back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Pornirea la rece

 


 
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
 
pantealaw

15 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 28 Aprilie 2009, ora 07:26

Salutare.sunt Florin si sunt posesorul unei seat ibiza model 2000.Imi poate spune cineva ce se intampla de moare motorul in momentul in care incerc sa plec de pe loc.Mentionez faptul ca sunt zile in care nu ma folosesc de masinutza, dar asta nu constituie un impediment la a porni de pe loc.ma enerveaza faptul ca masina porneste la prima cheie chiar si iarna cand e f rece(aici in Miercurea ciuc ).Se poate sa-mi spuna cineva de ce moare motorul imediat cum vreau sa pornesc de pe loc cu toate ca masina porneste la prima cheie.Nu sunt un priceput in ale mecanicii

Raporteaza abuz de limbaj
florin_orlando80

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 28 Aprilie 2009, ora 10:33

Salut,
La pornire, masina tre lasata cateva minute (2-3) pt.a se "incalzi motorul" chiar si vara. Incearca si va fi bine.

Raporteaza abuz de limbaj
cristianford

22 mesaje
Membru din: 5/03/2008
Postat pe: 30 Iulie 2009, ora 08:24

De la: florin_orlando80, la data 2009-04-28 10:33:29Salut,
La pornire, masina tre lasata cateva minute (2-3) pt.a se "incalzi motorul" chiar si vara. Incearca si va fi bine.

In primul rand "Incalzirea motorului" nu va ajuta cu nimic in rezolvarea problemei. Pot fi mai multe probleme. Ar fi bine sa ajungi intr-un service si sa ceri sfatul unui specialist. Pe de alta parte, chiar si pentru o masina perfect functionala nu este recomandat sa incalzesti motorul, deoarece la pornire, ungerea, mai ales la nivelul distributiei, este usor precara. Tocmai din acest motiv este bine sa pornesti motorul si sa nu il lasi la ralanti, ci sa pornesti usor de pe loc fara sa accelerezi puternic in primii km.

Raporteaza abuz de limbaj
Doar EU.
websasu_florin

12 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 9 August 2009, ora 02:25

ce e masina ta disel sau benzina ?

Raporteaza abuz de limbaj
cernaianuhoria

6 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 9 August 2009, ora 03:31

Iti moare motorul doar la pornire sau in general cand pleci de pe loc la semafoare etc...?

Raporteaza abuz de limbaj
sotto049756

29 mesaje
Membru din: 9/08/2009
Postat pe: 9 August 2009, ora 08:46

la rece eu mai fac si o rugaciune ca sa fiu sigura ca porneste..in rest sunt multumita..daca mai ma tine un an sau 2 macar sa termin ratele!

Raporteaza abuz de limbaj
9am16526

60 mesaje
Membru din: 20/03/2009
Postat pe: 9 August 2009, ora 08:47

Desi nu sunt mecanic auto,iti sugerez sa nu mai faci acestlucru. Pornirea repetata, brusca de pe loc cand masina este rece aduce cu timpul la uzura mai rapida a motorului.Aici concura mai multi factori a.este vorba de dilatarile si contractarile pieselor care intra in contact prin frictiune,Cu cat este mai rece motorul cu atat frictiunea este mai mare pentru ca si strangerile intre organele de asamblare este mai puternica. b daca masina sta mai mult timp, uleiul are timp sa se scurga in baie, La o pornire dupa ce a masina n-a mai fost folosita mai multe zile este bine sa mearga la relanti in jur de 3 minute in asa fel incat temperatura motorului sa ajunga pe la cel putin 60 de grade si intre timp si piesele sa fie spalate in ulei. Cu cat este mai rece vascozitatea uleiului este mai mare si patrunderea lui prin toete orificiile este mai greoaie. Accelerand motorul chiar si in gol nu faci altceva decat sa-i fortezi partile superioare ale pistoanelor arborilor, cuzinetilor.supapelor. Aceste ne mai fiind unse si atunci frictiunea ete fortata. Sa nu uitam ca uleiul are mai multe roluri: de ungere, de compresie cat si de racire. Aceasta este parerea unui nespecialist dar care incearca sa inteleaga un fenomen mecanic. Probabil ca sunt mult mai multe fenomene care concura la aceasta manifestare a motorului tau. Cum ar fi si condensul care apare iarna la diferentele de temperatura.


zalexxx

8 mesaje
Membru din: 23/04/2009
Postat pe: 9 August 2009, ora 09:17

se lasa motorul sa se "incalzeasca" 2-3 minute.. Poate ai si benzina mai proasta.. pleci putin mai turat si iei ambreiajul mai usor.. exista aditivi pentru curatarea inejctoarelor in orice benzinarii.. sa respecti "prospectul".. drumuri bune!!

Raporteaza abuz de limbaj
BigBosss

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 9 August 2009, ora 10:04

Oai in primul rand cand motrul este rece frecarile interne sunt atat de mari icat 25-30% din puterea motorului este practic pierduta. In plus sonda Lambda nu apuca sa citeasca corect toti parametri si sa imbunatateasca amestecul carburant daca tu vrei sa pleci asa repede dupa loc.
Nici nu e recomandat sa faci asta , trebuie macar 30 sec 1 minut sa astepti si tu ianinte sa pleci.Asta pe timp de vara dar iarna macar 2-3 minute...

Raporteaza abuz de limbaj
BigBosss

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 9 August 2009, ora 10:07

P.S. Oricum i-ti recomand sa verifici si la service e posibil sa ai probleme cu aprinderea.

Raporteaza abuz de limbaj
gosser

6 mesaje
Membru din: 23/05/2009
Oras: Cluj

Postat pe: 9 August 2009, ora 11:55

cum sa stai 2-3 min la o masina din 2000? am intrebat si eu un profesor de la AR si asta mi-a raspuns..max 20sec, dupa aceea nu are rost. in 20 de secunde se face presiune in circuitul de ulei si ajunge la toate componentele motorului. si pornesti usor, fara sa ambalezi (fortezi) motorul pana cand acestea ajunge la temperatura de functionare..peste 60-70 grade. stand pe loc ii trebe foarte mult timp motorului sa ajunga la 60grade, mai ales iarna.

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 9 August 2009, ora 12:14

gosser are dreptate , nu are rost sa stai 3 minute sa ti se incalzeasca motoru ca la Daciile vechi , bine acum toata lumea asa e obisnuita ca fiecare a avut Dacie inainte , dar la o masina din 2000 nu are rost , cu alte cuvinte " i alta chestie bre " , daca ambreaju e bun la Seat-u respectiv poti merge linistit la tester , era 50 Ron , ca pot fii o groaza de cauze mai ales la benzina .

Raporteaza abuz de limbaj
belaggyo

4 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 9 August 2009, ora 12:15

Salut! Am sa incerc sa te ajut la problema ta.Masina nu mai are mult oricum fara o verificare bara-bara te mai tine cam 2-3 ani maxim.e bine pt un seat.dak e cea ce cred eu problema ta e f grava.la pornire(cred k ai benzina in 4 cilindri) in blocu motor cand pornesti motorul pistoanele trebuie sa fie pozitionate intr-o anume pozitie(pistonul 1 si 4 sunt in sus cu supape etc iar 2 si 3 jos),dak acest lucru nu se intampla iti moare motorul sau mai rau.faptu k pleaca lacheie ai aprinderea f buna dar tocmai deai dak iti moare knd vrei sa pleci cred k ai o problema mai mare motoru cedand si isi pozitioneaza singur cilindreea ca pe urma fiind in pozitie poti sa pleci.oricum io zic sa te duci la un mecanic bun dak esti din buc poate vi la mine dar sunt scump io....

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 9 August 2009, ora 12:20

si nu se numeste Pornire la rece ci numai La pornire . Pornirea la rece sunt operatiile facute la o masina pentru a o pornii fara a cupla demaroru.

Raporteaza abuz de limbaj
sotto049756

29 mesaje
Membru din: 9/08/2009
Postat pe: 9 August 2009, ora 12:36

da sufa nu ai ca sa te traga cineva?

Raporteaza abuz de limbaj
savyn

2 mesaje
Membru din: 16/04/2009
Postat pe: 9 August 2009, ora 13:24

Ar putea fi si ambreiajul de vina. As putea sa zic multe dar la service e cel mai bine ;) cu riscu sa-ti gasesasca si alte boli.

Raporteaza abuz de limbaj
9am063382

1 mesaj
Membru din: 31/05/2009
Postat pe: 9 August 2009, ora 16:06

eu as zice k dak e motor diesel s-ar putea sa fie depunderea de parafina...ceea ce eu am rezolvat prin umplerea unei sticle de motorina in care am introdus furtunu ca sa "suga" diret de acolo.(insa era vorba de un VW Jetta din 87 si aveam acesi probleme doar iarna si intradevar masina mai si statea cateva zile sapt uneori)...insa ai putea sa ceri parerea unui specialist.Numa bine!

Raporteaza abuz de limbaj
sorinb22

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 9 August 2009, ora 17:00

eu folosesc aditiv de la metabond (se folosesc doze mici respectiv un flacon de 250ml ajunge la 1 tona de combustibil) pentru detalii viziteaza www.metabond.info.ro

Raporteaza abuz de limbaj
sorinb22

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 9 August 2009, ora 17:00

eu folosesc aditiv de la metabond (se folosesc doze mici respectiv un flacon de 250ml ajunge la 1 tona de combustibil) pentru detalii viziteaza www.metabond.info.ro

Raporteaza abuz de limbaj
ady_alecs

5 mesaje
Membru din: 9/03/2009
Oras: Buzau

Postat pe: 10 August 2009, ora 00:16

indiferent daca e dacie sau seat din 2000 motorul tot trebuie uns...iar temperatura la care un motor functioneaza la parametri normali este de peste 60-70 grade;deci daca lasi motorul un pic sa se incalzeasca si sa se ridice uleiul e ok, indiferent de e vara sau iarna, e recomandat...poate fi o problema carburantul, insa nu si injectoarele.knd apar defectiuni la injectoare sau la pompa de injectie se cunoaste si atunci knd pornesti motorul.daca insa motorul porneste super bine, ar fi bn sa iti verifici piciorul cu care manevrezi ambreiajul, sau chitul de ambreiaj...dar daca zici k e din 2000 masina, du-o la un tester.si calculatorul iti spune ce are.

Raporteaza abuz de limbaj
ondin666

204 mesaje
Membru din: 22/12/2008
Postat pe: 10 August 2009, ora 09:33

De la: sotto049756, la data 2009-08-09 08:46:52la rece eu mai fac si o rugaciune ca sa fiu sigura ca porneste..in rest sunt multumita..daca mai ma tine un an sau 2 macar sa termin ratele!


pai ce marca de masina conduci de ai devenit asa de religioasa?

Raporteaza abuz de limbaj
neghina_liviu

7 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 10 August 2009, ora 09:40

Eu am un Logan si in cartea lui chiar se specifica ca nu este recomandat sa stai cu motorul pornit sa se incalzeasca . Parerea mea este sa vizitezi un service .
Mii de km fara probleme .

Raporteaza abuz de limbaj
9am078463

1 mesaj
Membru din: 28/11/2009
Postat pe: 10 August 2009, ora 23:42

Cu cat este mai rece motorul cu atat frictiunea este mai mare pentru ca si strangerile intre organele de asamblare este mai puternica.

fals

deoarece la caldura orice lucru se dilata si la rece se contracta.

Raporteaza abuz de limbaj
mag200488

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 12 August 2009, ora 01:00

nu intotdeauna ajungi bine daca te iei dupa carte;cate o data chiar si la service primesti sfaturi si indrumari gresite... .scopul e clar, (daca te pricepi cat de cat) sa revii la reparat (scopul service-ului) si sa cumperi piese (scopul producatorului) e un circuit in care vrem nu vrem cutotii ne invartim.oricum plecarea de pe loc cu motorul ''rece''(neincalzit) catusi de putin duce in timp la defectiuni majore.cei ce nu cred si vin cu fel si fel de argumente contra se vor lamuri in timp.''vorba aia'' ''pana nu dai cu capul de pregul de sus nu o sa il vezi pe cel de jos''.bafta multa;)

Raporteaza abuz de limbaj
9am16526

60 mesaje
Membru din: 20/03/2009
Postat pe: 12 August 2009, ora 10:06

De la: sotto034348, la data 2009-08-10 23:42:47Cu cat este mai rece motorul cu atat frictiunea este mai mare pentru ca si strangerile intre organele de asamblare este mai puternica.

fals

deoarece la caldura orice lucru se dilata si la rece se contracta.

tocmai din motivele date de tine afirmatia de mai sus e adevarata si nu falsa asa cum sustii.Daca veri sa desfaci doua piese care se intrepatrund si care sunt intepenite trebuie sa le incalzesti,nu sa le bagi la gheata,Ca atunci n-ai sa le mai desfaci nici o data.Dar la cei 20 de ani ai tai n-ai d unde sa stii. Mai trebuie sa te coci putin

Raporteaza abuz de limbaj
adimc

2 mesaje
Membru din: 21/03/2009
Postat pe: 14 August 2009, ora 19:00

dupa ce am citit toate parerile si am cugetat sunt sigur 100%ca pot sa te ajut.nici calitatea uleiului nici temperatura motorului,frictiuni sau alte prostii nu sunt cauza problemei tale.problema este piciorul tau sting.nu te duce la "specialisti"condu mai mult si mai des si problema va dispare de la sine.cred ca imi vei multumi mai tirziu ca nu ai cheltuit bani degeaba.

Raporteaza abuz de limbaj
9am105779

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 24 August 2009, ora 12:18

fratilor, nici unu (macar din curiozitate) nu si-a citit manualul masinii :) vis-a-vis de pornire, e naspa cu motorina fara aditivi si minus multe grade, ca se face gel...in rest, la benzina, nu e nici o problema, si mai mult decat atat cand pleci de pe loc, incalzesti toate componentele masinii, nu numai motoru, ca masina ta nu e un motor cu scaun, deci, pleci imediat de pe loc, usor fara sa il fortezi, conform manualului in primele minute dupa pornire, morotul va consuma ~ 40% iar dupa ce atinge temperatura de 90 grade intra in consumul normal ( de asta nu sunt recomandate traseele scurte, tinand cont de economia de combustibil )...in rest, dupa ce a atins 90 grade, pedala la fund fara frica :D

Raporteaza abuz de limbaj
9am105779

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 24 August 2009, ora 12:24

btw, cei cu explicatiile ingineresti auzite pe la prieteni, credeti ca sunt proiectate componentele folosind tehnica "ce-o fi o fi" ?? Sau, oare, s-au gandit oamenii aia la faptul ca poate o cumpara unu din siberia o ibiza, si sa-i mearga si lui, s-o fi gandit macar la asamblari (ex, ajustaje) sa foloseasca acelasi material pentru ca atunci cand una (ex. alezajul) isi reduce dimensiunea din cauza temperaturii, la fel si cealalta (ex. arborele) pe langa faptul ca, domnilor ingineri, cu cartea in brate calculele de rezistenta frecare si orice vreti, se fac pentru temperatura "camerei" standardizata de 22 grade :) pentru a proiecta un motor sau orice pe planeta, se introduc factori de corectie care sa tina cont de temperatura, pentru a putea intelege, teoretic ce se intampla :) asa ca....vascozitate, nevascozitate, frecari mari, se intampla, dar cu siguranta sunt in parametrii de functionare :)

Raporteaza abuz de limbaj
pantealaw

15 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 25 August 2009, ora 20:17

da.multumesc mult oameni buni pt raspunsurile voastre.si acum,eu fiind cel care am deschis subiectul acesta, am datoria, cel pution morala. sa va spun cum decurg lucrurile.cum spuneati mai sus important e sa te documentezi putin si vei gasi solutia problemei.ei bine.am inceput cu diferite forumuri si am continuat cu carti, cu cerutul parerilor de la specialisti si am ajuns iun fin la a-mi cumpara un program cu cablu cu diagnoza cu tot.pew forumuri de specialitate am cerut parerea mai multor persoane sa vad ce pot face cu ibiza mea.am primit diferite pareri pan a in cele din urma am acceptat sa urmez cele spuse de majoritatea colegilor de forum seat.am avut ceva probleme cu clapeta de acceleratie si cu furtunul acela vacuum de servo-frana.mi-am schimbat furtunulvacuum si mi-am scos clapeta de acceleratie si am curatat-o si pus-o la loc.toate bune si frumose, masina a pornit fara probleme doar ca problemna nu era pe deplin rezolvata.asa am ajuns ca la recomandarea unui coleg sa-mi cumpar un cablu OBD II cu program cu tot si asa am reusit sa-mi recalibrez clapeta de acceleratie si sa-mi sterg codurile de eroare din calcul masinii.totodata am avut probleme cu imobilizatorul masinii, acesta fiind principala cauza a faptului ca murea motorul masinii.asa ca am reusit in cele din urma sa rezolv problema.dar e foarte adevarat ca in orice vreme sa pornesti motorul si daca e posibil sa pleci imediat de pe loc pentru ca motorul se incalzeste in timpul mersului.bineinteles ca trebuiesc evitate turatiile mari.acest lucru apare in cartea service a masinii plus multe alte uinformatii utile.

Raporteaza abuz de limbaj
pantealaw

15 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 25 August 2009, ora 20:25

De la: sotto049756, la data 2009-08-09 12:36:08da sufa nu ai ca sa te traga cineva?


multam mult dar nu am nevoie de asa ceva ......masina e foarte bine intretinuta...........reviziile sunt facute intotdeauna la timp si in service de specialitate.ideea e ca masina asta ocups un lo9c important in sufletul meu si nu imi este mila sa scot un vbanut din buzunar si sa-i dau ce ii mai bun(aditiv ulei, benzina de calitate, ulei, filtre etc.).ideea e ca am avut probeleme minore cu anumite lucruri pe car ecei de la servicxe nu stiau.si anume, daca ascoti bornele de la baterie ti se deregleaza printre altele clapeta de acceleratie care iti da simptomele pe care le-am avut eu.am fost cu masina la trester si am rezolvat problema in 15 minute plus ca mi-am cumparat eu un vag com cu cablu de diagnoza cu tot.deci nu de sufa e nevoie ci de oameni care sa se priceapa.

Raporteaza abuz de limbaj
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Pornirea la rece
Mergi la: