Info
x
Plecat motor rece iarna
|
gigel_sotto 8 mesaje Membru din: 2/07/2008 Oras: Buzau |
Postat pe: 17 Octombrie 2008, ora 16:46
Voi cum plecati cu masina iarna? Asteptati sa se incalzeasca putin motorul sau plecati direct? Vad tot mai multe articole care zic ca motoarele moderne nu mai au nevoie de putina incalzire inainte, dar parca e ciudat sa plec cu el asa turat si nici nu trage ca lumea. Nu se uzeaza daca il pun direct in sarcina?
|
|
sorin_rus50 37 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 23 Octombrie 2008, ora 06:51
orice motor ma refer la cele clasice diesel sau benzinar chiar si cu gpl uzura cea mai mare o au in momentul porniri, si oricare dintre ele functioneaza optim la o anumita temperatura, ex: dacia la 80 grade C uni vara scot termostatele ca sa nu se incalzeasca dar acest lucru este cea mai mare prostie, iar daca vara un motor se incalzeste peste temperatura lui normala de lucru inseamna ca are o problema la sistemul de racire. deci cel mai indicat ar fi ca motorul sa aiba cat de cat o anumita temperatura in momentl plecari de pe loc, chiar daca acesta este pe injectie aceasta facand doar alimentarea diferita fata de motoarele vechi nu si regimul de lucru al motorului
|
|
Billy_Zak 24 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: Slatina |
Postat pe: 24 Octombrie 2008, ora 08:45
De la: gigel, la data 2008-10-17 16:46:01Voi cum plecati cu masina iarna? Asteptati sa se incalzeasca putin motorul sau plecati direct? Vad tot mai multe articole care zic ca motoarele moderne nu mai au nevoie de putina incalzire inainte, dar parca e ciudat sa plec cu el asa turat si nici nu trage ca lumea. Nu se uzeaza daca il pun direct in sarcina? Si eu tot influentat de un articol, de fapt dintr-o veche carte tehnica, dupa pornire stau cu masina pe loc cam 10-15 secunde dupa pronire si apoi plec in game de turatii joasa fara a fosrta motorul. Exista o parere ca este mai sanatoasa incalzirea motorului intr-o mica sarcina decat la relanti. |
|
sambarton 4 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 10 Noiembrie 2008, ora 13:33
la masinile moderne este lipit un plastic pe parbriz unde scrie ``motorul nu se incalzaste la relanti ci numai in mers`` cel putin asa scrie la mine..
|
|
ninel_voica 10 mesaje Membru din: 13/11/2008 Oras: Brasov |
Postat pe: 13 Noiembrie 2008, ora 11:09
Dupa pornire motorul se va lasa circa 10-15 secunde pentru ca presiunea de ulei sa ajunga la valoarea necesara in intreaga retea din motor si de asemenea pentru a se realiza ungerea celor mai indepartate componente din chiulasa motorului(fata de pompa de ulei). Mai ales la motoarele moderne cu arbore cu came in cap. Stingerea martorului din bord certifica presiunea in rampa principala aflata in blocul motor langa arborele cotit. Dupa acest interval de timp nu exista nici un motiv sa mai intarziati pornirea, pentru inceput rulajul in treapta a doua usor fiind cel mai indicat pentru incalzirea treptata a motorului. Total contraindicat acceleratiile brutale. Functie de temperatura exterioara si gradul de incalzire a motorului pe parcurs se majoreaza treptat viteza si se schimba treptele in cutie. Atentie chiar si cand indicatorul din bord va arata un motor cald unele piese se incalzesc mai greu caldura difuzand putin mai tarziu in toata masa motorului.
remperatura optima de functionare este de aprox 85-90 grade Celsius. Din experiente s-a constatat ca o pornire la o temperatura de peste -15 grade echivaleaza ca uzura cu 15.000 de km parcursi cu motorul la temperatura optima de 90 grade. Raporteaza abuz de limbaj |
|
bsilviu2006 27 mesaje Membru din: 6/03/2008 Oras: Adjud |
Postat pe: 18 Noiembrie 2008, ora 15:29
Bun tu zici ca o pornire la peste-15 este echivalenta cu o izira a motorului facuta la 90000 km parcursi la temp de 90g. Permitemi sa nu fiu de acord cu tine si sa-ti spun ca o asemenea chestie nu este valabila deoarece motorul odata pornit mai ales iarna se incalzeste in cel mult 30sec cel putin motoarele benzinare.
Raporteaza abuz de limbaj
bs
|
|
bsilviu2006 27 mesaje Membru din: 6/03/2008 Oras: Adjud |
Postat pe: 18 Noiembrie 2008, ora 15:32
De la: bsilviu2006, la data 2008-11-18 15:29:19Bun tu zici ca o pornire la peste-15 este echivalenta cu o izira a motorului facuta la 15000 km parcursi la temp de 90g. Permitemi sa nu fiu de acord cu tine si sa-ti spun ca o asemenea chestie nu este valabila deoarece motorul odata pornit mai ales iarna se incalzeste in cel mult 30sec cel putin motoarele benzinare.Dupa cum spui tu motoarele nu ar mai trebui pornite la temp mai mici de -15g
bs
|
|
c0ntele 1 mesaj Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 23 Noiembrie 2008, ora 16:20
La mine in carte, Toyota scrie ca dupa pornirea motorului este bine sa astepti pana indicatorul(acul) de turatii incepe sa oscileze si se stabilizeaza , apoi poti sa pleci de pe loc dar sa eviti turarea motorului pana la atingerea cuplului, acest lucru este interzis pana ce indicatorul de rece nu sa stins. Practic dupa ce pornesc in cel mai rau caz(iarna)turatiile incep sa varieze cam dupa 20 sec. si dupa ce oscileaza de 3-4 ori se stabilizeaza undeva la 1100-1300 rpm. Per total pe frigul cel mai mare ai de asteptat aprox.30sec. Vara totul dureaza cam 10 sec.
|
|
|
|
|
dafffne 68 mesaje Membru din: 29/09/2008 Oras: Constanta |
Postat pe: 28 Noiembrie 2008, ora 23:01
TE UITI IN BORD, SI ACOLO VEI VEDEA UN ARCULET CULCAT DE CULOARE GALBENA SIIIIIIIIIIIIII ASTEPTI SA SE STINGA NU DUREAZA MAI MULT DE 5 SEC LA O MASINA CU TEHNOLOGIA ACTUALA. DAR AI SI MANUALUL UTILIZATORULUI SI SERVICE AUTORIZAT !!!!!!!!!! SINCER E BINE SA APELEZI LA CE AM SPUS MAI SUS CA EI SUNT CEI AVIZATI NU GURA POPORULUI
|
|
andu_012 20 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 30 Noiembrie 2008, ora 12:27
deci c0ntele, sa mor daca pot sa-mi dau seama ce zici tu de toyota ca se stabilizeaza acu la 1100 de turatii, io pornesc si acu sta intre 900 si 950 turatii, o las 10-15 secunde si dup-aia plec frumos, nu o turez, schimb la max 2000 si cand acu de la apa incepe sa urce at pot sa incep linistit sa-i dau. ii vorba de 1.6 tdci.
Raporteaza abuz de limbaj
Evo Lancer IX 4 life
|
|
mariuscc1983 75 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Lugoj |
Postat pe: 30 Noiembrie 2008, ora 18:39
andu, era vb de alta masina. Nu toata lumea are focus ca tine. Poate altii au un benzinar sau un tddi
|
|
adrianpsk 8 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 1 Decembrie 2008, ora 09:30
se intimpla urmatoarele
1. la frig-rece uleiul e vascos si ajunge mai greu in partile superioare ale motorului---ungere e f slaba in momentul pornirii 2.dureaza un picx pina ce ajunge la 85 grade si consumul e infernal in primele 3 minute la toate motoarele pe injectie. 3. zgomotul emis la pornirea la rece tocmai din cauza uleiului e usor metalic Eu pornesc , astept 30-60 secunde ,la relanti apoi merg usor pina la temperatura de regim si apoi forja.si mai am versiunea 2 pornesc vechea dacie la drumuri scurte iarna prin oras ca nu e atat de mofturoasa la soc si consuma si asa in primul km in jur de 10 la suta in comparatie cu celelalte care trec de 20- 30 /suta in regimul de incalzire a motorului. |
|
san 48 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: Iasi |
Postat pe: 7 Decembrie 2008, ora 13:24
Se scrie si se citeste RALANTI nu relanti, cuvant provenit din fr. "ralenti".
