Info
x
Motor subturat
|
Strmanuel 9 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 13:25
Si inca ceva pt toti care vorbesc numai prostii?, in ce viteza iti tremura motorul tata si la ce viteza?, Poate doar daca mergi cu a 5-a si ai 30 de km la ora sau 40, ca de la 50 deja nu e nici o problema sa demarez usor, nu spune nimeni de depasiri, si cu benzina sau diesel. Eu zic sa puneti mana pe volan, sa mai invatati putzin sa conduceti si dupaia sa veniti sa vorbiti , in cunostinta de cauza!
|
|
adimc 2 mesaje Membru din: 21/03/2009 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 13:32
Dupa ce am vazut tot felul de "cunoscatori" in mecanica si am ris cu lacrimi de "specialisti" da-mi voie sa te salut cu respect.Esti singurul care stie cum se folosesc treptele de viteza ca sa ai si consum mic dar si putere.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
johnny20rd 6 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 13:36
Luativa masini cu cutii automate si uitati de mersul subturat si de turatia de schimb a vitezei... Face ea tot electronic exact cum trebuie sa fie, sa nu solicite nici motorul, nici cutia, nici ambreiajul. In functie de cat apesi pe pedala atat se ridica turatia si atat consuma...
Raporteaza abuz de limbaj |
|
fliosch18 2 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 14:05
Spunemi si mie un motor de 1.6 care are 107 CP inafara de cele de la reno.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
speed 1 mesaj Membru din: 5/01/2010 Oras: Cluj |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 14:11
salut! in cazul in care e pe motorina si se merge cu motorul sub 2300 rpm si motorul este turbo diesel se va infunda turbina si egr-ul ,iar o turbina costa peste 1000 de euro
Raporteaza abuz de limbaj |
|
Strmanuel 9 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 15:07
Turbina sa se infunde cu ce?
Cu aer? ;)) Se blocheaza aerul in turbina si nu vrea sa mai iasa!!! ;))) Pentru toti "cunoscatorii", turbina functioneaza in doua stiluri, la unele motoare de la 1900,2000 in sus, iar la alte motoare turbina merge tot timpul, Spuneti-mi si mie cum o fortezi?, daca ea baga aer cu presiune in pistoane non-stop? DAAAAAAA, mai mai mai, toti se pricep Raporteaza abuz de limbaj |
|
090413035755 4 mesaje Membru din: 14/09/2009 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 17:09
Salutare baietzi.Un lucru va pot spune si eu...orice motor fie diesel fie benzina are un turometru pus acolo din 2 motive sa stim cu ce turatie mergem si sa stiim care este limita pana la care il putem tura.Eu am un Opel Astra din 2001, 1.4 16v 90 de cai pe benzina si nu schimb nici o treapta sub 3000 rpm in demaraj fie ca merg in orash fie ca merg in afara.Am practicat de curiozitate asa zisul "mers la consum" cu masina subturata si credeti-ma ca nu am simtit nici o diferenta decat ca imi tragea mult mai greu.Masina mea a fost adusa din germania apartinand unei femei si la 83.000 km cand am luato eu mergea destul de greu la turatii mici nicidecum cum eram obijnuit in alte opeluri de acelasi fel. am schimbat filte bujii am curata clapeta de aceleratie ulei bun si am inceput sa ii dau in gura odata la 2 3 zile 5000 rpm cu 1 2 3 fara probleme si acum merge f bine fara a-mi afecta consumul cu conditia sa nu depasesc 140 km/h si pragul de 3500 rpm. ce depaseste si papa :).
Si am ca si masina de servici renault megane 2005 1.5 dci cu care alerg destul de mult la fel mergand cu el turat si nedepasind consumul sau avand probleme. ASA CA VA RECOMAND SA MERGETI CU INCREDERE CU MASINA TURATA PT CA UN MOTOR PT ASTA E FACUT SA MEARGA PANA LA 6000 7000 RPM, IAR DACA NU ATINGEM MACAR PRAGUL DE JUMATE AL TUROMETRULUI ATUNCI UZAM MOTORUL. SCHIMBATI ULEIUL LA 12000 15000 DE KM SI NU VA ZGARCITZI LA PRET CAND E VB DE ACESTA PUNETI ULEI BUN SI FILTRU LA FEL SI NU VETI AVEA PROBLEME CU MOTORUL. GRIJA LA DRUM SI DATII TALPA ! Raporteaza abuz de limbaj |
|
surubel 7 mesaje Membru din: 24/01/2010 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 17:44
stiti vorba neamtului?.. toate acele din bord sa-ti fie pe jumate, si atunci ai o functionare buna a motorului .....
