Firmele românești de transport vor să angajeze șoferi ucraineni de TIR

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a cerut Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - MTI și Ministerului Afacerilor Interne – MAI să introducă măsuri urgente prin care documentele conducătorilor auto eliberate în Ucraina să fie recunoscute la nivel european pentru ca șoferii ucraineni să poată activa. Mai exact, companiile de transport din România urmăresc să angajeze cât mai repede mii de șoferi ucraineni de TIR.

Potrivit comunicatului Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România, domeniul transporturilor rutiere din țară duce lipsă de conducători auto profesioniști de mai bine de câțiva ani. Această situație s-a acutizat în special în perioada pandemiei de coronavirus, pe fondul provocărilor importante legate de începerea aplicării Pachetului Mobilitate 1 și situației critice din cauza declanșării războiului din Ucraina.

Potrivit unui sondaj realizat de Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere – IRU din acest an, România este una dintre țările din Europa care are de suferit din cauza lipsei conducătorilor auto profesioniști. IRU a estimat un deficit de circa 71.000 de posturi de conducători auto profesioniști neocupate la companiile românești de transport rutier.

După invazia forțelor armatei ruse în Ucraina, sute de mii de ucraineni au fugit din țară fără a ști încotro se îndreaptă. Taberele de voluntari din țările vecine Ucrainei s-au mobilizat și i-au primit pe refugiați. Unii dintre aceștia și-au continuat drumul fiind adăpostiți de rude, prieteni, cunoștințe în alte țări, iar o mare parte dintre ei au rămas pe drumuri fără nicio idee cum ar putea să își continue viața.

Pentru a supraviețui, refugiații au luat viața de la zero. Au început să se angajeze care și pe unde. Din acest punct de vedere, femeile din Ucraina au găsit mai ușor și mai rapid locuri de muncă. În cazul bărbaților, lucrurile au fost mai complicate. Fiind disponibile atât de multe brațe de muncă dornice de a aduce un venit în casă, companiile românești de transport își doresc să suplinească această lipsă de personal și totodată, să le ofere un loc de muncă refugiaților.