back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Probleme la pornire

 


 
Pagini: 1 2 3 >> Sari la pagina:
 
ratzoi_bolund

9 mesaje
Membru din: 28/10/2008
Postat pe: 29 Octombrie 2008, ora 11:33

am un renault laguna din '99 si de o vreme incoace am probleme la pornirea motorului. De exemplu are momente cand porneste la prima cheie si alte dati cand ii dau 10-15 chei si tot nu porneste. Mentionez ca motorul e de 1,6L si 16v. Am fost cu masina pe tester si apare o eroare " lipsa oxigen motor". Am schimbat filtrul de aer si tot asa face . Am primit o sugestie :de a schimba bujiile , dar masina nu are asa ceva , are bobine de inductie . Daca mai are cineva vreo sugestie , sunt dispus sa ascult !!!!


Fosta membra 9am.ro

2 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 23 Noiembrie 2008, ora 11:35

Salut ! Bineinteles ca are bobine de inductie. Dar ce sa faca bobinele cu curentul inamgazinat? Il transfera la bujii, unde se se "intampla" scanteia => are sigur bujii daca e pe benzina. Chiar daca ar fi pe motorina, tot ar avea niste bujii care se incalzesc... e putin diferit sistemul fata de benzina. Ai putea incerca totusi sa schimbi bujiile, dar nu cred ca asta e cauza principala.

Raporteaza abuz de limbaj
danchiriacmecanic

6 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 23 Noiembrie 2008, ora 15:46

problema la masina ta este din chip-ul immobilizer,adica dispozitivul antiefractie (alarma)montat de catre fabricant
urmareste led-ul rosu de pe tabloul de instrumente,sau daca in clipa actionarii demarorului clipeste engine check-ul(un bec galben cu o diagarama pe el)inseamna ca nu ai autorizatie de start si masina nu porneste.
daca masina are cheie lunga doar dimineata,schimba bujiile,sigur ca are bujii,doar la asta serveste bobinele acelea:))))


hunter_sotto

1 mesaj
Membru din: 22/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 23 Noiembrie 2008, ora 17:46

SAlut, daca baietii de la service au pus-o pe tester si au gasit eroarea trebuiau sa-ti spuna clar si de unde vine, nu doar sa-ti dea o sugestie; Parerea mea este , daca totusi ti-au dat aceasta sugestie, sa verifici distanta electrozilor bujiilor (deduc ca ai un motor pe benzina)si sa le cureti cu o perie de sarma; Daca iti permiti le poti si inlocui; Ar fi imortant sa ne spui cum merge maina dupa ce porneste, are un mers normal, trage bine, sta la relanti, consuma mult sau mai putin, etc; astept vesti in sensul asta; Vezi ca filtrul de benzina sa fie si el schimbat;

Raporteaza abuz de limbaj
bogdan_a_lucian

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Pitesti

Postat pe: 24 Noiembrie 2008, ora 21:12

Cred mai degraba ca pana de pe tester e legata de sonda de oxigen (si nicidecum de o lipsa de oxigen a motorului - nu are cum sa existe asa ceva, softul ar putea detecta doar o presiune de 1013 mb caz in care captorul de presiune ar fi defect, sau o presiune colector prea mica in cazul in care corpul clapeta ar fi defect).
In cazul in care sonda nu mai lucreaza, strategia de pornire a motorului va trece intr-un "mod degradat". In acelasi timp ar trebui sa ai aprins pe panoul de bord un beculet galben in forma de un motor cu o elice in capat. El are 2 stari: daca doar ramane aprins poate fi un defect care nu pune in pericol motorul in perioada imediat urmatoare. Daca el clipeste, este un defect grav de aprindere, bujii, injectoare defecte, fise care sunt intrerupte (cu toate ca s-ar putea sa ai bobine asa-numite "creion" caz in care fisele lipsesc (fise - cablul de legatura de la bobina de inductie la bujie)). Te sfatuiesc totusi sa procedezi in felul urmator:

-curata bujiile cu o perie, la fel si senzorul de pozitie pct. mort superior (se afla montat pe carterul cutiei de viteze in dreptul volantului motor). Ai nevoie doar de o cheie de 10.

-schimba sonda lambda, cea din fata catalizatorului, spre motor (daca masina e Euro 3 sau mai recenta, ea va avea 2 sonde, amonte si aval).

