Pasajul Unirii din București va fi închis în această vară

Băluță a anunțat că lucrările vor începe în jurul datei de 20 iunie și plănuiesc să le finiseze până la data de 1 septembrie anul curent.


„Pentru a pune în siguranță pasajul rutier, lucrările vor începe în jurul datei de 20 iunie, adică după ce școlile și grădinițile își încheie activitatea, și dorim să încheiem lucrările până în 1 septembrie”, a declarat primarul Sectorului 4.


Băluță a menționat că pasajul va fi închis complet cât timp vor merge lucrările de reabilitare, iar pe alte artere nu vor exista restricții rutiere.

Potrivit Primăriei Sectorului 4, Pasajul Unirii a fost construit în anii 1986-1987. În anul 2017, în urma unei expertize tehnice s-a constatat faptul că pasajul rutier subteran din Capitală este într-o stare avansată de degradare și nu este destul de rigid la partea cu rezistenţa, acest lucru fiind îngrijorător pentru oamenii care circulă zilnic prin pasaj. Autoritățile au decis că nu vor să pună în pericol viața oamenilor și au decis să recurgă la lucrările de reabilitare în regim de urgență. La începutul anului 2022, în urma unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului Bucureşti, pasajul din zona centrală a Capitalei a trecut în administrarea Sectorului 4.


A fost stabilit gradul 4 din 5 pentru nivelul de risc

Primarul Sectorului 4 a menționat că urmează să fie realizată și expertiza pentru situația planșeului, acesta fiind într-o stare avansată de degradare. În anul 2017, nivelul de risc al planșeului a fost stabilit la gradul 4 din 5, lucru care permite ca circulația rutieră prin pasaj să fie posibilă. Însă în această perioadă are loc o nouă expertiză, iar dacă se va stabili că s-a ajuns la gradul 5, pasajul poate fi închis pe o perioadă lungă.

Pentru a reabilita sau a reface planșeul, urmează să se realizeze un studiu de fezabilitate și o propunere tehnică, procedură ce va dura în jur de aproximativ 12-18 luni.

Prefectul Capitalei, Toni Greblă, oferit garanții că în momentul de față nu există niciun pericol sau risc de prăbușire a planșeului, iar circulația prin Pasajul Unirii este sigură. Acesta a menționat că dacă sună îngrijorător, diferența dintre gradul 4 și gradul 5 de risc este una foarte mare.