|
|
ondin1919 8 mesaje Membru din: 30/11/-0001 Oras: Hunedoara |
Postat pe: 8 Decembrie 2008, ora 12:19
De la: san, la data 2008-12-07 13:24:21Se scrie si se citeste RALANTI nu relanti, cuvant provenit din fr. "ralenti". crezi ca are asta relevanta pentru uzura motorului? :) |
|
mariuseugen 28 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 16 Decembrie 2008, ora 14:19
La motoarele pe carburatie , lucrezi cu socul dupa cum crezi tu ca e mai bine , vezi ca sta putintel si singurica la "relanti"
, pleci cu ea si apoi opresti de tot socul . La motoarele pe benzina pe injectie , nu ai ce sa le faci decat sa le pornesti sa sa astepti putin sa scada turatia cat mai aproape de 1000 rpm si abia apoi sa pleci cu ea . Unii recomanda sa pleci imediat ca numai asa vei avea un consum mic si pe aprtea asta au dreptate , pentru ca e clar ca in acel interval de timp cat timp tus tai sa se incalzeasca putin , puteai deja sa fi mers vre-o jumatate de km , DAR aici nu prea este vb de consum , ci de uzura motorului si incercam sa vb despre cum e mai bine pentru motorasul nostru si nu despre buzunar . Eu personal , o las pana ajunge cat mai aproape de 1000 rpm si abia apoi o scot din parcare si plec cu ea . Pana nu ajunge macar la jumatate din temperatura de lucru NU o turez mai mult de 2500 rpm , inr in mers normal , cam 2000-2200 rpm. Partea buna e ca pana ies in vre-o artera principala , merg cu ea mai incet intr-a 2-a si apoi inca 5 min si deja se incalzeste cel putin la jumatate din temperatura de lucru . La disel , daca as avea as lasa-o cel putin 2-3 minute sa se incalzeasca , altfel inseamna ca as tremura inca 5 minute pana as pleca cu ea , daca nu as avea incalzire in scaune . Ce e bine sa facem iarna pentru a avea motoarele in stare buna ? 1. sa folosim carburanti mai de calitate . Eu NU le fac reclama , dar in ultimii 8 ani am incercat sa bag numai de la Mol si nu am avut probleme de nici un fel . In timp amincercat toate statiile si de toti am fost dezamagiti mai mult sau mai putin . Efix-ul care au tot facut reclama si ma bucur ca au terminat cu ea a fost o pertarda de benzina si am 3 prieteni in daewooclub care si-au nenorocit injectoarele de la ea , apoi au dat o gramada de bani la service-uri ca sa le desfunde . OMV-ul si Petrom-ul au benzina ok calitativa , dar LENESA , adica cea de 95 e chiar periculoasa , daca esti invatat sa faci depasiri rapide ... eu eram sa o patesc acum 2 ani din cauza asta . Lukoil-ul l-am sters de pe lista de pe vremea fostei berline , care m-a facut sa-i dau jos rezervorul sa-l curat , impreuna cu conductele si a trebuit sa curat toate sitele si jiglerele din carburator pentru a mai putea merge cu ea . De la astfel de intamplari , am ajuns sa folosesc NUMAI Mol de 95 , iar daca de urgenta trebuie sa bag de la altii , bag numai de 98 - 99 ca sa fiu sigur ca nu voi avea probleme . 2. ar fi bine sa folosim cel putin o data la 2-3 plinuri un aditiv anti-apa in benzina ( asta numai iarna ) si un aditiv de curatat injectoare in orice sezon . Costa de la 7 ron - 13 ron un flacon de 150 - 330 ml . Decat o benzina asa-zisa de 98-100 , prefer o benzina mai ieftina si un astfel de aditiv . Ridica si cifra octanica putin , curata si tot traseul de alimentare . 3. trebuiesc verificate toate lichidele si consumabilele masinii . Uleiul , daca trebuie schimbat este de preferat sa puneti unul mai putin vascos ( adica in loc de 10w40 , sa fie 5w40 ) , mai completati si uleiul din cutie , sa fie la nivel , apoi la antigel , completati numai cu antigel concentrat . La lichidul de parbriz trebuie pus numai pentru iarna , iar daca temperaturile sunt chiar scazute constant sub 0'C , adaugati si putin spirt . - la toate astea pt iarna e bine sa va dotati masina cu cauciucuri de iarna ( NU mixte sau altele ... ) , care sa fie echilibrate si umflate corespunzator , sa aveti la voi o lopatica cel putin , un set de lanturi , un tub de solutie de dezghetat yale , o sticla de spirt / alcool cat mai concentrat , pt a dezgheta orice in orice situatie , un set de cabluri de curent cat mai groase , sa lasati in masina un set de manusi , o caciula , un fular ... ceva care sa va ajute in cazul in care aveti pana si este f frig afara ... - pentru motor , eu acum 2 ierni am folosit si un carton in fata radiatorului , un obicei luat de la vechea berlina , DAR unul sanatos , care ajuta motorul sa ajunga la o temperatura de lucru optima mai repede si care te ajuta si pe tine sa te incalzesti mai repede . Deci , daca ai de mers mai mult , varianta cu cartonul in fata este de luat in seama . Ca regula , in oras poti pune pe 1/4 din radiator , iar in afara orasului pe 1/2 din radiator ! |
|
roisvg 1 mesaj Membru din: 19/10/2008 Oras: Iasi |
Postat pe: 22 Decembrie 2008, ora 21:58
Eu personal , nici vara nu plec imediat. Pornesc motorul, l las 1...2 minute sa se nvarta la relanti dupa care plec usor fara sa turez prea tare. Cand ajung la servici la doi KM distanta, indicatorul de temperatura nu indica nimic, iar aerul din aeroterma abia incepe sa se incalzeasca,deci, motorul este nc rece.Motorul rece are lagrele, ariticulatiile mecanice și toate pisele n miscare, cu cotele stranse. La 80 de grade, aceste piese se dilata si ajung la cotele de functionare.n plus uleiul devine fluid. Ce te faci cu un motor rece si cu uleiul sa zicem congelat.Obligatoriu trebuie sa-l lasi sa se incalzesca chiar mai mult de 4....5 minute cand afera este foarte frig.Aceasta daca vrei ca motorul tau sa mearga bine si dupa 200.000 KM. Vecinul meu are un ford urat si jerpelit cu 350.000KM , si motorul inca se invarte bine, cu toate ca ia murit vreo 10...15 cai dar nu consuma ulei si motorina.Deci motorului i trebuie nivelul de ulei mereu pe punct si nu plecat cu el rece.Toate motoarele la rece consuma mai mult .De ce? Pentru case invarte greu. Motorul este strans si trebuie sa-l incalzesti putin la relanti fara sa-l turezi in gol.
|
|
mariuseugen 28 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: BUCURESTI |
Postat pe: 23 Decembrie 2008, ora 21:20
Motorul consuma la rece mai mult in primul rand din cauza socului automat , care tine turatia mult peste cea normala . In rest , nu se simte de la 50 de CP in sus acel ulei ca tine motorul in frau !
|
|
antrenor2 3 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: Ploiesti |
Postat pe: 11 Ianuarie 2009, ora 00:05
Referitor la intrebarea ta la pornire in conditii de iarna nu este prea bine nici sa lasi motorul la turatia minima data de calculator prin sistemul de soclu automat prea mult timp si ma refer in special la diesel pentru ca motorul diesel are nevoie de un timp mai mare de incalzire si lasat prea mult timp sa functioneze la turatii joase se formeaza pe supapele de evacuare ,camera de ardere si duzele injectoarelor calamina de unde rezulta si scaderea puterii motorului,in general se recomanda ca motorul sa fie lasat sa-si aduca fluidele la presiune de lucru adica sa ridice presiunea de ulei,(la rece presiunea uleiului este maxima si este reglata de supapa de descarcare daca se blocheaza exista riscul sa se exfolieze cuzinetzii)sa vehiculeze licidul de racire doar in blocul motor sa vehichleze lichidul servodirectie,sa antreneze cutia de viteze rupand pelicula de ulei care da o rezistentza mecanica! Sfatul meu este urmatorul cand urci la volan de dimineatza pe frig inchide caldura, si porneste motorul cu ambreiajul calcat,deculpeaza-l doar dupa ce se stinge martorul de la presiune de ulei ,nu-l acelera si lasa-l inte 30-60 s sa mearga dupa care poti pleca linistit dar sa nu-l fotezi ! si inca ceva foloseste un ulei de motor ,de iarna vezi cartea tehnica! acelasi lucru si pentru benzine! numai ca motorul diesel este un motor sensibil si pretentios cum il intreti asa il ai!
antrenor
|
|
STANCIU_VIRGIL22 10 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 15 Ianuarie 2009, ora 00:53
SAL ESTE CEL MAI EFICIENT SA ASTEPTI SA SE INCALZEASCA MOTORUL PE LOC PINA LA O VALOARE CARE SA-I PERMITA FUNCTIONAREA IN PARAMETRII .DECI CU CIT AI MAI MULTA RABDARE MOTORUL TAU VA FUNCTIONA MAI INDELUNGAT FARA UZURI ACCENTUATE DECIT CELE NORMALE.TINE CONT CA ULEIUL LA O TEMPERATURA MULT SUB 0 GRADE ESTE MAI VISCOS DECI UNGEREA SE FACE PRECAR DEOARECE LA INVIRTIREA ARBORELUI COTIT IN BAIA DE ULEI PRIN BARBOTARE ASIGURA UNGEREA PISTOANELOR CHIAR A SEGMENTILOR SI SE INTIMPLA CA LA TEMPERATURI SCAZUTE SA SE CONDENSEZE CARBURANTUL PE CILINDRII SPALIND ULEIUL DE PE CILINDRII SI SE SCURGE IN BAIE SUBTIIND LUBRIFIANTUL.CA SA AVETI VIATA CIT MAI LUNGA A PROPULSORULUI PORNITI MOTORUL STATI PE LOC CEL PUTIN PINA SCADE TUROMETRUL LA O VALOARE NORMALA DE MERSUL IN GOL RALANTI ,ESTE DE PREFERAT LUBRIFIANTI SINTETICI CEL PUTIN CU O CLASA SUPERIOARA FATA DE CEL FOLOSIT UZUAL MACAR PE TIMPUL RECE DEOARECE SUNT MAI FLUIZI LA O TEMPERATURA SCAZUTA.PE URMA PRIMA PARTE LA DEPLASARE CIND ESTE FUNCTIONALA CLIMATIZAREA MERGI IN TREPTE SCAZUTE CEL PUTIN CITEVA SEMAFOARE ADICA 1 KM ASTA DACA PERMITE TRAFICUL SI ATUNCI AI GARANTAT UN PROPULSOR CARE TE ASCULTA MULTA VREME.BAFTA
virgil
|
|
necunoscut 1 mesaj Membru din: 1/01/1970 |
Postat pe: 21 Ianuarie 2009, ora 16:49
daca o sa citesti in structiunile o sa vezi: dai cheie,pleci fara sa turezi peste 2000 vreo citeva minute pina se incalzeste dupa aceea faci ce poti
|
|
ionut_alin 12 mesaje Membru din: 14/11/2007 |
Postat pe: 9 Februarie 2009, ora 02:56
Salutare! Am si eu o intrebare: Cum reusiti sa plecati iarna dupa un minut de cand porniti motorul cu masina? Ca sincer eu nu vad nimik prin parbriz si nici nu folosesc alte instrumente de curatat pentru ca se zgarie si cand e soare se vede si ma enerveaza! Toti pleaca dupa 30 sec cu masina dar geamurile nu le dezgheata nimeni?
|
|
ondin666 204 mesaje Membru din: 22/12/2008 |
Postat pe: 9 Februarie 2009, ora 11:14
De la: fma_florea, la data 2009-01-21 16:49:49daca o sa citesti in structiunile o sa vezi: dai cheie,pleci fara sa turezi peste 2000 vreo citeva minute pina se incalzeste dupa aceea faci ce poti cre instructiuni? cele de mediu :) platim pentru mediu de ne ies ochii, sa faca bine sa planteze pomi din banii aia daca le pasa de mediu. si nu pe marginea drumului, sa vedem numai paduri tinere pe toate dealurile patriei, si pedepse cu inchisoarea pentru cine taie un pom ilegal. daca te zgarcesti acum la cateva grame de combustibil risti sa uzezi prematur motorul si apoi te minunezi ca nu mai are vlaga, ca scoate mult fum, ca bate si trocane, si asa mai departe. daca s-au intamplat cazuri de curea de distributie rupta din cauza plecatului la rece din prima ce te costa sa mai astepti 1 minut acolo, schimbi un cd, aprinzi o tigara, isi aranjezi parul, te gandesti ce vrei sa faci in ziua respectiva. masina iti va multumi cu siguranta pentru grija fata de ea. ca sa ai grija de masina nu trebuie numai sa o speli toata ziua si sa ocolesti gropile, trebuie carburant adecvat in functie de sezon, consumabile schimbate la timp, evitarea unei uzuri premature a motorului si angrenajelor. iubiti-va si motoarele nu doar masina in general la nivel declarativ si aceasta va avea mult timp grija de voi. |
|
alienalienalien2007 20 mesaje Membru din: 14/11/2007 Oras: Cluj |
Postat pe: 9 Martie 2009, ora 01:58
De la: ionut_alin, la data 2009-02-09 02:56:08Salutare! Am si eu o intrebare: Cum reusiti sa plecati iarna dupa un minut de cand porniti motorul cu masina? Ca sincer eu nu vad nimik prin parbriz si nici nu folosesc alte instrumente de curatat pentru ca se zgarie si cand e soare se vede si ma enerveaza! Toti pleaca dupa 30 sec cu masina dar geamurile nu le dezgheata nimeni? unii au garaje
|
|
Fosta membra 9am.ro 140 mesaje Membru din: 31/10/2008 Oras: Cernavoda |
Postat pe: 9 Martie 2009, ora 11:06
De la: ionut_alin, la data 2009-02-09 02:56:08Salutare! Am si eu o intrebare: Cum reusiti sa plecati iarna dupa un minut de cand porniti motorul cu masina? Ca sincer eu nu vad nimik prin parbriz si nici nu folosesc alte instrumente de curatat pentru ca se zgarie si cand e soare se vede si ma enerveaza! Toti pleaca dupa 30 sec cu masina dar geamurile nu le dezgheata nimeni? Deci unii au garaje cum bine a spus cineva; eu nu am dar in loc de racleta aia care te enerveaza ca-ti zgarie parbrizul, folosesc o solutie pentru dezghetare parbriz/geamuri/luneta. Gasesti, cu bani evident, la toate staiile de alimentare cu carburanti. Dupa ce o imprastii pe parbriz astepti unul, doua minute, fct de grosimea stratului de gheata dupa care dai cu racleta sau direct cu stergatoarele de parbriz. Acum trebuie sa astepti sa vina iarna ca sa experimentezi
|
|
ninel_voica 10 mesaje Membru din: 13/11/2008 Oras: Brasov |
Postat pe: 9 Martie 2009, ora 11:48
Iarna numai atunci cand este necesar geamurile se curata numai cu racleta de cauciuc cea mai buna fiind una mai ingusta din cele de spalat gaemurile obisnuite. Daca este nevoie in situatii deosebite se poate utiliza si lichidul de spalare parbriz dar trebuie folosit din cel la temperaturi foarte scazute -40. In cazul in care alcoolul se evapora din acest lichid apa foarte putina care a ramas pe geam va ingheta dar utilizand repetat lichidul de 2-3 ori nu va mai ingheta datorita incalzirii motorului si a aerului sistemului de climatizare. Atentie se utilizeaza recilrcularea aerului si daca este posibil uneori un geam putin deschis (5mm ) evita formarea condensului pe geam din interior. Daca exista posibilitati recomand utilizarea unor incalzitoare electrice alimentate la bricheta fie din cele rusesti mai urate dar mai ieftine fie din cele occidentale (se gasesc in PLUS) mai scumpe . E important si orasul unde locuiti: in Brasov de exemplu de unde sunt eu pentru cei care utilizeaza masina zilnic toate acestea ajuta mult. Dar pentru orase ca Bucuresti, Craiova, Timisoara, Oradea nr. de zile in care este necesar asa ceva ramane redus si nu prea justifica investitiile. Atentie la utilizarea cartonului pentru ca mai ales la Diesel exista un radiator aer-aer pentru racirea aerului comprimat de turbina in admisie. Acest radiator trebuie intotdeauna sa ramana liber. Se poate acoperi numai radiatorul cu lichid de racire al motorului sens in care trebuie sa ne pricepem si sa-l identificam corect. Atentie si la cat il acoperim si mai ales cand se incalzeste sa-l scoatem pentru ca este mult mai grav daca motorul ramane fara racire si fierbe. Poate aparea gripajul general, arderea garniturii de chiulasa etc.
referitor la uleiuri mai scria un coleg mai sus despre ulei de iarna . Astazi uleiurile sunt multigrad chiar si cele de cutie de viteze. Tot asa in functie de temperatura frecventa de afara se laege extremele excuzandu-le deoarece genereaza costuri mari. Un ulei 15w40 are temperatura de congelare la -18 C dar el isi pastreaza vascozitatea necesara circulatiei usoare la pornire doar cu putin pana peste -10, depinzand si de gradul de uzura. Peste -10, -12 incepe modificarea vascozitatii adica se ingroasa. Nu se va aprecia uleiul ca subtire sau gros dupa starea la temperatura normala 15 - 20 C nefiind in masura sa apreciem modificarile vascozitatii odata cu modificarea temperaturii. Pentru comparatie un ulei 5w40 are punct de congelare peste -30 grade iar vascozitatea ramane in limite optime pana pe la -25. Daca circulati zilnic trebuie retinut ca uleiul mai pastreaza caldura de la ultima pornire si cifrele de mai sus se amelioreaza simtitor. Cum spuneam eu sunt din Brasov si nu am utilizat nici o data pe Renault CLIO diesel ulei deacat 10w40 sau 15w40 fiind suficient pentru Brasov. In aceasta iarna am fost plecat cu avionul 2 saptamani in Germania din 20 dec in 3 ian. In aceasta perioada la Brasov au fost zile cu ger mai mare de -10 chiar si la pranz si cu -20 noaptea. Perioada foarte geroasa a tinut 3 saptamani. Masina a fost parcata intr- parcare acoperita dar fara pereti laterali la marginea orasului langa camp fiind vant si temperatura mai redusa cu 2-3 grade decat in oras. In data de % ian la ora 10.00 dimineata pe un ger de - 19 am pornit motorul la prima cheie. Masina este la a 4 -a iarna. Am utilizat doua trucuri unul dintre ele mai fiind mentionat si de alti sciitori: 1) am pus bujia de preincalzire de doua ori pentru a ridica la un nivel bun temperatura aerului admis. 2) am decuplat ambreiajul la pornire pentru a usura sarcina electromotorului( va avea rezstenta la invartire numai uleiul din motor si frecarea pieselor nu si cutia de viteze unde si acolo uleiul poate fi congelat). Ambreiajul se recupleaza dupa ce motorul merge rotund (in functie de temperatura aerului timpul poate fi de la 0 secunde la 15 secunde). Cu cat temperatura de pornire e mai scazuta calculatorul va comanda o turatie marita a motorului spre 1100 rot/min. Valabil indiferent de combustibil pentru benzina valorile putand fi chiar spre 1200.DAca la pornire motorul s-a invartit greu datorita uleiului gros (si nu bateriei descarcate) va fi lasat 10- 15 secunde pentru incalzire si apoi se va rula usor in treapta a doua a cutiei de viteze. Cele 10-15 secunde pot fi minm 4-5 cand temperatura ridicata asigura fluiditate si permite cresterea rapida a presiunii si ungerea la presiune normala in tot motorul ( chiulasa e cea mai departata si acoloe arborele cu came). Functionarea fara ungere la arborele cu came ( porniri dese la temperaturi scazute ulei necorespunzator temperaturii sau cu uzura foarte mare) aduce la un nr de km ( dupa 50 -60 de mii) la bataia de tachet. La unele motoare se aude si la pornire pana vine uleiul cam 2-3 secunde si apoi dispare. Tinand cont ca motorul are piese din materiale foarte diverse(fonta, otel, aliaje de aluminiu) aflate in contact direct la functionare si ca acestea se dilata diferit ca jocurile optime sunt pentru temperatura de 90 C rezulta ca la rece jocurile dintre piese sunt destul de mari (de ex intre piston si camasa pistonul se dilata mult mai mult si daca nu ar avea la rece joc mare s-ar gripa la cald). Deci motorul se va introduce treptat in sarcina. Materialele utilizate la diesel sunt mult mai bune durabilitatea este mai mare dar pretul este ridicat. Nerespectarea regimului la rece conduce la uzura rapida creearea de jocuri prin care au loc scapari de gaze din camera de ardere, gaze arse incomplet, poluante fapt care duce incet si laobosirea catalizatorului si la neincadrarea in normele de poluare la inspectia tehnica. aceasta ne obliga in final la reparatia capitala a amotorului desi poate in alte vremuri am fi considerat acel motor ca mergand bine inca. Raporteaza abuz de limbaj |
|
pantealaw 15 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 29 Aprilie 2009, ora 07:55
Da. multumesc tuturor pt informatiile utile.da m-am uitat in cartea tehnica si spun clar....in momentul in care ai dat cheiei poti pleca de pe loc. si scrie mare cu lietere ingrosate si cu rosu....motorul nu se incalzeste la relanti ci se porneste imediat de pe loc .....a se evita in primele minute turatiile mari.asta stiam si eu .....ideea e alta......las masina sa se incalzeasca vreo 1 minut si cand incerc sa plec de pe loc moare motorul.am fost la cineva care lucreaza la un service si mi-a spus ca exista probabilitatea ca sa existe vreo minune de senzor incorporat undeva in cutia de viteze si sa fie acela de vina.hmmmm!!!! nu stiu.....voi ce parere aveti?mentionez faptul ca masinuta are la bord 180 mii km si 178 mii a fost folosita in Ungaria.ideea e ca schimbul de ulei de filtre de alte minuni se fac si acum la timpul lor sau mai repede.eu momentan folosesc un ulei CASTROL MAGNATEC 5W40 si aditiv metabond, benzina de la rompetrol efix sau super 99.toate piesele care au fost inlocuite inclusiv filtre, transmisie, ulei etc(schimbate acum 1500km) su efectuat la un service de specialitate.ei au spus ca motorul nu are nici o problema.totusi,mi se pare foarte ciudat faptul ca acuma cand sunt 10-15 grade afara tot aceasi figura imi face.ARE IDEE CINEVA DE CE si cum pot sa ma scap de chestia asta?merci inca odata pt otate raspunsurile voastre.
|
|
ondin666 204 mesaje Membru din: 22/12/2008 |
Postat pe: 29 Aprilie 2009, ora 18:37
nu e nici un senzor e problema de alimentare, amestec sarac, se regleaza din carburator sau injectie depinde de sistemul de alimentare, clasic sau modern, daca poti pune interfata de diagnoza acum e momentul si iti spune exact la ce presiune lucreaza.
poate sa fie si un piston, lipsa compresie, pot sa fie multe, dar cel mai sigur e o problema de alimentare. nu conteaza ce fel de motor este trebuie incalzit macar 15-20 de secunde, daca iti pasa de masina, daca nu poti sa pleci din prima. Raporteaza abuz de limbaj |
|
ondin666 204 mesaje Membru din: 22/12/2008 |
Postat pe: 29 Aprilie 2009, ora 18:45
unde ai vazut man masina sa se incalzeasca motorul in 30 de secunde?
:) minim 4-5 minute pana incepe sa incalzeasca putin pana si la cel mai mic motor pe benzina din lume. acum depinde si de temperatura exterioara ca intr-un interval se incalzeste motorul dupa o pornire vara la pranz cu 25 grade Celsius afara si altul iarna la minus 15 grade. e logic. chiar daca iti indica tie in bord acum ca apa este la 82- 90 grade, de fapt ea nu este inca acolo in mod uniform, ai un amarat de senzor care presupune el asta, dar te asigur eu ca mai dureaza pana motorul ajunge la temperatura optima de functionare. ce pot eu sa va asigur ca toate organizatiile care lupta pentru protectia mediului fac lobby pe langa marii producatori sa utilizati astfel masinile incat in cativa ani sa nu mai functioneze deloc bine spre super rau, ca sa cumparati alta masina, noua sau mai noua, care cica polueaza mai putin, etc. daca vreti sa pastrati masina mai mult timp aveti grija de ea, nu plecati din prima de pe loc cu ea, fie vara sau iarna, si nici nu mergeti cu ea cat duce motorul, daca nu, orice e permis la masina si orice intrebari aici din partea voastra sunt de prisos. eventual o sa scrie sigur aici cei la care le vindeti voi apoi masina maltratata astfel.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
pantealaw 15 mesaje Membru din: 30/11/-0001 |
Postat pe: 30 Aprilie 2009, ora 16:31
Aha se poate sa fie vreo problema la alimentare?am sa merg undeva la un service sa va ce e cu masintza.se poate sa fie ceva dar nu prea ma pricep si nu ma bag in reparatii pt ca stiu faptul ca totul e controlat electronic....carburator, injectia etc, deci nu poti face reglaje doar asa..trebuie cineva cine se prcepe.dar merci mult pt raspun....a... si vara inainte de a porni las motorul 1 minut cel putin,,deci il incalzesc cat de cat .iarna las motorul vreo 5 minute si atunci nu-mi moare cand pornesc de pe loc.
Raporteaza abuz de limbaj |
|
ondin666 204 mesaje Membru din: 22/12/2008 |
Postat pe: 2 Mai 2009, ora 10:31
eu am avut un escort XR3I la 105 CP si mergea dupa cumparare rau de tot, nu in sensul ca se oprea motorul, doar ca juca acul la relanti, si s-a reglat de un mecanic priceput si fara calculator.
apoi schimbat filtrul de benzina, aer, ulei, etc. si masina a mers brici inca si cu un consum redus. la carburator poti sa reglezi si tu regimul de aer care intra in carburator, putin la avans, turatie, dar e mai bine sa lasi un profesionist. trebuie sa verifici si delco, platini, etc. ... totce tine la tine de aprindere si alimentare. Raporteaza abuz de limbaj |
|
|
|
