Timp de trei luni, clienții vor găsi în magazine prețurile plafonate. Aceasta este decizia mai multor firme mari prin care se dorește atragerea cumpărătorilor. Articolele care costă la fel ca în perioada precedentă sunt semnalate la raft prin diferite culori și cuprind categorii diferite, de la carne la lactate până la produse cosmetice sau de curățenie. Raioanele cu promoții sunt primele care se golesc. Alte magazine „îngheață” prețurile doar la produsele din marcă proprie.
„Din ce în ce mai mulți oameni caută acele culori care înseamnă reduci, acele prețuri care sunt reduse”, a spus un specialist, pentru Kanal D.
Dar totul e o strategie, susțin experții. „Totul este gândit dinainte, așa că magazinele știau cum o să fluctueze prețurile, dacă o să fluctueze, și știu după statistici potențialul fiecărui cumpărător”, a completat sursa citată.
Topul scumpirilor
Primele pe listă sunt gazele, prețul acesta aproape dublându-se în ultimul an. În top urmează uleiul, cartofii, făina și mălaiul. Și pentru combustibil plătim cu aproximativ 40% mai mult comparativ cu anul trecut, iar ouăle, zahărul, peștele și lactatele costă mai mult cu circa 15%.
- gaze + 89%;
- ulei +49%;
- cartofi +42%;
- făină +33%;
- mălai +32%;
- ouă +15%;
- zahăr +15%;
- carne +15%;
- lactate +15%.
Inflația a atins un nivel record
Scumpirile au atins un nivel record luna trecută, iar inflația a atins un nivel de patru ori mai mare față de anul trecut, când inflația era de 3,9%. Mai exact, puterea de cumpărare a scăzut.
Cifrele arată că 9 din 10 măriri de salariu nu acoperă inflația. Îngrijorătoare este situația pentru cei care nu au avut parte de un plus la salariu anul acesta. Leafa românilor a crescut cu 10%, dar nu acoperă pagubele create de majorări.
„Inflația va continua să crească în lunile următoare. Pentru mulți dintre români, mai ales pentru pensionari și cei care își câștigă salariul minim, va fi o misiune imposibilă să își plătească facturile și să aibă ce pune ceva decent pe masă”, a declarat Adrian Negrescu, analist financiar.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Magazinele „îngheață” prețurile la unele produse, pentru a atrage clienții. Specialiști: Totul ține de marketing.