back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Despre orice

 


 
Pagini: << 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 >> Sari la pagina:
 
Fosta membra 9am.ro

666 mesaje
Membru din: 24/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:25

De la: moldoveanco_blondonezo, la data 2009-06-25 22:08:05mai spun inca odata pentru toti.singurul subiect care se discuta aici este "Stefan cel Mare a fost un sfant sau nu?".nu mai faceti istorie.ca oricum toti stim acelasi lucru.unii il spun in cuvinte mai frumoase, altii mai dur.
hai sa-l intrebam direct pe el!
Stefaneeeeee ... stiai ca esti un sfant desi prin sabie si prin pat ti-au trecut multi/multe?!!


Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
Fosta membra 9am.ro

666 mesaje
Membru din: 24/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:26

De la: moldoveanco_blondonezo, la data 2009-06-25 22:08:05mai spun inca odata pentru toti.singurul subiect care se discuta aici este "Stefan cel Mare a fost un sfant sau nu?".nu mai faceti istorie.ca oricum toti stim acelasi lucru.unii il spun in cuvinte mai frumoase, altii mai dur.


Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
nastasemihail

47672 mesaje
Membru din: 3/11/2008
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:27

De la: moldoveanco_blondonezo, la data 2009-06-25 22:08:05mai spun inca odata pentru toti.singurul subiect care se discuta aici este "Stefan cel Mare a fost un sfant sau nu?".nu mai faceti istorie.ca oricum toti stim acelasi lucru.unii il spun in cuvinte mai frumoase, altii mai dur.

Din cind in cind era sfint. Cind isi aducea aminte. Sfint si omora la furie tineri. Precum felinele...era sfint.


Cei ce le interzic altora accesul la anumite aspecte ale vietii.....sint satui de acel aspect.
Fosta membra 9am.ro

5013 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Iasi

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:27

as mai avea o intrebare pentru Ioana.

ce crezi se rasuceste in mormant?


Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:28

De la: maressalul_, la data 2009-06-25 17:16:55Dora ..nu esti pe aici?... vroiam sa te intreb si eo o reteta...

Gasii ceva ...

www.gustos.ro/retete-culinare/aperitive-cu-carne/carnaciori-in-a...

dar nu vroiam cu aluat cumparat.


Acum sunt!!! De azi dimineaþã au avut ceva probleme tehnice ãºtia de la UPC....doar acum seara s-a rezolvat...
Deci, întreabã!!!


Când toatã lumea gândeºte la fel înseamnã cã nimeni nu gândeºte.
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:40

...biserica ar trebui sa lase zidurile si sfintii si sa se intoarca la OAMENI !...


Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:41

De la: Dorulet, la data 2009-06-25 22:28:50
De la: maressalul_, la data 2009-06-25 17:16:55Dora ..nu esti pe aici?... vroiam sa te intreb si eo o reteta...

Gasii ceva ...

www.gustos.ro/retete-culinare/aperitive-cu-carne/carnaciori-in-a...

dar nu vroiam cu aluat cumparat.


Acum sunt!!! De azi dimineaþã au avut ceva probleme tehnice ãºtia de la UPC....doar acum seara s-a rezolvat...
Deci, întreabã!!!




.....cu ce chestie ?...


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:47

De la: mytcor, la data 2009-06-25 22:40:48...biserica ar trebui sa lase zidurile si sfintii si sa se intoarca la OAMENI !...




bisericã= grup de OAMENI!!!!









PS: mytcor...ține cont de un lucru...numai în românã se folosește acest termen (bisericã)...provine din latinescul *basilica* ....în restul statelor creștine termenul este ekklesia (*adunare* în limba greacã)...

asta cã tot spuneai tu cã românii au primit creștinismul pe filierã greceascã în secolul 14 și nu pe filierã latinã în secolul 1 (așa cum spun toți istoricii)


Dorulet

7896 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:50

De la: ioana_dark, la data 2009-06-25 22:47:39
De la: mytcor, la data 2009-06-25 22:40:48...biserica ar trebui sa lase zidurile si sfintii si sa se intoarca la OAMENI !...


bisericã= grup de OAMENI!!!!




PS: mytcor...ține cont de un lucru...numai în românã se folosește acest termen (bisericã)...provine din latinescul *basilica* ....în restul statelor creștine termenul este ekklesia (*adunare* în limba greacã)...
asta cã tot spuneai tu cã românii au primit creștinismul pe filierã greceascã în secolul 14 și nu pe filierã latinã în secolul 1 (așa cum spun toți istoricii)


Asta este adevãrat!!!
"Bisericã" de fapt nu înseamnã o clãdire ci o adunãturã de oameni care au aceeaºi credinþã!!! Aºa ºtiu ºi eu!!!


Când toatã lumea gândeºte la fel înseamnã cã nimeni nu gândeºte.
Fosta membra 9am.ro

16019 mesaje
Membru din: 13/02/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:52

corect ai zis dorulet,o adunatura,asta este termenul corect pt.cei ce mai frecventeaza bisericile[altfel decat ca simplu turist]


Cine nu este corect cu el insusi,nu poate convinge pe nimeni de adevarul spuselor sale. Toti oamenii normali se inteleg in probleme de viata,stiinte si creatie. Nu-ti dori prea multe,n-o sa ai unde le pune. Mare pacat trebuie sa fie viata,daca se pedepseste cu moartea." Exista batalii pe care este bine sa le ocolesti , nu din teama ca le - ai putea pierde , ci pentru ca ai deveni ridicol castigandu - le " Gelu Negrea Ca sa intelegi ca esti prost trebuie totusi sa-ti mearga mintea[Georges Brassens] Nimeni nu este destul de inteligent ca sa poata convinge un prost ca e prost. Rau e cand esti prost,dar si mai rau este cand nu-ti dai seama ca esti prost,crezandu-te inteligent.Credeti in cel ce cauta ADEVARUL si feriti-va de cei care l-au gasit. Adevarul este pretutindeni,dar nu-l recunoaste decat cel care-l cauta-NICOLAE IORGA Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei-SIGMUND FREUD Daca vrei sa cunosti un om cu adevarat,da-i o functie de conducere-ROBERT BRASILLACH Nimic nu este mai scump decat ceea ce primesti gratis. Cu cat regulile sunt mai stricte,cu atat capul care le-a conceput este mai prost- JEAN de la BRUYERE Nu e greu sa fii darnic azi,greu este sa nu regreti maine-JULES RENARD Bine ne pot face numai anumiti oameni,rau ne poate face orice prost
Fosta membra 9am.ro

666 mesaje
Membru din: 24/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:55

De la: Dorulet, la data 2009-06-25 22:50:31
De la: ioana_dark, la data 2009-06-25 22:47:39
De la: mytcor, la data 2009-06-25 22:40:48...biserica ar trebui sa lase zidurile si sfintii si sa se intoarca la OAMENI !...
bisericã= grup de OAMENI!!!!

PS: mytcor...ține cont de un lucru...numai în românã se folosește acest termen (bisericã)...provine din latinescul *basilica* ....în restul statelor creștine termenul este ekklesia (*adunare* în limba greacã)...asta cã tot spuneai tu cã românii au primit creștinismul pe filierã greceascã în secolul 14 și nu pe filierã latinã în secolul 1 (așa cum spun toți istoricii)
Asta este adevãrat!!!

"Bisericã" de fapt nu înseamnã o clãdire ci o adunãturã de oameni care au aceeaºi credinþã!!! Aºa ºtiu ºi eu!!!
ok! de maine declar deschisa prima ,,bisericuta" a ateilor.


Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:56

STEFAN CEL MARE SI SFÂNT – PORTRET ÎN ISTORIE



ÍTEFAN CEL MARE ÍI SF{NT
1504 - 2004






PORTRET ]N ISTORIE






Carte tiparita cu binecuvântarea Înalt Prea Sfintitului PIMEN,
Arhiepiscop al Sucevei i Radautilor



ARGUMENT


„ i s-a stramutat la ve nicele laca uri în anul ...”. i locul anului a
ramas nescris pe marmura a ezata cândva, în ultimii ani ai veacului al
XV-lea, în naosul bisericii din Sfânta Manastire Putna. Mai veche piatra
mormântului, mai noi zidurile bisericii care adaposte te mormântul. Dar
duhul aceluia stramutat la ve nicele laca uri la 2 iulie 1504 a ramas, în
Putna, îndemn i temei pentru credinta din care, prin care i pentru care el
însu i a facut toate câte le-a facut. Din acest duh, viu i protector, a izvorât i îndemnul de a se alcatui aceasta carte, menita sa se a eze lânga aceea a
traditiilor, aparuta deja, i lânga aceea a cronicilor, care va aparea. Ea
porne te acum spre mintile i sufletele urma ilor de azi ai celor care acum
cinci veacuri l-au condus pe „sveti tefan voda” la locul odihnei sale
ve nice, jelind „ca dupa un parinte al sau”.
Textele adunate în aceasta carte reprezinta roadele muncii unor
istorici. Dupa o foarte frumoasa definitie, istoricul este un om pe care
semenii sai, oamenii, l-au delegat întru aflarea adevarului despre trecut.
Astfel, în chip firesc, studiile i articolele reproduse aici ilustreaza
simtamintele unor oameni care s-au apropiat de izvoarele istorice cu dorinta
de a afla cât mai multe adevaruri despre tefan cel Mare i Sfânt: sunt aici
gândurile i framântarile lor, nesiguranta uneori, bucuria descoperirilor
alteori, idei afirmate, idei parasite, idei regasite. Întregul „laborator” al
istoricului, cu munca sa – a a de gre it înteleasa (uneori), i a a de putin
pretuita (cel mai adesea) – se deschide aici în fata cititorului pentru a . Va fi, poate, un îndemn
înfati a parti din viata i truda marelui stramo
pentru o apropiere noua de vremea lui tefan voda, pentru o lectura noua a
acelora i vechi izvoare istorice, cu nazuinta de a patrunde mai adânc în
tainele lumii de atunci. Va fi, poate, i o pledoarie pentru regasirea cercetarii
erudite, cu inefabilul proces al filtrarii i distilarii informatiilor
documentare, o pledoarie pentru renuntarea la spiritul îngust i la orizontul
limitat, care închid caile cunoa terii.
Aceasta carte ilustreaza o buna parte din punctele cele mai înaintate
atinse de istoriografia româneasca în cunoa terea lui tefan cel Mare i a
vremii sale. Ca atare, va fi folositoare i cercetatorilor, i profesorilor, i
studentilor – în general, tuturor celor care vor dori sa cunoasca aceste lucruri

sau vor avea nevoie de rezultatele la care au ajuns istoricii în studiile
întreprinse asupra epocii lui tefan cel Mare. Istoricii în i i vor beneficia de
adunarea atâtor scrieri – cu concluzii, gânduri i aprecieri felurite – între
copertele acestui masiv volum. Dar, în acela i timp, cartea arata cât de mare
mai este, înca, datoria istoricilor români în directia aceleia i cunoa teri: nici
unul dintre cei care, pâna acum, i-au consacrat timpul i energia pentru
cercetarea acelei epoci nu va putea spune ca a lucrat îndeajuns în aceasta
directie. Cartea deschide, larg, o asemenea perspectiva a studiilor viitoare.
Ea va fi, poate, de natura sa îndemne pe istorici nu numai sa elaboreze acea
monografie a carei lipsa o simtim cu totii, dar i sa duca la bun sfâr it acel
proiect initiat acum vreo doua decenii, gândit sa adune în mai multe volume
sursele referitoare la istoria lui tefan cel Mare – Fontes ad Stephani Magni
1
pertinentes – proiect prea repede abandonat sub presiunea feluritelor
nestatornicii ale vremilor i oamenilor.
Un rafinat i subtil cunoscator al trecutului nostru a scris, acum ase
decenii, aceste cuvinte frumoase i adânci: „Opera lui tefan cel Mare a
crescut printr-un efort tenace i de lunga durata. Ea ne apare azi cu atât
mai mare, cu cât greutatile din care ea s-a rupt au fost mai aspre i cu cât
ea rasfrânge mai limpede, pâna în cele mai risipite amanunte, vointa de
2
creatie a unui om de geniu” .
A fi la înaltimea acestei mo teniri ar presupune, i la vremea noastra,
capacitatea unui similar efort tenace i de lunga durata, în stare sa
desprinda, din greutati a caror asprime înca nu o putem judeca, un
monument la fel de impunator ca lespedea de marmura pastrata cu o
uimitoare prospetime i pe care un an a ramas nescris. E gândul cu care se
aduce, aici, în forma aceasta, închinare cucernica i prinos de recuno tinta
catre Sfântul tefan voievod – „sveti tefan voda”, cum zice cronicarul – în
întâmpinarea jumatatii de mileniu de când s-a stramutat la ve nicele
laca uri.
tefan S. Gorovei


