back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Hidrogen sau biocombustibil?

 


 
Pagini: << 1 2 3 >> Sari la pagina:
 
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 7 Septembrie 2008, ora 21:49

altceva ar fi H si cantitativ sunt metode la momentul actual de a obtine , unele secrete dar daca se vrea se poate ,repet,

Raporteaza abuz de limbaj
Monenciu_George

10 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 9 Septembrie 2008, ora 14:24

Peste 95% din cantitatea de hidrogen care se produce pe Pamant in scopuri industriale se obtine prin extractie din puturile sondelor care foreaza pt petrol, adica poluand si consumand combustibil fosil. Metoda obtinerii din fermentatia algelor este una curata, insa momentan este mai putin fezabila din cauza imposibilitatii producerii unor cantitati industriale.
Parerea mea este ca alternativa o constituie bio combustibilii. Cei mai buni ar fi cei pe baza de alcool. S-ar putea produce in cantitati relativ mari, cu costuri aproape 0 de investitii de catre producatorii de automobile pt adaptarea motoarelor la cerintele noilor tipuri de combustibili. Se produc usor, fara a afecta mediul, iar gazele rezultate din ardere nu produc efect de sera. Un alt avantaj ar fi puterea calorica dezvoltata de acesti combustibili (adica dau o putere superioara motorului, in comparatie cu benzina). Un dezavantaj major al acestor combustibili il constituie faptul ca acele gaze rezultate in urma arderilor ar putea produce unele boli pulmonare. Insa prin dezvoltarea si rafinarea motoarelor in timp aceasta problema ar putea fi eliminata.
Cat despre motorina aceasta ar putea fi inlocuita de extractele din rapita si alte plante tehnice.
O gestionare corecta a producerii acestor combustibili nu ar afecta solul si aerul ca in prezent, iar ca si argument pt aceasta afirmatie il constituie studiile facute si faptul ca in Brazilia si Argentina bio combustibilii sunt o alternativa solida la combustibilii clasici. S-ar putea spune ca combustibilii clasici sunt de fapt alternative la cei bio, pt ca toti producatorii de automobile ofera in standard (de vreo 3 ani) motoare FLEX.
Solutii viabile la situatia din prezent exista (totul depinde de magnatii petrolieri sau de altii cu interese sa nu se treaca la solutii alternative).
Cat despre automobilele electrice acestea sunt de asemenea o solutie viabila pt ca s-a ajuns sa se produca automobile care ofera performanta, fiabilitate, autonomie mare, spatiu etc. totul la un pret aproape echivalent cu cel al automobilelor clasice. Si aici exista interese sa nu existe productie in masa, ci restrans si cu preturi prohibitive.

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 10 Septembrie 2008, ora 13:20

Cea ce zici tu draga George ca se obtine ,in urma forarii dupa petrol, este gaz de sonda care e format din metan, benzen,acetilena si altele dar nu H. este cea ce numim noi GPL. In gazul de Huila se gaseste H . o alta confuzie pe care o faci e ca la combustibili pe baza de alcool zici ca au o putere calorica mai mare decat puterea calorica a benzinei. Ei bine pe noi la un motor nu ne intereseaza puterea calorica (care este puterea unui combustibil de a da mai multa caldura decat altu) ci viteza de ardere si modul de ardere (prin detonatie sau propagata)>biocombustibilul e o forma de combustilil primitiv avand in vedere ca la primele motoare cu ardere interna drept combustibil se foloseau uleiuri vegetale si alcool etilic.Metoda prin folosirea H sub forma de combustibil este de viitor , cel putin pt, autoturisme ca de altfel si electricitatea care este mul mai usor obtinuta decat biocombustibilu. la asta se adauga si faptul ca aceste metode nu polueaza deloc sau infim in cazul electricitatii(unde totul e reciclabil).

Raporteaza abuz de limbaj
Monenciu_George

10 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 10 Septembrie 2008, ora 15:37

Si pe la noi conteaza viteza si modul de ardere, insa nici nu se mai pune problema de asa ceva in cazul acesta, fiindca din moment ce s-a ajuns la introducerea unui combustibil inseamna ca acesta corespunde parametrilor pt care este folosit. Asa cum am spus, biocombustibilii nu sunt "revolutia" din domeniu, ci doar cea mai scurta si ieftina cale de a opri din poluare.
Cat despre producerea H, pe scara mare, se obtine din forajele petroliere. Intr-adevar, printre altele, din foraje se extrag gazele naturale, insa la un moment dat, dupa extragerea gazelor si a petrolului, din scoarta terestra se elibereaza gaze, care contin in proportie de peste 90% H. Metoda obtinerii din fermentatia unor bacterii este, momentan, o solutie alternativa, care nu acopera cerintele productiei pe scara larga a H.
Legat de tehnologia necesara realizarii motoarelor, aceasta este f scumpa, iar printre altele H este o substanta f exploziva, o alta problema fiind reprezentata de modul de stocare (problemele aparute fiind cele in cazul unor accidente).
H reprezinta viitorul, insa cred ca nimeni nu este dispus (momentan) sa implementeze o astfel de tehnologie, f scumpa, renuntand la profiturile enorme realizate in prezent, pe deasupra neexistand nici infrastructura necesara productiei de masa. De aceea cred ca momentan calea cea mai buna/sigura/ieftina (atat pt producatori cat si pt potentialii clienti) o reprezinta biocombustibilii si propulsia electrica.
PACE!

Raporteaza abuz de limbaj
zon

84 mesaje
Membru din: 25/02/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 11 Septembrie 2008, ora 20:28

mai vedem noi peste vre-o 10 ani , pana atunci peace and love !!!

Raporteaza abuz de limbaj
costi07

22 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 12 Septembrie 2008, ora 16:18

ce dreaq sa mai vedem k face gaurica gura mare si ne inghite

Raporteaza abuz de limbaj
ciprian2606

4 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 17 Septembrie 2008, ora 02:31

pt moment 'puterea titeiului' este foarte mare, inca face legea pe piata mondiala si, inca, sunt interese sa nu se 'descopere' alti combustibili. H sau biocombustibilul sunt niste alternative care , pana la urma , unul din ele va fi principalul combustibil pt masinile din viitor. cat de repede se va intampla acest lucru depinde de aceste interese de care spuneam . pana atunci mai trece destul timp cat sa mai sporeasca de n ori averile unor state (unite) care se folosesc de titei ca de un instrument , pe langa alte ( insrumente ) de a conduce lumea . deci pana la urma totul este politic .

Raporteaza abuz de limbaj
Monenciu_George

10 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 17 Septembrie 2008, ora 15:19

Corect

Raporteaza abuz de limbaj
c_vasy

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 18 Septembrie 2008, ora 20:39

Da, corectc, totul este politic, dar daca stam sa ne gandim un moment la ce ar insemna sa trecem dintr-o data la un alt combustibil, si am renunta la produsele petroliere, tragem concluzia ca ar fii un dezastru pentru economia mondiala, pentru ca sute de mi de oameni din intraga lumea lucreaza in industria petrolului, daca s-ar termina dintr-o data cu industria petrolului asta ar inseamna disponibilizari in masa si noi o stim pe pielea noastra ce inseamna, asta pe de o parte, pe de alta parte nu exista atata tehnologie sa se faca fata la cerintele de combustibil din ziua de azi.

Eu cred ca totusi lumea nu este pregatita de o schimbare asa majora si trebuie pregatita inainte, si asta se poate face doar politic


Raporteaza abuz de limbaj
Billy_Zak

24 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Slatina

Postat pe: 21 Septembrie 2008, ora 13:01

De la: c_vasy, la data 2008-08-24 21:03:30si ca sa nu ziceti ca vorbesc prostii uitati ce am gasit si pe net.



O companie Japoneza a inventat o masina electrica care, dupa spusele lor, merge doar cu apa. Genepax este numele consortiului care a dezvaluit la Osaka masina care ar putea revolutiona industria energetica. Oficialii Genepax sustin ca automobilul inovativ poate parcurge timp de o ora o distanta de 80 km cu un singur litru de apa de orice tip de ploaie, de rau sau de mare.

"Masina va continua sa functioneze atata timp cat nivelul apei in rezervor este mentinut aproape de maxim. Nu necesita construirea unei infrastructuri de reincarcare a bateriilor, procedeu intalnit adesea la automobilele electrice", a declarat Kiyoshi Hirasawa, CEO Genepax.

Odata ce apa este varsata in rezervorul masinii, generatorul o descompune si o utilizeaza pentru crearea energiei electrice. Genepax a construit momentan un singur prototip pentru a-l patenta si spera intr-o colaborare cu unul dintre constructorii auto japonezi pentru a introduce automobilul in productia de serie. Ramane de vazut daca automobilul care functioneaza pe baza de apa va fi disponibil in showroom-uri.

de asta ce mai ziceti?



Cum se descompune apa?
Ce fel de energie se utilizeaza pentru descompunerea apei?????

Raporteaza abuz de limbaj
Billy_Zak

24 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Slatina

Postat pe: 21 Septembrie 2008, ora 13:06

De la: Monenciu_George, la data 2008-09-09 14:24:53Peste 95% din cantitatea de hidrogen care se produce pe Pamant in scopuri industriale se obtine prin extractie din puturile sondelor care foreaza pt petrol, xxxxxxxxxx


Negativ!

Hidrogenul utilizat in Industrie se produce din aer printr-o instalatie criogenica de separare.

Sunt 5-6 astfel de unitati de productie in Romania. Desgigur aceste produc o foarte mare cantitate de Azot si Oxigen, si mai putin alte gaze pt ca H in aer este mai putin de 1%.
Daca vreti detalii cautati pe site-urile producatorilor de gaze lichefiate: Messer, Linde Gaz, Air Liquide sau Siad.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

2 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 22 Septembrie 2008, ora 23:08

pentru descompunerea apei sunt deja cateva procedee cunoscute chiar electic. oricum la samitul de la bucuresti printre altele sa dat liber la energie ma refer la toate inventiile de pana acum. vom vedea anul viitor cat de pregatiti vom fii noi pentru noile energii descoperite. iar hidrogen evem la discretie si in amestec cu altii compusi putem obtine un combustibil ecologic si puternic.
oricum apa va fii la baza pentru noul combustibil asa cred.

Raporteaza abuz de limbaj
c_vasy

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 23 Septembrie 2008, ora 16:01

O varianta de descompunnere a H din apa ar fi cea cu ultrasunete, si cred ca ar fi o varianta rentabila, deoarece se pare ca se consuma mai putina energie decat o sa rezulte in final di ardere H, lucru care nu se prea intampla in alte cazuri.

Acum o sa vedem ce o sa mai fie.

Raporteaza abuz de limbaj
badita_marian

60 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 26 Septembrie 2008, ora 09:54

-ar trebui sa va puneti alta intrebare....
-oare cat fier mai exista pentru a fabrica bunuri materiale...
-oare cat petrol mai exista pentru a fabrica anvelope...
-toate aceste limitari ale resurselor vor duce automat la limitarea productiei mondiale de bunuri si apoi a numarului populatiei...
-DECI, totul are o limita si un echilibru in NATURA...


Billy_Zak

24 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Slatina

Postat pe: 26 Septembrie 2008, ora 16:35

De la: BaditaMarian, la data 2008-09-26 09:54:32-ar trebui sa va puneti alta intrebare....

-oare cat fier mai exista pentru a fabrica bunuri materiale...

-oare cat petrol mai exista pentru a fabrica anvelope...

-toate aceste limitari ale resurselor vor duce automat la limitarea productiei mondiale de bunuri si apoi a numarului populatiei...

-DECI, totul are o limita si un echilibru in NATURA...




Otelul in cea mai mare parte se produce prin reciclare. In SUA 80% si Japonia 90% din otelul produs provine din fier vechi (tehnologia este simpla cu ajutorul unui cuptor electric si functie de destinatia otelului inca 2-3 utilaje in aval.

In Romania numai un singur producator mai utilizeaza metoda de productie primara (adica in furnal), ceilalti producatori desigur recileaza.

Banuiesc ca si alte materiale se recicleaza.



Si uite asa am devenit off topic


necunoscut

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 11 Noiembrie 2008, ora 18:19

CUM AR SUNA UN MOTOR DE MAN TGX CARE AR FUNCTIONA CU APA?

Raporteaza abuz de limbaj
keddydriver78

28 mesaje
Membru din: 25/01/2008
Postat pe: 14 Decembrie 2008, ora 11:40

S-ar fi gasit o companie maresi puternica sa faca toate astea dar regii petrolului nu le-au permis sa inainteze astfel de ipoteze pt ca ar fi avut de pierdut cateva biliarde de dolarei, stiu ca a fost un nene pr vremuri in romanica, facuse nu stiu ce la o dacie si mergea cu apa, dar a fost o chestie nepopulara ca doar avem destul petrol deocamdata. cat despre biodiesel el se obtine din reziduri de ulei, asa ca prajim cartofu si potolul dupa care il bagam la masinarie si mergem si cu masina vreo 10 km. mai nasol e daca se apuca lumea sa faca doar pentru asta ulei ca atunci o luam razna...


necunoscut

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 15 Ianuarie 2009, ora 20:40

problema e ca unii o sa moara de foame, in timp ce altii o sa conduca masini cu biocombustibili si, tare mi-e teama ca se va mari diferenta dintre bogatii planetei si saraci

Raporteaza abuz de limbaj
necunoscut

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 15 Ianuarie 2009, ora 20:48

nu vad cum ai sa obtii mai multa energie prin arderea h2 decat sa consumi pt producera lui. ar fi totusi solutia cu fuziunea nucleara a hidrogenului dar din asta nu obtii hidrogen ci electricitate (sau caldura). trebuie trebuie sa tinem cont de randamente si aceste nu pot fi nici macar de 100% decum peste 100%

Raporteaza abuz de limbaj
necunoscut

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 15 Ianuarie 2009, ora 20:49

De la: zon, la data 2008-08-10 22:14:52mai e o metoda de a obtine hidrogen si anume prin fermentarea zaharului de catre o mutatie a bacteriei Coli(mutatia bacteriei Coli este inofensiva omului). Hidrogenul rezultat direct din fermentatia propriuzisa este pur netrebuind fi rafinat. Problema e ca trebuie din cand in cand sa alimentezi ,recipientu cu bacterii, cu zahar. tot ce trebuie e sa cultivi sfecla de zahar sau trestie.

nu vad cum ai sa obtii mai multa energie prin arderea h2 decat sa consumi pt producera lui. ar fi totusi solutia cu fuziunea nucleara a hidrogenului dar din asta nu obtii hidrogen ci electricitate (sau caldura). trebuie trebuie sa tinem cont de randamente si aceste nu pot fi nici macar de 100% decum peste 100%

Raporteaza abuz de limbaj
radu_g

10 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 30 Ianuarie 2009, ora 03:39

Am auzit intr-uin documentar la un moment dat un inginer de la Toyota spunand ca urmatoarea era a automobilelor va fi cea in care se va renunta la roata. Mi se pare inteligenta cugetarea dar putin prea departe in viitor. Dar ca sa il parafrazez mi se pare ca urmatorul pas in evolutia automobilului si nu numai este renuntarea la motorul cu combustie interna... Celulele de hidrogen mi se par o solutie foarte buna si eficienta de obtinere a curentului electric necesar unui motor mai mult decat modest ca performante. Daca nu ma insel Honda reusise sa obtina o putere de 100 kW (134 CP) la unul din motoare si ce este si mai interesant e ca masina respectiva poate fi prevazuta cu un sistem care, la nevoie, iti DA curent pt CASA in caz de pana....

Raporteaza abuz de limbaj
macovei2000

39 mesaje
Membru din: 30/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 31 Ianuarie 2009, ora 07:00

Hidrogenul este o sursa de energie de viitor dar deocamdat nu s-a descoperit nici o metod care consuma mai putina energie s descompun oxigenul si hidrogenul din apa dect energia rezultata din arderea hidrogenului care in reacie cu oxigenul rezulta apa adic H2O, dar in acelai timp rezulta si energie, deocamdat se consuma mai multa energie dect se obine


daca vrei sa produci hidrogen curat, trebuie obtinuta energie tot din sursa de energie ecologica: vant, solar, etc etc

asa se face! si nu e inventia mea!
documentarul a fost difuzat. asa era si in documentar

Raporteaza abuz de limbaj
SIBFASTANDREI

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 31 Ianuarie 2009, ora 14:24

HYDROGEN GENERATOR.YOUTUBE.COM

Raporteaza abuz de limbaj
macovei2000

39 mesaje
Membru din: 30/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 9 Februarie 2009, ora 01:49

unde gasesc biocombustibil in romania

si nu imi trebuie mult

vreau pt scuter


adica prin absurd, daca as gasi,
nu mi-ar mai trebui nici o modificare
nu?

doar bag biocombustibil in loc de benzina si asta e tooot...?
unde as putea gasi

Raporteaza abuz de limbaj
macovei2000

39 mesaje
Membru din: 30/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 9 Februarie 2009, ora 02:01


Raporteaza abuz de limbaj
Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 16 Februarie 2009, ora 21:14

Off si voi Problema mare nu este obtinerea hidrogenului ci cea a imagazinarii lui.Atunci cand se va gasi o solutie viabila de stocare hidrocarburile vor deveni resurse doar pentru industria chimica unde produsele obtinute sunt mult mai valoroase.
* 1 Problematic
* 2 Modaliti
high dangerous mode o 2.1 Depozitare sub presiune
high dangerous mode o 2.2 Depozitare n stare lichid
solutie utilizata pentru autoturisme actuale 2.3 Stocare n hidruri metalice
o 2.4 Compui pe baz de carbon
o 2.5 Stocare amoniacal
* 3 Soluii n faz de cercetare
o 3.1 Nanotuburi de grafit
o 3.2 Reele metalo-organice
o 3.3 Borat de fosfoniu
o 3.4 Polimeri
o 3.5 Microsfere de sticl

Raporteaza abuz de limbaj
Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 16 Februarie 2009, ora 21:19

S-N-ANDREI corectie andrei este generator HHO practic gazul obtinut este combinatia dintre hidrogen si oxigen (este electroliza in curent alternativ)si gazul obtinut se poate folosi chiar si in procesul de sudura direct sau alimentarea motoarelor(nu are nevoie de aport de aer din exterior procesul de ardere)

Raporteaza abuz de limbaj
kenterprise

5 mesaje
Membru din: 2/03/2009
Postat pe: 9 Martie 2009, ora 16:12

Eu deja folosesc Hidrogenul ( si Oxigenul) obtinut prin electroliza apei la bord pe o Dacia Logan de 1.5 dCi 70 CP cu rezultate multumitoare.
Intreaga teorie e destul de complexa dar in practica aportul acestui gaz la porcesul de combustie este benefic din multe puncte de vedere. in primul rand al economiei de combustibil.
Scepticii vor calcula cata motorina se consuma pentru producerea acestui gaz si se vor intreba de unde vine reducerea consumului daca se "incarca" sistemul cu sarcina aceasta!
Si paote calculele le vor spune ca nu se poate.

Daca se tine cont ca in hidrocarburi este inmagazinata suficienta energie pentru a sustine un consum mult mai mic decat cel rezultat in practica dar "extragerea" acesteia lasa de dorit in majoritatea motoarelor actuale iar aditivarea cu acest gaz asta face raspunsul este cel dovedit in practica: merge!
Important este sa ai un generator performant si fiabil.
Iar aici am experieanta unora care nu se incadrau descrierii! :(

Acum, in urma unei colaborari cu unul din producatorii seriosi gasiti de mine, am reusit sa il determin sa aduca acele modificari si astept moua generatie de astfel de Kit-uri de Conversie al caror distribuitor sunt in Romania.

Pentru a nu incalca ceva reguli pe acest forum va astept cu mesaje pentru detalii, eventuale comenzi in afara acestui forum.


Raporteaza abuz de limbaj
Mircov

44 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Arad

Postat pe: 29 Martie 2009, ora 21:59

Citeam pe aici shi mi-am amintit ca am vazut o emisiune pe nat. geographic despre cum se obtine azotul, foarte ushor si anume: intrun butoi metalic cu capac etans prevazut cu o teava( montata in mijlocul capacului), in butoi se pune apa, doze de aluminiu sau orice piesa de aluminiu si soda caustica,, dupa o anumita perioada ,relativ scurta, apare reactia chimica sub forma de abur la extremitatea tevi de pe capac hidrogenul poate fi captat intr-un recipient specific substantelor foarte explozive shi folosit..... Intrucit este EXTREM DE INFLAMABIL SI POATE CAUZA MOARTEA PRIN EXPLOZIE nu recomand nimanui sa faca acest experiment. Tipul de la emisiune l-a folosit la o masina cu motor normal fara modificari sa vada daca merge si a mers. Eu cred ca shi hidrogenul si electricul v-a reprezenta viitorul, ambele sunt solutii viabile.

Raporteaza abuz de limbaj
dancostea2002

39 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Galati

Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:31

ma uitam pe mesaje si nu mi-a placut teoria asta a conspiratiei marilor firme petroliere.totul tine mai mult de eficienta economica.le poti obliga printr-o suprataxaresa investeasca in ecologie dar vor majora preturile si se va reflecta tot asupra consumatorului.cum spunea patriciu astazi la un pret al barilului sub 80 de dolari nu avem sanse sa inlocuim petrolul ca sursa de energie. se referea cineva la biodiesel si vreau sa spun ca este o confuzie totala,numai ecologic nu este.el a aparut in momentul in care au luat-o razna preturile la motorina .se impune metanolul care este un alcool,care prin ardere se descompune in apa si CO2.mirosul care il pomenea cineva se datoreaza arderii incomplete si asta ar fi un domeniu de cercetare .momentan s-a incercat doar adaptarea unor motoare clasice la functionarea cu metanol,nu a bagat nimeni bani intr-un concept nou datorita pietei destul de reduse.de altfel toate variantele de ilocuiri benzinei si motorinei necesita o inlocuire a infrastructurii cu niste costuri inimaginabile pe care nu si le poate nici un constructor auto.

Raporteaza abuz de limbaj
dancostea2002
Pagini: << 1 2 3 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Hidrogen sau biocombustibil?
Mergi la: