Două facturi la energie electrică în decembrie

„La sfârșitul lui octombrie s-a aprobat în Parlament acea OUG 118 care s-a dat de către guvern pentru compensarea facturilor la energie electrica și gaze. S-a completat în Parlament și s-a dispus și plafonarea.

Deși legea prevedea termen de 15 zile în care trebuia să se elaboreze normele de aplicare a acestei legi, acest lucru încă nu s-a întâmplat. N-avem încă norme, suntem în 24 noiembrie, și în lipsa normelor furnizorii nu știu cum să factureze și cum să aplice această lege și unii au preferat în loc să factureze la valoarea normală prevăzută din contract încălcând legea au preferat să amâne emiterea facturilor. Sper că cel târziu săptămâna viitoare aceste norme să apară.

Problema e că ar trebui să se aștepte acești clienți cărora nu le-a venit factură că în decembrie să primească chiar două facturi. Într-o săptămână – două să vină două facturi că să recupereze acest decalaj din cauza amânării emiterii facturilor", a declarat Zoltan Nagy.


Urmează sacțiuni pentru o parte dintre furnizori?

Întrebat dacă oamenii au fost anunțați despre această situație, oficialul a răspuns că unii furnizori care au decis amânarea emiterii facturii și-au înștiințat clienții pe site sau au făcut anunțuri în presă.

Însă, el a menționat că știe doar de unul singur: „pentru ceilalți probabil nu contează atât de mult clientul și nu dau foarte mult pe comunicarea față de client”. Cât despre posibile repercusiuni pentru acești furnizori, vicepreședintele ANRE a declarat că omisiunea va fi sancționată „dacă se va găsi temei legal”.