back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Motor subturat

 


 
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
 
Lucian_ionutivan

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 28 Februarie 2009, ora 14:24

poate cineva sa-mi spune ce se intampla atunci cand motoru tremura, cere treapta inferioara,..dar nu schimb,...continui in speranta ca va lua demaraj,....ce se poate intampla?
Intreb in ambele cazuri,
exista diferenta daca e motor pe benzina or diesel.


Felicis

89 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 2 Martie 2009, ora 10:32

Da pot sa itzi spun ca o sa farami cutia si ambreiaju. asta daca nu caleaza motoru intre timp.Si oricum demarajul va dura nult mai mult decat daca ai schimba corect vitezele

Raporteaza abuz de limbaj
demi77

33 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 28 Iunie 2009, ora 20:40

Este diferenta intre diesel si otto. La motorul diesel trebuie sa il tii tot timpul putin mai turat, altfel ai toate sansele sa ti se duca in primul rand turbo, apoi injectoare, segmenti... In consecinta nu recomand in nici un fel motorul subturat la diesel.
La motoarele pe benzina se practica mersul la subturatie, dar nu pana tremura, pentru ca se poate intampla ce spune felicis si ai si un consum de benzina mai mare.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

56 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Resita

Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 08:39

salut!am o nelamurire:de exemplu la un fiat/punto van/motor multijet de 1,3/74CP/turbodiesel/cu limitarea electronica a turatiei la 4200 ROT/MIN,eu am obiceiul sa-l folosesc mai turat,adica peste 2000 ROT/MIN,in oras,unde ajunge la un consum,in medie de peste 6,4LITRI/100KM;mie imi era sa nu-l stric,daca tot merg mai turat!?practic ,cam cit de "turat" e bine sa-l folosesti? de ce ?deoarece abia la peste 2000 ROT/MIN intra in functie turbina si are acel "sprint",ce mie imi trebuie ,ca sa ma strecor prin jungla traficului urban.mai conduc,acasa o masina cu motor pe injectie,benzinara,unde ,in cartea ei scrie sa schimbi treptele la peste 2500 ROT/MIN.,dar eu le schimb si la 1500 ROT/MIN. si nu tremura nimic,mergi mai finut si consumul mai simtit,binenteles fara bruscari ale acceleratiei

Raporteaza abuz de limbaj
dek68gwb

6 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Campina

Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 17:31

Tendinta multor fabricanti printre care se numara si Fiat este de a creia masini(diesel)cu plaja de mers intre 1500-2000 rot/min datorita tendintei multor conducatori auto de a merge cu motorul subturat.1,3 jet'ul care-l are dl Rudy merge fara nici o problema subturat(pana la o limita) si este un motor fiabil cu transmisie prin lant si este pus si pe Opel si VW.Eu il am pe un Fiat Doblo Panorama si prima impresie este ca este un motor f mic ptr o masina asa mare.In momentul cand intra turbina cum spunea si colegul,este o fiara deslantuita.Rezervorul este de 60 l, o am de 5 luni,este SH din 2007,si consumul mediu este de 7,5 l motorina/100 km daca merg sportiv si 6,8 l daca merg economic

Raporteaza abuz de limbaj
media_vrajitoru

3 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 26 Iulie 2009, ora 10:51

daca ai dat mesajul asta in calitate de mecanic iti respect afirmatia....dar nu cred ca daca ti motorul o perioada subturat, pana ajunge la o turatie unde nu mai vibreaza masina, se duce ambreajul si cutia...uite are tata o supernova si are un stil de condus lejer, atat de lejer ca de multe ori nu mai schimba treapta, si l-am vazut de multe ori cum accelereaza dintr-a 5-a la o viteza de 50 km/h, daca o tine constant merge ok...dar cand vrea sa prinda viteza vibreaza ca nu are suficienta putere....masina se comporta frumos dupa 100 de mii de km, nu a avut probleme cu ambreiajul sau cu treptele de viteza.....din ce stiu probleme apar dupa o perioada cand se imfunda injectoarele ca nu sunt si ele putin fortate....asa ca dupa mine, la benzina cel putin, la un moment dat e posibil sa se infunde injectoarele.....vorbiti cu un mecanic si va va putea da el sfaturi de gen...numai bine

Raporteaza abuz de limbaj
Drift_King

30 mesaje
Membru din: 23/07/2009
Postat pe: 26 Iulie 2009, ora 14:17

pai... nu mai spera ca masina o sa isi ia demaraj dak e intr-o treapta mare la vitezsa redusa !!!
dak vrei sa speri in continuare ca va lua demaraj i-ao usor cu acceleratia si nu se va iontampla nimik !!!
dieselul e mai varza ca benzina aste e diferenta !!!!

