheaza injectoarele,turbine praf si fordul la fel,mai bine auto nemtesti sau japoneze,sau skoda sunt destule,hiunday,kia,toyota ....
|
|
ollyvers 37 mesaje Membru din: 25/08/2009 |
Postat pe: 18 Aprilie 2010, ora 13:29
Celor care insista pe frana normala in loc de cea de motor folosita rational va recomand sa coborati dealul feleacului De la intrarea in Cluj si sa va puneti in practica "strategia" in ciuda panourilor care recomanda frana de motor. Astfel veti deveni myth buster in caz ca supravietuiti pana in oras.
PS: Orice masina merge bine daca ai grija de ea si o intretii! Raporteaza abuz de limbaj |
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 25 Aprilie 2010, ora 17:23
De la: ollyvers, la data 2010-04-18 13:29:47Celor care insista pe frana normala in loc de cea de motor folosita rational va recomand sa coborati dealul feleacului De la intrarea in Cluj si sa va puneti in practica "strategia" in ciuda panourilor care recomanda frana de motor. Astfel veti deveni myth buster in caz ca supravietuiti pana in oras.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
sotto004814 1 mesaj Membru din: 13/04/2009 |
Postat pe: 30 Aprilie 2010, ora 06:47
nu se intimpla nimic cu transmisia la frina de motor
Raporteaza abuz de limbaj |
|
mariuscc1983 75 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Lugoj |
Postat pe: 30 Aprilie 2010, ora 10:29
Cum naiba sa dai a 2-a la 100? Nu iti permite cutia
Raporteaza abuz de limbaj |
|
9am105469 1 mesaj Membru din: 28/07/2009 |
Postat pe: 20 Mai 2010, ora 20:32
Nu va ambalati prea tare cu frana.Prietene,tu nu ai spus ce masina ai?romaneask sau nemtzeasca?
dak ai vro roaba facuta in Romania,poti sa te astepti la orice probleme.eu fac cel putin 3000km pe luna.si nu am avut probleme cu cutia de vit sau cudiscu de ambriaj.nu te stresa prea tarejan bistrita |
|
Radek_Filter_Plus_1 1 mesaj Membru din: 7/11/2015 |
Postat pe: 7 Noiembrie 2015, ora 21:34
nu cedeaza decat piesele slabe la o frana de motor cum ar fi arborele de priza cutie care e subtire cat un deget.Mai cedeaza in timp ambreiajul k dupa ce schimbi inferior trebuie sa dai drumul mai usor la ambreiaj .Folosind frana de serviciu si doar frana care e dotata cu abs te costa mai putin per ansamblu plus k la o reducere de viteza poti calca doar frana fara sa t atingi de ambreiaj deci l ai salvat .Prostia asta cu frana de motor era p timpuri la dacie sau alte masini care nu aveau abs sau esp se folosea iarna k sa nu fuga drumu de sub dacie sa nu se rupa aderenta si de pilotii de curse dar astia iar nu aveau abs si aveau ceva bani deoparte pt reparatii
Raporteaza abuz de limbaj |
|
|
|

Asa ca bafta,ast istorisiri.Sunt cu geana pe voi
Si-a dat seama ce face doar cand a auzit ca a carait puternic cutia, da totusi a dat drumul repede la ambreiaj(asta n-am inteles de ce). A urcat turatia imediat pana a intrat limitatorul de turatie, a urmat o frana de motor puternica, dupa care a oprit sa vada ce s-a intamplat, nu s-a intamplat absolut nimic(masina respectiva era un Opel). Unpic i-a urcat temperatura la apa dar nu mult
.... nu vad care e problema.