A fost turnat primul strat de asfalt pe tablierul Podului peste Dunăre de la Brăila

„Astăzi a început așternerea primului strat de asfalt pe podul suspendat. În acest sens, 2 eșaloane de așternere asfalt acționează simultan”, a anunțat secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.


Imaginile surprinse din dronă și publicate pe canalul de YouTube Raducu P Drum arată operațiunea de așternere a primilor metri de asfalt pe tablierul Podului de la Brăila.


Care este pasul următor? Când ar putea fi deschis circulației „Golden Gate-ul” românesc?

În ultimele săptămâni, constructorul a lucrat la așternerea hidroizolației pe pod, iar acum a trecut la realizarea etapei de asfaltare. După acest pas, vor urma testele de rezistență și finalizarea tuturor detaliilor la pod. Pentru deschiderea circulației, însă, este nevoie de finalizarea drumurilor de acces, măcar parțial.

Adică circulația ar putea fi deschisă pe „relație scurtă”, dacă ar fi terminat drumul de pe malul brăilean și dacă ar fi gata și șoseaua de pe malul tulcean pe ramura scurtă până la Smârdan/Măcin.

Lucrările la drumuri sunt în curs, însă aceste rute ar putea fi terminat abia la vară. Altfel spus, în condițiile actuale, o deschidere a traficului, chiar și parțial, ar putea avea loc, cel mai probabil, la jumătatea lui 2023, urmând ca deschiderea traficului pe restul drumului până la Jijila să se facă la finalul anului în curs.


Descrierea podului peste Dunăre de la Brăila


  • Lungime: Pod + Drum Brăila - Jijila (19 Km) , Drum legătură DN22 Smârdan Măcin (4,3 km)

  • Valoare: 1,99 mld lei (fără TVA)

  • Constructor: We Build (fost Astaldi - Italia) - IHI Infrastructure System (Japonia)

  • Contract semnat: 15.01.2018 (termene: 12 luni proiectare și 36 de luni execuție)

  • Lucrări începute: decembrie 2018 (autorizațiile de construire drumuri de legătură au venit abia în martie/mai 2021)

  • Stadiu fizic - întreg proiectul (martie 2023): pod - 90% / drumuri - 60%