back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Date despre cuplu motor

 


 
Pagini: 1 2 3 >> Sari la pagina:
 
cristiancluj

7 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Cluj

Postat pe: 9 Iulie 2008, ora 22:16

poate ma ajuta cineva.
am o dilema, la motoarele diesel te uiti la datele motorului si iti spune ca are o anumita vakoare de Nm la o turatie de 1800-2500 rpm. ce inseamna acest lucru?
inseamna ca valoarea maxima de Nm este constanta pe acest interval? sauinseamna ca maximul este obtinut in acest intervalin functie de faptul daca urci o panta, caz in care obti cuplul la o turatie mai mare sa zicem 2200 si nu 1800, sau valoarea maxima este obtinuta la 1800 in cazul in care cobori un deal?

nu ma intereseaza de ce un commonrail are plaja mai amre ca un tdi.
ma intereseaza cand se atinge momenul maxim daca urci sau cobori.

astept raspunsuri.. macar unul:D


invata sa conduci incet!
eugenius

5 mesaje
Membru din: 2/07/2008
Oras: Calarasi

Postat pe: 1 August 2008, ora 12:29

Din cate stiu eu, daca datele tehnice spun ca cuplul motor maxim e intre doua valori de turatie, atunci in intervalul ala ai valoarea maxima a cuplului. Daca e intre 1800 si 2500 rpm cuplul maxim, atunic cuplul e maxim si la 1800 si la 2000 si la 2400 si la 2500 rpm. In intervalul ala e constant la maxim.

Raporteaza abuz de limbaj
AndrewH

5 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Timisoara

Postat pe: 3 August 2008, ora 10:50

acele valori de cuplu sunt date in cazul in care mergi cu pedala la fund in intervalul respectiv, in sarcina, si da pe toata plaja dintre acele turatii valoarea este constanta. ca sofer acest lucru se simte prin faptul ca masina urca in viteza intr-un ritm constant si mai are ca avantaj ca acolo motorul tau are cel mai mic consum.
producatorii le fac cu plaja constanta de cuplu pt consumuri, ca masina sa aiba cifre foarte asemanatoare de consum indiferent de sofer ca poate unii merg mai turat unii mai subturat, ei ar putea sa scoata mai mult cuplu dar nu o fac din acest motiv. chestia cu consumurile care ies ca in datele date de producator.

Raporteaza abuz de limbaj
demi77

33 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 4 August 2008, ora 09:33

Cuplul maxim este puterea maxima a motorului, care se obtine la o anumita turatie, sau un interval de turatii. In general la motoarele diesel cuplul maxim se obtine la o turatie mai scazuta (ai observat ca nu trebuie sa accelerezi atat de tare la pornirea de pe loc, ca si la un motor cu cuplu maxim la o turatie mai mare).
Am avut 2 autoturisme cu acelasi nr. de CP, una cu un cuplu la 2000 rotatii/min, alta la 4000 rot/min. Cu cea carea avea cuplu la 2000 rot/min, depaseam fara sa fiu nevoit sa schimb treapta de viteza, dar la turatie mare simteam ca pierd puterea, pe cand la cea cu cuplul la 4000 rot/mp, la depasire trebuie sa dau o treapta de viteza inferioara, dar am putere pe masura ce creste turatia.
Sper ca m-am facut inteles...


cristianford

22 mesaje
Membru din: 5/03/2008
Postat pe: 11 August 2008, ora 09:22

Aici intervine tocmai diferenta dintre motoarele Diesel si cele pe benzina. Pe de alta parte nu poti zice ca momentul motor (cuplul) "e puterea...". Cuplul confera reprizele pentru demaraj iar puterea ajuta la obinerea vitezei maxime. Sunt doi parametri diferiti insa interdependenti in functie de turatie.

Raporteaza abuz de limbaj
Doar EU.
Fosta membra 9am.ro

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 21 August 2008, ora 11:04

diferentza dintre motoarele diesel shi cele pe benzine e ca turatzia de lucru e mai mica shi implicit cuplul maxim se obtine la turatzii mai mici, diferentza de valori de cuplu intre diesel si benzina e ca la diesel cuplul e mai mare pt aceeiasi capacitate cilindrica pt ca un diesel are randament mai bun fatza de un motor pe benzina.

Raporteaza abuz de limbaj
serban_oprescu

27 mesaje
Membru din: 25/01/2008
Postat pe: 15 Octombrie 2008, ora 20:05

Cuplul unui motor nu e totuna cu puterea. Cuplul motor, descris simplist, e forþa cu care este învîrtitã roata (forþa x raza roþii). Cu cît forþa aceasta e mai mare, cu atît capacitatea de pornire de pe loc cu sarcini mari ºi respectiv de acceleraþie (e acelaºi lucru) sînt mai mari. Cu cît roata e mai mare, de exemplu pentru teren greu, cu atît cuplul ajuns la sol e mai mic. Gîndiþi-vã la o roatã de tractor. La cît e de largã, ca sã o miºte din loc, ºi pe deasupra cu remorcã, motorul trebuie sã aibã cuplu berechet - ºi e conceput special pentru asta.
Motoarele Diesel au avut întotdeauna cuplu mai mare decît cele pe benzinã, pentru cã în ele motorina arde pînã aproape de capãtul cursei pistonului. E ca ºi cînd pe o manivelã ai apãsa pînã cînd ajunge jos de tot. La motoarele pe benzinã, arderea benzinei e practic instantanee, (se cheamã explozie). Din punctul de vedere al cuplului, e ca ºi cînd ai izbi tare manivela cînd e sus, ºi ai lãsa-o sã ajungã pînã jos. Evident, e mai puþin eficient.
În privinþa turaþiei de cuplu maxim, mult timp motoarele au avut cuplul acesta aproape de puterea maximã, adicã aproape de turaþia maximã. Doar cã nevoia e sã ai cuplu maxim la turaþii mici: la pornire cel mai mult, apoi la acceleraþii, cînd nu a început încã turarea motorului. Inginerii au gãsit metode sã schimbe atît turaþia de cuplu maxim (au coborît-o mult) cît ºi sã mãreascã palierul pe care e disponibilã. De aici explicaþia datelor tehnice menþionate: maºina ta are cuplul maxim între 1800 ºi 2500 rot/min, iar valoarea asta e constantã, indiferent dacã urci o rampã sau cobori o pantã. Totuºi, cînd urci, cuplul rezistent (adicã rampa!) ia din performanþele motorului, în vreme ce la coborîre, datoritã gravitaþiei, efectul e cumulativ cu performanþele motorului ºi acceleraþia maºinii e mai mare.
Plaja de 1800 - 2500 rot/min e neobiºnuit de mare. E un motor reuºit ºi, fãrã sã am date suplimentare, aº zice cã e german. Felicitãri pentru alegere.


powerofthebass

15 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 30 Octombrie 2008, ora 11:04

De la: serban_oprescu@yahoo.com, la data 2008-10-15 20:05:50Cuplul unui motor nu e totuna cu puterea. Cuplul motor, descris simplist, e forþa cu care este învîrtitã roata (forþa x raza roþii). Cu cît forþa aceasta e mai mare, cu atît capacitatea de pornire de pe loc cu sarcini mari ºi respectiv de acceleraþie (e acelaºi lucru) sînt mai mari. Cu cît roata e mai mare, de exemplu pentru teren greu, cu atît cuplul ajuns la sol e mai mic. Gîndiþi-vã la o roatã de tractor. La cît e de largã, ca sã o miºte din loc, ºi pe deasupra cu remorcã, motorul trebuie sã aibã cuplu berechet - ºi e conceput special pentru asta.


Motoarele Diesel au avut întotdeauna cuplu mai mare decît cele pe benzinã, pentru cã în ele motorina arde pînã aproape de capãtul cursei pistonului. E ca ºi cînd pe o manivelã ai apãsa pînã cînd ajunge jos de tot. La motoarele pe benzinã, arderea benzinei e practic instantanee, (se cheamã explozie). Din punctul de vedere al cuplului, e ca ºi cînd ai izbi tare manivela cînd e sus, ºi ai lãsa-o sã ajungã pînã jos. Evident, e mai puþin eficient.


În privinþa turaþiei de cuplu maxim, mult timp motoarele au avut cuplul acesta aproape de puterea maximã, adicã aproape de turaþia maximã. Doar cã nevoia e sã ai cuplu maxim la turaþii mici: la pornire cel mai mult, apoi la acceleraþii, cînd nu a început încã turarea motorului. Inginerii au gãsit metode sã schimbe atît turaþia de cuplu maxim (au coborît-o mult) cît ºi sã mãreascã palierul pe care e disponibilã. De aici explicaþia datelor tehnice menþionate: maºina ta are cuplul maxim între 1800 ºi 2500 rot/min, iar valoarea asta e constantã, indiferent dacã urci o rampã sau cobori o pantã. Totuºi, cînd urci, cuplul rezistent (adicã rampa!) ia din performanþele motorului, în vreme ce la coborîre, datoritã gravitaþiei, efectul e cumulativ cu performanþele motorului ºi acceleraþia maºinii e mai mare.


Plaja de 1800 - 2500 rot/min e neobiºnuit de mare. E un motor reuºit ºi, fãrã sã am date suplimentare, aº zice cã e german. Felicitãri pentru alegere.









te contrazici: cuplu=moment=raza X forta. de ce ar fi cuplul mai mic daca e raza mai mare? ti se pare ca e vorba de vreun raport? vorbesti tampenii care le banuiesti tu, nu pt ca te-ai documentat. motorul diesel are, la aceeasi cilindree cu un benzinar cuplu mai mare pt ca este detenta mult mai puternica si de asemenea, compresia mult mai mare(detenta=explozie si ambele motoare functioneaza prin detenta, ca altfel ar fi sobe, n-ar mai fi motoare). la relanti ai presiunea cea mai mare si in injector si in camasa pistonului. odata cu cresterea in turatie, prsiunile scad, si asa se explica faptul ca au cuplul in ture mici.cuplul maxim apropiat dpv al turatiei cu puterea maxima il intalnesti doar la motoarele de turatii f mari sau de turatii f mici, nefiind acelasi fenomen. motoarele de turatie iti ofera cuplu prin inertie, de-asta au nevoie de ture mari, iar la cele de turatie foarte mica (eg. camioanele) au un interval de turatie f mic si e firesc sa fie la valori apropiate de turatie cei 2 indici: cuplul si puterea.


cuplul il simti in sarcina si in acceleratie, putetrea o simti la viteza(cat de mult urca in viteza pe treapta de transmisie)


iar intervalul 1800-2500 iti indica faptul ca pe aceasta plaja, curba descrisa de graficul turatiei in raport cu cuplul atinge valoarea maxima, NU este si nici NU VA fi vreodata constanta. baietii care tuneaza motoare din chip-uri si turbine, reusesc, cu mare dificultate sa obtina un cuplu constant pe anumite intervale de turatie si asta cu pierderi mari de putere maxima, ceea ce nu te avantajeaza decat la un anumit tip de curse (drift-uri). ma indoiesc ca e cazul motorului din discutie. sa-l stapanesti sanatos.

domnu' serban_oprescu, cum poate deveni un corp (rampa) cuplu rezistent sau, ma rog, orice cuplu vrei tu... explica-ne si noua fizica asta de interpretare proprie....ai terminat politehnica pe lovele?

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 31 Octombrie 2008, ora 23:38

dar despre cifra cetanica de la motorina ce ne potzi spune dom sherban? ca despre motoare vad ca ai spus bine deshi in primul post mi se parea ca batzi campii.

Raporteaza abuz de limbaj
ioan_barb

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 9 Noiembrie 2008, ora 19:52

imi pare rau prietene, dar tu nu stii sa faci diferenta inte cuplu motor si putere motor
puterea se masoara in KW, iar cuplu motor care se transmite la roata se masoara in NM
sunt doua lucruri total diferrite


Raporteaza abuz de limbaj
onyxes

1 mesaj
Membru din: 20/11/2008
Oras: Pitesti

Postat pe: 20 Noiembrie 2008, ora 23:53

Eu stiu un lucru... acolo unde nu ma pricep nu ma bag... asa ca nu mai vorbiti prostii...

Sunt convins ca omul nu a priceput nimic din ce ati povestit voi mai sus...

Valorile date de constructori in cartile tehnnice ale autovehiculelor sunt niste valori de referinta si sunt utilizate ca termeni de comparatie in ceea ce priveste performanta (sunt uneori si pentru publicitate).

Aceste valori (in cazul de fata "cuplul motor") sunt determinate pe bancuri de proba, in conditii standard bine stabilite (pentru a nu comapra mere cu pere)... nu mai intru in amanunte... Din acest motiv, pentru dinamica reala a autovehicului, valorile din cartea tehnica sunt pur orientative (sa nu intelegeti ca sunt bagate din burta)

Motorul termic fie el Diesel sau M.A.S. este o masinarie foarte complicata care este foarte sensibila la modificarea factorilor externi (temperatura mediului inconjurator, umiditatea aerului aspirat, sarcina etc.) din acest motiv este imposibil ca un motor termic sa aiba cuplu constant intr-o plaja de turatii (fie ea cat de mica).

Cuplul maxim este unul singur (este si motivul pentru care se numeste "maxim", pentru ca nu pot exista doua maxime... mai ganditi si voi un pic...), DAR numai cu conditia sa se pastreze factorii externi constanti (sarcina, temperatura, umiditatea)


Revin la ce vroiam sa spun eu; in cartea aceea tehnica probabil s-a strecurat o gresala pentru ca momentul maxim este dat la o anumita turatie, nu intr-o anumita gama de turatii (deoarece valoarea este determinata la sarcina constanta unde exista un singur maxim).


P.S.
Inainte de a va avanta sa dati sfaturi, puneti un pic mana pe carte... :))
Nu este valabil pt toti...






Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 22 Noiembrie 2008, ora 20:09

bine zis mai dom ioanbarb, unii constructori dau puterea din insumarea puterilor de la capatul pistonului shi asta e greshit iar altzii dau puterea de la volanta pt ca motorul pt a functziona are nevoie de pana la 20% din puterea dezvoltata capatul pistonului pe cursa de detenta restul timpilor fiind mortzi dpdv functzional. astfel se pot creea confuzii in ceea ce priveshte motoarele de la o marca la alta shi de la un tip de motor la altul

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 22 Noiembrie 2008, ora 20:14

era sa uit! cuplul se poate ajsuta f bine din transmisie, iar diferentzle de cuplu dintre mashini nu poate fi data decat de natura transmisiei raportata la masa autovehicolului, puterea motorului pt destinatzia autovehicolului.

Raporteaza abuz de limbaj
cristianford

22 mesaje
Membru din: 5/03/2008
Postat pe: 3 Decembrie 2008, ora 08:40

Domnule VWCorrado, agresivitatea ta juvenilã specifica unui posesor de Corrado este oarecum de inteles. Nu insa si prostiile pe care le debitezi cu atata inversunare. Dl.Oprescu ti-a dat explicatii corecte si de bun simt...chiar daca unele dintre ele sunt mult peste puterea ta de a intelege. Eu am un principiu, de bun simt cred, daca nu ma pricep nu ma bag. Teoriile voastre empirice de grup de meseriasi care va intalniti la colt de strada si vorbiti verzi si uscate despre motoare cu ardere interna nu prea au treaba cu ce se invata in institutiile de specializare. Apreciez pasiunea ta pentru automobile, insa ar fi bine sa fi mai retinut in afirmatii si sa te documentezi mai riguros.

Raporteaza abuz de limbaj
Doar EU.
serban_oprescu

27 mesaje
Membru din: 25/01/2008
Postat pe: 3 Decembrie 2008, ora 18:53

Tot ce am încercat sã fac a fost sã dau o imagine cît mai clarã unui posesor de autoturism care nu ºtie ce e acela cuplu motor. Nu e nici o tragedie în asta, nici eu nu mã pricep la multe lucruri (ºi nu mã pronunþ în privinþa lor). Dorinþa mea a fost sã îl ajut sã se bucure de maºina lui.
Dincolo de asta, am mai rãspuns doar cît timp am crezut cã informaþiile spre cel care ridicase tema de discuþii ar putea fi afectate. Ulterior n-am mai intervenit, nu era cu adevãrat nevoie, în ciuda unor aspecte ...mai puþin tehnice sau fondate, apãrute în forum.
Sper ca mesajul meu, alãturi de confirmarea ta, sã îi fie utile celui care s-a interesat.
Ca bonus pentru tine, motorul MTU pe care îl vãzusem era cel de pe Leopard II.