-daca tot nu da rezultate, cauta pe cineva care are un soft de diagnostic recent si actualizat (CLIP in reprezentanta Renault sau si mai bine, DDT 2000).

Multa bafta si astept vesti.


ratzoi_bolund

9 mesaje
Membru din: 28/10/2008
Postat pe: 26 Noiembrie 2008, ora 16:26

motorul e pe benzina si nu se aprinde nici un martor pe bord.cei din reprezentanta, ca la ei am dus-o nu stiau ce eroare este aia deoarece nu au mai intalnit-o. O problema ar fi si modul in care merge motorul: la relanti-are momente cand se tureaza singur si dupa 15-20 min. de la pornire ; iar in mers trage destul de greu , adica apas pedala de acceleratie si nu este nici o reactie decat dupa2-3 sec. plus ca la consum imi cam face vartejuri in rezervor, adica in oras consuma cam 12-14 l/100 km, iar in extern 9-10L/100km la o viteza de 90-100km/h .iar acum intrebarea de 1 milion : unde sunt bujiile , daca eexista ? sub bobine?


mariuscc1983

75 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Lugoj

Postat pe: 26 Noiembrie 2008, ora 16:40

Ar fi interesant daca cei care ti-au spus de eroare sa-ti fi rescris softul din nou, asa vei afla daca este o problema electronica sau una mecanica si reala. daca eroarea apare din nou pe acelasi lucru ar trebui sa testezi fiecare piesa ce are legatura cu problemele intampinate. Daca spune altceva va trebui sa schimbi computerul.

Raporteaza abuz de limbaj
andu_012

20 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 9 Decembrie 2008, ora 23:23

toate mash au bujii, bujiile sunt pe o laterala a motorului, in chiulasa, sunt acoperite de fishe, vezi unde sunt 4 cabluri paralele(ca sa zic asha) care intra in motor, alea se scot si akol sunt bujiile, numa sa nu scoti injectoru, nu stiu cum arata la tine da la unele cine nu stie le mai poate incurca


Evo Lancer IX 4 life
titidan1959

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 21 Decembrie 2008, ora 08:05

pe cutie indreptul volantei se gaseste un senzor PMC il curati de pilitura s-au il inlocuiesti/www.sotto.ro/comunitate/forum/post_reply/1881.html#


valeriu_ghinea

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 21 Decembrie 2008, ora 13:10

am ford focus TDCI 1800 din 2004,de cand sa lasat frig a inceput sa faca figuri dimineata,i-am schimbat bateria si a doua zi iar abia la a 3 cheie,am schimbat bujiile 2 chiar erau moarte,acum nici macar nu a dat inghetul si intro dimineata am dat vreo 7 chei.Am fost sfatuit sa umblu la periile elecromotorului,nu stiu se apropie si timpul schimbului de ulei,filtre,care e motivul?

Raporteaza abuz de limbaj
mariuscc1983

75 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Lugoj

Postat pe: 24 Decembrie 2008, ora 12:47

valeriu_ghinea Sau ai probleme cu injectoarele.

Raporteaza abuz de limbaj
Bommer

2 mesaje
Membru din: 7/01/2008
Oras: Iasi

Postat pe: 4 Ianuarie 2009, ora 12:23

Motorul tau este imposibil sa nu aiba bujii . Are bujii si bobine, alea de care zici tu. E motor tip AZD din cate mai tin eu minte. Schimbarea bujiilor in mod normal ar trebui sa ajute la pornire, vezi sa nu fie duse si bobinele, ca degeaba ii pui bujii noi daca nu functioneaza bobinele. Poti sa mai ai probleme cu pompa de injectie sau cu cea de benzina. Sa nu-i dea motorului benzina at. knd are el nevoie la pornire, ci doar cand are ea chef. Probabil si benzina sa nu-i placa masinii. Vezi si tu. Ia prin eliminare toate aceste cauze. mai vezi dak nu ai probl. cu computerul masinii, sa nu distribuie corect combustibil in motor. Mult succesc cu masina ta


powerofthebass

15 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 7 Ianuarie 2009, ora 00:32

bujiile sunt sub bobine.
bujiile nu au nici o treaba cu amestecul carburant. amestecul carburant aer+benzina ti-l face calculatorul de injectie, iar sonda lambda iti regleaza raportul celor 2 elemente ale amestecului. toata treaba asta e controlata si gestionata de calculatorul de bord. ceea ce imi descrii tu este asa-zis-ul mers innecat. schimba service-ul. este clar sonda lambda sau calculatorul de bord ori de injectie(asta daca nu cumva sunt unul si acelasi, nu stiu cum are laguna).
se exclude varianta antifurtului care ar fi luat-o razna pt ca atunci ai fi avut NUMAI aer in admisie, daca ma intelegi.
altceva: daca problema era de natura mecanica, iti facea probleme in permanenta nu dupa toane. oricum, la renault faze de genul "toane" sunt ceva obisnuit dupa un anumit numar de kilometrii, iti spun din experienta, ca am avut 2 pana acum si iti pot spune ca din punctul meu de vedere nu sunt masini longevive. fa-o si scapa de ea, ca au inceput problemele, si iti zic eu, ca nu se vor termina curand. succes

Raporteaza abuz de limbaj
Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 8 Ianuarie 2009, ora 03:31

O intrebare la acest renault i sa inlocuit vreodata toba catalitica?Sunt cazuri destul de frecvente de pornire greoaie din cauza colmatarii acelei tobe catalitice.Am avut suficiente cazuri asemanatoare pe mai multe tipuri de autoturisme printre care as enumera si un ford mondeo la care am intervenit chiar la reprezentanta ford si asta dupa ce specialistii lor lucrau de vreo 2 saptamani aiurea inlocuind calculatoare bujii filtre diferite alte componente dar interpretand gresit niste date elementeare daca introduci un amestec carburant trebuie sa si elimini usor gazele arsedaca doar introduci fara sa elimini e normal sa nu poti porni un motor.o sonda lambda nu creeaza fenomenul descris,pentru cei care nu stiu sonda lambda citeste compozitia gazelor arse de abia dupa ce atinge 80 de grade celsius si in functie de acea citire trimite date calculatorului pentru reglarea amestecului.

Raporteaza abuz de limbaj
liviu0

1 mesaj
Membru din: 16/09/2008
Postat pe: 8 Ianuarie 2009, ora 13:34


Raporteaza abuz de limbaj
ratzoi_bolund

9 mesaje
Membru din: 28/10/2008
Postat pe: 10 Ianuarie 2009, ora 22:27

pt felicis : eu am schimbat toba finala, arata ca naiba, celelalte doua aratau destul de bine (pe exterior) alea nu le-am schimbat. eroarea respectiva " lipsa oxigen motor " apare de fiecare data dupa ce au resetat cei de la service calc. Dar o chestie tare e ca acum pe frigul asta de crapa si inima-n tine , porneste la sfert de cheie de zici ca n-are nici pe dracu , indiferent cat de des pornesc sau cat a mers motorul . ?????

Raporteaza abuz de limbaj
ratzoi_bolund

9 mesaje
Membru din: 28/10/2008
Postat pe: 11 Ianuarie 2009, ora 16:53

INTREBAREA DE 1.000.000 : care este toba catalitica ? am 3 ( trei ) tobe pe OZN-ul asta ... drept sa va spun nu sunt nici un as al motoarelor !!!!

Raporteaza abuz de limbaj
Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 11 Ianuarie 2009, ora 16:57

toba catalitica este compusa din site ceramice si se infunda mai ales cand sunt conditii propice pentru condens(de aceea multi ignora posibilitatea asta pentru ca fenomenul apare totusi aleatoriu)o informatie care ar confirma defectul ar fi compararea debitului de aer (valoare reala)comparat cu valoarea de catalog pentru motorul respectiv daca difera valoarea citita de valoarea de catalog cu mai mult de 5% trebuie inlocuita toba catalitica(o procedura practicata la noi este spargerea ceramicii si golirea ceramicii din toba catalitica NERECOMANDAT si nici achizitionarea second nu este indicata este un consumabil totusi.Pretul unei tobe catalitice intradevar este cam mare toba finala nu are importanta starea ei pentru functionarea propriuzisa a motorului si o toba catalitica epuizata degaja si un miros specific la evacuarea gazelor arse.Apropo TOBA CATALITICA este un consumabil asemanator cu filtrele doar ca are o durata mai mare de utilizare si viata ei depinde in mare masura de tipul de combustibil utilizat.De aceea la masinile cu toba catalitica nu se utilizeaza benzina cu plumb. tetraetilul de plumb otraveste ceramica catalitica.

Raporteaza abuz de limbaj
Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 11 Ianuarie 2009, ora 17:12

Toba catalitica este prima toba ce apare dupa galeria de evacuare. iar bujiile sunt sub chopere(astai denumirea corecta a bobinelor respective.fiecare din bobinele respective este de fapt o bobina de inductie special conceputa pentru actionarea cu componente elecronice)fii linistit nui singura masina cu asemenea componente)in general la autoturismele produse de Franta se foloseste un bloc compact de chopere ai sa mai vezi asa ceva de ex pe citroen peugeot BMW Mercedes etc(mercedes si BMW utilizeaza insa chopere independente)sunt cateva mercedes care au chiar si cate 2 bujii pe piston si alea sunt teribil de pretentioase la calitatea si tipul bujiilor altfel se aprinde bordu ca un pom de craciun si mai mult de 60 km/h nu se misca

Raporteaza abuz de limbaj
Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 11 Ianuarie 2009, ora 17:50

la tdci in interiorul pompei de inalta presiune se afla un senzor termic de combustibil(care are prostul obicei sa se decalibreze in timp.logic doar este un banal termistor care prin constructie isi modifica caracteristicile)rezultatul este ca temperatura citita este mult mai mare decat temperatura reala si pompa de injectie va injecta combustibil insuficient in pistoane.Vezi ca nu se poate monta alta pompa de inalta in pompa de ford se afla si imobilizerul(unu din ele)Multi fac gafa asta si achizitioneaza pompe sh si au surpriza sa vada ca nu mai porneste motorul(solutia corecta e achizitionarea pompa,calculator,imo,cheie cu cip in cazul SH (ford a prevazut 1 singura scriere a imobilizerului din pompa)(exista si solutie de compromis care va simula sonda termica de combustibil din pompa dar se poate face doar cu un tester si gasirea unui termistor cu,caracteristici asemanatoare celui din pompa care va fi montat exterior lipit de carcasa pompei.(metoda am folosito personal in special la VW pasat care au o problema frecventa de genul asta si este cam neeconomic sa inlocuiesti o pompa care in realitate functioneaza perfect cu exceptia acelui senzor termic


romeodarie

12 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 13 Ianuarie 2009, ora 10:12

Buna!
Am si eu o problema si poate ma ajuta si pe mine cineva.Am cumparat un Ford Escort din 1994 1,8 TDI din Germania.Toate bune si frumoase,am venit acasa,am circulat o luna cat am anut nr. de zoll si am facut programarea la RAR pentru CIV.Programare peste 2,5 luni.In aceste 2,5 luni masina a stat pe tusa.Cand am pornit-o,un fum cat toate zilele dar numai cand se incalzeste.Porneste super,la rece merge perfect,rotund,nu scoate fum,dar cand se incalzeste,parca merge in 3 pistoane,scoate un fum monstru.Dar masina fuge,merge binisor,daca o opresc porneste super.Ma deranjeaza fumul ala imens si mersul neregulat.Am schimbat un injector defect,am schimbat nu stiu ce supapa pe furtunul de alimentere,etc.Dar cel mai inetresant este ca un specialist in pompe de injectia a dat la pompa de amorsare in mers si incepe sa mearga rotund motorul si se micsoreaza putin fumul.Am verificat si socul automat si nu-i aia.M-am cam saturat de pareri din astea aproximative.Poate ma ajuta si pe mine cineva cu o idee macar.

Raporteaza abuz de limbaj
mariuscc1983

75 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Lugoj

Postat pe: 13 Ianuarie 2009, ora 15:54

Ce culoare are fumul? Si la rece si la cald. Verifica si avansul

Raporteaza abuz de limbaj
Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 13 Ianuarie 2009, ora 23:18

Verifica pe tester!!!Sigur presiunea in rampa finala nu este corecta.Cauze probabile injectoare uzate sau supapa regulator de presiune din rampa de injectie.pe tester valorile corecte ale injectoarelor trebuie sa fie in jur de 1 valorile mai mari indica injectoare care se blocheaza(atentie injectoarele TDI lucreaza la presiune de 1200 de atmosfere asa ca nu incerca sa verifici prin metoda clasica) fumul daca este de culoare alba albastruie semnaleaza prea multa motorina injectata in pistoane si e normal sa fie asa daca injectoarele se blocheaza pe pozitia deschis

Raporteaza abuz de limbaj
romeodarie

12 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 15 Ianuarie 2009, ora 10:58

da,fumul este alb-albastrui.Si am uitat sa specific ca in turatie nu scoate gram de fum,pentru ca asa cum este am si facut RAR.stiti ca ei le tureaza la cateva mii de ture,si a fost in regula.dar sa nu spun cand stau la semafor cum este.
referitor la tester nu am cum sa o pun ca este din 1994 si nu are mufa de diagnoza.da,de verificat injectoarele mi le-a verificat cineva pe banc si dupa cam am spus am schimbat unul pentru ca "pisa"in loc sa pulverizeze.
daca este prea multa motorina in injectoare de ce da sa moara la relanti si parca merge in 3 pistoane,iar daca ii dau pompe din pompa de amorsaj incepe sa mearga mai rotund.deci eu banuiesc ca nu ar avea destula motorina in injectoare,nu?

Raporteaza abuz de limbaj
mariuscc1983

75 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Lugoj

Postat pe: 15 Ianuarie 2009, ora 12:53

E clar. Ori pompa nu e in regula ori din avans e problema. Sau banala chestie, cablul de acceleratie... mai strange-l la pompa. turatia la relanti la cald trebuie sa fie la 800. Daca nu ai turometru o reglezi dupa ureche, unde se simte el bine

Raporteaza abuz de limbaj
mariuscc1983

75 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Lugoj

Postat pe: 15 Ianuarie 2009, ora 12:55

Felicis, fumul alb-albastrui poate semnifica si prea putina motorina, sau chiar aer fals pe undeva.

Raporteaza abuz de limbaj
romeodarie

12 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 15 Ianuarie 2009, ora 16:36

are turometru si intr-adevar la cald turatia este f. mica.dar daca "intind" cablul de acceleratie la cald,nu va fi turatia la rece prea mare?pentru ca acuma la rece are in jur de 1200 turatii si eu zic ca suna bine.si daca intind cablul regelez turatia,dar ce fac cu fumul?legat de aer fals nu cred ca este vorba pentru ca specialistul de la pompe de injectie mi-a pus supape unic sens si pe tur si pe retur la pompa de injectie.cred ca este vorba cum spune mariuscc1983 de prea putina motorina in injectoare,sau in pompa pentru ca dupa cum am mai spus daca ii dau pompe la pompa de amorsaj,se rotunjeste mersul.dar de unde poate aparea problema asta?
specialistul in pompe spune ca nu este pompa pentru ca ar trebui sa faca si la rece si la cald la fel,daca ar fi defecta.si tare as vrea sa sper ca nu este pompa defecta.luand in calcul si faptul ca atunci cand am adus-o mergea perfect.sa sa strice de la stat?

Raporteaza abuz de limbaj
Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 22 Ianuarie 2009, ora 09:15

gresesti are mufa de dignoza atata doar ca nu este cea de tip OBD si daca nu stii e o mufa mica triunghiulara in compartimentul motor se poate face si o diagnoza tip coduri de eroare prin intermediul mufei respective cu ajutorul unui mic montaj compus din 1 led si 1 switch normal deschis si firele aferente.Multe masini din generatii anterioare au asanumitul mod de testare tip self test la care se apeleaza prin catva algoritmi utilizand anumite functii comune ale masinii (pedala de frana ,pedala de acceleratie,sigurante sau swichuri de test,butoane din tastatura de bord,inclusiv pornire de urgenta a motorului pe baza unui cod la masinile echipate cu immo.

Raporteaza abuz de limbaj
Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 22 Ianuarie 2009, ora 09:32

daca raman injectoarele blocate pe deschis mare parte din combustibil se intoarce pe retur si in camera de ardere sprit pauza motorina,iar pe rampa injectoarelor exista o supapa reguolator care si ea se cam blocheaza si nu-si mai indeplineste rolul de a mentine presiunea constanta a combustibilului din rampa

Raporteaza abuz de limbaj
mariuscc1983

75 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Lugoj

Postat pe: 22 Ianuarie 2009, ora 15:18

Nu va fi prea mare pentru ca el se regleaza la rece tocmai ca sa nu se opreasca, Regleaza turatia la relanti sa stea la 800 la cald. Astept sa-mi spui ce s-a rezolvat

Raporteaza abuz de limbaj
Pagini: 1 2 3 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului probleme la pornire
Mergi la: