Info
x
Alimentare cu gpl - avantaje si dezavantaje
|
9am164012 1 mesaj Membru din: 29/10/2009 |
Postat pe: 7 Decembrie 2009, ora 11:43
consum mic,pret bun,dar peun trabant 601L se poate monta?
|
|
mx81 3 mesaje Membru din: 27/11/2008 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 9 Decembrie 2009, ora 06:51
Nu se monteaza GPL pe motoare racite cu aer .
Raporteaza abuz de limbaj |
|
calomfir 3 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 7 Februarie 2010, ora 16:06
Nu vei trece de revizie cu o instalatie GPL montata pe motor racit cu aer decat in conditi mai mult decat speciale .Eu am avut Oltcit alimentat cu GPL aproape 8 ani.Trecerea GPL -lui din lichid in gaz se facea prin intermediu unei tevi sudate direct pe galeria de evacuare.
In fapt la fiecare revizie dadeam jos instaltia , faceam revizia dupa care o puneam din nou .Cap coada cheastia asta imi lua aproape doua dupaamieze.Am sfarsitprin a da Olcitul la Rabla si mi-am luat un Matiz cu GPL din fabrica. Ca sa concluzionez. Da stii ceva meserie poti sa-ti pui si pe Trabant numai ca daca intalnesti ceva baieti cu ochi albastri vei avea sigur probleme dace se prind. Raporteaza abuz de limbaj |
|
uzzy1120 1 mesaj Membru din: 26/04/2010 |
Postat pe: 26 Aprilie 2010, ora 21:10
vreau sa montez un gpl pe un golf 4 dar multi zic ca distrug motorul.Ce parere aveti?
Raporteaza abuz de limbaj |
|
9am_1068 5 mesaje Membru din: 28/11/2012 |
Postat pe: 6 Decembrie 2012, ora 12:39
O parere foarte buna! Vad ca p-aici, mai multi isi dau cu parerea, dar nu au avut tangente cu asa ceva. GPL-ul este , dupa cum se spunea la lansarea Loganului pe GPL, combustibilul ideal. Se exclude pericolul de orice fel, privitor la butelie.Nu e adevarat c-ar distruge motorul sau supapele, acesta fiind mult mai multumit de gaz, decat de benzina. Gazul, chiar la pornirea la rece ( si la -15 grade), nu va iesi lichid, ci mai repede va ingheta la electrovalve, unde va bloca iesirea catre galerie. Daca primele rotatii nu ajuta la pornire, e inutil sa se mai incerce pe gaz. De aceea se recomanda pornirea pe benzina, care si ea, la motorul rece (pe carburatie), nu e asa de mult pulverizata, ci e lichid care spala cilindrul, ardere incompleta, depuneri de gome, calamina si alti compusi, pe care GPL nu-i are. Legat de scaderea puterii, iar e o parere. Daca fiecare are putina imaginatie si-si intretine masina cu simt de raspundere, mai si citeste, poate sa ajunga cu gazul, la aceeasi performanta ca si benzina. Eu am dat pe un forum, un buletin de analiza al gazului, pentru a demonstra calitatile lui. Daca la intrarea apei (sau iesire) in acel plaman, vaporizator, plosca ,sau oricum ii mai spuneti, ati pune o diuza pe furtun (diametrul exterior de 16, gaura de 3-maxim 4mm, lungimea de 16), s-ar obtine doua avantaje mari. Unul ar fi cresterea puterii, pentru ca va intra gazul mai concentrat (neexpandat), si altul, caldura pentru interiorul masinii, va reveni la cotele anterioare instalarii gazului, si nu se vor mai forma depuneri in calorifer, datorita lipsei circulatiei lichidului prin el. Pentru ca sunt doua circuite paralele, lichidul va trece mai greu prin fagurii radiatorului, ceea ce favorizeaza si depuneri de rugina si alti oxizi. Diuza va reduce circulatia prin vaporizator, tinandu-l mai rece, si favorizeaza trecerea prin calorifer. Spune cineva, ca consuma mai mult la ora , decat la chilomrtu. Vaporizatorul trebuie si el adaptat la tipul de motor, fapt care cei ce instaleaza, nu stiu sa-l faca, si ar necesita si timp, apoi nici reglajul nu-l fac pe placul si interesul tau. La Buzau (ca acolo era mai ieftin), cineva pune pe masina , un golf3, o instalatie , care consuma 24% gaz. Dupa ce i-am facut toate cele prost facute, s-a redus la maxim 10%. Ei se apuca sa regleze si culbutorii "pentru gaz". E si asta o tampenie. Vaporizatorul, are un arc, care impinge membrana ce deschide ultima valva, deschidere sub actiunea vacuumului creat in galerie. Daca arcul nu e adaptat la acea forta de absorbtie (un rol asemanator il are si surubul de reglej de pe furtun), membrana va fi atrasa la maxim, de la primii mm de deschidere a clapetei de acceleratie, deci gaz la maxim, si aer putin. Cu cat deschiderea acceleratiei e mai mare, se mareste debitul de aer. si creste puterea dezvoltata. Asa se explica consumul la ora. Pai, asta ne trebuie? Corect, debitul de gaz, trebuie sa creasca concomitent cu cel de aer. Un arc potrivit (in cazul vaporizatorului de Marini),va fi usor deschis la inceputul cursei acceleratiei, si din ce in ce mai greu, pa masura ce se comprima,ca la o deschidere maxima a clapetei, si valva sa fie tot aproape de maxim. E un reglej si pentru tensionarea arcului, dar de multe ori e inutil chiar strans la maxim, daca nu se actioneaza cu logica.
Ar fi multe de spus, dar ca o concluzie, gazul e mai curat, mai sigur, mai nepoluant si pentru motor si aer, mai ieftin, usor de intretinut. Cine nu-i convins, sa citeasca pe forum dacia clasic, toate sfaturile mele, legate de reglajul gazului, sau mes ID nelute. Raporteaza abuz de limbaj |
|
Dascalu_Catalin_1 1 mesaj Membru din: 11/04/2013 Oras: ALTA LOCALITATE |
Postat pe: 11 Aprilie 2013, ora 21:31
De la: Felicis, la data 2009-02-16 20:22:49si treaba cu segmentarea mai rapida tot o aberatie este cei care au patit asta au facuto doar din cauza ca sau dat mari ca iauite cum merge direct pe gaz pornirea si siau zis in sinea lor ca de ce sa mai dea bani pe benzina daca tot porneste pe gaz.(La o exploatare corecta chiar durata pana la refacerea motorului este dubla sau chiar tripla fatza de folosirea pe benzina)Motive 1 gazul nu formeaza calamina.2 nu dilueaza uleiul motor.3.miscibilitatea gazului cu aerul este mai buna.(amestec mai bun)etc PS si la benzina starea benzinei in camera de ardere tot sub forma gazoasa trebuie sa fie nu lichida.Rolul vaperizarii benzinei la carburator il joaca asanumita pata calda.La injectie injectoarele sunt in asa fel creeata sa pulverizeze foarte fin benzina incat sa se vaporizeze instantaneu. Raporteaza abuz de limbaj |
|
9am_5332 1 mesaj Membru din: 8/07/2015 |
Postat pe: 8 Iulie 2015, ora 14:23
Anul trecut am acchizitionat un Hyunadai Elantra XD/1,6 (107cp) din 2006 cu 68000km la bord. Am montat pe masina instalatie GPL Landirenzo cu injectoare acchizitionate separat pentru motor de 2000. Va spun ca functioneaza mai bine pe gaz ca pe benzina, trage mai bine in sarcina ( te duci in 160 fara probleme daca vrei ).Am montat bujii DENSO speciale pentru gaz. Nu vad ce probleme sa para la masina. O singura problema am, dupa vreo 15.000km masina a inceput sa aiba pornirea grea la rece indiferent ce temperatura este afara. Instalatia este secventiala deci pornirea se face numai pe benzina. Voi ce parere aveti, s-ar putea sa fie un sezor.....in ceea ce priveste functionalitatea pe gaz merge OK ...eu parcurg aprox 120km pe zi si din septembrie pana acum aproape ca am scos instalatia prin diferenta de pret. Va rog sa imi raspundeti....... Raporteaza abuz de limbaj |