Raporteaza abuz de limbaj
cristianford

22 mesaje
Membru din: 5/03/2008
Postat pe: 4 Decembrie 2008, ora 15:28

Si ca sa nu se mai intample ca cineva sa zica ca nu ar exista un interval de turatie pe care cuplul maxim sa fie constant, sa acceseze link-ul acesta:

www.volkswagen.de/etc/medialib/vwcms/virtualmaster/de/Unternehme...

Sa vada cum motorul 1.4 TSI-170CP are cuplul maxim pe un interval de le þâþâie izmenele pe ei.
Din cauza asta am ajuns o tara de toata jena...pentru ca toti cred ca se pricep la toate.

Raporteaza abuz de limbaj
Doar EU.
powerofthebass

15 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 6 Ianuarie 2009, ora 02:58

De la: serban_oprescu@yahoo.com, la data 2008-12-03 18:53:51Tot ce am încercat sã fac a fost sã dau o imagine cît mai clarã unui posesor de autoturism care nu ºtie ce e acela cuplu motor. Nu e nici o tragedie în asta, nici eu nu mã pricep la multe lucruri (ºi nu mã pronunþ în privinþa lor). Dorinþa mea a fost sã îl ajut sã se bucure de maºina lui.
Dincolo de asta, am mai rãspuns doar cît timp am crezut cã informaþiile spre cel care ridicase tema de discuþii ar putea fi afectate. Ulterior n-am mai intervenit, nu era cu adevãrat nevoie, în ciuda unor aspecte ...mai puþin tehnice sau fondate, apãrute în forum.
Sper ca mesajul meu, alãturi de confirmarea ta, sã îi fie utile celui care s-a interesat.
Ca bonus pentru tine, motorul MTU pe care îl vãzusem era cel de pe Leopard II.


nu stiu pe ce fundament apreciezi tu atitudinea mea drept juvenila, ca nu ti-am aratat buletinul... legat de faptul ca POATE am un corrado, n-are legatura cu topicul asta. daca il am, inseamna ca stiu de ce as fi facut o asemenea alegere. iar cu baietii cu care ma intalnesc la garaje, nu la colt de strada, cum spui tu, facem ca motoarele pe care masinutele noastre le detin, sa aiba mai multi cai si mai multi newtoni-metru decat te tine imaginatia. eu nu contest documentatia voastra, dar daca imi spuneti ca un tractor are un cuplu foarte mare ca sa invarta roata cu raza de 1 metru, si nu ca tractorul are roata cu raza de 1 metru ca sa sporeasca momentul fortei, duceti-va si faceti voi masini dupa cunostiintele voastre si aratati-ne si noua ce ati "conceput". si inca vreo cateva detalii mici: inc-o data, dom' sorin, logic si simplu: moment=forta*bratul fortei(raza rotii), punctul de aplicare al fortei e prinderea planetarei pe butuc, ai facut mecanica la politehnica si stii....cum imi spui tu ca, "CU CAT CRESTE RAZA ROTII CU ATAT SCADE CUPLUL"? tu descrii aici un raport, nu un produs. altceva: cuplul rezistent-spre deosebire de cuplul motor, cuplu' ala rezistent e acelasi pe toata durata miscarii ca asfaltul nu accelereaza in sensul opus rotii, ci doar frecarea, care e un coeficient inmultit cu o forta care are sens invers, ca roata se invarte in sensul invers frecarii, fiindca daca ar fi cum zici tu, rezultanta ar fi zero, adica din kanci miscare. deci, inc-o data, tot respectul pt noianul de informatii pe care le detii, dar teoria nu e mereu totuna cu practica. si inca ceva: parametrii de functionare de la motoru lu' McLaren i-ai testat tu, sau "ai vazut pe net"(fara misto)? si daca da, cu ce ocazie ai avut tu acces la motoru' ala?
astept sa imi spui ce cuplu are Universal 601 la planetara si ce cuplu are la roata, sa vedem care pe care...e cuplu mare ca sa poata invarti roata(ILOGIC) sau e cuplu mare LA roata, ajutat de BRATUL fortei, ca sa iti poata tarai plugu ala infipt in aratura... daca e ca tine, manac cartile de Mecanica 1 si Mecanica 2 si ii rup picioarele si la prof ca m-a trecut. si, ai dreptate, limbajul meu a fost unul neadecvat, si imi cer scuze pt el.

Raporteaza abuz de limbaj
mariuseugen

28 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 9 Ianuarie 2009, ora 20:20

Daca primele posturi parca sunt ale unor retarzi , macar ei recunosc ca nu stiu si asteapta lamuriri , dar apoi citesc posturi ale unor oameni care au pretentia ca stiu si cand colo citesc aberatii care le pot corecta si pustii care au facut putina fizica mecanica in clasa a 7-a . Oameni buni , puneti mana si cititi , mai intrebati , ca rad si copii de voi daca va aud cu astfel de aberatii . Mai sunt si altii care chiar cred ca aveti dreptate si se fac de kko in afata altora .
De unde si pana unde nenorocirea asta de site a generat cel mai inteligent forum in care sa intelegi ceva ? Daca toti aveti masini , ei bine exista forumuri de masini , facute de detinatorii acelor marci , iar dintre oamenii aia , tot gasiti cativa care sa va explice ceva corect si sanatos . Nu mai pierdeti timpul cu aberatii pe astfel de site-uri ca NU invatati si nu va lamuriti cu nimic .

Raporteaza abuz de limbaj
legio_1973

1 mesaj
Membru din: 23/01/2009
Postat pe: 23 Ianuarie 2009, ora 19:55

asa este,ai dreptate

Raporteaza abuz de limbaj
gosser

6 mesaje
Membru din: 23/05/2009
Oras: Cluj

Postat pe: 31 Mai 2009, ora 14:18

aberati pe langa..de ex 1800-3200 sunt turatiile date de producator intre care cuplul variaza cu maxim 10%. am vazut aici un grafic cu curba de moment dreapta pe un interval de turatie, ma indoiesc ca ar fi adevarat, mai ales ca, "curbele" alea sunt formate din 3 linii. acela nu este un grafic real, e facut pe calculator pentru a exemplifica ceva, in schimb acesta revotechnik.com/aboutRevo/images/news/ti_TSiTFSi_img1.jpg este un grafic real de variatie a momentului si cp.

Raporteaza abuz de limbaj
johnny20rd

6 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 9 Iunie 2009, ora 22:55

Ai o turatie minima la care dieselul ajunge la cuplu maxim, exemplu 2000rpm. Peste aceasta turatie cuplul ramane constant (maxim) si puterea motorului creste liniar cu turatia. Concluzia: Turatia minima la care obtii cuplul maxim este cel mai eficient punct de functionare al motorului - raport consum/putere dezvoltata. Chestia cu urcatul sau coboratul, condusul trebuie abordat asa: la urcare iti trebuie o turatie mai mare decat pragul minim pentru ca ai o reducere a turatie pentru ca sarcina e mai mare, la coborare poti merge si subturat pentru ca forta de gravitatie te ajuta si sarcina e mai mica. Benzina are cuplul maxim la 5-6.000rpm unde eficienta este foarte slaba - consuma benzina cu galeata. Diesel rocks!

Raporteaza abuz de limbaj
Lightspit

46 mesaje
Membru din: 15/02/2008
Postat pe: 11 Iunie 2009, ora 14:47

Raspuns "simplu":
in realitate constructorul iti va pune la dispozitie o diagrama Putere/moment in functie de turatie si una in functie de viteza (considerand niste schimbari ideale ale treptelor de viteza).
La toate motoarele se dau aceste date anume pt ca sa se poata descrie un mod de exploatare al motorului.
Diagrama este intotdeauna o linie curba si nu o linie dreapta deci poti uita de valoare constanta!
Nu are importanta daca accelerezi sau deccelerezi pt a atinge acest interval deoarece momentul o sa fie acelasi la o turatie anume si doar acceleratia masinii o sa difere (pozitiva sau negativa).
In general se considera ca turatia imediat inferioara plajei asa zis constante a momentului este turatia la care se obtine deplasarea cea mai economica pt ultima treapta de viteza (difera in functie de incarcarea masinii si de cutia de viteze).
Diferenta declararii momentului unui automobil intre SUA si Europa este ca americanii sunt obligati (multe, multe procese!) sa declare momentul la roata iar europenii il declara la volanta (ignora toate pierderile rezultate din frecarile in transmisie).
Daca chiar vrei sa stii ceva real poti incerca un test dinamic.
Habar n-am cat de utila a fost aceasta informatie, dar daca vrei sa aflii ceva mai concret pune si intrebarea mai specific :).

Raporteaza abuz de limbaj
Lightspit

46 mesaje
Membru din: 15/02/2008
Postat pe: 11 Iunie 2009, ora 14:55

off topic:
daca un benzinar are cuplu maxim la 5-6000 rpm atunci inseamna ca vorbim de o masina sport care "prinde" si 10000 rpm :).
Nu cred ca este de aruncat un asemenea motor :) si nu prea cred ca sunt multe diesl care sa ajunga pe acolo.
Fiecare motor este bun in functie la ce il folosesti.

Poti "enerva" unul pasionat de motoare "benzinare" si vine cu acelasi motor modificat pt etanol cu performante cu 10% mai bune si consum mai redus la un pret mai mic.

Eu tot zic ca o turbina cu gaze o sa-l faca!

Raporteaza abuz de limbaj
crisstiann

3 mesaje
Membru din: 26/06/2009
Oras: Ramnicu Valcea

Postat pe: 26 Iunie 2009, ora 13:47

salutare tuturor, am mai pus intrebarea asta la 1 alt topic, dar acolo am obs nu prea e activitate. aici vad ca se discuta nu gluma.... Poate cineva sa ma lamureasca scurt si la obiect intr-o dilema? Am 1 outlander 2007/140cp/2.0di-d/motorul WV. In cartea masinii scrie ca are cuplu maxim 310nm(1750rot/min) si 140cp(4000rot/min).
Problema e ca masina simti ca trage abia intre 2000-->3000rot/min. La 1750rot/min (cum zice cartea)inteleg ca ar trebui sa fie varful curbei,deci sa ai cuplu beton insa e moale rau. Care ar fi turatia de croaziera si la ce turatii se schimba vitezele? Mersi

Raporteaza abuz de limbaj
OuTLaNDeR-2.0Di-D
powerofthebass

15 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 11 Iulie 2009, ora 20:01



powerofthebass

15 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 11 Iulie 2009, ora 20:04

hai sa ne intelegem: s-a produs pe topicul asta o polemica data naibii si s-a ajuns deja in punctul "nu conteaza puterea, cuplul e totul..."-daca ar fi asa, in formula 1 s-ar utiliza diesel. intelegi? tu la outlanderu' tau , care are motor de VW (cred ca stii) ai cuplul la 1750 parca ai zis, nu? asta inseamna ca la 1750 rpm motorul are "MOMENTUL MAXIM". altfel spus, ca sa ma intelegi, daca vrei sa ii tractezi vreunui nene masina din sant, sa zicem, un caz extrem, la 1750 de ture ai sa simti ca motorul e "in forma". urcand turatia, cuplul poate ramane relativ constant(nu e cazul motorului tau) sau sa scada, in acelasi timp, ascendand in putere. rezultatul? rezultatul este ca se produce acceleratia. daca l-ai simti "cox" in cuplul maxim, ce rost ar mai avea caii putere si de ce maximul de cai ii ai la 4000 de ture? sa zic asa, daca vrei un "sprint"-plecare de pe loc- (nu drag-race, nu vorbim de curse aici)vei tzine turometrul pe la 2000-2100 de ture astfel inacat deturarea sa se faca doar pana in limita 1700-1800rpm si o calci in continuare, n-o lasi nici un moment. incearca si spunene-ne si noua daca ai simtit diferenta fata de pana acum. personal, la turbo-diesel recomand schimbarea de trepte pe la 2000-2500 ture, depinde de masina, de motor, de mai multi factori. la a ta, intre 2000 si 2500 de ture, la mers frumos zic eu ca e ok si pt consum si pt protejarea turbinei. este gresita conceptia de sofer de raba si alte disele antice si motoare antice pe carburator, ca sa schimbi treptele cat mai jos. EVITA MERSUL SUBTURAT si o sa ai parte de motorul ala altfel iti bati joc de el. iar daca circuli mult prin oras, cel putin o data pe luna scoate-o pe o sosea de viteza si "coxeaz-o" vreo 50km. (mentii turbina si injectoarele, o tii "invatata cu fuga" si consumul mic.). testeaza ce ti-am spus si da-ne de stire daca te-am invatat prost sau nu


Fosta membra 9am.ro

54 mesaje
Membru din: 14/07/2009
Postat pe: 17 Iulie 2009, ora 11:07

Hai sa dau si eu o parere aici, ca abia am terminat facultatea si nu am pretentii ca pricep asa de multe la masini. Pai hai sa o luam asa Corrado, daca spui ca cu cat bratul e mai mare e si forta mai mare, imagineaza-ti ca tu invarti arborele planetar al tractorului. HAi sa nu incurcam marfa cu ambalajul. Dupa cum spui tu (ipotetic), cu cat e roata (raza rotii) mai mare, cu atat e mai usor de invartit. Si fara scoala si tot imi pot da seama ca nu e asa. Avand in vedere cuplul rezultat de un motor (impreuna cu transmisia), cu cat raza rotii e mai mica, cu atat cuplul la roata e mai mare. Asta e si explicatia, in opinia mea; din cauza asta cuplul la roata scade odata cu cresterea razei rotii.
Da, s-ar folosi dieselul si in F1 daca ar rezista la turatiile alea un MAC, de exemplu, in DTM, Audi a folosit cu succes motoare diesel.
Bafta!

Raporteaza abuz de limbaj
gosser

6 mesaje
Membru din: 23/05/2009
Oras: Cluj

Postat pe: 17 Iulie 2009, ora 15:34

Cum sa zici ca scade cuplul cu cresterea razei rotii? Ai copiat la examenul de mecanica, nu? Asta daca ai facut poli ceva sectie legata de automobile.
Cuplul=Forta x Bratul fortei
Ce ii asa greu?
Gandeste-te la tractoare, la rotile de pe spate, de ce nu sunt de 13" daca tot creste cuplul cum zici tu?

P.s. Si audi a folosit diesel in Le Mans nu in DTM. Nu tare esti in tema..

Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

54 mesaje
Membru din: 14/07/2009
Postat pe: 19 Iulie 2009, ora 17:29

Corect, nu pot sa zic ca-s chiar in tema cu sporturile auto , dar am de adaugat ceva. Am spus ca odata cu scaderea razei rotii creste momentul LA ROATA sau forta la roata, deci autovehiculul trage mai greu. Numai o intrebare am, ar cumpara cineva un tractor cu roti pe 13"? Tractorul, pe langa faptul ca trebuie sa aiba cuplu mare, mai trebuie sa aiba si posibilitatea sa circule pe terenuri denivelate, deci sa aiba capacitate de trecere. E absurd ca cineva sa spuna ca daca creste raza rotii, atunci creste si cuplul la roata. Toata chestia e sa ne uitam in directia din care vine puterea catre calea de rulare, adica unde se intalneste pneul cu drumul. Cu cat creste raza rotii, creste momentul rezistent. Am mai spus si in post-ul anterior:daca as invarti cu mana planetara, cum mi-ar fi mai usor, sa am o roata mare sau una mai mica? Am pretentia ca stiu ce spun, unde nu ma pricep nu-mi bag nasul si nu apreciez comentarii gen "ai copiat la mecanica" din moment ce nu e asa.
Multumesc de atentie.

Raporteaza abuz de limbaj
gosser

6 mesaje
Membru din: 23/05/2009
Oras: Cluj

Postat pe: 20 Iulie 2009, ora 15:04

citez "cu cat raza rotii e mai mica, cu atat cuplul la roata e mai mare."
si cuplul la roata creste cu cresterea razei rotii.
te cam contrazici, sau nu te sti exprima :-/

Raporteaza abuz de limbaj
Pagini: 1 2 3 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului date despre cuplu motor
Mergi la: