In prima parte sau mai recentul "sequel", nu conteaza, Sharon Stone este la fel de atragatoare, si imaginea in rochia alba te urmareste fie ca esti barbat sau femeie. Chiar daca Sharon Stone acum a ajuns la o varsta respectabila, ea tot fura mintile chiar si unuia pentru care guru cinematografiei este Woody Allen.


Istoria recenta insa, cand Alfa Romeo a mai incercat sa reinvie legenda roadster, ne poate contrazice. Spider-ul anilor '90 a fost insa o incercare esuata din cauza designului patratos, angular si deci nepotrivit pentru o masina pasionala, la acest neajuns adaugandu-se o ergonomie foarte slaba a interiorului si o calitate mai mult decat precara a fabricatiei.


Faptul ca imparte foarte multe cu coupe-ul sus-amintit inseamna pentru noul Spider ca beneficiaza de noua calitate de fabricatie Alfa Romeo - foarte buna la primul contact, dar ramane de vazut cat de eficienta in fata timpului -, precum si de disponibilitatea noilor motorizari pe benzina JTS.

Pentru moment, acestea sunt un propulsor de 2,2 litri cilindree, cu 188 CP si varful de gama V6 cu 260 CP putere maxima. Pe langa acestea, nu trebuie uitat faptul ca platforma tehnica a lui Brera permite montarea unui sistem de tractiune integrala permanenta Q4 pentru versiunea V6, menit sa sporeasca siguranta si dinamica.


Designerii italieni si-au dorit bineinteles sa evoce trecutul, mai precis formele inca sexy ale spatelui lui Duetto Spider, axandu-se pe eleganta si simplitatea liniilor ce caracterizau acest model din trecut. Partea din spate a fost cea "copiata" in special dupa cum chiar Pininfarina recunoaste. Linia laterala ingusta si fara artificii de design inutile aminteste si ea de trecut si este "brazdata" de elemente de design contemporane, cum ar fi pasajele proeminente ale rotilor si jantele din aliaj usor, cu diametru mare si cu multe spite.

Partea frontala insa a fost pastrata in zona de timp actuala, ea fiind aproape identica cu cea a lui Brera si a limuzinei 159. Nu lipsesc de aici farurile cu cate trei blocuri optice rotunde separate si grila fata triunghiulara, ambele lansate in premiera pe 159 si pe Brera. Interiorul a fost de asemenea binecuvantat de penelul lui Pininfarina.


Ceilalti vor aprecia insa micile "atentii", cum ar fi finisarea cu un material special a panourilor usilor si a cotierei sau designul special al scaunelor, menite parca sa imite prezenta unor centuri cu prindere in patru puncte. Si tot felul de astfel de lucruri subtile, dar importante.

Poate unele lucruri nu vor fi intelese asa cum ar vrea designerul, dar totul este in final foarte "made in Italy". Pininfarina, cumva, incerci sa ma seduci?

Autor: BBC Top Gear
Aparut: Numarul 14 - Iulie 2006
Sursa: topgear.ro