Raporteaza abuz de limbaj |
|
|
|
|
ollyvers 37 mesaje Membru din: 25/08/2009 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 17:53
Tare nu stiu cine spune k vitezele se schimba la un anumit numar de rotatii/minut. Danydj007, dak nu simti motorul cand are nevoie neaparat de urmatoarea treapta sau cand poti sa-i dai urmatoarea treapta combinand cu un consum redus si conducand normal, inseamna k nu esti un sofer bun. Cine sta cu ochii pe turometru la fiecare treapta? . Schimbatul vitezelor la turatii mari este un condus sportiv, care ajuta mai ales in situatiile de urgente prin oras sau in afara orasului(fie k e diesel sau benzinar). Nu e o recomandare pentru motor, mai ales in rodaj. Subturarea motorului nu e recomandata, dar nu o sa se strice nici o masina din cauza asta, doar dak devine un obicei.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
9am161898 3 mesaje Membru din: 30/10/2009 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 18:15
cu apa minerala....se depune calamina pe ea si mai trage motoru' la pastele cailor
Raporteaza abuz de limbaj |
|
9am161898 3 mesaje Membru din: 30/10/2009 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 18:17
de acord cu tine ,da pe langa astea se mai duce si volanta cu timpul
Raporteaza abuz de limbaj |
|
dancostea2002 39 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: Galati |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 19:43
un subiect cat se poate de stupid!gaseste solutia in cartea tehnica a masinii,unde constructorul ,,recomanda'' turatiile necesare si care asigura performantele optime ale motorului.daca omul este gica-contra si tine neparat sa contrazica echipele de proiectanti si de testeri ai motoarelor,treaba lui.norocul lui este ca inca din stadiul de concept se iau marje de siguranta pentru curiosi din astia .daca insista va afla pe pielea lui(pardon, banii lui) ca inca nu a aparut marca aia de masina care sa-i garanteze functionarea nelimitatata in conditii de proasta utilizare.sincer,il compatimesc daca este si in garantie la cat timp si cati nervi i-si va consuma.....
Raporteaza abuz de limbaj
dancostea2002
|
|
nitacodrin 24 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 24 Ianuarie 2010, ora 22:34
De la: Strmanuel, la data 2010-01-24 15:07:28Turbina sa se infunde cu ce? daca mergi cu motorul subturat, la o accelerare brusca, uleiul din axul turbinei e "aruncat" in pistoane si de aici apare fumul negru, si pe langa asta nici amestecul de aer + combustibil nu e ars in intregime, si se avacueaza acele gaze nearse. daca aveti masina cu turbina schimbati pe 2500 rotatii. Raporteaza abuz de limbaj |
|
jejnk 138 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 25 Ianuarie 2010, ora 15:13
p-asta cu turbina la diesel am auzit-o si eu in service cand ii zicea unuia caruia nu-i mai tragea masina sa se duca pe autostrada si sa n-o scoata din 4.500 de turatii sa i se desfunde turbina. nu am diesel deci nu ma pricep, zic si eu ce-am auzit. asta apropo de ce zicea strmanuel.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
maxim42 6 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Constanta |
Postat pe: 26 Ianuarie 2010, ora 11:07
In primul rand ar trebui inteles sensul de TURAT SAU SUBTURAT.Modul corect de interpretare a datelor in functie de motor si de cutie,pentru ca sunt motoare pe benzina si pe motorina,sunt cutii de viteza cu 5 6 trepte manuale,dsg-uri sau automate.motoare care necesita turatii inalte si motoare care pot raspunde bine la turatii mici.Alege modul de conducere normal sau sport,in oras sau in afara orasului,pe drum liber sau aglomerat.Schimba viteza in treapta inferioara sau superioara atunci cand motorul da semne de LENE-NU ARE FORTA SAU TREPIDEAZA,in rest sofat placut.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
090413035755 4 mesaje Membru din: 14/09/2009 |
Postat pe: 27 Ianuarie 2010, ora 01:28
Ma rog voi cu ale voastre eu cu ale mele.....nu am spus ca ma uit in turometru sa schmib vitezele dar simt si eu masina cum e cand sare de 2500rpm si cum e la 2800 mersul....am specificat in demaraj nu in plimbare.Poate m`am exprimat gresit dar eu cand am spus in demaraj m`am referit in momentul in care schimbi putin mersul normal la unul putin mai agresiv pt ca nu cred oricine mi-ar spune ca o masina careia timp de 30 40 de mii de km i s-au schimbat vitezele la 1800 2000 rpm cu una de acelasi motor care schimba la 2700 3000 35000 merge sau demareaza mai bine ca laurma urmei pe majoritatea ne intereseaza in momentul in care dai gas masina sa faca eva nu sa te plictisesti pana acelereaza aici ma refer nu sa dai din 3 2 si sa sar dintr`o data undeva la 4000 rpm. turatiile ce le dau eu le aproximz acum sa nu crezi ca stau si masor.
