Nicușor Dan, despre o primă linie de tren metropolitan în București

Edilul Capitalei a declarat că în oraș există deja o linie care circulă la moment, Gara de Nord - Otopeni. Însă acesta nu vrea să se oprească aici și își dorește înființarea mai multor linii pentru a ușura traficul din Capitală și pentru a pune la dispoziția pasagerilor un transport confortabil și rapid.


"Există o linie care circulă azi, e vorba de Gara de Nord - Otopeni, putem să spunem că este primul tren metropolitan. (...) Vrem să facem acelaşi lucru, asta este linia de Ploieşti care este modernizată, vrem să facem acelaşi lucru până la Periş, care este limita administrativă a judeţului Ilfov, până unde avem competenţă, în sensul că o să fie trenul la 30 de minute. (...) Pe modelul ăsta o să mergem ulterior către celelalte ieşiri din Bucureşti, iar în ceea ce priveşte interiorul Bucureştiului, prima linie interioară pe care vrem să o facem este Gara de Nord-Pipera-Gara Obor", a spus Nicuşor Dan.


Nicușor Dan a menționat că pentru lucrările liniei Gara de Nord - Pipera - Gara Obor mai trebuie rezolvat câteva chestiuni și totodată se așteaptă o hotărâre de la Guvern privind normele metodologice.


"S-a dat recent o ordonanţă de urgenţă pentru protocoalele pe care autorităţile locale pot să le facă cu Ministerul Transporturilor pentru astfel de trenuri metropolitane. Aşteptăm de la Guvern o hotărâre care probabil o să iasă până la sfârşitul lunii august cu normele metodologice pentru acest protocol", a afirmat Nicuşor Dan.


Primarul Capitalei a adăugat că îşi doreşte ca circulaţia de pe noua linie de tren metropolitan să înceapă de anul viitor. În unele zone din București liniile au fost modernizate, însă lipsesc niște peroane, mai ales în zona Pipera.


"Există zone din Bucureşti în care liniile sunt modernizate. Lipsesc nişte peroane, inclusiv în zona Pipera şi modernizarea acestor staţii intermediare care există, dar nu sunt corespunzătoare. Ele ar putea funcţiona şi azi. Şi mai lipseşte acest parteneriat. Am făcut studiul de fezabilitate care descrie tot ce se întâmplă aici, trebuie să facem un studiu de fezabilitate care ar putea dura trei-patru luni, după aceea imediat construcţia peroanelor, care ar mai putea dura trei-patru luni. Eu îmi doresc să circulăm pe această line la anul", a susţinut Nicuşor Dan.