Cum funcționează sistemul de semnalizare de la Pasajul Unirii

Se lucrează la montarea unor noi limitatoare de înălțime în Pasajul Unirii, pentru a fi evitate alte tragedii. Autoritățile susțin că va fi cel mai performant sistem de semnalizare a unui pasaj din țară.

Poarta de gabarit va fi montată chiar la intrarea în pasaj și va avea o înălțime de 3,5 metri. Noul sistem va fi complex, astfel că șoferii vor trece mai întâi pe sub mai multe porți de presemnalizare pe o distanță de aproape 160 de metri.

Mai exact, conducătorii de camioane sau autocare vor întâlni în cale trei porți la fiecare intrare în tunel. Pe lângă lanțurile care atârnă pentru a le atrage atenția, porțile vor avea montate și sisteme electronice. Este vorba despre camere video, senzori, dar și un semafor. Toate acestea urmează să fie gata până la finalul lunii în curs.


„E foarte bine să avem sisteme moderne, cu cât mai multe zone de semnalizare, cât mai sofisticat, cu leduri, cu zone sonore și tot așa. Dar din partea de educație rutieră mai face parte un aspect foarte important, și anume educația. Dacă șoferul nu își cunoaște gabaritul propriului autovehicul, riscăm să asistăm din nou la accidente”, a spus Emil Gâtej, specialist trafic rutier, pentru Observator.



Sistem instalat după tragedii

Noul sistem a fost instalat după o serie de tragedii petrecute la Pasajul Unirii, care era abia renovat. În luna decembrie a anului 2022, un autocar plin cu turiști greci a fost prins ca într-o menghină de limitatorul metalic. Un bărbat a murit și alți 20 de oameni au fost răniți. Atunci, primăria a renunțat temporar la limitatoarele metalice, iar circulația a fost supravegheată non-stop de echipaje ale poliției locale.