P.S. legat de chestia cu o sa simt pe banii mei majoritatea de pe forumul asta suntem tineri cu putere de munca si cred ca toti aspiram la ceva mai bun nu cred ca isi cumpara cineva masina sa o aibe mai mult de 3 4 ani.si legat de o masina noua da mi`as lua noua in garantie doar daca ash dispune de suma cash fara leasinguri si alte forme de credit. tot ce am spus acum si mai devreme sunt pareri personale nu oblig sa le ia nimeni in calcul doar spun atat de 2 ani am aceasta masina si motorul crede`ma ca parca tot mai bine merge...repet schimb uleiul des(nu imi mananca) si in rest benzina de 100 nu de 95. Fiecare e liber sa faca cum vrea si la urma urmei nici eu si nici majoritatea prietenilor mei care mergem mai sportiv asa nu am avut probleme sa spargem vreun motor etc...si 2 dintre ei sunt bishnitari de masini care fac asta nu de acum ci de 10 12 ani de zile si au avut masini si contact cu ele fara ca sa pateasca ceva. V-am salutat si mai ceva nu sunt "gica-conta" pt ca nu am contrazis pe nimeni mi-am spus o parere si daca am spus ceva rau spuneti cei care va pricepeti mai bine cum e corect....multumesc mult si e ultima data in mai pronunt ceva pe acest forum...pt ca in loc sa ne lamurim ne contram.........o seara placuta ! Raporteaza abuz de limbaj |
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 27 Ianuarie 2010, ora 18:31
De la: shumy, la data 2010-01-24 06:39:02Buna dimineata. Cine-mi poate spune si mie la un Audi 80 B4 cod motor ADA, motor 1600, benzina care este regimul de functionare normal al motorului? Unde este cuplul maxim (consum optim) si unde se obtine puterea maxima a motorului? Multumesc! pt. a vedea la ce turatie obtii puterea maxima uitate in cartea de identitate a masini, pt. ca si cuplul maxim este tot pe la nivelul ala, plus sau minus. ATENTIE!!! folosind puterea maxima vei merge mult mai des la peco. Raporteaza abuz de limbaj |
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 27 Ianuarie 2010, ora 18:48
De la: sotto037135, la data 2010-01-24 07:32:17Pentru a nu strica transmisia cind motorul trepideaza trebuie sa schimbi viteza imediat inferioara.Motorul pe motorina are avantajul ca la turatii intre 1700-3500 rpm iti ofera maximul de caracteristici dinamice precum si consumul de 4 sau 5 la 100 km.Motorul pe benzina lucreaza la turatii de 3500 4000 rpm consuma si nici nu ai cine stie ce performante dinamice.Cele mai bune motoare pe benzina sunt cele turbo sau cele de VW sau Volvo de 1.6 litri EXTRAORDINAR!!! "cele mai bune motoare pe benzina sunt cele turbo", de parca cele mai bune motoare pe motorina nu sunt tot cele TURBO. vai, vai. Raporteaza abuz de limbaj |
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 27 Ianuarie 2010, ora 19:00
De la: Antheus, la data 2009-08-19 14:22:37Accelerarea de la subturat la ORICE masina dotate cu o cutie manuala duce la arderea ambreiajului sau la supra solicitarea pinioanelo(mai ales la a 4,5,6) ele fiind mai mici [/quote Raporteaza abuz de limbaj |
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 27 Ianuarie 2010, ora 19:17
