Șapte kilometri construiți într-un deceniu, adică aproximativ 700 de metri de șosea pe an. În acest ritm au construit autoritățile centura orașului Tecuci. Drumul cu o singură bandă pe sens trebuia să fie gata în anul 2016, dar prea multe n-au mers, așa că ani la rândul s-a bătut pasul pe loc. În 2013, șantierul a fost abandonat, apoi nimeni n-a mai călcat acolo.
În 2019, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc, a încheiat legătura cu firma italiană care câștigase contractul. Atunci, centura era realizată în proporție de 60%. Pe urmă alți constructori s-au perindat pe șantier, fără niciun sens.
„Mai multe lucrări care au fost începute prost, continuate prost. Documentaţiile imature scoase la licitaţie care au permis angajarea unor constructori care nu şi-au făcut treaba. Şi practic rezilierile succesive pe aceste lucrări au dovedit acest lucru şi instabilitatea politică, să zic aşa, la nivelul Ministerului”, a declarat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor.
2022 a fost cu noroc
Lucrările au început din nou în 2021, astfel că anul acesta, după un deceniu, a sosit momentul mult așteptat: inaugurarea drumului. Minunea s-a produs sub ropotele de aplauze ale autorităților.
„Astăzi pentru toţi tecucenii este un moment de mare bucurie, iată că după 10 ani de aşteptări, Tecuci are centura gata”, a spus Lucian Costin, primar Tecuci.
Centura ocolitoare a orașului Tecuci a costat 48 de milioane de lei, bani proveniți în proporție de 90% din fonduri europene.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Record românesc: șosea de 7 km terminată în 10 ani .