Cum in ziua de azi exista foarte multi producatori auto, normal ca oferta este extrem de bogata, iar clientii trebuie de multe ori sa studieze poate zeci de modele pana sa se hotarasca sa cumpere unul care li se potriveste cel mai bine, prin prisma a diferite criterii.


Importatorii diferitelor marci stiu cat de important este acest aspect, asa ca, in functie si de maturizarea pietei, au inceput sa ia masuri. Adica sa incerce sa-si fidelizeze clientii.


De asemenea, conteaza mult si cum este tratat clientul, cum i se vorbeste, cat de repede este ajutat sa rezolve problema. Si nu in ultimul rand un impact insemnat il are relatia de comunicare dinspre dealer catre client, care se poate face eficient prin distributia unei reviste "de casa" - adica o revista care sa prezinte noutatile si valorile respectivei marci (aceasta practica exista si in Romania). In felul acesta, clientul va aprecia eforturile facute pentru a fi ajutat/consiliat si cresc mult sansele sa opteze pentru un model al aceleasi marci.


Un studiu facut recent de J.D. Power arata ca in acest an marca cu cea mai buna fidelizare a clientilor este Lexus, aproape jumatate din clientii acestei marci avand intentia sa opteze pentru un nou model Lexus. Urmeaza apoi BMW si Mercedes, cu peste 40% din clienti convinsi ca vor ramane la aceeasi marca. Pe locul 4 s-a clasat Cadillac, urmat indeaproape de Porsche. Ultimul loc este ocupat de Saab, doar 8% din clientii acestei marci intentionand sa cumpere un alt model Saab.

Pe voi ce v-ar convinge sa cumparati o alta masina de la acelasi producator? Ce apreciati cel mai mult in relatia cu dealer-ul?

Sursa: sotto.ro