NOTA ASUPRA EDITIEI


Volumul de fata reune te un numar de 34 de texte care privesc
personalitatea lui tefan cel Mare i Sfânt – omul i suveranul –, în miezul
epocii care-i poarta numele. Sunt articole i studii elaborate de cercetatori
din generatii diferite i de confesiuni diferite, mai cu seama în perioada de
dupa al doilea razboi mondial.
Culegerea aceasta nu se substituie unei monografii; scopul ei este de a
aduna laolalta cele mai însemnate contributii la întelegerea i reconstituirea
orizonturilor spirituale, culturale i politice ale marelui domn. Aspectele
militare, economice ori sociale au ramas în afara acestei selectii, nu pentru
ca importanta lor ar fi fost socotita minora, ci pentru ca ele nu au o egala
relevanta în conturarea portretului dorit prin alcatuirea volumului însu i. tefan voda ca monarh cre tin, încrezator în idealul ecumenic, dar
aparator ferm al credintei ortodoxe, intercesor între Dumnezeu i poporul
sau, cinstitor al sfintelor moa te, creator de memorie istorica în raport strict i unic cu Divinitatea, fondator al unui statut politic de lunga
durata pentru
tara sa – acestea au fost directiile principale urmarite de editori. Din ele se
întrevede gândul marelui domn, ideile i credintele sale despre puterea
harazita lui de Dumnezeu, despre misiunea sa în fruntea Moldovei i în
aceasta parte a Europei.
Pe de alta parte, viata interna a Moldovei din 1457-1504 nu a fost,
totu i, marcata – din punct de vedere economic sau social – de modificari
puternice, structurale, în raport cu anii care au premers-o ori au succedat-o;
aceste doua domenii tin de ceea ce istoricii s-au obi nuit sa numeasca durata
lunga, în care cercetarile identifica rareori, anevoios i nesigur, semnele
deosebitoare ale schimbarilor ori înnoirilor. Domnia lui tefan cel Mare nu
face exceptie.
Iar razboaiele le-a purtat pentru ca nu s-a putut altfel: hotarele
trebuiau aparate iar mo tenirile – mai cu seama – trebuiau recuperate; se
vede bine, din toata istoria acelei vremi, ca razboaiele n-au fost, pentru tefan voda, un scop în sine, ci numai mijlocul prin care el s-a putut face
cunoscut, pentru a putea fi ascultat atunci când i soarta tarii sale a fost în
joc. Bataliile pe care le-a dat – mari sau mici, cu biruinta, „din voia lui
Dumnezeu”, sau cu înfrângere, „pentru pacatele noastre” – nu arata „un poet al razboaielor” (dupa expresia lui N. Iorga), ci un gospodar energic,
plin de grija pentru mo ia sa, a carei aparare i întregire îi fusese
încredintata de Dumnezeu însu i.
Aceasta selectie, realizata dupa criterii u or sesizabile prin însa i
gruparea textelor, are i avantajul de a indica în ce domenii sunt înca
absente studii de sinteza care sa valorifice informatiile i ideile puse în
circulatie de cercetarile mai noi. Este îngaduita speranta ca, în pregatirea
anului comemorativ, preocuparile istoricilor români se vor îndrepta i spre
acele domenii.
Textele selectate – cu îngaduinta autorilor, când a fost cazul – sunt
reproduse, de regula, fara modificari. În putine situatii s-au precizat unele
localizari sau denumiri, fara sa se actualizeze în vreun fel trimiterile din
note. Unde a fost posibil, s-au dat ilustratii noi, prin fotografierea unor
monumente i obiecte. Erorile – de tipar, de citare etc. – au fost corectate
tacit, în masura identificarii lor într-o faza sau alta a pregatirii volumului
(M.M.Sz., St.S.G.).

Ia i, 2 iulie 2003




CUPRINS


CUVÂNT ÎNAINTE ..................................................................................5
ARGUMENT..............................................................................................7
NOTA ASUPRA EDITIEI........................................................................9

„... CA UN OM CE ERA ...”
P. P. PANAITESCU, tefan cel Mare. O încercare de caracterizare.....12
L
EON IMANSCHI, Formarea personalitatii lui tefan cel Mare.........32
LEON IMANSCHI, O cumpana a copilariei lui tefan cel Mare: Reuseni, 15 octombrie 1451.....................................42
MARIA MAGDALENA SZÉKELY, TEFAN S. GOROVEI,
„Semne i minuni” pentru tefan voievod.
Note de mentalitate medievala............................................................67
G. MIHAILA, Importanta politica i literara a corespondentei
lui tefan cel Mare cu Venetia............................................................86
ARIA MAGDALENA SZÉKELY, „Dixit waywoda”............................104
M
I
ON I. SOLCANU, Portretul lui tefan cel Mare
în pictura epocii sale. Noi consideratii.............................................117
T. GHITAN, CR. MIRCIOIU, Câteva precizari în jurul
diagnosticului bolii lui tefan cel Mare............................................130
Deschiderea mormintelor voievodale din manastirea Putna
efectuata în 1856. Proces verbal
A. ROMSTORFER.............................................139 i acte publicate de K.

„... PÂNA ASTAZI ÎI ZICU SVETI TEFAN VODA ...”
I. ANTONOVICI, Veneratia Marelui tefan pentru
moa tele sihastrului Simion preotul, de la Pângarati,
dupa cele aflate într-un manuscript vechi.........................................168
. NASTUREL, Cea mai veche inscriptie
P.
de la tefan cel Mare (1463).............................................................170
C
ONSTANTIN TURCU, Daniil Sihastru.
Figura istorica, legendara i bisericeasca........................................178
OVIDIU CRISTEA, Despre raportul dintre principe i „omul sfânt” în Tarile Române.
Întâlnirea lui tefan cel Mare cu Daniil Sihastrul............................192
... CU DARUL I PORUNCA LUI TEFAN VOIEVOD ...”
I. C. CHITIMIA, tefan cel Mare, ctitor în domeniul istoriografiei....200 TEFAN ANDREESCU, Începuturile istoriografiei în Moldova...........220
LEON IMANSCHI, Începutul elaborarii cronicii
lui tefan cel Mare.............................................................................238
TEFAN ANDREESCU, „Cronica lui tefan cel Mare”:
întelesurile unei întreruperi...............................................................245
CORINA NICOLESCU, Arta epocii lui tefan cel Mare.
Relatii cu lumea occidentala.............................................................253
… CEL DINTAI DINTRE PRINCIPII LUMII …”
LEON IMANSCHI, DUMITRU AGACHE, Înscaunarea
lui tefan cel Mare: preliminarii i consecinte (1450-1460)............292
CONSTANTIN REZACHEVICI, A fost tefan cel Mare
„ales” domn în aprilie 1457?............................................................316
EON IMANSCHI, DUMITRU AGACHE,
L
Un deceniu de ostilitate moldo-ungara (1460-1469)........................334
LEON IMANSCHI, DUMITRU AGACHE, Moldova între anii
1469 i 1473: program de guvernare i conjuncturi politice............367 TEFAN S. GOROVEI, 1473 – un an-cheie
al domniei lui tefan cel Mare...........................................................389
TEFAN S. GOROVEI, 1473: tefan, Moldova i lumea catolica........395
A
LOISIE TAUTU, Spirit „ecumenic” între papalitate i români pe vremea lui tefan cel Mare (1476)...............................406
IOAN-AUREL POP, Relatii între Transilvania i Moldova în timpul lui tefan cel Mare..........................................420
EON IMANSCHI, tefan cel Mare –
L
domn al Moldovei i Tarii Române ti...............................................435
ICTOR ESKENASY, Omagiul lui tefan cel Mare de la Colomeea.
V
Note pe marginea unui ceremonial medieval....................................440
ERBAN PAPACOSTEA, De la Colomeea la Codrul Cosminului
(Pozitia internationala a Moldovei
la sfâr itul secolului al XV-lea).........................................................459 TEFAN S. GOROVEI, Pacea moldo-otomana din 1486.
Observatii pe marginea unor texte....................................................497 ERBAN PAPACOSTEA, Relatiile internationale ale Moldovei
în vremea lui tefan cel Mare............................................................517
TEFAN S. GOROVEI, tefan cel Mare................................................556
D. CIUREA, tefan cel Mare – marele european................................560
D. NASTASE, tefan cel Mare împarat...............................................568

ABREVIERI...........................................................................................611
NOTA......................................................................................................612
CUPRINS................................................................................................616


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:57

De la: Dorulet, la data 2009-06-25 22:50:31
De la: ioana_dark, la data 2009-06-25 22:47:39
De la: mytcor, la data 2009-06-25 22:40:48...biserica ar trebui sa lase zidurile si sfintii si sa se intoarca la OAMENI !...


bisericã= grup de OAMENI!!!!




PS: mytcor...ține cont de un lucru...numai în românã se folosește acest termen (bisericã)...provine din latinescul *basilica* ....în restul statelor creștine termenul este ekklesia (*adunare* în limba greacã)...
asta cã tot spuneai tu cã românii au primit creștinismul pe filierã greceascã în secolul 14 și nu pe filierã latinã în secolul 1 (așa cum spun toți istoricii)


Asta este adevãrat!!!
"Bisericã" de fapt nu înseamnã o clãdire ci o adunãturã de oameni care au aceeaºi credinþã!!! Aºa ºtiu ºi eu!!!


dora..poate desemna și o instituție sau sediul ei (de exemplu...*s-a construit o bisericã* sau * mã duc la bisericã*) , dar sensul de bazã al cuvantului este acela de comunitate umanã , adunare....


Fosta membra 9am.ro

5013 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Iasi

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 22:57

iar religie???


Fosta membra 9am.ro

5013 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Iasi

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:01

somnusor la toti


Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:02

n-ai inteles !...biserica ierarhic fanariota !..acesta rea sensul

BISERCA trebuie sa lase ZIDZRILE si SFINTII si sa se intoarca la OAMENII !...

...acum intelegi ?...


Fosta membra 9am.ro

666 mesaje
Membru din: 24/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:02

De la: moldoveanco_blondonezo, la data 2009-06-25 22:57:36iar religie???
da .... religia este frate cu !


Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:04

De la: mytcor, la data 2009-06-25 23:02:20n-ai inteles !...biserica ierarhic fanariota !..acesta rea sensul

BISERCA trebuie sa lase ZIDZRILE si SFINTII si sa se intoarca la OAMENII !...

...acum intelegi ?...


nu.
ce-i cu * ierarhia fanariotã*?
de ce nu spui tu clar ce vrei de fapt?


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:09

mai bine lãsați religia...deja se încing spiritele și presimt cã o sã se termine iar urât...
mai bine ...haideți sã mai dezbatem subiectul *pantofii cu toc*( sau oricare altul)


Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:10

De la: ioana_dark, la data 2009-06-25 23:04:34
De la: mytcor, la data 2009-06-25 23:02:20n-ai inteles !...biserica ierarhic fanariota !..acesta rea sensul

BISERCA trebuie sa lase ZIDZRILE si SFINTII si sa se intoarca la OAMENII !...