De la: marstef, la data 2010-01-24 10:54:52Antheus, ai dreptate. Principalele probleme ale unui motor subturat sint cele - asa cum ai spus - de ungere insuficienta si incorecta (mai ales la sistemul de distributie, arbore cu came etc). Cele mai mari probleme care pot sa apara sint la biele (orice supra sau sub-turatie) provoaca mari tensiuni in material si faptul ca arborele cotit este supus unor imense tensiuni. Am avut ocazia sa vad un vibrochen rupt, la un camion condus (de regula) subturat. Sa nu uitam ca in cilindrii au loc niste explozii care pun in miscare pistoanele. Orice asemenea forta nesincronizata cu celelalte forte (miscarea de rotatie, inertia, masa etc., etc.) primeste si un recul. De suferit au, in general, piesele mai slabe, mai uzate sau cu defecte ascunse. ce concluzie am tras eu din ce a-ti scris d-voastra, d-nul MARSTEF si d-nul ANTHEUS, ca la un motor subturat ungerea este "INSUFICIENTA si INCORECTA". asta inseamna ca la relanti ungerea este INEXISTENTA nu mai inteleg nimic. Domnilor ORICE turatie ar avea motorul pompa de ulei pompeaza exact atat cat este necesar la turatia respectiva, NU CONTEAZA TREAPTA DE VITEZA IN CARE MERGI.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 27 Ianuarie 2010, ora 19:19
De la: somad13, la data 2010-01-27 19:00:12De la: Antheus, la data 2009-08-19 14:22:37Accelerarea de la subturat la ORICE masina dotate cu o cutie manuala duce la arderea ambreiajului sau la supra solicitarea pinioanelo(mai ales la a 4,5,6) ele fiind mai mici [/quote Raporteaza abuz de limbaj |
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 27 Ianuarie 2010, ora 19:31
De la: Lusian, la data 2009-02-28 14:24:52poate cineva sa-mi spune ce se intampla atunci cand motoru tremura, cere treapta inferioara,..dar nu schimb,...continui in speranta ca va lua demaraj,....ce se poate intampla? Se poate intampla sa se creeze un dezechilibru al motorului care nu se mai poate repara decat cu schimbarea partilor mobile din motor, respectiv, set motor, arbore cotit. chestia asta nu se va intampla peste noapte, trebuie sa ai un pic de ambitie sa aduci un motor in halul ala, si nici economie de carburant nu faci.iti propun sa faci un test sa te convingi. Atunci cand accelerezi, vrei sa demarezi si motorul este subturat, mentine acceleratia acolo si schimba o treapta in jos. ai sa vezi ca la acelasi nivel de acceleratie vei avea si demaraj fara sa mai chinui inutil motorul. eu iti doresc drumuri bune si atentie la motociclisti!!!! Raporteaza abuz de limbaj |
|
dancostea2002 39 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: Galati |
Postat pe: 27 Ianuarie 2010, ora 21:39
omule,i-ti doresc sa i-ti indeplinesti toate visele si sa-ti schimbi masina cand vrei.daca ti-am raspuns asa nu am facut-o pentru ca sunt in necunostinta,ci pentru ca sunt proprietarul unui service.asa ca vreau sa le multumesc tuturor celor ca tine ca-mi dau de lucru si reusesc sa ma descurc destul de bine.daca ai citit toate mesajele cred ca ti-ai format o parere despre ce implica mersul perseverent cu motorul subturat,pentru ca majoritatea au fost pertinente.in rest sa auzim numai de bine!
Raporteaza abuz de limbaj
dancostea2002
|
|
so_mad13 14 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 29 Ianuarie 2010, ora 19:10
nu toata lumea are bani de masina noua cu carte tehnica, de unde sa citeasca ce recomanda constructorul si nu toata lumea conduce masini turbo(sa se infunde). daca aveti d-voastra asta nu inseamna ca trebuie sa avem toti,nu?
Raporteaza abuz de limbaj |
|
|
|

nu mai inteleg nimic. Domnilor ORICE turatie ar avea motorul pompa de ulei pompeaza exact atat cat este necesar la turatia respectiva, NU CONTEAZA TREAPTA DE VITEZA IN CARE MERGI.