Hidroelectrica a fost amendată cu 400.000 de lei de către ANRE

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a transmis că a aplicat o amendă în valoare de 400.000 de lei companiei Hidroelectrica. Drept motiv, ANRE spune că Hidroelectrica nu ar fi reacționat la numeroasele sesizări și reclamații cu privire la felul cum se atârnă față de clienții săi.


“În contextul numeroaselor sesizări și reclamații primite referitor la comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică, SPEEH Hidroelectrica SA, am dispus la începutul anului o amplă acțiune de control la furnizorul în cauză”, conform ANRE.


După ce s-au încheiat acțiunile de control, s-au identificat mai multe nereguli în activitatea furnizorului Hidroelectrica. Una dintre acestea este neemiterea facturilor aferente cantităților de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienți finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare și în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceștia.


Facturi de la Hidroelectrica, neemise din luna octombrie

O altă încălcare ar fi netransmiterea sau întârzierea în transmitere a răspunsurilor la solicitările adresate de clienți și neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condițiilor de furnizare și transmiterea documentației necesare de către client.


„În cursul anului 2022, ANRE a urmărit constant activitatea SPEEH Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare”, menționează sursa citată.


Prin urmare, Hidroelectrica a primit o amendă în valoare de 400.000 de lei, dublul maximului prevăzut de lege. În continuare, ANRE va monitoriza comportamentul furnizorilor de energie electrică și gaze naturale față de clienți. În luna februarie, ANRE a anunțat că a efectuat verificări la Hidroelectrica din cauza neemiterii facturilor în ultimele luni, chiar dacă reprezentanții companiei au promis că situația se va rezolva cât de curând.

Compania a fost dur criticată de consumatori pentru că au ridicat prețurile în ultima perioadă destul de mult. De asemenea, Hidroelectrica a întâmpinat probleme la emiterea facturilor, multe dintre acestea nemaifiind emise din luna octombrie.