Din ianuarie 2023 vor fi noi reguli în cazul comenzilor online

Legea dată anul acesta va reprezenta un volum foarte mare de informaţii pe care ANAF va trebui să îl gestioneze pentru a putea creşte rata colectării ratelor, în contex­tul în care plăţile ramburs încă domină piaţa livrărilor. Fiscul susține că o astfel de reformă impune modernizarea și digitalizarea urgentă a instituției.


„ANAF este dedicată constant iniţiativelor de digitalizare în scopul atingerii obiectivelor instituţiei privind îmbunătăţirea conformării voluntare, combaterea evaziunii fiscale şi creşterea eficienţei colectării, asigurând atât scăderea costului colectării (la nivelul agenţiei), cât şi a costului conformării (la nivelul contribuabililor).

Această reformă abordează nevoia urgentă de modernizare şi digitalizare a ANAF, astfel încât colectarea impozitelor să fie mai eficientă în raport cu obiectivul de a creşte raportul venit - PIB şi de a reduce decalajul fiscal la TVA”, spun pentru ZF reprezentanţii ANAF, potrivit Mediafax.

Clienții online care plătesc ramburs vor fi declarați la ANAF

Datele pe care sunt obligate să le dea firmele de curierat se referă la numărul de înregistrare a comenzii, datele de identificare ale expeditorului, cât și numele și prenumele clientului și adresa acestuia plus contravaloarea bunului livrat.


„Zona de reglementare în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie pentru ca bugetul naţional să poată furniza serviciile publice pe care cetăţenii români le aşteaptă”, a declarat Dan Cărbunaru, purtător de cuvânt Guvern.

Cum a apărut măsura

Conform Guvernului, măsura a apărut din nevoia statului de a colecta mai bine taxele și impozitele. Mai exact, să elimine evaziunea fiscală pe care o fac multe site-uri care vând exclusiv pe Internet și care nu sunt înregistrate la ANAF, în special cele care intermediază vânzări.