...acum intelegi ?...


nu.
ce-i cu * ierarhia fanariotã*?
de ce nu spui tu clar ce vrei de fapt?



...nu vreau sa mai spun nimic !...


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:11

De la: mytcor, la data 2009-06-25 23:10:11
De la: ioana_dark, la data 2009-06-25 23:04:34
De la: mytcor, la data 2009-06-25 23:02:20n-ai inteles !...biserica ierarhic fanariota !..acesta rea sensul

BISERCA trebuie sa lase ZIDZRILE si SFINTII si sa se intoarca la OAMENII !...

...acum intelegi ?...


nu.
ce-i cu * ierarhia fanariotã*?
de ce nu spui tu clar ce vrei de fapt?



...nu vreau sa mai spun nimic !...


e ok. te înțeleg


Fosta membra 9am.ro

666 mesaje
Membru din: 24/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:14

De la: ioana_dark, la data 2009-06-25 23:09:27mai bine lãsați religia...deja se încing spiritele și presimt cã o sã se termine iar urât...
ete ... ca putem discuta si altfel de religie si fara sa se incinga spiritele; poate doar hora ....

Colo-n vale, unde drumul
Taie luminiºuri rare,
Printre plopi se vede fumul
Hanului din Vadul-Mare.
Calul, vesel, simte locul
ªi s-abate scurt din cale, —
C-a-nvãþat ºi dobitocul
Patima sfinþiei-sale...
Iar hangiþa iese-n uºã,
Bucuroasã de câºtig.
Ochii-i râd spre cãldãruºã:
— Frig, pãrinte?
— Straºnic frig!


Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
Fosta membra 9am.ro

666 mesaje
Membru din: 24/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:23

De la: ioana_dark, la data 2009-06-25 23:09:27mai bine lãsați religia...deja se încing spiritele și presimt cã o sã se termine iar urât...
si inca una ... speciala pentru tatal tau ....

Sã-l mai ascult pe tata cum mai cântã
La slujbã psalmii, la trei babe surde
Pe ele sã le vãd cum se-nspãimântã,
Bolborosind la iertãciuni absurde.


Adevarat ca mai cinstit lucru nu este in lume, si mai scump si mai curat, decat omul procopsit la invatatura. - Mihail Sadoveanu
Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:34

dorine...mulțumesc pentru poezii ...sunt foarte frumoase....


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:48

De la: maressalul_, la data 2009-06-25 17:20:45Gasii...



Ingrediente:

300 g faina, 200 g unt, 200 g smantana, putina sare



Mod de preparare:

Se framanta faina cu untul sau margarina, se adauga smantana. Se formeaza un aluat moale si se lasa la rece cateva ore. Se pot face cornulete cu branza, saratele sau cornulete dulci (cu rahat, nuca sau gem) care se pudreaza cu zahar.









mareșale...ți-au ieșit bune cornulețele?

dacã da...zi-ne și nouã și încercãm și noi rețeta ....


Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:51

.....cine stie ce-i acela un catar ?...


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:52

De la: mytcor, la data 2009-06-25 23:51:25.....cine stie ce-i acela un catar ?...


un animal...un fel de mãgar....
cred...


Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:54

...acesta-i un catar !...


2.bp.blogspot.com/_oG0uGupFGJY/SJwAvhspyII/AAAAAAAAAGQ/vDP1CjVxp...">


Fosta membra 9am.ro

6987 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 25 Iunie 2009, ora 23:56

De la: mytcor, la data 2009-06-25 23:54:29...acesta-i un catar !...



bietul de el...:(
ce oameni proști...:(...nenorocesc sãrmanul animal....:(


Fosta membra 9am.ro

9751 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 26 Iunie 2009, ora 00:00

De la: ioana_dark, la data 2009-06-25 23:56:57
De la: mytcor, la data 2009-06-25 23:54:29...acesta-i un catar !...



bietul de el...:(
ce oameni proști...:(...nenorocesc sãrmanul animal....:(



....l-au cablat la internet Ioanna !...


Pagini: << 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului despre orice
Mergi la: