Angajaţii RAR luau mită ca să tolereze probleme grave

Pentru o sumă modică, orice autoturism cu defecţiuni majore trecea de ITP la Braşov. Aproape 500 de mașini care erau adevărate bombe cu ceas, unele dintre ele fără frâne, au luat ITP-ul din iulie și până acum, printr-un sistem de șpagă în care erau implicați angajați RAR și samsari de mașini.

Anchetatorii au aflat în luna iulie a acestui an că inspectorii RAR Brașov cer și primesc bani pentru a închide ochii peste defecțiunile vehiculelor prezentate pentru inspecția tehnică. Banii erau percepuți prin intermediari ai proprietarilor, de la 50 până la 200 de lei pentru vehicul, în funcție de gravitatea situației.


„Ştim că defecţiunile tehnice pe care le avea autoturismele plecau de la lipsa unui bec de semnalizare până la lipsa frânelor. Prin urmare... mai mergeţi pe trotuar”, a declarat Claudiu Sandu, prim procuror, Parchetul de pe langa Tribunalul Brasov.


Luni, anchetatorii au făcut 20 de percheziții la sediul RAR Brașov și acasă la membrii grupării infracționale. După audieri, șase inspectori și patru intermediari au fost reținuți.


„Mie mi se pare că este o inconştienţă în primul rând a oamenilor, a omului de rând. Vorbim de câteva sute de lei un set plăcuţe şi discuri, vorbim de 30-40 de lei costă un furtun de frână, poate 100 de lei o conductă de frână. De ce te-ai duce cu o astfel de maşină şi să încerci să păcăleşti sau să încerci să trişezi? De ce să faci treaba asta ca mai apoi să circuli cu familia într-o maşină care nu frânează eficient”, a spus Gabi Imre, pilot profesionist.


Oficialii RAR Brașov au refuzat să facă orice comentariu privind acuzațiile formulate de procurori în legătură cu corectitudinea actelor de inspecție tehnică periodică. Zece persoane au fost reținute în acest dosar, însă după 24 de ore toți suspecții au fost eliberați. Până acum, Tribunalul Brașov nu a primit nicio propunere de arestare preventivă.