Raporteaza abuz de limbaj
andrei21us

4 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 19 August 2009, ora 14:22

Accelerarea de la subturat la ORICE masina dotate cu o cutie manuala duce la arderea ambreiajului sau la supra solicitarea pinioanelo(mai ales la a 4,5,6) ele fiind mai mici

Raporteaza abuz de limbaj
ollyvers

37 mesaje
Membru din: 25/08/2009
Postat pe: 23 Septembrie 2009, ora 08:12

drift king, nu e vorba k speri k mototul isi ia demaraj, dak te pricepi chiar isi ia... Am avut problema cu o dacie ca s-a blocat in a 5-a si am reusit sa merg cat de cat prin Timisoara pana la destinatie si a mers, nu doar am sperat. De mirare nu a mirosit prea tare discul!. Am patit la 1.9D cu discul la o iesire idn zapada sa scot fum si ink de vreo doua ori, am mai tractat vreo 2 masini aproximativ 70km si toata lumea zicea k stric ambreiajul. Papucul are peste 100.000km si nu cere disc nou. Cred ca trebuie sa simti motorul, cand patineaza discul...sa te joci cum trebuie cu ambreiajul!!!
Si dieselul kiar nu cred k e mai "varza" ca benzina(deal, greutate, gpl, consum, fiabilitate...poate motoarele mai vechi)

Raporteaza abuz de limbaj
ollyvers

37 mesaje
Membru din: 25/08/2009
Postat pe: 23 Septembrie 2009, ora 08:17

nu intotdeauna esti in avantaj cu un bmw, audi sau passat...

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

56 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Resita

Postat pe: 23 Septembrie 2009, ora 20:40

De la: rudy2007, la data 2009-07-19 08:39:35salut!am o nelamurire:de exemplu la un fiat/punto van/motor multijet de 1,3/74CP/turbodiesel/cu limitarea electronica a turatiei la 4200 ROT/MIN,------scuze,defapt este limitata turatia la maxim 5200rot/1min.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

56 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: Resita

Postat pe: 23 Septembrie 2009, ora 20:50

De la: Lusian, la data 2009-02-28 14:24:52poate cineva sa-mi spune ce se intampla atunci cand motoru tremura, cere treapta inferioara,..dar nu schimb,...continui in speranta ca va lua demaraj,....ce se poate intampla?
Intreb in ambele cazuri,
exista diferenta daca e motor pe benzina or diesel.
cel mai bine,la un benzinar pe injectie,am observat ca"se simte bine"de la 3000rot/1min. in sus!la multijet sau diesel-turbo ,cred ca de la 2000rot./1min. in sus

Raporteaza abuz de limbaj
y1555

1 mesaj
Membru din: 5/10/2009
Postat pe: 4 Octombrie 2009, ora 11:54

iti spun eu ce se intampla cand mergi subturat . motorul nu are putere necesara incat sa de mareze ushor , astfel toti tarani care merg cu motoru sbturat si intra in depasiri ... pun in pericol viata celui ce vine pe contrasens , intrucat lor le iao groaza de timp si spatiu sa faca o depasire . motorul subturat mananca evident mai mult in cazul dieselui cu acceleratie electronica , astfel motorul fiind supra alimentat . vibratiile nu pot fi doar de la motor , ele pot fi si de la toba , deoarece la o turatie mica si treapta mare si viteza mica bota va face urat de tot .

Raporteaza abuz de limbaj
Mixu

11 mesaje
Membru din: 14/10/2009
Postat pe: 14 Decembrie 2009, ora 01:22

De la: Lusian, la data 2009-02-28 14:24:52poate cineva sa-mi spune ce se intampla atunci cand motoru tremura, cere treapta inferioara,..dar nu schimb,...continui in speranta ca va lua demaraj,....ce se poate intampla?
Intreb in ambele cazuri,
exista diferenta daca e motor pe benzina or diesel.


Yep ... dupa ceva km , nu foarte multi ... undeva cam la 10 k O observi ca masina scoate fum si nu mai trage nici in treapta corespunzatoare . Iar cu timpul o sa schimbi catalizator , pompe de injectie ... etc .

Raporteaza abuz de limbaj
ondin666

204 mesaje
Membru din: 22/12/2008
Postat pe: 11 Ianuarie 2010, ora 12:47

te va costa mai mult apoi reparatia decat comoditatea si economia de carburant.
:)

Raporteaza abuz de limbaj
pitikul_adi

1 mesaj
Membru din: 8/01/2009
Oras: Sf Gheorghe

Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 02:50

turatia e importanta la motoarele turbo la benzina e doar puturoasa cum o inveti asa o ai

Raporteaza abuz de limbaj
shumy

4 mesaje
Membru din: 7/11/2009
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 06:39

Buna dimineata. Cine-mi poate spune si mie la un Audi 80 B4 cod motor ADA, motor 1600, benzina care este regimul de functionare normal al motorului? Unde este cuplul maxim (consum optim) si unde se obtine puterea maxima a motorului? Multumesc!

Raporteaza abuz de limbaj
9am085906

1 mesaj
Membru din: 1/01/1970
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 07:32

Pentru a nu strica transmisia cind motorul trepideaza trebuie sa schimbi viteza imediat inferioara.Motorul pe motorina are avantajul ca la turatii intre 1700-3500 rpm iti ofera maximul de caracteristici dinamice precum si consumul de 4 sau 5 la 100 km.Motorul pe benzina lucreaza la turatii de 3500 4000 rpm consuma si nici nu ai cine stie ce performante dinamice.Cele mai bune motoare pe benzina sunt cele turbo sau cele de VW sau Volvo de 1.6 litri

Raporteaza abuz de limbaj
denejobs

2 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 08:52

Cele mai bune motoare benzina sunt Renault: 1.2 si 1.6

Raporteaza abuz de limbaj
andrei21us

4 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 08:55

Mersul subturat aduce putine avantaje si o gramada de dezavantaje:
Un avantaj ar fii un consum scazut
Esti putin mai relaxat ca nu mai schimbi vitezele(stiu multi care prefera sa mearga intr-o singura treapta peste tot)
Pe zapada masina este putin mai usor de controlat

Dezavantaje(multe sunt NU din cauza ca se merge neaprat subturat,ci ca se accelereaza repede din regimul de subturat):
1:Se distruge mai repede amreiajul si deasemenea si cutia(unele pinioane)
2:Se pot infunda injectoarele(desi asta nu prea se mai intampla odata cu introducerea motorinei tip euro 4)
3:Se poate distruge turbina(se depune funingine mai multa in regim subturat)
4:Se distruge catalizatoarul
5:Se duc segmentii(nu se mai face cum trebuie echilibrarea dinamica)
6:La unele masini pot fii afectate si alte piese daca masina nu ofera aceasi presiune de ulei indiferent de turatie

Raporteaza abuz de limbaj
shumy

4 mesaje
Membru din: 7/11/2009
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 09:23

De la: denejobs, la data 2010-01-24 08:52:56Cele mai bune motoare benzina sunt Renault: 1.2 si 1.6



Hai sa fim seriosi! Oare nemtii stiu?

Raporteaza abuz de limbaj
andrey4ever_2005

1 mesaj
Membru din: 1/02/2008
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 10:51

Atunci cand mergi cu un motor subturat pompa de ulei nu mai ajunge la turatia optima de ungere deci ungere proasta a componentelor motorului => uzuri mari arbore cotit, segmenti etc... Daca intradevar vrei sa ai un consum mai mic trebuie sa mergi cu frana de motor deoarece consumul tinde sa ajunga la zero...Deci in concluzie mai bine mergi cu un motor putin mai turat decat unul subturat, de preferat este sa mergi cu turatia scrisa in cartea tehnica... bafta tuturor

Raporteaza abuz de limbaj
marstef

7 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 10:54

Antheus, ai dreptate. Principalele probleme ale unui motor subturat sint cele - asa cum ai spus - de ungere insuficienta si incorecta (mai ales la sistemul de distributie, arbore cu came etc). Cele mai mari probleme care pot sa apara sint la biele (orice supra sau sub-turatie) provoaca mari tensiuni in material si faptul ca arborele cotit este supus unor imense tensiuni. Am avut ocazia sa vad un vibrochen rupt, la un camion condus (de regula) subturat. Sa nu uitam ca in cilindrii au loc niste explozii care pun in miscare pistoanele. Orice asemenea forta nesincronizata cu celelalte forte (miscarea de rotatie, inertia, masa etc., etc.) primeste si un recul. De suferit au, in general, piesele mai slabe, mai uzate sau cu defecte ascunse.
In loc sa ai de cistigat, ai numai de pierdut.
Ca sfat, pastreaza un optim. In general, daca relanti-ul unui motor este la 950 rpm, viteza minima de croaziera este cel putin dublu (1900 rpm), iar pentru trecut in treapta urmatoare de viteza, optimul este la de trei ori relanti-ul (circa 3000). Unii specialisti recomanda ca acest de trei ori relanti-ul sa fie turatia de mers normal.

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

7 mesaje
Membru din: 25/01/2011
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 11:14

spune-ne si noua ce masina ai si ce motor are, benzina sau diesel, k sa te lamuresc mai bn si iti spun mai exact

Raporteaza abuz de limbaj
9am166066

1 mesaj
Membru din: 14/08/2010
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 11:35

e bine sa mergi cu mototru subturat, scade presiunea la ulei si cu timpu se duce motoru,

Raporteaza abuz de limbaj
9am14730

1 mesaj
Membru din: 17/03/2009
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 11:57

Salut, am un Peugeot 307 2.0 HDI 2004. La ce turatie ar fi recomandat sa schimb treapta de vitezz(in oras si afara)?


jejnk

138 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 12:02

denejobs ai visat urat??? si renault e cea mai buna marca de pe planeta nu?

Raporteaza abuz de limbaj
taifi

17 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Craiova

Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 12:59

Nici un motor nu trebuie tinut subturat...mai toti ati mers cu taxi de pe aici si ati vazut multi soferi care mer cu motorul subturat in speranta ca motorul o sa pape mai putina benzina/motorina...FRATILOR !!! FARA MOTOARE SUBTURATE !!! risti sa distrugi motorul pentru cateva sute de mii la mii de km...mai bine dai un leu in plus la suta de kilometri decat sa bagi bani in uleiuri si piese...un prieten a facut un test pe o mie de km (ii face saptamanal) si a mers si subturat cu motorul lui pe benzina si turat peste masura (peste 3500) in fiecare treapta...rezultatul calculatorului de bord a fosdt cu 200 ml in plus la suta de km...se merita sa mergi subturat? NU !...bafta

Raporteaza abuz de limbaj
9am140384

1 mesaj
Membru din: 11/10/2009
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 13:05

De la: sotto072679, la data 2010-01-24 11:14:21spune-ne si noua ce masina ai si ce motor are, benzina sau diesel, k sa te lamuresc mai bn si iti spun mai exact

Si eu am un Fiat Linea cu un motor de 1.4 120 de CP si turbina intra de la 1500 de rotatyy si un prieten tot imi spune ca apas prea tare pedala de acceleratzye in lok sa o las sa se intinda mai ales ca nu am inka 10000 de km cu ea shi nu are rodajul facut. cam in ke turatzyy se poate merge normal si daca ar trebui sa las pedala mai ushor kiar si dupa rodaj.

Raporteaza abuz de limbaj
Strmanuel

9 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 13:18

Aloooo, tataaa, cred ca ai inversat benzina cu motorina in descrieri, ai condus is una si alta ca sa spui asemenea tampenii?, motorul diesel este unul care nu necesita turatii, iar cel pe benzina este motorul de turatii!

Raporteaza abuz de limbaj
Pagini: 1 2 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului motor subturat
Mergi la: